Orijinalini görmek için tıklayınız : Vialle LPi Sıvı Püskürtmeli LPG hakkında bilgi
onursumer
13-10-2011, 21:17
Merhaba arkadaşlar
bugun 2007 model s60 2.4 T5 araç satın aldık 260hp gücünde
şehir içi trafiğe kalınırsa ortalaması 13lt falan
bu yuzden acaba lpg taksakmı diye düşünüyoruz
c70 coupe lpg de herhangi bir sıkıntı yaşamamıştık
gelelim soruma nette gezerken vialle lpi denen sisteme rasladım
forum donanım haberde falan konusuda var sayfalarca yazmışlar hatta ustasıda yazmış istanbulda montaj yapan
hem memnun olan en kalitelisi bu diyen var hemde allh belasını versin diyen var gerçi genelde istanbul dışı muşteriler
bunun dışında herkes lpg olarak prinsten başka o araca sakın takmayın diyor
bu konuda goruş tecrube ve bilgilerinize ihtiyacım var
araç çok temiz hatta tr deki nadir donanımdaki araçlardan o yüzden yanlış birşey yapmak istemiyoruz
Jeandan-R
13-10-2011, 21:57
Mükemmel bir sistem, kalibrasyon derdi yok, püskürtme sıvı olduğundan lpg'den daha sağlıklı ayrıca soğuma da meydana getirdiği için lpg'deki güç kaybetme dezavantajı da yok. Ben geçen sene araştırmıştım, bu kadar biliyorum :)
forumda aratınca şöyle bir konu buldum umarım işinize yarar;
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/84894-vialle-lpdi.html
donanım haberde çok şikayet var bu Vialle LPi ile ilgili.. konuyu takipteyim, montaj ile ilgili temsa'dan çok şikayet var..
Osman Bahadır
13-10-2011, 22:03
Vialle, yani sıvı LPG konusunu başka bir başlıkta ele almıştık;
http://www.techturkey.com/forum/genel/97174-sivi-lpg.html
Şu anda uygulanmakta olan kit Vialle LPi. LPi kitin gaz fazı LPG kitlerinden verimlilik ve uyum açısından hiçbir artısı yok. LPG'yi benzin enjektöründen sıvı fazda püskürtmediğiniz sürece sıvı LPG'nin bir eprisi kalmıyor.
LPDi sistemi halen Türkiye'ye gelmedi. Benzin enjektörünü sıvı LPG püskürtmek için kullanan, benzin ECU'su ve enjektörü üzerinden püskürtüldüğünden son derece verimli çalışan bu sistem yurtdışında uygulanmakta. LPDi benzeri kitler BRC'de de yurtdışında uygulanmakta. Ama yine maalesef bu sistem BRC'de de henüz Türkiye'ye gelmedi. Ama kısa süre içinde BRC bu sistemi getiriyor.
Vialle'ye LPi'a, LPDi gelmediği sürece o kadar para vermeyin. LPDi ı da TEMSA öyle kolay kolay getiremez. Ondan önce muhtemelen BRC'nin sıvı direkt enjeksiyon kiti gelecek.
Bahsettiğim bu sistem TSI, FSI, GDI araçlara da sorunsuz uygulanıyor.
Eğer acelen varsa prins taktır. BRC'nin de üstün kitleri var, Plug&drive diye. O da işini görür. Ama vaktin varsa birkaç aya gelecek olan bahsettiğim sıvı direkt enjeksiyonu bekle.
cetinkaya55
13-10-2011, 22:20
Ben LPİ kullanıcısı olarak,LPG ile LPİ farksız olmalarını anlayamadım,konuyu biraz daha açabilirmisiniz...
VoodooRush
13-10-2011, 22:30
Gidin görüşün, kit varsa takın. Her araca uygun kitleri yok çünkü bu arkadaşların. Eğer yoksa da Prins takın geçin.
edit: o.b.k emin olmamakla birlikte şipariş ile lpdi getiriyorlar diye biliyorum. BRC'de bir süredir Türkiye'de test yapıyor bildiğim kadarıyla.
onursumer
13-10-2011, 22:39
bilgiler için teşekkurler oyle çok acelemiz yok hali hazırda dizel s80 ve lpg li c70 mevcut kullanılan zaten
ama bu araç için en iyisini istiyoruz
eğer bahsedilen sistem gelicekse 2-3 bekleriz
genelde yorumlardan okuduğum kadarıyla bu sistemde işçilik montaj çok çok onemli ve sorun yaşayanların hepsi kiti takan kişiler yüzünden sorun yaşamış destek alamamış vs
şimdi sitesini inceliyorum gerçektende doğru duzgun yetkili servis yok
Osman Bahadır
13-10-2011, 23:01
Ben LPİ kullanıcısı olarak,LPG ile LPİ farksız olmalarını anlayamadım,konuyu biraz daha açabilirmisiniz...
Sıvı LPG'de vaadedilen ve amaçlanan basınç ve sıcaklık hiç değişmeden LPG'nin sıvı olarak benzin enjektörü kullanılarak, ilave enjektör ve ilave ECU kullanılmadan benzin enjeksiyonu ile birebir aynı ve benzin ECU'su kontrolünde püskürtülmesidir. Bu şekilde bir püskürtme ile doğrudan yanma odasına püskürtülerek, yanma odasında buharlaşan LPG'nin yanma verimi de artacaktır. Aynı zamanda yanma odası sıcaklığı da, egsoz gazı sıcaklığı da düşecektir. Bunlar LPDi ile mümkündür.
LPi'da ise tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi LPG ECU'su, LPG enjektörü, manifold delinmesi, kalibrasyon(ayar) ihtiyacı, devam etmektedir. LPG kiti yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi piggy-back çalışır. Ayrıca enjektör önüne kadar sıvı gelen LPG püskürtüldüğü anda manifoldda, yanma odasında değil, manifoldda buharlaşacak, ve yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi subap öncesinde gaz fazına geçerek yanma odasına gaz fazında girecektir. Görüldüğü gibi gerek ekipman, gerekse verim açısından sistemin konvansiyonel gaz fazı LPG sistemlerine karşı kaydadeğer bir artısı görülmemektedir. Diğer yandan fiyatı ortalama bir gaz fazı LPG kitinin en az iki katıdır.
Gidin görüşün, kit varsa takın. Her araca uygun kitleri yok çünkü bu arkadaşların. Eğer yoksa da Prins takın geçin.
edit: o.b.k emin olmamakla birlikte şipariş ile lpdi getiriyorlar diye biliyorum. BRC'de bir süredir Türkiye'de test yapıyor bildiğim kadarıyla.
LPDi takan bir servis bilmiyorum. Siparişle de takılmıyor, çünkü henüz LPDi montajı yapmış bir servis yok.
BRC kendi dört büyük servisine TSI araç aldırdı ve bu kitleri taktıracak. Ama henüz bir haber maalesef yok. Tahminimce yıl sonuna kadar testlerini tamamlamış olurlar. Yeni yılda bu direkt enjeksiyon sıvı LPG sistemini satışa sunarlar.
Prins'in de direct liqui max diye bir kiti var yurtdışında. Ama o da henüz Türkiye'de yok. Eğer ciddi bir çalışma yapar, test araçlarında başarıyla uygularlarsa o da tercih edilebilir.
bilgiler için teşekkurler oyle çok acelemiz yok hali hazırda dizel s80 ve lpg li c70 mevcut kullanılan zaten
ama bu araç için en iyisini istiyoruz
eğer bahsedilen sistem gelicekse 2-3 bekleriz
genelde yorumlardan okuduğum kadarıyla bu sistemde işçilik montaj çok çok onemli ve sorun yaşayanların hepsi kiti takan kişiler yüzünden sorun yaşamış destek alamamış vs
şimdi sitesini inceliyorum gerçektende doğru duzgun yetkili servis yok
En yakın zamanda gelmesi beklenen direkt sıvı enjeksiyon sistemi dahi ancak 2-3 aya kadar gelir. BRC, Prins, Vialle, bunların hangisinin direkt enjeksiyon sıvı LPG püskürtme sistemi erken gelirse, ve hangisinde piyasada yeteri kadar referans oluşursa o tercih edilebilir. Ben olsam, başka araçlarım da varsa bu direkt enjeksiyon sıvı LPG kitlerini beklerdim.
Montaj önemli tabi ki. Ama zaten böylesi yeni bir kiti takabilecek, takarım dese bile distribütörün kiti vereceği bayii zaten az olacaktır. Böyle bir araç için ben olsam hangi markayı seçmişsem genel merkeziyle görüşüp, onların takibi ve yönlendirmesi, hatta onların montajı altında bu işe girişirdim. Ve kesinlikle kendi aracımı test aracı olarak kullandırtmazdım. Her türlü sigorta, garanti şartlarını sorgulayın.
Biz Ankara'da bir cok aracta atiker kullaniyoruz. Sivi lpg gelene kadar beklemek amacli atikerleri taktik, 0.3 bar basinctda benzine geciyor sekilde yaptik. Zaten en cok benzini dur kalk ta yakiyorsunuz. Gene cruise yaparken de boost olmayan yerler cogunlukta oldugu icin lpg isi kotariyor. Ha bu cok guzel bir yontem midir tartisilir ama en azindan en cok benzin yanan yerlerde , boost altinda olmadan ekonomi yapiyoruz...
Daha çok erken sıvı lpg tam olarak 1-1,5 yıl sonra tam olarak kullanılmaya başlanılacak beklemeniz gerek
onursumer
14-10-2011, 09:44
anladığım kadarıyla LPDİ olmadığı surece bu vialle ye bakmak saçmalık
enkotu bizde prins kit takıp lpdi çıkana kadar oyle kullanmayı tercih edebiliriz
Boost altında gazlamayayım diyorsanız, ucuz yollu atiker, kitmtm ,lovato vs. işinizi görür. LPG sistemi alırken en önemlisi, yazılabilir bir lpg sistemi tercih edin (atiker gibi) ve düzgün bir lpgcide vidaband ve obd ile ayar yaptırın...
onursumer
14-10-2011, 10:19
Boost altında gazlamayayım diyorsanız, ucuz yollu atiker, kitmtm ,lovato vs. işinizi görür. LPG sistemi alırken en önemlisi, yazılabilir bir lpg sistemi tercih edin (atiker gibi) ve düzgün bir lpgcide vidaband ve obd ile ayar yaptırın...
her markanınkine ayar yapılamıyormu ? veya hangilerine yapılabiliyor
günlük karışık kullanım olucağı için minimum performans duşuşu olsun istiyoruz sonuçta arada sırada da gazladığımız oluyor uzun yolda vs
Mesela prins'inkine ayar yapılamıyor. + - değerler verebiliyorsunuz. Atiker'de bildiğiniz ecu tablosu gibi bir tablo var ve load ve devire göre tablo üzerinden zenginleştirip fakirleştirebiliyorsunuz...
onursumer
14-10-2011, 10:37
anladım şimdi eğer lpg kiti takmaya karar verirsek bu detayı iyice araştırıcam ayrıca dediğiniz gibi ayar yapabilicek bir usta lazım bana
istanbulda ozaman iyi usta tavsiyesi almaya başlayım onlarlada goruşmem iyi olur
cetinkaya55
14-10-2011, 11:01
Sıvı LPG'de vaadedilen ve amaçlanan basınç ve sıcaklık hiç değişmeden LPG'nin sıvı olarak benzin enjektörü kullanılarak, ilave enjektör ve ilave ECU kullanılmadan benzin enjeksiyonu ile birebir aynı ve benzin ECU'su kontrolünde püskürtülmesidir. Bu şekilde bir püskürtme ile doğrudan yanma odasına püskürtülerek, yanma odasında buharlaşan LPG'nin yanma verimi de artacaktır. Aynı zamanda yanma odası sıcaklığı da, egsoz gazı sıcaklığı da düşecektir. Bunlar LPDi ile mümkündür.
LPi'da ise tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi LPG ECU'su, LPG enjektörü, manifold delinmesi, kalibrasyon(ayar) ihtiyacı, devam etmektedir. LPG kiti yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi piggy-back çalışır. Ayrıca enjektör önüne kadar sıvı gelen LPG püskürtüldüğü anda manifoldda, yanma odasında değil, manifoldda buharlaşacak, ve yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi subap öncesinde gaz fazına geçerek yanma odasına gaz fazında girecektir. Görüldüğü gibi gerek ekipman, gerekse verim açısından sistemin konvansiyonel gaz fazı LPG sistemlerine karşı kaydadeğer bir artısı görülmemektedir. Diğer yandan fiyatı ortalama bir gaz fazı LPG kitinin en az iki katıdır.
LPDi takan bir servis bilmiyorum. Siparişle de takılmıyor, çünkü henüz LPDi montajı yapmış bir servis yok.
BRC kendi dört büyük servisine TSI araç aldırdı ve bu kitleri taktıracak. Ama henüz bir haber maalesef yok. Tahminimce yıl sonuna kadar testlerini tamamlamış olurlar. Yeni yılda bu direkt enjeksiyon sıvı LPG sistemini satışa sunarlar.
Prins'in de direct liqui max diye bir kiti var yurtdışında. Ama o da henüz Türkiye'de yok. Eğer ciddi bir çalışma yapar, test araçlarında başarıyla uygularlarsa o da tercih edilebilir.
En yakın zamanda gelmesi beklenen direkt sıvı enjeksiyon sistemi dahi ancak 2-3 aya kadar gelir. BRC, Prins, Vialle, bunların hangisinin direkt enjeksiyon sıvı LPG püskürtme sistemi erken gelirse, ve hangisinde piyasada yeteri kadar referans oluşursa o tercih edilebilir. Ben olsam, başka araçlarım da varsa bu direkt enjeksiyon sıvı LPG kitlerini beklerdim.
Montaj önemli tabi ki. Ama zaten böylesi yeni bir kiti takabilecek, takarım dese bile distribütörün kiti vereceği bayii zaten az olacaktır. Böyle bir araç için ben olsam hangi markayı seçmişsem genel merkeziyle görüşüp, onların takibi ve yönlendirmesi, hatta onların montajı altında bu işe girişirdim. Ve kesinlikle kendi aracımı test aracı olarak kullandırtmazdım. Her türlü sigorta, garanti şartlarını sorgulayın.
Aydınlatıcı bilgi için teşekkür ederim.Ben subaru forester'a Adana'da lpi sistemi montajınını yaptırdm ancak işçiliği beğenmemekle birlikte ilk defa subaru turbo araca uyguladıkları ve montaj aşamasında yanlarında olmamam sebebiyle,itiraz etmedim.Genede,lpg sistemlerinin perforan düşmei ve araca tahribat vermesi sebebiyle çokta kullanak istmiyordum fakat lpi sistemini kullananrı yorumu ve ilgili firmanın anlattıkları ile ikna oldum.Açıkcası kullanırken bana vaadedilenlerin gerçekleştiğini düşünüyorum şöyleki ; performans kayıbı olmayacağı söylendi,hiç bir şekilde performans kayıbını hissetmedim hatta bir çok dostumdan test etmesinide rica ettim,onlarda benimle aynı fikirde.Aracım benzin ile kaç km gidiyorsa(lt/km) gaz'dada aynı gideceğim söylenmişti,hemen hemen aynı litre tüketimi var.Araçdaki egt ve afr değerlerininde normal olduğunu Tork garajda Korhan dostumuzdan öğrendim.Şimdilik,lpi sistemini kullanmaktan memnunum.Ancak sizin açıklayıcı bilginizden sonra ilgili firma ile bazı konuları netleştirmem gerektiğini anladım.
Tekrar teşekkürler...
Osman Bahadır
20-10-2011, 09:27
her markanınkine ayar yapılamıyormu ? veya hangilerine yapılabiliyor
günlük karışık kullanım olucağı için minimum performans duşuşu olsun istiyoruz sonuçta arada sırada da gazladığımız oluyor uzun yolda vs
Birçok markada harita üzerinden düzeltme yapmak mümkün. Bazılarında da var ama LPG'ciler o menüyü bilmiyor, kullanmıyor, kullanamıyor.
Atiker gibi aeb yazılımlı kitlerde harita kalibrasyonu vardır. Ama ekranda gördükleriniz her zaman AFR'ye yansımayabilir. Bunun için kaliteli regülatör+enjektör+ECU lazım. Bunlar olmadan ekranda gördüğünüzle kalırsınız.
Gidin görüşün, kit varsa takın. Her araca uygun kitleri yok çünkü bu arkadaşların. Eğer yoksa da Prins takın geçin.
edit: o.b.k emin olmamakla birlikte şipariş ile lpdi getiriyorlar diye biliyorum. BRC'de bir süredir Türkiye'de test yapıyor bildiğim kadarıyla.
brc nin testi bitmez hacı 3 senedir avensis fse makineler için test yapıyorlar yersen :)
Osman Bahadır
20-10-2011, 09:50
brc nin testi bitmez hacı 3 senedir avensis fse makineler için test yapıyorlar yersen :)
Böyle bir test hiç yapılmadı. Size BRC'nin 3 senedir avensis d4 makine için test yaptığını kim söyledi?
VoodooRush
20-10-2011, 10:31
LPDi takan bir servis bilmiyorum. Siparişle de takılmıyor, çünkü henüz LPDi montajı yapmış bir servis yok.
BRC kendi dört büyük servisine TSI araç aldırdı ve bu kitleri taktıracak. Ama henüz bir haber maalesef yok. Tahminimce yıl sonuna kadar testlerini tamamlamış olurlar. Yeni yılda bu direkt enjeksiyon sıvı LPG sistemini satışa sunarlar.
Ben İzmir'deki Vialle/Mitsu bayisinin yüz yüze söylediğini aktardım. Siz kesin biliyorsanız sizinki doğrudur. Ne kendim sistemi takıyorum, ne aracımda var o yüzden ısrar etme gibi bir durumum yok.
onursumer
20-10-2011, 10:33
valla biz şuan için aracı benzinle kullanıyoruz zaten inanılmaz keyifli araca yanlış bi işlem istemeyiz
o yüzden bekliyoruz :)
Böyle bir test hiç yapılmadı. Size BRC'nin 3 senedir avensis d4 makine için test yaptığını kim söyledi?
brc bayisi isim vermeyeceğim :)
Vts_Power
07-11-2011, 21:32
bu lpdi ile ilgili bir gelişme varmı? o.b.k. arkadaşımız baya bilgili bu konuda açıklamaları için teşekkür ederim.yeni konu açıyordum ama arattırınca bu konu çıktı
onursumer
07-11-2011, 21:53
valla yanlış bilmiyorsam 2012 için çalışmalar var şu zamanlarda testler belki başlamıştır
arkdaşın volvoya taktırmaktan şuan için vazgeçtik benzinde kullanıyor
aslında bu sistemi volvo için olup olmayacağıda meçhul daha çok tsi iler için geliştiriyorlar sanırım
Vts_Power
07-11-2011, 21:58
bir kardeşim istanbulda tsi motora taktırdığını ve çok memnun olduğunu söyledi ancak tam detayını bilmiyor acaba lpi mi lpdi mi takıldı? piggyback mi kendi ecusu ilemi çalışıyor bunu öğrenemedim.vialle taktırdığını söyledi.
onursumer
07-11-2011, 21:59
bir kardeşim istanbulda tsi motora taktırdığını ve çok memnun olduğunu söyledi ancak tam detayını bilmiyor acaba lpi mi lpdi mi takıldı? piggyback mi kendi ecusu ilemi çalışıyor bunu öğrenemedim.vialle taktırdığını söyledi.
lpdi nin çalışma mantığını yanlış anlamadıysam zaten
ecu falan ayrıca takılmıyor benzinliymiş gibi çalışıyor araç orjinal enjektorlerinden sıvı olarak puskurtuyor lpg yi
ama türkiyedeki vialle kitler lpi kendi enjektorleri montajlanıyor sanmıyorumki lpdi olsun gelmez falan diyorlardı
Vts_Power
07-11-2011, 22:02
lpdi nin çalışma mantığını yanlış anlamadıysam zaten
ecu falan ayrıca takılmıyor benzinliymiş gibi çalışıyor araç orjinal enjektorlerinden sıvı olarak puskurtuyor lpg yi
ama türkiyedeki vialle kitler lpi kendi enjektorleri montajlanıyor sanmıyorumki lpdi olsun gelmez falan diyorlardı
evet kendi ecusu ve kendi enjektörlerini kullanıor lpdi. eğer tsi motora taktılarsa piggy back olmamalı.arac istanbulda ben Ankara'da olduumdan yakından inceleme fırsatım olmadı aracı
ProTuner
07-11-2011, 23:41
bir kardeşim istanbulda tsi motora taktırdığını ve çok memnun olduğunu söyledi ancak tam detayını bilmiyor acaba lpi mi lpdi mi takıldı? piggyback mi kendi ecusu ilemi çalışıyor bunu öğrenemedim.vialle taktırdığını söyledi.
lpdi nin açılımı 'liquid propan dreck injection'dır yani drek enjesiyonlu anlamına geliyor....
yani tsi araçlar drek enjeksiyonlu olduğu için o araçlara lpi kiti takmak zaten mümkün değil :)
diğer bir bilgilendirme olarakta tsi araçlara brc'nin ve prins'in normal(tsi için biraz modifiye edilmiş) kitleri zaten uygulanıyor, normal sistemlerdeki gibi araca extradan enjektör bağlanıyor ANCAK! tsi makinaların drek enjeksiyon yani enjektörlerinin yanma odasının içinde bulunması sebebiyle enjektörlerin aşırı ısıdan yanmaması için benzin enjeksiyonu lpg dede az miktarda devam etmekte ve araç benzin lpg karışımı ile yürüdüğünden yeterince ekonomi sağlamamaktadır....
işte lpdi sistemi burada devreye giriyor ve yanma odasında bulunan aracın orjinal enjektörleri vasıtasıyla motora lpg'yi yolluyor ve enjektörlerde zarar görmüyor....
lpdi nin açılımı 'liquid propan dreck injection'dır yani drek enjesiyonlu anlamına geliyor....
yani tsi araçlar drek enjeksiyonlu olduğu için o araçlara lpi kiti takmak zaten mümkün değil :)
diğer bir bilgilendirme olarakta tsi araçlara brc'nin ve prins'in normal(tsi için biraz modifiye edilmiş) kitleri zaten uygulanıyor, normal sistemlerdeki gibi araca extradan enjektör bağlanıyor ANCAK! tsi makinaların drek enjeksiyon yani enjektörlerinin yanma odasının içinde bulunması sebebiyle enjektörlerin aşırı ısıdan yanmaması için benzin enjeksiyonu lpg dede az miktarda devam etmekte ve araç benzin lpg karışımı ile yürüdüğünden yeterince ekonomi sağlamamaktadır....
işte lpdi sistemi burada devreye giriyor ve yanma odasında bulunan aracın orjinal enjektörleri vasıtasıyla motora lpg'yi yolluyor ve enjektörlerde zarar görmüyor....
aga aynen sana katılıyorum tsi motorlara takılıyor belli markalar bu işi yapıyor fakattt işte asıl olay burda cıkıyor %10 tasarruf sağlıyor ben bu olayı baya bir araştırdım bu konu gercekten önemli cünkü bende taktırmayı düşünüyorum ve aracm performans aracı...performans kaybetmesini istemiyorum bu konuda da açıkcası hiçbir italyan firmasıyla görüşmedim cünkü bence bu işin ehli olanlar hollandalılar prins teleflex ve vialle fakat suanda avrupa da hiçbir ülkede sıvı enjeksiyon yok iyice arastırın bildiğim kadarıyla teleflex ve prins sıvı enjeksiyon yüzünden mahkemelik olmuşlar o yüzden sıvı enjeksiyon hali hazırda fakat mahkemelik olmalarından dolayı bir türlü sıvı enjeksiyonu avrupada cıkarmadılar yani bu sistem avrupayla aynı anda türkiyede cıkıcak ama dünyada var mıdır onu bilemem sadece avrupada olmayan bir sistem vialle lpi olayı biraz aldatmacalı bu işlerden anlayan iyi bir makina müh. fikriyle bu marka araştırılmalı cünkü lpg enjektörü kullanarak nasıl sıvı enjeksiyon yapıyor orası tam bir muamma...birde temsa getiriyor vialle yi o da kötü cünkü mitsub. araç sahipleri bile temsanın vialle kitine süpheyle bakıyor ve vialle suanda en pahalı sistem 3250 tl gibi vialle için lpdi sistemi beklemek sanırım daha doğru...prins ise 2750 tl diyor en iyi sistemi için fakat o da performans düşübilir garantisini vermiyor aslında sistemde kullandığı malzelerin kalitesi olarak bence en iyisi prins fakat türkiyedeki sayılı ustalardan birisi bulunup bu işte ona yaptırılmalı kullanılan malzeme suanda prins te dünyanın en iyisi diye biliyrm..teleflex ise 2450 tl gibi bir fiyata yapıyor ben bunun için mengerler oto ile görüştüm baya da acıkyacı konustu ordaki yetkili kişi adam zaten mak. müh. imiş adı ufuk volvo subaru gibi araçlara avrupada bile fabrika cıkışı takıldığını ve en ufak sorun yaşanmadığını söyledi performasn anlamında da en ufak bir düşüş yaşanmaz bunu garanti ediyorlarmış bunu sadece anlık değil ileriye dönük olarak söyledi 3 5 sene sonrada en ufak bir düşüş olmaz zaten burda birçok yüksek hp li araçlara taktıklarını söyledi en kücük bir performans kaybı olmadığını kendisi söyledi..italyajn olarak ta brc bence referans olarak en iyisi servis ağı ve ustalık olarak ama genel olarak bakarsak benm kendi objektif düşüncem suanda en iyi bu işi yapan teleflex yalnız en kötü tarafı her ilde servis ağının olmaması ama büyük şehirler için ise biçilmiş kaftan subaru motoruna sorunsuz takılabilen bir kit bence performansını kaybettirmeden bence cok büyük bir artı aynı zamanda sıvı enjeksiyon tsi motorlar için cıkartılan bir yöntem olduğunu yüksek performans yada motorun çekişten gücten kaybetmesi gibi bir seyin suanda kullandıkları sistemde olmadığını fakat bazı markaların bunu reklam kukası olarak kullandığını söyledi hatta prins firması internet sitesinde direct likiq max için 2012 ortası gibi birşeyler yazmış en gec hatta marka model olarak vermiş yani sıvı kit her araca göre değil marka ve modele göre gelicek haberiniz ola...ayrıca yüksek performans otomobillerinde lpg ne alaka diyor bazı sevgidiğimiz arkadaşlar...onun içinde sunu söylim bakın benzin nerdeyse 4.5 tl lpg 2.5 tl ve dünyada bizim kadar lpg ye süpheyle bakan yok yeterki işçilik 10 numara olsun sanayiyi gidip usta usta aramayıp saçma sapan bu işi yapan insanlar yüzünden herkez lpg ye bomba gibi bakıyor şöylede birde şöyle bir durum war aslan besleyen yemini esirgemez arkadaşlar tr de 8 tane ferraride lpg mevcut bunu söyleyen ferrarinin direktörü haa bana sorarsınız o araca taktırmam 500.000 tl veren adamda b zahmet benzin pahalı demesin :)) fazla yazdım en son da şu makaleyi ekliyelim ve nokyayı koyalım 2009 yılından alınmış bir makaledir
Kahraman LPG,
Kimi için doğa dostu, kimi için yürüyen bomba. Ferrari, Almanya’da bir otomobiline LPG takılmasını firmaya hakaret sayıp sahibinden geri almış olsa da, 2007’nin hız rekoru, bir LPG’li spor otomobile ait. Kapalı otoparklara alınmasalar da, otomobil firmalarınca garanti kapsamından çıkarılsalar da, Türkiye’de LPG’li otomobil sayısı iki milyona ulaştı. Litre başı düşük fiyatı sayesinde, dizel otomobillere tasarrufta hava atan LPG’li otomobiller, rüştünü ispata çalışıyor
Renksiz, kokusuz ve depolanabilen bir yakıt türü olması, LPG’yi (sıvılaştırılmış petrol gazı) ön plana çıkarıyor. Gaz emisyon değerleri de benzin ve dizel yakıtlara oranla çok düşük. LPG bu anlamda çevre dostu bir yakıt türü. Otomobillerde LPG kullanımı ise 2000 yılına denk geliyor. Benzinden yarı yarıya daha ucuz olan litre fiyatı, LPG’yi tasarruflu kılıyor. Ancak her alanda olduğu gibi LPG dönüşümlerinde belli güvenlik kriterlerinin oluşup, kontrolünün sağlanması, 2005’e kadar mümkün olmadı. Şu anda Türkiye’deki araçların yüzde 27’sinde LPG var. Yeni sertifikalı montaj sistemlerinin ortaya çıkması ile sadece ucuz otomobillerde değil, lüks araçlarda da LPG kullanılıyor olması, sektörün daralmayıp, gittikçe büyüyeceğinin ipuçlarını veriyor. Ancak sektör, 2001-2005 arasında nizami olmayan yöntemlerle dönüşümü gerçekleştirilmiş otomobillerin kötü şöhretinin cezasını çekiyor.
Kapalı otopark sorunu
Bazı Avrupa ülkelerinde LPG’li otomobillere vergi indirimi ya da ücretsiz otopark gibi teşvik edici uygulamalar gerçekleşirken, Türkiye’de LPG’li otomobiller kapalı otoparklara alınmıyor. Bu da LPG’li araçlara karşı insanlarda korku yaratıyor. Kimileri bu sorunu, kapalı otoparkların yeterli havalandırma sistemlerinin olmamasına bağlıyor. Sektördeki uzmanlar ise temkinli olmak gerektiğini ifade ediyor. Bunun başlıca sebebi kontrolsüz yapılan LPG dönüşümleri. Aslında, bu korkunun tüm LPG’li araçları kapsaması yanlış. Çünkü 2005’ten itibaren, benzinli araçların LPG’ye dönüşümü, ‘sıralı sistem’le yapılmaya başlandı. Bu sistem, gerekli güvenlik tertibatına sahip olduğundan, bu tür araçların kapalı otoparklara girmesinde sakınca yok. Ancak 2001-2005 arasında dönüşümü yapılan araçlar hâlâ trafikte olduğundan, hangi LPG’li otomobilin güvenli, hangisinin tehlikeli olduğunu saptamak zor. Bir anlamda, kurunun yanında yaş da yanıyor.
Yeni sistem, eski sisteme göre çok daha başarılı. LPG sektörü, standartların uygulanması ve bazı kontrol mekanizmalarının işlemesi ile ‘tehlikeli’ gibi algılanan bu yakıta bakış açısının hızla değişerek, LPG’nin ‘tehlikeli’ yerine artık, ‘güvenli ve çevreci’ olarak algılanmasını umut ediyor. Fakat bu algıyı çabuk değiştirmek pek kolay olmayacak gibi duruyor. Çünkü Türkiye’de bugüne dek LPG, hep fiyat avantajı göz önünde bulundurularak tercih edildi. Bu da ‘LPG´nin kalitesiz ve ucuz araçlar tarafından kullanıldığı’ algısına yol açtı. Birçok sürücü, lüks araçlarında LPG kullanırken, bunu gizleme gereksinimi duydu.
Orijinal LPG’li otomobiller
Nizami olmayan montajlarla birlikte, otomotiv firmaları da önlem olarak LPG dönüşümü yapılmış otomobilleri garanti kapsamından çıkarma uygulamasına geçti. İstanbul’da yalnızca 46 yasal çalışma izni bulunan LPG montaj istasyonu varken, korsan çalışan işyeri sayısı 360’ı geçiyor. Tüm bu olumsuzluklara rağmen, yıllık LPG dönüşümü yapılan otomobil sayısı 200 bini bulunca, akaryakıt firmalarından otomobil üreticilerine kadar tüm ilgili aktörler pastadan pay almak için gerekli hazırlıkları yapmaya başladılar.
Proton, FIAT, Chevrolet ve Hyundai, uygunsuz LPG dönüşümlerinin önüne geçmek için fabrika çıkışlı LPG’li otomobil satışına başladılar. Böylelikle fabrikadan LPG çıkışlı satın alınan otomobil, garanti kapsamından da çıkmamış oldu. Üretici firmaların da geleceği görüp LPG’li otomobilleri sahiplenmesi önemli. Fark edilir yakıt tasarrufu sağlayan LPG’li otomobiller, özellikle dizel versiyonları olmayan üreticiler için can simidi olabilir. Biz de fabrikadan LPG dönüşümlü bir otomobil deneyerek duruma daha yakından bakalım istedik.
LPG’li araçları denedik
Gen 2, Proton firması tarafından LPG dönüşümü yapılmış bir otomobil. 1.6 litrelik benzinli motorla satışa sunulan model, 23 bin YTL satış fiyatına sahip. Gazlı versiyonunu tercih ederseniz 1.850 YTL’lik fark ödüyorsunuz. 4-5 bin YTL’lik benzinli-dizel otomobil fiyat farkı düşünülürse hesaplı bir rakam. Otomobilin genel duruşu sportif ve Avrupai. Proton yetkilileri, geçmiş yıllardaki kötü JET-PA macerasını unutturmak için Ulumotor distribütörlüğünde Türkiye’ye yeniden ‘merhaba’ dedi. Firma, LPG dönüşümü yapılmış Gen 2 modeliyle hem şık hem hesaplı olunabileceğini göstermek istiyor. Gen 2’nin benzinli kullanımında, atak motoru dikkatimi çekti. Kolay devirlenen motor, verimli çalışması ile beni etkiledi. Peki Gen 2, LPG’li kullanımda nasıl bir performans gösterecekti?
LPG ile daha sessiz
Kompakt yapıya sahip Gen 2, uzun boylular için baş mesafesinde biraz sorun çıkarabilir. Çünkü araç, spor otomobillerde olduğu gibi alçakta konumlandırılmış bir oturuşa sahip. Benzinli kullanımda, kimilerine sportif gelebilecek olan motor sesi, yüksek devirlerde beni biraz rahatsız etti. LPG’li kullanımda bu sesin hayli azaldığını gördüm. Performansta önemli bir değişiklik olmazken, alt devirlerde LPG’li kullanımda biraz cansızlık hissediliyor. Direksiyonun sol tarafındaki bir düğme yardımı ile LPG’li kullanıma geçebiliyorsunuz. Bu düğme dışında araçtaki her şey, benzinli kullanımdaki gibi. Asıl değişiklik bagajda. Çünkü yedek lastiğin olduğu bölümde LPG tankı bulunuyor. 45 litrelik tankın dolumu, arka tamponun alt kısmından gerçekleşiyor. LPG’li otomobillerde yerinden edilen yedek lastik, bagajdan yer çalabiliyor. Bu sorun, tamir kitleri kullanılarak çözülebilir. Bu kitler sayesinde lastiğiniz patladığında köpük sprey kullanarak yolunuza devam edebilir ve bagajınızdaki yedek lastik eksiğinin sorun olmamasını sağlayabilirsiniz.
Kim daha ucuz?
LPG uygulaması sadece benzinli otomobillere yapılabiliyor. Aslında LPG’li otomobiller, litre bazında benzinli otomobillerden daha az harcamıyor. Ancak litre başına ödenen fiyat benzine göre hayli hesaplı. Benzinin litresi ortalama 3.2 YTL, mazotun litresi 2.5 YTL, LPG’nin ise litresi 1.7 YTL civarında değişiyor. Bu da LPG’li otomobillerin benzinli versiyonlarına göre yüzde 45 daha az yakıt harcaması, dizel otomobillerle de başa baş mücadele etmesi demek. 100 kilometrede ortalama dokuz litre benzin tüketen bir otomobilde, benzine her 100 kilometre için 27.45 YTL harcanırken LPG’li bir otomobilde 18.79 YTL’lik masraf oluşuyor. Bu, her 100 kilometre için 8.66 YTL kâr etmek demek. Yılda 200 bin otomobilin LPG’li hale gelmesiyle otogaz tüketimi, akaryakıt firmalarını harekete geçirmeye başladı. Fabrikadan LPG’li otomobillerle güvenlik problemi aşılmaya çalışılırken, belki de sektörün en düzenli çalışan kısmını akaryakıt firmaları oluşturuyor. Sadece İstanbul’da 348 noktada LPG satın alabileceğiniz istasyon bulunuyor. Türkiye, Avrupa’da LPG tüketiminde ilk beş ülkenin içinde.
Bizde LPG’li otomobil sahipleri hâlâ gizli saklı istasyonlarda geceleri dolum yapıyorlar. Lüks arazi araçları hatta spor otomobiller LPG’li olduklarını gizlemek için özel tasarımlar gerçekleştiriyor. Herkes, LPG takılmak istendiği için üretici firma tarafından geri alınan Ferrari’yi konuşadursun, bazı ülkeler LPG dostu uygulamaları ile şaşırtıyor. Otogaz kullanımının doğaya gaz emisyonları salınımı açısından çok önemli olduğu fark edilen Avustralya’da, ‘LPG´li Araç Teşvik Programı’ sekiz yıldır devrede. Program kapsamında mevcut aracını LPG yakıtlı sisteme dönüştürenlere 2 bin, yeni LPG’li araç satın alanlara ise bin Avustralya Dolarlık teşvik veriliyor. Kısacası, LPG’li araçlar sanıldığı kadar ürkütücü değil, yeter ki tüm güvenlik kuralları yerine getirilerek üretilsinler.
onursumer
09-07-2012, 10:44
konuyu hortlatalım
damla otogaz lovato ile tsi modellerine montaj yapmaya başlamış bugun dikkatimi çekti çevrenizde kullanan varmı yorumları merak ediyorum?
http://www.damlaautogas.com/page.asp?id=2
ayrıca gene dokumanları incelerken artık kia hyundai gdi modellerinide kurtarmışlar pazarda iyi bir yere gelebilir bu 1.6 makineler lpg sayesinde
Index of /DIRECT INJECTION/Car Manuals/G4FD 1.6 GDI (http://download.lovatogas.com/DIRECT%20INJECTION/Car%20Manuals/G4FD%201.6%20GDI/)
devil_berk22
09-07-2012, 11:13
onur fiyatlar hakkında bilgin varmı ? eğer tsi lara takılması söz konusuysa dizel yerine benzinli almak daha makul benim için
onursumer
09-07-2012, 11:16
daha yeni gordum telefon açıp bilgi almak lazım birçok versiyonu var dokumalara bakılırsa :)
overblack
09-07-2012, 11:17
lpgli araçların egt değerleri hakkında bilgisi olan varmı?
devil_berk22
09-07-2012, 11:25
golf tsi 160 lık olana takıp mis gibi gezilebilir :)
onursumer
09-07-2012, 11:57
şehir içi ekonomi için seatta falan olan 1.2tsi ye uygulanabilirse çok uygun olur :)
Low-Rider
09-07-2012, 11:59
konuyu hortlatalım
damla otogaz lovato ile tsi modellerine montaj yapmaya başlamış bugun dikkatimi çekti çevrenizde kullanan varmı yorumları merak ediyorum?
TSI MOTORLU ARALARA LPG DNM, LOVATO SIRALI TSI SSTEM KT LE, POLO, PASSAT SEAT LEON ARALARDA % 25-30 ARASINDA TASARRUF LE - LOVATO OTOGAZ SSTEMLER - DAMLA LPG & CNG (http://www.damlaautogas.com/page.asp?id=2)
ayrıca gene dokumanları incelerken artık kia hyundai gdi modellerinide kurtarmışlar pazarda iyi bir yere gelebilir bu 1.6 makineler lpg sayesinde
Index of /DIRECT INJECTION/Car Manuals/G4FD 1.6 GDI (http://download.lovatogas.com/DIRECT%20INJECTION/Car%20Manuals/G4FD%201.6%20GDI/)
hsonu lpg bakımın gittiğimde sordum
sorunsuz takılıyor artık sıkıntı yok dediler(lovato)
konuyu hortlatayım,
direkt enjeksiyon için sonuç var mıdır? taktıran var mıdır?
onursumer
12-10-2012, 10:51
piyasada ornekleri çoğaldı sorun yaşayan duymadım zaten uzun suredir uzerinde çalışılan bir durumdu
kusursuz bir montajla sorun olma ihtimali az olsada yeni bir sistem uzun vadede ne olur araştırmak lazım :)
fd 1.6 civic'e taktıracaz direk brc nin bu arac icin olan kitinimi alsak yoksa bu sıvı lpg isinemi bulassam bende cok kararsızım
bence sıvı lpg işine gir, biraz kullandıktan sonra bizede haber verirsen bizde taktırırız :)
Bahsedilen sistem hakkında birşey diyemem ama Vialle marka olarak bence başı çekebilecek kalitede bir ürün.Bundan 10 yıl evvel Türkiye'de hiçbir marka duyulmamışken Hollandalı Vialle'nin ismi geçerdi.
Osman Bahadır
12-10-2012, 12:54
Daha önce de yazdım. Ama ayrıca bir başlık açmadıkça sanırım mesele tam olarak anlaşılmayacak.
Kısa özet;
LPi farklı bir şeydir, LPDi farklı.
Övülen, takdir edilen, başarısı ve sorunsuzluğu muhakkak olan sistem LPDi'dır. Yani sıvı lpg'nin direkt enjekte edimesi. Yani direkt enjeksiyon motorlarda aracın kendi yüksek basınç pompası ve enjektörleri vasıtasıyla sıvı LPG püskürtülmesi. Bu sadece ama sadece direkt enjeksiyonlu TSI, FSI, GDI vb motorlarda mümkündür. Manifolddan enjeksiyonlu civicinize, astranıza, insignianıza, subarunuza vs bilimum manifolddan enjeksiyonlu araçlarınıza LPDi olmaz, LPi olur. LPi'ın tıpkı diğer sıralı sistemler gibi kendi LPG enjektörü, manifolda açılan deliği, ayarı, kalibrasyonu vardır. LPi'ın fiyatını hakedecek bir fark oluşturamayacağını yine bu başlıkta önceki mesajlarımda yazmıştım.
İlk fırsatta bu konuyla ilgili ayrıntılı bir bilgilendirme başlığı da açmayı düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.