Subarunun yatmaktan akusu bitti, akucuye goturdum sarja biraktim.
11.5 V u gecmiyor, bu sorun cikarir, iki gun sonra yeniden biter dedi.
11.5 Volt gercekten sorunlu bir deger mi?
Subarunun yatmaktan akusu bitti, akucuye goturdum sarja biraktim.
11.5 V u gecmiyor, bu sorun cikarir, iki gun sonra yeniden biter dedi.
11.5 Volt gercekten sorunlu bir deger mi?
Built to fall....
Ozan abi kısaca şöyle söyleyeyim benim araç full tesisat döşeli tesisatı ilk açtıgımda akünün şarj durumunu gösteren sigorta 14 volt gösteriyor ve çaldıkçada bu düşüyor 11 volta geldiğinde akü yetersiz kaldıgından tesisat kendini kapatıyor.yani 11.5 volt gösteriyorsa hep yeni akü şart demektir bence
IMPOSSIBLE IS NOTHING
12.5 civarı iyidir arac calısmazken,arac calısırken görülen değer 13.8 civarıdır.
11- 11.5 normal değer akünü değiştirmene gerek yok araç çalışırken ölçtür 13.5 - 14.2 arasında olmalı yeni akü almana gerek yok sıfır bir aküyü ölçtürsen oda aynı değerleri verir
11.3 volt veriyor, aku test cihazinda weak yaziyor, birazcik kullanip daha sonra celik aku alacagim 110 tl ye bir tane, araba cok az kullanildigi icin bitip bitip duruyor akuler zaten.
eski akuyu paraya sayiyorlar dimi 5 10 tl
Built to fall....
tabi tabi. değiştireceğimde akü'cüm hatrıma 20tl sayıyor. akü olarak hep varta kullanıyorum çok memnunum.
S13 de araba çalışırken 13.5-13.8 lerde . 9V da da marş alan araba gördüm ama tabiki normal değil. bence değişmesi gerekli ozan
Abi o dusuk bir deger saglam aku 12 nin uzerinde olur mantikende.akim cekince zaten dusuk seninki zaten zayif 10 volta bile duser o![]()
Genelde 10.5V hayati sinir. Altina indigi an ecu besleme yetersizliginden enjeksiyon sistem calismaz vs vs. Saglikli aku birakin 12 yi 12.2 falan gosteriyor
Sende sorun akünün 11.5v 'da olması değil, şarj edilmesine rağmen 11.5v'u geçmemesi. Bu da şarj tutmadığını gösterir.
Yoksa yatan akü 10v'a bile düşmüş olsa şarj olduktan sonra bir sorun olmaz. Ama sağlam akü şarj olunca da 12v+ değerlere çıkar.
Yani değiştirmen lazım.
Eski aküler depozitoludur. Genelde eskiyi almadan yeniyi vermezler veya yüksek fiyattan verirler.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
benimde akü bitmişti. Msaatciden 72AMutlu silver aldım. İlk başlarda çalışırken hep 14.4V gösteriyordu. 13 gün kullanmadım ve kontağı çevirdim. Akü bitmiş. Ararabanın bagaj bile açılmadı. Sonra aküyü şarja koyduk. Akü sıfırı tüketmiş. Neyse sonra sarjdan cektik ve 24 saat bekledik. Tekrar taktık. Dolması 2 dk. Sürdü. Halbu ki 1 ay önce sarj edilmis aku var. Onu sarja taktığında direk dolu gözüküyor. Birde akü dolmuş olsa bile üstündeki yeşil ikaz yanmıyor. Tekrar arabaya taktık. İlk başlarda 14.4V gösterirken 10dk. Sonra 14.2, 14.0, 13.8, derken 13.5 a kadar iniyor. Sonra tekrar 13.9-14.0 leri görüyor ancak eskiden hiç 14.4V dan şaşmazdı. Stokta fazla bekleyen aküler sarj tutmayabiliyor deniliyor. bugün başka bir akü takıp deneyeceğim. Sizce akü problemli mi?
Bu arada kontağı çevirdiğimde sabah 11,9 gördüm.![]()
Yanlis yoldasiniz
aku gucu-kapasitesi sadece voltaja bakilarak anlasilmaz
aku kisa sure yuke bindirilir ve o zaman verebilecegi akim olculerek karar verilir
ayrica bome ile aku suyunun kimyasal yapisina bakilir
voltaj en son
Kapasitesi %5 olan bir aku bile 11 volt gosterebilir, hic bir anlam ifade etmez.
edit:
piller içinde aynıdır, ölçersin voltajı tam görürsün ama aslında bitiktir
yüke bindirip akımına bakmak gerekir
akü test cihazı budur
kesin sanayide kullanan birilerini görmüşsünüzdür
normalde basit bir voltmetredir ama kutu içinde bir yük vardır
yük demek anlık olarak akım çeken birşey, mesela anahtarına bastığınız zaman 1-2 saniye süre ile aküden 200watt güç çeker
işte tam o anda .... akünün voltajı ne kadar düşüyor??? önemli olan o dur.
.
.
.
aslında kaçak mı var diye ölçüm yapalım dedik. Araç çalışmazken 0.3-0.5A bir akım çekiyor. Arabanın orjinal alarmı var. 3 ay önce rns takmıştık ama kablo kes biç olmadı. Direk soketi taktık. Anlamadım gitti yani
anlık yük bindirdik ve kapıları açıp kapattık. Hatta coming homedan dolayı farlarda devreye girdiğinde 220w çekmişti. Bizdeki cihaz dijitaldi
Bayat akü alırsanız sıfır bile olsa çok çabuk bozulduğunu görebilirsiniz.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
0.3 0.5 amper çok fazladır
0.3 amper = 300mA demek
normal bir araç
her şey kapalıyken 0.02amper falan çeker yani 20mA civarında
bu değer çok fazla çıkmaz, işte alarm vardır, aracın lcd saati vardır çalışan falan filan
0.03 olur belki.
0.5 amperde araç durduğu yerde akü 1 haftada kesin biter
bilal akücü ama ozan gitsene ona o çözer onu
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Bir diğer tavsiye; aracınızda, gerek yanlış bağlantı gerekse de tesisat nedeniyle, direk aküden beslenen (kontaktan bağımsız olarak) cihazlar çok ise bu da akü ömrünüzü çok ama çok etkileyecektir.
Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...
Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
akuyu yukaridaki test cihaziyla kisa devre yaptirdiginizda aku gozlerindeki sulardan herhangibirinde kaynama varmi ? varsa olmus demektir akunuz![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)