PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş Şahin 1.6



Gnrl34
06-06-2011, 11:53
2 3 ay içinde kendime bir tane şahin almak istiyorum ne gibi atmosferik besleme yapabilirim fazla bir bilgim yok yardımcı olabilirmisiniz ?

106arts
06-06-2011, 11:56
egzantrık takabilirsin tanıdıklarımda var büyük karbiratör piston krank vs. değiştirebilirsin ama tüpte randıman vermıyor benzındede içiyorr arkadasım yaptı
komple egzantrık piston krank 4lü benzınde 30 lira ile 40 50 km anca yapıyor

aga81
06-06-2011, 11:58
headers , 41mm düzboru ve sonsusturucu, derceli olabilir (282 276 268 olabilir.)aklımda bunlar var

Gnrl34
06-06-2011, 12:54
bunlar ile kaç beygir elde edebilirim ?

by beko
08-06-2011, 19:50
Düz 1.6 motor ise rahat 110-130 arası alırsınız.Koyacağınız malzemeninizin kalitesi ve motoronuzun kompresyon değerlerine bağlı

Günkut
08-06-2011, 20:00
nasıl alınıyor o 130 hpler :D

driftboy
08-06-2011, 20:04
Sahinci hesabi :

Karburator ucuna Hava filtresi +15 bg
Headers +20 hp
Egsoz +10 hp
Alt neonlar +30 hp

oLdumu 75 bg lik sahin 150 hp :D

by beko
08-06-2011, 20:16
2.8 granada karbütatör hafifletilmiş volan dereceli eksantrik 48 lik düz boru msd ateşleme sistemi ve geniş tepeli piston headers la izmirde 120 bg alan var

d16y4
08-06-2011, 20:26
Sahinci hesabi :

Karburator ucuna Hava filtresi +15 bg
Headers +20 hp
Egsoz +10 hp
Alt neonlar +30 hp

oLdumu 75 bg lik sahin 150 hp :D

Von BMW E30 ve Diğer Sokak Yarişlari gepostete Videos: 06 TU 987 alev aldı son anda söndürdük... [HQ] | Facebook (http://www.facebook.com/video/video.php?v=224500567579210&oid=103265923073537&comments) :rolleyes:

Gnrl34
09-06-2011, 08:37
d16y4 haklı bıraz :D

driftboy
09-06-2011, 10:43
Von BMW E30 ve Diğer Sokak Yarişlari gepostete Videos: 06 TU 987 alev aldı son anda söndürdük... [HQ] | Facebook (http://www.facebook.com/video/video.php?v=224500567579210&oid=103265923073537&comments) :rolleyes:

izLedim bunu :) Asiri basariLi bu :)

CGR328
09-06-2011, 11:07
bunlar ile kaç beygir elde edebilirim ?

bunlarla hiç bi beygir elde edemezssin yüksek sıkıştırma pistonun yay şapka egzantrik bronz kaval port polish 4 lü weber weya 4 nokta olmadıkdan sonra

d16y4
09-06-2011, 14:12
2 3 ay içinde kendime bir tane şahin almak istiyorum ne gibi atmosferik besleme yapabilirim fazla bir bilgim yok yardımcı olabilirmisiniz ?

tofaşta atmosferik besleme biraz maddiyata bakar arkadasım. sadece arabayı doldurmak mesele değil yakıt durumuda çok önemli. bu işe illa olsun yapıcam diyosan bunlar araştır derim. km de atmosferik olarak bir şahin ortalama 15 lt yakar ve mecburen benzin kullanmak zorundasın. ama lpg power turbo tofaş yapsan kmde 25 krş yakıyor ve maaliyeti atmosferikten daha az ve turboda parça bulman daha kolay. (kendim 99 1.6 şahinde gördüğüm yakıt tüketimidir ve parça bulmam en kolay aşırı besleme idi.):icon_tup:

h.guroglu
09-06-2011, 14:49
ben zamanında atmosferik yüklemiştim ozmn lar benzinli şahinle kmde 25 kuruş yakarken ben 550 600 kruş yakıyordum :D:D

efe blr
10-06-2011, 01:56
bana kalırsa s motor al derim çünkü düz motor s kadar iyi devir çevirmiyor. düz motor için şunları yap derim üst kapagın emiş we çıkışlarını actır ve parlak olsun pütürlü olmasın ama bunu iyi bir ustada yaptırman sart. forget tepeli piston ( biraz pahalı) yada slx piston kısa biyel kolları , karng , slx karbiratör , volanttan tornacıda biraz aldır ve sıfır baskı balata kullan. birde 316 egzantirik bu alltan egzantirikli düz motor tofaşı cıldırttır. kaç bg alırsın bılmem ama stok 106 cıvıc 1.6 ies vb araclarla 0-400 çekinmeden kalk .

efe blr
10-06-2011, 02:00
s motor için ise karbiratör ayarı ama işin uzmanı olsun dereceli egzantirik ( benım arabamda 308 derece war cok agresif:)) yıne kapak yüzeyinden 0.5 m aldır emiş we cıkıslar acılsın opel 2.3 piston kısa biyel kolları fiat bravo 2.0 5 milim stronklu karang , dereceli egzantirik ıcın ayarlı kasnak yine iyi bir ustanın timing ayarı yapması lazım, volattan aldır sıfır baskı balata kullan makına cok agresif olur. yıne ne 106 gti ne honda sana yetısemez bmw 320 325 onları saymıyorum bıle:) bana ulasırsan sana daha cok yardımcı olabılırım

Emir_b16a
10-06-2011, 02:01
atmosferik işi zengin işi şahinlerde amaç yürütmekse :)

efe blr
10-06-2011, 02:11
aynen öle ne kadar yaparsan hepsini yer sınır yok gazlamaya dewamm:)

Gnrl34
10-06-2011, 08:38
hıc ugrasmadan tempra motoru koysam onu modlasam bu sahın motoru su motoru gıbı ne yapsan sıkıntı bırde o yanan sahınde benzın atıyor dısarı resmen ayarlamak lazım slx ıle s motor arasında farkı cozemedım ?

CGR328
10-06-2011, 11:22
hıc ugrasmadan tempra motoru koysam onu modlasam bu sahın motoru su motoru gıbı ne yapsan sıkıntı bırde o yanan sahınde benzın atıyor dısarı resmen ayarlamak lazım slx ıle s motor arasında farkı cozemedım ?

söylediklerinde ciddimisin :soru: çok komiksin :hahaha:

3rk4n
11-06-2011, 00:06
Eğer ben bi şahin hazırlıyor olsam.
Tipo 4 nokta ateşleme
Ms beyin
Kapak emme kelebek polish
sıkıştırma için işlem taşlama conta
egzantrik
hafif volan
büyük boy nos tüpü

CGR328
11-06-2011, 00:14
herşeyi anladım da nos tüpü neden büyük :D

KSE71
11-06-2011, 01:47
Ben bi şahin hazırlıyo olsaydım ya swap yapardım, yada turbo yapardım. turbo yapmamın nedeni parçalarını daha kolay bulabilirim, hemen hemen orta derece de bir atmosferikle aynı kıvama getirmek için turbo kadar para harcayacam. aynı parayı harcayacaksam neden turbo değil?

h.guroglu
11-06-2011, 02:00
valla şu anda şahine yapılabilecek en iyi modifikasyon swap

alcan 3-4 liraya kasayı 2 lirayada bi m42 yada m20 uçuşa geçiceksin :D:D

efe blr
11-06-2011, 02:33
ben çok atmosferik gördüm turbo parcalayan wallahı hersey güzel hoşta ben atmosferikten yanayım bende dedim ya nos artı 50 hp işi bitirir :)

h.guroglu
11-06-2011, 02:38
iyide nosu herzaman ve sürekli kullanamazsın onun zevki kısa kalıyor ama atmosferik-turbo-swap bunlar sürekli güçler nosa göre

3rk4n
11-06-2011, 07:02
herşeyi anladım da nos tüpü neden büyük :D

hemen bitmesin o kadar malzeme taktık :) benzln almaya nos basarak giderim :)

Gnrl34
11-06-2011, 11:29
turbo olayı saglıksız gelıyor bana sahınlerde hem hıle yapmaya gerek yok atmosferık herzaman ıyıdır turbolu araba bana gore dopıng almıs sporcu gıbı cgr328 neden olmasınkı ımkansız dıye bırşey yok mıllet neler yaoıuyor proje işi ;)

KSE71
11-06-2011, 13:51
herkesin kendi düşüncesi tabi. ben de mesela turboyu fazla sevmem, atmosferiğin tadı bi başka oluyor gerçektende.

CGR328
11-06-2011, 14:17
turbo olayı saglıksız gelıyor bana sahınlerde hem hıle yapmaya gerek yok atmosferık herzaman ıyıdır turbolu araba bana gore dopıng almıs sporcu gıbı cgr328 neden olmasınkı ımkansız dıye bırşey yok mıllet neler yaoıuyor proje işi ;)

o zaman bütün dünyada herkez hile yapıyor araba üreticileri de dahil turbo neden sağlıksız :soru: dandik çakma çukma malzemeler kullanırsan karadüzen tabiki sağlıksız olur atmosferik nossuz ben turbolu şahini geçerim diyen varsa hodrimeydan :heyoo:

Gnrl34
12-06-2011, 09:05
ben geçer meydan okur demedım turbo atmosferık olarak gucu daha fazla verıyor ona bırşey dedıgım yok ama atmosferık yapıp turbo ıle ulastıgın hızlara ulasmak ıstegı sadece benım bılgılerım sızın kadar yok sadece soruyorum ama turbo ısı benım dusunceme gore herzaman yolunda gıtmıyor yok benzın ıyı olmadımı yok karısım ıyı olmadımı herzaman cok cok ıyı donmuyor turbosuz bır arabayı turboladınmı tabı en ıyı sekılde yaparsan paraya kıyıp neden olmasın akıl var mantık var ben turboyada karsı degılım bu konuyu actıgım bolum atmosferık besleme bende sahıne boyle bırşey yapmak ıstıyorum en fazla ne alabılırım onu merak edıyorum . :):):):)

Jön Türk
12-06-2011, 09:29
Atmosferik yürütüceksen Antalya'dan biriyle görüş.
Bizim burda atmosferiklerin yarışı olur.Ustalar çıkartır yarıştırır :D

Bildiklerim 06 piston 280 egzantirik 4lü headers düz boru dürbün egsoz.
Turbo düşünüyorsan İstanbulda yada Ankarada yap bu işi.

CGR328
12-06-2011, 10:02
http://i51.tinypic.com/14403z4.jpg

al sana slx atmosferik
yapacaksan böle bi motor yaparsın sağlıklı iyi yürüsün diye
yüksek sıkıştırma forged piston ,yay , şapka , egzantrik , portpolish , ayarlı kasnak , itb , standalone ecu vs vs vs

Gnrl34
12-06-2011, 15:38
bunlar kaça patlar :D

d16y4
12-06-2011, 15:48
atmosferik şahin yapılacaksa kesyi açmanız gerekecek

Gnrl34
12-06-2011, 16:42
keseyı acıcaz galıba :D

CGR328
12-06-2011, 21:27
kese baya açılması lazım ciddi rakamlar tutuyor çünkü devir çevircem diyosan karteli bile büyütmen gerekicek italyada almanyada maceristanda stroker kiti de satılıyor, araştır daha neler neler bulacaksın ama harcadığın parayla en kral turboyu yaparsın oda aklında olsun

Gnrl34
13-06-2011, 08:31
orası oyle tabı ama guvenemıyorum turbo yapmaya sonradan olacagı ıcın bu arabanı fabrıka cıkıslı turbo modelı olsa tamam :d ama parayı ne kadar verırsen turbolusuda okadar cok ıyı olucak kesın :D

CGR328
13-06-2011, 11:27
fabrika çıkışlı turbo motoru var merak etme sen araştır biraz hadi bi tüyo vereyim 1.4 uno turbo :heyoo:

Gnrl34
14-06-2011, 10:08
pekı uno motorunun turbosunu alıp taksak uyarmı ?

CGR328
14-06-2011, 11:41
yaa abi gerçekten şaka gibisin uno turbonun turbosunu takınca sen araban uno turbo olcak sanıyorsun sanırım sen bence arabana standart bin :) biraz araştırma yap fazla param gitmesin diyorsan tak karbüratörlü kara düzen turbo yap her usta zaten turbocu olmuş iveco daily turbosu takan süperman olur halde 3-4 liraya temiz biter forum sitesinde herkeze bu konu hakkında bişey sorarsan zaten her kafadan bir ses çıkacağı için kafan allak bullak olur adam akıllı düzgün sistem bi araba yapmak zaten hiç kolay değil ...

Gnrl34
14-06-2011, 15:10
oyuzden uno turbosu dedım ona soruyom yok cıkma albea turbosu bırıs dıyor sıkıstırma yok pıston soyle yap boyle yap ıveco daıly turbosu oda ıyımıs :D yardımların ıcın teşşekur ederım aracı aldımmı ılk ısım sıze mesaj cekmek olucak :)

CGR328
14-06-2011, 22:40
arabayı al msj at bana :)

caner41
28-08-2012, 05:43
aşırı besleme yani turbo beslemeyle daha iyi performans alıcagın kesın yanlız tofaş grubunda bu iş biraz emek istiyo 1.600 cc düşük hacimde bi motora düşük barda turbo uygulandıgı icin motor ömrünü minimuma düşürebiliyosun yanlız saglam ustalarla ve yüklü paralarla cok güzel turbolu calışmalarda yapılabılıyo örnegin 06 tu gibi =) bana kalırsa sen atmosferık bi kaç işlem uygula tofaş grubunda krank degişmedıgı sürece dereceli düz boru bi etki etmiyo bana kalırsa adana yapımı 8 balta kran forget pıstonlar cadde tipi dereceli egzantırık farklı bi karbırotor seni tatmin edicekdir he yapdıkdan sonra olmadım diyosan kesenin azını biraz daha acıp turboyu bu motorun üstünede düşünebilirsın sonrada izledigin video gibi senin araban yanmaya başlar teşekkürler =)