User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Şarj dinamosu sorunu

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow Şarj dinamosu sorunu

    Bildiğim kadarıyla motor çalıştığı andan itibaren şarj voltajının 14 küsür olması gerekiyor.Benim aracımda motor hariç başka elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi 12.5 ila 13 arasında geziniyor 14 olmuyor.

    Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim 11.8 volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor.Şarj dinamosu yeni ancak aracın orjinal şarj dinamosu değil.Daha doğrusu durum şöyle araçta swap var motoru aldığımda üzerinde şarj dinamosu yoktu bende elektrikçimin tavsiyesi ile motorun kendi şarj dinamosunu değilde mako marka daha yüksek amper değerine sahip bir şarj dinamosu alarak custon ayaklarla motora montajını yaptım.Net hatırlamıyorum ama kendi şarj dinamosu 50 ampermi neymiş aldığım mako dinamo ise 90 amper değerinde hani elektrik sarfiyatını sarfiyatı daha rahat karşılar düşüncesi ile ancak umduğum gibi olmadı.

    Aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha iyi şarj yapar bu sorunu gideririm sandım tornada özel kasnak yaptırdım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.

    Elektrik tesisatını kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir bu sorunun ne şekilde üstesinden gelebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun %90 kasnak çapı yüzünden en güzeli taktığınız motorun orjinal dinamosunu kullanmak rölantide 13.8 civarı vermesi lazım dinamonun
    RACE WERKS

  3. #3
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V=i.r formülünden

    r= direnç olarak sabit olduğuna göre
    İ= akım (amper) oda yükseltiğine göre
    V= nin doğal olarak bu kanuna göre yükselmesi lazımdı
    Banada kasnak gibi geldi bu durum
    Veya alınıp takılan malzeme fabrikasyon hatalı olabilir

    Geçmiş olsun
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim tdipower ve selçuk.Ben formüllerden pek anlamam ancak kasnağı küçülttüm en azından bir nebze olsun fark olması gerekmezmiydi ? Voltaj değerlerinde en ufak oynama olmadı değerleri not bile almıştım.Elektrikçim ile konuştum durumu anlattım ölçüm yapıyor her şey normal diyor rölantide 14 küsür yada en azından yakın bir değer olması gerekmiyor mu diye soruyorum ık mık kem küm anlamadım vallahi.

    Umarım kasnaktandır yeniden bir kasnak yaptırabilirim bu sorun değil ancak kasnaksa çap ne olmalı ? Taunusun orjinal şarj dinamosunu alırım aslında ama fiyatı iyi 220 tl çin malı olanlarıda var ancak kimse tavsiye etmiyor bir çok kişide kısa zamanda sorun yaşamış.Çıkma orjinal alıp revizyon ettireyim desem 100 tl yı buluyor ama ne kadar sağlıklı olacağı muamma ? Hem belkide şu anki sorun basit bir şeydir hani bir daha o kadar masraf yapmıyayım diyorum.

    Arada derede kaldım canımı sıkıyor bu mevzu.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim tdipower ve selçuk.Ben formüllerden pek anlamam ancak kasnağı küçülttüm en azından bir nebze olsun fark olması gerekmezmiydi ? Voltaj değerlerinde en ufak oynama olmadı değerleri not bile almıştım.Elektrikçim ile konuştum durumu anlattım ölçüm yapıyor her şey normal diyor rölantide 14 küsür yada en azından yakın bir değer olması gerekmiyor mu diye soruyorum ık mık kem küm anlamadım vallahi.

    Umarım kasnaktandır yeniden bir kasnak yaptırabilirim bu sorun değil ancak kasnaksa çap ne olmalı ? Taunusun orjinal şarj dinamosunu alırım aslında ama fiyatı iyi 220 tl çin malı olanlarıda var ancak kimse tavsiye etmiyor bir çok kişide kısa zamanda sorun yaşamış.Çıkma orjinal alıp revizyon ettireyim desem 100 tl yı buluyor ama ne kadar sağlıklı olacağı muamma ? Hem belkide şu anki sorun basit bir şeydir hani bir daha o kadar masraf yapmıyayım diyorum.

    Arada derede kaldım canımı sıkıyor bu mevzu.
    Alternatörden Aküye giden Ek bir kablo çekersen sorunun çözülecektir diye düşünüyorum , zamanla o kablo özelliğini yitiriyor. Ben bu şekilde yapıyorum kendi aracımda ve belli periodlarla da kabloyu değiştiriyorum.

    İlk çalıştırmada akü voltu (soğukta) bende 14.3 - 14.5 motor ısınınca da 13.8 lere iniyor. Fan açık far açık ise 13.2 - 13.5 altına düşmüyor

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim umarım bir kablo ile üstesinden gelirim.Ne yapmam gerektiğini biraz daha açarmısınız yani alternatörün hangi çıkışından aküye çekmem gerekiyor kablonun kalınlığı vs. önemlimi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim umarım bir kablo ile üstesinden gelirim.Ne yapmam gerektiğini biraz daha açarmısınız yani alternatörün hangi çıkışından aküye çekmem gerekiyor kablonun kalınlığı vs. önemlimi ?
    Tabiki, alternatorun arkasindan aku kutup basina giden + kablosuna ek yapmalisin.
    Kirmizi renk bi kablonun bir ucunu alternatore diger ucunu da akunun + kutubuna ek olarak baglamalisin. Yanliz kabloyu guzelce emniyetli olmasi acisindan bez bantla da iyice sararsan sorunun cozulur. Basta dikkat etmemistim arac kadett, Bahsettigim alternatorden akuye giden kablo zaten yipranmistir. Kablo kalinligi olarak da 10 mm lik saglam ve yanmaz bir kablo super olur., oto rmuzik sistemleri yapan bi yerden anfi kablosu da iyi bir cozum olabilir.

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    61
    Mesaj
    138
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinomosunun + çıkışından akünün + kutbuna kalın bir kabloyla temas edin ve sarjda oynama varmı kontrol edin, aynı şekilde akünün - kutbu ile dinamonun metal bir kısmına temas edip göstergede değişim olucakmı gözlemleyin. sarj dinamosu sıfırmı yoksa revize edilmiş dinamomu? sıfır değilse şayet konjektöründe sıkıntı olabilir. ustanızı değiştirin orta halli bir usta bu işi koalylıkla çözer

  9. #9
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sarz konjektorunu kontrol ettin (rolantideyken konjentru duz bagladiginida fazla sarz ediyormu )

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dinamoyu sıfır almıştım 250 tl ödemiştim mako nun orjinal ürünü.Dinamo taş çatlasa 1500 km görmüştür.Çok teşekkür ederim hepinize söylediklerinizi denicem sonrasında olumlu yada olumsuz yazarım buraya.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca bir şey sormak istiyorum çok çeşitli yüksek amper değerlerinde alternatör ler var 150 amper alternatör buldum mesela ölçüsel olarak bendeki ile hemen hemen aynı.Bu alternatörü araca takmış olsaydık zamanında ne gibi artıları yada eksileri olurdu ? Yani alternatörün amper değeri yükseldikçe bir zararı olurmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aküyü daha çabuk şarj ederdi, hepsi bu.

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bahsi geçen kabloyu kontrol ettim 6 mm. lik kablo kullanmışlar ben 10 mm. kablo ile yeniledim bir nebze iyileşti gibi artık rölantide 13.7 ile 14 volt arası geziniyor ancak motor fan açtığında farları ve arka cam rezistansını çalıştırınca voltaj 11.8 lere düşüyor ve bu değer gaza basınca vs. (dinamo devri artmasına rağmen) değişmiyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kablonun işine yaramasına sevindim.

    Şimdi bi tane Multimetre ile direk alternatör çıkışındaki + Kutubunun voltunu öç ( fan+rezistans ne varsa açıp)., eğer voltaj yine düşükse alternatörü değiştirmelisin.

    Bu arada + kutubu için yaptığın kablo takviyesini , şase kablosu içinde yaparsan epey bi getirisi olur senin için, yada daha kuvvetli bi şaseleme için Ebaydan da alabilirsin satılıyor grounding system diye aratırsan.

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce bi şase problemi yaşamıştım o yüzden şase kablosunu değiştirmiştim parmak kalınlığında bir kablo var aracın üzerinde şase için bu yeterli olmazmı ?

    Ayrıca şöyle bir durum var bir şey farkettim motor sıcakken rölantide voltaj düşümü olmuyor mesela motoru yeni çalıştırdığımda soğuk iken rölantide (900 d.) voltaj 13.8 ile 14 volt arası geziniyor ancak bu durumda yine rezistans far fan vs. çalıştırınca 12 lere düşüyor voltaj.Motor ısındıktan sonra ise rölantide voltaj 12.5 ile 13 aralarında oluyor bahsettiğim şeyleri çalıştırdığımda ise facia 11.5 ile 12 leri görüyorum.

    Bir kaç kişiye daha sordum dinamoda sıkıntı var diyorlar ancak dinamo 1500 km yapmamıştır ama bellide olmaz tabi kasanın çürük elması bize rastlayabilir..Yarın başka elektrikçiye gidecem durumu anlatacağım bakalım ne diyecek umarım dinamoda bir sıkıntı yoktur.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şarjın direk çıkışından ölçersen sorunu bulursun.

    Birde Şarj dinamasu bloka temas etmesi gerekiyor. (Şase için) bunlara dikkat ettinmi?
    Birde araç Kadett demişsin, ama hangi kadett? Org. 2.0 Calibra Vectra vs. Şarjı 75 lik
    Orjinalini neden takamıyorsun? aşa yukarı sıfırı 250 tl gibi birşeydi, ikinci el istersen ki mantıklı değil ama Ankarada Güven oto var yarı fiyatına alırsın.

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bendeki kadett 79 model C kasa ama araçta swap var kendi motoru üzerinde değil ford taunus motoru var aracın üzerinde.Evet dinamo metal ayaklar ile doğrudan blok üzerine bağlı yani dinamonun gövdesi şaseden nasibini alıyor.

    Yarın dediğin gibi direk çıkışından ölçerim bakalım ne çıkacak.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.322
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamosu üzerindeki konjektörü kontrol ettirin taunusumda bende üstünden konjektörlü slx dinamosu kullanıyorum senelerdir tek problemim konj. üzerindeki diyotlar oldu bunları kontol ettirin bence kasnak falan bence bu durumla alakalı değil..
    ER teknik ısıtma sistemleri

    Kat kaloriferi&brülör&hidrafor

    sistemleri montaj tamir bakım..

    7/24 servis hizmeti..

    ev ve işyerlerine mazot ve fuel oil servisi yapılır..
    0553 227 39 55

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler Germanian zaten son çare dinamo sökülüp kontrol edilecek.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •