User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Hybrid Turbo Nedir?

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hybrid Turbo Nedir?

    arkadaslar hybrid turbo ne demektir?

  2. #2
    Ryhn
    Misafir
    Forum yerine google a yazsaydın coktan cevabını almıştın ama neyse.
    http://www.turbotechnics.com/turbo/hybridinfo.htm

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Forum yerine google a yazsaydın coktan cevabını almıştın ama neyse.
    http://www.turbotechnics.com/turbo/hybridinfo.htm
    sagolun ama Türkçesi varmı acaba?

  4. #4
    Ahmet_28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Forum yerine google a yazsaydın coktan cevabını almıştın ama neyse.
    http://www.turbotechnics.com/turbo/hybridinfo.htm
    ama neyse.cevap bumu şimdi?adam bi soru sormuş bilgin varsa yaz yoksa link kopyalama ingilizcesi olsa bakar o kadar zeka yoksunu değil herhalde bu kadar kibirlenmeyin cevaba bak ama neyse
    barnak bassam olurmu ?

  5. #5
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı Ahmet_28 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama neyse.cevap bumu şimdi?adam bi soru sormuş bilgin varsa yaz yoksa link kopyalama ingilizcesi olsa bakar o kadar zeka yoksunu değil herhalde bu kadar kibirlenmeyin cevaba bak ama neyse
    Olay kibirlenme değil galiba bir yanlış anlaşılma var olay sadece araştırmadan bakmadan işin kolayına kaçma. Bu bilgi rahatlıkla tükçe veya herhangi bir dilde google da aratılarak bulunabilir. Bazen 387483 kere sorulmuş bir soru tekrar soruluyor nedeni ise arama butonunu kullanılmıyor yada google da çok basitce cevabını bulabileceğin konular için konu açılıyor sadece bunun cok saçma oldugnu belirttim. Haksız mıyım sizce?

  6. #6
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    link ingilizce ama çok açıklayıcı bilgiler var

    http://en.wikipedia.org/wiki/Variabl...y_turbocharger

  7. #7
    Jerky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay kibirlenme değil galiba bir yanlış anlaşılma var olay sadece araştırmadan bakmadan işin kolayına kaçma. Bu bilgi rahatlıkla tükçe veya herhangi bir dilde google da aratılarak bulunabilir. Bazen 387483 kere sorulmuş bir soru tekrar soruluyor nedeni ise arama butonunu kullanılmıyor yada google da çok basitce cevabını bulabileceğin konular için konu açılıyor sadece bunun cok saçma oldugnu belirttim. Haksız mıyım sizce?
    Haklısın ama bu konuda pek değil bence

    Neden dersen mesela benimde aklıma takıldı hybrid turbo olayı ama hiç arayıp bakmak gereği duymadım. Şimdi burada konuyu görünce okuyor bir çok insan.

    Dediğin olay eğer burada bir çok kez bu konu açılmış olsaydı kesinlikle doğruydu yada bu parçayı nerede bulurum tarzı açılan bir konu olsaydı.
    alıntıya HAYIR...

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ludacris,çeviridende bişey anlamadım desem
    bende o zaman bikaç kişiye diyorum ki biliyosanız yazın,bilipte böyle ukalalık yapacaksanız ya da bilmiyosanız yazmayın rica ediyorum..

  9. #9
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hybrid turbo kullanıyorum ama inan aradaki mantıksal farkı tam bilmiyorum. Bilen biri açıklasa harbi iyi olur... Pallerden olma ihtimali yüksek ama

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hybrid turbo, iki turbonun kombinne edilmesi demek. mesela T25/28 Hybrid turbo, emme kismi t28 eksoz gasoz kismi ise t25 in , bu sekilde turbonun dolmasi erkene alinip ( t25 de oldugu gibi ) , t28 kadar hava basmasi hedeflenmis.

    tabi bu, turbo bu kadar yaygin degilken konulmus isim, eskiden 3 cesit turbo varsa , ve eger ihtiyac duyulan turbo 3 ünede uymuyorsa o azaman Hybrid turbo devreye giriyordu. ama suan icin ise Hybrid turbo deyimi nerdeyse bitmis durumda örnek olarak , bu sektörde basi secen garrett firmasi bircok kombinasyonu var. (GT2860, GT2871 vs. ) . ( örnek : GT28-82 emme kismi capi 82mm eksoz kismi ise standart gt28 serisine ait) .

    artik hangisi isini görüyorsa onu aliyorsun. yalpaze cok genisisledigi icin hatlari belirliyen yani Hybrid yapilan turbolar aralarda kaynadi.

  11. #11
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adam ceviri degil, kisa ve oz bilgi istemis
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semihx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hybrid turbo, iki turbonun kombinne edilmesi demek. mesela T25/28 Hybrid turbo, emme kismi t28 eksoz gasoz kismi ise t25 in , bu sekilde turbonun dolmasi erkene alinip ( t25 de oldugu gibi ) , t28 kadar hava basmasi hedeflenmis.

    tabi bu, turbo bu kadar yaygin degilken konulmus isim, eskiden 3 cesit turbo varsa , ve eger ihtiyac duyulan turbo 3 ünede uymuyorsa o azaman Hybrid turbo devreye giriyordu. ama suan icin ise Hybrid turbo deyimi nerdeyse bitmis durumda örnek olarak , bu sektörde basi secen garrett firmasi bircok kombinasyonu var. (GT2860, GT2871 vs. ) . ( örnek : GT28-82 emme kismi capi 82mm eksoz kismi ise standart gt28 serisine ait) .

    artik hangisi isini görüyorsa onu aliyorsun. yalpaze cok genisisledigi icin hatlari belirliyen yani Hybrid yapilan turbolar aralarda kaynadi.
    teşekkür ederim.peki stock olarak turbolu gelen araçta sağlıklı olurmu bu işlem?turbomu değiştirdiğimde maliyet cok olur,benim aracımda mitsubishi td025 var.bunu nasıl kombine edebiliriz?sağlıklı oluyormu bu işlem?sandığım kadarıyla turbo palleriyle oynamak vs değil,başka turbonun parçası takılıyor direk?

  13. #13
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hybrid turbonun kompressor kısmı farklı, Ben 220 Roverda kullanıyorum gt30 35 arası bir hybrid Garrett son derece memnunum 3200 devirde ext wastgate açıyor ...

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üreticiler belirli hesaplara parametrelere göre turbo üretir atıyorum 60mm kompresör pali için XX mm turbin pali gerekli yada daha farklı şeyler için bunlar belirli hesaplar belirli kullanım alanları gözetilerek yapılır kullanım alanı geniştir sen bunu kendi motoruna kendi amacına uygun olarak hesap yaparak senin uygulamana daha iyi uyacak şekle getirebilirsin bu sayede devir bandın daha iyi spool up daha iyi vs olabilir tabi tam terside olabilir kulaktan dolma şekilde onun palini ona takıyım vs yapmak kötü sonuçta verebilir, turbonun bastığı havayı motor kullandıktan sonra aynı şekilde uygun şekilde tahliye ederken sıkıntı çıkarmadan kısıtlamalar en az olacak şekilde atmak gerekir, güç almak için aynı zamanda spool up iyi olsun diye büyük kompresör kısmına ve küçük turbin kısmına sahip bi turbo yapsan alt devirlerde belki çok iyi olacak fakat üst devirlerde kompresörün bastığı havayı turbin güzel şekilde tahliye edemediğinde istediğin gibi basınç açamayacaksın basarken problem yaşayacaksın yada spool up kötü olacak, aynı zamanda yüksek basınçlar için ve belirli güç için kompresör kısmı küçük turbin büyük olduğunda devirlerde sıkıntı olmayacak basınçla vs alakalı yalnız devir bandı daha kötü olacak, şu açıdan turboyu elbiseye benzetebiliriz ne çok dar ne çok bol olmalı vücuda iyi oturmalı dar olursa seni sıkar, bol olursada elbise kötü duracak yine uygunsuz bir durum olacak, en güzeli motora uygun istenilen amaca uygun kompresör ve turbin seçimi yapmak
    körler sağırlar

  15. #15
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sana kısaca şmyle soliim standart salyangozlara daha büyük pervane uygulanması bi bakıma
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar hybrid turbo ne demektir?
    Basit anlatım ile; exhaust girişi ve turbin palleri daha küçük olan ile değiştirilip flow debisi arttırılır...

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim.peki stock olarak turbolu gelen araçta sağlıklı olurmu bu işlem?turbomu değiştirdiğimde maliyet cok olur,benim aracımda mitsubishi td025 var.bunu nasıl kombine edebiliriz?sağlıklı oluyormu bu işlem?sandığım kadarıyla turbo palleriyle oynamak vs değil,başka turbonun parçası takılıyor direk?
    önemli degil, bildiim kadarini aktardim, tüm turbolari tanimiyorum hatta , tanidiklarim tanimadiklarimdan daha az. o yüzden uzman kisiler aracindaki orjinal turboya neler yapilabilecegi hakkinda umarim dateyli bigi vericeklerdir , bu sekilde bizde ögrenmis olucaz.


    birde konuyla alakasi yok ama neden ingilizce kelimeler bu kadar cok kullaniliyor? kullanilan ingilze kelimelerin türkce karsiliygi olmadigi icin mi yoksa ingilizcesi cok kullanildigi icin türkcesimi unutuluyor. bende hizimi alamayip almanca devam ediyim multikulti olur.

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semprimena Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basit anlatım ile; exhaust girişi ve turbin palleri daha küçük olan ile değiştirilip flow debisi arttırılır...
    eğer tasarım farkı yoksa benzer pal tasarımı kullanılıyorsa büyük pal takılır genel olarak güç artışı için,


    hybrid turbo deyince sadece aklınıza pal vs gelmesin salyangozlar orta kısım çoğu yerini değiştirip hybrid turbo yapabilirsiniz diyebillirsiniz
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •