User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2002 Civic Vtec neden vtec açmıyor??

  1. #1
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2002 Civic Vtec neden vtec açmıyor??

    Abiler arkadaşlar 2002 hatchback civic vtec var bu arabalar neden vtec açmıyor ??? bi aydınlatırsanız sevinirim ayrıca vtec açabilmesi için ekstra takılabilecek bi parça var mıdır???
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  2. #2
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac vtec acıyor kım demiş açmadıgını ama sen b16 yada k20 dekı gıbı vtec acacak sanıyosan öyle değil , vtec sistemı farklı vtec2 de ( açıklarım ama üşenıyorum )

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üşenme abi bilgi bilgidir ...

  4. #4
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede abi üşenme yani vtec açıyor biliyorum ama neden haykırıcasına bişey yok
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  5. #5
    MuraTeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana da zamanında Sİ kullanıcısı bi kardeşim '' abi arabam doch açıyor '' demişti. Şaşırmıştım. Senin cevabın çok uzun vtec'cileri beklemedeyim
    Yiğidi arsız avrat, aileyi huysuz evlat, şoförü aşırı surat, esnafı ise asık surat yıkar..

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence servise fln göster....

  7. #7
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VTEC-E

    The earliest VTEC-E implementation is a variation of SOHC VTEC which is used to increase combustion efficiency at low RPM while maintaining the mid range performance of non-vtec engines. VTEC-E is the first version of VTEC to employ the use of roller rocker arms and because of that, it forgoes the need for having 3 intake lobes for actuating the two valves—two identical lobes for non-VTEC operation and one lobe for VTEC operation. Instead, there are two different intake cam profiles per cylinder—a very mild cam lobe with little lift and a normal cam lobe with moderate lift. Because of this, at low RPM, when VTEC is not engaged, one of the two intake valves is allowed to open only a very small amount due to the mild cam lobe, forcing most of the intake charge through the other open intake valve with the normal cam lobe. This induces swirl of the intake charge which improves air/fuel atomization in the cylinder and allows for a leaner fuel mixture to be used. As the engine's speed and load increase, both valves are needed to supply a sufficient mixture. When engaging VTEC mode, a pre-defined threshold for MPH (must be moving), RPM and load must be met before the computer actuates a solenoid which directs pressurized oil into a sliding pin, just like with the original VTEC. This sliding pin connects the intake rocker arm followers together so that now, both intake valves are now following the "normal" camshaft lobe instead of just one of them. When in VTEC, since the "normal" cam lobe has the same timing and lift as the intake cam lobes of the SOHC non-VTEC engines, both engines have identical performance in the upper powerband assuming everything else is the same.
    With the later VTEC-E implementations, the only difference it has with the earlier VTEC-E is that the second "normal" cam profile has been replaced with a "wild" cam profile which is identical to the original VTEC "wild" cam profile. This in essence supersedes VTEC and the earlier VTEC-E implementations since the fuel and low RPM torque benefits of the earlier VTEC-E are combined with the high performance of the original VTEC.

    üşendim çevirmeye ama bu

    Edit: Neyse çevireyim.

    Şimdi sizdeki vtec ile b16 da ki ve k20 deki farklı.. sizdeki vtec-e, b16 daki bildiğimiz vtec, k20 deki i-vtec..

    Sizde neden ses yok?

    Bu diğer ikisinde eksantrikte 3 lob var, sağda ve solda normal güç veren ve ortada da baboşşş vtec lobu var o sesi çıkaran.. Yalnız tüm valfler çalışırken vtec açılıyor.. Yani 16 valf küçük lobda da çalışıyor vtec lobunda da..

    Sizde ise 2 lob var, bir tane az yakmasını ve çok güç vermeyen lob bir de normal sayılabilecek yani baboş olmayan bir lob var.. Bu yüzden vtec geçişi çok yumuşak oluyor.. Bildiğim kadarıyla da 4500 de mi neydi sizdeki vtec doğal olarak çok çok az duyulabilir dikkatli dinlerseniz.. En büyük fark ne? İşte o baboş olmayan vtec lobu devrede değilken o küçük az yakmasını sağlayan eksantrik lobu emme valflerinden sadece birini açıyor.. Yani vtec altı gittiğinizde arabanız 12 valf olarak çalışıyor.. vtec açtığında 16 valf.. tamamen farklı bir vtec sistemi.. ve loblar arasındaki fark çok olmadığından ses duymuyorsunuz.
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  8. #8
    mur_84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul/ümraniye
    Mesaj
    3.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava Filtresi filan takınca ses biraz farklı geliyordu üst devirlerde yada psikolojikti bilmiyorum.. (vtec 2 için söylüyorum)
    Asıl sancı uyandığında..

  9. #9
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GC8 GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence servise fln göster....
    helal erenim direk çözüm kökten

  10. #10
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tuna-EP3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede abi üşenme yani vtec açıyor biliyorum ama neden haykırıcasına bişey yok
    d16v1-w7-d17a2 motorlar 3240 devir öncesi 12 valve çalısır 8 egzoz 4 emme ( sadece emmelerde vtec vardır) vtec devreye gırdıgınde 8 emme valfıde çalışmaya başlar laakin egzantrık lıftlerı diğer sistemlerde oldugu kadar değişken agresif değildir ( b16 - k20- b18 gibi motorlarda hem emme hemde egsoz da vtec vardır) sebep budur

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki meraktan bir de ben sorayım; vtec 2'lerde o ses daha da belirginleşmesi için birşeyler yapılabilir mi?

  12. #12
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapakla oynamak gerekir , vtec2 de vtec açtıgını anlamak için klimayı açın ve aracı dip gaz yapmadan normal seyredin vetc açtığını net şekilde anlayacaksınız

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  13. #13
    aliburma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL-BEYKENT
    Mesaj
    836
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapakla oynamak gerekir , vtec2 de vtec açtıgını anlamak için klimayı açın ve aracı dip gaz yapmadan normal seyredin vetc açtığını net şekilde anlayacaksınız
    ancak böyle anlaşılır he abi hahahaaaaa yazık ama...
    HONDA; KONFOR DA O'NDA ...

  14. #14
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aliburma Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ancak böyle anlaşılır he abi hahahaaaaa yazık ama...
    valla alıcım benım stage2 egzantrıkle ben cok cok net anlıyorum , oem egzantrıkle anlaşılmıyor

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  15. #15
    MeJo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vay be demek vtec açmıyor.. git başlarına çal aracı
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    goduum değil koyduğum olması lazım...

  16. #16
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vtec acmayan araca yanlışlıkla vtec yazmış honda fabrıkası

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  17. #17
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İyi ki bişey sorduk sizede dalga geçecek konu çıktı öğrenmeye çalışıyoruz bilenlerden
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  18. #18
    aliburma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL-BEYKENT
    Mesaj
    836
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HONDA; KONFOR DA O'NDA ...

  19. #19
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d16v1-w7-d17a2 motorlar 3240 devir öncesi 12 valve çalısır 8 egzoz 4 emme ( sadece emmelerde vtec vardır) vtec devreye gırdıgınde 8 emme valfıde çalışmaya başlar laakin egzantrık lıftlerı diğer sistemlerde oldugu kadar değişken agresif değildir ( b16 - k20- b18 gibi motorlarda hem emme hemde egsoz da vtec vardır) sebep budur
    Hmm çok teşekkürler abi
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •