User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Standart start-stop BUTONU çalışma mantığı?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Standart start-stop BUTONU çalışma mantığı?

    bana standart araçlarınızdaki start-stop düğmesinin tam çalışma fonksiyonları lazım.

    şöyleki
    frene basmadan çalışıyormu?
    basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım?
    kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur?
    gene kapatmadan önce frenemi basmalısın?
    vs vs gibi detaylar

    ----------------------------------------------------------------------------------
    pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

    öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
    start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

    yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

    not: başlığı düzelttim.

  2. #2
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla VW için söyliyeyim Hacı abim.

    Fren pedalında 2 müşür var. İlki autoı hold için. 2 . ve daha kuvvetli bastığında ulaştığın ise start-stop müşürü. Yani durup frene basmaya devam ediyorsan araç kendini stopluyor. Sen ayağını çekmeye başlayıp ilk müşürden kurtulmaya yüz tuttuğundada tekrar çalışıyor.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #3
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatik vites punto evo için soyliyim

    frene basarken durdugunda motor stop ediyor ayagını frenden cekerken calısıyor tekrar. istedigin zaman iptal edebilirsin/devreye alabilirsin durmana veya hareket halinde olman farketmiyor. yanlız normalde bir cok faktore göre aracı stop ettiriyor. mesela akuden yuksek cekim varsa mesela arka cam rezistans gibi, veya otomatik klima istenilen sıcaklıga ulasmadısa, aku zayıfsa falan filan bu tarz durumlarda stop etmiyor arac. ayrıca durdun ve arac stop etti eger aku voltajında dusme algılarsa veya 3dk sure zarfında hareket etmezsen aracı tekrardan calıstırıyor frenden cekmesen bile.


    ayrıca start stop u iptal etmeden, ayagını frenden cekmeden, ayagın frende ve arac stop etmiş haldeyken calıstırmak istersen vites kolunu ileri veya geri hareket ettirmen yeterli

  4. #4
    abdullahduymaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    TR
    Mesaj
    417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Renault megane 3 icin ;
    Bosta oldugu surece hic birseye basmadan calisiyor. Viteste ise debriyaja basin uyarisi veriyor. Kapatmadan once biseye basmak gerekmiyor. Digerlerini deneyip yazarim. Ama benimki renaultun kartli sistemi keyless gibi degil.

    Renault scenic 2 icin ;
    Ayaginizin viteste ise debriyajda viteste degilse frene basmak zorundasiniz. Yine ayni sekilde durdurmak icin frene basmaniza gerek yok. Ondada megane3deki gibi kartla giris var o da tam anlamiyla keyless degil. Kartlari yuvaya sokmadan calismiyor ikiside.

    Umarim yardimci olabilmisimdir. Geri kalan bir kac maddeyi gun icinde denemeye calisicam meganeda. Sonuclarini yine yazarim
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama ilk kuralımızdır önce bunu öğren,ATATÜRK ü sev. Tanı Öğren.

  5. #5

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yine VW için mesela emniyet kemeri takılı değilken devre dışı kalıyor.
    Vitesi "P" ye aldığında frene bas basma otomatik stop ediyor. Bir daha çalıştırmak için tekrar kontak çevirmen lazım. Öyle "P" den D'ye alayım otomatik çalışsın modu yok. Birde klimayı yeni çalıştırdığında veya motoru uzun süre sıkıştırıp harareti nispeten yükselttiğinde start/stop özelliği otomatik devre dışı oluyor. Durduğun yerde (ayak frende) direksiyonu çevirirken (yanılmıyorsam hidrolik yağlama ile alakalı) yine start/stop devre dışı kalıyor. Direksiyonu çevirme işlemi bittikden sonra tekrar devreye giriyor. Stop haldeyken direksiyona yüklenirsen çevirmek için yine kendi otomatik çalışıyor Biraz detay vermeye çalıştım...

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

    öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
    start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

    yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

    not: başlığı düzelttim.

  7. #7
    BurakYozgat. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benım aracımda (clio 4 icon) keyless özelligi var kartın cebınde olması yeterlı araca gırerken kapıkolundakı dugmeye bastıgın zaman kapılar acılıyo uzaklasınca otomatık kılıtlıyo. Aracı calıstırmak ıcın frene yada vıteste ıse debrıyaja basman gerekıyo. Ama stop etmek ıcın herhangı bıseye basmaya gerek yok sadece dugmeye basarak stop edebılıyosun.

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.381
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatik olanlarda frene basmadan, manuellerde debriyaja basmadan çalışmıyor.
    Hareket halinde kapanmıyor. Kapatmak için herhangibir şey yapmak gerekmiyor. Yani durağan halde kapatabiliyorsun.

  9. #9
    gsi_club - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Belçika-istanbul
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana standart araçlarınızdaki start-stop düğmesinin tam çalışma fonksiyonları lazım.

    şöyleki
    frene basmadan çalışıyormu?
    basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım?
    kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur?
    gene kapatmadan önce frenemi basmalısın?
    vs vs gibi detaylar
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

    öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
    start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

    yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

    not: başlığı düzelttim.
    Kendi aracim için yaziyorum;aracim E92 325 ia
    aracim frene basilmadan çalismiyor
    elimi sadece bir defa dügmeye basmam yetiyor
    kapatmak için durmak sartmi o konuda bir bilgim yok daha dogrusu hiç önceden öyle birsey yapmadim.
    araç durduktan sonra frene basmadan aracimi kapatabiliyorum.
    kontaksiz aracimi çalistirabiliyorum fakat bu aracin özelligi.bu özellik olmadan çalismiyor.
    sadece limanda çalistigim vakit alfaromeo 159 u kullandigim zaman tam araç çalisirken kontak anahtarini çikarttigim zaman bu sekilde kullanilabiliyordu.

  10. #10
    mr.korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lagunada kartı takıyorsun tuşa bir kere dokunman yeterli ,marşa basıp çalıştırıyor , 6 sn marş deniyor diye biliyorum, bu esnada araç çalışmazsa tekrar tuşa basman gerekiyor, 3 denemeden sonra kartı söküp takıp tekrar tuşa dokunuca marş yapıyor, frene basmadan da aracı stop edebiliyorsun N ve P de iken. ama P haricinde N de bile frene basmadan arabayı çalıştırmıyor, diğer viteslerdeyken zaten normal olarak çalıştırmıyor
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti

  11. #11
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ebayda satılıyor bu tip butonlar modülleriyle arabada immo varsa bypass etmek zorundasınız..

    keyless sistemleride satılıyor aslında keyless denilen sistem rfid mantığına dayanıyor aktif olanları var ve pasif olanları var pasifler mercedesdeki gibi çok yakınlık yada belli noktalara önceden yerleştirilmiş algılayıcılar sayesinde mesela kapı o noktalara dokunduğunuzda elinizle rfid anahtarıda cebinizdeyse direk açılıyor.. bu sistemlerle uğraşan firmalar var ebayda dükkanları ürünleri var.. kaliteli kitler pahalı 200 dolarlardan başlıyor..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  12. #12
    deeperblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.869
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fn2 type r da sistem şöyle çalışıyor.

    Kontak anahtarı 2. konuma geldikten sonra start butonu marşla aynı görevi görüyor.
    Ama çalıştıktan sonra marş basmaya devam etmiyor.
    Araç çalışır durumdayken tekrar bastığında bir işlevi yok.
    Stop etmek için yine kontak anahtarı kullanılıyor.

    Bildiğim kadarıyla s2k da araç çalışırken tekrar basıldığında marş etkisi yaratıyormuş.

    Ek olarak debriyaja basmadanda çalıştırılabiliyor.

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    06
    Mesaj
    903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana standart araçlarınızdaki start-stop düğmesinin tam çalışma fonksiyonları lazım.

    şöyleki
    frene basmadan çalışıyormu?
    basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım?
    kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur?
    gene kapatmadan önce frenemi basmalısın?
    vs vs gibi detaylar

    ----------------------------------------------------------------------------------
    pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

    öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
    start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

    yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

    not: başlığı düzelttim.
    Megane 2 için kartı taktıktan sonra vites P veya N de iken frene basılı iken butona bastığınızda çalışıyor butona bastığınız anda ayağınızı frenden çekerseniz kontak açmış oluyor.

    Araç yürür halde iken vites sadece N de iken (yanlış hatırlamıyorsam frenede dokunmak gerekiyor) stop edebiliyorsunuz

    Araç durduğu anda P veya N de frene basmaya gerek olmadan butona basıp stop ediliyor D veya R de stop etmek için frene basıp butona basmanız gerekiyor.

    Aracı hiçbir şekilde D veya R de çalıştıramıyorsunuz ya P yada N konumunda olması gerekiyor.

    Ek bilgi : Araç vites kitledi bulunduğu vitesten çıkmıyorsa vitesin o tuşlu zımbırtısını sağa sola çevirerek yukarı çekerek çıkarabilir sonrasında önünüze çıkan beyaz plastik parçayı yukarı çekerek aracı bulundugu vitesten kurtarabilirsiniz.

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu an bir buton sistemi aracımda var, senelerdir kullanıyorum
    fakat orjinallerindeki gibi olsun istiyorum ona göre birşeyler yapıcam.

    şu anki şöyle çalışıyor benim:
    kontağı çeviriyorsun,sonra butona basıyorsun motor çalışıyor.
    (butona basılı tuttukça marş basıyor)
    motor çalıştıktan sonra tekrar butona bas devre dışı...buton iptal
    motoru kapatmak için kontağı kapatıyorsun.

  15. #15
    Vintage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bmw 116i
    kontak-kart(artık ona ne deniyosa anahtarlık gibi) tak debriyaja bas butona bas motor çalışıyo
    aynı şekilde butona bas motor kapanıyo

  16. #16
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    kontağa anahtarı takdıkdan sonra butonun ne espirisi varki.
    zaten takmışım anahtarı kontağa yarım santim daha anahtarı çevirsem araba marş alıcak.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ford focus mk3 manuel, araba giderken de motor susturulabiliyor.

  18. #18
    emrekuzdere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megane 2 için;
    frene basmadan çalışıyormu? = Viteste ise debriyaj, boşta ise frene basmak şart. Yoksa marş vermiyor, sadece kontak açıyor. Camları vs açabiliyorsunuz
    basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım? = Gerekmiyor
    kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur? = Boşta yolda giderken, ard arda basılması durumunda 3.de stop ediyor
    gene kapatmadan önce frenemi basmalısın? = Gerekmiyor
    98'ies - 05'vtec2 - 93'Accord - 08'Accord - 05'Jazz - 98'Twingo - FD6 - E39 - G5Prelude - 99'Crv - 08'Auris - W204 - W176 - W164 - F20
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı biz mi getirelim yoksa siz gelip bağlar mısınız?

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.381
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s2k ve fn2'lerde anahtarı sokmak zorundasın çünkü keyless go tarzı bişey yok.
    En ilginç gördüğüm evo X'da keyless vardı fakat genede kontak bölümünde sabit bi parça vardı onu çeviriyordun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •