ya bişi sorcam bu vtec açma olayı ne oluyo bizim bi arkadaş 5500 devirden sonra devreye giriyo dedi..egsantriklerin arkasında vtc denilen bi parça varmış nasıl çalışıyo bu parça vede ne işe yarıyo...çok soru sordum galibaaa...
ya bişi sorcam bu vtec açma olayı ne oluyo bizim bi arkadaş 5500 devirden sonra devreye giriyo dedi..egsantriklerin arkasında vtc denilen bi parça varmış nasıl çalışıyo bu parça vede ne işe yarıyo...çok soru sordum galibaaa...
http://www.youtube.com/watch?v=_YRM_gD_tkQ izlersen sana çok yardımcı olucaktır anlaman için...
beyler sizin geyikleriniz için açılmamış bu konu geyiik yapıcağınız yerler belli buraya değil!
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
VTEC
DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir.
Her iki supap için, 3 kam profili bulunur.
Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır.
Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır.
Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler.
Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır.
Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de).
Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir.
O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir.
Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar.
Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır.
Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.
Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur.
Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır.
Alttaki şekilde kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir.
Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.
Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez.
Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder.
DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır.
Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir.
alıntıdır
Arkada$lar yazmı$ ama kabaca bir tabirle , yağ basıncıyla çalı$an ve ECU da belirli olan bir devirde devreye girip egzantriğin derecesini deği$tiren bir sistem diyebiliriz.
Resimde gördüğünüz üzere Vtec egzantriği normal bir motorun egzantriğinden yapısal olarak farklıdır.
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=zQmsCBEuRvY
burdada arabanın yürüyenin ve sesinin nası degiştigi belli oluyo
bilgiler iiçin saolun..
yani kısaca yag basıncı ile çalısan milin içeriye yüksek devirde hava yakıt karışımının girmesini saglıyor...paki bu sistemi 5500 den sonra degilde daha düşük bi devirde devreye girse motorun torku arttmazmı???bide vtec ler kaç binde sonra kesici devreye giriyor...??? gene cok soru sordum galiba...![]()
![]()
![]()
![]()
bu arada OZ' un dediginden bişi anlamadım....?????
vtec cok cesıtlı ama temel olarak emme eksantrıkıne entegre bı sıstem.harıcı bı supab ıtıcısı olup normal zamanlama tamamlanırken belırlı bı devıre ulasınca motor vtec selonoıd valfı acılarak yag basıncı ıle subapların acık kalma zamanını uzatıo.. temel olarak bu.ı-vtec ıse yıne bu sefer eksoz mekanık aynı anlattıgım gıbı emme ıse eksantrık basına yerlestırılmıs olan bı tambura yag basıncı verılerek aracın ateslemesını avansa veya rotara alabılıyor.. kabaca bukadar dıyebılırım.saygılar
8000 de keser vtecler extradan dostum o yazım sana değil geyik yapanlaraydı sildimde onların yazdıklarını ondan dolayı öle kaldı![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
bilgi için saolun. bende tam olarak vtec nedir ne deildir bilmiyordum öğrenmiş oldum tekrar teşekkürler.
bende bişi sorucam şimdi aracın alt devirde vtec acılısa devir yükseldikce alt devirde daha az güç vericek peki arac kendi devirine gelince 5500d den sonra acıldıgı gibi güç vermeyemi başlıycak? yoksa 5500d den sonra verdigi güçü o bizim alt devirde actıgımızda o devrilere aynı güçü yayıcakmı komple kesiciye girene kadar?
Şmdi şöyle birşey war.Vtec açma zamanını haddinden fazla düşürdügün anda zaten olumsuz bir yıgılma yasıyorsun.yani 3000 devirlerde acman sana + deil - kazandırır.araba kısaca sacmalıyor.elbetteki vtec acma devrini cok ufakta olsa erken acarak dedigin şekilde biraz daha toplarsn.senin dedigini acıklarsak,araba 3000devirde vtec acıcagı için kısaca sacmalıcak yaklask kendi time limitine yaklaştkca toparlıcak ondan sonra normale döneblr.yane senin dedigin olsaydı herkes vtec killer camshaft kullanırdı.tabiki vtec acma zamanıda illa 5500 olacak die bir kaide yok.arabandaki uygulamalara göre vtec point ayarlanmalıdır.ufak tefek tune header exh gibi uygulamalarda 5200-5100 gibi devirlerde güzel bi air fuel ayarıyla düşerbilirsin.
tabiki bu point arabandaki ciddi uygulamalara göre deişir.
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
peki type-r daki i-vtec le vtec in farkı ne?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)