User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aku sarj durumu (11.5 Volt)

  1. #1
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)

    Aku sarj durumu (11.5 Volt)

    Subarunun yatmaktan akusu bitti, akucuye goturdum sarja biraktim.
    11.5 V u gecmiyor, bu sorun cikarir, iki gun sonra yeniden biter dedi.

    11.5 Volt gercekten sorunlu bir deger mi?
    Built to fall....

  2. #2
    aslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL/Sultangazi
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozan abi kısaca şöyle söyleyeyim benim araç full tesisat döşeli tesisatı ilk açtıgımda akünün şarj durumunu gösteren sigorta 14 volt gösteriyor ve çaldıkçada bu düşüyor 11 volta geldiğinde akü yetersiz kaldıgından tesisat kendini kapatıyor.yani 11.5 volt gösteriyorsa hep yeni akü şart demektir bence
    IMPOSSIBLE IS NOTHING

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12.5 civarı iyidir arac calısmazken,arac calısırken görülen değer 13.8 civarıdır.

  4. #4
    Subi-Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    19
    Mesaj
    340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    11- 11.5 normal değer akünü değiştirmene gerek yok araç çalışırken ölçtür 13.5 - 14.2 arasında olmalı yeni akü almana gerek yok sıfır bir aküyü ölçtürsen oda aynı değerleri verir

  5. #5
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    11.3 volt veriyor, aku test cihazinda weak yaziyor, birazcik kullanip daha sonra celik aku alacagim 110 tl ye bir tane, araba cok az kullanildigi icin bitip bitip duruyor akuler zaten.

    eski akuyu paraya sayiyorlar dimi 5 10 tl
    Built to fall....

  6. #6
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabi tabi. değiştireceğimde akü'cüm hatrıma 20tl sayıyor. akü olarak hep varta kullanıyorum çok memnunum.

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    S13 de araba çalışırken 13.5-13.8 lerde . 9V da da marş alan araba gördüm ama tabiki normal değil. bence değişmesi gerekli ozan

  8. #8
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi o dusuk bir deger saglam aku 12 nin uzerinde olur mantikende.akim cekince zaten dusuk seninki zaten zayif 10 volta bile duser o

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde 10.5V hayati sinir. Altina indigi an ecu besleme yetersizliginden enjeksiyon sistem calismaz vs vs. Saglikli aku birakin 12 yi 12.2 falan gosteriyor

  10. #10
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    normaldr 12 gibi yuke binince 11.2 oluyor, alicam sifir aku
    Built to fall....

  11. #11
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sende sorun akünün 11.5v 'da olması değil, şarj edilmesine rağmen 11.5v'u geçmemesi. Bu da şarj tutmadığını gösterir.

    Yoksa yatan akü 10v'a bile düşmüş olsa şarj olduktan sonra bir sorun olmaz. Ama sağlam akü şarj olunca da 12v+ değerlere çıkar.

    Yani değiştirmen lazım.

    Eski aküler depozitoludur. Genelde eskiyi almadan yeniyi vermezler veya yüksek fiyattan verirler.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde akü bitmişti. Msaatciden 72AMutlu silver aldım. İlk başlarda çalışırken hep 14.4V gösteriyordu. 13 gün kullanmadım ve kontağı çevirdim. Akü bitmiş. Ararabanın bagaj bile açılmadı. Sonra aküyü şarja koyduk. Akü sıfırı tüketmiş. Neyse sonra sarjdan cektik ve 24 saat bekledik. Tekrar taktık. Dolması 2 dk. Sürdü. Halbu ki 1 ay önce sarj edilmis aku var. Onu sarja taktığında direk dolu gözüküyor. Birde akü dolmuş olsa bile üstündeki yeşil ikaz yanmıyor. Tekrar arabaya taktık. İlk başlarda 14.4V gösterirken 10dk. Sonra 14.2, 14.0, 13.8, derken 13.5 a kadar iniyor. Sonra tekrar 13.9-14.0 leri görüyor ancak eskiden hiç 14.4V dan şaşmazdı. Stokta fazla bekleyen aküler sarj tutmayabiliyor deniliyor. bugün başka bir akü takıp deneyeceğim. Sizce akü problemli mi?

    Bu arada kontağı çevirdiğimde sabah 11,9 gördüm.

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlis yoldasiniz
    aku gucu-kapasitesi sadece voltaja bakilarak anlasilmaz
    aku kisa sure yuke bindirilir ve o zaman verebilecegi akim olculerek karar verilir
    ayrica bome ile aku suyunun kimyasal yapisina bakilir

    voltaj en son

    Kapasitesi %5 olan bir aku bile 11 volt gosterebilir, hic bir anlam ifade etmez.


    edit:
    piller içinde aynıdır, ölçersin voltajı tam görürsün ama aslında bitiktir
    yüke bindirip akımına bakmak gerekir

    akü test cihazı budur


    kesin sanayide kullanan birilerini görmüşsünüzdür
    normalde basit bir voltmetredir ama kutu içinde bir yük vardır
    yük demek anlık olarak akım çeken birşey, mesela anahtarına bastığınız zaman 1-2 saniye süre ile aküden 200watt güç çeker
    işte tam o anda .... akünün voltajı ne kadar düşüyor??? önemli olan o dur.

    .
    .
    .

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında kaçak mı var diye ölçüm yapalım dedik. Araç çalışmazken 0.3-0.5A bir akım çekiyor. Arabanın orjinal alarmı var. 3 ay önce rns takmıştık ama kablo kes biç olmadı. Direk soketi taktık. Anlamadım gitti yani

    anlık yük bindirdik ve kapıları açıp kapattık. Hatta coming homedan dolayı farlarda devreye girdiğinde 220w çekmişti. Bizdeki cihaz dijitaldi

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bayat akü alırsanız sıfır bile olsa çok çabuk bozulduğunu görebilirsiniz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fangio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında kaçak mı var diye ölçüm yapalım dedik. Araç çalışmazken 0.3-0.5A bir akım çekiyor. Arabanın orjinal alarmı var. 3 ay önce rns takmıştık ama kablo kes biç olmadı. Direk soketi taktık. Anlamadım gitti yani

    anlık yük bindirdik ve kapıları açıp kapattık. Hatta coming homedan dolayı farlarda devreye girdiğinde 220w çekmişti. Bizdeki cihaz dijitaldi
    0.3 0.5 amper çok fazladır
    0.3 amper = 300mA demek

    normal bir araç
    her şey kapalıyken 0.02amper falan çeker yani 20mA civarında
    bu değer çok fazla çıkmaz, işte alarm vardır, aracın lcd saati vardır çalışan falan filan
    0.03 olur belki.

    0.5 amperde araç durduğu yerde akü 1 haftada kesin biter

  17. #17
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilal akücü ama ozan gitsene ona o çözer onu
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #18
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir diğer tavsiye; aracınızda, gerek yanlış bağlantı gerekse de tesisat nedeniyle, direk aküden beslenen (kontaktan bağımsız olarak) cihazlar çok ise bu da akü ömrünüzü çok ama çok etkileyecektir.
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  19. #19
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akuyu yukaridaki test cihaziyla kisa devre yaptirdiginizda aku gozlerindeki sulardan herhangibirinde kaynama varmi ? varsa olmus demektir akunuz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •