User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Oksijen Sensörü Yakıtı Etkilermi ?

  1. #1
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Oksijen Sensörü Yakıtı Etkilermi ?

    Arkadaşlar bilgisi olanlardan yardım etmelerini istiyorum. yazılımlı aracımda artan bir yakıt söz konusu sakin kullanım olsun kickdown olsun 2 km gazlamaya gelmiyor hop ibre düşüyor. aracımı bilgisayara bağladığımda oxygen sensörlerinde fail olduğunu görüyorum ve hiçbir bilgi okuyamıyorum acaba oksijen sensöründen bu yakıt artışı olabilirmidir ?
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  2. #2
    gespenster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    turkey
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksıjen sensor arızası oldugunda%25 lik bir artış oluyor.

  3. #3
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi sensörde arıza yok haliyle ecu da okuma kapalı olduğu için buda etkiler sanıyorsam ?
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  4. #4
    muratbalci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye İstanbul
    Mesaj
    114
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Honda larda bayağı fark ediyor. Sizin aracın markası modeli nedir?

  5. #5
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Utku selam ,
    Yakıt ne kadar artı ?
    Readniss kısmında diyorsun sanırım kapalı diye !
    Aracındaki yazılım karakterinden dolayı orda oksijen sensorun arızalı olduğunu göremezsin malesef.

  6. #6
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akışmetre fişini çıkarıp dene,gidişte yakıtta bir farklılık olmassa arızalıdır

  7. #7
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Akışmetre fişini çıkarıp dene,gidişte yakıtta bir farklılık olmassa arızalıdır
    Akışmetre yok bu araçlarda üç tane hava,basınç,sıcaklık sensoru var.
    Hava filtresi flapından sonra bir tane hava giriş miktarını ölçer , intercoolerdan sonra hava ve basınc miktarını ölçer , emmeden once boğaz kelebiğden sonra hava sıcaklığı basınç miktarını ölçer.

    Hava giriş miktarının logu vardır zaten utkuda , ondan sorun olduğunu düşünmüyorum.

    Afr logunu alabiliyor musun utku ? Dip gazda kaç görüyorsun zenginse çok yakar. 31 nolu kanaldan bakabilirsin

  8. #8
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Akışmetre yok bu araçlarda üç tane hava,basınç,sıcaklık sensoru var.
    Hava filtresi flapından sonra bir tane hava giriş miktarını ölçer , intercoolerdan sonra hava ve basınc miktarını ölçer , emmeden once boğaz kelebiğden sonra hava sıcaklığı basınç miktarını ölçer.

    Hava giriş miktarının logu vardır zaten utkuda , ondan sorun olduğunu düşünmüyorum.

    Afr logunu alabiliyor musun utku ? Dip gazda kaç görüyorsun zenginse çok yakar. 31 nolu kanaldan bakabilirsin
    Kafa Bmw'den başkasına çalışmıyor,öğrenmiş oldum eyvallah

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınıza wideband bağlayıp bi kontrol etmek lazım ona göre nekadar yakış miktarı normalmi yoksa aşırımı olduğu anlaşılabilir

  10. #10
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben söyliyim aracıma afr bağlı, dip gazda 11.2 leri görüyorum rölantide 15 lerde geziyor. readiness ta oxygen sensöründe fail or inactive olarak gorduugmden measurings te okuyamıyorum değerleri sıkıntım şu ki 2 kickdown yaptım dıyelım hop ibre 1 çizgi düşüyor. 10 litre benzinle yaptğm km sakin kullansam bile max 100km
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  11. #11
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç scirocco 160lık 1.4 tsi ecufast yazılım forge dumpvalve itg maxogen kit var
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  12. #12
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10lt/100km ise bence normal yakıtınız.
    wideband arızalı değilse 11afr de çok zengin. yazılımdan olabilirmi acaba?
    o2 sensörü bozulunca araç zengine geliyor

    dip gazda kaç devire kadar 11.2 görüyorsunuz kesiciye kadarmı?
    AmcaPolo

  13. #13
    BİLAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunun cevabı bende ..bende senın gıbı duşundugumden dun heders ve eksozla beraber o2 senserunuda degıştırdım ..

    benım vti onceden p28 beyın vardı bıraz fazla yaktıgından o2 sensorune gectım ..dun ve bugun aracta cok fazla bı degışıklık oldugunu soylemek ısterım ..yakıt olarak tahmınım baya bı duşuş olcak bıkac gune paylaşırım

  14. #14
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi normal kullanımda 10 litre normal değil bizde çünkü normalde şehirler arası yolda bir depoyle 700km leri görrken şimdi 550leri geçemiyorum araba sıkıştırmaya gelmiyor kesiciye kadar 11.2-11.5 görüyorum
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  15. #15
    BİLAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şunuda belırtmekte yarar goruyorum yukardakı bazı arkadaşlar kadar bılgılı olmasam bıle ..o2 senserunu belırlı aralıklarla degışmesınde yarar var cogu arkadaş bunun farkında deyıl malesef ..

    benım arac gıdışınde bayagı bı degışıklık yaptı. kesın ve net

  16. #16
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç 36binde ve 1.5 yaşında ancak sanırım şurada bir anlaşmazlık yaşıyoruz. VAGCOM bağladığımda aracımda oxygen sensörünün devre dışı olduğunu yani okuma olmadığını görüyorum sensörde arıza olsa bile bunu göremiyorum sanırım buda araca fazla yaktırıyor gibime geldi tsi kullanıcıları varsa aramızda bana yardımcı olurlarsa sevinirim.
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  17. #17
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cihazda o2 sensörünü göremiyorsa.ya da hata veriyorsa.motor kumanda kutusu sabit bi değer verir onun yerine. tüm aksamlar ona göre hareket eder.

    atıyorum, o2 sensörü okuduğu oksijen farkına göre 0.7V(zengin) veya 1.2V(fakir) gerilim vereceği zaman bu bilgiyi kumanda kutusuna ulaştıramıyorsa,kumanda kutusu sabit olarak 1.0V olarak kabul eder ve ona göre komut atar.(enjektöre bobine vs)
    yakıtınızın artmasına tabiki sebep olur.ancak kesin budur diyemem.cihazda sadece bu arıza mevcut ise muhtemel sorun burdadır.
    herşeyden önce o2 sensörünüze giden kablo tesisatını ölçmeniz gerekir.tesisatın sağlam olduğundan emin olduktan sonra sensörü değiştirmeye yönelin.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  18. #18
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    palio 1.6 da yuzde 30 fark ettırıor ...

  19. #19
    chare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    1.334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksijen sensörü arızalı ise yakıtı direk etkiler... direk değiştirin...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •