Orijinalini görmek için tıklayınız : jant ağırlığında 3 kg performansı ne kadar etkiler
racing3000
07-06-2009, 17:44
arkadaşlar aynı ebadlardaki jantlar arasında 3 kg ağırlık farkı varsa ve yine aynı lastik kullanılıyorsa bu performansta ne kadarlık bir etki yaratacaktır? teşekkürler.
dragstar
07-06-2009, 17:45
3 kg çok ciddi bir rakarm yarım kiloyu bile çok rahat hissedersin
Jantlar kacar kg merak ettim. Ayrica hisedilir derecede fark eder hem yakitta hem ivmelenmede
4 adet başınamı 3 kilo yoksa tek jant başınamı anlamadım desem doğru olur tek jant başına 3 kilo çok ciddi bi rakam
racing3000
07-06-2009, 18:29
tek başına malesef konig k tune 18" ve daylite 17" . daylite 6.48 kg, k tune 9.5 falan civarı.
Ahmet Saraçoğlu
07-06-2009, 18:34
aynı inç te standart alaşım jant la sac jant arası kilo farkı varmıdır?varsa buradaki rakamlar gibi rakamlar konuşulabilirmi?(c3 15'' , normal 4 bijon sac jant 15'')
tek başına malesef konig k tune 18" ve daylite 17" . daylite 6.48 kg, k tune 9.5 falan civarı.
aynı ebat demişsin ama biri 18 biri 17 3 kilo gibi bi rakamın olması bence normal ve model farklılıgındanda kaynaklanıyordur
+
elektronik kantarlar genelde tam ölçmez farklı terazilerde bi tart bence.
Sierra Rs
07-06-2009, 19:15
Sierra'ma 7x16 Rs jant takmıstım abuk sabuk farketmisti tüm viteslerde dezavantajını gördüm. Jantlarım 10kg idi. Stock 14'' sac jant.
racing3000
07-06-2009, 21:33
aynı ebat demişsin ama biri 18 biri 17 3 kilo gibi bi rakamın olması bence normal ve model farklılıgındanda kaynaklanıyordur
+
elektronik kantarlar genelde tam ölçmez farklı terazilerde bi tart bence.
evet aynı ebat dedim, sonradan daylite ın 18 i olmadığını farkettim. çap olarak ivmelenme farklarını lastik yanak kalınlığı ile ayarlasak bile 3kg bayağı farkeder diyorsunuz yani. peki sağlamlıklarını ağırlıklarına paralel mi düşünmek lazım? bu arada jantları benim tartma şansımolmadı. yabancı bir siteden elde edilmiş bilgiler bunlar. tartsam hemen kendi sac jantlarımı tartardım 14", lastiksiz ağırlığını çok merak ediyorum :)
VeNoM_35
07-06-2009, 21:38
evet aynı ebat dedim, sonradan daylite ın 18 i olmadığını farkettim. çap olarak ivmelenme farklarını lastik yanak kalınlığı ile ayarlasak bile 3kg bayağı farkeder diyorsunuz yani. peki sağlamlıklarını ağırlıklarına paralel mi düşünmek lazım? bu arada jantları benim tartma şansımolmadı. yabancı bir siteden elde edilmiş bilgiler bunlar. tartsam hemen kendi sac jantlarımı tartardım 14", lastiksiz ağırlığını çok merak ediyorum :)
neredeyse tam tersini söyleyebiliriz, kaliteli jant üreten markalar ağırlığın önemini hasaba katıp olabildikçe hafif jant üretmeye çalışırlar. sadece görünümüne önem veren markalar ise genelde ağır olur.
racing3000
07-06-2009, 21:50
anladım hocam sağolasın. bu durumda daylite iyi bir tercih denilebilir sonucu çıkıyor
yavuz364
07-06-2009, 23:05
teorik bi hesap isterseniz şöyle;
moment = a (ivme) x @ (kütlesel atalet momenti)
ivme zaten direk olarak bizim hızlanmamıza bağlı olarak açısal ivme oluyor, momentte motorumuzun tek lastiğe aktardığı gücü oluyor, burda geriye birtek jantın kütlesel atalet momentimiz kaldı o da şöyle ;
G.d*2 / 4.g
G = ağırlık farkı (ağırlık farkının sadece halka şeklinde jantın ortasından olduğunu düşünürsek)
g = yerçekimi ivmesi 9.81
d = halkanın ortalama çapı (ağırlığın çıktığı yerin ortalama çapı)
:)
3kg gerçekten büyük bir rakam..
racing3000
08-06-2009, 07:09
taze fizik kokan bir açıklama olmuş, çok yerinde ve benim tarzım. budur olay yani, çok teşekkür ederim kardeşim. üniversite yıllarımı da hatırlatıverdin :)
18" lastiğin 1 tanesi mi 9 kg??
racing3000
08-06-2009, 10:10
lastik değil hocam jant 9 da değil 9.5 civarı
pardon yani 1 jant 9,5kg replica mı?
racing3000
08-06-2009, 13:03
bu arada arkadaşlar 185 65 14 sıradan bir lastikle 215 40 17 nin ağırlık farkı ne kadardır tahminen
8.000rpm
08-06-2009, 14:20
yuvarlanan bir kütlede 4*3=12.-kg
çok şey farkeder...
aynı inç te standart alaşım jant la sac jant arası kilo farkı varmıdır?varsa buradaki rakamlar gibi rakamlar konuşulabilirmi?(c3 15'' , normal 4 bijon sac jant 15'')
benim 15" saç jantlar ile 15" diğer alloy alaşımların çoğunu tartarak ksrşılsştırdım, 1-2 kilo hep alloy alaşımlar ağır geldi hatta bazı mıdellerde tek başına 3 kilo ağır olan da vardı., saç jantları yabana atmamalı, gerçekten hafifler.
saç jantlar 15" + 185x60x15 lastik ile 12kg olması lazımdı benim.
lastiksiz 15" saç jantlarım evde, isterseniz bir tartayım.
racing3000
08-06-2009, 17:16
hocam zahmet olucak, çok makbule geçer gerçekten
bendekiler saç 15" x 6 7300 gram.
baticaliskan
25-07-2013, 04:04
Bugun arabamdaki 17jant ve 205-45-17 jantların toplam ağırlığını ölçtüm 19.8kg geldi.
15lik lenso(5.5kg) ve 195-60-15 lastik(8kg) havada bastık desen ağırından toplam 13.8kg diyelim
Teker başına düşen aradaki 6kg mın oluşturacağı fark o zaman :)
Aman Allahım ben arabama napmışım !!!
Çoook şey farkeder çoook.
baticaliskan
25-07-2013, 23:56
Bende öyle düşündüm. Yazında gelmesiyle klimayı açmaya başlayınca anladım 17lerin aracıma ne kadar ağır geldiğini. Eeee ailede var zaten
emirarslan34
27-07-2013, 08:14
al sana sorunun gerçek cevabı. janttan 1 kg atmak araçtan 17 kg sokmektir. sen janttan 6 kg atarsan aractan 102 kg sokmus olursun. 102 kg da 28 hp güç demektir. yanlıs anlasılmasın motora 28 hp güç vermiyor. motoru. 28 hp rahatlatıyor. ve arac daha cabuk devirleniyor. 106 gti aracımda bizzat test ettim. 306 gti jantlarını ve tenekeleri.
turkerrr
27-07-2013, 08:24
çok hafif jant son hıza ve yol tutuşa biraz dezavantaj oluyor sanki
emirarslan34
28-07-2013, 14:04
çok hafif jant son hıza ve yol tutuşa biraz dezavantaj oluyor sanki
:icon_tup:
63owen63
28-07-2013, 14:24
Janttan 1 kilo aractan 17 kiloya nasil tekabul ediyor. Nedir bunun teknin aciklamasi ?
Janttan 1 kilo aractan 17 kiloya nasil tekabul ediyor. Nedir bunun teknin aciklamasi ?
Teknik açıklaması yok abi :) o muhabbetlerin tamamı 3 aşağı 5 yukarı göz kararı :)
O kadar çok değişken var ki.. :D
janttan atılan yük ile araçtan atılan yük arasında kat ve kat fark olsa da 10 kat 15 kat 17 kat demek mümkün değil. Her araç için, jant çapı vs için değişebilir.
edit: eklemeler;
Aynı araç üzerinde düşünürsek,
jantlardaki değişimin değiştireceği moment of inertia hakkında,
ilk önce jantın iç ve dış çemberinin uzaklık ve ağırlık farkı kaynaklı inertia farkları..(jant çapları farkı)
ardından jantın göbek ve çemberini birbirine bağlayan kolların her birinin oluşturduğu inertia farkı. (yani, jant çapı ve ağırlığı aynı bile olsa jantın tasarımı atalet momentini(inertia) değiştireceğinden dolayı aracın gidişini az çok değiştirebilir.)
baticaliskan
30-07-2013, 02:34
çok hafif jant son hıza ve yol tutuşa biraz dezavantaj oluyor sanki
Astra-G lerin orjinali 15jant ve 195-60-15
ben yine aynı ölçüde kalıp hafif bi jant kullansam, aracımın son hızı ve yol tutuşu standart haline göre düşecekmi ?
Astra-G lerin orjinali 15jant ve 195-60-15
ben yine aynı ölçüde kalıp hafif bi jant kullansam, aracımın son hızı ve yol tutuşu standart haline göre düşecekmi ?
Sorunuzun cevabı ne kadar hafif ? sorusu
baticaliskan
30-07-2013, 11:34
Normal astra-g jantı 8kg desek. Almayı planladığım jant 5.5kg
tayreep_john
30-07-2013, 13:00
ben fiestada 15 '' teneke kullanıyodum 3 gün önce aliminyum lansman orjinal jantlarını aldım taktım hafiftir diye .. ( yeni aldıklarımda 15'' ) Tam rakamlarını kilolarını bilmiyorum ama kafa burun yürüdüğüm araç bana aça aça gidiyo...
baticaliskan
31-07-2013, 03:18
çok hafif jant son hıza ve yol tutuşa biraz dezavantaj oluyor sanki
Yol tutuş için öyle yada böyle bişey diyemem ama. Lastiğin dış çapı aynı olduğu sürece aracın son hızı değişmez.
Eğer ki sen hafifletmeyi lastik dış çapını küçülterek anlıyorsan dediğin doğru ama teker çapı aynıysa değişmez.
Yol tutuş için öyle yada böyle bişey diyemem ama. Lastiğin dış çapı aynı olduğu sürece aracın son hızı değişmez.
Eğer ki sen hafifletmeyi lastik dış çapını küçülterek anlıyorsan dediğin doğru ama teker çapı aynıysa değişmez.
Eğer dış çapları aynı olan her iki jantla da aynı viteste aynı devri görebiliyorsan dediğin doğru, hız değişmez.
ancak, ağırlık farkı görebileceğin maksimum devri (son 2 vitesteki, yani maksimum hızdaki ) değiştirebilir. Dolayısıyla son hız +yada- yönde değişebilir.
emirarslan34
31-07-2013, 09:13
ben fiestada 15 '' teneke kullanıyodum 3 gün önce aliminyum lansman orjinal jantlarını aldım taktım hafiftir diye .. ( yeni aldıklarımda 15'' ) Tam rakamlarını kilolarını bilmiyorum ama kafa burun yürüdüğüm araç bana aça aça gidiyo...
Normal astra-g jantı 8kg desek. Almayı planladığım jant 5.5kg
arkadaslar sadece jantla bitmiyor iş lastiklerde cok önemli mesela 195.50.15 ebatında lastikler markaya göre agırlıkları degişiyor. 1.5 kg 2 km farklar oluyor bunlarıda degerlendirin mutlaka. sadece teneke jantla olcak iş degil. ama ben yerinizde olsam roll de 165.50.15 , 55 yanakta olabilir kullanırdım.. ama sadece roll de taban ne kadar daralırsa asvalta sürtünme kuvveti rüzgarı yeme o kadar azalır ve en önemlisi agırlıgı'da azalır.. ama yol tutusunu 195 tabana göre beklemeyin yani sadece roll icin diyorum. 14 lük teneke kullanacak arkadaslarda 165.60.14 lastik kullansınlar. ve kumho , petlas , gibi ucuz ve agır lastiklerden uzak durun. michelin i tek gecerim hafiflikte. ama goodyear la aralarında 200 , 300 gram gibi farklar varsa o kadarda önemli degil aslında ama 4 tekerde de 1 kg yapıyor :D tabi önemli olan çekiciler ama yinede fark ediyor. son olarak janttan 2 kg atmak ama lastiktende bilmeden farkında olmadan 2 kg agır bir lastik almak aynı şey. sonra noldu lan yine kafa burun yürüyoruz dersiniz :D degişen bişey olmaz. ;) hatta mümkünse alın yanınıaz hassas tartınızı dolasın lastik bayilerini ;) neyin peşindesin ey insan oglu derler aldırmayın siz onlara :D hayırlı ROLL'ler...
baticaliskan
03-08-2013, 01:37
İşin rolünde falan değilim :)
İlk amacım aracım rahatlasın derdindeyim. Yazın klima kullanımı ile 17ler zorluyor arabayı. 15liklere dönüş yapacağım. Siyah lenso s2 ve 195 60 15 le hem konfor hemde kalkışta baya bir iyileşme bekliyorum.
O dediğin işi geçen hafta yaptım zaten jantçıları lastikçileri elimde tartı ile dolaştım.
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/157689-kilo-farki-nedir-2.html
Bu konudada yazdım kumho ile goodyear arasında aynı ebatta 1.5kg fark etti :)
Ama kumhoya dandik diyip geçemeyeceğim. Şuan ki 17 lerimde kumho var ve hem ıslak hem kuruda çok çok memnun kaldım. Araştırmak lazım aralarında güzel modelleri oluyor. Ben almadan önce yabancı sitelerde araştırmıştım. Şimdi yine kumho nun ecowing kh27 serisi çıkmış. Baya övülüyor. Etiket değerleri ve ses değeri o dediğin marka lastiklerden çok daha iyi.
turkerrr
03-08-2013, 08:34
Yol tutuş için öyle yada böyle bişey diyemem ama. Lastiğin dış çapı aynı olduğu sürece aracın son hızı değişmez.
Eğer ki sen hafifletmeyi lastik dış çapını küçülterek anlıyorsan dediğin doğru ama teker çapı aynıysa değişmez.
tabi ki çapı küçültmek olarak algılamıyorum ...
fizikten de çok anlamam fakat ağır jant hız arttıkça avantajlı olabilir momenti daha yüksek olacağı için kendini daha rahat çevirebilir ...
baticaliskan
10-08-2013, 12:55
Neyse bakalım 18ağustos da ankaradan dönerken jantları alıp geliyorum. Aydına geldiğim günede lastikleri alır takarım duramam zaten :) Ne gibi farklar olduğunu söylerim.
Hort/Güncel
Az önce kışlıkları sökmek üzere lastikçiye giderken evdeki 235/45/17 Continental Sport Contact 5 Michigan jantları tarttım tam 21 kg geldi.
215/55/16 Nokian WRD3 sac jantları tarttım 16-16,5 kg civarı geldi.
Ve performans kaybını bariz bir şekilde hissettim, yaşasın kara jant, yaşasın sac jant :)
Ben aracım da ön 2 tekeri orjinal 14'' alaşım janttan teneke 14'' e çevirsem ve 185 65 14 lastiklerimi de 185 55 14 e çevirsem hem kilo hem de çap olarak ivmelenmede ne kadar avantaj sağlarım hesabını vefa kabaca fikrini bilen varmı?
Ben aracım da ön 2 tekeri orjinal 14'' alaşım janttan teneke 14'' e çevirsem ve 185 65 14 lastiklerimi de 185 55 14 e çevirsem hem kilo hem de çap olarak ivmelenmede ne kadar avantaj sağlarım hesabını vefa kabaca fikrini bilen varmı?
Öncelikle orj jantınızın ağırlığını bilmeniz gerekli elbet 1-2 kg civarında bir hafifleme olacaktır ancak
Çaptaki Değişim Oranı: % -6,62
Gerçek Çap Değişimi: 1,46 inç
Gerçek Çap Değişimi: 37 mm
Bahsettiğiniz ebatlarda çap değişim oranı 6 dan fazla +3 -3 ten fazlası önerilmez
Öncelikle orj jantınızın ağırlığını bilmeniz gerekli elbet 1-2 kg civarında bir hafifleme olacaktır ancak
Çaptaki Değişim Oranı: % -6,62
Gerçek Çap Değişimi: 1,46 inç
Gerçek Çap Değişimi: 37 mm
Bahsettiğiniz ebatlarda çap değişim oranı 6 dan fazla +3 -3 ten fazlası önerilmez
Benim arabamın orjinal lastik ölçüsü 185 60 14 ama aldığım kişi konforlu olsun diye 185 65 14 takmış. ben orjinalde 60 olan yanağı 55 e düşürmek istiyorum.. bunu daha hızlı devirlensin diye istiyorum. bu bağlamda yaptığım şey nekadar fayda edicek onu merak ediyorum. araç sadece arkadaşlarla kendi aramızda roll denemek için kullanılıyor gündelik kullanılmıyor
Benim arabamın orjinal lastik ölçüsü 185 60 14 ama aldığım kişi konforlu olsun diye 185 65 14 takmış. ben orjinalde 60 olan yanağı 55 e düşürmek istiyorum.. bunu daha hızlı devirlensin diye istiyorum. bu bağlamda yaptığım şey nekadar fayda edicek onu merak ediyorum. araç sadece arkadaşlarla kendi aramızda roll denemek için kullanılıyor gündelik kullanılmıyor
O halde değerler şöyle oluyor;
Çaptaki Değişim Oranı: % -1,4
Gerçek Çap Değişimi: 0,31 inç
Gerçek Çap Değişimi: 8 mm
Yani bir sıkıntı olmayacaktır, sac jant candır hem bence görüntüsü de güzel :)
kardeşim tüm iyi niyetimle yazıyorum. Bilimsel açıdan istersen onu yazmışlardır diye düşünüyorum 3 sayfa olmuş. Özeldende yazabilirim. SAdece sunu düşün lastik jant balansı yapılırken bile 5-10gramlık metaller kullanıyorlar ve denge yapılıyor. 3000gram çok büyük bir farrk.
Tüm iyi niyetimle yazdım. Saygılar. :)
std 16 jantlar 9.9 kilo taktığım 15 jantlar 5.3 kiloydu 3 -4 boy ilerledik top speed de değişiklik 2 3 km hız artmıştır ama gelmesi erkenleşmişti. tabanı genişleteceksiniz
Mikrop_Ali
01-04-2017, 12:30
15" 195,45.15 orjinal vti jantlarını çıkartıp
16" 195.45.16 enkei taktım
15" 195.45.15 sac jantta kullandım
15" jant varken 1.2.3 vitesleri daha kolay çeviriyor ama üst hızlarda hafif jantın 16"(enkei) nin top speed de faydası var diye düşünüyorum
mikelazi
01-04-2017, 12:35
175-65r13 teneke jant lastik 11,5kg
175-55r15 mini imola jant lastik 11,5kg
195-50r15 mini imola jant lastik 13 kg
tek imola 5.4kg
205-55r16 yazlık lastik venga alm.jant(6x16) 17kg
205-55r16 kışlık lastik venga alm.jant(6x16) 18.5kg
205-55r16 yazlık lastik sonata alm.jant(6,5X16) 17kg
lastiklerin havaları tamdı.
hafif jant lastik,direksiyonda,frenajda,perf.da bariz fark yaratıyor.
bende geçen tarttım
175 - 65 r 14 206 fabrikasyon sac jant +Michelin Energy = 13,21kg
215 - 40 r 17 RC jant 28 ET + Starmaxx SR 730 = 19,61 kg
Görsel önemli değilse hafif jant yanaklı lastik kullanmak rahatlıktır. :icon_tup:
Ancak ben RC jantları sökmeyi hiç düşünmedim görselini çok seviyorum.
Performans fren ve konforda farkı hissedersin.
Yakıtta ki farkı hissedemedim ben çok sakin sürerim belkide ondandır en son ne zaman 100km hız yaptım hatırlamıyorum öyle söyleyim :rolleyes:
Ben aracım da ön 2 tekeri orjinal 14'' alaşım janttan teneke 14'' e çevirsem ve 185 65 14 lastiklerimi de 185 55 14 e çevirsem hem kilo hem de çap olarak ivmelenmede ne kadar avantaj sağlarım hesabını vefa kabaca fikrini bilen varmı?
Ertekin abi bence jantları tartıp öyle karar ver renonun tekene jantları ağır oluyor mesela hafifletcem die ağır jant takma sonra :)
Yanlış hatırlamıosam orjinal jantlarım 6.4 kg orjinal tekenekeler 7.2 kiloydu :)
mikelazi
03-04-2017, 09:11
bende geçen tarttım
175 - 65 r 14 206 fabrikasyon sac jant +Michelin Energy = 13,21kg
215 - 40 r 17 RC jant 28 ET + Starmaxx SR 730 = 19,61 kg
Görsel önemli değilse hafif jant yanaklı lastik kullanmak rahatlıktır. :icon_tup:
Ancak ben RC jantları sökmeyi hiç düşünmedim görselini çok seviyorum.
Performans fren ve konforda farkı hissedersin.
Yakıtta ki farkı hissedemedim ben çok sakin sürerim belkide ondandır en son ne zaman 100km hız yaptım hatırlamıyorum öyle söyleyim :rolleyes:
9jx19 replica bbs 215-45r17 lastik 18kg
RC baya agırmış.
mikelazi
03-04-2017, 09:12
9jx19 replica bbs 215-45r17 lastik 18kg
RC baya agırmış.
9jx17 olacaktı yanlış oldu :)
Ertekin abi bence jantları tartıp öyle karar ver renonun tekene jantları ağır oluyor mesela hafifletcem die ağır jant takma sonra :)
Yanlış hatırlamıosam orjinal jantlarım 6.4 kg orjinal tekenekeler 7.2 kiloydu :)
Orjinal 2 adet teneke jant aldım. lastik takıp tartıcam sonra çıkanları tartıcam bakalım.
Arabadan 20 kg sökeceğinize jantın her birinden 3 kg inanılmaz avantaj sağlar
Ama ama tutunması için iyi lastikler şartt :)
mikelazi
03-04-2017, 09:36
Orjinal 2 adet teneke jant aldım. lastik takıp tartıcam sonra çıkanları tartıcam bakalım.
sade tenekeleri tarttınmı
sade tenekeleri tarttınmı
yok daha tartmadım ama bu akşam tartarım. 14'' 4x98 palio jant ı
mikelazi
03-04-2017, 10:07
yok daha tartmadım ama bu akşam tartarım. 14'' 4x98 palio jant ı
palionu alminyumuda 14 degilmi.bence bir kıyasla
palionu alminyumuda 14 degilmi.bence bir kıyasla
Evet abi aliminyum. Jantta bu fotoğrafını koyuyorum.. orjinal ebat 185 60 14 ama benden önceki sahibi konfor için 185 65 14 takmış bende 185 55 14 takıcam yani teneke jant ve orjinalde 60 olan yanağı 55 e indiricem. hem yuvarlanma çapı olarak yüzde 3 lük bir kısalma hemde hafifleme olacağını umut ediyorum.
http://i.hizliresim.com/X0PQM7.jpg (http://hizliresim.com/X0PQM7)
mikelazi
03-04-2017, 11:08
Evet abi aliminyum. Jantta bu fotoğrafını koyuyorum.. orjinal ebat 185 60 14 ama benden önceki sahibi konfor için 185 65 14 takmış bende 185 55 14 takıcam yani teneke jant ve orjinalde 60 olan yanağı 55 e indiricem. hem yuvarlanma çapı olarak yüzde 3 lük bir kısalma hemde hafifleme olacağını umut ediyorum.
http://i.hizliresim.com/X0PQM7.jpg (http://hizliresim.com/X0PQM7)
şanzıman kısalmış olucak.roll için mantıklı.ama 14 teneke 14 alm.agır çıkarsa 185-55 i alm.a takarsın :)
sen bide 185-65 ten 185-55 e düşücen baya fark olur.
65 yanaktan 55 e düşeceğim ama dediğim gibi orjinal i 60 yanak fabrikasyon. önceki sahibi 65 yanak almış biraz konforlu osun diye. yani ben fabrikasyon değerlerinden 5 yanak düşürmüş olucam. farkın olacağını bir önceki sporting imden biliyorum ama onda kendi jantında kullanmıştım. tenekeleri aldım bakalım inşaAllah tenekeler kendi jantından daha hafifdir abi.
65 yanaktan 55 e düşeceğim ama dediğim gibi orjinal i 60 yanak fabrikasyon. önceki sahibi 65 yanak almış biraz konforlu osun diye. yani ben fabrikasyon değerlerinden 5 yanak düşürmüş olucam. farkın olacağını bir önceki sporting imden biliyorum ama onda kendi jantında kullanmıştım. tenekeleri aldım bakalım inşaAllah tenekeler kendi jantından daha hafifdir abi.
Teneke jantlar her zaman daha hafif olmuyor, tartmadan ezbere bu kanıya varmayın derim ben :) Yurtdışı Miata forumlarından birinde denk gelmiştim, aynı ebat teneke Mazda jantı aynı ebat alüminyum alaşımlı janttan daha ağırdı
Teneke jantlar her zaman daha hafif olmuyor, tartmadan ezbere bu kanıya varmayın derim ben :) Yurtdışı Miata forumlarından birinde denk gelmiştim, aynı ebat teneke Mazda jantı aynı ebat alüminyum alaşımlı janttan daha ağırdı
Tamam haklısın zaten yazdımya tartıcam diye önceki postlarda. eğer teneke ağır çekerse orjinal aliminyum jant ını kullanıcam
Tamam haklısın zaten yazdımya tartıcam diye önceki postlarda. eğer teneke ağır çekerse orjinal aliminyum jant ını kullanıcam
görmemişim, kusura bakma :) yanak kalınlığı düşürmek de kısa şanzıman takmak gibi etki eder, ama kadrandaki hız doğru hız olmayacak. Misal kadran 100 gösterirken aslında araba 95 ile gidiyor olacak. Bunun dışında roll kovalarken avantaj sağlar dar yanak
görmemişim, kusura bakma :) yanak kalınlığı düşürmek de kısa şanzıman takmak gibi etki eder, ama kadrandaki hız doğru hız olmayacak. Misal kadran 100 gösterirken aslında araba 95 ile gidiyor olacak. Bunun dışında roll kovalarken avantaj sağlar dar yanak
Aynen. zaten araba birtek roll gibi keyfi amaçla garajdan çıkıyor. ulaşım amaçlı kullanmıyorum
Lastiksiz boş 14'' fiat teneke jant 6100gr geldi
http://i.hizliresim.com/gq6zP2.jpg (http://hizliresim.com/gq6zP2)
mikelazi
03-04-2017, 16:35
unonun 13 jant lastik 11,5kg idi.15mini imola 5.4kg lastikle 11,5kg idi.
unonun 13 jant lastik 11,5kg idi.15mini imola 5.4kg lastikle 11,5kg idi.
Abi yani bu jant kendi jantından hafifmidir sence?
mikelazi
03-04-2017, 17:28
Abi yani bu jant kendi jantından hafifmidir sence?
hiç yorum yapamam,nedesem yalan olur.
ama sporting,jantı ile imolayı kıyaslama bence
sonucu bende merak ettim ;)
Yapilan bir araştırmada sadece dogru lastik seciminin bile iki kat daha güçlü ama yanlış lastik secilmis araca kiyasla pistte daha hizli oldugunu hatırlıyorum. İsin icine jantin agirligi ölçüsü de girerse sonuc bariz değişecektir. Dogru jant lastik kombinasyonu ve agirliginin en az motor kadar önemli oldugunu düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.