User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Nedir bu 0.9 twin air motorlar ?

  1. #1
    dragonflydesing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    köln
    Mesaj
    889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Nedir bu 0.9 twin air motorlar ?

    İlk olarak Punto ve 500'de yer alıp, şimdi de yeni kasa ypsilonda da görmemle birlikte kafamda iyice soru işaretleri bıraktı bu motorlar. Daha önce hiç deneyimlemedim fiatın bu yeni nesil motorlarını. Önümüzdeki aylarda araç almayı düşündüğümden d-4d auris ile 0.9 twin air mta ypsilon arasında kaldım. Kısmetse hafta içi gidip bakacağım fakat öncesinde deneyimleyen ya da hakkında duyumlar alan arkadaşlarımıza danışayım dedim. Yakıt, performans değerleri nedir bu motorların ? Yeni nesil downsizing motorlar araçta tek başınayken bahsedilen verileri sunsalar da bir kaç kişi daha binince performansta düşüş yakıtta yükseliş yaşanabiliyor. Yakıt açısından D-4D'den alabileceğimden daha fazla verim alabilirmiyim bu motorlardan

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    twin air dediğine göre çift turbo şarj lı bir motor D4D auris otomatik vites 0-100 14,5 saniye bu araçlar bence daha seri olucaktır auristen

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Bütçe ne? Yeni Auris eskisine nazaran kalite yoksunu bunu bilipte hareket et derim

    Az yaksın diyorsan 1.5 dCi veya 1.6 TDi lara yönel ayrıca Auris ikisinden de fazla yakıyor genel ortalamada..

  4. #4
    dragonflydesing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    köln
    Mesaj
    889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    twin air dediğine göre çift turbo şarj lı bir motor D4D auris otomatik vites 0-100 14,5 saniye bu araçlar bence daha seri olucaktır auristen


    Motor gördüğüm kadarıyla tek turboşarj. Punto Evo'nun twin air testlerinde bahsettiğin gibi alt devirlerinin canlı ve ivmelenmesinin de iyi olduğunu okudum. Asıl önemli olan şu an kullandığım araçta (cruze) yaşadığım, eğimli yerlerde çekişten düşme, bayılma sorununun bu araçta olup-olmaması.

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütçe ne? Yeni Auris eskisine nazaran kalite yoksunu bunu bilipte hareket et derim

    Az yaksın diyorsan 1.5 dCi veya 1.6 TDi lara yönel ayrıca Auris ikisinden de fazla yakıyor genel ortalamada..
    Bütçe olarak en fazla 40bin'e kadar çıkabilirim. Manuel alacak olsaydım VW ve renault grubundan daha önce de deneyimlediğim için kafamda direkt yönelebileceğim modeller var fakat aracı kız kardeşim de kullanacağından dolayı otomatik vites modellere yöneldim.
    Auris'in okuduğum kadarıyla ortalamanın üstünde tüketim değerleri var, bahsedilen değerler bir dizel araba için epey yüksek aynı şekilde MTM şanzımanın hassas olması, fazla dur-kalk yapınca balata yakmaya başlaması gibi sorunlar da varmış. Eğer twin air anlatıldığı gibi yeterli performans değerleri sunarsa ypsilon şu an için makul seçenek, yakıt konusunda ekonomik olduğunu tahmin ediyorum start&stop sisteminin de olmasından dolayı.

  5. #5
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mmt de sorunlar son yıllarda giderilmeye çalışıldı ancak kullanımına alışamayanlar hep sıkıntı yaşıyorlar. tam otomatik olmaması kullanıcıları sıkıntıya sokuyor dik yerlerde kalkışlarda ve sıkışık trafikte ısınma sorunu göze batıyor galiba daha çok. ilk çıktığındaki gibi değil ancak yinede alışmak gerekiyor. bir bayan için dik yolda kalkışlar çok problem olacaktır ama deneme sürüşü yapıp net bir karar verebilirsiniz.
    bu ultra düşük hacimli yüksek basınçlı motorlar aklıma pek yatmıyor nedense psikolojik heralde

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    mmt de tek dikkat edilmesi gereken şey uzun (1dk dan fazla) süreli dur-kalk trafikte n konumuna almak, yoksa manueli sürekli kavrama noktasında tutuyormuş gibi oluyor onun haricinde geri kaçırma vs gibi dertleri yok ama performansı çok törpülüyor.. katalog verisi yakalanmadığı konusunda katılıyorum ayrıca

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragonflydesing Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Motor gördüğüm kadarıyla tek turboşarj. Punto Evo'nun twin air testlerinde bahsettiğin gibi alt devirlerinin canlı ve ivmelenmesinin de iyi olduğunu okudum. Asıl önemli olan şu an kullandığım araçta (cruze) yaşadığım, eğimli yerlerde çekişten düşme, bayılma sorununun bu araçta olup-olmaması.



    Bütçe olarak en fazla 40bin'e kadar çıkabilirim. Manuel alacak olsaydım VW ve renault grubundan daha önce de deneyimlediğim için kafamda direkt yönelebileceğim modeller var fakat aracı kız kardeşim de kullanacağından dolayı otomatik vites modellere yöneldim.
    Auris'in okuduğum kadarıyla ortalamanın üstünde tüketim değerleri var, bahsedilen değerler bir dizel araba için epey yüksek aynı şekilde MTM şanzımanın hassas olması, fazla dur-kalk yapınca balata yakmaya başlaması gibi sorunlar da varmış. Eğer twin air anlatıldığı gibi yeterli performans değerleri sunarsa ypsilon şu an için makul seçenek, yakıt konusunda ekonomik olduğunu tahmin ediyorum start&stop sisteminin de olmasından dolayı.
    '' 12.7 saniyelik 0-100 km/s ve 172 km/s maksimum hız değerlerinin 1,3 Multijet 75 hp’den daha başarılı olduğunu hatırlatırım. ''http://www.arabam.com/haber/Lansman-Yeni-Puntoya-iki-silindir-yetiyor/Detay-294597 sonuç olarak yokuşlarda bayılır

  8. #8
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED

    Emme subapları elektrohidrolik vanalarla kontrol ediliyor. ECU istediği zaman subabı açıp kapatıyor.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  9. #9
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni 500L de de ayı motoru kullanmıslar az önce gördüm ve 0.9lt 105hp 145nm torklu olarak. aracın ağırlığına göre bence teknik veriler gayet iyi 0.9lt lik 2 silindirli motora göre ayrıntılar Fiat500L bu linkte


  10. #10
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    500ler de 1.6 mjet var mi TR de ?

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 silindir iyimiş motorsiklet gibi...

  12. #12
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    500ler de 1.6 mjet var mi TR de ?
    yeni çıkan 500L de var bu seçenekler. zaten cusse agırlık hersey farklı mecburen koymuslardır o motorları

  13. #13
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel teknolojı 4 strokerlı motor heralde ama ıkı sılındırde aynı anda calısıyor balansı almak ıcınde mıle, çark ve zıncır yardımıyla hareket ıletılıyor dogrumudur?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  14. #14
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    twin air denilen olayı BMW deki twinpower turbo gibi bir pazar taktiği.İnsanlarda bunu çift turbo sanıyor doğal olarak.

  15. #15
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    twin air denilen olayı BMW deki twinpower turbo gibi bir pazar taktiği.İnsanlarda bunu çift turbo sanıyor doğal olarak.
    Sen bide multi air i gör ((:

    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  16. #16
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    detaylı konu varmış hazır , aldık gerçi ama hortlatıp birazdaha bilgi alalım.Misal 2 silindirli olduğunu bilmiyordum.Bi nevi modern bis motoru gibi o zaman

  17. #17
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    YENİ CLİo da 0.9 turbo var

    Yeni Turbo 90 bg Stop & Start Motor
    Yeni Clio ile birlikte segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunan iki yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni benzinli ve dizel motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor tüketim ve sürüş keyfini bir arada sunuyor.

    898 cm3 hacminde 3 silindirli 90 beygirlik bu turbo benzinli motor bütün devirlerde etkin ivmelenme ve seri hızlanmalar sağlıyor. Sıklıkla vites değiştirmeleri engellemek amacıyla, maksimum torkun (135 Nm) %90’ı 1 650 d/dk’dan itibaren etkin olarak sürüş keyfinizi en yüksek seviyeye çıkarıyor. Stop & Start fonksiyonu ile donatılmış Turbo 90bg Stop& Start motoru 4,5lt/100 km düzeyine düşürülmüş iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor. C02 emisyonu ise sadece 105 g/km’dir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •