User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: LSD / Kilitli diferansiyel hk.

  1. #1
    Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LSD / Kilitli diferansiyel hk.

    Selamlar,
    Kilitli diferansiyel alıp almamak arasında kararsız kaldım. Aracım E46 compact.
    Aracımda hali hazırda kw v2 coilover,eibach ön arka viraj demirleri, ön ve arka kule gergileri ve spor salıncaklar var. Ön 225/40/18 arka aksta 255/35/18 ebadında lastik takılı.
    Eğer LSD alırsam bana yol tutuşta ne gibi faydaları olur, viraj dönme kabiliyetim artar mı ya da sadece kalkışta ve köşelerden dönerken mi işe yarar? Kullanım tarzım normal olarak şehiriçinde sakin kurallara uyarak, şehirdışında da yol müsait olduğunda kendi kendime gazlama tarzında.
    Bana LSD tak veya takma der misiniz ve nedenini açıklarsanız çok sevinirim.

  2. #2

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam lsd aracın yol tutuşunu arttırmaz aksine çok kaybettirir.
    sadece arazi şartlarında aracınızın tek tekeri boşladığında diğerine belirli oranda aktarım yapmaya çalışır.
    viraj dönüşlerinde ani gaza basarsan arabanın kıçını toplayamayabilirsin.

  3. #3
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam lsd aracın yol tutuşunu arttırmaz aksine çok kaybettirir.
    sadece arazi şartlarında aracınızın tek tekeri boşladığında diğerine belirli oranda aktarım yapmaya çalışır.
    viraj dönüşlerinde ani gaza basarsan arabanın kıçını toplayamayabilirsin.
    Bunu inanarakmi yazdiniz ?
    Team PAŞAOĞLU

  4. #4
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam lsd aracın yol tutuşunu arttırmaz aksine çok kaybettirir.
    sadece arazi şartlarında aracınızın tek tekeri boşladığında diğerine belirli oranda aktarım yapmaya çalışır.
    viraj dönüşlerinde ani gaza basarsan arabanın kıçını toplayamayabilirsin.
    tam aksi olmasın o. benim bildiğim kilitli araba daha kolay toplanır.

  5. #5

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart difransiyelde, güç kolay yoldan gideceği için boşa çıkan tekerlek dönecek, yük binen tekerlek ise dönmek istemeyecektir. Bu aracın arkasının kopmasını engeller. LSD' de ise durum farklıdır. Kalkışlarda avantaj sağlayacağı gibi virazjlarda daha kontrollü sürüş ister zira yük binen tekerlek de döneceği için yol tutuş azalacaktır. %100 e göre tabiki çok daha avantajlıdır. Kullanım tarzına göre sürüş keyfi artabilir

  6. #6
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lsd n8n fiyatları nedir suan. Hangi lsd yi takicakainiz

  7. #7
    Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quaife getirtmeyi düşünüyorum ama bildiğiniz daha ekonomik alternatif varsa tekliflere açığım

  8. #8
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LSD sınırlı kaydırmalı diferansiyel demek. Drift için kullanılan diferansiyellerle karıştırmamak lazım. Patinaja düşmediği taktirde diğer tekere yoltutuşu bozacak güç aktarmaz. Aksina yol tutuşunu dengeler. Öyle olsaydı bazı spor araçlarda standart olarak sunulmazdı. Yani fabrika o lsd yi sen yanlayasın diye araca koymadı.

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu inanarakmi yazdiniz ?
    lsd nin ne olduğunu biliyormusunuz?

    Limited-slip differential, yani sınırlı kaydırmalı difransiyeldir.
    Lsd bir de bir teker diğerinden daha hızlı dönüp tur atmaya başladığı anda diğer tekere güç aktarmaya başlar.

    bu limitlidir. tam kilitli difransiyel gibi olmaz. genelde arazi araçlarında kullanılır.
    arazi aracı dışında subaruların bir çok modelinde vardır.

    farklı lsd çeşitleri vardır. bir çoğu özel lsd yağı kullanır. ve yine bir çok lsd modeli o yağ sayesinde aktarım yapar.

    10-20 km hızla giderken direksyonu çevirip gaza bastığınız anda bir çok lsd li aracın arkası atmaya başlar.

    örnek,
    hundai galloper, nissan pathfinder, jeep liberty...
    bu araçlar 4 çeker olduğu için toplaması kolaydır ama 2 çekere aldığınızda toplaması zor olabilir.

    standart bir araca lsd taktırdığınızda sakin kullanımda fark hissetmezsiniz, fakat dediğim gibi ani gaz verip direksyonu kırdığınızda lsd li oldğu hemen belli olur.

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilovedrifting Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LSD sınırlı kaydırmalı diferansiyel demek. Drift için kullanılan diferansiyellerle karıştırmamak lazım. Patinaja düşmediği taktirde diğer tekere yoltutuşu bozacak güç aktarmaz. Aksina yol tutuşunu dengeler. Öyle olsaydı bazı spor araçlarda standart olarak sunulmazdı. Yani fabrika o lsd yi sen yanlayasın diye araca koymadı.
    hocam zaten sakin ve normal kullanımda lsd devreye giremez.
    ama bi göbekten gaz verip döneceğin zaman difransiyel kilitli gibi haraket edeceği için yanlamaya başlarsın.

  11. #11
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dark Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam aksi olmasın o. benim bildiğim kilitli araba daha kolay toplanır.
    +

  12. #12
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bız e46 lara kılıt uygulaması yapıyoruz 1500 tl aracınız kaç model ?
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  13. #13
    Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracım 2003 model 320td compact otomatik vites, kilit uygulaması hakkında bilgi verirseniz ciddi olarak düşünürüm.

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam lsd aracın yol tutuşunu arttırmaz aksine çok kaybettirir.
    sadece arazi şartlarında aracınızın tek tekeri boşladığında diğerine belirli oranda aktarım yapmaya çalışır.
    viraj dönüşlerinde ani gaza basarsan arabanın kıçını toplayamayabilirsin.
    çok talihsiz bir açıklama olmuş
    aracın savrulması başka birşeydir , kontrollü kayması başka birşey
    sanırım bu ikisi karıştı?
    kilitli diff kontrollü kayma sağlar

    sakın bunu sanayide differansiyeli açıp amele style kaynak yaparak kullananlarla karıştırmayın, litaratürde öyle birşey yoktur zaten.

    kilitli diffli aracı kullanmak insana mutluluk verir, zevk verir
    başka aynı aracın giremeyeceği bir viraja daha hızlı girmek demektir
    başka aynı araçdan daha hızlı 0-100 kalkış yapabilmek demektir

    ha tabi ömrü boyunca önden çekiş kullanmış yada kabiliyetsiz halk bandı birine verirsen maymuna döner, beceremez.
    İşin içinde her zaman kabiliyet-tecrübe mutlaka vardır.



    Işık
    senin araç kullanımını bilmiyorum.

    ara sıra kastırıyorsan, kontra vermeyi biliyor ve ara sıra hafif zevk için yanlarım ben diyorsan benden sana garanti: kilitli diff al

    yok ben memur kafasındayım, az yaksın lastiklerim bitmesin, işten eve evden işe
    hafta sonları mangala giderim, 120 yi geçmem diyorsan: böyle kal

  15. #15
    Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi memur zihniyetinde değilim, haftasonları hem yolları virajlı hem de ekmeği güzel diye ekmek almaya 100 km yol gidiyorum bazen )
    Az yaksın ya da lastiklerim uzun gitsin diye yavaş giden biri değilim, sadece her köşebaşında yan verme yaşımız geçtiği için kendi kendime tenha yollarda eğleniyorum o kadar: )
    Zaten lsd alma isteğim de oradan geldi, viraj kasmasını seviyorum, ayrıca yolu boş bulduğumda tatlı viraj olursa hızlı ve gaz kesmeden girmeyi de seviyorum.

    Senin yazdıklarından sonra almak şart oldu diyebilirim, benim için en güvenilir birkaç kaynaktan birisin zaten

  16. #16
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana kalirsa arac otomatik ve ani hizlanma egilimlerinde patinaja kalma durumu cok cok az oldugundan(s2000 tarzi aninda istedigin sekil patinaja dusecek gucte ve manuel sanziman olmadigindan) lsd ye gerek yok, birebir kullandigim tepkilerini bildigim bi araba oldugu icinde gerek olmadigini soyluyorum zaten gokarttan farksiz, herzaman soyluyorum paran cebinde kalsin yeter be adam

  17. #17

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok talihsiz bir açıklama olmuş
    aracın savrulması başka birşeydir , kontrollü kayması başka birşey
    sanırım bu ikisi karıştı?
    kilitli diff kontrollü kayma sağlar

    sakın bunu sanayide differansiyeli açıp amele style kaynak yaparak kullananlarla karıştırmayın, litaratürde öyle birşey yoktur zaten.

    kilitli diffli aracı kullanmak insana mutluluk verir, zevk verir
    başka aynı aracın giremeyeceği bir viraja daha hızlı girmek demektir
    başka aynı araçdan daha hızlı 0-100 kalkış yapabilmek demektir

    ha tabi ömrü boyunca önden çekiş kullanmış yada kabiliyetsiz halk bandı birine verirsen maymuna döner, beceremez.
    İşin içinde her zaman kabiliyet-tecrübe mutlaka vardır.



    Işık
    senin araç kullanımını bilmiyorum.

    ara sıra kastırıyorsan, kontra vermeyi biliyor ve ara sıra hafif zevk için yanlarım ben diyorsan benden sana garanti: kilitli diff al

    yok ben memur kafasındayım, az yaksın lastiklerim bitmesin, işten eve evden işe
    hafta sonları mangala giderim, 120 yi geçmem diyorsan: böyle kal
    hoca aşağı yukarı aynı şeyleri anlatmak istedik ama ben biraz kısa tuttuğumdan yanlış anlaşıldı galiba.
    aracım forester ve lsd li. aracım sürekli 4 çeker olduğu için kontrol kaybı yaşamıyorum ama yukarıda yazdığım diğer araç sahibi arkadaşlarım araçlarını 2 çekere aldıklarında ani gazlamalarda virajlarda araba kıçını atıyor.
    pilotajı iyi olmayan biri rahatlıkla arabayı savurmaya ve döndürmeye başlar. bahsetmek istediğim olay buydu.
    direksyon haraketi yapıp ani gazlamalarda arka tekerlerden biri diğerine göre çok tur attığında diff'i belirli bir oranda kilitleyip arabayı düz hatta götürmeye çalışır. buda sizin direksyonu çevirdiğiniz hatta olmaz. bahsetmek istediğim olay buydu.

    2 çeker bir aracın lsd li olması bence dez avantaj olabilir. yağmurlu havalarda, taşlı yollarda çok kontrolsüz oluyorar.

    ama aracınız 4 çekerse arka tekerlerin kayma ve savrulma eğilimini ön tekerlere gelen güç dengeliyor ve aracın burnu istediğin hatta doğrusal gidebiliyor.

    hele sti larda olduğu gibi ön arka lsd varsa tadından yenmiyor.

  18. #18
    Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana kalirsa arac otomatik ve ani hizlanma egilimlerinde patinaja kalma durumu cok cok az oldugundan(s2000 tarzi aninda istedigin sekil patinaja dusecek gucte ve manuel sanziman olmadigindan) lsd ye gerek yok, birebir kullandigim tepkilerini bildigim bi araba oldugu icinde gerek olmadigini soyluyorum zaten gokarttan farksiz, herzaman soyluyorum paran cebinde kalsin yeter be adam
    Sen küçükken kazana düştün, konuşma

  19. #19

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Mossin
    Orada Maxi'nin söylediği kilit sözü söylemediğin için ("Kontrollü Kayma") karıştı durum.
    Kontrollü kayma ile kontrolü kaybetmek arasında dağ vardır Kontrollü kayma eğlencedir ve doğru bir şekilde kullanıldığında daha iyi viraj dönmenizi dolayısıyla daha iyi zaman yapmanızı sağlar. Yada drift yapıyorsanız, daha kontrollü ve uzun soluklu drift yapabilirsiniz. Evet acemi ellere geçerse kontrolü dahada zorlaştıran bir unsur haline gelir o konuda haklısınız. Kontra sever birisi olmak lazım. Bu arada LSD'nin 1,5 way , 2 way oluşu hepsi amaca uygun şekilde spor kullanımı destekler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •