User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: TPS sensör hakkında bilgi

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    TPS sensör hakkında bilgi

    TPS sensör hakkında bilgi istiyorum fiziksel yapısından ziyade ne işe yaradığı, ecu bu sensörden aldığı sinyal ile ne tür değişiklikler yapıyor hangi kısımlara müdahaleler yapıyor vs. öğrenmek istiyorum.

    Ayrıca tps sensör arızalanırsa belirtileri ne olur ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz kelebeğinin pozisyonunu beyne iletir, yani senin ne kadar gaza bastığını anlar ECU, ona göre de karışımı ayarlar, eğer arızalı ise kelebeğin pozisyonunu yanlış anlayacağı için araç dengesiz çalışır, çoğu zaman tekler gaz yemez ve de stop eder...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet net...

  4. #4
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede sıkıntı var tps bıraz fazla yakmaya basladı
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  5. #5
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aracımda tps sensoru arızalı ıdı bulana kadar canım cıktı alt devırlerde 3000 lere kadar arac arada oyle bır teklıyordıkı ya elektrık kesıklıgı yada benzın kesıklıgı gıbı ama anlık oluyordu gaza bıraz yuklenınce toparlıyordu (:

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeterli bir açıklama oldu teşekkür ederim

    Peki bu sensörü ecu ile kalibre etmek istiyoruz farzedelim ama kelebeğin tam kapalı yada tam açık iken olması gereken omaj değerini yada geçirmesi gereken voltaj değerini bilmiyoruz bu durumda ne yapmamız lazım ? Kalibrasyon olayının başka bir alternatifi varmı ?

    Aşağıdaki konuyu gözden geçirdim ;

    http://www.techturkey.com/forum/do-i...yon-ayari.html

    Fakat her aracın bu tür teknik detayına kolay ulaşılmıyor.Bu durumda kalibre için varmı alternatif bir yöntem ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TPS sensoru'nun ne ise yaradigi asagi yukari anlatilmis.

    TPS sensoru olmasa ne olurdu? MAP ya da MAF+MAP olan bir arac manifolddaki basinc ve motora giren havanin debisini bildigimiz zaman, olusan motoru yukunu hesaplayamaz miyiz? Hesaplariz elbette, ancak tps'in gorevi sadece bu degil. Motorun yuku, tek basina araci suren soforun ne yapmak istedigini ECU'nun anlamasina yetmez, o yuzden TPS var. Ozellikle rolanti durumunda trimlerin yapilabilmesi icin, tps gerekir.

    Bunun yaninda kimi araclarda WOT state yani ECU'nun open loop calisma durumuna gecmesi icin gereken parametrelerden biri olabilir. %xx TPS, %xx MAP vs gibi parametrelere gore ECU'lar open ya da closed loop mode'a geceler.

    TPS'in esas onemi ITB'li araclarda ortaya cikar. Bu araclarda MAP ya da MAF gibi bir olanak olmadigi icin, ECU alpha-n denen yontemle, direk olarak TPS'e gore yuk hesabi yaparak calismak zorunda kalir. Bu tarz orneklerde TPS en onemli sensor haline gelir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  8. #8
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeterli bir açıklama oldu teşekkür ederim

    Peki bu sensörü ecu ile kalibre etmek istiyoruz farzedelim ama kelebeğin tam kapalı yada tam açık iken olması gereken omaj değerini yada geçirmesi gereken voltaj değerini bilmiyoruz bu durumda ne yapmamız lazım ? Kalibrasyon olayının başka bir alternatifi varmı ?

    Aşağıdaki konuyu gözden geçirdim ;

    http://www.techturkey.com/forum/do-i...yon-ayari.html

    Fakat her aracın bu tür teknik detayına kolay ulaşılmıyor.Bu durumda kalibre için varmı alternatif bir yöntem ?
    Kalibrasyonu ya ECU'da ki voltaj degerlerini degistirerek yapabilirsin, ya da ECU'da ki voltaj degerlerine uyacak sekilde TPS'in pozisyonunu ayarlayarak yapabilirsin. Baska bir secenegin bulunmuyor.

    Servise gidersen tps'in olmasi gereken voltaj bilgilerini soylerler diye dusunuyorum.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeterli bir açıklama oldu teşekkür ederim

    Peki bu sensörü ecu ile kalibre etmek istiyoruz farzedelim ama kelebeğin tam kapalı yada tam açık iken olması gereken omaj değerini yada geçirmesi gereken voltaj değerini bilmiyoruz bu durumda ne yapmamız lazım ? Kalibrasyon olayının başka bir alternatifi varmı ?

    Aşağıdaki konuyu gözden geçirdim ;

    http://www.techturkey.com/forum/do-i...yon-ayari.html

    Fakat her aracın bu tür teknik detayına kolay ulaşılmıyor.Bu durumda kalibre için varmı alternatif bir yöntem ?
    TPS nin modeline göre tam açık ve de tam kapalı voltaj değerleri bilinmeli, sensörün yanındaki 2 adet somunla yeri belirlenip sabitlenmeli... çok gıcık bir işlem ama ayarı çok önemli...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıklamalar için teşekkür ederim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkes performansa yönelik kısmını söylemiş, bende daha farklı açıdan yaklaşıyım

    TPS sensörü rölanti motorunu yönlendirir, motorun düzgün çalışması için çok önemlidir..

    TPS problemli olursa araba yürür ama rölantisi ve düşük yüklerdeki çalışması çok kötü etkilenir..

  12. #12
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fabrikasyon voltaj ayarı vardır, tps sensörlerinin üzerinde genelde vida yuvaları sağa sola cevrilerek açı verilebilsin diye ayarlanabilir şekildedr, ölçüm cihazını bağlayarak hangi açıda dogru volt değerine ulaştığını görüp, o konumda bırakabilirsiniz. Tabi bunun için yine bir teknik veri yada servis kitabı lazım.. Mesela integramda o sıkıntıyı yaşamıştık. tam gaz pozisyonunda 4.5 V vermesi gerektiği bilgisi yazıyordu, rolantideykende 5V yazıyordu, bizim aracımız ise sacma sapan değerler gösteriyordu, 3.5 4 civarı değerler. Bu değeri yakalayana kadar denedik ve sıktık Sorun çözülmüştü. Tabi TPS 'in fiziksel yapısında bir kusur varsa bu da çok ayrı bir mesele..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •