Clio 4 ten değil ama aynı motor olduğuna adım gibi eminim

İnternetten karşıma çıkınca koyuverdim.
Şöyle yapalım
2013 model kendime ait olan aracım yani sizin burada paylaştığınız 2012 ve 2013 modellerin ICON 90HP lik olanlarıyla aynı motora sahip.
Hatta kendi aracımın motor fotoğrafını koyuyorum buraya

Bu motoru kesinlikle joy paketlerde veya 75lik diye tabir ettiğimiz 2012 ve 2013 modellerinde göremezsiniz.
Özellikle dikkat etmenizi istediğin alanı kırmızı kare içerisine aldım
75lik tabanlı serilerde bu bölümde farklılık mevcuttur.
İlk başından beridir demek istediğim budur

Turbosunda da minik bir farklılık vardır.

Geri kalan piston krank blok kapak egzantrik subap gibi hareketli veya hareketlik elemanların hepsi bire bir aynıdır.
DCİ yazılı külbütör motorun karakterine etki etmez
O anda elinde yazısız vardır onu koyar fabrika
Diğer hafta DCI yazılı olanı vardır stokta onu takar.
Ben sıfırdan beridir kullanıcısıyım hem 90 lıgın hem de 75 liğin.
Sıfır alıp 2000 km de 5000 km de bir yağını değiştirip rodajını gerçekletirdim.
Diğer 90 lık aynı tip motora sahip clio 4 lü olup rodajını renaultun dediğini gibi 20 bin km beklemiş akabininde yağ bakımını yapmış arkadaşlarımla çok denemeler yaptık.
Diğer 2 araç naparsa yapsın 4. vites - sürücülerin vites atışları etkisiz eleman olacak şekilde 1500 devirden başlayıp 4300 devire kadar olan süreçte benim aracım diğer 2 araca 5-6 boy en aşağı fark atıyordu.
Dilerseniz özelden o ana ait videoları mevcuttur. Yollayabilirim
Kısacası bakım önemli dediğiniz gibi fakat değinmek istediğim konu 2 tip motor olduğu ve 75lik olarak zamanında satılmış olan motorun artık genele sirayet etmesidir.
Saygılarımla.
Selçuk AYIK