Orijinalini görmek için tıklayınız : Amartisörden araç düşürme
nakayama
24-03-2010, 19:55
Orjinal amartisörden araç düşürme nasıl oluyor birkaç araçta gördüm nasıl yapılıyor bu ?:soru:
Mili kısaltılıyor o şekilde düşüyor. 15 gün sonra bende bu işlemi yapıcam amortisörlerim patlak zaten :)
Amortisörün Açılıyor Komple.
Kovanınından ve Millerinden Kısaltılıyor Orantılı Olarak.
Yağı Koyulup Kapatılıyor.
Birazda Gaz Basılıyor, Normaline Nazaran Biraz Daha Sert Olsun Diye.
Mis Gibi Kullanıyorsun Sonra.
nitrO_Oxide
24-03-2010, 20:39
hem yağ hem gaz nasıl oluyor amortisörde ?
nakayama
24-03-2010, 20:42
peki bir problem yaratıyormu?
hem yağ hem gaz nasıl oluyor amortisörde ?
Normal İçindeki Kovan Dolacak Kadar Yağ'ını Koyuyor.
Amortisör Kapatıldıktan sonra İğne ile Hava Basılıyor.
Sonra Mi Kalınlığında Yuvarlak Basınçla, Ayar Yapılarak Biraz Daha Basılıyor.
İşlem Tamamlanıyor.
peki bir problem yaratıyormu?
Her Hangi Bir Sıkıntı Yaşanmıyor.
Özellikle Yay Kesen Arkadaşların Mutlaka amortisördende Kısaltmasını Öneriyorum.
Çünkü Kesik Yay Belli Zaman Sonra Amortisörden Atıyor.
nakayama
24-03-2010, 20:47
Hmm aracın yol tutusuna fln etki etmiyor ozaman virajlara amartisörden düşrmeden önceki halim gibi girebilecekmiyim mesela ?
nitrO_Oxide
24-03-2010, 20:48
Normal İçindeki Kovan Dolacak Kadar Yağ'ını Koyuyor.
Amortisör Kapatıldıktan sonra İğne ile Hava Basılıyor.
Sonra Mi Kalınlığında Yuvarlak Basınçla, Ayar Yapılarak Biraz Daha Basılıyor.
İşlem Tamamlanıyor.
Sonra Mi Kalınlığında Yuvarlak Basınçla, Ayar Yapılarak Biraz Daha Basılıyor
Bu kısmını tam anlamadım ama tesekkurler kardesim :icon_tup:
maxpower
24-03-2010, 20:55
bu işin maliyeti nedir?
MR.TurboALİ
24-03-2010, 21:11
dün yay kestik:S konuyu şimdi görüyorum..
Low-Rider
24-03-2010, 21:14
Ya bende kestirdim , sol sağ tarafa göre 1.5cm yüksek kaldı normalmidir bu.
Amortisörcü normal diye tutturdu
Ya bende kestirdim , sol sağ tarafa göre 1.5cm yüksek kaldı normalmidir bu.
Amortisörcü normal diye tutturdu
Nası normal olabilr , adam tembellik yapıyo sök tak uğraşmamak için bence
Low-Rider
24-03-2010, 21:19
Parasıylada iş yapmaya yanaşmıyo herifler,nasıl iş anlamadım
Şu amortisörleri gereksiz uzun yapıyorlar zaten...
Genel bir bilgi geçeyim...
Amortisörden kısaltma işi amaortisör milinin üst kısımdan istenilen miktarda kısaltılıp yeniden diş açılması ile yapılır.Hem kovan hem mil kısaltması ultra kısaltma işlerinde yani tabiri caizse 1 1.5 bakla yay takılacağı zaman uygulanır.
Sertleştirme ise ayrı bir olay.Amortisör kovanı içinde 4 adet(genelde standart amortisörde) yağ kanalı bulunur.Sertleştirme işi bu yağ kanallarından bir yada bir kaçı kapatılarak yapılır.2 kanal kapatılırsa %50 sertleştirme dediğimiz olay olur.4 kanaldan geçecek olan yağ sadece 2 kanaldan geçtiğinden amortisör içi basınç artar dolayısıyla amortisör sertleşir mil içeri doğru daha sert girer.Ancak milin amortisör içinden çıkışı gene aynı sertliktedir.
Bu işlemle milin hareketlerinde iniş sertleşir çıkış aynı kalır.Eğer amortisör kapatıldıktan sonra mil contasının kenarına iğne(serum iğnesi) sokulup kompresör ile hava basılırsa (ki böyle bir icad biz Türklere ait sanırım :) gaz+yağ tipi amortisör hazırda sanmam olsuın ) inişi yağ kanalını kapatılmasıyla sertleşen amortisörün çıkışıda bu şekilde sertleşir.Belli bir kıvamdan sonra go-cart arabası kıvamı yakalanır.Gaz olayı iyi ayarlanmazsa araçta atlama zıplama adeta yerden kesilme sorunları görülebilir.
Hmm aracın yol tutusuna fln etki etmiyor ozaman virajlara amartisörden düşrmeden önceki halim gibi girebilecekmiyim mesela ?
Amortisörden Düşürür Birazda sertleştirirseniz Şayet, Virajlara Eski Halinden Daha Güvenli Bir Şekilde girersiniz.
Fakat Konfordan Biraz Ödün Vermek Zorunda Kalırsınız.
Ya bende kestirdim , sol sağ tarafa göre 1.5cm yüksek kaldı normalmidir bu.
Amortisörcü normal diye tutturdu
Normal Değil Özgür.
Genelde O muhabbeti Şöyle Yaparlar ;
Sol Taraf Biraz Daha Yüksek Kalır, Sen Binince Tam Dengeler. :D
Halbuki Üşengeçlikten Başka Bişey Değil.
Bende Git Amortisörcüne Adam Gibi Ayarlasın.
Ya Yay Tam Oturmadı Yerine, Yada Dengesiz Kesti Yaylarını.
Low-Rider
24-03-2010, 22:25
Bakalım gidicem ctesi günü , benden önce bi r9 daha yapmış onun sahibini tanıyorum beraber gidicez.
Güven yapmaz öyle şeyler yaw :D Benim bir coil sesim için kaç kere söküp takmıştı :) Gerçi seninki zormuş galiba abi ön takımı indiriyormuş.
Açıkcası coil yaptırdım bir kez basım ilk oynamadım sonra ondan amortisör ve kesik yay yapıcam bende. Kullanan çok arkadaşım var bir sıkıntısı yok bence.
Bu yay kesen arkadaşlar araçlarını yavaş mı kullanıyorlar acaba ?
Bu yay kesen arkadaşlar araçlarını yavaş mı kullanıyorlar acaba ?
daha kesmedim ama kesicem :D ben yavaş kullanıyorum :) 90ın üzerine nadiren çıkarım :)
Amortisör mili kısaltılıp sertleşirse fiyatına göre oldukça tatminkar perf. sunuyor
Low-Rider
24-03-2010, 22:51
Güven yapmaz öyle şeyler yaw :D Benim bir coil sesim için kaç kere söküp takmıştı :) Gerçi seninki zormuş galiba abi ön takımı indiriyormuş.
Açıkcası coil yaptırdım bir kez basım ilk oynamadım sonra ondan amortisör ve kesik yay yapıcam bende. Kullanan çok arkadaşım var bir sıkıntısı yok bence.
Ön takım niye insin söksün baksın işte kestiği yaya , işine gelmiyor onun uğraşmak.
Bu yay kesen arkadaşlar araçlarını yavaş mı kullanıyorlar acaba ?
Valla aracım için yay olmadığından zamanında üretilen eafylerden bulmakta imkansız gibi olduğundan kestirdim yayları,sertleştirdim amortisörleri.
Öncesiyle şimdi ki arasında hiçbir fark yok ne sekme ne başka birşey , sadece çok az daha sert oldu ki zaten orjde rahatsız bir araba r9 sende biliyosun
Abi ben ramo abiyle konuştum jazzdan biliyorum iki vida ile amortisörü söküyordu. Mesela puglardada öyleymiş sökmesi zormuş. Söküp takmak ondan zor gelebilir ama parasıyla değil mi diyorsun sende haklısın :)
Low-Rider
24-03-2010, 22:55
Vallahi o gün zırt diye 2dakkada söktü amortisörü , pek bir zorluğunu görmedim.
Ya benim derdim düzelip düzelmemesi değil , adama böyle böyle diyosun imkanı yok olmaz düzelmez diyor.Gel bakalım halletmeye çalışırız yok,ne desem yok o olmaz imkansız diyo adam ya:D yaptı işini aldı parasını tanımıyor şimdi.
peki önerilcek yerler ve fiyat hakkında bilgi verebilicek varmı
Ben bu işlerde her zaman Nizamettin abi derim. Maslak Nam yani.Fiyat değişken kaç amortisör yaya işlem yapılacağına bağlı
Low-Rider
24-03-2010, 22:59
Güven 4yay kesme-sertleştirme 250tl,sadece kesme 80tl demişti..
Hala şu işleri yaptırdıktan sonra yol tutuşu değişmiyor virajlarda güvenli diyorsunuz ya aklım almıyor.
İnsanların sebebi olmayın yaptıracağınız işlemler ölümcül sonuçlar doğurabilir yüksek hızlarda ve yol tutmada eskisi gibi olmayacaktır. Sadece görsel olarak arabanız güzelleşicetir ama eskisinden daha iyi yol tutmayacaktır ve TEHLİKELİDİR !!!!
Low-Rider
24-03-2010, 23:03
Orası öyle samsa , yay kestirdim ama eskiden gittiğim gibi gitmiyorum kestirdikten sonra , ne olur ne olmaz :D
Orası öyle samsa , yay kestirdim ama eskiden gittiğim gibi gitmiyorum kestirdikten sonra , ne olur ne olmaz :D
ahhahahahahahh tabi tabi...
baba bu araba biraz fızlı ama ben yawas gidiyorum ztn, benim için ara hızlanma önemli cümlesinin aynısı (=
Hala şu işleri yaptırdıktan sonra yol tutuşu değişmiyor virajlarda güvenli diyorsunuz ya aklım almıyor.
İnsanların sebebi olmayın yaptıracağınız işlemler ölümcül sonuçlar doğurabilir yüksek hızlarda ve yol tutmada eskisi gibi olmayacaktır. Sadece görsel olarak arabanız güzelleşicetir ama eskisinden daha iyi yol tutmayacaktır ve TEHLİKELİDİR !!!!
abi güvenlidir diyen yok ki zaten amortisörden düşürüp sorun olanalra bir sorun çıkmadı diyoruz bende aynı işlemi yapıcam yol tutuş beklentim yok vallahi :)
Low-Rider
24-03-2010, 23:08
Valla ister inan ister inanma onur =)
Güven 4yay kesme-sertleştirme 250tl,sadece kesme 80tl demişti..
güzel fiyat ve işçiliğini severim. Hala beklemedeyim şu düğün işleri bitsin ilk iş gidicem.
Vallahi o gün zırt diye 2dakkada söktü amortisörü , pek bir zorluğunu görmedim.
Ya benim derdim düzelip düzelmemesi değil , adama böyle böyle diyosun imkanı yok olmaz düzelmez diyor.Gel bakalım halletmeye çalışırız yok,ne desem yok o olmaz imkansız diyo adam ya:D yaptı işini aldı parasını tanımıyor şimdi.
çok ilginç abi yapmazlar normalde böyle :S
golf mk 1 mil 3 cm kısaldı %50 sertleştirdim,civic vti 5 cm mil kısaldı %50 sertleştirildi,
civic si mil 8 cm kısaltıldı ve %70 sertleştirdim.. sertleştirmeden önce araba bi sağa bi sola hop bidi hop pidi oynuyosun şimdi hiç olmassa yolda adam gibi seke selke gidio.. bence faydası var ben yaptıralı baya oldu ve hala patlamadı....bana rnz yi kullanmıyosun ondan patşlamıo dediler peki gollf nolcak dag bayır gezioz o nie hala patlamadı....bi kötü yanı var mil kısaltmanın geri dönüşün olmuo:D
ben ikitelli güvene yaptırdım süper memnunum :)
Low-Rider
24-03-2010, 23:16
çok ilginç abi yapmazlar normalde böyle :S
Bakalım ctesi konuşucaz , yüz yüze farklı olur belki.Gittiğim gün ilgilenmişti baya.
Amortisörden Düşürür Birazda sertleştirirseniz Şayet, Virajlara Eski Halinden Daha Güvenli Bir Şekilde girersiniz.
Fakat Konfordan Biraz Ödün Vermek Zorunda Kalırsınız.
:beuj::icon_wack
Ön takım niye insin söksün baksın işte kestiği yaya , işine gelmiyor onun uğraşmak.
Valla aracım için yay olmadığından zamanında üretilen eafylerden bulmakta imkansız gibi olduğundan kestirdim yayları,sertleştirdim amortisörleri.
Öncesiyle şimdi ki arasında hiçbir fark yok ne sekme ne başka birşey , sadece çok az daha sert oldu ki zaten orjde rahatsız bir araba r9 sende biliyosun
Tabladan nie indirmediniz :)
Low-Rider
24-03-2010, 23:22
Tabladan nie indirmediniz :)
9cm alçaldı , tabladan kurtarırmıydı ki ozaman?
Tablayı aşağı alsanızda mili gene kısaltmak durumundasınız.Yoksa amortisör dibe vurur.Dolayısıyla araç kuleleri darbeye maruz kalır(amortisör absorbe edemediğinden)
9cm alçaldı , tabladan kurtarırmıydı ki ozaman?
Oha 9 cm mi. Lastik çamurluktan içeride hafif yada teğet yani.
Low-Rider
24-03-2010, 23:33
1parmak giriyo bu haliyle
9 cm ise aynen öle olmuştur.Benim rsı da o kıvamda.Eccük içeride lastik :D
amortisör yapan var yapan var.bn anadolu yakasından kalkıp ikitelliye guvene gelp amortisör yaptırdm:) ama no problem.he umraniyedede var ama......:)
erkanayasli
25-03-2010, 10:32
bence araç için üretilmiş coilover spor amortisör ve yay yoksa bu tip işler yapılabilir son çare olarak. onuda işi iyi bilene yaptırmak gerek yoksa sıkıntı olur.
fsunnetci
25-03-2010, 11:37
fazla uzun ömürlü olmuyor ama oluyor sonuçta Corolla AE101 ler'de 8cm düşürmüştük toplamında :).Namiştein bu işi iyi yapıyor olmadı mı bidaha söküyor bidaha yapıyor itiraz etmiyorlar o güzelliği var..ama hafta içi gitmen gerekir.:D
kadosan sanayi sitesi altundağ amortisör remzi usta çok başarılı..
ahmet3425
25-03-2010, 12:21
:beuj::icon_wack
doğru orantılı olarak sertlestirilip asırı derecede indirilmediği surece aracın yol tutusuna etkisi olur zararı olmaz...
he satın aldıgımız marka coiloverlar kadar yada amartisor yaylar kadar dayanıklı ve uzun omurlu olmaz ona diğecek lafım yok ama yol tutusunu iyilestirmesi kacınılmaz...
SOMEONESPECIAL
25-03-2010, 12:41
Şu güvenin yerini tarif edebilecek var mı ?
ben yaptımm gayette memnumum..
SOMEONESPECIAL
25-03-2010, 12:44
ben yaptımm gayette memnumum..
imzan çok güzel...
Low-Rider
25-03-2010, 12:54
Şu güvenin yerini tarif edebilecek var mı ?
ikitelli Bağcılar güngören sanayi içinde 19.blok no 18
sanayi içine girip 200-300metre gidince solda kalıyor
SOMEONESPECIAL
25-03-2010, 13:15
ikitelli Bağcılar güngören sanayi içinde 19.blok no 18
sanayi içine girip 200-300metre gidince solda kalıyor
Teşekkür ederim +
Ben arabamın yüksekliğinden memnunum aslında ama stock amortisörlerin
daha dayanıklı olması adına %30-50 sertleştirmek istiyorum. Artıları ve eskileri
nelerdir. 4 amortisöre bu işlemi kaça yapar fikri olan varmıdır ?
yay amortisör 250 tl'ye yaptırdım ben.. 10-12 cm bastım arabayı standartından.. :D
doğru orantılı olarak sertlestirilip asırı derecede indirilmediği surece aracın yol tutusuna etkisi olur zararı olmaz...
he satın aldıgımız marka coiloverlar kadar yada amartisor yaylar kadar dayanıklı ve uzun omurlu olmaz ona diğecek lafım yok ama yol tutusunu iyilestirmesi kacınılmaz...
yıllarca tartışıldı durdu bu konu o yüzden birde senle tartışmıyacağım ama dediğin gibi olsaydı eğer Fabrika çıkışlı arabaların yaylarında buradan kesiniz amortisörlerin de buraya kadar sertleştiriniz milini buradan kesiniz diye ibareler olurdu.
Bu orjinal parçalarda, Modifiyeli markalarda yıllarca AR-GE çalışmaları sonucunda ortaya çıkıyor sanayide bir adam göz kararı yapıyor ve aynı güvende oluyor o zaman çoğu insan gerizekalı o parçalara yüzlerce binlerce para harcıyorlar 40-50 liraya yapılıyormuş hemde güvenli komiksiniz.
çok arkadaşımız Hakkı rahmetine kavuştu bu yüzden ben sadece uyarıyım isteyen istediğini yapsın
ahmet3425
25-03-2010, 18:26
şimdi yay kesilme olayı yok benim solediğim seyde yaya PRES uygulaması var...
ayrıca fabrikaların orjinal uretimlerinde KONFOR dan odun vermeden uretim yapılıyor ama biz burda onu dusunmuyoruz konforu bir kenara bırakıyoruz amacımız yol tutusunu arttırmak ve aracımızın biraz daha iyi bir gorunume kavusmasını sağlamak... sen 40 50 lira diyorsunda bugun bir aracın amartisorlerinin sertlestirilip yaylarının preslenmesi ve ndirilmesi 500 lira gibi bir para tutuyor daha once kimlerle tartıstın bu beni ilgilendirmez ben deneyimlerime dayanarak konusuyorum denedim gordum işe yarıyor...
peki arkadaşlar aracın illa ustanın önünde olmasına gerek var mı? ist dışındna amortisörleri göndersekte halledebilir mi usta?
Xenomorph
25-03-2010, 20:17
Amortisörlerde İşlem Yapmak Yanlıştır
Yayları Kesmek Diye Bir Uygulama İse Tamamen Yanlıştır
Mühendislik Ürünüdür Onlar Sanayide Şakir Hüsnü Güven Vs'nin Göz Kararıyla Yapılcak İşler Değil
Arabam İki Güzel Gözüksün Diye Hem Para Verip Hem Canınızı Tehlikeye Atıyorsunuz
Paranız Varsa Coilover Alın Koni Alın Yay Alın Yoksa Hem Para Verip Hem Canınızla Oynayın :)
Cidden Gülüyorum 10 Numara Oldu Falan Diyenler Var Daha Ben Amortisöründe Şertleştirme Olupta Sekmeyen Araç Görmedim :) Tabi Şimdi Sekmiyor Vs Gibi Yorumlar Gelicektir
Allah En Yakın Zamanda Böyle Şaçmalıklardan Vazgeçmenize Yardımcı Olur İnşallah
Herkes Bana Saldırcak Şimdi Ama Yazdığım Kelimelerden Biri Yanlışsa Söylersiniz
Dahada Post Yazıp Polemiğe Girmeyeceğim Çok Biliyorum Tablası Kopanı E-5'te Otobanda Yayı Çıkıp Arabasının Dengesini Kaybedeni Yada Sekip Full Abs Açık Patlayanı
Paran Varsa Coil,Yay,Koni Olabilir Yoksa Ben Şahsen Taktırmam Taktıranada Güler Geçerim Her Ne Kadar Ben Onun Gözünde Koniye 1 Lira Vermiş Bir Salak Olsamda.......
emirhan sph
25-03-2010, 20:43
Paran Varsa Coil,Yay,Koni Olabilir Yoksa Ben Şahsen Taktırmam Taktıranada Güler Geçerim Her Ne Kadar Ben Onun Gözünde Koniye 1 Lira Vermiş Bir Salak Olsamda.......
+1907:icon_tup:
şimdi yay kesilme olayı yok benim solediğim seyde yaya PRES uygulaması var...
ayrıca fabrikaların orjinal uretimlerinde KONFOR dan odun vermeden uretim yapılıyor ama biz burda onu dusunmuyoruz konforu bir kenara bırakıyoruz amacımız yol tutusunu arttırmak ve aracımızın biraz daha iyi bir gorunume kavusmasını sağlamak... sen 40 50 lira diyorsunda bugun bir aracın amartisorlerinin sertlestirilip yaylarının preslenmesi ve ndirilmesi 500 lira gibi bir para tutuyor daha once kimlerle tartıstın bu beni ilgilendirmez ben deneyimlerime dayanarak konusuyorum denedim gordum işe yarıyor...
500 lira çok değil mi?
300 liraya yay alınabilinirken böyle bir şeye değer mi?
Yumuşak yayı preslesen de spor yay kadar sert olmayacaktır, hadi amortisörü sertleştirdik diyelim aynı kıvama gelsin. 300 lira vermek varken 500 lira veriyorsunuz, üstelik ne tip sonuç alınacağı bilinmeden.
...çok Biliyorum Tablası Kopanı E-5'te Otobanda Yayı Çıkıp Arabasının Dengesini Kaybedeni Yada Sekip Full Abs Açık Patlayanı...
:icon_tup:
yıllarca tartısıldı herkez istedğini yapar.arkdas soru sormus onda hem fikir olms onun bileceği iş.hee ben cok honda cart curt bliorm surda burda eibach var fk var dyip konusup ertesi gun sanayide orjinal yaylarından bi bakla daha kestirip amortisör yaptıran.önceden yay bulmak coil bulmak bu kdr kolay diildi coğu kisi illa kesmistir biçmistir.smdiki imkanlar tabi bunları grektirmez ama herkez kendi kafasında yasar.bnde spor yaydan yanayım fkat amortisörde sertlestirme yada mil kesmeyi kendi aracıma yaptırıdm yaptırırm:)
Sadece spor yay bile yetersiz ve güvensiz iken, yay kesmek yada amortisöre işlem yaptırarak fabrikada mühendislerin hesaplarını bir çırpıda çöpe atmak çok yanlış olur. İlk başta amortisör sertleştiği için belki yol tutuş artmış gibi hissedilebilir ancak beklenmedik bir tehlike anında da araç çok saçma tepkiler verebilir ve sevdiğiniz insanlara zararlar verebilirsiniz. Yay kesmek ise başlı başına çok kötü bir işlem. Isıl işlem çok daha kötü.
Xenomorph
25-03-2010, 22:10
yıllarca tartısıldı herkez istedğini yapar.arkdas soru sormus onda hem fikir olms onun bileceği iş.hee ben cok honda cart curt bliorm surda burda eibach var fk var dyip konusup ertesi gun sanayide orjinal yaylarından bi bakla daha kestirip amortisör yaptıran.önceden yay bulmak coil bulmak bu kdr kolay diildi coğu kisi illa kesmistir biçmistir.smdiki imkanlar tabi bunları grektirmez ama herkez kendi kafasında yasar.bnde spor yaydan yanayım fkat amortisörde sertlestirme yada mil kesmeyi kendi aracıma yaptırıdm yaptırırm:)
Yaptır Ama Ben O Konuşanlardan Değilim 2003 Senesinde 2001 Volvo S40'a Koni + Voglant Yayı Buldum Allah'a Şükür...
Bilmiyorsanız 2000 S40 2001 S40 Amortisör Ve Yayları Farklıdır 5.Ay'dan Önceki Üretim Ve Sonraki Diye Ayrılır 2001 2002 Arası Aynıdır 2003 Sonrası Farklıdır 2005'te Kasa Değişti Zaten Buna Bile O Senede Bulunabiliyorsa İsteyen Mevlasınıda Belasınıda Bulur Lafı Doğruymuş
Siz Daha Öncelerden Başlamış Olabilirsiniz Bu İşlere Benim Aracım 17 yaşındayken Altımdaydı Çoğuna Göre Ters Bir Davranış Fakat Ben O Yaşta Çok Az Tanıdığım Olduğu Halde Bulmuştum
Hiçbir Şekilde Yay Kestirme Biçtirme Sexyleştirme İşlemi Yapmadım Yapmamda
Üst Mesajda Yazdığım Gibi Ne Desem Boş
Allah Düşürmez İnş Birinci Mesajımda Yazdığım Durumlara
Siz Kafanızı Yaşayın Aman Allah Korusunda Duvarlara Vurmayın Sonra
İyi Forumlar
Xenomorph
25-03-2010, 22:15
500 lira çok değil mi?
300 liraya yay alınabilinirken böyle bir şeye değer mi?
Yumuşak yayı preslesen de spor yay kadar sert olmayacaktır, hadi amortisörü sertleştirdik diyelim aynı kıvama gelsin. 300 lira vermek varken 500 lira veriyorsunuz, üstelik ne tip sonuç alınacağı bilinmeden.
Öyle Deme O Ustalar Doçent Fahri Doktora Unvani Almış Şahıslar :D:hahaha:
Tabiki sanayi işi Ar-ge li bir marka ile boy ölçüşemez.KW amort+yay set kullanıp ardından sanayi coile geçiş yaptım zamanında.Normal hızlarda yol tutuş aynı(samimiyim) ancak söz konusu yüksek sürate geldiğinde işler değişiyor.Tartışılmaz bi KW üstünlüğü olmuştu.
İş birazda bütçe işi tabiki.Şu an RSI'daki coiller marka değil ancak yol tutuş beni tatmin ediyor+başka çarede yok zaten
Yaptır Ama Ben O Konuşanlardan Değilim 2003 Senesinde 2001 Volvo S40'a Koni + Voglant Yayı Buldum Allah'a Şükür...
Bilmiyorsanız 2000 S40 2001 S40 Amortisör Ve Yayları Farklıdır 5.Ay'dan Önceki Üretim Ve Sonraki Diye Ayrılır 2001 2002 Arası Aynıdır 2003 Sonrası Farklıdır 2005'te Kasa Değişti Zaten Buna Bile O Senede Bulunabiliyorsa İsteyen Mevlasınıda Belasınıda Bulur Lafı Doğruymuş
Siz Daha Öncelerden Başlamış Olabilirsiniz Bu İşlere Benim Aracım 17 yaşındayken Altımdaydı Çoğuna Göre Ters Bir Davranış Fakat Ben O Yaşta Çok Az Tanıdığım Olduğu Halde Bulmuştum
Hiçbir Şekilde Yay Kestirme Biçtirme Sexyleştirme İşlemi Yapmadım Yapmamda
Üst Mesajda Yazdığım Gibi Ne Desem Boş
Allah Düşürmez İnş Birinci Mesajımda Yazdığım Durumlara
Siz Kafanızı Yaşayın Aman Allah Korusunda Duvarlara Vurmayın Sonra
İyi Forumlar
benim sizin yorumunuza bi lafım yok yanls anlasılmasn.her koyun kendi bacağından asılır.isteyen keser isteyen kesmez.ama bu konular cok tartısıldı.tbkide uyarmak guzel ama herkezin kendi aracı:)nyse konu dağılmasn
Cıhat YAVAS
25-03-2010, 22:40
benim sizin yorumunuza bi lafım yok yanls anlasılmasn.her koyun kendi bacağından asılır.isteyen keser isteyen kesmez.ama bu konular cok tartısıldı.tbkide uyarmak guzel ama herkezin kendi aracı:)nyse konu dağılmasn
ben bu tarz bir uygulamanın en son çare araca herhangi bir yay yada spor amortisör yoktur o zaman belki yaptırılabilir diye düşünüyorum kaldıki artık günümüzde hemen hemen her aracın spor yay ve amortisörleri mevcut
Amortisörlerde İşlem Yapmak Yanlıştır
Yayları Kesmek Diye Bir Uygulama İse Tamamen Yanlıştır
Mühendislik Ürünüdür Onlar Sanayide Şakir Hüsnü Güven Vs'nin Göz Kararıyla Yapılcak İşler Değil
Arabam İki Güzel Gözüksün Diye Hem Para Verip Hem Canınızı Tehlikeye Atıyorsunuz
Paranız Varsa Coilover Alın Koni Alın Yay Alın Yoksa Hem Para Verip Hem Canınızla Oynayın :)
Cidden Gülüyorum 10 Numara Oldu Falan Diyenler Var Daha Ben Amortisöründe Şertleştirme Olupta Sekmeyen Araç Görmedim :) Tabi Şimdi Sekmiyor Vs Gibi Yorumlar Gelicektir
Allah En Yakın Zamanda Böyle Şaçmalıklardan Vazgeçmenize Yardımcı Olur İnşallah
Herkes Bana Saldırcak Şimdi Ama Yazdığım Kelimelerden Biri Yanlışsa Söylersiniz
Dahada Post Yazıp Polemiğe Girmeyeceğim Çok Biliyorum Tablası Kopanı E-5'te Otobanda Yayı Çıkıp Arabasının Dengesini Kaybedeni Yada Sekip Full Abs Açık Patlayanı
Paran Varsa Coil,Yay,Koni Olabilir Yoksa Ben Şahsen Taktırmam Taktıranada Güler Geçerim Her Ne Kadar Ben Onun Gözünde Koniye 1 Lira Vermiş Bir Salak Olsamda.......
Olurmu hacı on numara yol tutuyor deneyimmiz var bu işte :) F1 araçlarında 2011 den sonra kesin kural gelicekmiş yay kesme amartisör sertleştirme diye daha güvenli oluyormuş :heyoo:
benim sizin yorumunuza bi lafım yok yanls anlasılmasn.her koyun kendi bacağından asılır.isteyen keser isteyen kesmez.ama bu konular cok tartısıldı.tbkide uyarmak guzel ama herkezin kendi aracı:)nyse konu dağılmasn
Tabiki herkes istediğini yapar o kendi bileceği iş ama tutupta burda yaptırınca güvenli oluyor diyemezsin nasıl 2+2=4 ise orjinalin üzerinde yapılacak bütün uygulamalar sağlıksız ve tehlikelidir bütün dünya kabul etti anasını satayım bir biz hala diretiyoruz iyi yol tutuyor güvenli diye.
konusu varken sorayım; guven de yay kesiliyormu presleniyormu? namistain, nam ve guven arasında hangisi tercih edilir? pres olayı kesmekden daha mantıklıdır die düşünüorum sanırım?
(mantıksız ikiside demeyin koni vardıda bizmi almadık:p )
Xenomorph
25-03-2010, 23:29
konusu varken sorayım; guven de yay kesiliyormu presleniyormu? namistain, nam ve guven arasında hangisi tercih edilir? pres olayı kesmekden daha mantıklıdır die düşünüorum sanırım?
(mantıksız ikiside demeyin koni vardıda bizmi almadık:p )
Oktaykan'lara Ve Maslak BTG'ye Ayrıca Burdaki SRK Shop'a Sorabilirsin Aracın İçin Koni Olup Olmadığını
Amortisörlerde İşlem İçin Nam 450'den Açıyor Kapıyı Presleme İçin 250'Den
Çok Basit Bir Matematik İşlemi
Koni = 1000 TL
Nam = 400 TL
Koni 2.EL = 600 TL
600 TL Bankaya Yatırdın Farzet
:heyoo:
Sıfır Spor Amortisörler Sıfır Yaylar Sıfır Amortisör Takozlarının Birde Koninin Verdiği Keyif Paha Biçilemez :D
Xenomorph
25-03-2010, 23:32
Fabrikadaki mühendisler hesap kitap işi ile yapıyor....
Sanayideki dayı kafasına göre takılıyor keyfi o gün iyise tutturuyor bazen ayarı filan...
bu iş sakata gelecek iş değildir...
usta takacak fabrika yapacak agalar kardeşler ;)
Yağ Olur Nası Olur Yavuz Abi Dragger Gibi Sapkınlık Şeklinde German Style Olur Yaptırırsınki Kendiside Söylüyor Haftada Bir Patladığını Ve Burda Konu Açmıştı Birşey Kopmuş Diye :D
bnm aracıma hazır yay amortisör zor.. amortisörler zaten patlakken bu şekilde yaptrmayı mantıklı buldm.Yoksa koni amortisörü yayı takmayı bende isterim:) zaten yeni yürümeye çalışan ceylan gibi yapmıcam lastikleri:) soruma yanıt alsam sevinicem mesela:)
Xenomorph
25-03-2010, 23:38
bnm aracıma hazır yay amortisör zor.. amortisörler zaten patlakken bu şekilde yaptrmayı mantıklı buldm.Yoksa koni amortisörü yayı takmayı bende isterim:) zaten yeni yürümeye çalışan ceylan gibi yapmıcam lastikleri:) soruma yanıt alsam sevinicem mesela:)
4 Adet Sıfır Amortisör +
http://www.sahibinden.com/-vogtland_alfa_romeo_145_-3_5cm_spor_helezon-30WQQaXQQ18670913WQQpXQQdisplayitem?
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo_145_h_r_yay_takimi_garantili_ve_sifir-80WQQaXQQ11010791WQQpXQQdisplayitem?
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo_145-89WQQaXQQ7999113WQQpXQQdisplayitem?
= Çiçekler Çiçeği
Öteki Mevzuya Gelince :D Cvp Yazmıcam Nefret Ediyorum Çünkü O İşlemlerden Özür Dilerim :o:o
Xenomorph
25-03-2010, 23:40
performans için düşünülüyorsa bu tarz custom işler yaptırılmış bir araçda ilk olarak araca binmeden besmele çekilir :)
reptile gezinmek farklı 250 lere kadar gazlamak farklı bir hadise ;)
reptile olayını sanayideki dayı çözer ;)
Takmıştım Konimi Misler Gibiydim :D
Daha Önceki Sahibi %25 Sertleştirmişti Çok Tedirgin Bir Şürüşüm Vardı..Heleki O Ayarlı Coil Yaylar...Resmen Maltepede 2 Şerit Boş Olmasaydı Yaşamıyordum Sekseksekerekten :D..Konileri Takınca Eğlencesine Bana Sıkan S2000'lere Acımasızca Yürüyordum :D:D:D (Trafik+Koni) Paha Biçilemez
Banlanıcam Koni Yararlarını Söylerken :D
Low-Rider
25-03-2010, 23:47
konusu varken sorayım; guven de yay kesiliyormu presleniyormu? namistain, nam ve guven arasında hangisi tercih edilir? pres olayı kesmekden daha mantıklıdır die düşünüorum sanırım?
(mantıksız ikiside demeyin koni vardıda bizmi almadık:p )
nam , güven akraba zaten aynı yerde yetişip ayrılmışlar bildiğim kadarıyla
son zamanlarda namla alakalı çok şikayet duyuldu , güvenden memnun herkes
Eray Yümsel
25-03-2010, 23:57
kesik yay tavsiye etmem arkadaşlar oksijen kaynağı ile ısıtıp düşürmek daha mantıklı. her aracıma kullandım 180 190 la sert kontra vuruyorum bişey omluyo
slhdmr34
26-03-2010, 00:42
Eray kardesim
amortisor ya da her ne metal olursa olsun ısıtılınca tabiri caizse suyu kacar, yani tansiyon yapar, dengesiz noktalarda olusabilecek direnclerde kırılmaya musait hale gelir. Isıl işlem ve ısıl işlem sonrası kontrolsuz soguma yay kırılmalarına davetiye getirir felakete davetiyedir. Kesmeyi tavsiye etmem ama yaya para vermem diyorsan ilki preslettir ikincisi jet tasıyla dal. Bence ikisini de yapma ama...
gokselaltinok
26-03-2010, 01:28
ya arkadaşlar bende yazın sonuna doğru mecburen yay kestiricem.araç 80 model w123 mercedes.buna coil bulamamki.ki bulsamda ön tarafı yine kestirmem gerekicek.(profesyonel adını belki biliosunuzdur) benim önlerde yay ayrı bi kovanda amortisör ayrı bi yerde.
Sıfır Spor Amortisörler Sıfır Yaylar Sıfır Amortisör Takozlarının Birde Koninin Verdiği Keyif Paha Biçilemez :D
:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
biz bu işlemi e30a yaptık sadece ön taraf tam sağ tam son yapınca sürtüyodu çamurluklar açık değildi onun dışında araba gayet güzeldi zıp zıp yapmıyo hiç olmazsa bence yay kesmeden daha güvenli. cok yakın bi abimin albeasında spor sete aynı işlemi yaptık araba sadece aşşağı esniyo o yüzden sürtme adını hiç bişey yok güvenlik yönünden de cok güzel bence
ahmet3425
26-03-2010, 08:50
bakın arkadaslar siz burda birseyleri atlıyorsunuz...
marka coiloverlar iyidir ama istanbul trafiğinde ne kadar guvenli? mantıklı bi cevap lutfen e-5 bi tumseklikten gecseniz muhendis falan sizi kurtarmaz zıpaladınızmı karsı serittesiniz...
coilover sistemleri pist uzerinde max performance verebilmesi icin tasarlanmıstır. trafikte kullanıcaksanız orta sertlikte bi amartisor kullanmak lazım coilover sakat is...
yine aynı sekilde sertlestirilmis yada preslenmis orjinal ekipman icinde gecerli bu bi tumsekten gectinmi karsı serittesin...
ama yeterli derecede kısaltılıp sertlestrilmis bir amartisor ve preslenmis yay ile daha alcaktan daha sağlam yol tutusuna sahip olmak cokda zor değil... gozunuzde bu kadar buyutmeyin coğu coilover markası ki blistein falan gibi cok sağlam markaları ayrı tutuyorum
yurt dısında NAM ın atolyesinin aynısı gibi bir atolyede uretim yapıyorlar onlar yapınca muhendislik harikası oluyor fiyat tavan. bizim ustalar yapınca çöp guzel yaw:D
ilkerrrrr
26-03-2010, 09:02
bakın arkadaslar siz burda birseyleri atlıyorsunuz...
marka coiloverlar iyidir ama istanbul trafiğinde ne kadar guvenli? mantıklı bi cevap lutfen e-5 bi tumseklikten gecseniz muhendis falan sizi kurtarmaz zıpaladınızmı karsı serittesiniz...
coilover sistemleri pist uzerinde max performance verebilmesi icin tasarlanmıstır. trafikte kullanıcaksanız orta sertlikte bi amartisor kullanmak lazım coilover sakat is...
yine aynı sekilde sertlestirilmis yada preslenmis orjinal ekipman icinde gecerli bu bi tumsekten gectinmi karsı serittesin...
ama yeterli derecede kısaltılıp sertlestrilmis bir amartisor ve preslenmis yay ile daha alcaktan daha sağlam yol tutusuna sahip olmak cokda zor değil... gozunuzde bu kadar buyutmeyin coğu coilover markası ki blistein falan gibi cok sağlam markaları ayrı tutuyorum
yurt dısında NAM ın atolyesinin aynısı gibi bir atolyede uretim yapıyorlar onlar yapınca muhendislik harikası oluyor fiyat tavan. bizim ustalar yapınca çöp guzel yaw:D
İyi de coilover da istediğin sertliği zaten ayarlayabiliyorsun.
ahmet3425
26-03-2010, 09:36
İyi de coilover da istediğin sertliği zaten ayarlayabiliyorsun.
orta sertlikte bi amartisor kadar yumusamıyor en yumusağı yine sert...
Güzel hoş konuşuluyorda birazda bütçe meselesi. 1.000 lira kalkıpta koniye ben ŞAHSEN veremem. Benim 2 aylık kredim o :) 2.000 tl coile veremem 4 aylık kredim o : Ben babadan kalma olduğumdan babamların zamanında ne amortisör ne yay olduğundan kesmeye çalışmışız. Uçan kopan kaçaran vardır ama daha bizim başımıza gelmedi. Takdir-İ İlahi. Yapan yapar, yapmayan yapmaz. Ben 15-20 gün sonra orjinal amortisörlerimi millerden düşürüp yaylarımı kesicem. Bütçem anca buna el veriyor. Zaten altımdaki ne pistlik bir araç ne de hız makinası. ŞAHSEN bana yeterli bir durum.
Güzel hoş konuşuluyorda birazda bütçe meselesi. 1.000 lira kalkıpta koniye ben ŞAHSEN veremem. Benim 2 aylık kredim o :) 2.000 tl coile veremem 4 aylık kredim o : Ben babadan kalma olduğumdan babamların zamanında ne amortisör ne yay olduğundan kesmeye çalışmışız. Uçan kopan kaçaran vardır ama daha bizim başımıza gelmedi. Takdir-İ İlahi. Yapan yapar, yapmayan yapmaz. Ben 15-20 gün sonra orjinal amortisörlerimi millerden düşürüp yaylarımı kesicem. Bütçem anca buna el veriyor. Zaten altımdaki ne pistlik bir araç ne de hız makinası. ŞAHSEN bana yeterli bir durum.
Artık Yap Su Fıestayı Kanka :D
Artık Yap Su Fıestayı Kanka :D
Canım sıkılıyor kanka. AÖF gene gerdi beni sonrasında dayının düğünü falan 10 nisandan sonra inş ;)
sertlestırmeyıı ogrendımde kısaltmayıı beceremedım :D
Xenomorph
26-03-2010, 11:01
Allah Akıl Fikir Versin Savunanlara Yaptıranlara Umarım Kötü Birşeyle Karşılaşmassınız
Dahada Bu Aptalca İşlemleri Savunup Güldürmeyin Kendinize Utanmasanız Coil'den Daha İyi Diceksinizki Diyen Olmuş Kusura Bakmayın Gülüyorum Sadece Allah Cidden Akıl Fikir Versin
Unutmadan Gidin Bari O Ustalarla Anlaşın Coil'den Daha İyiyse Yapın Ambalajlayında Bizde Boşuna Milyarlar Dökmeyelim Konilere
Allah'ım Sen Akıl Fikir Ver Yarabbi:ofk:
dragstar
26-03-2010, 11:06
artık açıkmalaktan sıkıldım bakın bu bölümdeki eski konulara yayı kesince milin uzun gelmesin normal bende ompnin6 cmlik yayı var boş uzunlıuğu 28 cm orjinal yayda 28 cm ama bu yay düşürüyor anlatabildim umarım
Xenomorph
26-03-2010, 11:12
Dahada Vallahi Yazmıyorum Atın Tutun Sıkın Sallayın Ne Yaparsanız Yapın Coil'den Koni'den Daha İyi Dedinizya Ben Size Ne Diyim :)
Herkese Allah Tekrardan Akıl Fikir Verir Umarım İyi Forumlar
Takip Etmiyorum Bu Postu İsteyen Şakir XYZ'Den İyide Diyebilir Güven Amortisör Koni'yi Ezer De Diyebilir Bi Tarafımla Güler Geçerim
Eray Yümsel
26-03-2010, 11:17
Eray kardesim
amortisor ya da her ne metal olursa olsun ısıtılınca tabiri caizse suyu kacar, yani tansiyon yapar, dengesiz noktalarda olusabilecek direnclerde kırılmaya musait hale gelir. Isıl işlem ve ısıl işlem sonrası kontrolsuz soguma yay kırılmalarına davetiye getirir felakete davetiyedir. Kesmeyi tavsiye etmem ama yaya para vermem diyorsan ilki preslettir ikincisi jet tasıyla dal. Bence ikisini de yapma ama...
bize vermiş olduğun engin bilgilerin için teşekkür ederim. daha önce yay ısıttınızmı
bize vermiş olduğun engin bilgilerin için teşekkür ederim. daha önce yay ısıttınızmı
olum adam köküne kadar doğru söylemiş ne kıvırıyon :D
mstpower
26-03-2010, 11:24
amarsitor tablasından dusuruyorlar mili kısaltıylorlar stndrt oluyor:D
orjinal amortisörde yayda yapilan kesme biçme gibi işlemlerin hiçbiri bence çok sağlıklı değil. he yaptikmi yaptik. 250 liraya sanayi coil yaptirdigimi biliyorum ben ya=)tabi tehlikenin bilincinde oldugum için onlar ile elimden geldigince sakin kullanmaya çalişirdim hep.. sakin dikkatli kullandik şükür sorun yaşamadik ama birgün düştügüm bi çukurda coil çamurluk davlumbaz hepsini bi çırpıda elime aldim. inaniyorum ki orjinal amortisör arti spor yay , ya da koni arti spor yay , veyahut marka bi coil o darbeyi çok çok daha iyi absorbe ederdi.
araçlarimiza yaptigimiz masraflarin yaninda saglikli çalişan bi coilover sistemi edinilebilir diye düşünüyorum.
şahsen yeni aracima 3 ay daha uzun süre ile stok binerim , parami biriktirirm , xyz coil'i takarim=)
benim anlamadığım burda yer ve mekan soran herkes tek tek açıklamış. herşeyin FARKINDAYIZ diye. neden hala inatla birşeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz? burası ne tuning dünyasına daha yeni girenlerin buluştuğu bir forum nede bizler daha 15 yaşında babasının arabasına kasaplık yapmakla uğraşan bacaksızlarız. lütfen artık daha fazla sosyal mesaj verme çabası içinde bulunmayın bu topicte. bizler bilgi paylaşımında bulunabilelim. bizi kesik yaylarımız ve kısaltılmış amortisör millerimizle yalnız bırakın!.. :)
4 Adet Sıfır Amortisör +
http://www.sahibinden.com/-vogtland_alfa_romeo_145_-3_5cm_spor_helezon-30WQQaXQQ18670913WQQpXQQdisplayitem?
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo_145_h_r_yay_takimi_garantili_ve_sifir-80WQQaXQQ11010791WQQpXQQdisplayitem?
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo_145-89WQQaXQQ7999113WQQpXQQdisplayitem?
= Çiçekler Çiçeği
Öteki Mevzuya Gelince :D Cvp Yazmıcam Nefret Ediyorum Çünkü O İşlemlerden Özür Dilerim :o:o
saol yahu wallahi sende olmasan nasıl bulucakdm bunları:D 4adet sıfır amortisöründe fiyatındanda haberin vardır herhalde..
benim anlamadığım burda yer ve mekan soran herkes tek tek açıklamış. herşeyin FARKINDAYIZ diye. neden hala inatla birşeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz? burası ne tuning dünyasına daha yeni girenlerin buluştuğu bir forum nede bizler daha 15 yaşında babasının arabasına kasaplık yapmakla uğraşan bacaksızlarız. lütfen artık daha fazla sosyal mesaj verme çabası içinde bulunmayın bu topicte. bizler bilgi paylaşımında bulunabilelim. bizi kesik yaylarımız ve kısaltılmış amortisör millerimizle yalnız bırakın!.. :)
+999
benim anlamadığım burda yer ve mekan soran herkes tek tek açıklamış. herşeyin FARKINDAYIZ diye. neden hala inatla birşeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz? burası ne tuning dünyasına daha yeni girenlerin buluştuğu bir forum nede bizler daha 15 yaşında babasının arabasına kasaplık yapmakla uğraşan bacaksızlarız. lütfen artık daha fazla sosyal mesaj verme çabası içinde bulunmayın bu topicte. bizler bilgi paylaşımında bulunabilelim. bizi kesik yaylarımız ve kısaltılmış amortisör millerimizle yalnız bırakın!.. :)
sonuna kadar katılıyorum. Sosyal mesajlara gerek yok. Yapan yaptırır yaptırmayan yaptırmaz. Gereksiz polemik oluyor bence.
ahmet3425
27-03-2010, 11:38
benim anlamadığım burda yer ve mekan soran herkes tek tek açıklamış. herşeyin FARKINDAYIZ diye. neden hala inatla birşeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz? burası ne tuning dünyasına daha yeni girenlerin buluştuğu bir forum nede bizler daha 15 yaşında babasının arabasına kasaplık yapmakla uğraşan bacaksızlarız. lütfen artık daha fazla sosyal mesaj verme çabası içinde bulunmayın bu topicte. bizler bilgi paylaşımında bulunabilelim. bizi kesik yaylarımız ve kısaltılmış amortisör millerimizle yalnız bırakın!.. :)
nokta olmus samsa kardesime armağan ediyorum bu mesajı:)
nokta olmus samsa kardesime armağan ediyorum bu mesajı:)
Tabiki herkes istediğini yapar o kendi bileceği iş ama tutupta burda yaptırınca güvenli oluyor diyemezsin nasıl 2+2=4 ise orjinalin üzerinde yapılacak bütün uygulamalar sağlıksız ve tehlikelidir bütün dünya kabul etti anasını satayım bir biz hala diretiyoruz iyi yol tutuyor güvenli diye.
sosyal mesajla işim olmaz kardeşim yukarıdaki yazımı oku ve buraya bir çok insan ufak cocuklarda bilgi almaya geliyor yanlış bilgi vermeyin
abi kimse güvenli demedi ki zaten burda iletişim sorunu var yaptırdım sorun çıkmadı dedi :) bende öyle dedim güvenli daha iyi demedim parana göre iş sonuçta.
benim anlamadığım burda yer ve mekan soran herkes tek tek açıklamış. herşeyin FARKINDAYIZ diye. neden hala inatla birşeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz? burası ne tuning dünyasına daha yeni girenlerin buluştuğu bir forum nede bizler daha 15 yaşında babasının arabasına kasaplık yapmakla uğraşan bacaksızlarız. lütfen artık daha fazla sosyal mesaj verme çabası içinde bulunmayın bu topicte. bizler bilgi paylaşımında bulunabilelim. bizi kesik yaylarımız ve kısaltılmış amortisör millerimizle yalnız bırakın!.. :)
bu formun 14.000 e yakın üyesi var ve bunların çoğu buraya doğru bilgi almaya geliyor ve bizde sizin verdiğiniz yanlış bilgiyi düzeltiyoruz aradaki fark bu sosyal mesaj değildir bu.
dragstar
27-03-2010, 11:56
bu formun 14.000 e yakın üyesi var ve bunların çoğu buraya doğru bilgi almaya geliyor ve bizde sizin verdiğiniz yanlış bilgiyi düzeltiyoruz aradaki fark bu sosyal mesaj değildir bu.
+1
tekrar tekrar diyorum yay kesilmez pereslenmez amortisör sertleştirilmez, iilaki yapıcaksanız tablayı aşağıya kaynatıp mildende o kdr keserseniz yapılabilcek en sağlıklı kasaplığı yapmış olursunuz
abi kimse güvenli demedi ki zaten burda iletişim sorunu var yaptırdım sorun çıkmadı dedi :) bende öyle dedim güvenli daha iyi demedim parana göre iş sonuçta.
Melih harbi pataklıycam olm formu nasıl okuyorsunuz anlamıyorum
http://www.techturkey.com/forum/showpost.php?p=1275184&postcount=17
Ömerin yazdığı mesajı oku
ben bunu görmemişim abi :D kendi adıma söyiliyim o zaman :)
imzan çok güzel...
saolasın gerçekten çok güzel bi söz ..
Low-Rider
27-03-2010, 16:51
Someonespecial kerem abi , bugün sordum.
4amortisör sertleştirme 300tl dedi
Nasil iciniz sinerek yay kesimi ve amortisor kisaltmasi yaptiriyorsunuz anlamiyorum acikcasi. Hadi amortisorden neyse ne de yay kesimi... tam kumar.
Someonespecial kerem abi , bugün sordum.
4amortisör sertleştirme 300tl dedi
o nasıl oluyor yaw :S yay kesmeyle 250 idi :S
Low-Rider
27-03-2010, 18:17
Valla 2kere sordum üstüne basa basa 300tl dedi , huysuzdu bugün biraz :D
HarunToprak
27-03-2010, 21:13
Spor yay + orj. amortisör sertleştirsek nasıl olur verim yönünden??
Spor yay + orj. amortisör sertleştirsek nasıl olur verim yönünden??
Orj amortisöre göre daha iyi olur kanımca.Yaptırmaya değer bence
siz konu ve mesajları okumuyormusunuz Allah aşkına çıldırıcam hala iyi olur falan yazıyorsunuz nedir bu şaka gibisiniz.
Spor yay + orj. amortisör sertleştirsek nasıl olur verim yönünden??
İyi olmaz ve sakıncalıdır bütün yazılanları bir oku istersen gerekli bilgiyi alacaksın.
amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
araba 33 cm düşecek
çıkarken hepinizden helallik alacam
ordan kınalı otobana basıcam
HarunToprak
27-03-2010, 23:22
siz konu ve mesajları okumuyormusunuz Allah aşkına çıldırıcam hala iyi olur falan yazıyorsunuz nedir bu şaka gibisiniz.
İyi olmaz ve sakıncalıdır bütün yazılanları bir oku istersen gerekli bilgiyi alacaksın.
Okudum konuyu tamamen.Teşekkürler.
ocean0636
27-03-2010, 23:52
Beyler hazır konu varken sorayım:
Yaza doğru xyz coıilover alıp yaklaşık 10cm basmayı planlıyorum aracımı fakat coıloverda en yumusagı bıle cok sert oluyor denılıyor, ***** Antalya yolları da çok yamalı, tumseklı Allah Korusun canımızdan olmayalım..
Orj amortısor +5cm eıchbach yay kullanıyorum(215/45/17 jant+lastik mevcut suanda, orjınallerı ıse 205/55/16'ydı). Yol tutusumdan suanda cok memnunun fakat daha optimum bir seviyeye gelmek istiyorum. Aracıma uygun Xyz Coilover yaklaşık 10-13cm basabılıyor ve sertlık,yumusaklık + camber ayarı mevcut fiyatı 2000tl. Konı spor amortısorde bıldıgınız uzere sadece sertlık yumusaklık ayarı mevcut fiyatı ise 1300-1400tl aralıgında..
Eger konılerı alırsam çamurluk aram kapansın ve tamponlar bıraz daha yere yakın olsun diye 18 jant(Replica advan vs.)+body kıt alıcam, gerçi body'den dolayı bıraz apachee işi olucak ve ağırlıktan dolayı performansta az biraz kaybım olacak:). Ama coılover alırsam kalıtelı(enkeı,advan,oz) gıbı bır 17 jant + coılover ile jdm yapıcam..
Benım ıcın ilk planda gorunusten once guvenlıgım yanı yol tutusum gelır, ve yol tutus konusunda sınırları zorladıgımı hatta aştıgımı soyler cevremdekı kısıler :).
Bu amaç doğrultusunda hangı secenek benım ve aracım için en mantıklısı olur acaba?
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden sonsuz teşekkürler..
xyz yı alır 8 cm basarsın yaya esneme payı bırakırsın 17 jantını takar cok genıs olmayan yanı 205 lastıkle yurursun goruntunde apacı ısı olmaz...
ocean0636
27-03-2010, 23:59
xyz yı alır 8 cm basarsın yaya esneme payı bırakırsın 17 jantını takar cok genıs olmayan yanı 205 lastıkle yurursun goruntunde apacı ısı olmaz...
Xyz'yi alacagım yer 10-13m arasında basabılme ımkanınız var dedı..
215/40/17 ile sürtme ihitmali çok az,hatta yok sayılır..
kamyon spec gerek yok dıe dedım 205 40 yanak koyarsın 17 lerını ne aracını yorarsın nede goruntunde bı sacmalık olur 8 cm ıyıdır bn dusurdum arabayı dahda 5 cm dusuo ama grek 1cm daha dusurdugumde setlerde surtuorum .he bu arada arabayı 10 cm dusurdugunde nasıl sokak arasında donuceksın davlumbazdan gelen sesler baya canını sıkar mert sen bosver 8 cm xyz ııdır kafan karısmasın...
ocean0636
28-03-2010, 00:12
kamyon spec gerek yok dıe dedım 205 40 yanak koyarsın 17 lerını ne aracını yorarsın nede goruntunde bı sacmalık olur 8 cm ıyıdır bn dusurdum arabayı dahda 5 cm dusuo ama grek 1cm daha dusurdugumde setlerde surtuorum .he bu arada arabayı 10 cm dusurdugunde nasıl sokak arasında donuceksın davlumbazdan gelen sesler baya canını sıkar mert sen bosver 8 cm xyz ııdır kafan karısmasın...
Hmm ama 205/40/17 bısıklet tekerı gıbı durur, Orjınaller zaten 205/55/16.
17 jantta bunun dengi yanı orjınale en yakın olan ölçüler 215/45/17 oluyor(suankı kullandıklarım), ben zaten coılover ıle bırlıkte alacagım yeni jantta yanakları 40 yapıp aracın orjınalını bıraz daha bozmus olacagım, ee bir de tabandan da azaltırsam araç hepten dengesız olacak(gostergelerdekı sapmalar vs.)..
Sımdı tahmını konusuyorum bıraz, arac belkı 8cm basıklıkla bıle benı asırı tatmın edecek. Deneyıp gormek lazım ama deneme sansım da yok maalesef :(
Bu yuzden sonradan pısman olmamak adına adam akıllı dusunup ıyı karar vermek lazım..
ya sonucta ayarlı bır suspansıyonun olucak ıster 8 cm ıster 10 cm basarsın ıster yumusak ıster sert yaparsın ama bnce 40 yanak 17 yı takar gezersın yada 18 ı dıcem ama 18 de gereksız gelır hafıf bır 18 de olabılır.
ocean0636
28-03-2010, 00:44
ya sonucta ayarlı bır suspansıyonun olucak ıster 8 cm ıster 10 cm basarsın ıster yumusak ıster sert yaparsın ama bnce 40 yanak 17 yı takar gezersın yada 18 ı dıcem ama 18 de gereksız gelır hafıf bır 18 de olabılır.
Evet ayarlı olması cok ıyı ornegın fotograf cekımı yapılacagı zaman dıp basarım tıs tıs sag serıtten efendı gıderız yaz-kış ıstedıgımız ayarı yapma sansımız var :).
18 olunca, coılover olsa bile, ya camurlukarı actırmak gerekıyor yada body lazım..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.