User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
69 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Emme Manifold Basıncı

  1. #1
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Emme Manifold Basıncı

    Emme manifold basıncının rolantide kpa cinsinden artması ne anlama gelir.

    Değerin artması demek motorun daha az hava çektiği anlamına mı gelir ?

    Geçenlerde filtremi değiştirdim başka marka bir filtre taktım.

    Eski filtrem ile rolantideki manifolt basıncım 68-69 kpa arasında idi.
    Filtreyi değiştirdikten sonra bu değer 74-75 kpa lara geldi.

    Emme manifoldumu değiştirmeden öncede bu değerler 75 kpa falandı eski filtrem ile. emmeyi değişince 68-69 kpa olmuştu.

    Buradan yeni taktığım filtrenin daha kötü olduğu nu mu anlıyoruz
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #2
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    değerin düşmesi motorun hava çekmekte ne kadar zorlandığını gösterir.artmasıda tam tersi.

    demekki araç daha rahat nefes alıyor.yeni filtren daha geçirgen.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifold basıncın artmış işte emre. biz bunu için turbo koyuyoruz sende kendi kendine artmış

  4. #4
    rcp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    magnesia
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emme manifold basıncının rolantide kpa cinsinden artması ne anlama gelir.

    Değerin artması demek motorun daha az hava çektiği anlamına mı gelir ?

    Geçenlerde filtremi değiştirdim başka marka bir filtre taktım.

    Eski filtrem ile rolantideki manifolt basıncım 68-69 kpa arasında idi.
    Filtreyi değiştirdikten sonra bu değer 74-75 kpa lara geldi.

    Emme manifoldumu değiştirmeden öncede bu değerler 75 kpa falandı eski filtrem ile. emmeyi değişince 68-69 kpa olmuştu.

    Buradan yeni taktığım filtrenin daha kötü olduğu nu mu anlıyoruz
    bu değerleri nasıl ölçüyorsunuz ?

  5. #5
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    safctan görüyorum değerleri map sensörüne bağlı olduğu için.

    arkadaşlar bu değerler - (eksi) değerler

    yani -68-69 kpa iken -74-75 kpa ya geldi.

    devir arttıkça pistonlar vakum yaptıkça bu değerler aşağıya düşüyor yani içerdeki hava azalıyor. yani emin olmamakla beraber devir bitiminde -7 kpa görüyorum.

    emisn misiniz son kararınız mı

    -74,-75 kpa olması daha geçirgen bir filtre olması mı demek

    gerçi motorun rolantide çekeceği hava herzaman aynıdır. ancak içeriye fazla hava girerse ve motor aynı havayı çekmeye devam ederse manifold basıncı artar mantıklı
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - ise manifold basıncın azalmış demekki , ya filtre kirlendi - kirli yada daha az geçirgen emre.

  7. #7
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde kapalı bir garajda falan filtreyi sökün bakalım o zaman basınç ne olacak?Böylece bu tezide iyice oklemiş oluruz

  8. #8
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde kapalı bir garajda falan filtreyi sökün bakalım o zaman basınç ne olacak?Böylece bu tezide iyice oklemiş oluruz
    evet oda geldi aklıma aynı ortamda hem filtresiz hemde 2 filtreyle
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet oda geldi aklıma aynı ortamda hem filtresiz hemde 2 filtreyle

    Aynen.Açıkçası bende merak ettim.%100 bu tezden ötürümü diye.Tez oldukça mantıklı bence

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü?

    o ölçtüğünüz efektif basınç üstüne atmosfer basıncını ekleyip düşünmeniz daha sağlıklı ve doğru düşünmennizi sağlar

    yani -75kpa üzerine atıyorum atmosfer basıncını eklediğinizde rölantideki basınç ortaya çıkar

    devir sonu -7 kpa demişsiniz - 7kpa üstüne 101 kpa ekleyin deniz kenarında işte sizin manifold basınıcını bulursunuz asıl

    yani

    -75kpa+101kpa=26 kpa
    -69kpa+101kpa=32kpa

    bu değerlere göre ikinci taktığn filtrenin geçirgenliği daha az ilki daha fazla
    körler sağırlar

  11. #11
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü?
    değerleri farklı zamanlarda değil aynı zamanda aynı yerde gözlemledim. eskiden hep 68-69 kpa idi farklı yerlerde de. şimdi ise 74-75 kpa arası değişiyor.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senna doğru söylüyor ,

    atmosfer yaklaşık 1 bar = 100 kPa

    senin ölçtüğün -75 ise 100-75 den 25 kpa basınc var demekki manifoldda.

    -65 dediğin zamanda 35kpa basınç var demek .

    yani söktüğün eski filtrenin geçirgenliği daha fazla imiş .

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    değerleri farklı zamanlarda değil aynı zamanda aynı yerde gözlemledim. eskiden hep 68-69 kpa idi farklı yerlerde de. şimdi ise 74-75 kpa arası değişiyor.
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölçülen değerler üzerine atmosfer basıncını eklemeyi düşündünüzmü?

    o ölçtüğünüz efektif basınç üstüne atmosfer basıncını ekleyip düşünmeniz daha sağlıklı ve doğru düşünmennizi sağlar

    yani -75kpa üzerine atıyorum atmosfer basıncını eklediğinizde rölantideki basınç ortaya çıkar

    devir sonu -7 kpa demişsiniz - 7kpa üstüne 101 kpa ekleyin deniz kenarında işte sizin manifold basınıcını bulursunuz asıl

    yani

    -75kpa+101kpa=26 kpa
    -69kpa+101kpa=32kpa

    bu değerlere göre ikinci taktığn filtrenin geçirgenliği daha az ilki daha fazla


    editledim yazdıklarımı açıklaması burda
    körler sağırlar

  14. #14
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum

    norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.(içeri hava grisi çok rahat olacağı için map sensrü vakum değeri okuyamaz.

    turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #15
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum

    norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.

    turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.
    tamam dediğin doğru zten ama negatif demiş

    birde senin dediğin toplam basınç efektif basınç ayrı ama atmosfer basıncı yok efektif basıncında
    körler sağırlar

  16. #16
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - 75, 1 in altı olduu içindr sanırım. yine aynı mantık olsa gerek.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    - 75, 1 in altı olduu içindr sanırım. yine aynı mantık olsa gerek.
    tabii mantık aynı
    körler sağırlar

  18. #18
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantık aynı evt fakat - değer olması kötüymüş. kafa karıştırtıyor. cihaz atmo basıncını 0 noktası olarak kabul ediyor demekki.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  19. #19
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım mantıgıma göre ki emreyle bu konyuda tartıştık daha geçirgen bir filtreyle manıfold basıncı negatif yönde artar diyorum tezımın sebebide şudur: 100 kg lık bır tanka 1 bar hava basarsanız tankın içindeki basınç başka olur 250 kg tanka 1 bar hava basarsanız basınc negatif yönde yükselir buda demek oluyor ki ıkıncı fıltre yanı hks mantar daha geçirgen aem dryflow a göre

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •