PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kia sportage şanzıman ısınması hk.



DOHC
11-12-2023, 17:59
Merhaba,

Arkadaşın 45k km'de aldığı şu an 67k km'de olan 2020 model Kia Sportage 1.6 dizel otomatik vites aracı var.
1.5 yıldır arabaya sahip fakat aldığı günden beri canını sıkan, yetkili servisin çözemediği şanzıman ısınması şikayeti var.
Araç sıkışık trafikte düz yolda bile (köprü trafiği gibi) zaman zaman şanzıman çok ısındı arızası veriyor.
Hatta en son 110-130 hızla Ankara'ya giderken otobanda verdi.
Servis 1-2 parça değiştirmiş ama sıkıntı devam ediyor.
Arkadaş olay gerçekleince debriyaj gibi değil ama kabine bir koku geldiğini söyledi.
Garanti süresi sonu yaklaştığı için arkadaş endişeli ama ben bu araçlarda böyle bir problem duymadım.

Ben arkadaşa başka bir yetkili servise götürmesini söyledim başlangıç olarak.

Sizlerden yaşayan, bilgisi olan var mı bu problem ile ilgili?

AhmetKadir
12-12-2023, 05:57
Ceed vardi bende, yogun trafikte isinma titreme olur normal ama koku olmadi. Trafikte manuel kullanmayi denemis mi, bu sekilde azaltabilir belki. Bi de baska servis varsa oraya da gitmeyi denesin

Ormanci
12-12-2023, 09:15
Trafikte, yarım debriyaj gibi düşük hızda dur-kalk yapılan durumlarda falan ısınıyor diyorlar, hatta yenisinde de bu sıkıntı varmış, örn trafikte Barbaros yokuşunu çıkarken falan, manuele alıp devam edin diyorlar ancak otoyolda 110-130 giderken bunu yapması asıl sıkıntı bence.

Hem ya başka yetkili denesin, hem de ufaktan hazırlık yapıp tehditlere başlasın, garanti bitiyor, sonrasında şu değişecek bu değişecek şu kadar bin TL masraf derseniz bozuşuruz diye...

onursumer
12-12-2023, 11:55
trafikte özellkle ayak frende ilerlemekten çok fazla oluyor , birde çok trafıkte dikkat etmeden kullanınca kavrama yuzeyide sıcaktan bozuluyor bitmese bile titreme vs yapmaya başlıyor , manuel kullanıp ozellikle tam fren durma , gazla gareket etmek en doğrusu

8.000rpm
12-12-2023, 13:19
dur kalk trafikte şanzıman ısı yükselmesi çözümü = dururken N konumuna almak , başka da bir şey gerekmiyor , yeni nesil şanzımanlar maalesef bu konuda çok nazlı

uzun yolda sabit hızda giderken , araç şak şuk vitesle oynamazken , hemen herşey sabitken ısı yükselmesi normal değil , servis buna odaklanmalı , dur kalkta ısınma uyarısına değil
bu şanzımanın yağı bile azalmış olabilir , 45k'ya kadar aracın şanzımanına yapılan bakım-müdahale kayıtları bu duruma ışık tutabilir

8.000rpm
12-12-2023, 13:23
araç yetkili bakımlıysa uzun yol 110-130 giderken ısınan şanzıman için öncelikle test ettirip tespit yaptırıp olay kayda aldırılmalı
sonra servis kayıtlarında 45k'ya kadar akıllının biri o şanzımana ellemiş mi ellememiş mi ona bakmak lazım
ola ki biri gitti yağ değiştirdi veya bişey yaptı , işte o işlemde bir bit yeniği olabilir
uzunda ısınan şanzıman için (aracın başına alttan darbeli kaza vs gelmemişse , herhangi bir hikayesi yoksa) yetkili servisin ve araç garantisinin devreye girmesi lazım

bu senaryoda sorumluluktan kaçabilirler
dediğim gibi servis kayıtları + aracın alttan darbe alıp almadığı hikayesi + uzunda ısınma sorununun tespit ettirilip kayda geçmesi lazım
kaza bela yoksa , kasap bir usta şanzımana dokunmamışsa kullanıcı hatası değil bu olay

dur kalktaki ısınma bu konunun dışında

AlwaysFast
22-12-2023, 21:15
Benim tgdi vardı, hiç ısındı uyarısı almadım ama trafikte titremesinin önünü alamadım. Bugünün parasıyla belki 20-30 bine kavrama ve volant değiştirdim yine aynı. Arabanın her şeyi güzel ama bu sıkıntı çok can sıkıcı.

220T
23-12-2023, 14:24
Geçmiş olsun. Siz duymadım demişsiniz ama 1.6 dizel otomatiklerin çoğunda görüldü bu sıkıntı. Hatta ilk bin km içinde bile yaşayanları okumuştum o zaman. Aynı kombinasyonlu 2016-2017 Cerato'nun da filo aracı imajıyla kalma sebebi bana göre bu sıkıntıydı.

livaneli
23-12-2023, 18:28
ABS sensörlerinden gelen hız verilerini bir kontrol edin. Dört teker de aynı hızı göstermeli.En küçük fark, kayma olarak algılanıp şanzıman ısınma uyarısı veriyor.
Özellikle porya /rulman değişiminde yan sanayii parça kullanılınca bu sorun çıkar.