Orijinalini görmek için tıklayınız : Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm
Arkadaşlar bu aralar çoğu basık araç sahiplerinden 'spor yay almadım ısıttırıp esnettirdim' diye cümleler duyuyorum.
Bu konu hakkında detaylı bir bilginiz var mı ?
Bos is bos seyler biseyler biseyler... umarim anladin
redlinemst
12-10-2010, 19:32
aynen bende katılıyorum
ısıtılan yayların direnci bozulur kırılma riski yüksektir.
Suyunu almış metalin tekrar ısıtıldığında kırılganlığının arttığı bir fizik kanunudur. O "bir çok basık araç sahibi" fizikten bihaber Allah'a emanet yaşayan insanlar..
Cehalete uyma derim...
Bos is bos seyler biseyler biseyler... umarim anladin
Anladım anladım :)
bu aralar çok duyduğum için kafama takıldı
Hic kafana takilmasin canina susama.
erdemsddk
12-10-2010, 19:36
Arabanın dengesini altüst etmekten başka bişi değil.Bende kesik yay ve amortisor kullanıyorum onunda bi farkı yok.Görüntü yani başka bişe değil.Yine en iyisi coilover spor amortisor yay vs ama onlarda maddiyata bakıyor tabi.
Mantık olarak doğru tabi direk direnç azalıyo , artık bu konu hakkında olumsuz bir fikire sahibim :)
farklı ve sağlıklı bir basma yöntemi uygulamalıyım o zaman :)
Arabanın dengesini altüst etmekten başka bişi değil.Bende kesik yay ve amortisor kullanıyorum onunda bi farkı yok.Görüntü yani başka bişe değil.Yine en iyisi coilover spor amortisor yay vs ama onlarda maddiyata bakıyor tabi.
Evet maddiyata bakıyor tabi ama benim aracımda sadece önlerde yay olduğu için biraz şanslıyım bu konuda , 5cm yay var yetmiyor :)
Evet maddiyata bakıyor tabi ama benim aracımda sadece önlerde yay olduğu için biraz şanslıyım bu konuda , 5cm yay var yetmiyor :)
Dostum kestirebiliorsan kestir. kestirmenin tek sıkıntısı yayın fırlama olasılığıdır. Bende spor Eibach yayları 2 bakla kestirdim. Ama pişmanım çok indir bu sefer de araç. Tadında kestirirsen bir sıkıntı yasamazsın.
Ama imkanın var ise bulabiliyorsan spor yayını al aracın kafan rahat olsun
Kestirme sonucunda yay fırlarsa neler olabilir?
Aracında annen, baban, sevdiğin, eşin, dostun var iken farzet kestirme sonucu doğabilecek fırlama olasılığı gerçekleşti.
Düşün bakalım "güzel görünsün" düşüncesi fırlama sonucunda çekeceğin vicdan azabına değer mi?
Yahu yapmayın etmeyin, tüm bu ekipmanların arkasında senelerin birikimi olan mühendislik çalışmaları ve AR-GE'ler mevcut. Bu adamlar boş yere çalışmıyor, sanayici ali-veli ucundan şu kadar alalım birşey olmaz dedi diye girmeyin bu işlere. Salınım değerleri, sertlik değerleri, direnç değerleri hesaplanıyor da yaylar size verilen boyutta imal ediliyor...
Dostum kestirebiliorsan kestir. kestirmenin tek sıkıntısı yayın fırlama olasılığıdır. Bende spor Eibach yayları 2 bakla kestirdim. Ama pişmanım çok indir bu sefer de araç. Tadında kestirirsen bir sıkıntı yasamazsın.
Ama imkanın var ise bulabiliyorsan spor yayını al aracın kafan rahat olsun
Spor yaylar zaten orjinallerden daha yumuşak bir maddeden oluştuğu için evet çok daha iniyo araç.
Kestirme sonucunda yay fırlarsa neler olabilir?
Aracında annen, baban, sevdiğin, eşin, dostun var iken farzet kestirme sonucu doğabilecek fırlama olasılığı gerçekleşti.
Düşün bakalım "güzel görünsün" düşüncesi fırlama sonucunda çekeceğin vicdan azabına değer mi?
Yahu yapmayın etmeyin, tüm bu ekipmanların arkasında senelerin birikimi olan mühendislik çalışmaları ve AR-GE'ler mevcut. Bu adamlar boş yere çalışmıyor, sanayici ali-veli ucundan şu kadar alalım birşey olmaz dedi diye girmeyin bu işlere. Salınım değerleri, sertlik değerleri, direnç değerleri hesaplanıyor da yaylar size verilen boyutta imal ediliyor...
Abi zaten çok olumlu bakmıyodum konuya , sonuçta forumda benden çok daha bilgili insanlar var onların görüşlerini almak istedim saol yardımın için :)
GokhanRS
12-10-2010, 19:47
Kısaca ÇYH diyoruz biz buna (Çok Yanlış Hareketler)
Ya bi dakka ben çok merak ettim bu yayı kesince nerden fırlıyo acaba :D:D:D
RottingChrist
12-10-2010, 19:50
valla şunu söyliyeceğim,
sıfır fiorino aldım yay yoktu iki bakla kestirdim ısıttım bastım 15.000 km kulandım sıkıntısız sattım alan kişi hala öyle kullanıyor.
307 ye 3.5 lik yay aldım kestim 1 sene kullandım sorun yok alan kişi nasıl ne durumda bilmiyorum.
şu anada SI ön yaylar 2 bakla kesik arka yaylar ısıtılarak düşürüldü. 7 ay 80000 km oldu hala tık yok.
belki benim şansım yaver gitmiştir. tavsiye etmiyorum fakat sorun da yaşamadım bu güne kadar. etrafımdaki insanardan da hiç yay fırlamış cart curt duymadım. muhakkak vardır ama benim çevremde hiç yaşamadı kimse. :)
Kısaca ÇYH diyoruz biz buna (Çok Yanlış Hareketler)
öyle gözüküyo
Ya bi dakka ben çok merak ettim bu yayı kesince nerden fırlıyo acaba :D:D:D
onu bende bilmiyorum :D
valla şunu söyliyeceğim,
sıfır fiorino aldım yay yoktu iki bakla kestirdim ısıttım bastım 15.000 km kulandım sıkıntısız sattım alan kişi hala öyle kullanıyor.
307 ye 3.5 lik yay aldım kestim 1 sene kullandım sorun yok alan kişi nasıl ne durumda bilmiyorum.
şu anada SI ön yaylar 2 bakla kesik arka yaylar ısıtılarak düşürüldü. 7 ay 80000 km oldu hala tık yok.
belki benim şansım yaver gitmiştir. tavsiye etmiyorum fakat sorun da yaşamadım bu güne kadar. etrafımdaki insanardan da hiç yay fırlamış cart curt duymadım. muhakkak vardır ama benim çevremde hiç yaşamadı kimse. :)
dediğin gibi belkide şanslısın , hemde baya :).
peki spor yay gibi sert mi yoksa tam tersi daha mı esnek?
Orjinal yayı (spor ya da stock ) yere koyduğunda dik durur, kesilmiş yayı koyduğunda yukarı doğru çıkan sarmal bölümden kesileceğinden dik durmaz. Bunu hepimiz biliyoruz.
Viraja girdiğinde yay her ne kadar tablanın üzerine oturmuş görülse de viraj içinde ters taraftaki amortisör yükselir, yayın tablaya değen kısmı azalmaya başlar. Alt 1-2 sıranın temas halinde olması gerekirken bu bölüm kesilip atılmış olduğundan alt uç kısım değer. Yükselme haddinden fazla olduğunda da alt kısım tabladan ayrılıp boşta kaldığında yerine otururken tablaya oturmayabilir, sağdan soldan alt uç kısım boşa çıkabilir. Oturma esnasında böyle bir sorun beklenmedik tepkilere ve sonrasında da istenmeyen olaylara neden olabilir... Başına gelmişti çevremden 2-3 kişinin, 2000'lerin başlarında Megane Coupe'lu Berk vardı, o yaşamıştı isim olarak hatırladığım..
Elbette yay, amortisör milini yok sayıp davlumbazdan fırlamayacak :)
RottingChrist
12-10-2010, 19:58
öyle gözüküyo
onu bende bilmiyorum :D
dediğin gibi belkide şanslısın , hemde baya :).
peki spor yay gibi sert mi yoksa tam tersi daha mı esnek?
valla ben 307 de eibach kullandım 3.5 lik çok güzeldi ve orjinale yakın. ama ikinci el almıştım inanılmaz güzel yol tutuşu ve konforu vardı. ama acımadım kesitim ve biraz daha esnedi yani ani firenlerde sıkıntı çıkarıyordu
Orjinal yayı (spor ya da stock ) yere koyduğunda dik durur, kesilmiş yayı koyduğunda yukarı doğru çıkan sarmal bölümden kesileceğinden dik durmaz. Bunu hepimiz biliyoruz.
Viraja girdiğinde yay her ne kadar tablanın üzerine oturmuş görülse de viraj içinde ters taraftaki amortisör yükselir, yayın tablaya değen kısmı azalmaya başlar. Alt 1-2 sıranın temas halinde olması gerekirken bu bölüm kesilip atılmış olduğundan alt uç kısım değer. Yükselme haddinden fazla olduğunda da alt kısım tabladan ayrılıp boşta kaldığında yerine otururken tablaya oturmayabilir, sağdan soldan alt uç kısım boşa çıkabilir. Oturma esnasında böyle bir sorun beklenmedik tepkilere ve sonrasında da istenmeyen olaylara neden olabilir... Başına gelmişti çevremden 2-3 kişinin, 2000'lerin başlarında Megane Coupe'lu Berk vardı, o yaşamıştı isim olarak hatırladığım..
Elbette yay, amortisör milini yok sayıp davlumbazdan fırlamayacak :)
Açıklaman için teşekkürler abi baya bi aydınlattın beni , başına bişey gelmeyen arkadaşlar vardır elbet ama ben o kadar şanslı olmayabilirim , ve beklenmedik bir zamanda veya beklenmedik bir havada bunu yaşamak istemediğim için hiç bulaşmamak en iyisi.
5 değil 6 7 cm yay takıcaz artık elimiz mahkum.:icon_wack
Isıtma olayınıda açıklasanız? Bilgi amaçlı?
Isıtma olayınıda açıklasanız? Bilgi amaçlı?
Önceki sayfada yazmıştım, suyunu almış bir metal tekrar ısıtılıp şekil verildiğinde kırılganlığı artar. Yük altında kırılan bir yayın nelere yol açacağını hayal etmek sana kalmış.
RottingChrist
12-10-2010, 20:03
yay amortisörden çıkarılmadan lifte alınıyor araç. bakla kesmeden en alttaki baklalar ısıtılıyor. araç biraz düşüyor kullandıkça daha da düşüyor. ama tavsiye etmiyorum kimseye. ben geçici olarak bir çözüm denedim ve yaptım.
valla ben 307 de eibach kullandım 3.5 lik çok güzeldi ve orjinale yakın. ama ikinci el almıştım inanılmaz güzel yol tutuşu ve konforu vardı. ama acımadım kesitim ve biraz daha esnedi yani ani firenlerde sıkıntı çıkarıyordu
Anladım teşekkürler , eibach'ın 6 ya da 7 cmliğini alırsam belki istediğim gibi olur.
yay amortisörden çıkarılmadan lifte alınıyor araç. bakla kesmeden en alttaki baklalar ısıtılıyor. araç biraz düşüyor kullandıkça daha da düşüyor. ama tavsiye etmiyorum kimseye. ben geçici olarak bir çözüm denedim ve yaptım.
lifttemi ısıtılıyo :S :S :S
yok oyle bisey lıftte ısıtılsa yay nasıl dusecek
Önceki sayfada yazmıştım, suyunu almış bir metal tekrar ısıtılıp şekil verildiğinde kırılganlığı artar. Yük altında kırılan bir yayın nelere yol açacağını hayal etmek sana kalmış.
Özür dilerim. Yapılışını demek istemiştim ben, yapılışını merak etmiştim...
RottingChrist
12-10-2010, 20:08
lifttemi ısıtılıyo :S :S :S
yok oyle bisey lıftte ısıtılsa yay nasıl dusecek
bence bilmeden bukadar emin konuşma. bildiğin birşey varsa da onu yaz. yalan söylemiyorum. istersen gel göstereyim. lifte almadan aracın lastikleri kendini salmadan nasıl sokacaksın oksijeni araya nasıl ısıtacaksın yayları. birşeyi ıspat etmek için video mu çekmek lazım anlamıyorum. başka yolu da vardır desen anlarım ama yok öye birşey diyince çok iddalı geldin bana.
Önceki sayfada yazmıştım, suyunu almış bir metal tekrar ısıtılıp şekil verildiğinde kırılganlığı artar.
yanlış biliyosun evrenoz... metalurji veya makina mühendisi misin?
istanbul da coil over yapan bir firma var oradan fiyat al istersen..eibach ın 6-7 cm liği yok.
yanlış biliyosun evrenoz... metalurji veya makina mühendisi misin?
Hayır değilim, Metal işleri ile uğraşan çok samimi bir arkadaşımın bilgisidir. Peki doğrusu nedir?
Bir metal ilk aşamadan sonra tekrar ısıtılıp yeni şekil verildiğinde ( buradaki gibi baskı uygulandığında ) aynı mukavementini korur mu?
Hayır değilim, Metal işleri ile uğraşan çok samimi bir arkadaşımın bilgisidir. Peki doğrusu nedir?
Bir metal ilk aşamadan sonra tekrar ısıtılıp yeni şekil verildiğinde ( buradaki gibi baskı uygulandığında ) aynı mukavementini korur mu?
doğrusu senin dediğinin tam tersidir. su verme (quenching) çeliği sertleştirir, gevrekleştirir. oluşan gevrekliği azaltmak için çelik ısıl işleme tabi tutulur. çeliğin alaşımına ve malzemenin sertlik gereksinimine göre 500-800 derece arasında ısıtılır. lütfen kulaktan dolma bilgileri burda hatalı şekilde yazmayalım.. ;) bu arada ben metalurji mühendisiyim ;)
Riske girmeye ve uğraşmaya hiç gerek yok.
2-3 ay daha yaysız gezersiniz, parayı biriktirir güzelce fabrika üretimi güvenli yayınızı takar güvenli aklınız rahat binersiniz :)
RottingChrist
12-10-2010, 20:15
Hayır değilim, Metal işleri ile uğraşan çok samimi bir arkadaşımın bilgisidir. Peki doğrusu nedir?
Bir metal ilk aşamadan sonra tekrar ısıtılıp yeni şekil verildiğinde ( buradaki gibi baskı uygulandığında ) aynı mukavementini korur mu?
eskiden uzel de çalışan bir arkadaşım sakıncalı demişti kesme ve ısıntma olayına. orda traktör makas ve çeşitli yaylar yapıyorlardı. bir sürü işlemden geçiyormuş o kıvama geçebilmesi için. doğrusu nedir bilemiyorum ama dediklerin bana mantıklı geliyor.
doğrusu senin dediğinin tam tersidir. su verme (quenching) çeliği sertleştirir, gevrekleştirir. oluşan gevrekliği azaltmak için çelik ısıl işleme tabi tutulur. çeliğin alaşımına ve malzemenin sertlik gereksinimine göre 500-800 derece arasında ısıtılır. lütfen kulaktan dolma bilgileri burda hatalı şekilde yazmayalım.. ;) bu arada ben metalurji mühendisiyim ;)
Peki bu 500-800 derecelik ısıtmadan sonra malzemenin istenen esnekliğe ve sertliğe ulaşması yani hazır hale gelmesinden sonra, tekrar ısıtılıp farklı bir şekil verilmesi kırılganlığı arttırmaz mı? Nedir bu durumun doğuracağı sonuç? %100 Aynı sağlamlıkta mı olur?
istanbul da coil over yapan bir firma var oradan fiyat al istersen..eibach ın 6-7 cm liği yok.
Nam var ama 450 tl fiyat istedi ön 2 yaya , Kocaelinde bir yer varmış herkes çok memnun işçiliğinden. (Coilover)
eskiden uzel de çalışan bir arkadaşım sakıncalı demişti kesme ve ısıntma olayına. orda traktör makas ve çeşitli yaylar yapıyorlardı. bir sürü işlemden geçiyormuş o kıvama geçebilmesi için. doğrusu nedir bilemiyorum ama dediklerin bana mantıklı geliyor.
Benim de bilgim bu yönde. Aldığımız bir yayı ısıtıp farklı bir şekil verdiğimizde aynı sağlamlığını koruyacağı bana pek mantıklı gelmiyor.
RottingChrist
12-10-2010, 20:19
Anladım teşekkürler , eibach'ın 6 ya da 7 cmliğini alırsam belki istediğim gibi olur.
bildiğim kadarıyla 5 cm var en fazla. hem senin araç ticari yay bulman zor olabilir. zaten ben de bu yay kesme olayına fiorino ya yay bulamadığım için girmiştim :D
Nam var ama 450 tl fiyat istedi ön 2 yaya , Kocaelinde bir yer varmış herkes çok memnun işçiliğinden. (Coilover)
o fiyat coil over içinse bence makul..komple sistem ve istediğin şekilde ayarlayabilirsin :)
Peki bu 500-800 derecelik ısıtmadan sonra malzemenin istenen esnekliğe ve sertliğe ulaşması yani hazır hale gelmesinden sonra, tekrar ısıtılıp farklı bir şekil verilmesi kırılganlığı arttırmaz mı? Nedir bu durumun doğuracağı sonuç?
ısıtmanın amacı malzemeyi yumuşatarak şekil vermeyi kolaylaştırmaktır. ama bunu yapanlar kaç dereceye ısıtıyorlar onu bilmiyorum. bilen varsa söylesin kaç derece?
Ticariye yüklenmek akıl karı değil ama giriştik bu işe bir kere , bulabildiğim tek yayda buydu zaten :D
ısıtmanın amacı malzemeyi yumuşatarak şekil vermeyi kolaylaştırmaktır. ama bunu yapanlar kaç dereceye ısıtıyorlar onu bilmiyorum. bilen varsa söylesin kaç derece?
Ben yapmıyorum, yapılmasını da doğru bulmuyorum.
Sorum, hazır bir halde satın aldığımız yay ısıtılıp preslendiğinde sağlamlığı orjinal hale göre aynı mı kalır? Kırılganlığı, dayanıklılığı değişmez mi?
Bilgilendirirsen sevinirim.
Emir_b16a
12-10-2010, 20:25
ısıtmayı geçtikte standart amortisörlerle 3 3.5 cm altı yay kullanmak dahi riskli :) hem amortisörün sağlığı açısından hemde fren mesafesini % 50 ye kdr kötü etkileyebiliyo bu tip arızalar (patlak yada ömrünü tamamlamış amortisörler)
siz ısıtmadan vs den bahsediosunuz
yumuşasın yada sertleşsin farketmez tabiki belirli tölöransları war ama bu töleranlar kaç cm de yada kaç dercede hani yaya ne olur ne tepki werir bilmek gerekli testler yapılmadan imkansız
onun için fabrika yada üretici firma neyi uygun görüyosa onu kullanın ...
bence bilmeden bukadar emin konuşma. bildiğin birşey varsa da onu yaz. yalan söylemiyorum. istersen gel göstereyim. lifte almadan aracın lastikleri kendini salmadan nasıl sokacaksın oksijeni araya nasıl ısıtacaksın yayları. birşeyi ıspat etmek için video mu çekmek lazım anlamıyorum. başka yolu da vardır desen anlarım ama yok öye birşey diyince çok iddalı geldin bana.
pekı her yayın kac cm pıstııgını araba ınınce hangısının ne kadar ındıgını kac cm bırbırınden yuksek yada alcak oldugunu nasıl bılıyor yada tutturuyor?
araba yerdeyken usta olan kısı aradan kaynagı sokar elınde metresıyle tek tek aynı olcude esıt aralıklarla yayı ısıtır..daha 2 gun once 320 ci ısıttık keske vıdeo cekseydım..
ben bu yuzden dıyorum işin erbabına gıdın sorun olmaz dıye
ısıtmanın amacı malzemeyi yumuşatarak şekil vermeyi kolaylaştırmaktır. ama bunu yapanlar kaç dereceye ısıtıyorlar onu bilmiyorum. bilen varsa söylesin kaç derece?
bu ısıtma işlemi oksijen kaynağı ile yapılıyor..onunda derecesi sanırım en az 3000 santigrat tan aşşağı değildir :)
Fatih Kavak
12-10-2010, 20:28
Kavga çıkar en iyisi bir amortcuya git ona danış :D
Ben yapmıyorum, yapılmasını da doğru bulmuyorum.
Sorum, hazır bir halde satın aldığımız yay ısıtılıp preslendiğinde sağlamlığı orjinal hale göre aynı mı kalır? Kırılganlığı, dayanıklılığı değişmez mi?
Bilgilendirirsen sevinirim.
kırılganlığı değişmez.. ama sıcaklığı bilmem lazım.. dayanma drenci için makina mühendisi bir arkadaşa ihtiyaç var. yayın boyu kısalacağı için birim başına düşen yük miktarı da değişecektir sanırım..
Ben şöyle düşünüyorum , tamam bu ısıtma işini çok iyi yapan yerler vardır , belki bende yaptırsam hiç bir sorunla karşılaşmam ama orijinal bişeye sonradan bi işlem yapmak her dalda birazcık kafa karıştırıyor. Bilimsel açıklamaları ve verileri hariç. Bu konuyu çok merak ettiğim için sizlerle paylaşıp bilgi toplamak istedim ve topladım da. :)
Isıttırıp öyle kullanan arkadaşlarada allah o konuda bi kaza bela vermesin :)
kırılganlığı değişmez.. ama sıcaklığı bilmem lazım.. dayanma drenci için makina mühendisi bir arkadaşa ihtiyaç var. yayın boyu kısalacağı için birim başına düşen yük miktarı da değişecektir sanırım..
Oksijen kaynağı ile yapıldığını söyledi yukarıda bir arkadaş. Kaynağın ısısını bilmiyorum ama 3000 olduğu söylendi.
Açıkçası henüz tatmin olmadım.
Senelerdir ısıtılan bir yayın kırılganlığının arttığı bilgisini bir çok kişiden duydum. Mühendis olarak kabaca "bir değişiklik olmaz" diyorsun. Yay kısalıyor ama muhtemelen kısalırken de kalınlaşıyordur. Neticede ısıtılıp kısalan metalin kısalan parçası kaybolup havaya karışmıyor. Daha tatminkâr bir açıklama yaparsan cidden sevinirim.
Eğer yay ısıtıldığında herhangi bir sorun olmuyorsa neden para verip yay alıyoruz ki?
Edit : Dayanma direnci için makina mühendisi bir arkadaş demişsin, dayanma direncinden benim anladığım bu yay nereye hangi ağırlığa ve basınca kadar dayanır'dır. Yanlış anlamıyorum umarım? Eğer stock yay 2 tonluk basıncı kaldırabilirken bu uygulamadan sonra 1.5 tonluk basıncı kaldırabilir hale geliyorsa bu zaten benim kast ettiğim kırılganlığın artmasıdır. Mühendislik terimlerini bilmem ama kast ettiğim budur.
RottingChrist
12-10-2010, 20:39
pekı her yayın kac cm pıstııgını araba ınınce hangısının ne kadar ındıgını kac cm bırbırınden yuksek yada alcak oldugunu nasıl bılıyor yada tutturuyor?
araba yerdeyken usta olan kısı aradan kaynagı sokar elınde metresıyle tek tek aynı olcude esıt aralıklarla yayı ısıtır..daha 2 gun once 320 ci ısıttık keske vıdeo cekseydım..
ben bu yuzden dıyorum işin erbabına gıdın sorun olmaz dıye
bir sonrakine lifte alıp öyle yapmayı deneyin. her iki amortisörü de aynı izadan işaretleyip aynı süre ısıtıp bekleyin. biraz soğuduktan sonra aracı indirin jant izasından çamurluk izalarını ölçün sıkıntı yoksa devam. fark varsa buna göre tekrarlanr işlem. belki bu şekilde yapan kişiye kolaylık olur. :D
bir sonrakine lifte alıp öyle yapmayı deneyin. her iki amortisörü de aynı izadan işaretleyip aynı süre ısıtıp bekleyin. biraz soğuduktan sonra aracı indirin jant izasından çamurluk izalarını ölçün sıkıntı yoksa devam. fark varsa buna göre tekrarlanr işlem. belki bu şekilde yapan kişiye kolaylık olur. :D
en saglıklısı ve duzgunu bızım yaptıgımız gıbı bıraz zor ama kaynagı bı kere tutuyorsun ve tam olcude oluyor hepsı net aynı hıza aynı olcu aynı duzgunlukte..yayların arası bıle orjınal gıbı aynı olculerde kalıyor
kırılganlık (brittleness) farklı bir terim.. senin bahsettiğin mukavemettir (strength). bu yay boyunun kısaltılması işlemi için yaylar 900 derece civarında ısıtılmalı, şekil verildikten hemen sonra tekrar su verilmeli, ardından tavlama işlemi yapılmalıdır.. bunun dışında yapılan işlemler yayın özelliğini bozar..
Isıtılmış yay çaya batırılmış bisküvi kadar kırılgan olur :D
kırılganlık farklı bir terim.. senin bahsettiğin mukavemettir (strength). bu yay boyunun kısaltılması işlemi için yaylar 900 derece civarında ısıtılmalı, şekil verildikten hemen sonra tekrar su verilmeli, ardından tavlama işlemi yapılmalıdır.. bunun dışında yapılan işlemler yayın özelliğini bozar..
Benim kast ettiğim netice itibarı ile bu. Hazır halde satın aldığımız yaya tekrar ısı verip şekil vermek neticesinde yük altında ( araç üzerinde olduğundan haliyle yük altında ) kırılma olasılığının artması.. Söylediğim kırılganlık terimi Mühendislik literatürüne uymuyor olabilir doğrudur, kabul ederim. Lâkin kırılma olasılığını kast ediyorum kırılganlık ( Mühendislik literatürüne göre mukavement ) diyerek. Belli oluyor olmalıydı yorumlarımdan. ;)
Yoksa burada metalin ilk üretim esnasında yapılacak uygulamaları tartışmıyoruz. Onlar mühendis olarak senin işin, benim haddim değil. ;)
Isıtılmış yay çaya batırılmış bisküvi kadar kırılgan olur :D
+ 106:icon_tup:
anladığım kadarıyla bu işi yapanların, bahsettiğim şekilde işlem yapmaya müsait atölyeleri ve tezgahları olmadığı için yapılan işlem sakıncalıdır. "ama kimseye birşey olmuyor" diyenler olacaktır. zaten üretilen tüm malzemelerin bir güvenlik faktörü (Safe Factor) vardır. bu yanlış işlem sonucu bu değer düşer.. atıyorum 20 yıl sorunsuz şekilde kullanılabilecek yayın ömrü bu hatalı işlem sonrası 10 yıla düşer..
http://en.wikipedia.org/wiki/Factor_of_safety
kırılganlık (brittleness) farklı bir terim.. senin bahsettiğin mukavemettir (strength). bu yay boyunun kısaltılması işlemi için yaylar 900 derece civarında ısıtılmalı, şekil verildikten hemen sonra tekrar su verilmeli, ardından tavlama işlemi yapılmalıdır.. bunun dışında yapılan işlemler yayın özelliğini bozar..
Meslektaş sana katılıyorum.. ;) Dediğin gibi 900 dereceleri görmüyorsa pek problem olmaz..
Burda çarpma tokluğu önemlidir onun içinde 900 derece gibi sıcaklıklarda tane büyümesi olabilir, buda çarpma tokluğunu düşürür.
Bide biri 3000 derece demiş, o zaman metal erir zaten olmaz :)
Meslektaş sana katılıyorum.. ;) Dediğin gibi 900 dereceleri görmüyorsa pek problem olmaz..
Burda çarpma tokluğu önemlidir onun içinde 900 derece gibi sıcaklıklarda tane büyümesi olabilir, buda çarpma tokluğunu düşürür.
Bide biri 3000 derece demiş, o zaman metal erir zaten olmaz :)
Ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.
Kutusundan çıkan stock bir yayı 700 derecede ısıtıp presle şekil değiştirdiğimde hiçbirşey olmaz mı?
Bunu anlıyorum yorumlardan ve hayretle okuyorum. Birşey olmazsa neden para verip yay alıyoruz ki? Isıtır kısaltırız boyunu.
Ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.
Kutusundan çıkan stock bir yayı 700 derecede ısıtıp şekil değiştirdiğimde hiçbirşey olmaz mı?
Bunu anlıyorum yorumlardan ve hayretle okuyorum. Birşey olmazsa neden para verip yay alıyoruz ki? Isıtır kısaltırız boyunu.
çeliği östenit formuna dönüşecek şekilde ısıtacaksınız (900 derece civarları). sonra hemen şekil vereceksiniz. hemen ardından yağda veya suda soğutacaksınız. ardından 400-500 derecede tavlayarak kırılganlığı gidereceksiniz. ama bu işlem çok hassas bir operasyondur. çok ısıtılırsa tanecik büyümesi olur, çeliğin sertliği ve mukavemeti azalır. yani bunu oto sanayicisi beceremez.. yaylarınızla oynatmayın arkadaşlar... ;)
çeliği östenit formuna dönüşecek şekilde ısıtacaksınız (900 derece civarları). sonra hemen şekil vereceksiniz. hemen ardından yağda veya suda soğutacaksınız. ardından 400-500 derecede tavlayarak kırılganlığı gidereceksiniz. ama bu işlem çok hassas bir operasyondur. çok ısıtılırsa tanecik büyümesi olur, çeliğin sertliği ve mukavemeti azalır. yani bunu oto sanayicisi beceremez.. yaylarınızla oynatmayın arkadaşlar... ;)
İşte benim anlamadığım nokta bu.
"çeliği östenit formuna dönüşecek şekilde ısıtacaksınız (900 derece civarları). sonra hemen şekil vereceksiniz. hemen ardından yağda veya suda soğutacaksınız. ardından 400-500 derecede tavlayarak kırılganlığı gidereceksiniz"
Şu aşamadan sonra ( bu aşama fabrikada yapılıyor neticede ) tekrar ısıtıp ( sanayi koşullarında ısıtıldığı değerlerde ) pres uyguladığımda birşey olmaz mı?
İlk mesajdan beri olur diyorum ben ama :soru:
Ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.
Kutusundan çıkan stock bir yayı 700 derecede ısıtıp presle şekil değiştirdiğimde hiçbirşey olmaz mı?
Bunu anlıyorum yorumlardan ve hayretle okuyorum. Birşey olmazsa neden para verip yay alıyoruz ki? Isıtır kısaltırız boyunu.
Şimdi tam olarak çeliğin ne olduğunu bilmemiz gerekir. Lakin bizim kabul ettiğimiz normal bir çelikse bişey olmaz diyebiliriz.(700 derece için) Tabi bunu söylerken yapım aşamasında ısıl işlem işlemini bilmemiz gerekir net bişey söylemek için. bu durumda prensipte bişey olmaz ama yay kısalınca maruz kaldığı yük değişebilir bunları bilen biri kabaca hesaplayıp daha doğru bilgi verebilir..
volume81
12-10-2010, 21:08
peki bir soru sorucam şimdi opel meriva aracımda vogtland 3.5 cm spor yay kullanıyorum
yaylara ve amortisörlere + olarak hiç bir oynama yok
şimdi yayı tutan üst tabla'ya diş açtırılarak yayın takıldığı alanı küçültüyorlar ( sanayi işi coil )
aynı yay aynı amortisör sadece arabada yük varmış gibi aşşağıya iniyor :)
bunun bir zararı varmıdır veya bu aracı 2 cm daha nasıl düşürebiliriz :) kimisi tabla almaktan felan bahsediyor bu işlem nasıldır nasıl olur
not: aracıma göre yay olarak sadece 3.5 cm vogtland yay var coil veya 5cm spor yay amortisör kit'i felan yok :)
Şimdi tam olarak çeliğin ne olduğunu bilmemiz gerekir. Lakin bizim kabul ettiğimiz normal bir çelikse bişey olmaz diyebiliriz.(700 derece için) Tabi bunu söylerken yapım aşamasında ısıl işlem işlemini bilmemiz gerekir net bişey söylemek için. bu durumda prensipte bişey olmaz ama yay kısalınca maruz kaldığı yük değişebilir bunları bilen biri kabaca hesaplayıp daha doğru bilgi verebilir..
Arabamızdaki yaydan bahsediyoruz :)
Extrem bir çelik değil mevzu bahis. Kısalma konusunda da mantık olarak kısaldığı kadar kalınlaşması lazım. İmkan ve tanıdık varsa hesaplatıp bilgi verebilirsen sevinirim.
Arabamızdaki yaydan bahsediyoruz :)
Extrem bir çelik değil mevzu bahis. İmkan ve tanıdık varsa hesaplatıp bilgi verebilirsen sevinirim.
ben bi yarın araştırayım yazarım burdan bende merak ettim şimdi. :)
Çok genel konuştuk zaten :)
ben bi yarın araştırayım yazarım burdan bende merak ettim şimdi. :)
Çok genel konuştuk zaten :)
Benim mantığım henüz alamıyor "birşey olmaz" durumunu. Luzumsuz para harcıyoruz durum buysa. Çok makbule geçer bir araştırabilirsen.
Eibach, Tein, Koni, H&R, D2R, FK gibi süspansiyon üzerine sözüm ona uzmanlaşmış ve yay üreten firmalar boşu boşuna AR-GE ye yüzbinlerce dolar harcıyorlar valla..
Ne gerek var ki.. Her markanın OEM yaylarını al şöyle 10-15bin er tane, at depona,
sonra önce ısıt, eğ, bük, ölç bi de şerit metrenle,
yapıştır üstüne markanı, koy kutuya, yolla gitsin.. Hakkaten ne saftirik adamlar ya..
Biraz baktım internetden Sonerin dediği gibi sertleştirilmiş.. Bundan dolayı ısıtınca yumuşar.
Buda fazla konfora neden olur. Kısa yay ve aracın çok esnemesi, istemediğimiz bişeydir heralde... En iyisi spor yay almak :)
Biraz baktım internetden Sonerin dediği gibi sertleştirilmiş.. Bundan dolayı ısıtınca yumuşar.
Buda fazla konfora neden olur. Kısa yay ve aracın çok esnemesi, istemediğimiz bişeydir heralde... En iyisi spor yay almak :)
İyi de pratikte ısıtılarak kısaltılmış yay kullanmış araç sahipleri hep sertliğin artmasından, konforun düşmesinden bahsediyor. ( vakti zamanında 1 hafta kullanmışlığım var, ben de aynı tecrübedeyim. ) Gariplik var bu durumda..
çOK SAKAT bir iş sakın deneme :):)
Evren o sertlik, plastik deformasyondan dolayı oluyor. yayın boyu kısaltılarak deforme ediliyor.. bu deformasyon ise sertliğin artmasına yol açıyor.. üniversite günlerime döndüm :D :D :D
İyi de pratikte ısıtılarak kısaltılmış yay kullanmış araç sahipleri hep sertliğin artmasından, konforun düşmesinden bahsediyor. ( vakti zamanında 1 hafta kullanmışlığım var, ben de aynı tecrübedeyim. ) Gariplik var bu durumda..
Bilmiyoruz işte belki yapılırken 900 derecenin üzerine çıkıldı. Sonra usta elim yanmasın diye su sıktı üstüne. Bu durumda sertleşti.. Tabi bu işlem uzun vadede kırılmasına neden olacaktır yayın..
Evren o sertlik, plastik deformasyondan dolayı oluyor. yayın boyu kısaltılarak deforme ediliyor.. bu deformasyon ise sertliğin artmasına yol açıyor.. üniversite günlerime döndüm :D :D :D
Yahu az evvel meslektaşın esneklik artar, yumuşama olur dedi. Bi karar verin yahu :soru: Cidden kafam karıştı benimde, anlamaya çalışıyorum anlayamıyorum. :)
Kastedilen şey mi yoksa.
10 cm yay ısıtılır ve kısaltılmazsa esnekliği ve konforu artar.
10 cm yay ısıtılır ve kısaltılırsa, kısalma payı esneklik artışını absorbe edip sertliğe sebep olur.
?
ya bu konular derin mevzuular.. yaylarla oynatmayın diyorum ben... ömrü kısalır kesinlikle... ha "benden sonrası tufan" diyebilirsiniz onu bilemem...
ya bu konular derin mevzuular.. yaylarla oynatmayın diyorum ben... ömrü kısalır kesinlikle... ha "benden sonrası tufan" diyebilirsiniz onu bilemem...
Oynamama konusunda hemfikiriz zaten.
Ömrü kısalır da ne olur peki? Yani ömür sonu neye tekabül eder?
ya bu konular derin mevzuular.. yaylarla oynatmayın diyorum ben... ömrü kısalır kesinlikle... ha "benden sonrası tufan" diyebilirsiniz onu bilemem...
Aynen katılıyorum. Çok derin konular...
Oynamama konusunda hemfikiriz zaten.
Ömrü kısalır da ne olur peki? Yani ömür sonu neye tekabül eder?
kabaca 20 sene sonunda kırılacak bir yay, 10 sene sonunda kırılır..
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_(material)
kabaca 20 sene sonunda kırılacak bir yay, 10 sene sonunda kırılır..
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_(material)
E baştan beri bunu diyorum işte ben :)
Bir de şunun olabileceğini düşünüyorum,
Tamamen atıyorum, 30 cm lik bir tümseğe 150km/h hızla stock yayda girildiğinde orjinal yay kırılmaz iken aynı tümseğe aynı hızla ısıtılarak kısaltılmış bir yayla girildiğinde kırılma olasılığı artabilir.
ilkerrrrr
12-10-2010, 21:29
E baştan beri bunu diyorum işte ben :)
Bir de şunun olabileceğini düşünüyorum,
Tamamen atıyorum, 30 cm lik bir tümseğe 150km/h hızla stock yayda girildiğinde orjinal yay kırılmaz iken aynı tümseğe aynı hızla ısıtılarak kısaltılmış bir yayla girildiğinde kırılma olasılığı artabilir.
Artabilir değil kesinlikle artar. makina elemanları kitabımı bulabilseydim oradan örnek de verecekdim ama bulamadım şimdi.
Olayın derin ve kapsamlı olduğunu hepimiz biliyoruz , bu işin sakat olacağınıda , yaptırmıcam. Zaten ömrü kısaldığında bi yerden sakatlık çıkaracağını hepimiz tahmin edebiliyoruz. İşin aslına bakarsanız bu işi yapan ustalarında bu konu hakkında yaptığı bilimsel bir açıklama yok 'yav bişey olmaz abi biz bi arkadaşa da yaptık.' şeklinde konuşmalar geçiyor hep. He bide Ömrün sonu Ölüm :)
Yay için konuşursakta elimizde patlar :)
Artabilir değil kesinlikler artar. makina elemanları kitabımı bulabilseydim oradan örnek de verecekdim ama bulamadım şimdi.
E baştan beri söylediğim bunlar.
Madem hepberaber hemfikiriz neyi tartışıyoruz yahu :)
RottingChrist
12-10-2010, 21:33
Olayın derin ve kapsamlı olduğunu hepimiz biliyoruz , bu işin sakat olacağınıda , yaptırmıcam. Zaten ömrü kısaldığında bi yerden sakatlık çıkaracağını hepimiz tahmin edebiliyoruz. İşin aslına bakarsanız bu işi yapan ustalarında bu konu hakkında yaptığı bilimsel bir açıklama yok 'yav bişey olmaz abi biz bi arkadaşa da yaptık.' şeklinde konuşmalar geçiyor hep. He bide Ömrün sonu Ölüm :)
Yay için konuşursakta elimizde patlar :)
dur sende hemen öldürdün bizi. biraz keyfimizi alalım alcaz kendimize spor yay. :D kestiysek ısıttıysak bir sebebi var. :D
dur sende hemen öldürdün bizi. biraz keyfimizi alalım alcaz kendimize spor yay. :D kestiysek ısıttıysak bir sebebi var. :D
ya memnunsan ve şanslıysan , ki şanslısın :D böyle devam et :)
herkesin leylek demesinden bıktım bide beni düşün ya :D
RottingChrist
12-10-2010, 21:37
ya memnunsan ve şanslıysan , ki şanslısın :D böyle devam et :)
herkesin leylek demesinden bıktım bide beni düşün ya :D
ucundan azcık kes o zaman. :D
döndük dolaştık yine kesmeye geldik ya :D
RottingChrist
12-10-2010, 21:41
döndük dolaştık yine kesmeye geldik ya :D
bu işin doğasında bu var. aklına yatanı doğru olanı buldun zaten gerisi hikaye.
Peki bu 500-800 derecelik ısıtmadan sonra malzemenin istenen esnekliğe ve sertliğe ulaşması yani hazır hale gelmesinden sonra, tekrar ısıtılıp farklı bir şekil verilmesi kırılganlığı arttırmaz mı? Nedir bu durumun doğuracağı sonuç? %100 Aynı sağlamlıkta mı olur?
vay vay ne cevherler cıkıyor :D precipitation hardened, solution treated, falan devam et soner, non-ferrous alloys ***** :D
vay vay ne cevherler cıkıyor :D precipitation hardened, solution treated, falan devam et soner, non-ferrous alloys ***** :D
vay alper hocam sen de mi malzemecisin yoksa? :) ya bunları yazsam anlayan 2-3 kişi ancak çıkacaktı.. onun için yzmadım :D :D
vay vay ne cevherler cıkıyor :D precipitation hardened, solution treated, falan devam et soner, non-ferrous alloys ***** :D
Tartışma ortasında bir soruydu, alaka kuramadım?
alıntıyı Soner icin yapmıstım pardon, ben de malzeme calısan makına muhendisiyim. Guzel bilgiler vermis Soner.
alıntıyı Soner icin yapmıstım pardon, ben de malzeme calısan makına muhendisiyim. Guzel bilgiler vermis Soner.
RS'ime alüminyum alaşımı kaput bulamadan sattım yaw :) :)
bu arada STi'ların kaputları da alüminyumdan üretilmiş.. :) :) tüy gibi hafif..
RS'ime alüminyum alaşımı kaput bulamadan sattım yaw :) :)
bu arada STi'ların kaputları da alüminyumdan üretilmiş.. :) :) tüy gibi hafif..
Aha bu iş magnezyuma kadar gider :)
Malzemelerin sert olması illa gevrek olmasını gerektirmemekle beraber genellikle bu yaklasım dogrudur. Malzemeler ısıtıldıgında daha onceki ısıl islem cevrimlerinde aldıkları ozellkleri kaybederler. Isıtma olayları belirli ısıtma ve sogutma hızlarında belirli sureler altında ve ortamlarda yapılır. Siz malzemeyi oksi asetilen alevi ile ısıtınca butun bunları bozar havada sogutma yaparakta farklı mekanık ozellikler kazandırırsınız.
Kesilmeyle ilgili olarakta ozellikle spor yayların progressive olması (ki Eibach ve digerleri de bu tarzda uretimler yaparlar) baklalarının kesilmesini zaten bastan onleyen bir unsur. Yani bildigimiz klasik F=kX denklemi işlemiyor bu yaylar non-lineer davranıyorlar.
kesin yada kesmeyin demiyorum ama yazacaklarım yayın fırlaması ile ilgili. kullandığım hiç bir araca yay amortisör bulamadım.:icon_wack bu nedenle hepsini kestim. kestikten sonra yay fırlamasın diye yayın oturacağı alt tablaya bir köprü yaptım. yayı çevirerek bu köprünün içine soktum. üst tablaya karşılıklı iki delik açtım. yayın üstünüde bu deliklerden geçirerek defalarca yaya doladığım onlarca telle bağladım. bütün araçlarımda bu işlemi yaptım. bu sayede bırakın yayın viraj içinde çıkmasını araçlar defalarca lifte alınmasına rağmen en küçük sorun yaşamadım. bu şekilde toplamda 200.000 km kadar yol yaptım. yöntem doğru mu? DEĞİL. yapılmalı mı? HAYIR. yine yapar mıyım? EVET :hahaha: :D:D
Kesik yay spor amoritsör kullanılıyorum memnunum bende. Yayın çıkma olasılığı sıfır çünkü kesilen yere aparat yapıldı yayaın ucu aparata oturuyor. Biz babadan böyle gördük :)
Yanlış olduğunu biliyorum tek sorun neden yaptığımı bilmiyorum ama benim sattığım araç da sadece ısıtma yöntemi ile düşürülmüştü. İleride yay alırım vs. vs. derken başka şeyler aldık o iş unutuldu ve bende en az 30.000 KM yol yaptım bir problem olmadı. Ama işte biz şanslıyız sanırım kesinlikle zararlı olduğu kesin bişeyi bile bile yaptırmakda ne derece mantıklı onuda bilmiyorum. Yukarıda bir arkadaşında dediği gibi bütçem uygun olmassa mecburen tekrar yaparmıyım Evet.. :(
http://craig.backfire.ca/pages/autos/cutting-springs
Tavsiye ederim okumanizi.
Patlicak adam coilover ile de patlar, eibach yada H&R'ın yayı ile de patlar...
Duramadı öndekine vurdu... yayları kesikti
Virajı alamadı patladı... yayları kesikti
Frene bastı durmadı... yayları kesikti
Motorun subap ayarı kaçık... subap yayları kesik?
Keskik yay öyle, kesik yay böyle, ısıtma öyle, pıstırma böyle...
Yay kesilir, mil kısalır, olmadı tabla aşşağı alınır... Alet köepk gibi düşer... Alçak araban olur. Doğru işlemler ile başın ağrımaz mı? Neden ağrımasın? Marka yay kullanıpta memnun olmayanda var... Zevk meselesi, hissiyat meselesi bu iş.
Bu işlemlerde tam istediğin gibi bir sertlik ayarın olmayabilir, ne çıkarsa bahtına gibi bir durumla karşılaşırsınız. Kimisi tam istediğim gibi der, kimisi ya sert ya yumuşak oldu der.
Isıtılan yayları, yapılan eylemin akabinde suya sokup buza banıp soğutmadığınız sürece kırılma olması çok zor.
ebaydan 400 500 liralık siqimsonic specli coilover alacağınıza kesin biçin... O ürün araba taşıosa işi bilen ustanın yaptığı yay amortisöre bir halt olmaz.
Bostancıda Ayhan ustayı öneririm, Aydın amortisör...
Doğru işlemde, Yay kısalır artı olarak pay varsa tabla aşağı alınır... oluşan boşluğu almak için mil kısaltılır... Amortisörler istnilen ölçülerde sertleştirilir, sertleştirmede çok fazla alternatifiniz olmaz.
Alçak araba seven, coilover i pahalı bulan tabiki bunları yapabilir...
Performans bekleyip bulanda var bulamyanda var. Şans işi biraz...
Maxiboost
13-10-2010, 02:41
Patlicak adam coilover ile de patlar, eibach yada H&R'ın yayı ile de patlar...
Duramadı öndekine vurdu... yayları kesikti
Virajı alamadı patladı... yayları kesikti
Frene bastı durmadı... yayları kesikti
Motorun subap ayarı kaçık... subap yayları kesik?
Keskik yay öyle, kesik yay böyle, ısıtma öyle, pıstırma böyle...
Yay kesilir, mil kısalır, olmadı tabla aşşağı alınır... Alet köepk gibi düşer... Alçak araban olur. Doğru işlemler ile başın ağrımaz mı? Neden ağrımasın? Marka yay kullanıpta memnun olmayanda var... Zevk meselesi, hissiyat meselesi bu iş.
Bu işlemlerde tam istediğin gibi bir sertlik ayarın olmayabilir, ne çıkarsa bahtına gibi bir durumla karşılaşırsınız. Kimisi tam istediğim gibi der, kimisi ya sert ya yumuşak oldu der.
Isıtılan yayları, yapılan eylemin akabinde suya sokup buza banıp soğutmadığınız sürece kırılma olması çok zor.
ebaydan 400 500 liralık siqimsonic specli coilover alacağınıza kesin biçin... O ürün araba taşıosa işi bilen ustanın yaptığı yay amortisöre bir halt olmaz.
Bostancıda Ayhan ustayı öneririm, Aydın amortisör...
Doğru işlemde, Yay kısalır artı olarak pay varsa tabla aşağı alınır... oluşan boşluğu almak için mil kısaltılır... Amortisörler istnilen ölçülerde sertleştirilir, sertleştirmede çok fazla alternatifiniz olmaz.
Alçak araba seven, coilover i pahalı bulan tabiki bunları yapabilir...
Performans bekleyip bulanda var bulamyanda var. Şans işi biraz...
+1 hissetmeyen adam aradaki farkı nasıl ayırsın ki :) herkes hissettiği kadarını yapar adam mutluysa kesik biçik sistemden ne ala..
Dipnot şunuda düşeyim ben, yrn sabah uyandığımda lafımın üzerine ters cevap okumamak adına...
"İyi bir coilover" yada "havalı sistem" alacak parası olan otomobil sahiplerine stock suspansiyon sistemi üzerinde oynama önermem...
Bunun yanında "piyasada bulunan spor yaylar ile sağlacak" alçaklıklarada stock suspansiyon ile ulaşılmasını gene önermem.
Ama bu işi yapacak arkadaş, ben çok alçak araba seviyorum, coilover alacak param yok diyorsa, bu işi düzgün yapan, kendine meslek edinmiş müesseler var, birini ben yazdım demin. Gidin önce konuşun, size uygulama ve sonrası anlatılsın.
Bu görüşmeler sonrasında içinizde bir gram ön yargı kaldıysa bu işe girmeyin, herşey boş çıkabilir, uygulama düzgün bile olsa pisikolojik olarak asla memnun olmayabilirsiniz.
Ayrıca çok alçak yani sürüngen olarak tabir edilen otomobilleri şehir içinde sürmek, özel işlere kullanmak zordur. Bazen eşiniz dostunuz sürücü koltuğunda sizin aldığınız keyfi ve zevki alamaz. Her yerin yolları kullanımıza uygun olamaz. Aracınıza zarar verebilirsiniz. İnternette gördüğünüz ne güzel düşmüş dediğiniz birçok araçta havalı süspansiyon sistemleri kullanıldığı gibi track yani pist araçları ise asla logar kapağı, kasisler ve iski çalışmaları gibi durumlarla karşılaşmazlar.
Kolay gelsin...
fatihtemizer
13-10-2010, 11:49
arkadaşlar belli ki şanslı arkadaşlar var aramızda ama ben şanslı değildim..ilk aracımda yayları ısıtarak bastık.ve sonrasında e-5 de hızla yol alırken viraj yokuş aşağı ön sağ yay kırıldı bariyellerle kardeş akraba falan oldum..ama verilmiş sadakamız varmış ucuz atlattım.düğünümden bir gün öncesi bu olay...
ve kesinlikle bu ve buna benzer uygulamaları tavsiye etmiyorum.ben yaşamış biri olarak tecrübemi sizinle paylaştım..
pek önerilemeyen sistemdir kötü sonuçları çok olmustur sonra ugrasmamakta fayda var
malzemeyi ısıtıp iç yapısını değiştirmek bilinçsizce olursa ciddi tehlikeli olur bunu lab ortamındada yapan yok snırım o yüzden böyle işlere girişmeyin bence
RottingChrist
13-10-2010, 12:01
arkadaşlar belli ki şanslı arkadaşlar var aramızda ama ben şanslı değildim..ilk aracımda yayları ısıtarak bastık.ve sonrasında e-5 de hızla yol alırken viraj yokuş aşağı ön sağ yay kırıldı bariyellerle kardeş akraba falan oldum..ama verilmiş sadakamız varmış ucuz atlattım.düğünümden bir gün öncesi bu olay...
ve kesinlikle bu ve buna benzer uygulamaları tavsiye etmiyorum.ben yaşamış biri olarak tecrübemi sizinle paylaştım..
evet ben de çok merak ediyordum kim bire bir yaşadı bu olayı diye. yoksa hep sğadan soldan duyduklarım vardı. geçmiş olsun bu arada.
üstünde konusulmayacak bir konuya 103 post :)
fatihtemizer
13-10-2010, 13:05
evet ben de çok merak ediyordum kim bire bir yaşadı bu olayı diye. yoksa hep sğadan soldan duyduklarım vardı. geçmiş olsun bu arada.
teşekkürler..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.