PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : IAT Değeri?



Murat
14-05-2010, 20:26
Atmosverik beslemede iat 72-75 derece seviyelerinde olmasının performansa etksi tahminen % kaç olabilir?

normal şartlarda çalışma sıcaklığı nedir? ben 35-40 diye bilyorum?

Maxi
14-05-2010, 20:30
normal şartlar diye birşey olabilirmi ?
IAT = intake air temperature

kışın daha soğuk ,yazın daha sıcak ,açık hava filtresi varsa motor sıcaklığını çekiyor mu ? ne bileyim dolu etken var ,ne kadar düşükse o kadar iyi .

75 derece senin araba için cehennem gibi kalır, bir hata olmasın ?

dragstar
14-05-2010, 20:58
35 -40 güzel valla rolantide 50 derece bende şehir içinde 60-65 oluyor gazlarken uzunyolda ölçer söylerim

Murat
14-05-2010, 22:37
normal şartlar diye birşey olabilirmi ?
IAT = intake air temperature

kışın daha soğuk ,yazın daha sıcak ,açık hava filtresi varsa motor sıcaklığını çekiyor mu ? ne bileyim dolu etken var ,ne kadar düşükse o kadar iyi .

75 derece senin araba için cehennem gibi kalır, bir hata olmasın ?

nekadar düşük olursa okadar iyi. buna ok.

demek istediğim hava sıcaklığı ile iat ortalama olarak ne kadar farklı olur. yani hava 20 derece ise iat + kaç olur.ortalama.

kaput altından çekildiği için 75 civarı.

EEE
15-05-2010, 00:34
ben -14 okutuyorum gayet ıyı:D

Murat
15-05-2010, 01:15
maşşallah nsı oluyor o iş.

ukku
15-05-2010, 02:22
Alican'a yaptığım cai ile hava 22 derece iken tempolu sürüşte motora 29-30 derece hava giriyordu, ecu'dan okuyorduk..
tabi trafiğe girince 40 45'lere kadar yükseliyor..
72-75 derece demek turbon var intercoolerın yok gibi bişey demek :)

levent
15-05-2010, 02:42
ben -14 okutuyorum gayet ıyı:D

derin dondurucu falanmı var motorun içinde maşallah :D

yazın bizim oralarda çok rahat gündüz 55 gece 45 derece civarında çekiyorumdur arabaya havayı :o

Maxi
15-05-2010, 06:07
nekadar düşük olursa okadar iyi. buna ok.

demek istediğim hava sıcaklığı ile iat ortalama olarak ne kadar farklı olur. yani hava 20 derece ise iat + kaç olur.ortalama.

kaput altından çekildiği için 75 civarı.

sen iat nin ne olduğunumu anlamadın bilmiyorumki,
senin istediğin şekilde bir genelleme veya formülüze yapılamaz, ortalaması alınamaz.

ait ne kadar çekilen hava sıcaklığına yakınsa o kadar iyi, dış hava 20 derece iat 21 derece ! süper .. giren hava=20 iat=70 derece , 50 derece nerede ısınıyor bu hava ? performans çok kötü etkilenir, rötarda kalınacağı için fazla benzin yakılır, kalkışta performans kaybı olur .


hava 20 derecedir ama motora girene kadar ısınıyordur, sende daha çok ısınıyor , başkasında daha az olabilir .
Uygulanan cold air intake yapısına göre değişir ,hava nereden çekiliyor nereden giriyor değişir, aracın orjinal hava giriş boru kalitelerine göre değişir , motorun kendi çalışma sıcaklığının verdiği dış ısı bile onu etkiler .

üstelik hava kaput altından çekiliyor demişsin ,
o yanlış, düzelt onu .
Yol alırken IAT fena değildir ama kırmızı ışıkta sadece 1 dakika bekle IAT 80 derecelere kadar geliyordur ne yetmişi..

Murat
15-05-2010, 11:07
üstad ortalama dedim diye formule dökme hemen.
diğer arkadaşların dediği gbi misal:

"Alican'a yaptığım cai ile hava 22 derece iken tempolu sürüşte motora 29-30 derece hava giriyordu, ecu'dan okuyorduk"

demiş. sizin değerleri merak ettm.


bende 70 olması performansı etkiliyor evt. kutu içi gerekli olan demri bulamadığım için bağlantıyı yapamadım henüz.aynı zamanda rolanti motoru da havayı radyatörün hemen ardından alıyor.bunları öndeki porttan alıcam.

EEE
20-05-2010, 17:20
derin dondurucu falanmı var motorun içinde maşallah :D

yazın bizim oralarda çok rahat gündüz 55 gece 45 derece civarında çekiyorumdur arabaya havayı :o

hay masallah dırenc at araya...:D:D:D

izo
20-05-2010, 17:47
bu intake deil de piston ustunden suyun sıcaklıgı olmasın 75 derece?

Schumi
20-05-2010, 20:44
Hayır direk intake sıcaklığı.

Murat
20-05-2010, 22:49
bu intake deil de piston ustunden suyun sıcaklıgı olmasın 75 derece?

evt IAT ....

cembozbey
20-05-2010, 22:55
bende merak ettim simdi bakmam lazım cai nekadar işe yarıyo tamponda benmki

Murat
23-05-2010, 23:01
benimk, henüz tampona ulaşamadı :)

khan
23-05-2010, 23:27
IAT yaniltmak motor kirmaya davat cikarmaktir, sakin direnc mirenc veya piyasada satilan uyduruk cipler ile iat verisini yaniltmayin. O compensation ecu de motoru korumak icin var, yaniltmak yerine hakkaten gercek sicakligi dusurmeye calisin.
Atmosferik bir arabada eger bir sikinti yoksa bence iat nin dis ortam sicakligi hadi olsun olsun maksimum OS +10 derece olmasi lazim. Sonuc olarak havayi ekstra isitan bir kompresor vs yok.

Schumi
23-05-2010, 23:43
IAT yaniltmak motor kirmaya davat cikarmaktir, sakin direnc mirenc veya piyasada satilan uyduruk cipler ile iat verisini yaniltmayin. O compensation ecu de motoru korumak icin var, yaniltmak yerine hakkaten gercek sicakligi dusurmeye calisin.
Atmosferik bir arabada eger bir sikinti yoksa bence iat nin dis ortam sicakligi hadi olsun olsun maksimum OS +10 derece olmasi lazim. Sonuc olarak havayi ekstra isitan bir kompresor vs yok.

Peki Korhan bey elimizdeki megasquirt ecu için atmosferik araçta IAT üzerinden correction yaptırmak istersek avansı ne kadar geri çektirmek gerekir mesela. Yada başka bir önlem daha olabilir mi.

Murat
23-05-2010, 23:45
yanıltmak fln yok zaten. ben doğru kalibre ettim ve gerçek değer o 70 lerde. bakalım dışarıdan hava çekince ne olacak.

douu
23-05-2010, 23:58
aynı dertten bende muzdaribim.. 85 dereceye kadar deger okuduk.. intercooler hava almıyo sebebi bumudur acaba ?

Murat
23-05-2010, 23:59
sende turbo var. ben n/a da 75 deyim :D

khan
24-05-2010, 01:14
iat ve egt birbiriyle cok iliskili verilerdir.

iat yukseldigi zaman cht dolayisiyl,a egt yukselir yani detenasyon, krepaj veya direk piston erimesi ile sonuclanir.

tune a gore degismekle beraber eger normalde iat problemi cekilmiyor ve ambient temp + 10 veya +20 gibi bir deger ile yurunuyorsa, bu ust limitin uzerinde tercihe gore ya ignition retard yapilir ya benzin ilave edilir fakat eger avanslar normalden biraz dusuk ise benzin eklemek egt artisini destekler, diger yandan igtnition retard etmekte egtyi arttirir.Atmesferik araclarda genelen yanlis bir tune veya kotu benzin olmadigi surece egt sikintisi yasanmaz.
benim tercihim ise 50+ derecelerde ignition retard ederim 1 veya 2 derece avans degerlerine gore, eger dusuk avansli bir araba ise ignition retard yaninda benzin keserim biraz, yuksek avansli bir araba ise bir miktar benzin ilave ederim ignition retard ile beraber. 70+ de ise gazlamam yuksek risk.
yani yuksek iat nin en guzel cozumu, olusturan sebebi bulup onu cozmektir.
turbo araclarda bozuk turbo, emme pali zarar gormus turbo, kotu intercooler dizayni, tikali filtre veya kalitesiz filtre, yanlis konumlanmis hava filtresi gibi sebepler yuksek iat ye sebep olur. Turbo araclarda iat atmosferik motorlara nazaran daha risklidir cunku cht isisi daha yuksektir.
cht: piston tepe sicakligi olarak tercume edilebilir.

Murat
24-05-2010, 07:07
kaput altı 60 derece olsa, 70 derece iat normal o zaman ?

Tolga-R
24-05-2010, 07:57
superchargerdaki en büyük sıkıntıdr IAT . dynoda 35 dereceleri görmüştüm ben eyvah demiştim. 75 çok yüksek geldi bana

speed
24-05-2010, 08:45
short ram takılı iken arabamda dış ortam sıcaklığından 20 derece kadar fazla iat okuduğum zamanlar oldu...hele hele yoğun trafiğin içine girdiğimde bu fark 30 derecelere yaklaşıyordu......60 derece iat ye yabancı değilim :)...şu anda aem v2 takılı... normal seyir halinde dış ortam sıcaklığından 2 / 3 derece fazla okuyorum iat de....yoğun trafikte bile olsam 5/6 dereceyi geçmiyor aradaki fark.....

Murat
24-05-2010, 08:57
aradaki fark nedir?

speed
24-05-2010, 10:22
short ram havayı motor içinden alıyor.......filtre farın hemen arkasında ve motor bölmesindeki havayı çekiyor.....v2 de ise filtre çamurluğun içine iniyor ve filtre havayı direk dışardan alıyor....ayrıca aem v2 nin motor bölmesi içinde kalan boru kısmı çift borudur dış kabuktaki boru motor bölmesindeki sıcaklıktan etkilense bile içerde kalan asıl havanın geçtiği boru bu yüzden kolay ısınmıyor....short ram kullanan arkadaşlar eğer filtrenin bulunduğu yere soğuk hava beslemiyorlarsa motorları için pek iyi bişi yaptıkları söylenemez....

Schumi
24-05-2010, 11:12
iat ve egt birbiriyle cok iliskili verilerdir.

iat yukseldigi zaman cht dolayisiyl,a egt yukselir yani detenasyon, krepaj veya direk piston erimesi ile sonuclanir.

tune a gore degismekle beraber eger normalde iat problemi cekilmiyor ve ambient temp + 10 veya +20 gibi bir deger ile yurunuyorsa, bu ust limitin uzerinde tercihe gore ya ignition retard yapilir ya benzin ilave edilir fakat eger avanslar normalden biraz dusuk ise benzin eklemek egt artisini destekler, diger yandan igtnition retard etmekte egtyi arttirir.Atmesferik araclarda genelen yanlis bir tune veya kotu benzin olmadigi surece egt sikintisi yasanmaz.
benim tercihim ise 50+ derecelerde ignition retard ederim 1 veya 2 derece avans degerlerine gore, eger dusuk avansli bir araba ise ignition retard yaninda benzin keserim biraz, yuksek avansli bir araba ise bir miktar benzin ilave ederim ignition retard ile beraber. 70+ de ise gazlamam yuksek risk.
yani yuksek iat nin en guzel cozumu, olusturan sebebi bulup onu cozmektir.
turbo araclarda bozuk turbo, emme pali zarar gormus turbo, kotu intercooler dizayni, tikali filtre veya kalitesiz filtre, yanlis konumlanmis hava filtresi gibi sebepler yuksek iat ye sebep olur. Turbo araclarda iat atmosferik motorlara nazaran daha risklidir cunku cht isisi daha yuksektir.
cht: piston tepe sicakligi olarak tercume edilebilir.

Teşekkür ederim Korhan bey.