User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Egzantirkte Lift mi Derece mi önemli

  1. #1
    19gokhan90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Egzantirkte Lift mi Derece mi önemli

    Custom bi egzantrik yaptırmaya kalksak bu iki değişkenden hangisinin önemi daha büyük ? Yani lifti yüksek bi egzantrik ama derecesi düşük mü yoksa derecesi yüksek lifti düşük mü yada ikisinin ortasımı

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amaç nedir aşırı beslememi atmosferikmi istediğiniz hedefler, kullanacağınız diğer elemanlar sıkıştırma vs ne istiyorsunuz
    körler sağırlar

  3. #3
    tuvalrones_23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ankara
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek dereceli egzantirkler rolantiyi çok fazla bozuyor diye biliyorum , yüksek lift düşük derece günlük kullanımlar için daha iyi olur diye düşünüyorum.Benim sormak istediğim ise Lift At TDC diye bi kavram daha var ne demektir lift at tdc

  4. #4
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de merak ettim, turbo beslemeli aracta 8-9 arasi sikistirmali bir aracta ne sekilde etkileri olacak bu degiskenlerin?

    Edit: konu atmosferik besleme ama benim sorum da arada cevaplanirsa sevinirim
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cam design işi öyle "tornacıya lift ve dereceleri vereyim, yapsın" denecek bir iş değil. Lobe Separation tercihi yapmadan, valve acceleration grafiğini çıkarmadan, valve hız ve lift değerlerini hesaplamadan, valve tahriğini ve aracın beslemesini hesaba katmadan, valve to piston boşluğunu-aralığını, valve crash ihtimalini düşünmeden, ideal duration'ı belirlemeden, overlap stratejisine karar vermeden, kam'ın yüzeyine her noktasında binecek stresi ayrı ayrı hesaplamadan, yağ filmi kalınlığını düşünmeden sadece lift ve derece değişkenleri ile oynanarak cam design yapılamaz.

    Başlangıç için en azından şunları okumanızda fayda var;
    http://www.tildentechnologies.com/Cams/index.html
    http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamBasics.html
    http://www.tildentechnologies.com/Ca...rformance.html
    http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamDesign.html
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    19gokhan90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuvalrones_23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yüksek dereceli egzantirkler rolantiyi çok fazla bozuyor diye biliyorum , yüksek lift düşük derece günlük kullanımlar için daha iyi olur diye düşünüyorum.Benim sormak istediğim ise Lift At TDC diye bi kavram daha var ne demektir lift at tdc
    TDC top dead center açılımı da ne olduğunu bende bilmiyorum
    Bunu herhangi bi araba için düşünebilirsiniz custom u geçelim ozmana örnek olarak 280 dereceye 10.5 lift mi 276 dereceye 10.7 lift mi daha iyi olur bunun bi kriteri varmı kıyaslarken ?

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 19gokhan90 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu herhangi bi araba için düşünebilirsiniz custom u geçelim ozmana örnek olarak 280 dereceye 10.5 lift mi 276 dereceye 10.7 lift mi daha iyi olur bunun bi kriteri varmı kıyaslarken ?
    Şimdi şöyle ki;

    Fazla lift her zaman daha iyidir. Ama lift'i arttırmak için duration'ı da arttırman gerekir. Duration'ın da kısası makbuldür. Lift için duration'dan taviz verirsen olmaz. Çünkü duration da en az lift kadar önemlidir.

    Bu arada duration dediğim hede dereceyle ölçülür. Yani senin dediğin derece aslında duration'ın ölçüsüdür, vs...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben dereceli eksantrik mili seçerken lifti yüksek derecesi düşük mekanik iticili seçerim genelde.
    Lift artışı demek aynı devir bandında tork dolayısı ile güç artışı demektir. Eksantrik milleri genelde artı devir ile artı güç sağlar.

    Genelde lifti yüksek eksantrik millerinde güç bandı daha uzundur.

    Örnek 2 farklı markanın bir birlerine yakın dereceli eksantriklerinden
    PT1603…………3000 – 7000…..10.82mm……...290 Degrees……….0.00mm

    P16VBP285…………2500-7500…..…11.05mm……280 Degrees……..0.25mm

    Üstteki eksantrik millerinin 1. si 290 derece olarak derecesi yüksek olmasına rağmen lifti daha düşüktür.
    Alltaki 2. eksantrik mili ise 10 derece düşük olmasına rağmen lifti daha yüksek ve devir bandı daha geniştir. Güç bandı nekadar uzun olursa alt ve orta devirlerin okadar iyi olur... Yani kısacası nerede ? hangi aracın motorunda ? hangi sıkıştırma ile hangi dereceli eksantrik mili hangi motor hacminde ? ekstra bir stroker kit kullanılmış mı gibi kullanılacağına göre tercihen değişen bir durum.
    Yoksa yarış için liftide dereceside oldukça fazla bir model kullanılabilir...

    P16VBP320…………4000-8500…….12.19mm………300 Degrees…….0.25mm

    Bunları kendi aracım için araştırdığımdan hazırda vardı onlardan temsili olsun diye örnek verdim. Ben şahsen cadde kullanımı için yüksek lift düşük derece tercih ediyorum...
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  9. #9
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valf liftine ve devir bandına bak dereceyi boşver
    ECUTECH İstanbul

  10. #10

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lift candir11 makbuldur 12 heyecan verir..
    derece olayi eskidendi 300 derece abi bu cok gider

  11. #11
    19gokhan90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lift candir11 makbuldur 12 heyecan verir..
    derece olayi eskidendi 300 derece abi bu cok gider
    aynen aklımıza öyle kazındı

    bilgiler için teşekkürler...

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cam design işi öyle "tornacıya lift ve dereceleri vereyim, yapsın" denecek bir iş değil. Lobe Separation tercihi yapmadan, valve acceleration grafiğini çıkarmadan, valve hız ve lift değerlerini hesaplamadan, valve tahriğini ve aracın beslemesini hesaba katmadan, valve to piston boşluğunu-aralığını, valve crash ihtimalini düşünmeden, ideal duration'ı belirlemeden, overlap stratejisine karar vermeden, kam'ın yüzeyine her noktasında binecek stresi ayrı ayrı hesaplamadan, yağ filmi kalınlığını düşünmeden sadece lift ve derece değişkenleri ile oynanarak cam design yapılamaz.

    Başlangıç için en azından şunları okumanızda fayda var;
    Camshaft Technical
    Cam Basics
    Cam Performance
    Cam Design


    bazı arkadaşlar yanlış anlamasın lafım konuyu açan arkadaşada değil, egzantrik yapmayı sahanda yumurta yapmak sanıyor performansa etki edecek belki en önemli parça bence, ciddi şekilde üzerinde düşünülmesi lazım
    körler sağırlar

  13. #13
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Patron ozaman güzel bir makale yazsanız bu konuda hepimiz bilgilensek güzel olmaz mı ?

  14. #14
    kerem_euk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    günümüzde dereceli eksantrikler öle çok pahalı değil böyle bi zahmete girmek için
    ha aracıma uygun yok diyosanız aracı değiştirmek bile daha mantıklı
    Arif Gökdemir(R-Turbo)

    ***Vol'um project EK B16 (EK4 ROL Vtec)*** R.I.P
    http://www.techturkey.com/forum/atmo...-rol-vtec.html

  15. #15
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bazı arkadaşlar yanlış anlamasın lafım konuyu açan arkadaşada değil, egzantrik yapmayı sahanda yumurta yapmak sanıyor performansa etki edecek belki en önemli parça bence, ciddi şekilde üzerinde düşünülmesi lazım
    Bu yazdıklarınız imkanlar dahilinde tartışılabilir.Sahanda yumurta yapmak , benim çalıştığım fabrika da , egzantrik mili , ayna mahruti , 1234567 nci dişliler , gaz kelebeği , istawroz dişlisi , akslar , bilimum endüstriyel parça we otomobil mekanik parçalarını isteğe özel olarak yapmaktan daha zordur.
    PSN:dohcvtec99


  16. #16
    Dino® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 19gokhan90 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TDC top dead center açılımı da ne olduğunu bende bilmiyorum
    Bunu herhangi bi araba için düşünebilirsiniz custom u geçelim ozmana örnek olarak 280 dereceye 10.5 lift mi 276 dereceye 10.7 lift mi daha iyi olur bunun bi kriteri varmı kıyaslarken ?
    TDC; silindir üst ölü noktada iken, silindir ve subap arasında kalan mesafedir.

    http://www.kentcams.com/documents/do...2010%20Low.pdf

    Bu katalogtan kandi aracınız için olan değerlere bakabilirsiniz.

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Asimos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu yazdıklarınız imkanlar dahilinde tartışılabilir.Sahanda yumurta yapmak , benim çalıştığım fabrika da , egzantrik mili , ayna mahruti , 1234567 nci dişliler , gaz kelebeği , istawroz dişlisi , akslar , bilimum endüstriyel parça we otomobil mekanik parçalarını isteğe özel olarak yapmaktan daha zordur.


    ben parçanın imalatından bahsetmiyorum, şu an billet titanyum dahil bunu üretebilecek adamlar var bu forumda zaten, asıl olarak tasarımı motora uygunluğu açısından yazdığım birşey bu
    körler sağırlar

  18. #18
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben parçanın imalatından bahsetmiyorum, şu an billet titanyum dahil bunu üretebilecek adamlar var bu forumda zaten, asıl olarak tasarımı motora uygunluğu açısından yazdığım birşey bu
    Hımm ewet.
    Aslında benim en büyük sorunlarımdan birisi teknik bilgi.Onun dışındaki bütün imkanlar mewcut.Mesela haftanın 3günü egzantrik mili , 2 günü biyel kol falan döwüyoruz.

    Ama hep dışarıya yapılıyor adamlar bunları hangi arabalara ne şartlarda bağlıyolar hiçbi bilgim yok
    PSN:dohcvtec99


  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Asimos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hımm ewet.
    Aslında benim en büyük sorunlarımdan birisi teknik bilgi.Onun dışındaki bütün imkanlar mewcut.Mesela haftanın 3günü egzantrik mili , 2 günü biyel kol falan döwüyoruz.

    Ama hep dışarıya yapılıyor adamlar bunları hangi arabalara ne şartlarda bağlıyolar hiçbi bilgim yok
    modifiye firmalarının bir kaç tanesi burada üretim yaptırıyordu bence üretim açısından sorunumuz yok zaten belli parçalarda ama işte tasarım araştırma geliştirme önemli egzantrik üretmek ciddi birşey en azından ben çok fazla önemsiyorum belki gözümde büyütüyorum ama iyi çalışma ar/ge simulasyon vs birşeyler lazım keşke olsada yapsak
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •