Orijinalini görmek için tıklayınız : Rover 220 Turbo
Arkadaşlar bu aracın peak ve cont. basınçları nelerdir? Üzerinde ne tip bir turbo vardır? Tesisatı vs çiplemeye uygunmudur?
Kısacası bu tip bir araca niyetlendiğimizde 250-300hp lere getirebilmek için neler yapmalıyız?
UĞUR YUMAK
23-09-2010, 00:07
Kimi bildiysem duyduysam hep " aman yaklaşma , bulaşma " demiştir
minimal_freak
23-09-2010, 00:09
sakın diyim, liftten inmeyi hiç sevmeyen, parça sıkıntısı büyük olan, çok başarısız bir bloğa sahip olan bir araç
Arkadaşlar, ciddi ciddi düşünüyorum. deri koltuklu, targa tavanlı, klimalı, coupe vede standart 200hp motor; allahtan daha belamızımı isteyeceğiz ama, tabi bi 50 hp fazlasıda olsa tadından yenmes. Önerilere devam.
akbaba78
23-09-2010, 09:43
standart binecek olduktan sonra kolay kolay sıkıntı yaratacagını dusunmuyorum sonucta turbo gıren her araba risklidir ama bu zaten fabrication turbolu cogunun icinden gecen bi arac fazlada kurcalamaya gerek yok orasini burasini 200 hp yeter;)
DERAN_TUYNER
23-09-2010, 09:45
Arkadaşlar, ciddi ciddi düşünüyorum. deri koltuklu, targa tavanlı, klimalı, coupe vede standart 200hp motor; allahtan daha belamızımı isteyeceğiz ama, tabi bi 50 hp fazlasıda olsa tadından yenmes. Önerilere devam.
+ kiltli difransiyel var ama tavsiye olsun diye yazmadım bilgi amaçlı :)
Kimse yardımcı olmassa alıcam başıma bir ceza, günceli
OverDose
23-09-2010, 15:04
valla dostum yardımcı olmak isterim ama kulaktan dolma bılgıler bızımkılerde motorlarının zayıf oldugunu duydum sonra eskı arac yası var ne cıkacagı bellı olmaz alacagın aracı sorgulatsan burada daha detaylı bılgı verenler olabılır
Bu araçların,; piston, kol, krank, segman vs gibi özellikle üst kapakları bulunabiliyormu? Bunlar rahatlıkla bulunabiliyor vede yüksek değilse rakamları bu maceraya girilebilir.
PriSOneR
23-09-2010, 15:36
1.6 barda yürüyorum yeterlimi ? (kötü diyenlere)
PriSOneR
23-09-2010, 15:38
Bu araçların,; piston, kol, krank, segman vs gibi özellikle üst kapakları bulunabiliyormu? Bunlar rahatlıkla bulunabiliyor vede yüksek değilse rakamları bu maceraya girilebilir.
Aklına gelebilecek her parçası mevcut rahatlıkla bulabilirsin rakamları normal yani
örn
Sekman en iyisi 200 tl
Kapak taşlanmamış 1000 tl
vs
edit : Rover marka araçların soğutma sistemleri çok kötüdür değiştirmediğiniz taktirde motoruda elinize alırsınız kapağıda :D
DetailEF
23-09-2010, 15:39
Zamanında almaya niyetlendim ve tabiiki dişime göre temiz bulamadım temizlik anlayışım biraz farklıdır :D
O yüzden almadım fakat çok keyifli araç. Stock haline bile o şekil psikopat giden o segmentte hiç bir araç görmedim daha :) Fren ve süspansiyon biraz yetersiz onlarıda zaten yükledikten sonra elden geçirirsin.
Bana kasa-motor güzel olsun yürüyen ve geri kalan zati hallolur. Ancak parça fiyatı araştırması yapmadım daha. Şuana kadar gelen fiyatlarsa oldukça uygun
DetailEF
23-09-2010, 15:43
Bana kasa-motor güzel olsun yürüyen ve geri kalan zati hallolur. Ancak parça fiyatı araştırması yapmadım daha. Şuana kadar gelen fiyatlarsa oldukça uygun
İşte bir çok parçası Ankara'da mevcut zaten. İzmir'e bulamadığımız parçayı Ankara'da şıp diye buluyorduk hemde uygun rakama :)
ghibli06
23-09-2010, 21:10
kanka bu meretin güya ortalığı kasıp kavurduğu tarihlede az daha beni de kavuruyordu... fren YOK aldın mı kafadan ilk gireceğin şey budur... soğutma sistemi sıkıntıdır devamlı su eksiltir, suyun nereye gittiğini bulamazsın :)
iç aksam çok kalitesiz, tıkırtı çıtırtıdan duramazsın, hani targa var ya??? keşke olmasa dersin tangırtıdan...
süspansüyon idare eder ama çok serttir, zaten başka türlü yolda durmuyor meret...
ama şunu da bil ki, sağlıklı haldeki bir 220Turbo, otobana çıktığı zaman bir uzar, sanki hiç bitmeyecek zannedersin motorun gücünü :)
Kankacım ben zaten haftasonu aracı yapmak istiyorum. Alıp bi yay atıcam üzerine, sonra sac gaz millet benden sıkılana kadar :D
ghibli06
23-09-2010, 21:25
Kanka onun yerine calibrayı turbolayalım daha mantıklı...
rover 220 bence o kadar kötü değil. Parçasına gelince hertürlü parçası mevcut. Bildiğim kadarı ile alt takım honda. İstanbulda da hertürlü parcası mevcut. Tanıdğım rover220 sahibi 1.5 yıldan beri daha hiç sanayi ile tanışmamış bir rovercı. Gayet hor kullanıyor ama aracı temiz. Fabrikasyon motor yapılmamış 175.000km de üfleme falanda yok. Yani kısacı sorunlu binici vardır sorunlu araba yoktur. Temizini bulursa al derim. Fakat şunu göz önünde bulundurmak lazım. Turbo araba redline sevmez!!! Turbo araba top speed sevmez!!! Rover vitesleride gayet uzun tatmin eder seni. Frenleri gerçekten kötü durmaz... bolbol sarar!! Motorun hertarafına rahatça ulaşabilirsin. Ustasıda sen olucaksın. Temizinide buldunmu alabilirsin bence. Ben q4 sahibiyim çok sorunlu diyorlar inan daha hiç bir sorunu görmedim allaha sükürler olsun:):)
UĞUR YUMAK
24-09-2010, 00:10
rover 220 bence o kadar kötü değil. Parçasına gelince hertürlü parçası mevcut. Bildiğim kadarı ile alt takım honda. İstanbulda da hertürlü parcası mevcut. Tanıdğım rover220 sahibi 1.5 yıldan beri daha hiç sanayi ile tanışmamış bir rovercı. Gayet hor kullanıyor ama aracı temiz. Fabrikasyon motor yapılmamış 175.000km de üfleme falanda yok. Yani kısacı sorunlu binici vardır sorunlu araba yoktur. Temizini bulursa al derim. Fakat şunu göz önünde bulundurmak lazım. Turbo araba redline sevmez!!! Turbo araba top speed sevmez!!! Rover vitesleride gayet uzun tatmin eder seni. Frenleri gerçekten kötü durmaz... bolbol sarar!! Motorun hertarafına rahatça ulaşabilirsin. Ustasıda sen olucaksın. Temizinide buldunmu alabilirsin bence. Ben q4 sahibiyim çok sorunlu diyorlar inan daha hiç bir sorunu görmedim allaha sükürler olsun:):)
155 Q4 mü ? :)
rover 220 sahibiyim. ayrıca satıyorum.
kazasızını almalısın bir.
yükleneceksen orj. pistonları değiştirip forgetliceksin(dandik parça kullanmayacaksın motorun içinde ve standart kullanıcaksan da çipleyip 1.1 barın üstüne çıkmayacaksın piston kol kapak dağılır) iki.
emme ve egsoz portlarını büyüttürüceksin sübapları büyüteceksin, paran varsa egsoz manifoldu yaptırmalısın yoksa sadece komple egsoz yaptırmalısın yoksa 350bg hayal üç.
turbosu dayanıksız değiştiriceksin gt28 yada t3-t4 vs. gibi dört.
350+bg ler için enjektör almalısın 550cc ve üstü. 750cc verimli olur beş.
bronz balata yapmazsan yürümez altı. (orj. baskısı üstündeyse en iyisi o. AP marka. valeo vs. ise çıkma AP alıcaksın onu bronzlucaksın yoksa olmaz)
17" üstü jant takmayacaksın ve lastikler 205 40 17 olacak. daha büyüğü sürter yedi.
3 cmden daha fazla alçaltırsan bi tümsekte şanzıman takozunu bırakırsın sekiz.
standart kollar 350bg e dayanır dokuz.
bunları yapınca custom çip gerekir standart bir çiple verim alamazsın on.
radyatörü değiştiriceksin büyük alacaksın fanları da büyüteceksin. yoksa soğutmaz conta yakarsın. contası çelik conta ama 2-3 defadan sonra cortluyor onbir.
72amper akü kullanırsan voltaj problemi olmuyor aşağısı kurtarmıyor (şarj dinamosunun voltajını ölçtür almadan 12.5 üstü göstermeli yoksa 450tl bayılırsın) oniki.
parçası bulunuyor ama ucuz değil. alacağın aracın altına bakmadan alma arkada da viraj demiri varmı bak. mümkünse almadan en iyisi bir şaseciye götür baksın. şu an sahibinden de satılık yeşil bir tane var bildiğim araç boyasız. conta yaktı. yapıldı. çok iyi durumda 12000tl civarı bişidi...hayırlısı olsun...
frenleri unuttum. rover 827nin diskleri 2mm daha büyük. bunu takıcaksın. balata taşıyıcısı 820ti ninki olacak. balatalar standart kullanılıyor boyutu ama ebc yeşil balata alacaksın. honda civic ile aynı. 620ti nin westinghouse'ını takacaksın. yoksa standardı bile durmuyor.
gazlamadan önce de aracın tepkileri çok değişik alışmadan gazlamıcaksın. yoksa sağa veya sola uçarsın :))
turbosu standart 0.8 gibi bi basınca ayarlı. westgate'leri eskidiğinden çok kötü basıncı tutamıyor sağlamını takmalısın verim alamazsın. turbosunun üstünde entegre dump valve tarzı bişi var onu kullanmayacaksın. emme manifoldu ile intercooler arasına bir hks blow off takacaksın...benzin basıncı 3 bar max fakat gerektiğinde kullanıyor direk 3 bara ayarlatıcaksın. benzin pompasını değiştirmeli ve 6 - 8 bar arası pompa takmalısın.
araç 1150kg. standart süspansiyonların önden ve arkadan kayma eğilimi var ama kilitli difransiyel baya iş görüyor. ayrıca onuda alırken test ettir çalışmıyorsa aracı alma.
mümkünse daha önce kullanmış biri ile git ve aracı yolda deneyin bilen hemen anlayacaktır durumunu...
büyük şehirler haricinde bir yerde oturuyorsan hiç alma...
egeturbo
24-09-2010, 08:36
abi üzerinde garrett t25 serisi bi turbo mevcut basık tip emme ka nadı kullanıyorlar.
PriSOneR
24-09-2010, 09:13
haydi 1.6 bar günceli roverciler çıksın meydana :D
bahadırtelli
24-09-2010, 09:23
2 yıldan fazla kullandım ilk arabamdı halada uğraşacak vaktim olsa eski arabamı tekrar alır kapıya koyarım. Motor sıkıntı yaratıyor diyor herkes ama 1996 yılından beri gazlanan turbo arabada motor patlayabilir dogal olarak asıl sorun fazla ellenmemişini bulmak. Motor parçalarıda gayet ucuz sayılır. Sonuç olarak fiyat/performans bakımından cok üst seviyede aractır. Eksileri ise frenleri (ben kendiminkine kanallı disk taktım ve fren sistemini 620 ti ile değiştirip halletmiştim), soğutma sistemi sıkıntılı.
normalde 0.6 barda yürüyordum gazlayacağım zaman 0.9 kadar acabiliyordum sonrasında ecu izin vermiyordu zaten enjektörler falan da yetersiz kalıyordu. 0.9 barda tahminimce 220-230 civarıgüç alınabiliyordu.
Bu baya güzel bir bilgi oldu sağol Bahadır
Istanbul Maslak oto sanayide, Mustafa usta var, daha önce 2 tane roverımı sürekli kendisine yaptırırdım. Hem fiyat olarak uygun, hem de işi bilen biri olarak her yerde yardımcı oluyor. Parça konusunda sıkıntı yaşatmaz.
http://www.roverci.com/
bahadırtelli
24-09-2010, 13:47
mustafa gercekten cok iyidir rover sayesinde kanka olmustuk halada sanayiye her gittiğimde mutlaka yanına uğrarım rover dışındaki arabalarımıda güvenle ona yaptırım. Yanlış yapmaz kimseye.
10bin param olsun alacağım ilk araba şuan....
155 Q4 mü ? :)
Evet 155 Q4:):):)
12-13 bine satılan 220 turboların neredeyse tamamı yorgun ama segment farklıda olsa 12-13 bine full 620Tİ bulunabiliyor.
PriSOneR
27-09-2010, 07:52
12-13 bine satılan 220 turboların neredeyse tamamı yorgun ama segment farklıda olsa 12-13 bine full 620Tİ bulunabiliyor.
620ti de 220tc gibi yürümüyor ama :D
likedead
27-09-2010, 08:28
abi roverla falan uğraşma yap calibrayı turbo devam et..:)
elinde calibra varken bu düşünce biraz ilginç geldi bana. rover kötü olduğu için değil opelin parçasının bakkalda bile olup ucuz olması yüzünden.
ayrıca calibranın orjinalinde fren süspansiyon aerodinamik ve iç mekan kalitesi roverdan yüksektir sadece c20let yapıp phase 1 yaparsın hedeflediğin gücü alırsın zaten.
kankacım hepiniz doğru diosunuz, gel gelelim turbo hale getirmek belki maliyet değil calibrayı ama bir tek şanzımanı bile 3000-3500tl :D
Ben o paraya zaten komple turbo yaparım. Bu nedenledirki calibraya aldığım atmo parçalarla devam edicem ama kendime 2. bir turbo araç bakıorum.
620ti iyidir. kimse bilmez yollarda ti modelini. eğlenceli olur..
power_mondeo
03-10-2010, 20:28
haydi 1.6 bar günceli roverciler çıksın meydana :D
4 aydır rover 216 coupe kullanıyorum, 1.6 120hp 7000rpm çeviriyor, bütün donanımları halen çalışıyor, gayetde memnunum frenleri gerçekten zayıf... parça sıkıntımda yok
yakında 820 ti ile takas edicem...:cool:
cetinkaya55
03-10-2010, 20:50
sakın diyim, liftten inmeyi hiç sevmeyen, parça sıkıntısı büyük olan, çok başarısız bir bloğa sahip olan bir araç
henüz blok patlatan rover 220 turbo duymadım,belki bir gün olur ama şimdilik yok.
800 hp ile ingilterede koşturuyorlar bu blokla ingiliz tayını :))
PriSOneR
04-10-2010, 07:58
4 aydır rover 216 coupe kullanıyorum, 1.6 120hp 7000rpm çeviriyor, bütün donanımları halen çalışıyor, gayetde memnunum frenleri gerçekten zayıf... parça sıkıntımda yok
yakında 820 ti ile takas edicem...:cool:
sen zayıf fren görmemişsin 220tc ye binmedin sanırım :D 250+ hızlarda ingiliz tayı frene neden basıyorsun sahip bırak gideyim diyor :D
tuncayakyz
04-10-2010, 08:00
mustafa gercekten cok iyidir rover sayesinde kanka olmustuk halada sanayiye her gittiğimde mutlaka yanına uğrarım rover dışındaki arabalarımıda güvenle ona yaptırım. Yanlış yapmaz kimseye.
aynen haklısın..
tuncayakyz
04-10-2010, 08:02
Istanbul Maslak oto sanayide, Mustafa usta var, daha önce 2 tane roverımı sürekli kendisine yaptırırdım. Hem fiyat olarak uygun, hem de işi bilen biri olarak her yerde yardımcı oluyor. Parça konusunda sıkıntı yaşatmaz.
Rover Center Service | Rover Yedek Parça, Land Rover Yedek Parça, Range Rover Yedek Parça, MG Rover Yedek Parça (http://www.roverci.com/)
Hele üst katta aramadığın kadar diyeyim dolu dolu:D
220 T ler de hondanın bir motoru kullanılmış ve 0.8 bar ile yürüyor diye biliyorum.
PriSOneR
13-10-2010, 07:54
220 T ler de hondanın bir motoru kullanılmış ve 0.8 bar ile yürüyor diye biliyorum.
Tamamen söylenti bu dediğin motor Roverin kendi üretimidir 220tc lerde.
Edit : Stock 220tc 0.7 yürür
vkarayel
14-10-2010, 08:34
7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
http://www.yedekparcabizde.com/index.php?do=catalog/show2&p=553
fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
350 beygir için ;
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate (ext)
gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...
7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
http://www.yedekparcabizde.com/index.php?do=catalog/show2&p=553
fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
350 beygir için ;
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate (ext)
gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...
0.7 barda 200 beygir olan araç 1.5 barda nasıl 600 beygir çıkartabilir??
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate
ile demiş adam...
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate
ile demiş adam...
o dediklerinle motorun hacmini değiştirmeden 1.5 barda 600 hp çıkmaz abicim..
PriSOneR
18-10-2010, 08:11
o dediklerinle motorun hacmini değiştirmeden 1.5 barda 600 hp çıkmaz abicim..
ne çıkarır peki ustad sen iyi biliyor a benziyosun dyno işlerini :D
vkarayel
18-10-2010, 08:43
0.7 barda 200 beygir olan araç 1.5 barda nasıl 600 beygir çıkartabilir??
Kardeş bu işler doğru orantı ile olmuyor ...
Selim Kaynar
18-10-2010, 09:59
Kardeş bu işler doğru orantı ile olmuyor ...
Aslında iyi ayarlanırsa tam olarak da doğru orantı oluyor bu işler teorikte .
Aynı teknoloji le üretilmiş iki araçtan örnekle gideceğim
Seat İbiza 1.4 tdi ve Seat leon 1.9 Tdi
seat leon 1.9 tdi
1896 cc
çap x strok 79,5 x 95,5 4 silindir
Sıkıştırma oranı 19:1
105 ps @4000
250 Nm @1900
Seat ibiza 1.4
1422 cc
ÇAp x strok 79,5 x 95,5 3 silindir(yani üstteki bloktan 1 silindir kesilmiş)
Sıkıştırma oranı 19,5:1
80 ps @4000
195 Nm@2200
1896/1422 :1,330
4/3 : 1,33 Yani ikisinde de turbo aynı basıyorsa güç de tork da 1,9 luk motorda 1,4 motorun 1,33 katı olmalı bakalım öyle mi?
105/80 1,315
250/195 1,282 yani yaklaşık olarak aynı Sıkıştırma oranı ikisinde de aynı olsaydı değerler birbirine daha çok yaklaşacaktı.
En basit kimya denklemi bile böyle P.V:n
Yani kapalı bir kapa 200 gr hava sıkıştıralım ve basınçP olsun. Şimdi Aynı kaba 200 gr daha hava sıkıştıralım şimdi basıncımız TAM OLARAK 2P kadar olur.
Yani hacim,basınç demek emilebilecek hava demek. Bu havayı da aynı şartlarda işleyebilirsen bu da tork demek. Torku da aynı devirde döndürürsen bu da güç demek .Yani 2 litre motora 1 bar turbo basarsan 2+2:4 litrelik motorun emdiği havayı emer. E bu motorların karakteristiği de aynı yapıdaydı 2 litreden 200 hp cıkaran motor, 2litre 1 bar basan aşırı beslemeyle 400 hp cıkarır.
atm basıncı 1 bar alınırsa
Buna göre yukarda 0,7 barda 200 hp veren motor turbo olmasaydı 200/1,7=117 hp verecekti. 1,5 bar basan turbo ile 117*2,5= tam olarak 294 hp verir.
Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor. Ama gerçek hayatta bu da imkansız olduğu için 428 den daha az bir güç elde edecek ama bu değere yine de çok yakın olacak.
DetailEF
18-10-2010, 10:04
Aslında iyi ayarlanırsa tam olarak da doğru orantı oluyor bu işler teorikte .
Aynı teknoloji le üretilmiş iki araçtan örnekle gideceğim
Seat İbiza 1.4 tdi ve Seat leon 1.9 Tdi
seat leon 1.9 tdi
1896 cc
çap x strok 79,5 x 95,5 4 silindir
Sıkıştırma oranı 19:1
105 ps @4000
250 Nm @1900
Seat ibiza 1.4
1422 cc
ÇAp x strok 79,5 x 95,5 3 silindir(yani üstteki bloktan 1 silindir kesilmiş)
Sıkıştırma oranı 19,5:1
80 ps @4000
195 Nm@2200
1896/1422 :1,33
4/3 : 1,33 Yani ikisinde de turbo aynı basıyorsa güç de tork da 1,9 luk motorda 1,4 motorun 1,33 katı olmalı bakalım öyle mi?
105/80 1,315
250/195 1,282 yani yaklaşık olarak aynı Sıkıştırma oranı ikisinde de aynı olsaydı değerler birbirine daha çok yaklaşacaktı.
En basit kimya denklemi bile böyle P.V:n
Yani kapalı bir kapa 200 gr hava sıkıştıralım ve basınçP olsun. Şimdi Aynı kaba 200 gr daha hava sıkıştıralım şimdi basıncımız TAM OLARAK 2P kadar olur.
Yani hacim,basınç demek emilebilecek hava demek. Bu havayı da aynı şartlarda işleyebilirsen bu da tork demek. Torku da aynı devirde döndürürsen bu da güç demek .Yani 2 litre motora 1 bar turbo basarsan 2+2:4 litrelik motorun emdiği havayı emer. E bu motorların karakteristiği de aynı yapıdaydı 2 litreden 200 hp cıkaran motor, 2litre 1 bar basan aşırı beslemeyle 400 hp cıkarır.
Buna göre yukarda 0,7 barda 200 hp veren motor 1,5 barda tam olarak 428 hp verir.
Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor. Ama gerçek hayatta bu da imkansız olduğu için 428 den daha az bir güç elde edecek ama bu değere yine de çok yakın olacak.
Teorine hava şartlarınıda katabiliyor musun :heyoo:
Selim Kaynar
18-10-2010, 10:07
Teorine hava şartlarınıda katabiliyor musun :heyoo:
yazarken fark ettim 0,7 bar basam aracı atmosferik olarak düşünmüşüm şimdiki değer 428 değil 294 olacak. Onun haricinde herşeye kefilim
DetailEF
18-10-2010, 10:12
yazarken fark ettim 0,7 bar basam aracı atmosferik olarak düşünmüşüm şimdiki değer 428 değil 294 olacak. Onun haricinde herşeye kefilim
Hayır şunu demek istedim. Nem ve hava sıcaklığını hesaba katıyor musun ? Dünya üzerinde bu hava sıcaklığı hep sabit mi ? Sıcaklık, hava basıncı, hava sıcaklığı aracın gücüne çok etken bilirsin değil mi :)
Selim Kaynar
18-10-2010, 10:16
Hayır şunu demek istedim. Nem ve hava sıcaklığını hesaba katıyor musun ? Dünya üzerinde bu hava sıcaklığı hep sabit mi ? Sıcaklık, hava basıncı, hava sıcaklığı aracın gücüne çok etken bilirsin değil mi :)
hayır tabiki .yukarda zaten diğer bütün faktörler sabit diye belirttim.
"Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor."
yani aynı otomobil aynı gün yapılan mod varsay sen :)
DetailEF
18-10-2010, 10:17
hayır tabiki .yukarda zaten diğer bütün faktörler sabit diye belirttim.
"Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor."
yani aynı otomobil aynı gün yapılan mod varsay sen :)
Peki teşekkür ederim ben cevabımı aldım :)
bersavas
18-10-2010, 10:20
Yakın zamanda aracını satmış motorunu dahil komple yaptırmış (250 hp) ve daha önce 50 ye yakın araba kullanmış biri olarak 95 model artık aksaraydaki parçacıların elini çekmeye başladığı (çıkma parçası bol ama neden çıktığıda *****) dediğin gibi 200 beygir ama her alan gazladığından ömrünü tamamlamaya başlamış bir araba. her yanını incik incik biliyorum. Şahsi görüşşüm onunla uğraşacağına yeni jenerasyon hafif bir araba alıp onunla uğraş. parana zamanına yazık. her türlü bilgiyide paylaşırım. istersen arayabilirsin 0533 651 55 22 bora
Selim Kaynar
18-10-2010, 10:25
Peki teşekkür ederim ben cevabımı aldım :)
hatta işi abartayım ben hazır böyle şartlara sahipken:). tork ve beygir gücü grafiği dahi aynı şekilde artarak gider :)
Ama öyle bir dünya yok tabiki.En basitinden ne turboyu aynı şekilde dolduracak flow var ne de egt sinden tut iat ına kadar güç çıktısına direkt olarak etki eden faktörler aynı olacak.
ne çıkarır peki ustad sen iyi biliyor a benziyosun dyno işlerini :D
Kardeş bu işler doğru orantı ile olmuyor ...
Bir başka konudaki postum
Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..
Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.
buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.
Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.
Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.
Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..
Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..
Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.
Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..
Yukarıdaki postun bulunduğu konu..
okumak için tıklayınız (http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/63286-arias-pistonlar-nasildir-4.html#post1698064)
aşağıdaki linktede, subaruyu modlamak için bi konu.. Basınç seviyleri ve motorun ulaşacağı güçler çeşitli kişiler tarafından belirtilmiş..
okumak için tıkla (http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/65491-gc8-modlamak-icin-yardim.html)
ne çıkarır peki ustad sen iyi biliyor a benziyosun dyno işlerini :D
şimdi üstadım senin canavardaki basınç seviyesi nedir? orjinal turbosunu kullanıyorsun değil mi?
6500 - 7000 devirde kaç bar gösteriyor, 3500 - 4000 civarında kaç bar gösteriyor?
Devir yükseldikçe basınç düşüyordur diye tahmin ediyorum..
vkarayel
18-10-2010, 14:57
şimdi üstadım senin canavardaki basınç seviyesi nedir? orjinal turbosunu kullanıyorsun değil mi?
6500 - 7000 devirde kaç bar gösteriyor, 3500 - 4000 civarında kaç bar gösteriyor?
Devir yükseldikçe basınç düşüyordur diye tahmin ediyorum..
Ben benim araca göre cevap vereyim....
3400 devirde 1.5 barı alıyorum ve 7500 devire kadar 1.5 barda sabit gidiyorum ....
Bu aracın hava yakıt karışımı map'i nedir onuda açıklayabilirmisin, basınca göre gücün doğru orantılı olduğunu açıklamışsın teşekkürler. 0,7 barda 200 se 1.4 te 400 :)
www.anracing.com linki incele bence linkteki 220 demekki 800 beygiri almak için 3 bar basmış :) Vay anasını ne makina ya 3 bar basıyo ...
PriSOneR
18-10-2010, 15:17
şimdi üstadım senin canavardaki basınç seviyesi nedir? orjinal turbosunu kullanıyorsun değil mi?
6500 - 7000 devirde kaç bar gösteriyor, 3500 - 4000 civarında kaç bar gösteriyor?
Devir yükseldikçe basınç düşüyordur diye tahmin ediyorum..
olayın hesabını merak ettiğim için sormuştum sorumu ama banada bir soru yöneldi cevaplayim :)
orjinal t25 turbosu ile kim 1.5 basmışki ben basayim :D
gt3076 ile 1.5 bar 7.200dd e kadar görüyoruz diyelim ne alırız ? hp ustad :D
Ben benim araca göre cevap vereyim....
3400 devirde 1.5 barı alıyorum ve 7500 devire kadar 1.5 barda sabit gidiyorum ....
Bu aracın hava yakıt karışımı map'i nedir onuda açıklayabilirmisin, basınca göre gücün doğru orantılı olduğunu açıklamışsın teşekkürler. 0,7 barda 200 se 1.4 te 400 :)
www.anracing.com linki incele bence linkteki 220 demekki 800 beygiri almak için 3 bar basmış :) Vay anasını ne makina ya 3 bar basıyo ...
abi yaşına hürmeten üsluba bişey demiyorum ama saldırgan olmaya gerek yok..
Sen kendin söylemişsin arabam 7500 devire kadar 1.5 bar sabit gidiyor diye, bende hemen sorumu sorarım senin araban 600 hp diye mi?
Bu arada 7500 e kadar 1.5 bar sabit basınç gidebiliyorsan, turbon da orjinal turbo değil di mi? Neyse konumuz bu değil bu detaya girmeye gerek yok..
sen orantı meselesinde hatalısın, şöyleki araç 0.7 bar pozitif basınçsa (yani gösterge 0.7 bar gösteriyorsa) bu mutlak olarak 1.7 bar demektir.. 1.7 bar mutlak basınçta 200 hp güç çıkartan bir motor, mutlak 2.5 bar da (yani gösterge de 1.5 bar) teorik 300 hp güç üretir.. (dip not: aynı devirde). Tabiki bu teorik, aracın hava soğutması, yakıtın oktanı, bujilerin ateşleme derecesi vs. ortaya çıkan gücü değiştirir elbette.. ama bu fark atla deve olmaz yani..
Tekrar soruyorum senin aracın 1.5 bar basınç seviyesinde kaç beygir güc çıkartıyor?
Turbo araçlarda chip tuningle gücün çoook artmasının tek nedeni basınç seviyesinin artmasıdır, daha fazla basınç= daha fazla hava = daha fazla güç..
Ama şuda değişmez bi gerçek, rover 220 turbo, 2.0 turbo motor, 7500 devirde, nossuz ve normal bir yakıtla 1,5 barda hiç bir şekilde 600 hp güç çıkartmaz..
2 kere 2 dört, fizik kuralları sabittir..
yaparsın 10000 - 12000 devir, sıkıştırmayı 8:1 lerden 11:1 lere çıkartırsın, nos, uçak yakıtı kullanırsın, yüksek basınçlara hava yetiştirebilecek büyük bir turbo kullanırsın o zaman olur, ama bunlar da senin yazdığın listede yoktu ;)
olayın hesabını merak ettiğim için sormuştum sorumu ama banada bir soru yöneldi cevaplayim :)
orjinal t25 turbosu ile kim 1.5 basmışki ben basayim :D
gt3076 ile 1.5 bar 7.200dd e kadar görüyoruz diyelim ne alırız ? hp ustad :D
yukarıdaki mesajda yazdım.. teorik 300 hp.. aralık vermek gerekirse 300 - 350 hp derim ama nokta atışı cevap vermek imkansız gibi bişey.. zaten öyle bi iddiam da yok ;)
orjinal turbo ile 1.5 bar basamamak çok normal zaten, orda da alınganlık yapmana gerek yok.. Ben sadece tahmin yapmak için devir ve basınç seviyesini anlamaya çalışıyorum..
Peki bende sana sorarım evet kaç beygir senin canavar, 1.5 bar ve 7200 devirde..
Bu arada ben bunları yazarken samimi bi şekilde yazıyorum, kimseyi, kötülemek, karalamak gibi bi amacım yok..
Bu forum teknik bilgi olarak türkiyedeki en iyi forum.. Dolayısıyla burada bulunmamızın amacı, öğrenmek ve bildiklerimizi paylaşmak, değil mi yoksa?
PriSOneR
18-10-2010, 15:29
yukarıdaki mesajda yazdım.. teorik 300 hp.. aralık vermek gerekirse 300 - 350 hp derim ama nokta atışı cevap vermek imkansız gibi bişey.. zaten öyle bi iddiam da yok ;)
orjinal turbo ile 1.5 bar basamamak çok normal zaten, orda da alınganlık yapmana gerek yok.. Ben sadece tahmin yapmak için devir ve basınç seviyesini anlamaya çalışıyorum..
Peki bende sana sorarım evet kaç beygir senin canavar, 1.5 bar ve 7200 devirde..
Bu arada ben bunları yazarken samimi bi şekilde yazıyorum, kimseyi, kötülemek, karalamak gibi bi amacım yok..
Bu forum teknik bilgi olarak türkiyedeki en iyi forum.. Dolayısıyla burada bulunmamızın amacı, öğrenmek ve bildiklerimizi paylaşmak, değil mi yoksa?
bende tahmini değeri ögrenmek için sormuştum sana zaten bizim burada dyno olmadığı için pek bir fikrim yok malesef
vkarayel
18-10-2010, 17:00
abi yaşına hürmeten üsluba bişey demiyorum ama saldırgan olmaya gerek yok..
Sen kendin söylemişsin arabam 7500 devire kadar 1.5 bar sabit gidiyor diye, bende hemen sorumu sorarım senin araban 600 hp diye mi?
Bu arada 7500 e kadar 1.5 bar sabit basınç gidebiliyorsan, turbon da orjinal turbo değil di mi? Neyse konumuz bu değil bu detaya girmeye gerek yok..
sen orantı meselesinde hatalısın, şöyleki araç 0.7 bar pozitif basınçsa (yani gösterge 0.7 bar gösteriyorsa) bu mutlak olarak 1.7 bar demektir.. 1.7 bar mutlak basınçta 200 hp güç çıkartan bir motor, mutlak 2.5 bar da (yani gösterge de 1.5 bar) teorik 300 hp güç üretir.. (dip not: aynı devirde). Tabiki bu teorik, aracın hava soğutması, yakıtın oktanı, bujilerin ateşleme derecesi vs. ortaya çıkan gücü değiştirir elbette.. ama bu fark atla deve olmaz yani..
Tekrar soruyorum senin aracın 1.5 bar basınç seviyesinde kaç beygir güc çıkartıyor?
Turbo araçlarda chip tuningle gücün çoook artmasının tek nedeni basınç seviyesinin artmasıdır, daha fazla basınç= daha fazla hava = daha fazla güç..
Ama şuda değişmez bi gerçek, rover 220 turbo, 2.0 turbo motor, 7500 devirde, nossuz ve normal bir yakıtla 1,5 barda hiç bir şekilde 600 hp güç çıkartmaz..
2 kere 2 dört, fizik kuralları sabittir..
yaparsın 10000 - 12000 devir, sıkıştırmayı 8:1 lerden 11:1 lere çıkartırsın, nos, uçak yakıtı kullanırsın, yüksek basınçlara hava yetiştirebilecek büyük bir turbo kullanırsın o zaman olur, ama bunlar da senin yazdığın listede yoktu ;)
Tartışmak gibi bir amacım tabiki yok yalnış anladın beni .. Ben gücü direk bara bağlama derim, sadece 1 manifold + eksozla aynı barda 3 haneli beygir artışları yaşanabiliyor,
onuda geçtim ekzantrik + kapak modifiyesi ile de aynı şekilde 3 haneli güçler alınabiliyor. Benim tepkim sana göre herşey kaç bar o kadar beygir, başka şekilde güç artmaz. Madem öyle atmosferikleri nasıl 2 kat güçlere çıkarıyorlar . ..
ahmet3425
18-10-2010, 18:24
abi yaşına hürmeten üsluba bişey demiyorum ama saldırgan olmaya gerek yok..
Sen kendin söylemişsin arabam 7500 devire kadar 1.5 bar sabit gidiyor diye, bende hemen sorumu sorarım senin araban 600 hp diye mi?
Bu arada 7500 e kadar 1.5 bar sabit basınç gidebiliyorsan, turbon da orjinal turbo değil di mi? Neyse konumuz bu değil bu detaya girmeye gerek yok..
sen orantı meselesinde hatalısın, şöyleki araç 0.7 bar pozitif basınçsa (yani gösterge 0.7 bar gösteriyorsa) bu mutlak olarak 1.7 bar demektir.. 1.7 bar mutlak basınçta 200 hp güç çıkartan bir motor, mutlak 2.5 bar da (yani gösterge de 1.5 bar) teorik 300 hp güç üretir.. (dip not: aynı devirde). Tabiki bu teorik, aracın hava soğutması, yakıtın oktanı, bujilerin ateşleme derecesi vs. ortaya çıkan gücü değiştirir elbette.. ama bu fark atla deve olmaz yani..
Tekrar soruyorum senin aracın 1.5 bar basınç seviyesinde kaç beygir güc çıkartıyor?
Turbo araçlarda chip tuningle gücün çoook artmasının tek nedeni basınç seviyesinin artmasıdır, daha fazla basınç= daha fazla hava = daha fazla güç..
Ama şuda değişmez bi gerçek, rover 220 turbo, 2.0 turbo motor, 7500 devirde, nossuz ve normal bir yakıtla 1,5 barda hiç bir şekilde 600 hp güç çıkartmaz..
2 kere 2 dört, fizik kuralları sabittir..
yaparsın 10000 - 12000 devir, sıkıştırmayı 8:1 lerden 11:1 lere çıkartırsın, nos, uçak yakıtı kullanırsın, yüksek basınçlara hava yetiştirebilecek büyük bir turbo kullanırsın o zaman olur, ama bunlar da senin yazdığın listede yoktu ;)
o kadarda abartmayın.
sağlam bir alt yapı gt gt35R tarzı bi turbo 1.8 2.0 peak 1.5 1.6 cont basınclarda o araba 600 hp yi cıkarır sıkıstırmasında bu arada 8:5.1...
tuncayakyz
18-10-2010, 20:14
600hp lere gerek yok bence bu bir yaşam tarzıdır ama 300 hp lerde çok büyük bir güçtür.Az olsun rahat nefes alsın.Ben bu mantıkla yaklaşıyorum.Gökhanda biliyor bende aracıma bayağı masraf ediyorum.Ben bu yatırımların sonucu dynoda 260-270 hpleri hiç zorlanmadan göreyim dünyada benden mutlusu yoktur.:D
Tartışmak gibi bir amacım tabiki yok yalnış anladın beni .. Ben gücü direk bara bağlama derim, sadece 1 manifold + eksozla aynı barda 3 haneli beygir artışları yaşanabiliyor,
onuda geçtim ekzantrik + kapak modifiyesi ile de aynı şekilde 3 haneli güçler alınabiliyor. Benim tepkim sana göre herşey kaç bar o kadar beygir, başka şekilde güç artmaz. Madem öyle atmosferikleri nasıl 2 kat güçlere çıkarıyorlar . ..
muhakkak alınır 3 haneli artışlar ama daha büyük motorlarda daha yüksek basınç seviyelerinde o zıplamaları görürüz..
2.0 turbo motorlarda 300 den 400 e yada 400 den 500 e atlatacak artışı manifold + eksoz değişikliği sağlayamaz çünkü günümüz arabalarının motorlar zaten yeterince yüksek VE ye sahip..
Atmosferik araçlarda da güç arttırmanın yolu deviri arttırmaktan geçiyor, kit car araçlar vardı eskiden şimdide super 2000 sınıfı var rallilerde, o araçlara baktığımızda görüyoruz ki yol araçlarına göre çok yüksek devirlere çıkarak o güçlere ulaşabiliyorlar ancak.. Yüksek devire çıkmak demek motora daha fazla hava girmesi demek, tabi orda üst seviyede mühendislik çalışmalarıyla motorun VE si arttırılarak güç de artıyor ama atmosferik araçlara uygulanan işlemler turbo araçlara uygun olmaz.. En basitinden egzantrik profilleri farklıdır..
Bu arada arabada sadece basıncı değiştirip 2 farklı ölçüm yaparsan gücün basınçla orantılı olduğunu göreceksin.. Tabiki diğer söylediğin şeyler etkileyecektir.. 0.5 barda senin arabanın gücü 3 birimse, 1 barda 4 birim çıkar.. (bunu deneyebilirsin dyno ölçümü sırasında) Ama muhakkak bunu aksi örnekler olabilir, basınç arttıkça intercooler yetersiz kalabilir dolayısıyla sıcak havada verim düşeceğinde orantı tam sağlanmaz..
Ama benim en başta dediğim gibi, 2 litre bir motorda, hemde düşük sıkıştırmada, 1.5 barda 600 hp ye ulaşmak çok kolay değil hala iddiamın arkasındayım
o kadarda abartmayın.
sağlam bir alt yapı gt gt35R tarzı bi turbo 1.8 2.0 peak 1.5 1.6 cont basınclarda o araba 600 hp yi cıkarır sıkıstırmasında bu arada 8:5.1...
tamam biraz abartı olabilir :)
ama 1.6 barda dahi 8.5:1 sıkıştırmada, 2 litre motordan 600 hp çıkmaz istersen daha da büyük turbo tak 1.6 bar, 1.6 bardır (ufak sıcaklık farkları dışında), motora giren hava hemen hemen aynı olacaktır.
turbo beslemede litre başına 300 hp güç üreten araçları incele internette çok var örnekleri, ya sıkıştırma yüksektir yüksek oktanlı yakıt kullanılıyordur, yada düşük sıkıştırmada abartı basınçları (1,5 bardan fazladır) vardır..
vkarayel
19-10-2010, 08:44
Bu bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım benim aklıma turbonun basıncını artırınca gücün atıcağı hiç gelmemişti ... Konuyu kapatalım artık istersen kör dövüşü oluyor ...Sen Devir arttırarak güç arttır. Biz başka yöntemlerle kendi çapımızda arttırırız ...
Bu bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım benim aklıma turbonun basıncını artırınca gücün atıcağı hiç gelmemişti ... Konuyu kapatalım artık istersen kör dövüşü oluyor ...Sen Devir arttırarak güç arttır. Biz başka yöntemlerle kendi çapımızda arttırırız ...
benim açımdan hiç de kör dövüşü değil..
söylediğin siteyi buldum ve baktım, linkteki araç 2.1 litre, 800 hp ama ne basınç seviyesi, ne sıkıştırma, ne de kullandıkları yakıt yazmıyor, istersen soralım vatandaşlara, öğrenmiş oluruz böylece görmek isteyenler tıklayabilir (http://www.an-racing.co.uk/bubble.html)
bana bildiklerim yeter de artar diyorsan , bildiğin yöntemlerle güç arttırmaya devam o zaman..
vkarayel
19-10-2010, 09:44
O vatandaşlar Rover.uk forumdan arkadaşlarım sormana gerek yok... Sıkıştırma ile basınç seviyesi motor sağlığı açısından ters orantılı olmalıdır bu arada ... Yakıta gelince uçak benzini kullanıcak hali yok NOS kullansa olsun hadi sana 100 beygir ... Geri kalan 700 ü nereden çıkarıyor bu arkadaş taş devrindeki gibi arabanın altından yabadabaduuu yapmıyorya ...
O vatandaşlar Rover.uk forumdan arkadaşlarım sormana gerek yok... Sıkıştırma ile basınç seviyesi motor sağlığı açısından ters orantılı olmalıdır bu arada ... Yakıta gelince uçak benzini kullanıcak hali yok NOS kullansa olsun hadi sana 100 beygir ... Geri kalan 700 ü nereden çıkarıyor bu arkadaş taş devrindeki gibi arabanın altından yabadabaduuu yapmıyorya ...
sor arkadaşlarına da öğren o zaman..
bakkal hesabı yapmayalım bu teknik forumda.. 100 hp nosdan, filtreden 50, eksoz manifoldu da 100 desek..
ben de biraz senin gibi konuşayım hatta:
"basınçla sıkıştırma ters orantılı olacağını bilmiyorduk, aklıma hiç gelmemişti, öğrenmiş olduk sayende, neyse sen bildiğin gibi yap biz bildiğimiz gibi yaparız he he he"
vkarayel
19-10-2010, 09:56
Dediğim gibi tartışma saçma sabalak yerlere gidiyor. Sana haksızsın demiyorum tabiki haklısın sıkıştırma ve basınçla güç artar ama daha fazla basınç basmak için sıkıştırmayı düşürmek lazım aksi takdirde gümler makina.. 1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir AMA SADECE BASINÇLA GÜÇ ALINMIYOR ARKADAŞIM anlatmak istediğim ve tartışmanın başlangıcı bu şekilde ...
vkarayel
19-10-2010, 09:58
Burda değil gerçekte bu konuşma olsaydı hemen hemen aynı şeyleri söyleyeceğimiz için tartışma olmazdı, sen konuya hoppadanak dalınca tartışma oldu ...
Dediğim gibi tartışma saçma sabalak yerlere gidiyor. Sana haksızsın demiyorum tabiki haklısın sıkıştırma ve basınçla güç artar ama daha fazla basınç basmak için sıkıştırmayı düşürmek lazım aksi takdirde gümler makina.. 1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir AMA SADECE BASINÇLA GÜÇ ALINMIYOR ARKADAŞIM anlatmak istediğim ve tartışmanın başlangıcı bu şekilde ...
bak şimdi ama basınç vvar basınç var
hiç bir zaman daha fazla basarksak gümler falan demeyelim balonmu bu yaw?
motor içini niye daha dayanıklı malzemeden yapıyorsun daha fazla basınçta sıocaklıkta daha iyi şekilde sağlam şekilde çalışması için
burada senin asıl yapman gereken şey statik sııkıştırma değil dinamik sıkıştırmayı düşünerek hareket etmen statik sıkıştırmayı düşür dinamik sıkıştırma eğer yine yüksekse ve malzeme dayanımı kötüyse yine motor kırılabilir ayrıca 8:0 gerçekten düşük bir sıkıştırma 8:5 ideal, basınç basmak için sıkıştırma düşüreceğine forged olarak topla daha iyi sonuç alırsın, sıkıştırman düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak atıyorum 1 psi artış sana 20hp getiriyorsa 8:5 sıkıştırmada(sallıyorum tamamen) bunu 8e düşürdüğünde bu artış düşecek bunu niye istiyorsunki?
eski grup b zamanlarında değilizki 6 sıkıştırma 7 sıkıştırma:) gerek yok günümüz motorları için bu kadar düşük sıkıştırmaya
tamam biraz abartı olabilir :)
ama 1.6 barda dahi 8.5:1 sıkıştırmada, 2 litre motordan 600 hp çıkmaz istersen daha da büyük turbo tak 1.6 bar, 1.6 bardır (ufak sıcaklık farkları dışında), motora giren hava hemen hemen aynı olacaktır.
turbo beslemede litre başına 300 hp güç üreten araçları incele internette çok var örnekleri, ya sıkıştırma yüksektir yüksek oktanlı yakıt kullanılıyordur, yada düşük sıkıştırmada abartı basınçları (1,5 bardan fazladır) vardır..
şurda ktılmıyorum sadece diğer kısımlar doğru ama debi arttığında aynı basınçta ciddi farklı güçler alabilirz tabi abartı turbolar örnekler düşünerek söylüyorum bunu:) 2lt gt25 ile 2lt gt45 aynı basınçta farklı güçler üretecektir
aşırı besleme makinede gücü uygun sıkıştırmayla yakıtla basınçla alırsın yukarıda okudum ama sanki basınçla olmuyor gibi şeyler anladım, düşük hacimle güç çıkarmak yüksek basınç ister kompresör haritasında zaten direk yüksek PRlardan başlarsın hacim arttıkça PR düşer aynı güç istediğinde
niye 7lt ls1le 10 12 psi bastığında 1100 1200whp alırken 3lt 2jzde bunu almak için aynı turboyla 36 37 psi basıyorsun? o turbodan gücü hangi koşullarda çıkaracağın belli sadece denklemde katsayıları değiştiriyorsun değiştirdiğin dinamikler değişkenler sana neyi nasıl yapman gerektiğini söylüyor zaten
şurda ktılmıyorum sadece diğer kısımlar doğru ama debi arttığında aynı basınçta ciddi farklı güçler alabilirz tabi abartı turbolar örnekler düşünerek söylüyorum bunu:) 2lt gt25 ile 2lt gt45 aynı basınçta farklı güçler üretecektir
1.5 barda ne kadar farkedebilir ki? %50 farkedebilir mi mesela?
burda basınç önemli diye düşünüyorum, gt 25 in verimsiz olduğu bi basınçta gt45 le karşılaştırırsan güç farkı çok olur tabi
Dediğim gibi tartışma saçma sabalak yerlere gidiyor. Sana haksızsın demiyorum tabiki haklısın sıkıştırma ve basınçla güç artar ama daha fazla basınç basmak için sıkıştırmayı düşürmek lazım aksi takdirde gümler makina.. 1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir AMA SADECE BASINÇLA GÜÇ ALINMIYOR ARKADAŞIM anlatmak istediğim ve tartışmanın başlangıcı bu şekilde ...
aslında başlangıç noktası 1.5 bar basınçta 600 hp güç alınamayacağıydı.. ki hala iddialıyım, sende zaten en son post ta demişsin ki "1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir" diye.. dolayısıyla benim mesajlarda fazla, saçma sabalak, anlamsız hiç birşey yok..
sadece basınçla güç alınır demedim dememde, post larımda bunları tekrar tekrar yazdım zaten..
bu arada gereksiz bi gerilim olduysa ben kendi adıma özür dilerim..
vkarayel
19-10-2010, 11:05
7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
220 COUPE - Otomotiv Yedek Para, Saab Yedek Para, Alfa Romeo Yedek Para, Rover Yedek Para, Volvo Yedek Para, Jaguar Yedek Para, Porsche Yedek Para, Mini Cooper Yedek Para, Land Rover Yedek Para.. (http://www.yedekparcabizde.com/index.php?do=catalog/show2&p=553)
fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
350 beygir için ;
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate (ext)
gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...
Bu senin itiraz ettiğin cevabım değişen parçalara bakarmısın ... Yani sadece basınç arttırmıyoruz, aklına ne gelirse değişiyor.
1.5 barda ne kadar farkedebilir ki? %50 farkedebilir mi mesela?
burda basınç önemli diye düşünüyorum, gt 25 in verimsiz olduğu bi basınçta gt45 le karşılaştırırsan güç farkı çok olur tabi
hangi turboda mesela ? yani şöyle diyim örnek olarak yaklaşık 18 19psida 66 67 mm bir turbo ile 3lt motorda 600whpler alınabilirken 80mm turbo ile bunu 14 15psida almak mümkün hatta daha fazlasını, aynı basınçlarda yaklaşık 800whp verbilir 80mm bir turbo
gt25 ile gt45 i 1 bar olarak düşündüm tabi gt25 1 barda verimlidir muhtemelen ama asıl gt45 1 barda düşük hacimde gerçekten verimsiz kalacaktır
PriSOneR
19-10-2010, 12:01
sıkıştırma olayını bahsetmişsinizde biraz bizim rover 220 turbolar için sadece wössnerr firması forged üretiyor ve sıkıştırma 8.0 orjinalindede 8.5 varmı bana aracım için 8.5 sıkıştırmalı forged bulacak kimse hemen alayim ? yanlış anlaşılmasın forged siparişi verdik bir firmaya 30 gün oldu halen gelecek...
edit : Stroke: 89
Displacement: 1994 ccm
Wossner Comp. Ratio: 8.0:1
OE Comp. Ratio: 8.5:1
Piston Weight(grams ): 326
85mm lazım
sıkıştırma olayını bahsetmişsinizde biraz bizim rover 220 turbolar için sadece wössnerr firması forged üretiyor ve sıkıştırma 8.0 orjinalindede 8.5 varmı bana aracım için 8.5 sıkıştırmalı forged bulacak kimse hemen alayim ? yanlış anlaşılmasın forged siparişi verdik bir firmaya 30 gün oldu halen gelecek...
custom üretilir herhangi bir firma üretir sorun olmaz örnek gönderilir yada çizim gönderilir set olarak üretip gönderirler pistonu eğer acele iş yoksa genelde 3 4 hafta süre ile üretim yapılır je cp arias ross wiseco vs vs hepsi yapar istediğin sıkıştırmada büyüklükte çeşitte ve özellikte
hangi turboda mesela ? yani şöyle diyim örnek olarak yaklaşık 18 19psida 66 67 mm bir turbo ile 3lt motorda 600whpler alınabilirken 80mm turbo ile bunu 14 15psida almak mümkün hatta daha fazlasını, aynı basınçlarda yaklaşık 800whp verbilir 80mm bir turbo
gt25 ile gt45 i 1 bar olarak düşündüm tabi gt25 1 barda verimlidir muhtemelen ama asıl gt45 1 barda düşük hacimde gerçekten verimsiz kalacaktır
evet işte püf noktayı söyledin, yani düşük hacimde turboyu büyütsek dahi bu gücün artacağını işaret etmeyebiliyor.. Tam terside olabilir, küçük kapasiteli, büyük kapasiteliye göre örneğin 1.5 barda daha verimsiz çalışabilir bu seferde güc düşük olur tabi ama bu fark uçurum olmaz diye düşünüyorum..
3 lt de o basınçta 600 whp için, ya sıkıştırma yüksektir, ya da devir normaline göre yükselmiştir diye düşünüyorum, yanlış mıyım?
mesela miniks in k20 yi düşünelim, 2.0 litre, yüksek sıkıştırma, 1 bar da dahi çıkan güçler ortada.. neden 1. sıkıştırma yüksek, 2. motor zaten stock 9000 çeviren bi motor..
Bu motoru rover 220 nin düşük sıkıştırmalı ve az devir çeviren motoruyla kıyaslayamayız elbette..
evet işte püf noktayı söyledin, yani düşük hacimde turboyu büyütsek dahi bu gücün artacağını işaret etmeyebiliyor.. Tam terside olabilir, küçük kapasiteli, büyük kapasiteliye göre örneğin 1.5 barda daha verimsiz çalışabilir bu seferde güc düşük olur tabi ama bu fark uçurum olmaz diye düşünüyorum..
3 lt de o basınçta 600 whp için, ya sıkıştırma yüksektir, ya da devir normaline göre yükselmiştir diye düşünüyorum, yanlış mıyım?
mesela miniks in k20 yi düşünelim, 2.0 litre, yüksek sıkıştırma, 1 bar da dahi çıkan güçler ortada.. neden 1. sıkıştırma yüksek, 2. motor zaten stock 9000 çeviren bi motor..
Bu motoru rover 220 nin düşük sıkıştırmalı ve az devir çeviren motoruyla kıyaslayamayız elbette..
3ltdeki örnek aynı motor aynı egzantrik vs sadece manifolddtan turbo sökülüp yapılan bir dynoydu aynı gün alınan sonuçlardı
genel olarak turbo büyüdğünde aynı basınçta eğer turbo kombinasyonu kötü değilse güç artar tabi çok uçuk kaçık atıyorm 1 barlarda verimsiz çalışacaksa belki sorun olabilir ama sanmıyorum
k20 evet öyle sıkıştırma yüksek atmosferik olarak alınabilecek verim zaten yüksek üzerine turbo koyulduğunda dahada iyi sonuçlar alınabiliyor k20 atmosferik olarak alınabilecek verimde gerçekten iyi bir noktada birazda onun için başarılı atmosferik olarak tasarlanıp gerekn çoğu şey yapıldığı için
Bu senin itiraz ettiğin cevabım değişen parçalara bakarmısın ... Yani sadece basınç arttırmıyoruz, aklına ne gelirse değişiyor.
abi deseydinki
1. üst kapağı komple elden geçiricez: port büyütme + yüksek devire uygun egzantrikler kullanacağız
2. krankı ve kollarıda yüksek devire uygun olarak değiştireceğiz..
3. kullanacağımız pistonlar da normal sıkıştırmasından çook yüksek olacak
4. kullanacağımız yakıtta birazcık yüksek oktanlı olacak
o zaman 1.5 bar da o kadar yüksek güçlere çıkılırdı..
ama sen o listeyle bunları kastetmiyorsun..
abi deseydinki
1. üst kapağı komple elden geçiricez: port büyütme + yüksek devire uygun egzantrikler kullanacağız
2. krankı ve kollarıda yüksek devire uygun olarak değiştireceğiz..
3. kullanacağımız pistonlar da normal sıkıştırmasından çook yüksek olacak
4. kullanacağımız yakıtta birazcık yüksek oktanlı olacak
o zaman 1.5 bar da o kadar yüksek güçlere çıkılırdı..
ama sen o listeyle bunları kastetmiyorsun..
valla 1.5 barda öyle güç çıkarmak ne bilym ben daha görmedim yunanistanda rahatsız biri var titanyum krank vs yaptırdı cnc blok cnc kapak 2lt makine 11 12 sıkıştırması var titanyum egzantrikleri falan var o verim olarak gerçekten zaten yüksek n/a olarak 400hpye yakın çıkaran bir motor o bile o güçleri maalesef çıkarması o basınçlarda güç:)
3ltdeki örnek aynı motor aynı egzantrik vs sadece manifolddtan turbo sökülüp yapılan bir dynoydu aynı gün alınan sonuçlardı
genel olarak turbo büyüdğünde aynı basınçta eğer turbo kombinasyonu kötü değilse güç artar tabi çok uçuk kaçık atıyorm 1 barlarda verimsiz çalışacaksa belki sorun olabilir ama sanmıyorum
k20 evet öyle sıkıştırma yüksek atmosferik olarak alınabilecek verim zaten yüksek üzerine turbo koyulduğunda dahada iyi sonuçlar alınabiliyor k20 atmosferik olarak alınabilecek verimde gerçekten iyi bir noktada birazda onun için başarılı atmosferik olarak tasarlanıp gerekn çoğu şey yapıldığı için
ama o 3 lt motor standart olmaması lazım o zaman yau? yanılıyormuyum? yoksa iki turbo arasında fark olmasına itiraz yok..
ama o 3 lt motor standart olmaması lazım o zaman yau? yanılıyormuyum? yoksa iki turbo arasında fark olmasına itiraz yok..
standart derken tabi egzantrik var üstünde yani kapasitesi iki turbodada o basınçlarda kısıtlama olmadan çalışacak şekilde 8:5 sıkıştırma 272 duration egzantrik vs vs
tuncayakyz
31-10-2010, 19:37
abi deseydinki
1. üst kapağı komple elden geçiricez: port büyütme + yüksek devire uygun egzantrikler kullanacağız
2. krankı ve kollarıda yüksek devire uygun olarak değiştireceğiz..
3. kullanacağımız pistonlar da normal sıkıştırmasından çook yüksek olacak
4. kullanacağımız yakıtta birazcık yüksek oktanlı olacak
o zaman 1.5 bar da o kadar yüksek güçlere çıkılırdı..
ama sen o listeyle bunları kastetmiyorsun..
Görmeden bişey söylemek mümkün değil ama bencede 600hp o liste ile çok zor.Eğer o liste 600hp verseydi kimse Ferrari,Porshe veya Skyline almazdı galiba..
tuncayakyz
23-12-2010, 08:45
0.7 barda 200 beygir olan araç 1.5 barda nasıl 600 beygir çıkartabilir??
Bencede bu mümkün değil.En fazla 420hp bunu geçemez.
vkarayel
23-12-2010, 10:47
350 beygir 1 barda çıkartıyorum ...
800 beygir 2 barda çıkaran arkadaşın telefonunu ve mail adresini verebilirim (Ingiltere de)
Arkadaşlar unuttuğunuz bişey var Ferrari o kadar cc felan diyorsunuz fakat ne kadar güç o kadar motor ömrü ben motoru 70-80 bin kmlik yaptırdım. Bazıları 20000 km gidecek motor yapıyolar, Fabrikadan 0 600 beygir çıkan araba en az 100000-150000 km gidecek arabadır ...
1000 beygirin üzerindeki Supralar neden ilginç gelmiyorda 600 beygir T16 garip geliyor ?
Sonuçta soğutma,sıkıştırma Turbo basıncı, benzin basıncı ve oktanı ne kadar çok olursa o kadar güç ve o derece az km demek ...
350 beygir 1 barda çıkartıyorum ...
std motorla mı? normal bildiğimiz benzinle? nos olmadan?
1000 beygirin üzerindeki Supralar neden ilginç gelmiyorda 600 beygir T16 garip geliyor ?
supralar 3 lt motor var abi.. bi de 1000 hp geçen supra 1.5 barda değildir.. ben olmazı senin yazdığın liste için dedim.. tekrar belirteyim..
2 lt den 1.5 barda 600 hp güç olası ama std veya std a yakın rover 220t motorundan çıkmaz..
vkarayel
23-12-2010, 10:58
Standart motordan kasıt nedir ?
Motorda bişeyler var ama standart T16 motorunun das 1.2 bar bastığını düşünürsen evet standart motorlada alabiliyosun bu gücü ...
vkarayel
23-12-2010, 11:00
Benim motorda aklına ne geliyorsa var, 1.7 barlara dahi çıkabiliyorum ama SAFC ile, tek eksiğim beyin onuda yakında halledicem ...
Standart motordan kasıt nedir ?
Motorda bişeyler var ama standart T16 motorunun das 1.2 bar bastığını düşünürsen evet standart motorlada alabiliyosun bu gücü ...,
standart motordan kastım, fabrikanın hazırladığı motor..
turbo yu motordan saymıyorum bu arada, onu zaten büyütmüş olman gerekiyor..
std turbo ile 1.2 bar ancak orta devirlerde olası, üst devirlere yetiştiremez hava..
motorda standart göre ne var değişik abi?
sıkıştırma kaç oldu? orjinali neydi?
devir arttımı? standart kaç devir dönüyosun?
vkarayel
23-12-2010, 11:04
Piston Wiseco
Sekman Wiseco
Engine Gasket
Turbo Charger Garrett Hybrid
Clutch Bronz Custom
Wastegate Tial 60 mm
BOV HKS SSQV
Oil Catch Can Greddy
Manifold Custom
Downpipe Custom
Son Susturucu Remus
Exhaust Pipes Custom 70mm
Kilit Diferansiyel Torsen
Krank Filtresi
Radiator Hose Kit Samco
Slim Fanlar
Air Intake Pipes Custom
Radiator Custom
Intercooler Wiltec 19 lt
Air Filter HKS Mega Flow
Turbo Insulation DEI
Strut Brace OMP
Jant König Feather 17 "
Lastik Dunlop Sportmaxx 215 x 40 x 17
Kaput içi Amortisör
Arka Stoplar Lexus Style
Cam Filmi
Marşbiyel Custom
Mercek Sisler Custom
Ignition Leads NGK 7
Spark Plugs Splitfire
Water Temp. Auto Gauge Digital
Voltage Stabilizer Dazen
Radar Detector
Cam Kaldırma
Oil Pressure Auto Gauge Digital
Xenon Lights HID Kısalar
Xenon Lights HID Sisler
Wideband AEM
Turbo Timer Apexi Pen
Boost Controller AEM Tru Boost
Ignition Coil MSD Msd2
Park Sensörü
Kamera
Alarm
Konjektör Magnetti Marelli
Coaxials JBL Gt5-803
Radyo - Cd Çalar Sony Xload
Benzin Pompası Walbro GSS-241
Fuel Filter AEM
Fuel Rail AEM
Fuel Injectors RC
Benzin Boruları
Fuel Pressure Regulator AEM
Radiator Fan Switch Mishimoto
Engine Start Button
EGT
Coilover GAS
Front Camber Kit
Rear Strut Bar
Fender
Lower Control Arms
Rear Camber Kit
Bushing Kit
Brake Calipers
Brake Rotors
Brake Line Goodridge
Radiator Breathing Tank Greddy
Water Methanol AEM
Cam Shaft
Top Mount Custom Manifold
Lightened flywheel Handmade Steel
Oil Cap
Engine Damper
Cam Seals
Cam Gear AEM
Bunlarda benim araçtaki madifikasyonlar
Tek eksik DTA s60 ecu ...
vkarayel
23-12-2010, 11:10
Üst Kapakta bronz yuva güçlendirme, sübap büyütme, port polish, yay güçlendirme vs yazmadığım bazı şeylerde olabilir listede ...
konumuzla alakasız herşeyi yazmana gerek yok abi..
sıkıştırma nedir? bunu yaz önemli detay..
devir de orjinali ile aynı heralde.. zaten ekzantrikler değişmediği sürece devir yükseltmenin pek bi faydasıda yok..
bu halde, 95- 97 oktanla, nos olmadan, 1 barda 350 hp.. dyno ölçümü var dimi? yoksa teorik bi değer mi bu?
vkarayel
23-12-2010, 11:35
Sıkıştırma 8, dEVİR 7200, Ekzantrikler 820 ti ile değişti, Sübaplar büyüdü ...
350 hp ölçüm var, 1,5 barda ölçüm yok kaç verdi bilgim yok arada AEM tru boost ile ( b ayarı 1,7 bar) çıkıyorum .
A modunda 3200 devirde ext wastegate açıyor .
vkarayel
23-12-2010, 11:38
TR de rover T16 motorunun küçümsendiğinden son derece rahatsızım, bu nedenle bu tartışma bu kadar uzadı. Bu motorun Honda ile alakası felan yoktur. Mantalite mantık tamamen farklıdır. K20 ile T16 bloklarını yanyana görsen dediğimi anlarsın biri döküm diğeri aliminyum, 2 silindir arası abartmadan 2 cm gömlek farkı var diyebilirim ... Ama kapak fıs :)
TR de rover T16 motorunun küçümsendiğinden son derece rahatsızım, bu nedenle bu tartışma bu kadar uzadı. Bu motorun Honda ile alakası felan yoktur. Mantalite mantık tamamen farklıdır. K20 ile T16 bloklarını yanyana görsen dediğimi anlarsın biri döküm diğeri aliminyum, 2 silindir arası abartmadan 2 cm gömlek farkı var diyebilirim ... Ama kapak fıs :)
yok ya, en azından kendim adına söliim rover 220t çok iyi bi makine..
std kilitli diferenasiyel + 200 hp güç.. fena bi başlangıç değil..
üstüne düşülürse 400 sınırını geçmek çok kolay..
bi kaç video fln ekle abi, kadran olsun, basınç göstergesi olsun.. :icon_tup:
hepsini okudum, muabbet güzelmiş :)
tuncayakyz
27-02-2011, 22:53
evet volkan listeyi döktürmüşsün ama video koy artık abi t16 motorun neler yapabileceğini görsün arkadaşlar :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.