digital kadrana göre 60-160 stockta 24 saniye, yazılımlıda 24 saniye bende
digital kadrana göre 60-160 stockta 24 saniye, yazılımlıda 24 saniye bende
Ben de şu konuya değineyim. Aracınız Dr.Ecu da yapılmış verim alınamamış olabilir. Burada Özgün’ün bu arabayı yapamadığı gibi bir algı oluşması da yanlış.
Bence bayiilik sistemlerinden/bayiilereen kaynaklanıyor. Bir bayii yaptığı araç için merkezine test vs yapıp feedback vermediği sürece bu tarz durumlar hep yaşanıyor. Gelen aracın dosyasını oku, merkeze gönder, gelen dosyayı yaz e sonra 30 Hp 50 NM hayırlı olsun güle güle tarzı çalışmalar olduğu sürece bu işler değişmez. Bence bu kadar basit olmamalı chip tuning işlemi. Çıkarsın öncesi sonrası olaral log alırsın, süre alırsın o an zaten müdahele etmen gerekiyorsa edersin. Yoksa müşteriyi gönderip bir kaç güne ya bunda bişey değişmedi diye geri müşteri ararsa bir kıymeti kalmıyor bu işin.
Bayiiler dediğim gibi çalışsa ayrıca merkezine de katkı olur ki, demek ki eksik kalan ya da daha iyi yapılması gereken bir dosya olduğunu merkez bilir ve ona göre çalışmalarını tamamlar. Bundan sonraki gelecek aynı motorlu üniteye de daha iyisini yapar.
Ddya motorlar, kullanılan delphi beyin & enjektör sisteminden dolayı, önceki Clh motorlara nazaran verim olarak nispeten daha az vaadeden motorlar ancak yine de hissetmemeniz ya da aynı süreleri amatörce de olsa almanız mümkün değil, tam olarak kestirmek zor olsa da bir problem olmuş belli ki..Sonuca bakarak aklıma gelen uzak ihtimal bayinin farkında olmadan aynı dosyayı tekrar yazması
Bu konu da hazır yeri geçmişken şunu da söylemek lazım, malesef kullanıcı algısı enteresan işliyor, dyno ölçümününü safkan ve %100 güvenilir bir kriter olarak tutuyor insanlar. Daha kötüsü ise bazı firmalar dyno oyunlarıyla insanların algılarına teorik , reel de olmayan güçler satıyorlar,hayali beygirler satışı var piyasa da resmen.. ( Burada işini layıkıyla yapan dyno sahibi garajları tenzih ederim).
Kimseyi ifşa etmek değil niyetim ama kötü niyet örnekleri çok fazla, isim vermeden bir örnek vakayla durumu somutlaştırmak istiyorum..
Kendim Mgremaps İstanbul bayisiyim, geçtiğimiz günlerde bir müşterimizin x marka aracına stage 2 yazılım uyguladık (downpipe + düz boru). Bu müşterimize öncesi-sonrası ölçüm yaparak ve test ederek aracı teslim ettik, çok da memnun kaldı. Bizim kendisine vaadettiğimiz takribi güç 145 hp - 340 nm civarı. Neyse telefonum çaldı, x marka bir firmaya dyno'ya çıkmak istediğini, kendisiyle aynı spec'lere sahip bir arkadaşının olduğunu ve onun referansı ve yardımıyla gideceğini söyleyip, bunun bizim için bir problem olup olmayacağını danıştı. Ben de kendisine , sadece dosya hırsızlıkları çok olduğu için dosyasına sahip çıkmasını, keyfine bakmasını söyleyip kapattım. Neyse , mevzu bahis x firma da, dyno yapılmış, (araba 6 ileri ). Önce 5.viteste dyno yapılmış, bu veri müşteriyle paylaşılmamış, ofiste ufak bir istişare sonrası, bir sorun çıktı deyip, tekrar dynoya almışlar ve 4. viteste dyno yapmışlar, aracı 124-125 hp vs çıkarmışlar (stock 115 hp araç). Müşterimiz de nasıl olur ya vs gibisinden sorunca, 'ee o paraya o kadar beygir, kalite pahalıdır ' tarzı konuşmalar yapıp, kendi yaptıkları aynı spec aracın, 160 küsür hp 'ler verdiğini söylemiş, müşterimizin kafasını karıştırmışlar
Neyse, Alllahtan ki,bu x firmada bahsi geçen kaliteli ve ucuz olmayan yazılımlı 160 küsür hp araç, bizim müşterinin yakın dostu.. Müşteri beni aradığında söylenecek çoook şey vardı ancak , yine edebi koruyup, kendisine bi öneri de bulundum, kurulun gazlayın dedim![]()
Aralarında bir hız belirleyip, bir rolling yapmalarını, eğer kendi aracı bahsedildiği gibi 120 küsür hp ve x firma aracı 160 küsür hp ise, bu aradaki 40 hp farkla, o aracın arka plakasını okuyamayacağını ,araya tırlarca mesafe gireceğini söyledim. Müşterimiz de bu işlerden çok anlamadığını doğru düzgün vites atamayacağını ama bir deneyeğini söyleyip kapattı. 1 saat sonra video geldi,o x firmanın ölçümünde 120küsür hp veren, ucuz ve kalitesiz yazılımlı aracımız, pahalı ve kaliteli yüksek dyno beygirleri vaadeden x firma yazılımlı aynı spec aracın 1-2 boy önünde gidiyor![]()
Bu sonuçla bu şekil çıkmasaydı, hiç yarış roll vs arzusu taşımayan,aracın öncesi-sonrası testiini görmüş ve memnun kalmış müşterimizi bile yoldan çıkarıp nifak tohumuyla üzerimize salacaklardı..
Allahtan ki sen doğru olunca, eğri kendi yolunu buluyor..
Bu kıssa vesilesiyle, tüm bireysel kullanıcılara zaman zaman araçlarının hızlanma sürelerini almalarını(amatör kadran videoları dahi olsa..) sektörde çalışan arkadaşlara da kendini kanıtlamış bir ölçüm cihazıyla ölçümlerde bulunmalarını tavsiye ediyorum. Biz aynı zamanda satışını da gerçekleştirdiğimiz p-gear p610 'u tavsiye ederim.
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
Dyno konusuna açıklık getirebileceğimi düşünüyorum ben de Mgremaps Tekirdağ Bayisiyim aynı zaman da ekspertiz işiyle meşgulüm bu sebeple benim de dyno ölçümleri yapma fırsatım oluyor.Kullandığım Dyno SERP CV2-600 dynosu bazı araçlar var mesela Volkswagen 2.0 TDI yazılım öncesi ölçümler de araç yanlış hatırlamıyorsam 92 hp güç vermişti yazılım sonrası ise 140 hp güç verdi yani totale bakıldığında 50 hp güçlenmiş oldu aracımız.Bazı araçlar da ise mesela Kia Ceed 1.6 CRDI yazılım öncesi 126 hp ölçüm yaptık yazılım sonrası ise 130 hp yani totale bakınca 4 hp mi kazandırabildik işte burda normal yük tipi olmayan DYNO acizliği ortaya çıkıyor. Yol testine araba 2-3 vites te pati çeker oldu 100-180 arası 30 saniyeleri bulan aracımız 23-24 saniyelere düştü ve 200 e yaklaşmakta zorlanan araç 220 lere çok rahatlıkla çıkmıştı.
stock fabrika verisi 100-180 36sn aracım.şuan kendi gps ölçümümle 21.6sn
100-200 fabrika verisi yok çünkü aracım 195km/h da kısıtlı ama şuanki gps ölçümüm33sn. tabi göstergem 210+
gösterge ölçümü ciddi yanıltıyor insanları
1350kg+fulldepo+şöför
1.6crdi softyazılım+60dp+60mm eksoz+iptaller
Konu mikelazi tarafından (10-05-2020 Saat 12:20 ) değiştirilmiştir.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
beyler aracın potansiyeli var, benim burada itiraz ettiğim nokta, VAG grubu bu Amerikadaki emisyon skandalından sonra araçları öyle bir kıstı ki, turbosuz zamanların dizelleri gibi oldu performans neredeyse...
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Benim aracımda clh manuel mgremaps stage 1 yazılımlı ki 5 yıldır aynı firmayla çalışıyorum daha üst setuplu aracımda oldu son derece memnunum öncesi sonrası aracın alakası yok eğimli yolda 190 km hıza gelmekte zorlanırken düz yolda 210-220 hızlara keyifle çıkabiliyor düşük devirlerde toparlaması olsun yakıt olsun harika tavsiye ederim![]()
@izmirlicem
konu hakkında Özgün'n kendisine ulaşıp görüştünüz mü?
eğer görüşmediyseniz buradan özel mesaj atın veya mail ile bilgilendirin.
Mutlaka bir çözüm için yardımcı olacaktır.
Bende kendi deneyimlerinden birşeyler eklemek istiyorum.
Bu güne kadar yazılımlı 7 farklı aracım oldu. 5'inin yazılımını ben yaptırdım.
2 tane de 2.0 TFSI aracım vardı ama onların yazılımı benden önceki sahiplerine aitti ve ikisi de Revo idi.
2010 yılında, '08 Seat ibiza 1.4 TDI 80 hp (Revo)
2013 yılında, '12 Audi A3 1.6 TDI 105 hp (Powershop)
2013 yılında, '12 Peugeot 308 1.6 e-HDI 112 hp (Powershop)
2014 yılında, '14 Skoda SuperB 1.6 TDI 105 hp (Powershop)
2018 yılında, '06 Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 hp (Ecufast)
Yukarıda belirttiğim sıralama ile bu yazılımları yaptırdım, bunlardan sonuncusu hariç hepsinde yazılımı anında bariz bir şekilde fark etmiştim.
Sadece 2006 model 307 SW aracımın yazılımını ilk yaptırdığım gün sanki pek bir şey değişmemiş gibiydi ama bir kaç gün sonra farkı hisseder olmuştum. Bu aracım zaten yazılım yaptırdığımda 130bin kmdeydi ve o zaman sakin bir yazılım istediğimi belirtmiştim.
Sizin de aracınızda anında farklı hissetmeniz gerekirdi.
Dyno konusunda da şöyle bir tecrübem oldu;
2010 yılında Revo yazılım yaptırdığım ibizam sıfır km aldığım bir araçtı ve 12bin kmde iken yazılım yaptırmıştım.
Powershop tarafından Revo yazılım yaptırmıştık. Bayçu'nun belirttiğine göre 1.4 TDI motorda Revo yazılım yaptıran ilk ve tek araçtım.
Yazılımı duyan iki arkadaşım benimle denemek istemişti.
İkisi de ibiza, biri yazılımlı ve biri standart.
Bir akşam denemeye çıktık ve yazılımlı diğer ibiza'yı bile 4-5 boydan fazla geçmiştim.
Yazılımsız olan zaten gözükmüyordu..
Aradan 3-5 ay geçti, bir arkadalım PSchiptuning'den aracına yazılım yaptırdı ve benimle denemek istedi.
Aracı 120bin km civarındaydı.
Onu da 2-3 boy geçmiştim.
Sonrasında bir gün hep dyno isteğim vardı ama o zaman için Powershop'un dynosunun fiyatı bana pahalı geliyordu.
Bir gün denk geldi ve Pschiptuning maslakta dyno'ya çıktım.
Bir kez ölçtük, şaşırdık.
Rica ettim, bir kez daha ölçtük ve şaşkınlığımız değişmedi.
Orjinali 80 hp olan aracım, Revo yazılım ile Pschiptuning'in dynosunda 82 HP çıkmıştı.
Tabi bu esnadan mevcut yazılımım için bazı kötüleme cümleleri de dinledim.
Gittim Bayçu'ya danıştım, kontrol etti benim için, yola çıktık log falan aldı baktı ve her şey normal. ( buradan kendisine tekrardan teşekkür ederim.)
Akşamına Pschiptuning'den yazılım yapan aynı arkadaşım ile bir deneme daha yaptık ve sonuç yine aynı öndeyim..
Lafı uzattım ama diyeceğim o ki her dyno da güvenilir değil.
Son olarak da 6 ay önce 307 SW aracımı sattığımda ekspertiz firması dynosuna soktu aracı ve orjinali 110 hp olan, Ecufast tarafından yazılımlı aracı yaptığı ölçüm ile 85 HP gördü.
Bir de raporlarına "Motor %85 kondüsyondadır." ibaresi not düştüler.
Gülüp geçtim![]()
Money talks, Shit walks.
www.gizadetailing.com
instagram.com/gizadetailing/
instagram.com/erkusriza/
Aynı sıkıntı bende de var stock 1.4 tsi 125 araba 200km hıza ulaştığında tıkanıyor gitmiyor ve ben 400 km uzaktayım neredeyse 1 yıldır böyle kullanıyorumservisten orjinal yazılımı istiyeceğim
90's
Evet özgün abiye yazdım ama daha görmedi heralde. Tabi ki ben burda kesinlikle özgün abiyi kötülemiyorum. Yaptığı işler ortada daha önceki mesajlardada amacımın özgün abiyi kötülemek gibi bir niyetimin olmadığını yazdığımı hatırlıyorum. Bir aksilik olmuş olabilir, gözden kaçan bir şey olabilir, insanlık hali tabi, yaptığı 1.6 tdi sadece yazılımlı araçların videosunuda biliyorum. Benim demek istediğim benim aracım neden olmadı bunu merak ediyorum. Özgün abi derse ki dsg olduğu için biz çok açmıyoruz 15 hp 30 tork oluyor derim tamam abi yapacak bir şey yok. Ama videodan süre ortada. Yazılımsız gazlarken kadranda 180 gösteren araba yazılımdan sonra 180 gösterirken 195 yapmayacağına göre süreler değişmediğini göre bir aksilik oldu. Ayrıca bayiden çok memnun kaldım. Güzel karşıladı ve ağırladılar kesinlikle. Bayide stock yazılımı tekrar atılmasına pek ihtimal vermiyorum açıkçası.
Konu izmirlicem tarafından (10-05-2020 Saat 17:59 ) değiştirilmiştir.
Tabi ki her zaman beklerim. Tekirdağ Muratlı da yolunuzun üstü sayılır
Abi aslında o kadar çok açtı ki arabayı105 hplik golf7 ler 1.1 bar peak basınc basarken 115hplikler 1.7-1.8peak basınctalar
Ama tabii bunlar tamamen emisyon için olan basınçlar, olabildiğince fakir çalıştırmak adına. Birde yatırım kısmı 2.0 tdi kısmına kaydı, 2 katalizörlü,2 adblue enjektörlü 2.0 tdi'lar 200hp-240hp bandında güzel iş başarıyorlar. Şu an olan 1.6 dizeller ise türünün son örneği olarak kalacak sanırım.
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Özgün abinin sorunumu çözeceğine inanıyorum mesajları görünce. Tekrar belirteyim burada amacım kimseyi kötülemek falan değil. Arabanın olurumu bu, yoksa başka bir aksilik mi oldu bunu merak ediyorum.
Pschipin dyno düşük ölçüyor sanırım. Orijinal 170lik mito epey düşük çıkmıştı. Yazılımı yapılınca 190 falan çıktı. Ama yolda gidişi 190dan farklı tabi.
Bu arada dr ecu bayisi yanlışlıkla orijinal yazılımı geri yüklemiş olabilir mi? Bir ihtimal geldi bana. Sonuçta fark olmaması imkansız helede dr ecu da
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)