GREDDY PROFEC AYAR:
ÜSTTEKİ BUTON (SELECT)
ALTTAKİ BUTON (MODE)
DIAL (POTANS)
2 FARKLI BOOST AYARI SET EDEBİLİRSİNİZ (LO-HI)
ÖNCE LO YANİ BİRİNCİSİNİ AYARLAMAYA ÇALIŞALIM.
"LO AYARI" ÜZERİNDE ÇALIŞICAZ.
ŞİMDİ HEM AYARDAN BAHSEDİCEM HEMDE HANGİ BUTONA BASARSAN NE OLUYOR ONDAN.
"ÜSTTEKİ BUTONA" TIKLARSANIZ LO-HI AYARLARI SEÇİLİR,
BİZ LO DA KALSIN İSTİYORUZ. LO SEÇİN
"ALTTAKİ BUTONA" TIKLARSANIZ LO İÇİN AYAR MENÜSÜNE GİRERİZ.
BİR DAHA BASARSANIZ AYAR MENÜSÜNDEN GERİ ÇIKARIZ.
-------------------------
ŞİMDİ ÖNCE ÜSTTEKİ BUTONA BASALIM AMA ELİMİZİ BASILI TUTALIM
"Off BOOST" YAZDIMI?
ŞİMDİ ALTTAKİ BUTONA TIKLAYIN
GELEN MENÜDE POTANS İLE AŞAĞI YUKARI GEZEBİLİRSİNİZ.
ÖNCE GENEL AYARLARIMIZI YAPALIM, BOOST AYARI SONRA...
"PATTERN" ÜZERİNDEYKEN POTANSA BASIN, ORAYI G YAPIN VE TEKRAR POTANSA BASIN.
GELEN RAKAMI 0.50 YAPIN
AYAR SIRASINDA BASINCI GRAFİK OLARAK GÖRELİMKİ BOOSTU DAHA İYİ ANLAYALIM.
0.50 NİYE YAPTIK? BU ŞU DEMEK, 0.5 BARIN ALTINI EKRANDA GÖRMEK İSTEMİYORUZ.
EKRANDAKİ GRAFİK 0.5 BARIN YUKARISINI GÖSTERECEK BİZE.
NORMALDE HERKES PATTERN`İ "DIGIT" SEÇER YANİ BOOSTU SAYISAL OLARAK GÖRÜR
AMA AYAR SIRASINDA TURBO BASINCINI GRAFİK OLARAK GÖRMEK ÇOK DAHA MANTIKLIDIR.
BURADA BİR AYAR DAHA VAR "ST.TYPE"
BUNUDA "NORMAL" OLARAK DEĞİŞTİRİN.
ŞİMDİ ALTTAKİ BUTONA TIKLAYIN
GENE ANA EKRANA DÖNDÜK VE EKRANDA Off BOOST YAZIYOR?
-----------------------------
ŞİMDİ TEKRAR ÜSTTEKİ BUTONA BASALIM AMA ELİMİZİ BASILI TUTALIM
"LO BOOST" YAZMASI LAZIM
NOT: LO BOOST YAZARKEN ALTTAKİ BUTONA "ELİMİZİ BASILI TUTARSAK" EKRANDAKİ PEAK DEĞER SIFIRLANIR
DEVAM EDİYORUZ....
ŞİMDİ ALTTAKİ BUTONA TIKLAYIN
(LO BOOST`UN AYAR MENÜSÜNE GİRDİK)
TURBO KAÇ BASSIN İSTİYORUZ? DİYELİM 1.2 BAR BASMAK İSTİYORUZ.
POTANS YARDIMI İLE "START" YAZAN YERE GİRİP ORAYI 1.20 YAPIN.
NOT: EĞER 1.2 BAR BASMAK İSTİYORSAK BU MENÜDEKİ WARNİNG AYARINIDA 1.50 YAPALIM.
AŞIRI BASINÇ OLURSA ALARM VERSİN.
SONRA "SET" YAZAN YERİ ÖRNEK 30 YAPIN
SET DEĞERİ İLK BOOSTUN NE KADAR ÇABUK YUKARIYA DOĞRU FIRLAYACAĞINI BELİRLER.
BU DEĞERİ NE KADAR YÜKSEK TUTARSANIZ İLK PEAK BOOST ARTAR
ÖRNEK 60 YAPARSANIZ BELKİ TURBO İLK BASMAYA BAŞLAYINCA BOOST 1.4 BAR VURABİLİR.
"GAIN" YAZAN AYAR: BU ARTI-EKSI ŞEKLİNDE YÜZDE OLARAK YAPILIR.
DETAYINI AŞAĞIDA YAZIYORUM.
ŞİMDİ ANA 3 TANE AYARINIZ VAR
-START
-SET
-GAIN
ÖNCE KAÇ BASMAK İSTİYORUZ (START)
ASLINDA BU BİRAZDA KONTROL ÜNİTESNİN HANGİ BASINÇTAN SONRA DÜZELTME YAPMASINI İSTİYORUZ?
ONUN AYARI.
BELKİDE 1.2 BAR BASMAK İSTİYORSAK "START" KISMINI 1.0 OLARAK AYARLAMAK DAHA İYİ OLACAK.
BU AYARLAR TAMAMEN ARAÇTAN ARACA VE TURBOYA GÖRE FARKLIDIR
BEN BU ŞEKİLDE AYARLADIM, SENDE BUNU DENE DİYEMEYİZ.
O YÜZDEN BU 3 AYARI SİZ KENDİNİZ BELİRLEYECEKSİNİZ.
"SET" AYARI
DEDİĞİM GİBİ BUNU YÜKSEK TUTARSANIZ İLK BAŞTA PEAK ATACAKTIR
AMA BÖYLE OLMASI BAZEN İSTENİR
AZ PEAK İYİDİR

(TURBO İLK BASMAYA BAŞLARKEN TEKME HİSSİ DERİZ YA BU O)
ÖRNEK:
1.20 BASMAK İSTİYORUZ
STARTI 0.80 YAPALIM
SET AYARINIDA SALLIYORUM %15 YAPALIM
BU ŞEKİLDE İLK BASINCIN GELMESİ DAHA YUMUŞAK OLMASI LAZIM.
GELELİM "GAİN" AYARINA
GAİN BASINÇ GELDİKTEN SONRA VE PEAK VURDUKTAN SONRAKİ DÜZELTME GİBİ DÜŞÜNEBİLİRİZ.
EĞER GAZLAMAYA DEVAM EDERKEN BAKTIK BOOST AŞAĞI DOĞRU DÜŞÜYOR.
ÖRNEK:PEAK 1.4 VURDU, GAZLAMAYA DEVAM EDİYORUZ DEVİR ARTIKÇA BOOST 1.2 SONRA 1.1 SONRA 1 LERE DOĞRU DÜŞÜYOR.
GAİNİ BİRAZ YUKARI DOĞRU YÜKSELTMEMİZ LAZIM
TAM TERSİ OLUYORSA YANİ BASINÇ BİZ GAZLARKEN YUKARIYA DOĞRU ARTIYORSA O ZAMAN
GAİNİ YÜZDE OLARAK EKSİLERE ÇEKMEMİZ LAZIM..
DEDİĞİM GİBİ BU 3 AYARI DENEYEREK SİZİN ARACINIZA UYDURMANIZ LAZIM
ZATEN BİRKAÇ DENEMEDEN SONRA CİHAZ NASIL DAVRANIYOR ANLAYACAKSINIZ.
----------------------------------
GREDY PROFEC GİBİ BOOST KONTROL CİHAZLARI TURBO BASINCINI AÇMANIZ İÇİN DEĞİL!
ASLINDA TAM TERSİ KISMANIZ VE SABİT TUTABİLMENİZ İÇİNDİR.
ÇÜNKÜ, TURBO WG (WASTEGATE) AYARSIZ OLURSA
SİZİN BASINCINIZ ARAÇ DEVİRLENDİKÇE ARTARDA ARTAR
2 BİN DEVİRDE 1 BAR BASMAYA BAŞLAR 3 BİN DEVİRLERE GELDİKÇE 1.5 BAR OLUR
SONRA 2 BARLARA YAKLAŞIR, SONRA 2.5 LARA ÇIKAR FALAN
EN SON YA TURBO PATLAR YA HORTUM PATLAR YADA MOTORU KIRARSIN FALAN FİLAN
BİZ İSTİYORUZKİ TURBONUN BASINCI NE İSTERSEK HER DEVİRDE SABİT ÖYLE BASSIN.
MaxiGauges