PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kış Lastiğini Kış Dışında Kullanırsak Etkisi Ne Olur?



powERS
23-09-2010, 17:16
Arkadaşlar araçta kış lastiği var. Diğer mevsimlerde bize getirisi götürüsü ne olur?

araç adına,
tutunma adına,
lastik adına,

bilgileriniz ve düşünceleriniz nelerdir?

senna
23-09-2010, 17:18
hamuru biraz daha farklı olduğundan daha çabuk deforme edebilirsin parça parça kopmalar görülebilir lastikte gürültü problemin olabilir ayrıca belirli lastiklerde tutunma problemide çekebilirsin

facia
23-09-2010, 17:18
1 yıllık lastikleri üşendiğimden bir yaz kullandım .Sonraki kış lastikler bir işe yaramadı...

oğuzk
23-09-2010, 17:18
Valla iyi oldu bu konu 7 yıllık kabak lastikle dolaşıyorum kışlıklara erken diyor herkes.
Bu sefer bir yağmur yağsa öndekinin kurtulma şansı yok.

Ama kötü yazlık lastikten daha iyi tutuyor kışlık lastik geçen sene aynı yolda denedim :)

senna
23-09-2010, 17:19
5 yıldır sökmedim ben lastikleri yaz kış kullanıyorum ama km yapmıyor yılda yapsa 5bin km anca yapar lastiklerde bridgestone lm20

ali_utku
23-09-2010, 17:31
ben aynı şekilde kullanmıştım.kış başında arka iki kış lastiği ön iki ekstra vakumlu bikaç artısı daha vardı o şeklide almıştım.aldığım yıl deli gibi kar yağdı ve hiç bir yerde kalmadım.ayrıca arkadan kayma v.s. de olmadı. yağmur yağışda en ufak kayma felanda olmadı çok iyi tutuyodu.aynı lastikleri yazın kullandım.içeri daha fazla gürültü geliyor.sarsıntı fazla oluyor.deforme artıyor.ayrıca yakıtta da az da olsa farkı oluyor.misal önceden 7 lt yakıyordu.kışlık lastikle 7.1 olabiliyordu.

Naman
23-09-2010, 17:40
Yeni nesil silica'lı ise(takriben 2001 yılı ve sonrası tasarım tüm lastikler)

araç adına; direksiyon daha sert olabilir, hafif titreşim yapabilir, özellikle 120 ve üstü süratlerde. Ayrıca yakıt sarfiyatı artacaktır.
tutunma adına; kesinlikle şu 4 mevsim ekonomi lastiği denilen lastiklerden daha iyi yol tutacak ve frenaj sağlayacaktır. Yüksek süratte panik frende de 4 mevsimler gibi sırtta düzleşmeler olmayacaktır.
lastik adına; pahalı ve kış lastiği olmasından ötürü, yaz aylarında km yapması çok mantıklı olmayacak ve çabuk eskiyecektir. Bu lastikler bana göre 40bin km den sonra kış performanslarını yarı yarıya kaybetmektedirler..

BoraRS
23-09-2010, 17:44
Ben de kışlıkları bu sene Ağustosta söktüm. Semihin dediği gibi resmen lastiklerin içindeki teller kırılmış. Lastikler fena deforme oldular attım iki tanesini. Tavsiye etmem.

erh
23-09-2010, 17:53
yol tutmaz...

KingoAtmo
23-09-2010, 19:25
yol tutmaz...

aynen, tasarruf edelim derken daha büyük masraf açabilirsiniz başınıza

SercanTurkoz
23-09-2010, 19:29
havalar 10 derecenin altına indigi zaman kışılıları takmalyız.
karın yagmasını beklemeye gerek yok.
halk içinde kar lastigi diye geçsede ismi, esas görevi kışın kullanmaktır.
( Diyene bak :) )

bilalMW
23-09-2010, 19:47
Slick lastik bulamazsananız yerine geçebilicek bir lastik türü.

Ekşi sözlük tanımı gibi oldu.. :D

Ufuk
23-09-2010, 19:47
Bir forumda okumuştum adam kış lastiği ile yağmurda ani fren yaptığında araba hafiften kopma yaşamış ki hızı 60 civarıymış. araç x3

ogunozcan
23-09-2010, 19:51
1 kıs lastıgını 5 yıl kullandım her yıl ortalama 10.000 km ama 3 yılda noraml yazlık oldu,4 yılda performans lastık oldu,5. yılda bıldıgın slıc lastık oldu.sonra onu bjk sampıyon olunca baskı balata bıtene kadar yaktım lastıkde rahatladı bende:D

ÇAĞAN
23-09-2010, 19:53
sıcak , kış lastiğini sertleştirir.uzun kullanımda çatlamalar meydana getirir...bu da ıslak zeminde ilerleyen sürede işe normal zeminde bile yol tutmama , ani kaymalar , duramama gibi sorunlara yol açabilir.sıcak havada gıcırdaması da cabası.

gorke
23-09-2010, 19:54
kuru havalarda fren mesafesi kuru hava lastiklerine göre daha uzundur. balansı daha çabuk bozulur uzun süreli kuru havadada kullanılırsa. kuru hava lastiğinden daha seslidir kuru zeminde. kış kullanıp yazda kullandınız sökmeden, diğer kışa ıslak zemin tutuş ve fren mesafesi ilk kış gibi olmaz hiçbir zaman. o yüzden yazlık kışlık şekilde 2 takım halinde kullanılırsa daha faydalı olur. kuru zeminde 120km üstü direksiyon titremesi standarta göre daha çoktur, buda balanstan dolayıdır.

powERS
23-09-2010, 21:55
paylaşımlar için saolun arkadaşlar.

aslında bizim lastiklerden (bridgestone lm25 195/40/16 ) tutunma olarak fılan geyet memnunuz. daha kıs gormedık ve lastıkler aracla geldı. lastıkler 0 yanı daha 3 aylık fılan.
gecen gun servıste bı eleman lastıkelrı degıstırın ıstersenız yazın yazık edersınız fılan dedı de o kadar cıddı sonuclar dogururmu dıye merak ettım.

fakat lastıker 3 ayda yaklasık 10000 km yaptı bıle.

sızce uzulurmuyuz ?

kullanım normal sayılır uzun yol gıttı cogunlukla sehır ıcısı 3 4k km dır.

onursumer
23-09-2010, 22:00
hamurundan ve desenden oturu biraz ses yapabiliyor ayrıca yazın tutunması daha zayıf ve çok daha çabuk aşınıyor

ben genelde havalar ısınmadan sokmeye çalışıyorum ama bazen vakit olmuyor günlük kullanımda ani frenler dışında bi dezavantajını gormedim şehir içinde ;)

kullanıdğım lastik michelin alpin

turbo16
23-09-2010, 22:08
üstündeki kılcallar bittiği an kar tutunması kaybolur

gökberk
23-09-2010, 22:16
Arkadaşımın megane 2'sinde kar lastiği vardı...Yazın ortasında kullanıyordu...
Sonra güzel bi günde tatlı bi virajda taça çıkmıştık...

Mr.K
23-09-2010, 22:21
Virajlarda tutus cok kotu olur:D helee hele esp falan yoksa aman diyim :D HAHA
lastigin omrunu yersin yok yeere,yumusacik ve koca koca dislere sahip oldugu icin ani frenajda,viraj yaparken,yanlarken,dur kalk yaparken,parcalanma yasarsin.

kisacasi kisin -10derecede spor ayakkabiyla disariya ciktigini,birde timberland ile ciktigini dusunursen,yazin kullanilmasi uygun degildir.Basit kisa ozeti bu olayin:)

kv661
23-09-2010, 22:21
Ya abi benim gibi yapın arkalar dört mevsim önler vakumlu. Her kasım ayında 1 cift öne vakumlu alıyorum tertemiz söktün taktın koydun sıkıntısıda yok :D

Parsia
24-09-2010, 11:25
1. kuru havada kullanılan kış lastiği çok ses yapar.
2. ön takımları, rot balans ayarını bozabilir.
3. yol tutuşunu düşürür.
4. yakıt sarfiyatı artar.
5. fren mesafesi uzar.
6. kışın tekrar kullanmak istediğinizde kar performansı eskisi gibi olmaz.

üşenmeyin, bahar gelince ya da baharın sonuna doğru gidin kış lastiklerinizi çıkarın, yaz lastiklerinizi takın. hem can sağlığınız için hem de lastiklere ve aracınıza zarar vermemeniz açısından faydalı olacaktır. en fazla 10-15 liraya söküp takarlar balansını yaparlar.

emirhan sph
24-09-2010, 11:35
Ben kislari arabanin ustunde gelen orjin jant lastigi kullanmayi planliorm. Yaz icin ise kismet olursa perf lastik ve yeni jant almayi dusunuyorumm. Yen yeni aldigim jantlari cok yipratmamis olurum hemde kisin arabayi emniyete almis olurum diye dusunuyorum. Ama kafami kurcalayan arabanin ustunde gelen continental 3 olmasi lazim bu lastikler kisin beni ne kadar idare ederki ? Yoksa o lastikler yerine kar lastigimi alsam. Lastikler daha 3 bin km de takasa falan girerler mi acaba :D

SekoLive
24-09-2010, 11:36
kış lastigğin goodyear ise kullandıgımdan ötürü diyorm çok fena ötme yapar yazları delirirsin :D

flexamin
24-09-2010, 12:08
1 kıs lastıgını 5 yıl kullandım her yıl ortalama 10.000 km ama 3 yılda noraml yazlık oldu,4 yılda performans lastık oldu,5. yılda bıldıgın slıc lastık oldu.sonra onu bjk sampıyon olunca baskı balata bıtene kadar yaktım lastıkde rahatladı bende:D

:hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::h ahaha::hahaha::hahaha:

levent
24-09-2010, 13:13
yol tutmaz, fren mesafen uzar, lastiğin hız limitini aşımında balon yaptırma riskin daha fazla + tüketim artar.

kurpat
24-09-2010, 13:20
1. kuru havada kullanılan kış lastiği çok ses yapar.
2. ön takımları, rot balans ayarını bozabilir.
3. yol tutuşunu düşürür.
4. yakıt sarfiyatı artar.
5. fren mesafesi uzar.
6. kışın tekrar kullanmak istediğinizde kar performansı eskisi gibi olmaz..

doğru yanıtlar burada, konu içinde bu maddelerle çelişenler var ... lastik sertleşmez, iyice yumuşar, fren mesafesi uzar ... frenler ısınır, balata çabuk tükenir disklerle beraber yıpranır ...