Abiler arkadaşlar 2002 hatchback civic vtec var bu arabalar neden vtec açmıyor ??? bi aydınlatırsanız sevinirim ayrıca vtec açabilmesi için ekstra takılabilecek bi parça var mıdır???
Abiler arkadaşlar 2002 hatchback civic vtec var bu arabalar neden vtec açmıyor ??? bi aydınlatırsanız sevinirim ayrıca vtec açabilmesi için ekstra takılabilecek bi parça var mıdır???
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
arac vtec acıyor kım demiş açmadıgını ama sen b16 yada k20 dekı gıbı vtec acacak sanıyosan öyle değil , vtec sistemı farklı vtec2 de ( açıklarım ama üşenıyorum)
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
üşenme abi bilgi bilgidir ...
bencede abi üşenmeyani vtec açıyor biliyorum ama neden haykırıcasına bişey yok
![]()
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
Bana da zamanında Sİ kullanıcısı bi kardeşim '' abi arabam doch açıyor '' demişti. Şaşırmıştım. Senin cevabın çok uzun vtec'cileri beklemedeyim![]()
Yiğidi arsız avrat, aileyi huysuz evlat, şoförü aşırı surat, esnafı ise asık surat yıkar..
bence servise fln göster....
VTEC-E
The earliest VTEC-E implementation is a variation of SOHC VTEC which is used to increase combustion efficiency at low RPM while maintaining the mid range performance of non-vtec engines. VTEC-E is the first version of VTEC to employ the use of roller rocker arms and because of that, it forgoes the need for having 3 intake lobes for actuating the two valves—two identical lobes for non-VTEC operation and one lobe for VTEC operation. Instead, there are two different intake cam profiles per cylinder—a very mild cam lobe with little lift and a normal cam lobe with moderate lift. Because of this, at low RPM, when VTEC is not engaged, one of the two intake valves is allowed to open only a very small amount due to the mild cam lobe, forcing most of the intake charge through the other open intake valve with the normal cam lobe. This induces swirl of the intake charge which improves air/fuel atomization in the cylinder and allows for a leaner fuel mixture to be used. As the engine's speed and load increase, both valves are needed to supply a sufficient mixture. When engaging VTEC mode, a pre-defined threshold for MPH (must be moving), RPM and load must be met before the computer actuates a solenoid which directs pressurized oil into a sliding pin, just like with the original VTEC. This sliding pin connects the intake rocker arm followers together so that now, both intake valves are now following the "normal" camshaft lobe instead of just one of them. When in VTEC, since the "normal" cam lobe has the same timing and lift as the intake cam lobes of the SOHC non-VTEC engines, both engines have identical performance in the upper powerband assuming everything else is the same.
With the later VTEC-E implementations, the only difference it has with the earlier VTEC-E is that the second "normal" cam profile has been replaced with a "wild" cam profile which is identical to the original VTEC "wild" cam profile. This in essence supersedes VTEC and the earlier VTEC-E implementations since the fuel and low RPM torque benefits of the earlier VTEC-E are combined with the high performance of the original VTEC.
üşendim çevirmeye ama bu
Edit: Neyse çevireyim.
Şimdi sizdeki vtec ile b16 da ki ve k20 deki farklı.. sizdeki vtec-e, b16 daki bildiğimiz vtec, k20 deki i-vtec..
Sizde neden ses yok?
Bu diğer ikisinde eksantrikte 3 lob var, sağda ve solda normal güç veren ve ortada da baboşşş vtec lobu var o sesi çıkaran.. Yalnız tüm valfler çalışırken vtec açılıyor.. Yani 16 valf küçük lobda da çalışıyor vtec lobunda da..
Sizde ise 2 lob var, bir tane az yakmasını ve çok güç vermeyen lob bir de normal sayılabilecek yani baboş olmayan bir lob var.. Bu yüzden vtec geçişi çok yumuşak oluyor.. Bildiğim kadarıyla da 4500 de mi neydi sizdeki vtec doğal olarak çok çok az duyulabilir dikkatli dinlerseniz.. En büyük fark ne? İşte o baboş olmayan vtec lobu devrede değilken o küçük az yakmasını sağlayan eksantrik lobu emme valflerinden sadece birini açıyor.. Yani vtec altı gittiğinizde arabanız 12 valf olarak çalışıyor.. vtec açtığında 16 valf.. tamamen farklı bir vtec sistemi.. ve loblar arasındaki fark çok olmadığından ses duymuyorsunuz.
Hava Filtresi filan takınca ses biraz farklı geliyordu üst devirlerde yada psikolojikti bilmiyorum..(vtec 2 için söylüyorum)
Asıl sancı uyandığında..
d16v1-w7-d17a2 motorlar 3240 devir öncesi 12 valve çalısır 8 egzoz 4 emme ( sadece emmelerde vtec vardır) vtec devreye gırdıgınde 8 emme valfıde çalışmaya başlar laakin egzantrık lıftlerı diğer sistemlerde oldugu kadar değişken agresif değildir ( b16 - k20- b18 gibi motorlarda hem emme hemde egsoz da vtec vardır) sebep budur![]()
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
peki meraktan bir de ben sorayım; vtec 2'lerde o ses daha da belirginleşmesi için birşeyler yapılabilir mi?
kapakla oynamak gerekir , vtec2 de vtec açtıgını anlamak için klimayı açın ve aracı dip gaz yapmadan normal seyredin vetc açtığını net şekilde anlayacaksınız![]()
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
İyi ki bişey sorduksizede dalga geçecek konu çıktı öğrenmeye çalışıyoruz bilenlerden
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
Vtec sesini duymayı istiyorsan Benim favorim.
Vtec Motor Hava Filtresi (...) - Video izle - Video İndir - Film İzle - Dizi İzle - Video Sitesi
HONDA; KONFOR DA O'NDA...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)