User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Timer Nedir? Napar? Neden kullanılır?

  1. #1
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Timer Nedir? Napar? Neden kullanılır?

    Turbo Timer sizin kullanmanıza göre arabanızın kontağı kapandıktan sonra nekadar çalışacağını hesaplayan bir cihazdır. Bunu yapmasındaki neden ise turbonun palleri çok yüksek devirler çevirmektedir siz 5 binde giderken 80 90 hatta 150 bin devirlere çıkabilmektedir doğal olarak turbonun durması sizin motorunuzdan 10 kat daha yavaş olacaktır. Bundan dolayı hemen arabanızı kaparsanız yağlama işlemi biteceğinden turbonun mili yağsız kalacak ve durana kadar kendine zarar verecektir buda balansının bozulmasın neden olacağından belli bir süreden sonra balans bozukluğundan çok yüksek devirlerde Paller sağa sola çarparak küçülecekleri için performans kaybına turbonuzun basınç basmamasına neden olur Bunların hepsini TurboTimer ile önleme şansımız var

    2 çeşit Turbo Timer Var:
    Type 0 :
    Bu tip Turbo Timer da sadece turbonun dönüş zamanını hesaplıyorlar sadece zaman var.
    Type 1 :
    Bu tip Turbo Timerlarda zaman, lap time, cronometre, batery, hız, devir gibi seyler mevcuttur

    Copyright: Oz` (TechTurkey)
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  2. #2
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabada Turbo yok ama Turbo Timer var işe yarar mı ?

  3. #3
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atmosferik arabalarada turbo timer koyulabilir. Görevini Oz´ yukarıda belirtmiş fakat atmosferik araçlarda performanslı kullanım sonrasında az da olsa rolantide çalışsa hiç fena olmaz.. Bu nedenle maddi sakıncası yoksa yararı olabilir ayrıca sahip olduğu modlarla 0-100 0-400 ölçebilmektedir..

    Copyrighted by gRkm

  4. #4
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok benim Turbo Timer öyle değil bunun tek görevi var oda aracın anahtarını çektikten sonra çalışmasına devam etmesi, aslında üstündeki alarmla geldi elektirkçiye bütün özelliklerini bağla dediğim için adam onuda bağlamış

  5. #5
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jehuty Nickli Üyeden Alıntı
    Yok benim Turbo Timer öyle değil bunun tek görevi var oda aracın anahtarını çektikten sonra çalışmasına devam etmesi, aslında üstündeki alarmla geldi elektirkçiye bütün özelliklerini bağla dediğim için adam onuda bağlamış

    hehe görevini yerine getirebilmesi için motorun çalışması gerekiyor ztn işte motorunuz rolantide çalışıyor ve hem soğutulma işlemi hızlı oluyor hemde yağlama.. Bu nedenle yinede faydası var diyebiliriz. Fazladan benzin yakıyor amaa derseniz diyebilcek birşeyim yok

  6. #6
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok biliyorum zaten hani diğer msjında dedin ya başka modları var 0-400 ölçüyor diye ben o bakımdan dedim sadece görevini yapıyor + bir modu yok

  7. #7
    T-MIVEC
    Misafir
    dizellere taktığımızda aynı faydayı sağlar mı peki?
    yeni nesil dizellerde pek düşük basınçlarla çalışmıyorlar

  8. #8
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiki aynı sistem bütün Turbolarda vardır

    dizel yada başka bi turbo fark etmez

  9. #9
    hakanTC
    Misafir
    arkadaşlar yine abartmışsınız turbo timer bütün turbo ve atmosferik araçlara takılabilir görevi motor yaglama sisitemindeki devirli kullanmadan dolayı yağ dolaşımındaki yetersizliği aracı kontak kapattıktan sonra bir süre rolantide çalıştırarak tam yağlamayı sağlar

  10. #10
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hakanTC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yine abartmışsınız turbo timer bütün turbo ve atmosferik araçlara takılabilir görevi motor yaglama sisitemindeki devirli kullanmadan dolayı yağ dolaşımındaki yetersizliği aracı kontak kapattıktan sonra bir süre rolantide çalıştırarak tam yağlamayı sağlar

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo Timer sizin kullanmanıza göre arabanızın kontağı kapandıktan sonra nekadar çalışacağını hesaplayan bir cihazdır. Bunu yapmasındaki neden ise turbonun palleri çok yüksek devirler çevirmektedir siz 5 binde giderken 80 90 hatta 150 bin devirlere çıkabilmektedir doğal olarak turbonun durması sizin motorunuzdan 10 kat daha yavaş olacaktır. Bundan dolayı hemen arabanızı kaparsanız yağlama işlemi biteceğinden turbonun mili yağsız kalacak ve durana kadar kendine zarar verecektir buda balansının bozulmasın neden olacağından belli bir süreden sonra balans bozukluğundan çok yüksek devirlerde Paller sağa sola çarparak küçülecekleri için performans kaybına turbonuzun basınç basmamasına neden olur Bunların hepsini TurboTimer ile önleme şansımız var

    2 çeşit Turbo Timer Var:
    Type 0 :
    Bu tip Turbo Timer da sadece turbonun dönüş zamanını hesaplıyorlar sadece zaman var.
    Type 1 :
    Bu tip Turbo Timerlarda zaman, lap time, cronometre, batery, hız, devir gibi seyler mevcuttur

    Copyright: Oz` (TechTurkey)

    Göründüğü üzere abartmamış açıklamışız değilmi ?

    Ayrıca Turbo araçlarda turbo ömrünün uzun olması için gerekli olduğunu düşünüyorum .

    Atmosferik araçlara gelince 250km ile gidip bi anda kontak kapamıyosanız + yağ sıcaklığınız normal değerlerde ise (yağın incelmesinden dolayı yetersiz yağlama olucağından dolayı ) kısa bi süre (çok kısa ) rölantide çalıştırıp kontağı kapamak yeterlidir.

    Turbo araçlarda ise iş böledeğildir örnek vermek gerekirse geçen gece otobandan eve döndüğümde turbo timer 4 dk.25 sn den geriye saymaya başladı ... kendisi hesaplıyo gerekeni Akıllı cihaz yahu

  11. #11
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    +1 ef186

    Bende anlamadım abartılanın ne oldugunu

    Bu forum bilgi paylaşımı için war.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  12. #12
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bi arkadaşımın arabasında boluda tam 7 dakıka bekledım..arkadaşlarım namaza durmuşlardı ve hayretr ettim..

  13. #13

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Adana01
    Mesaj
    3.405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuyu hortlatmak istiyorum. aradan geçen iki seneye göre değişen bişeyler varmı?
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı
    99 yaşında bi amcada vardı 99 model 99 binde noldu kimbilir bulupta müzeye koymak lazım aslında çok değerli

  14. #14
    mrtngn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    16
    Mesaj
    3.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı remus01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konuyu hortlatmak istiyorum. aradan geçen iki seneye göre değişen bişeyler varmı?
    konu hortlamıs ama hortladığı gibi oldugu yerde kalmıs

    smdi bu turbo timer ı turbo dizellere takılabilirmii ve takıldıgında normal turbolu araclarda görev yaptıgı gibi yapabilirmi yaniii...bunu hep merak ettim ama hiç arastırmadım..

    bu turbo sıkıntısınıda cektim aracımız servise bakıma girdiginde turbonun bozuk odlgunu söylediler,sebebininde aracı hiç bekletmeden stop etmekten ve turbonun yağlanmasını tamamlamadıgından kaynakladındagını söylediler ve 700 küsür ytl yoğurtlu istediler....

    bunun için gerckten artık öenm veriyorumm...turbo dizellerede uygulanaabilrimi ve normal turbolu araclardaki aynı görevi yaparmııı

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Atmosferik arabalarada turbo timer koyulabilir. Görevini Oz´ yukarıda belirtmiş fakat atmosferik araçlarda performanslı kullanım sonrasında az da olsa rolantide çalışsa hiç fena olmaz.. Bu nedenle maddi sakıncası yoksa yararı olabilir ayrıca sahip olduğu modlarla 0-100 0-400 ölçebilmektedir..

    Copyrighted by gRkm
    Atmosferik araçlara takılabildiğini yeni öğrendim.. Gerek var mıdır sizce ? Bazen ciddi manada fazla sıkıştırıyoruz araçları anladıgım kadarıyla takarsakda motor ömrü açısından iyi birşey... midir ? Ve fiyatları yaklaşık olarak nedir ?

  16. #16

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Adana01
    Mesaj
    3.405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siteden takip ettiğim kadarıyla 2. el fiyatları 120-150 arasında değişiyor hks veya benzeri parçalar.
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı
    99 yaşında bi amcada vardı 99 model 99 binde noldu kimbilir bulupta müzeye koymak lazım aslında çok değerli

  17. #17
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı anilkarakaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Atmosferik araçlara takılabildiğini yeni öğrendim.. Gerek var mıdır sizce ? Bazen ciddi manada fazla sıkıştırıyoruz araçları anladıgım kadarıyla takarsakda motor ömrü açısından iyi birşey... midir ? Ve fiyatları yaklaşık olarak nedir ?
    Atmosferik araçlarda kullanana rastlamadım. Luzumsuz bir ekipman olur.

    Aracı aşırı sıkıştırmanın üzerine aracı kısa bir süre sakin kullanmak, veya hemen duyulacaksa gene kısa bir süre rölantide kalmak atmosferik araçlar için kafidir.

    Neticede atmosferik araçlarda turbo gibi motor durduktan sonra hareketine devam eden ve yağsız kaldığından dolayı bozulabilecek bir parça yoktur.

  18. #18
    JumboAli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Honda35
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo Timer sizin kullanmanıza göre arabanızın kontağı kapandıktan sonra nekadar çalışacağını hesaplayan bir cihazdır. Bunu yapmasındaki neden ise turbonun palleri çok yüksek devirler çevirmektedir siz 5 binde giderken 80 90 hatta 150 bin devirlere çıkabilmektedir doğal olarak turbonun durması sizin motorunuzdan 10 kat daha yavaş olacaktır. Bundan dolayı hemen arabanızı kaparsanız yağlama işlemi biteceğinden turbonun mili yağsız kalacak ve durana kadar kendine zarar verecektir buda balansının bozulmasın neden olacağından belli bir süreden sonra balans bozukluğundan çok yüksek devirlerde Paller sağa sola çarparak küçülecekleri için performans kaybına turbonuzun basınç basmamasına neden olur Bunların hepsini TurboTimer ile önleme şansımız var

    2 çeşit Turbo Timer Var:
    Type 0 :
    Bu tip Turbo Timer da sadece turbonun dönüş zamanını hesaplıyorlar sadece zaman var.
    Type 1 :
    Bu tip Turbo Timerlarda zaman, lap time, cronometre, batery, hız, devir gibi seyler mevcuttur

    Copyright: Oz` (TechTurkey)
    Bısı sormak ıstıodum ben. Otomatık cıvıc 'ım var Hks Son + Kat ıptalınden baska bısı yok ama uzun yoldan geldıgımızde calısır durumda bırakıorum 2-3 dk ve en son kapatırken kontagımı bır kere gaz verıyorum.

    Bu motoru rahatlatırmı ve gereken yaglamayı yaparmı(yanlıs anlamayın bılmedıgım ıcın soruorum ogrenmek ıcın okuorum forumu)

  19. #19
    Cihan
    Misafir
    Elimde bir tane var geçen sene almıştım. Elektrikçiye gittiğimde hazır hiçbişe yok. Kabloları tek tek söküp denemem lazım demişti. Ben de vazgeçtim. Yani bizim tarz arabalarda malesef problem. Evo, subaru gibi arabalarda ise tak ve kullan denecek kadar kolay.

    Bizim tarz arabalara bağlayan varsa paylaşırlarsa sevinirim

    Ayrıca motor çalışırken kapılar kilitlenmeyeceği için ona göre bir alarm da taktırmak gerekli.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •