User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Oil catch can sorunu

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Oil catch can sorunu

    Aracımda ki oil catch can 500 km de bir yarıya kadar doluyor bu normalmidir ? Motor yağına su karıştırma vs. durumu yok yağ genel olarak temiz soğutma suyunda da gram eksiltme yok bu kadar kısa sürede oil catch can e bu sıvı nereden geliyor anlamadım.

    Oil catch can kullanan arkadaşlarda durum nedir ? Kaç km de bir oil catch can i boşaltmanız gerekiyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Detqyl resim verebilirmisin ne sekilde bagladiniz baglarken orjinalden kalma iptal ettiginiz pcv oldumu daha detayli bilgi verirsen yardimci oluruz.
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fotosunu akşama doğru eklerim nasıl bağladığımı anlatayım motorun yağ kapağından (motora yağ doldurduğumuz kapak) oil catch can a bağlantı yaptım oil catch can in diğer çıkışınıda hava filtresi borusuna verdim.

    Motor yağ kapağım aşağıdakinden yani doğrudan hortum bağlanabiliyor.



    Bu arada pcv dediğiniz nedir ? Herhangi iptal ettiğim bir şey olmadı orjinal bağlantısı da yağ kapağından çıkan hortum doğrudan hava filtresine bağlanıyordu ben sadece araya oil catch can i koydum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ ısısı çok yüksek bence buda fazla buhar yaratıyor ve tank çabuk doluyor, araç turbo ise yağ soğutucu mutlaka olmalı

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracım atmosferik ve motor tamamıyla stok ayrıca şöyle bir durumda var aracı gün içerisinde kısa mesafelerde kullanıyorum yani bir günde yaptığım maksimum 30 km dir bu kullanımda yağ ne kadar ısınabilir ki ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araba stok ise oil catch can niye ? Var mı extra düşündüğünüz birşey ?
    Sorunuza soru ile cevap verdim ama , cevaplarsanız sevinirim .
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oil catch can ın motorun stok olup olmaması ile bir alakası yok ayrıca bazı kişiler sadece turbo motorlar için gerekli bir şey olduğunu düşünüyor çok zaruri bir şey değil tabi ancak olursa zararı olmaz yararı olur netice de ısınan yağın buharındaki suyu ayrıştırıyor ve buharın subaplara yada emme portuna yapışarak kurum oluşmasını önlüyor yani benim bildiğim bu en azından.

    Sizde oil catch can var sanırım sizde durum nedir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oil catch can ın motorun stok olup olmaması ile bir alakası yok ayrıca bazı kişiler sadece turbo motorlar için gerekli bir şey olduğunu düşünüyor çok zaruri bir şey değil tabi ancak olursa zararı olmaz yararı olur netice de ısınan yağın buharındaki suyu ayrıştırıyor ve buharın subaplara yada emme portuna yapışarak kurum oluşmasını önlüyor yani benim bildiğim bu en azından.

    Sizde oil catch can var sanırım sizde durum nedir ?
    Teşekkürler cevabınız için.
    Ben de catch can yok , ama biz de PCV valfi ile emme tarafına buharla birlikte yağ gidiyor normalde.
    Ben de 1.4 TSI lar için bulabilirsem bir çözüm uygulacağım , kafamda bir tane var şimdilik.

    Haklısınız kurum olma olayını atlamışım onun içinde yapılabilir tabiki.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hortumu yanlış yere bağlamışsınız direk yağı görmemesi gerekli örnekle anlatayım 106 gti ın ön kapağından yağ doldurulur ama havalandirması emme tarafindaki kapaktadır kapakları ters çevirdiğinizde birinin içinin boş olduğunu havalandırmalı olanında da arada seperatör olduğunu görürsünüz bazen öndekine de havalandırma yapalım deyip aynı deliği oraya açıp uçlarını catch can a baglıyan arkadaşlarda aynı sorunu yaşadılar catch can fullenir demek istediğim arada seperatör olmak zorunda siz elektrik süpürgesi gibi sağdan soldan sıçrayan yağı emdiriyosunuz bence kapağın ordan değil krankdan havalandırma alın

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bağlantım şu şekilde ;



    Ayrıca dediğin gibi blok ta bir havalandırma subap ı daha var o ise hortum ile ucu boşa çıkarılmış şekilde duruyor ama onunda önü açık yani doğrudan blok içine bakıyor arada seperatör tarzı bir şey yok.Motor yağ kapağımın içerisinde seperatör mantığıyla koyulumş bulaşık süngerine benzer tel yumağı mevcut yani zaten aracın orjinalinde de yağ kapağından çıkan hortum emiş hattına veriliyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kimsenin bir fikri yokmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar konu güncel olsun varmı kimsenin bir fikri ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum bağlantı yanlış. bir ucu yağ buhar borusuna takman lazım diğer ucu emme tarafına takman lazım. yada kelebekten önce hava filtresinden sonra biryere. çünkü motor kapağına bağlantı yaparsan motor kapağının orda basınç fazladır ve çok yağ verir.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam zaten o şekilde bağlı yani oil catc can in bir ucu yağ buharı hattına diğer ucu zaten emiş hattına takılı.Aşağıda yuvarlak içerisine aldığım bağlantı bölgesinde emiş var karburatörün üzerini kapatan filtre borusu o kısım.Kırmızı ok lar yağ buharının izlediği yolu gösteriyor.

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam zaten o şekilde bağlı yani oil catc can in bir ucu yağ buharı hattına diğer ucu zaten emiş hattına takılı.Aşağıda yuvarlak içerisine aldığım bağlantı bölgesinde emiş var karburatörün üzerini kapatan filtre borusu o kısım.Kırmızı ok lar yağ buharının izlediği yolu gösteriyor.

    şimdi mantık olarak yağ buharının alındığı yerden yağ gelmesin sadece buhar gelsin diye engeller engebeler olur. mesela yeni nesil araçlarda külbütör kapağının üstündeki buhar yerinde o tarz bir tasarım olur.

    ancak sizin araçta yağ buhar çıkışı sanırım motor yağı konulan kapakta doğrumudur?

    eğer doğruysa bu bir eksi. aslında motorun her yerini görebilsem o yağ kapağının takılı olduğu egzantrik kapağının tamamen resmini görsem mantığı biraz canlandırabileceğim.

    mesela sizin motora benzer bir motor var bizim 2.0 rekord da da ama yağ buhar yeri kapaktan değil. egzantrik üst kepinin orda özel bir bölge var arka tarafında deliği var ordan alıyoruz yağ buharı ve önünde engebe ve engeller var yağ gelmesin buhar gelsin diye. sanırım sizin kapaktan sadece buhar değil yağda geliyor. sistemi değiştirmek lazım galiba.

    dediğim gibi motoru tam net göremediğimden kesin bişey söyleyemiyorum. ama sorunun o buharın alındığı yağ buhar kapağından kaynaklandığını düşünüyorum. ya o kapağın tasarımında bir sorun var. yada motor sağlam üflüyor başka birşey aklıma gelmiyor şimdilik.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Külbütör kapağının iç tarafında tam motor yağ kapağının altına denk gelecek bir sac parça var yani yağ kapağının yuvasından içeriye bakıldığında doğrudan eksantrik vs. görünmüyor.Aslında motorda iki adet yağ buharı çıkışı var bir tanesi benim uygulamayı yaptığım yağ kapağından diğeride blok üzerinde karter havalandırması diye geçiyor aşağıda yuvarlak içerisine aldığım kısım ;



    Ancak bloktaki havalandırmanın önünde yada içinde de öyle engebe vs. bir şey yok doğrudan blok içerisine bakıyor önü açık yani bu durumda ha üstten almışım ha alttan bir farkı olurmu ki ? Zaten yağ kapağının içerisinde bulaşık teline benzer bir tel yumağı var sanırım pcv deniliyor ona ama yetersizmi nedir bilemiyorum.

    Motorumda üfleme olamaz zaten kompresyon testim de sağlıklı çıkmıştı değerler sırası ile 192, 185, 190, 180 psi çıkmıştı.Kullandığım yağmı uyumlu değil acaba ? Otosanın bu motor için teknik servis dosyası var elimde o dosyada 10/30 yağ kullanın diyor ben 10/40 magnatech kullanıyorum.Birde yağ seviyem bir miktar fazla 500 gram kadar böyle şeye neden olabilirmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca oil catch can i boşaltmak istediğimde içinden yağ kıvamında değilde su gibi bir sıvı akıyor yani oil catch can ayrıştırması gerekeni ayrıştırıyor herhangi bir yağ çekmesi durumu yok bence.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ seviyen olması gerekenden fazlaysa işler değişir ve yağ buhardan bu fazlalığı atabilir. öncelikle yağ seviyeni olması gerekene indirip yağ tankını temizleyip geri montajını yapmalısın. ondan sonra denemelisin. gene aynı şey oluyorsa üst havalandırmayı iptal edip karter havalandırmadan kullanmayı deneyebilirsin. çünkü orda basınç daha az.

    tabi işin mantıklı olanı orjinal olan yerden üst yağ buharından almaktır ancak dediğim gibi ya orası o motorda uygun yer değil. yada fazla yağ yüzünden olmuştur.

    şuan için ilk seçeneğin fazla olan yağı boşaltmandır. max seviyeyi aşmamalı yağ oranı.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  19. #19
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca oil catch can i boşaltmak istediğimde içinden yağ kıvamında değilde su gibi bir sıvı akıyor yani oil catch can ayrıştırması gerekeni ayrıştırıyor herhangi bir yağ çekmesi durumu yok bence.
    buharlaşıp sonra tanka yoğunlaşan yağ zaten leş gibi garip bir hal alıyor o normal. genelde dandik sanki gereksiz olan bir yağmış kıvamına dönüşüyor buhardan gelen yağ. o normal yani.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •