C20XE bir DOHC, sıralı 4 silindirli 2.familya, General Motors motorudur. 1998 cc (2.0L) bir deplasman ve 110 kW (150 PS, 148 bhp) geliştirir.
C20XE 20XE motorun bir evrimi olarak üretime girdi. Tesadüfen, 20XE motor 8v 20NE motorda 1987 modelde bir başka gelişme oldu. 20XE (Bosch Motronic ML 4.1) ilk Opel / Vauxhall sanatçısını 16 supaplı teknoloji ve Knock Sensörler tanıtan, Opel Kadett GSI 16v başlatılması ile 1987 yılında gün ışığına çıktı. 1988 yılında C20XE önceki 20XE's 156 PS (115 kW) ile karşılaştırıldığında 150 PS (110 kW) çıkışı ile tanıtıldı. Bu gereksinim Motor Yönetim Sistemleri (Bosch Motronic 2.5) yeni nesil teçhizat izin - Bu üreticilerin bir katalitik konvertör ve Lambda sensörü ile araba belirtmek zorunda yeni emisyon standartları nedeniyle oldu.
Vauxhall / Opel Astra / Kadett E bazı modelleri ve Vauxhall / Opel Calibra / Cavalier / Vectra gibi birçok General Motors araçlarında C20XE motora yer verildi. Bu motor ve Avrupa'da bir dönüm noktası oldu. çok sayıda uzman yarış versiyonu motorsporlarında kullanılmıştır. Hala saygı duyulan ve yaklaşık 20 yıl sonra bile aranan bir motor oldu.
C20XE Vauxhall Cavalier / Opel Vectra ve Vauxhall / Opel Calibra sürümleri çıktı turbo C20LET için üs olarak görev yaptı. C20LET siyah bir plastik plenum dışında, yüzeyinde aynıydı / 'şapka' a 'turbo' script ile kefen. Bu sürüm, daha az sıkıştırma Mahle Piston dövme özellikleri ve C20XE üzerinde bir güç % 34 artış (204 PS) sunmaktadır.
değiştirilebilir Çekiş Kontrolü uygulanan motor bazı sürümleri (genellikle erken Astra GSi modelleri dahil). Giriş birincil throttle body altında sıkışmış bir ikincil gaz kelebeği vardı. Bu kavrama çekiş kontrolü ECU duyu kaybı / tekerlekler spin bir motor / kol takımı tarafından kapatılır. Motor da farklı bir Throttle Position Sensor (üç aksine altı pin), ve (as normal açık mavi renge karşı, siyah) farklı bir Soğutucu Sıcaklık Sensörü ile donatılmıştı.
son üretim öncesinde, son sürümünde, C20XE yani Bosch Motronic 2.8 Bir distribütörsüz ateşleme sistemi dahil yeni bir motor yönetim sistemi ile geldi. Son sürüm C20LN (Low Noise) denilen ve daha güçlü bir motor bloğu vardır.
20XE şimdi biri Saab, Pontiac, Saturn, Chevrolet, Oldsmobile dahil olmak üzere birçok GM markaları bulunan bir 2.2L 16v zincir tahrikli motoru GM 16v motor, büyük bir aile haline gelmiştir. Onu sırasıyla 159 için Croma ve Romeo ve Alfa Fiat ödünç aldı.
C20XE motorsporlarında yoğun olarak kullanım gördü. motoru için tipik kullanım alanları tekerlekli yarış kategorileri açmak için, hillclimb olaylar arasındaydı. onun yaşına rağmen, birçok Formula 3 takım için tercih powerplant kalır ve Tim Macrow, 2007 Avustralya F3 şampiyonu, zafer iddia bir Opel-Spiess çalışan arabayı Avustralya F3 sahnede en son buldu beğeni vardır. Spiess tarafından Tuned, bir F3 notu C20XE kolayca doğal emişli şeklinde 250 bhp (190 kW) üretme kapasitesine sahiptir.
C20XE Chevrolet WTCC (World Touring Car Championship) ekibi ve Lada WTCC ekibi tarafından kullanılmıştır. Motoru da Westfield kitcars bir seçenek oldu.
C20XE ayrıca mini bir 16v motor isteyen birçok kişi, onun sıkı şekilde (şanzıman ile) ve maliyet etkinliği nedeniyle popüler bir seçimdir. C20XE motoru ayrıca MkI ve Sierra 2litre "Pinto" vites kutusu ve çalışan dişli kullanarak MkII Ford Escort modellere takılabilir, bu yarış meraklıları için popüler bir değişiklik olur...
C - Egzoz Emisyon Seviyesi: ECE R 83 A
20 - Deplasman: 2 litre
X - Sıkıştırma Oranı Eşik: X = 10.0-11.5:1
E - Karışım Sistemi: Elektronik Yakıt Enjeksiyonu
yüzde 37, maksimum verim eşdeğerdir / kWh 232 g düşük optimum özgül yakıt tüketimi ile, 6000 devirde; motor 150 bg (152 PS 112 kW) üretiyor dizel motorlar ki bazıları daha iyi bir verim onun açıklaması sırasında mevcut idi. Vanalar ve 46 dereceye ayarlanır sığ kapak cepli pistonlar eşlik eder - ve böylece uygun bir sıkıştırma oranı elde edilmesini sağlayan, dolayısıyla daha kısa con çubuk olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Uzun buji kullanılır ve silindir konsantrik konumlandırılmış. Daha sonra motor (ve daha küçük silindir kafası liman, cast piston farklı yatak boyutu krank) 'Low Noise' revizyonları göstermek için AB yönetmeliklerine uygun olarak C20XELN ekli edildi. Tesadüfen, motor bir kare Bugatti Veyron (86mm x 86mm) ile / inme ve hisse piston boyutları delik vardır.
FAZLA BİLGİ GÖZ ÇIKARMAZ))