PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Volvo C30 1.6 D (Kısaca Evlat Sahibi Olmak)



KaradumanBerke
20-07-2021, 16:11
Herkese merhaba.
Belki biraz uzun olacak şimdiden okuyan okumayan herkese teşekkürler.
Gelelim mevzumuza. 2 senedir dolu dolu kullandığım çocukluk hayalim olan C30 a. Yanlış hatırlamıyorsam 2007 de tanıtılmıştı ve 10 yaşındaydım ilk görür görmez tutuldum. O zamanlar evde tek bilgisayar var ve benim zorumla arka plan fotoğrafı olarak koyup uzun süre hayalini kurmuştum.
Bizim ailede araç alma konusu her zaman belirsiz ve çok ani olmuştur.
Volvo'yu alma hikayemizde yine hiç akılda yokken oldu. 2019 Temmuz zamanı araba bakınmaya başladık. Tabi babamın kriterleri dahilinde 2014-2015 Corsa bakınıyorum ve mutlaka 4 kapı olma zorunluluğu var. O araba senin bu araba benim derken tek kapıya çok katı bir şekilde karşı olan babam arabanın ilanını attı. Tabi bende hem zamanında hayalim olan hem de bu yaşlarda imkan varken kullanamazsam ilerde hiç kullanamam diye tek kapı olan bu arabaya yükseldim ama içimden de babam benimle uğraşıyor diye hiç heveslenmedim. Aradan 2 gün geçti ve babam benden habersiz arabaya bakmış kapora vermiş ve alım zamanı gelmişti.

Mutluluktan deliye döndüğüm gün arabayı görüp aldığımız ilk an
89 bin km de 2009 model düzgün bakılmış ve tam olarak hayalimde ki kombinasyon beyaz renk R Desing ve 18 Atreus jantlı bir C30

https://i.hizliresim.com/5ksntsz.JPG (https://www.hizliresim.com/5ksntsz)

Arabayı aldık zaten bakımı yetkili serviste 2 bin km önce yapılmış ama yine de bir bakım yapıp binmeye başladık.
Donanım olarakta Zenon Sunroof Hız Sabitleme Sensörler ve High Performance Sound ses sistemi var. Bana gayet yeterli geliyor.

Arabaya tek görsel ekleme Cam filmi oldu. Deri koltuk bundan sonra her zaman son aradığım özellik olacak bir arabada. Sıcaklarda ne oturabiliyorsun ne arabanın içinde nefes alınıyor. Hatta yakın zamanda ön cama şeffaf korumalı film yaptırmayı planlıyorum.

https://i.hizliresim.com/z1ua51g.JPG (https://www.hizliresim.com/z1ua51g)

İlk olarak 2019 Aralıkta 105 bin km oldu ve ilk sorunla karşılaştık. Gaza ilk dokunmalarda ve dip gazda kesiklikler oluşmaya başladı ve 2 gün sonra arızayı yaktı.
Dpf miz sizlere ömür. Dizel arabalardan nefret etme sebebimdir kendileri. Naparız diye düşünürken maliyetler anlamsız olunca istemeyerek iptal yolunu seçtim ve hazır iptal için yazılıma girecek bari üzerinde ki ölü toprağını alalım diye soft yazılım yazptırdım. Yazılım sonrası resmen arabanın kaderi her şeyi değişti tamam fark edecek ama bu kadar olacağını düşünmemiştim. Bu arada bu kadar şaşırmam ilk defa yazılımlı bir dizele binmem onun haricinde hep setuplı ya da orjinalinden güçlü ama yazılım yapılmış benzinli arabalara binmemdi.

https://i.hizliresim.com/jk7emri.JPG (https://www.hizliresim.com/jk7emri)
https://i.hizliresim.com/l4byqlw.JPG (https://www.hizliresim.com/l4byqlw)
https://i.hizliresim.com/beksdjs.JPG (https://www.hizliresim.com/beksdjs)

Bu işlemler sonrası keyifle binmeye başladım. Zaten araba çok güzel yol tutuyor keyiflide gitmeye başladı Göktürk ve Belgrad Bahçeköy yollarını az aşındırmadım :D

https://i.hizliresim.com/9hccqbx.jpg (https://www.hizliresim.com/9hccqbx)
https://i.hizliresim.com/pea5dp7.JPG (https://www.hizliresim.com/pea5dp7)
https://i.hizliresim.com/cfm1no0.JPG (https://www.hizliresim.com/cfm1no0)

Bir süre güzelce bindikten sonra duman sorunu baş gösterdi. Biraz benim hatam biraz üzerinde doğru yazılmamış bilgiler yüzünden kısa bir süre öyle binmek zorunda kaldım. Sonrasında TT üzerinde TDCİ-HDİ konusu sorunuma çare bir yazı okumamla Enjektörlerin sizlere ömür olduğunu anlayıp sorunu çözmüş oldum.

https://i.hizliresim.com/drryp57.JPG (https://www.hizliresim.com/drryp57)

Artık 1 seneden fazla oldu yıkama harici bir temizlik yapmamıştım. Müsait bir pazar günü güzelce giriştim. Her tarafı güzelce temizleyip parlamış çizilmiş derileri de temizleyip matlaştırdıktan sonra resmen içim ferahladı. :D Çoğu fotoğrafımı kaybettim elimde kalanlarla öncesi sonrası. Bacaklarımda çıkmış görsel kirlilik için özür dilerim :D

https://i.hizliresim.com/4ri2l8d.JPG (https://www.hizliresim.com/4ri2l8d)
https://i.hizliresim.com/cb086jx.JPG (https://www.hizliresim.com/cb086jx)
https://i.hizliresim.com/bnpwwkm.JPG (https://www.hizliresim.com/bnpwwkm)
https://i.hizliresim.com/6iwzl7i.JPG (https://www.hizliresim.com/6iwzl7i)

Hep sorunlar vs. yazdım tabi ki sorundan çok mutlu etti. Güzel zamanlardan bir iki fotoğraf. Tasarımı ya sev ya nefret et. Ben haliyle seven taraftayım ve beni çok tatmin ediyor. Bu zamana kadar çevrem sayesinde işim sayesinde bir çok araba kullandım. C30 bu arabalar arasında her zaman hem görüntü hem kullanım keyfi olarak ilk 10 içinde olacağına eminim. :)

https://i.hizliresim.com/my5hhvw.JPG (https://www.hizliresim.com/my5hhvw)
https://i.hizliresim.com/6gu3jup.JPG (https://www.hizliresim.com/6gu3jup)

Geçen aya kadar yine her şey güzel giderken talihsiz bir şekilde babam tamponu park yerlerinde ki demirlere taktı. Zaten tamponları boyatmak aklımdaydıı artık yaşının vermiş olduğu yorgunluk gözümü tırmalıyordu. Bende bahane buluşken ön arka tamponları komple boyattım.

https://i.hizliresim.com/mebnroc.JPG (https://www.hizliresim.com/mebnroc)
https://i.hizliresim.com/fc0uif5.JPG (https://www.hizliresim.com/fc0uif5)
https://i.hizliresim.com/2q2ihka.JPG (https://www.hizliresim.com/2q2ihka)

Tamponsuz şekilde çok serseri durdu ya :D

https://i.hizliresim.com/icq7wme.JPG (https://www.hizliresim.com/icq7wme)

En son güzelliğimiz

https://i.hizliresim.com/a3w6n5r.JPG (https://www.hizliresim.com/a3w6n5r)

Birazda yakıt tüketimi geçen hafta İstanbul - Fethiye arası yol yaptım. 4 kişi Full klima ve ağzına kadar dolu bir bagaj ile genel olarak 100 le gittim ara ara 130 - 140 a çıktım. İzmir Aydın arasında bir yerde çektiğim fotoğraf

https://i.hizliresim.com/1osfavf.JPG (https://www.hizliresim.com/1osfavf)

Şehir içi full klima açık pompa hesabı ile İstanbul'un tüm trafik aksiyonları ile 5.6 - 6 arası bir yakıt yakıyor.

Kısaca Artıları
Gerçekten iyi bir yol tutuş
Tek kapı bir arabaya göre arkada iyi bir diz mesafesi
Net tepkileri olan direksiyon
Yakıt tüketimi
Ve en önemli unsur burda biraz marka fanatikliği yapacağım ama gerçekten verdiği güven hissi Volvo'da bir başka

Kısaca eksileri ise
Berbat bir dönüş çapı. Uzun yolda güzel bir artı kısa direksiyon turu ama şehir içinde uzun şasi Transporter kullanmakla aynı şekil
Hiç olmayan bagaj
Her S40 ve C30 cunun ortak şikayeti far performansı en iyi ampulle bile rakiplerinden gerçekten geride
Çabuk yıpranan koltuk derileri
Asılında orjinal yay amortisör olmasına rağmen imkan vermediğiniz yerlerde ön tamponun sürtmesi

Dolu dolu 2 yıl oldu 89 binde aldık şu an 165 bin km de 75 bin km yol yaptım gazlamasıyla sakin kullanmasıyla. Yeri geldi sıkıntı yaşadım ki çok şükür yarı yolda bırakmadı yeri geldi mutlu etti. Şu an tek isteğim bu arabayı daha uzun seneler elimde tutmak. Allahtan bir şey olmadığı sürece kullanmaktan ve bakmaktan hep keyif alacağım küçüklüğümün hayali olan arabayla birlikte yoluma devam etmek istiyorum. :) Hee bunun yanına asıl büyük hayalim olan bir E39 5 serisi de gelirse çok uzun bir zaman mutlu olmaya devam ederim. Allah herkese gönlünde ki arabayı nasip etsin.
Belki yakın zamanlarda bir kaç görsel ekleme yapabilirim. İlk etapta düşüncem ikinci egzoz çıkışı. Sonrasında belki bir tavan demiri ve paçalık olabilir.

Biraz uzun oldu şimdiden herkese teşekkürler.

KaradumanBerke
20-07-2021, 16:29
Yazmayı atladığım bir başka konu ise yağ kaçağı sorunu yaşadım. Contadan kaçırdığını öğenince hemen işe koyulup conta takımları daha önce değişmiş olan triger seti devirdaim vs her şey tekrardan değişti ve kafamızı rahatlattık.
Yanlış bilgi edinmiş olabilirim ama 150 bimn km sonrasında contadan kaçırmalar yaşanabiliyormuş. Çok mantıklı gelmedi bu kmlerde ama başa gelen çekildi.

https://i.hizliresim.com/7rxayxj.JPG (https://www.hizliresim.com/7rxayxj)
https://i.hizliresim.com/arzph3z.JPG (https://www.hizliresim.com/arzph3z)
https://i.hizliresim.com/5ttqts0.JPG (https://www.hizliresim.com/5ttqts0)

Sonrasında hemen kendimi dükkana atıp motoru ve arabayı baştan aşağı komple temizledim.

https://i.hizliresim.com/qkhpfr2.JPG (https://www.hizliresim.com/qkhpfr2)
https://i.hizliresim.com/aaj4aqh.JPG (https://www.hizliresim.com/aaj4aqh)

drago
20-07-2021, 18:39
Eskimeyecek bir tasarım, maşallah

17 olmasına rağmen spartacus jantları nedense daha çok yakıştırıyorum, ama bu hali de zımba gibi.

İlle de kaşıntı tutarsa hem görsel hem de konfor için belki diye aklında olsun

KaradumanBerke
20-07-2021, 23:41
Eskimeyecek bir tasarım, maşallah

17 olmasına rağmen spartacus jantları nedense daha çok yakıştırıyorum, ama bu hali de zımba gibi.

İlle de kaşıntı tutarsa hem görsel hem de konfor için belki diye aklında olsun

Teşekkürlerr. Spartacus çok düşündüm ama gönlümün efendisi BBS CHR daha ağır basıyor bakalım durumlara göre şekillenecek.

5500
21-07-2021, 00:34
Maşallah. Kullanmaktan en çok zevk aldığım, satarken verem olduğum, maddi durumum el verse tekrar almak istediğim eski aracım :)
https://i.ibb.co/sWdymZC/IMG-1206.jpg

KaradumanBerke
21-07-2021, 15:43
Maşallah. Kullanmaktan en çok zevk aldığım, satarken verem olduğum, maddi durumum el verse tekrar almak istediğim eski aracım :)
https://i.ibb.co/sWdymZC/IMG-1206.jpg

Teşekkürlerr :) Allah büyük konuşturmasın ama satmak istemiyorum da gün gelir satarsam bende çok düşünüyorum nasıl satarım diye. Bu arada arabayı çok sevince kardeşim içinde yine bakınmıştık. Sizin araca çok niyetlenmiştik ama o zaman ki durumlar farklı bir yol gösterdiği için iletişim bile kuramadık. İlan zamanında çok gidip gelmiştim sizin araca kısmet işte :)

barracuda
21-07-2021, 20:23
Maşallah, Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Yaklaşık 1.5 yıl çok severek kullandığım araç.. Parasına göre güvenliği, yol tutuşu ve karizması süperdi...
https://resimyukle.io/r/AflAIxSwY2

KaradumanBerke
22-07-2021, 01:14
Maşallah, Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Yaklaşık 1.5 yıl çok severek kullandığım araç.. Parasına göre güvenliği, yol tutuşu ve karizması süperdi...
https://resimyukle.io/r/AflAIxSwY2

Teşekkür ederim. Allah hepimize güzel günlerde binmek nasip etsin

BYET
22-07-2021, 14:16
Tebrik ediyorum sizi. Bu aracı cidden çok seviyorum ve Allah'ın izniyle bende bir siyah rengine kavuşmak için çabalıyorum. Eskimeyen tasarımı, güvenliği , ağır başlılığı ve dikkat çekmesi insanı cezbediyor. Parça fiyatları olarak volvodan uzak durulması gerektiği söyleniyor. Siz bu anlamda ciddi bir külfet yaşadınız mı? Şimdiden kafamdaki soru işaretlerini kaldırmak istiyorum. Eş dostla beraber geçirdiğiniz güzel vakitler bu aracı sizde daha bir anlamlı kılmıştır. Dezavantaj olarak illaki birkaç hususlar olur ancak tolere edilecek boyutta. Neyse çok uzattım keyifle sürün :) İyi bayramlar.

KaradumanBerke
22-07-2021, 15:05
Tebrik ediyorum sizi. Bu aracı cidden çok seviyorum ve Allah'ın izniyle bende bir siyah rengine kavuşmak için çabalıyorum. Eskimeyen tasarımı, güvenliği , ağır başlılığı ve dikkat çekmesi insanı cezbediyor. Parça fiyatları olarak volvodan uzak durulması gerektiği söyleniyor. Siz bu anlamda ciddi bir külfet yaşadınız mı? Şimdiden kafamdaki soru işaretlerini kaldırmak istiyorum. Eş dostla beraber geçirdiğiniz güzel vakitler bu aracı sizde daha bir anlamlı kılmıştır. Dezavantaj olarak illaki birkaç hususlar olur ancak tolere edilecek boyutta. Neyse çok uzattım keyifle sürün :) İyi bayramlar.

Çok çok teşekkür ederim. Kesinlikle çok dikkat çeken bir araç. Çokça aa Volvo yeni araba mı çıkarmış tepkisiyle karşılaşıyorum. Mekanik parça maliyetleri ve işçilikleri için bende ilk başlarda korkuyordum ama korkulacak hiçbir şey yok. Birebir focus ve 308 ler ile aynı olduğunu söylesem sanırım biraz fikir aktarabilirim. Kasa ve iç mekan parçaları için ise şu ana kadar far yıkama kapaklarının düşmesi hariç hiçbir sorun yaşamadım ama yine de korkulacak boyutlarda değil kesinlikle. Ek olarak parça temini konusunda da bir sorun yaşayanı ne gördüm ne duydum. Umarım sizde aklınızda ki araca kısa zamanda kavuşursunuz. İyi bayramlar. :D

Seven7
24-07-2021, 09:23
Maşallah gerçekten her köşe başında görülecek bir araç değil, gören bu neymiş diye bir daha bakıyor. Siz de güzel bir arabaya sahipsiniz nazar değmesin.

Beni bu arabada korkutan tek şey arka bagaj kapağı.:)

yasinakcay
24-07-2021, 11:02
maşallah bende asil kasa r-design sahibiydim 4.5 sene keyifle bindim eskimeyen tasarıma sahip ve parasına göre oldukça yüksek kalite araç.keyifli sürüşler

GÖKTÜRK
24-07-2021, 12:42
araca maşallah, APP plaka yaptırsanız çok daha güzel bir görüntü olacaktır diye düşünüyorum açıkcası

KaradumanBerke
24-07-2021, 15:58
Maşallah gerçekten her köşe başında görülecek bir araç değil, gören bu neymiş diye bir daha bakıyor. Siz de güzel bir arabaya sahipsiniz nazar değmesin.

Beni bu arabada korkutan tek şey arka bagaj kapağı.:)

Çok teşekkür ederim. Bakışlar aynen dediğiniz gibi hatta bazen şımartıyor insanı ama bazende utandırıyor. Bakan çok dikkatli bakıyor. Milyonluk arabaların içinde ki insanlar bile dönüp dönüp bakıyor. :D Bagaj kapağı en son yolda sıkıntı çıkarmadıysa daha da çıkarmaz gibi bagajı ittire ittire kapattım. Ama sadece camdan olması her zaman akılda bir soru tabi :D


maşallah bende asil kasa r-design sahibiydim 4.5 sene keyifle bindim eskimeyen tasarıma sahip ve parasına göre oldukça yüksek kalite araç.keyifli sürüşler

Çok teşekkür ederim. Araç hakkında benden daha tecrübelisiniz. Ben bu zamana kadar yukarıda ki sorunları yaşadım onun haricinde önereceğiniz veya dikkatli olunması gereken durumlar var mıdır?


araca maşallah, APP plaka yaptırsanız çok daha güzel bir görüntü olacaktır diye düşünüyorum açıkcası

Çok teşekkür ederim. APP plakayı bayram sonrasına diye plan yaptım. Ağustos başı muayene var onu geçirip takmayı planlıyorum. :)

oguzhandincel
29-07-2021, 13:53
Maşallah çok güzel duruyor. Aynı motor focus 2 sahibiyim, parça konusunda psa parçacılarını tercih edin, en basit örneği yağ pompası ford parçacısında 700 lira, psa parçacısında 500 lira. Mazot filtresinde bile 40-50 tl oynuyor. Aklınızda olsun sadece. Üst kısım yani enjektör kısmı hariç tüm parçalar psa nın birebir uyuyor. Volvo ya da sanırım Ford un üst kısmı uyuyor.

5500
29-07-2021, 21:38
Tebrik ediyorum sizi. Bu aracı cidden çok seviyorum ve Allah'ın izniyle bende bir siyah rengine kavuşmak için çabalıyorum. Eskimeyen tasarımı, güvenliği , ağır başlılığı ve dikkat çekmesi insanı cezbediyor. Parça fiyatları olarak volvodan uzak durulması gerektiği söyleniyor. Siz bu anlamda ciddi bir külfet yaşadınız mı? Şimdiden kafamdaki soru işaretlerini kaldırmak istiyorum. Eş dostla beraber geçirdiğiniz güzel vakitler bu aracı sizde daha bir anlamlı kılmıştır. Dezavantaj olarak illaki birkaç hususlar olur ancak tolere edilecek boyutta. Neyse çok uzattım keyifle sürün :) İyi bayramlar.

Parça fiyatları motor ve yürüyen harici maalesef pahalı. Yan aynamın birisi için 3 binli bir rakam istenmişti 2 yıl önce. Özellikle bagaj camının fiyatı dudak uçuklatıcı. Kaskosuz binilmez kesinlikle

Seneca
31-07-2021, 12:57
Hayırlı olsun.

Bir sorum olacak. R-design ile premium paket arasındaki fark nedir? Bilginiz var mıdır? Premium alsak eksiklik çeker miyiz?

5500
31-07-2021, 21:46
Hayırlı olsun.

Bir sorum olacak. R-design ile premium paket arasındaki fark nedir? Bilginiz var mıdır? Premium alsak eksiklik çeker miyiz?

Elektrikli hafizali koltuk, direksiyon, jant, koltuk, body kit (spoiler, marspiyel, tampon), suspansiyon. Zaten c30 alacaksaniz r design olmadığı surece arac goze hitap etmez. Ozellikle arkadan.

KaradumanBerke
10-08-2021, 13:25
Maşallah çok güzel duruyor. Aynı motor focus 2 sahibiyim, parça konusunda psa parçacılarını tercih edin, en basit örneği yağ pompası ford parçacısında 700 lira, psa parçacısında 500 lira. Mazot filtresinde bile 40-50 tl oynuyor. Aklınızda olsun sadece. Üst kısım yani enjektör kısmı hariç tüm parçalar psa nın birebir uyuyor. Volvo ya da sanırım Ford un üst kısmı uyuyor.

Açıkçası gidip Focus 2 diye soruyorum tüm parçaları bazıları PSA bazıları Ford olarak alıyorum. O anda hangisi mantıklı gelirse artık :)

KaradumanBerke
10-08-2021, 13:31
Parça fiyatları motor ve yürüyen harici maalesef pahalı. Yan aynamın birisi için 3 binli bir rakam istenmişti 2 yıl önce. Özellikle bagaj camının fiyatı dudak uçuklatıcı. Kaskosuz binilmez kesinlikle

Şu ana kadar kasa kaporta parçaları ile ilgili bir sorun yaşamadım ama sorduğum zamanlar bagaj camı hariç aşırı yüksek fiyatlar almadım ön farları yenilemek istemiştim 3750 lira gibi bir fiyat çıkmıştı karşıma. Tabi ki yine de iyi araştırma yapmakta fayda var belki de benim fiyat aldığım üründe bir sorun vardı markası ya da orjinalliği konularında.

KaradumanBerke
10-08-2021, 13:37
Hayırlı olsun.

Bir sorum olacak. R-design ile premium paket arasındaki fark nedir? Bilginiz var mıdır? Premium alsak eksiklik çeker miyiz?

Hiçbir zaman R-desing harici gözüme gelmiyordu. O yüzden net bir bilgi veremem ama premium olupta benim aracımdan daha dolu arabalarda var. Örneğin benim aracımda elektrikli koltuklat yok. Koltuk ısıtma Türkiye’de ki C30 ların hemen hemen hiçbirinde yok gibi. Volvo’nun bir paket sistemi var ama opsiyon konusunda çokça geniş listeside var. Ama R-desing ler yine de daha dolu oluyor örneğin bluetooth çift renk döşeme jant bodykitt ve yanlış bilmiyorsam 1 cm daha alçak. Donanım olarak aracı incelemekte fayda var ama görsel olarak kesinlikle R-desing.

KaradumanBerke
07-02-2022, 12:50
Bir güncel de C30 a.
Arabayı uzun bir aradan sonra ilk defa görebildim. 2 sorunumuz vardı ve birini korkunç haldeydi. 1. si ön fren balataları bitmek üzereymiş. Öncelikle onu hallettim.
https://i.hizliresim.com/kx4ihfb.jpg (https://www.hizliresim.com/kx4ihfb)

2. ve korkunç olanı ise...
Su alma problemi bagajın sol tarafında oluşmuş. Önce fikir edinmek için biraz araştırma yaptım. Yurt içi yurt dışı forumları iyice kurcalayıp stop tarafından su alması problemini bir kaç yerde okuyunca oraya odaklandım. Sökülüp bakıldı ama herhangi bir sorun yoktu. Hatta şaşırtıcı şekilde iç tarafları doğru düzgün toz çamur bile almamış denilebilir. Sonrasında giderleri ve hava yerleri kontrol edildi onlarda da bir problem yok. Son çare olarak sunroof kanallarına odaklandım. Yaz bitişinde temizletmiştim ama yine de bakalım dedim. Götürdüm ön kanallar tıkanmak üzereymiş işlemi yapıldı. Arka kanallarda açıktı ama yine de temizleme işlemi yaptırdım. Temizlikten sonra test edilirken tekrardan su geldiğini gördüm. Hiç istemesemde arka taraf ve tavan döşemesi söküldü. Sorun sol arka kanalın aşağıya iniş tarafında ki L ekin yerinden çıktığı için oradan bagaj tabanına su vermeye başlamış. Allahtan ki sökülüp kontrol edildi. Belki de tavan ve arabanın tabanına gelmeye başlayacaktı. Sorunu çözüp yıkamada ahtapotla içini iyice kurulayıp temizlettim.

https://i.hizliresim.com/736n8az.jpg (https://www.hizliresim.com/736n8az)
https://i.hizliresim.com/cv4us0p.jpg (https://www.hizliresim.com/cv4us0p)
https://i.hizliresim.com/6ljvu1z.jpg (https://www.hizliresim.com/6ljvu1z)

wolkanku
07-02-2022, 15:28
Çok geçmiş olsun, benzerini audi a5 de yaşadıktan sonra yaşlı arabada sunroof asla istemedim, sunroofsuz ilanı olan arabalara hep daha çok ısınır oldum.

MURAT_HLX
07-02-2022, 15:58
sırf bu yüzden sunroofsuz bmw aldım bilerek ve isteyerek bende sunroof zedelerdenim geçmiş dönemlerden

yasinakcay
08-02-2022, 09:41
Geçmiş olsun benzer sorunu bende yaşamiştim tavanda anten kisminda da su aliyor birde bagaj kapağinin ordaki bağlanti girişlerinden. Aracin ön arka taban halilarini da kenar fitillerinden söküp kontrol edin muhtemelen orasida su dolmus olabilir taban halisi çok kalin belli etmiyor çünkü.

KaradumanBerke
10-02-2022, 13:30
Çok geçmiş olsun, benzerini audi a5 de yaşadıktan sonra yaşlı arabada sunroof asla istemedim, sunroofsuz ilanı olan arabalara hep daha çok ısınır oldum.

Bu olaydan sonra araba bakarken kesinlikle ilk önceliğim sunroofsuz araçlar olacak. Size de geçmiş olsun.


sırf bu yüzden sunroofsuz bmw aldım bilerek ve isteyerek bende sunroof zedelerdenim geçmiş dönemlerden

Geçmiş olsun. Sunroofsuz olsun baş ağrımasın en güzeli o :)


Geçmiş olsun benzer sorunu bende yaşamiştim tavanda anten kisminda da su aliyor birde bagaj kapağinin ordaki bağlanti girişlerinden. Aracin ön arka taban halilarini da kenar fitillerinden söküp kontrol edin muhtemelen orasida su dolmus olabilir taban halisi çok kalin belli etmiyor çünkü.

Geçmiş olsun. Dün tekrar bir teste soktum zaten geçen gün yağan yağmurda güzel bir test olmuş oldu. Çok şükür bir sıkıntı yok test yaparken taban döşemesini de kontrol ettirdim bir sorun yok çok şükür. :)

kalipson
10-02-2022, 13:33
Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın. Rutin bakımlarla beraber bi sorun olacağını düşünmüyorum.

KaradumanBerke
30-04-2022, 14:33
Bir güncel geçelim. Arabayı neredeyse 7-8 aydır kardeşim kullanıyor. Bu süre zarfında 2 defa Edirne - İstanbul gidip gelmesiyle beraber 5 bin km yol yaptı. Bu sürede daha önce yazdığımm gibi su alma problemi vs. yaşandı. 2 gün önce araba V kayışını koparmıştı neyse ki otopark içindeyken olduğu için herhangi problem yaşanmadan Edirne'de tanıdıklar aracı olarak çözdürdük. Dün İstanbul'a geldi. Bugün bir genel yoklama yapayım diye aldım direkt sanayiye koştum. Zaten sabah arabaya bindiğimde tozdan kirden geçilmiyordu. Önce fren lambasının biri yanmıyordu halloldu. Sonrasında sağ farın garip yandığını farkettim. Arabayı Edirne'ye göndermeden önce odağı hafif sağa kaymıştı zamansızlıktan yapamamıştım. Bugün yukarı baktığını gördüm. Hatta yukarıda değil arşa baktığını gördüm. Söküp baktığımda merceğin bir vidası düşmüş ve tam oturmuyor. Lakin yapamıyorum çünkü ne el ne de alet giriyor vidayı takmak için. Korktuğum bir durum söz konusu ve far camı sökülecek gibi duruyor. Bakalım araya bayram girecek bayram sonrası bir çaresine bakacam. Yaklaşık 2 hafta önce araba buraya gelecek diye app yaptırmıştım aradan onu da halletmiş oldum.

Öncesi
https://i.hizliresim.com/gmoedxg.JPG (https://www.hizliresim.com/gmoedxg)

Sonrası
https://i.hizliresim.com/d7zsxqp.JPG (https://www.hizliresim.com/d7zsxqp)

Åžimdilik durumlar bu. Yaza kapsamlı bir restorasyon düşünüyorum. Hesap kitap içindeyim :D

Seven7
01-05-2022, 03:34
Maşallah nazar değmesin. Gerçekten hala daha güncelliğini koruyan bir kasa.
İş artık kullanıp keyif almaktan çok kardeş keyif yapsın cefasını abi çeksin durumuna geçmiş sanki. :)

Orijinali bu şekilde midir bilmiyorum ama arka sileceğin aşağıya doğru eğimli durması gözümü tırmaladı, sanki dümdüz durması gerekiyormuş ama ayarı kaçmış gibi.

KaradumanBerke
02-05-2022, 12:56
Maşallah nazar değmesin. Gerçekten hala daha güncelliğini koruyan bir kasa.
İş artık kullanıp keyif almaktan çok kardeş keyif yapsın cefasını abi çeksin durumuna geçmiş sanki. :)

Orijinali bu şekilde midir bilmiyorum ama arka sileceğin aşağıya doğru eğimli durması gözümü tırmaladı, sanki dümdüz durması gerekiyormuş ama ayarı kaçmış gibi.

Çok çok teşekkür ederim. Sırf satılmaması için cefasını çekmeye devam edicem gibi. :D Sileceğin orjinal konumu o değil tam düz lakin ne yaptıysam düzeltemedim kaç defa söküp düz şekilde taktım ama ilk çalıştırmada yine düşüyor. Değiştirerek yeni parçayla denemek istedim ama sadece makyajlı kasaların ki var o da gözüme çirkin geliyor. Ara ara bakıyorum bulursam alıp öyle devam edicem.

KaradumanBerke
08-09-2022, 17:32
Herkese tekrardan merhaba.
Bu aralar nazar üstüne nazar devam ediyor hadi hayırlısı.
Emektar Citan ı sattığımız için C30 bana geri döndü. Döndü ama bitmek bilmeyen sıkıntılarla beraber...
Geri geldiği hafta ayrı günlerde iki lastiği birden patladı. Hadi onları hallettim sonrasında çok ufak zor duyulur bir yükseklikte araba hızlanırken bir uğultu başlamıştı. Ha baktırdım ha baktıracam derken geçenlerde bir anda daha yüksek sesle çıkmaya başladı. Citan dan dolayı tahminim poryadandır diye düşündüm. Neyse zamansızlıktan aradan geçti 1 hafta aradım ustamı dedim böyle böyle bir problem var arabayı getirecem. O da bugün doluyum yarın gel dedi. Dedim tamam bari bugün işlerimi halledeyim yarın götürürüm... İşte o gün Mecidiyeköy viyadüğünde hafif sıkışık trafikte 2. vitesten boşa aldım arabayı ve dünyalar başıma yıkıldı... Sinirden stresten dedim başımdan bir lav fışkıracak. Gecenin 12 si Mecidiyeköy viyadüğünde arabada köpeğim araba vitese geçmiyor. Hani 2 ye 3 e takılı kalsa o şekilde devam edip bir cebe yan yola atacam kendimi ama araba boşta. Yok ne yaptım ne ettim geçmiyor vitese vites kolu hareket ediyor ama vites yolu ? YOK. Tek avuntum arabayı sağa sıfırlayabildim. Normalde en sevdiğim şerit ortadır o gün başıma bir şey gelecekmiş gibi sağ şeritten ilerleyeceğim tuttu iyi ki sağ şeritteymişim. Yalnız bir kez daha anladım bu şehirde gerçekten trafikte o kadar çok kasap var ki. Ya ben reflektörü en az 50-60 metre ileriye kurdum. Ya görüyorsun reflektör var önde kabak gibi 4 lü yakmış akıcı trafikte duran beyaz araba var. Hem de araba motor değil ne diye hala reflektör sonrası sağa atmaya çalışıyorsun kendini. Kaç tanesi arabayı silme geçti. Neyse buldum bir çekici getirdim arabayı Beylikdüzü ne. (Düzgünlerini hariç bırakarak söylüyorum çekicilerde tam şeytan olmuş. 3000 liralar filan havada uçuşuyor. Allahtan Mecidiyeköy de yaşayan bir arkadaşımın babası eski çekici sahibiydi.) Sorun vites halatının kopmasıymış. Zaten kopan yer zamanında baya bir aşınmış orada da son ömrünü tamamlamış.

https://i.hizliresim.com/bqhtkac.jpg (https://www.hizliresim.com/bqhtkac)

Çekiciyede böyle binmekte varmış kaderde

https://i.hizliresim.com/10fhf6m.jpg (https://www.hizliresim.com/10fhf6m)

Sabah arabayı açtık artık vites halatını ara ara bulamadık en son ailemizin bir halatçısı var Esenyur ta Citan ın el freni teli 4 defa koptuğundan adamlarla akraba olduk oraya gittik sağolsunlar birebir aynısını yapıp teslim ettiler.
Sıra çıkan uğultuya geldi. Uğultunun sebebi sağ aks bilyasındanmış. Onu da hallettik. Aks başlarıda hafif boşluk yapmaya başlamış onları da değiştirdik. Ön takım tekrardan sıfıra yakın oldu.

https://i.hizliresim.com/2fpy8uk.JPG (https://www.hizliresim.com/2fpy8uk)

Dedik gelmişken yağ bakımı da olsun. Karşılaşılan manzara. Hiç hoş değildi. Turbomuzda kendini bırakmış. Her tarafı yağ içindeydi.

https://i.hizliresim.com/7h4wg9e.JPG (https://www.hizliresim.com/7h4wg9e)

Turbonun mili neredeyse dağıldı dağılacakmış. Neyse ki sorun yaşamadan onu da turbonun içini komple sıfırlayarak kurtardık.
Sorun bitti mi bitmedi tabi ki. Nasıl bitsin.
Normalde 1750 - 2000 devir aralığında gelen turbo sanki big hybrid yapmış gibi 2750-3000 devir aralığında gelmeye başladı. Turbo, basınç, maf sensörü, cooler, borular hava filtresi ve boruları hepsi kontrol edildi mekanik bir problem yok gibi. Bir tek yazılım kaldı ona da baktıracam. Baktıracam da turbo yapılmadan önce gayet stabil olan her şey bir turbo söküp takmakla nasıl yazılımssal sıkıntı olacak. Ama yine de her ihtimale karşı baktıracam.
Biraz uzun oldu hepinize çok çok teşekkür ederim. Haftaya sıkıntı belli olur diye düşünüyorum o zaman yine bir güncelleme yaparım.

drago
08-09-2022, 20:40
Üzüldüm

Bunlarla geçmiş olsun, sağlığa gelmesin

weST.27
09-09-2022, 10:52
Turboyu nerede yaptırdınız revizyonu

dkaya87
09-09-2022, 12:32
çok geçmiş olsun üst üste gelmiş hep

Sti_Ozan
09-09-2022, 12:51
https://i.hizliresim.com/7h4wg9e.JPG (https://www.hizliresim.com/7h4wg9e)

Turbonun mili neredeyse dağıldı dağılacakmış. Neyse ki sorun yaşamadan onu da turbonun içini komple sıfırlayarak kurtardık.
Sorun bitti mi bitmedi tabi ki. Nasıl bitsin.
Normalde 1750 - 2000 devir aralığında gelen turbo sanki big hybrid yapmış gibi 2750-3000 devir aralığında gelmeye başladı. Turbo, basınç, maf sensörü, cooler, borular hava filtresi ve boruları hepsi kontrol edildi mekanik bir problem yok gibi. Bir tek yazılım kaldı ona da baktıracam. Baktıracam da turbo yapılmadan önce gayet stabil olan her şey bir turbo söküp takmakla nasıl yazılımssal sıkıntı olacak. Ama yine de her ihtimale karşı baktıracam.
Biraz uzun oldu hepinize çok çok teşekkür ederim. Haftaya sıkıntı belli olur diye düşünüyorum o zaman yine bir güncelleme yaparım.

Aynı sorunu 1.6 dizel focus 2 de de yaşadık. Revize öncesi turbo tam sizin dediğiniz bantlarda yürütmeye başlıyordu aracı. Revize sonrası 2500 civarı doldurmaya başladı. Aracı kısa süre sonra sattığımız için çok üstüne düşemedim ama pallerin çapında bi değişiklik olabilir mi revizyon aşamasında?

Apoudi
13-09-2022, 01:43
Geçmiş olsun, üst üste gelmiş.. son durum nedir yazılımına baktırdınız mı ?

Seven7
13-09-2022, 09:32
Çok geçmiş olsun. Bir kere başlayınca bu sorunların ardı arkası kesilmiyor gerçekten.

Ben turbonun revizyonunda bir farklılık olduğu düşüncesindeyim. Turbo değiştikten sonra yazılımın bozulması bana pek mantıklı gelmedi.

KaradumanBerke
13-09-2022, 16:22
Üzüldüm

Bunlarla geçmiş olsun, sağlığa gelmesin
çok teşekkür ederim.


Turboyu nerede yaptırdınız revizyonu

Esenyurt ta net turbo da revizyon girdi


çok geçmiş olsun üst üste gelmiş hep

çok teşekkür ederim bakalımm bu sorunu çözebilirsek eğer bir şey kalmadı gibi.


Aynı sorunu 1.6 dizel focus 2 de de yaşadık. Revize öncesi turbo tam sizin dediğiniz bantlarda yürütmeye başlıyordu aracı. Revize sonrası 2500 civarı doldurmaya başladı. Aracı kısa süre sonra sattığımız için çok üstüne düşemedim ama pallerin çapında bi değişiklik olabilir mi revizyon aşamasında?

Normalde benim aracım 1750 devir gibi kendini hissettirip 2000 deviri geçer geçmez tam olarak doluyordu. Şu an 3000 devire kadar kime yok 3000 den sonra sanki aniden dolup yürüyor. Ama 4200 gibi tekrar boşa dönüyor onu da daha açık hissetmeye başladım. Turbo daha önce tekrar götürülüp kontrol edildi bir problem yok gözüküyor. Aynı şekilde benimde aklıma gelen pallerde bir değişiklik olması durumu ama tekrardan kontrol ettireceğim.


Geçmiş olsun, üst üste gelmiş.. son durum nedir yazılımına baktırdınız mı ?

Teşekkür ederim. Yazılıma baktıramadım daha bu gece obd üzerinden basınç kontrolü yapacağım. Lakin turbo revizyonuyla yazılımın arasında bir bağ olması çok mantıklı değil lakin yine de son çare olarak bakacağım.


Çok geçmiş olsun. Bir kere başlayınca bu sorunların ardı arkası kesilmiyor gerçekten.

Ben turbonun revizyonunda bir farklılık olduğu düşüncesindeyim. Turbo değişikten sonra yazılımın bozulması bana pek mantıklı gelmedi.

çok teşekkür ederim. Evet maalesef 10 yaşını geçmiş bir araçta kontorlü bir an elden bırakınca ardı arkası kesilmiyor. Nişan sürecimden dolayı bir de uzun bir zamanda kardeşimde kalınca araba hiç ilgilenemedim şimdi acısını çekiyorum. Benim de düşüncem hala turbo revizyonununda oluşan bir sorundan kaynaklı olduğu ama bir sorunda gözükmüyor gibi lakin yazılım ve turbo kontrolünü tekrar yapacağım.

KaradumanBerke
14-09-2022, 15:18
Güncel geçeyim. Bugün tekrar turbbocuya gittim. Westgate i sıkıştırdılar lakin sonuç yine hüsran işin kötü tarafı yarın için söküp tekrardan toparlanacak diye sözleştik ve dükkana 2 km kala turbo ötmeye başlayı yağ basmaya başladı. Şu an için yatırdım arabayı muhtemelen bu iş bana sıfır turbo almaya patlayacak. Neyse ki arabayı dinleye dinleye gidiyordum da ötme başlayıp mavi dumanı görür görmez sürüşü bıraktım. Yarın ola hayrola...

Schumi
16-09-2022, 08:31
Turboyu adam gibi bir yere yaptır. Sıfır almaya gerek olduğunu sanmıyorum. Hatta hibrit yaptır düzgün bir yerde.

KaradumanBerke
19-09-2022, 17:23
Turboyu adam gibi bir yere yaptır. Sıfır almaya gerek olduğunu sanmıyorum. Hatta hibrit yaptır düzgün bir yerde.
Abi hem güncel geçeyim. Şöyle turboyu zamansızlıktan ustamın eline bıraktım. Demesine göre ilk defa böyle bir şey yaşanmış. Neyse ki turbo ötüp yağ basmaya başlayınca bıraktım tekrardan revizyon gördü. Teslim aldığımda yine tam olmamıştı. Bu seferde 2500 devirlerde gelmeye başladı turbo biraz westgate i sıkınca tolere edilebilir seviyelere geldi ama yine tam değil. Şimdi iş yoğunluğumu atlatır atlatmaz kendim bizzat ilgilenip yaptıracam turboyu. Hibrit aklımda ama çok yoğun araç kullanıyorum o sebeple yazılım harici bir şeye dokunma hevesinden vazgeçtim. Tabi bir anlık aklımı kırmaya bakıyor ama kendimi tutuyorum şimdilik.

KaradumanBerke
01-04-2023, 15:58
Uzun bir aradan sonra güncelleme yapayım. Turbo 2. revizyondan sonra da tutmayınca sıfır turbo aramak için yatırıyordum arabayı. Ama yakın arkadaşımın nişanı için çıkarmak zorunda kaldım. Beylikdüzü nden Ümraniye ye sakin sakin giderim diye düşünerek çıktım. Sabitlemeye alıp 110 la giderken ufak bir tıkırtı hissettim ne oluyor diye anlamaya çalışıren max. 5 sn sonra yağ ışığı yandı ve ses arttı anında kontağı kapatıp boşa saldım arabayı durdum. İlk 1 dakika araba içinde bekledim resmen elim ayağım boşaldı başımın sıcaktan patlayacağını sandım öyle bir sinirle inip açtım kaputu. Görünürde sadece turbo tarafında yağ vardı. Tek dileğim sadece turbo dağılmış olsun yağı dışarı atmış olsun. Neyse çekiciye atıp getirdim sanayiye akşam.

https://i.hizliresim.com/go3ugnj.jpg (https://www.hizliresim.com/go3ugnj)

Ertesin gün sökülünce her şey belli oldu. 1 ve 2. kollar yamulmuş krank çatlak. Daha kötüsü blokta 1 lira büyüklüğünde kırık...
Hem zaman hem maddi olarakta sıkıntılı zamanda denk gelene bak. Motoru yaptırsam nasıl olacak ortada yapılacak blok yok. Sandık motor fiyatları almış başını gidiyor. En son dedim çıkma motor bakacaz artık. En az 8-9 motor gezdim. Son motor 56 bin km de bir arabadan çıkmış hiç kapak filan açılmamıştı. Tabi bunlar hep sinir krizleri içinde olduğu için ne fotoğraf ne başka bir şey hiç aklıma gelmedi. Aldım motoru. Ne olur ne olmaz diye içini kamerayla kontrol ettik ve her şey çok güzel duruyordu. Yine de enjektörler, triger seti, yağ pompası v kayış seti gibi tüm dış parçaları sıfırladım. Turboda yine aynı şekilde sıfırlanmış oldu. Motorda ki turboyu da sakladım ilerisi için çünkü çok iyi durumda.

Bu süreçlerden sonra mekaniği en iyi kondisyona getirip toplamış oldum arabayı. Artık sıkıntılarım bitti şükür.
Arabayı teslim aldığımda kar yağışı olacağına dair söylentiler var diye saniyeden otoparka kadar sürüp 1 hafta yatırdıktan sonra çıkardım arabayı. İlk işim sanayi kirlerinden kurtulmak için yıkatıp içine yarı detaylı bir temizlik yapmak oldu.

https://i.hizliresim.com/ne6aywf.jpg (https://www.hizliresim.com/ne6aywf)
https://i.hizliresim.com/8u8n3nt.jpg (https://www.hizliresim.com/8u8n3nt)
https://i.hizliresim.com/kx3bhhh.jpg (https://www.hizliresim.com/kx3bhhh)

Yine işlerden dolayı çok binemedim. Ama aklımda olan bir şey vardı. Sol kapıdan 100 kmh dan sonra gelen ıslık şeklinde ki rüzgar sesinden ve kapılardan gelen gıcırtılardan kurtulmak. 1-2 defa vazelin ile kapı fitillerine yapılan bakımlarla çözüme ulaşıldığını görmüştüm dedim deneyeyim ne çıkar.
Önce sol kapıya deneyeyim dedim farklar ne olacak görmek adına. İşe yararsa diğer fitillerede yapacağım diye başladım. ilk olarak güzel bir şekilde fitillerin aralarına kadar temizledim.
https://i.hizliresim.com/t54c2r0.JPG (https://www.hizliresim.com/t54c2r0)
Sonrasında kulak pamuğuyla beraber uygulamaya geçtim.
https://i.hizliresim.com/3yf0etu.JPG (https://www.hizliresim.com/3yf0etu)
https://i.hizliresim.com/4qiktc5.JPG (https://www.hizliresim.com/4qiktc5)

Sonuç olarak işe yaradı. Gıcırtılar tamamen gitti. Rüzgar sesi %90 oranında azaldı. En önemlisi bunu bilmiyor ve beklemiyordum yıkama ve yağmur zamanlarında kapı içlerine yani direklere vs. gelen sular çok azaldı.

Paspaslarda ufak sökülmeler var o yüzden değiştireceğim ama biraz premium bir hava katması için pufuduk siyah halılardan yaptırmayı düşünüyorum. O yüzden denemek için ucuz yollu pufuduk çocuk odası halılarından bir deneme yapmak için sipariş verdim ve dün geldi. Gelir gelmez iftar sonrası hemen dükkana geçip denemeye koyuldum.
Malzemelerimiz
https://i.hizliresim.com/en4nh43.jpg (https://www.hizliresim.com/en4nh43)

İlk kalıp çıkarttıktan sonra. Denemek isteyen olursa dalgınlıkla paspası normal şekilde koymayın. Ben o hatayı yaptım çünkü :) Paspasın arkası yukarı bakacak şekilde kalıp çıkartın.
https://i.hizliresim.com/siky9ga.jpg (https://www.hizliresim.com/siky9ga)

Ve sonuç
https://i.hizliresim.com/3gvysf9.jpg (https://www.hizliresim.com/3gvysf9)
https://i.hizliresim.com/nnxey6j.jpg (https://www.hizliresim.com/nnxey6j)


Yavaş yavaş arabayı toparlamaya karar verdim. Sırada farları sıfırlayacağım ya da mercekleri değiştirip LED e dönüş yapacağım. S60 ta da memnun değildim bunda da aydınlatmalardan hiç memnun değilim. Sonrasında koltukların renkleri solmaya ve sol koltukta ufak ayrılmalar başladı iç trimlerde ufak tefek çizikler var onları yaptıracağım. Ön arka tampon marjpiyeller ve jantları boyatıcam gibi devam ediyor liste.

m.kaan46
02-04-2023, 15:09
çok geçmiş olsun cidden üzücü bir durum yaşamışsınız. hem maliyet hem de mental yorgunluk. inşallah sonrası istediğiniz gibi sıkıntısı olur

farlar için de İlker Kemal Bikeç ile iletişime geçerseniz sorununuzu çözer, güzel bir aydınlatma alırsınız

SGurbey
02-04-2023, 15:30
öncelikle çok geçmiş olsun. vazelin konusunda belli aralıklarla fitilleri kontrol etmenizde fayda olduğunu düşünüyorum çünkü vazelin yapısı itibari ile üzerinde toz pislik toplayacaktır, sıcak soğuk hava da büyük bir etmen bu konuda. Eğer uzun süre temiz kalıyorsa bende uygulayacağım. takipteyim kolay gelsin.

KaradumanBerke
04-04-2023, 10:19
çok geçmiş olsun cidden üzücü bir durum yaşamışsınız. hem maliyet hem de mental yorgunluk. inşallah sonrası istediğiniz gibi sıkıntısı olur

farlar için de İlker Kemal Bikeç ile iletişime geçerseniz sorununuzu çözer, güzel bir aydınlatma alırsınız

Çok teşekkür ederim. Şu an için istediğim gibi oldu sanırım. Pazartesi günü bakıma gidicem. Genel kapsamlı bir kontrol yapılacak ezik patlak çatlak bir şey var mı diye orada belli olacak sıkıntısız mı sıkıntılı mı devam edecek süreç.
Far için önerinize bakacağım haftaya. Tekrardan teşekkür ederim.


öncelikle çok geçmiş olsun. vazelin konusunda belli aralıklarla fitilleri kontrol etmenizde fayda olduğunu düşünüyorum çünkü vazelin yapısı itibari ile üzerinde toz pislik toplayacaktır, sıcak soğuk hava da büyük bir etmen bu konuda. Eğer uzun süre temiz kalıyorsa bende uygulayacağım. takipteyim kolay gelsin.

Çok teşekkür ederim. Fitillerde her hangi bir tozlanma vs. yok şu an. Zaten uygularken iyice yedirip emildikten sonra kapattım kapıyı. 24. saatinden itibaren ele gelmiyordu vazelin o şekilde uyguladım.

Omak
04-04-2023, 12:38
çok geçmiş olsun. motorun bu hale gelmesinin sebebi neymiş? arada intercooler olduğundan silindire kolay kolay yağ da basamaz. yağ ışığımı geç yandı acaba?

dkaya87
11-04-2023, 10:20
Çok geçmiş olsun, büyük masraflar açılmış. Sürekli arızalanmasının sebeplerini de anlamak lazım sanki yakıt vs problem olabilir

drago
11-04-2023, 10:32
Çok geçmiş olsun,

Bu konuyu ben de şaşkınlıkla okuyorum, zira tabiri caizse 1.6 tdci domuz gibi sağlam motordur.

Hatta ultra bakımsız 1.6 hdi (tdci kardeşi) 407 ablamın aracında da 300bin kmye kadar turbo bile değişmedi.

Bununla gelmiş geçmiş olsun, motor da değişmiş zaten, kötü şansını atmış olsun bununla.

Yarbay
11-04-2023, 12:43
çok geçmiş olsun ümit ederimki bu süreçten sonra daha bir keyifle binersiniz.
drago'ya katılıyorum yine birebir bu motora sahip focus 3 Ghia hb bizim şirketde 280bin km içersinde kazalar, ciddi ciddi rahatlıkla %50si 180kmh (sürekli antep-adana git gel yapıyordu hergün)
zaman zaman 300-500kg yere yapışık halde gidiyordu, euro yerine kırsal motorin, 10bin-20bin km atlanmış bakımlar, en ucuz bakım,yağ vs kullanıldı.

onca şeye rağmen en ama en ufak pürüz çıkarmamıştı motor hayretler içersinde kalmıştım..

KaradumanBerke
15-04-2023, 16:49
çok geçmiş olsun. motorun bu hale gelmesinin sebebi neymiş? arada intercooler olduğundan silindire kolay kolay yağ da basamaz. yağ ışığımı geç yandı acaba?
Çok teşekkür ederim. Yazarken atlamışım onu araba yağ pompası kesince bu duruma geldi. Motor ışığı yanmadı sadece yağ ışığı yandı.


Çok geçmiş olsun, büyük masraflar açılmış. Sürekli arızalanmasının sebeplerini de anlamak lazım sanki yakıt vs problem olabilir
Çok teşekkür ederi. Yakıtı 8 sene boyunca bakım harici servise girmeyen 320 bin km giden Citanımızla aynı yerden alırım. Arabanın bakımını maksimum 500 km kadar belki aksatırım ama ne yaparsam yapayım dikiş tutmadı. Çok keyifli kullanımı var mı kesinlikle ama yaşattığı problemlerde bitmedi. Bakalım şu an için sorunsuz biniyorum sonrasında ne olacak.

Çok geçmiş olsun,

Bu konuyu ben de şaşkınlıkla okuyorum, zira tabiri caizse 1.6 tdci domuz gibi sağlam motordur.

Hatta ultra bakımsız 1.6 hdi (tdci kardeşi) 407 ablamın aracında da 300bin kmye kadar turbo bile değişmedi.

Bununla gelmiş geçmiş olsun, motor da değişmiş zaten, kötü şansını atmış olsun bununla.
Çok teşekkür ederim. Turbodan yana çektiğim sıkıntı biraz benden kaynaklı yoğunluktan başında duramadım ama herkesin dediği ve benimde düşündüğüm yine de çok erken su koyverdi. Çünkü Öyle sürekli gazlanılan bir araba değil. Düşük devirlede kullanılan bir araba değil. Yeni motorla beraber yalan yok bir soğuma gelmedi değil. Onu da arabayı kapsamlı bir mekanik ve kozmetik bakımıyla aşmaya çalışıyorum.


çok geçmiş olsun ümit ederimki bu süreçten sonra daha bir keyifle binersiniz.
drago'ya katılıyorum yine birebir bu motora sahip focus 3 Ghia hb bizim şirketde 280bin km içersinde kazalar, ciddi ciddi rahatlıkla %50si 180kmh (sürekli antep-adana git gel yapıyordu hergün)
zaman zaman 300-500kg yere yapışık halde gidiyordu, euro yerine kırsal motorin, 10bin-20bin km atlanmış bakımlar, en ucuz bakım,yağ vs kullanıldı.

onca şeye rağmen en ama en ufak pürüz çıkarmamıştı motor hayretler içersinde kalmıştım..

İnanın bende bazen kendime soruyorum sorun bende mi diye... :D Lakin Citan ı 17-19 yaşlarım arasında kullanmaya başladım. Tam deli apaçi zamanlarımdı. O arabanın gazına oturduğum anda lazım değilse hiç çekmeden saatlerce sürdüm. Yüzlerce şantiyeye girdi çıktı. Yüzlerce bozuk yolda arkası ağzınla bir malzemeyle yollar yaptı. Bakımları 15 binde bir yapılıp devam edilirdi. Hatta 200 bin km olunca turbo ve enjektörleri değiştirmek istediğimizde ustalar gerek yok dedi. 320 bin kmde sattık alan kişi halen daha sorunsuz sıkıntısız kullanıyordu. en son 350 bin km yi aşmış durumdaydı.
Sanırım şans meselesi. Ya da sakınılan göze çöp batar misali. Daha da söz söylenir herhalde. İnşallah bundan sonra sorunsuz binerim.

KaradumanBerke
04-01-2024, 15:40
Uzun bir aradan sonra güncel çekeyim. Yaşadığım olumsuzluklar sonrası kondisyon yükseltmeye devam...
Bir süre rahat ve sorunsuz kullandıktan sonra bir gün özellikle 3 ve 4. viteste araba kesiklik yapıyordu. Gaza çek bas yapınca düzelip devam ediyordu. Yine turbodan başladım bakınmaya soru yok hava akış metreler vs tüm sensörler kontrol edildi yok. Bilgisayara bağlandığında fren müşürü arıza veriyordu değiştirdim yok. Komple Corbon Clean de yaptırdım onunda bir faydası olmadı. En son forumda hdi konusuna yazdıktan sonra Allah razı olsun malkoc abinin cevabı üzerine krank devir sensörünü orjinal PSA olarak değiştirdim ve sorun kökten çözüldü. Ekstra alt devirler daha da canlandı.
https://i.hizliresim.com/ll7to7t.jpg (https://hizliresim.com/ll7to7t)

Carbon Clean belki o anda soruna çare olmadı ama sonrasında krank sensörünün de değişmesiyle beraber araba çok rahatladı. Yakıt pompa hesabında 0.3 lt düştü. Özellikle 5. vitesdeki ara hızlanmalar baya bir toparladı. Araba daha pürüzsüz çalışmaya başladı. Yokuşlarda ki alt devir ölülüğü gitti. Bu arada sensör değişiminden önce 5. viteste kesiklik nadir oluyordu. Olmadığı zamanlarda bu kadar canlı değildi araba. Normalde böyle uygulamalara nört bakan biriydim ama bundan sonra kesinlikle tavsiye ederim.

Muayene zamanı yaklaşmıştı. Genel kontrolde rot başları ve millerinde boşluklar vardı. Fren balatalarıda yavaştan sona yaklaşıyordu. Ön takımı komple yenileyecektim ama muayene içi 1 günüm olunca kalmamak adına değiştirip gittim. Fotoğraf çekmiştim ama bulamadım maalesef. Parçaları Rot başlarını Delphi milleri Teknorot olarak değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/a0qd8kx.jpg (https://hizliresim.com/a0qd8kx)

Muayene sonrası diskleri balataları değiştirdim. Fren hidroliğini değiştireli 1.5 sene olmuştu zamanı da yaklaşıyor diye komple onu da Liqui Moly olarak değiştirdim. Önce ki hidrolik Motul dü açıkçası komple fren tarafını yeniledim diye mi bilmiyorum ama Liqu Moly çok daha geç ısınıyor. İyi ki Bu değişikliğe gitmişim.
Balataları TRW Ön diskleri TRW arka diskleri Bosch olarak değişmiş oldu.

Aradan yine kısa bir süre geçtikten sonra ön takım parçalarının hepsini topladım. Aynı zamanda bakımda gelmişti onu da aradan çıkarttım.
Salıncakları Delphi amortisör takozlarını ve bilyaları Ford Z rotları delphi körükleri yine Ford travers burçlarını yine Ford viraj demir lastiklerini Motokraft olarak alıp değiştirdim. Amortsörleri ve poryaları ve bilyalarını değiştirmedim çünkü arabayı aldığım zaman değiştirmiştim ve herhangi sorun olmayınca devam ettim aynı şekilde. Ön taraf resmen toklaştı fren ve direkyon tepkileri iki kat arttı. Çok şükür istediğim kondisyona gelmiş oldu. Yaza girerken jant değiştirme planım var. 18 den 17 ye geçip hem hafiflik hem konfor hem de biraz görsel değişikliği düşünüyorum ama bakalım zaman ne getirecek.
https://i.hizliresim.com/m2v79ve.jpg (https://hizliresim.com/m2v79ve)
https://i.hizliresim.com/bftziwt.jpg (https://hizliresim.com/bftziwt)

Bu uygulamalar sonrasında araba kardeşimdeyken ufak bir kaza atlattı. E-5 te sol şeridinden bir motor geçerken motorun lastiği patlayıp yalpalayıp bizim arabanın üzerine devrilmiş. Çok şükür motorcularda bir problem olmadan bizim arabada da 2 ufak göçük, ayna ve tampon yırtığıyla atlatmış olduk. Şimdi ayna ve tampon yırtılırken far yıkama motoru kırılmasından dolayı parçaları bekliyoruz. Parçalar geldiği gibi yavaştan kozmetiği toplamaya başlayacağım.
https://i.hizliresim.com/b15your.JPG (https://hizliresim.com/b15your)
https://i.hizliresim.com/9d3tivh.JPG (https://hizliresim.com/9d3tivh)
https://i.hizliresim.com/kvzskhq.JPG (https://hizliresim.com/kvzskhq)

drago
04-01-2024, 21:30
Geçmiş olsun, cana gelmesin

17ye geçilecekse spartacus jantlar bu kasaya çok yakışıyor, hatta üstündeki 18lerden bile daha çok :)

yasinakcay
05-01-2024, 08:07
geçmiş olsun c30 çok tarz bir araba özellikle r-design olunca,18''atreus lar çok yakışıyor güçlü gösteriyor fakat tanesi 12.5 kg gibi bişeydi ağırlıgı araba zaten ağır ve alt takımı çabuk bozuluyor.17'' e geçip birde öne kule gergisi takarsan çok rijit ve daha hissiyatlı sürüş elde edersin,keyifli sürüşler.

KaradumanBerke
09-01-2024, 13:13
Geçmiş olsun, cana gelmesin

17ye geçilecekse spartacus jantlar bu kasaya çok yakışıyor, hatta üstündeki 18lerden bile daha çok :)

Çok teşekkür ederim. Volvoların orjinal 17lerini çok fazla beğenmiyorum açıkçası ama bakacağım belki orjinal tasarımların dışında bir jant olabilir.


geçmiş olsun c30 çok tarz bir araba özellikle r-design olunca,18''atreus lar çok yakışıyor güçlü gösteriyor fakat tanesi 12.5 kg gibi bişeydi ağırlıgı araba zaten ağır ve alt takımı çabuk bozuluyor.17'' e geçip birde öne kule gergisi takarsan çok rijit ve daha hissiyatlı sürüş elde edersin,keyifli sürüşler.

Teşekkür ederim. Volvo ve Bmw kofigürasyon olayını ilk çıkaran markalardı. Sürekli şu an ki kombinde C30 yapardım. Amacım atreusları elimde tutmak o yüzden. Ama gerçekten çok ağır jantlar birazda konfor ve değişiklik odaklı hareket etmek istiyorum. Kule gergisi olabilir ama öncesinde kozmetik tarafı halledip konforu bozmayacak bir yay bulabilirsem onlardan sonra. Bakalım yaza doğru biraz araştırmaya girişeceğim. :)

AliGizda
09-01-2024, 15:05
Geçmiş olsun, enteresan bir kaza olmuş. Kimsenin canına bişey olmaması sevindirici.

1,5 ay kadar önce Tem Bulgurlu çıkışında denk geldim sanırım size, canlıda epey diri duruyordu.

KaradumanBerke
10-01-2024, 14:06
Geçmiş olsun, enteresan bir kaza olmuş. Kimsenin canına bişey olmaması sevindirici.

1,5 ay kadar önce Tem Bulgurlu çıkışında denk geldim sanırım size, canlıda epey diri duruyordu.

Çok teşekkür ederim. Muhtemelen benimdir. Nişanlım Bulgurlu taraflarında yaşıyor o sebeple çok sık gidip geliyorum oraya. Çok şükür kondisyon olarak diri ama yavaş yavaş sıfır haline getirmeye çalışıyorum. :)

KaradumanBerke
25-02-2024, 12:02
Koşuşturmayla geçen 2 haftanın ardından bir güncel geçeyim.
Arabanın mekanik olarak arka tarafı hariç hem motor hem ön yürüyen neredeyse sıfırlandı. Yine aklımda kalanlar var ama tamamen kendi isteklerimden dolayı olacaklar. Arka yürüyeni yedek su deposunu vs. sıfırlayacağım.
Şimdi geleyim 2 haftalık koşuşturmaya. Araba 15 yaşında ve üzerine kardeşimin kazasıyla kozmetik olarak iyice kötü bir hal almıştı ve kafa ayarı iyice bozulmuştu. Far araları tampon araları iyice açılmıştı. Mart ayında askerde olacağım için kozmetik olarak hızlıca bir giriş yapmak istiyordum. İlk olarak tamponun boyası kötü durumdaydı üzerine kazada yırtılmalar olunca daha da kötü oldu. Sigortada 2 hafta önce tamiratı onaylayınca başladım.

İlk olarak arabanın toparlama başlamadan önce ki son hali
https://i.hizliresim.com/mmlhnfz.jpg (https://hizliresim.com/mmlhnfz)

Tampon söküldü. Jantlarda uzaktan mükemmel duruyor ama davulun sesi uzaktan hoş gelir hesabıydı resmen. Çok gözümü tırmalıyordu.
https://i.hizliresim.com/kt292ou.jpg (https://hizliresim.com/kt292ou)

Tampon yokken kullanmayacaktım. Dedim madem yatacak bari jantları aradan çıkartayım. Tamponu söker sökmez hemen jant boyamaya bıraktım.
https://i.hizliresim.com/44dwhm1.jpg (https://hizliresim.com/44dwhm1)

Boya olarak aklımda iki seçenek vardı. Ya ferric grey A80 ile ya da açık ton bir gun metaldi. Boyaya karar vermeden önce biraz uzaktan arabayı süzdüm araba beyaz ayna panjurgibi detaylar ingilizlerin tabiriyle opak krom (boya kodunu bulamadım maalesef) dedim açık ton gun metal güzel olur. Çünkü a80 ferric biraz sarımtrak yapılı. Aldılar arabayı iş yoğunluğundan hiç uğrayıp bakamadım da bitişi resmen sürpriz olacaktı. 2 gün sonra teslim aldım ve sürpriz mutlu sonla oldu. Gerçekten tam istediğim tonu yakalamıştı boyacı.
Ve güzellikle karşı karşıya geldiğimiz an. Boyacının söylemesiyle gun metal boyayı gri standart jant boyası ile karıştırıp içine çok az miktarda sim katılmış. Gün ışığında farklı akşam farklı tonda durmasıda hiç aklımda olmayan bir güzellik oldu. Akşam ki halini ilerleyen fotoğraflarda koyacağım.
https://i.hizliresim.com/tq9zq9o.jpg (https://hizliresim.com/tq9zq9o)

Tabi jantlardan sonra klasik dükkan önü pozu
https://i.hizliresim.com/hi29wqe.jpg (https://hizliresim.com/hi29wqe)

Jantlar boyadan çıktıktan sonra hemen göçük düzeltmeye verdim ama yoğunluktan onunla alakalı hiç fotoğraf çekmemişim. Tampon sökükken panjur ve sis farlarını da detaylıca bir temizledim.

Sıra geldi tamponun takılmasına. Önce çamurluk ve kaput ve farlarda ki ve arka tamponda ki ufak tefek ayarları yapıldı. Sonrasında tamponu taktırırken bende aldım elime kalan boyayı ufak tefek rütuşluk yerleri komple bir elden geçirdim.
https://i.hizliresim.com/tl5qp44.jpg (https://hizliresim.com/tl5qp44)

Tamponunda ayarları yapıldı ve mutlu sona geldik önden.

Şimdi arabanın dışı yapıldı. Ama içi kaldı. Çokta gözümü tırmalıyor. Boşluk bulduğum ilk gün için Altınuçtan randevumu aldım. 15 yıllık Direksiyon vites topuzu kolçak ve el frenini yenilemek lazımdı.
Öncesi sonrası halinde bu şekilde oldu.
https://i.hizliresim.com/hl556s9.jpg (https://hizliresim.com/hl556s9)
https://i.hizliresim.com/on7na9m.jpg (https://hizliresim.com/on7na9m)
https://i.hizliresim.com/dvmnlt8.jpg (https://hizliresim.com/dvmnlt8)
https://i.hizliresim.com/3uikd1y.jpg (https://hizliresim.com/3uikd1y)
https://i.hizliresim.com/jp0vsbc.jpg (https://hizliresim.com/jp0vsbc)
https://i.hizliresim.com/r9jkv17.jpg (https://hizliresim.com/r9jkv17)

Arabanın içide yeni gibi oldu sayılır. Daha eksikleri var. Vites ve teyp çerçevesi metal ufak tefek gamzeleri var onları halledeceğim. Ön koltuklarda çatlak ve boya atmaları var. Onu da kaplatmak şu an bütçe olarak beni aşıyor. Tamir ve boyatma yoluna gideceğim. Ama sadece bu yapılanlarla bile arabanın içinde artık çok daha mutluyum. Ellerin en çok temas bölgelerin hem kalite hissi arttı hem de en beğendiğim mat görünümü aldı. Arabayı almaya nişanlımla beraber gittim artık ne kadar mutlu olduysam geldi az sakin ol dedi :D
Aklımda direksiyonda ki delikli yeri alcantara yaptırmak vardı ama günlük kullandığım ve ne zaman nereye gidip geleceğim belli olmadığından bakımını göze alamadım orjinal şekilde deri olarak devam etmek istedim. Kolçak içinde damarlı deri yerine direksiyon ile aynı şekilde yaptırdım. Bence göze daha çok hitap ediyor. Dikişleri orjinalinde paralel şekilde ama altınuçta çapraz şekilde yapıyoruz dediler ve bence daha güzel geldi gözüme. Vites topuzunu da çevresinin dikişli olması normalde hesapta yoktu ama dışı sökülmüş şekilde kullanmaktan iç plastiğide az bir şey yıpranmış aynı zamanda bu şekilde daha dayanıklı olacağı söylendi. O da hoşuma gitti. El freni presli olduğu için maalesef yenileyemedik dışına da kılıf gibi olmasını istemedim onu kendim mat bir hale getireceğim.

Şimdilik yapılanlar bunlar daha eksikleri var. Farları temizletip mercekleri yenileyeceğim. Cam filmleri normalde sorunsuz ve ısı ışık yalıtımından çok memnunum ama bir ton daha kapalısını geçmek istiyorum. Nisan ayında askerden geleceğim. Geldiğim zaman iç dış detaylı temizlik yaptıracağım. İç trimleri yenilerini bulabildiklerimi yeni bulamadıklarımı temizleyip hatası olanları düzleteceğim. Jantları değiştirmek vardı aklımda ama boyadan sonra böyle kullanmaya devam etme kararı aldım. Sadece konfor için 215/45 olan lastikleri 225/45 olarak alacağım. Aynı zamanda aliexpressten ayna sinyalini led olarak sipariş ettim. Bir kaç parça daha sipariş ettim ama heralde ben yokken gelir onları da geldiğimde halledeceğim.

Son olarak güzel bir yıkama rahatlama seansı fotoğraflarıyla bitireyim.
https://i.hizliresim.com/osbl3n3.jpg (https://hizliresim.com/osbl3n3)
Jantlarında akşam ki görüntüsü de çok güzel. :D
https://i.hizliresim.com/h7r0t6x.jpg (https://hizliresim.com/h7r0t6x)
https://i.hizliresim.com/f5oz6kq.jpg (https://hizliresim.com/f5oz6kq)

Seyfettin777
25-02-2024, 21:46
Israr ve sabrınıza hayran kaldım ancak 29 yaşında bir E34 sahibi olarak da anlayabiliyorum. :D

Bazı otomobiller cidden şanssız oluyor. Ben de arabayı aldıktan sonra başıma gelmeyen kalmadı. Otoyolda 2 araç kaza yaptı, savrulan parçalar farları, sislerin birini ve böbrekleri parçaladı, duran arabayı birileri boydan boya çizdi ki Serencebey Mit inişinde herkesin park ettiği bir yerde tek hasar gören benim araç ve çöp konteynırıydı, ilk kazamı aynalarını kullanmayan bir Kia Bongo'nun aniden başlattığı dikkatsiz bir u dönüşü sayesinde yaptım, valide hastaneden çıkacağı gün o günün acelesi ve yine ayna kullanmayan bir İtimat dolmuşu sayesinde kaza yaptım o gün itibariyle 27 yaşında olan airbag patladı, devamında çalışmayan klimayı yaptıralım derken komple sistemi yeniledik, radyatör patladı, devirdaim dağıldı(ki yeni değişmişti ancak plastik pal kurbanı olduk) ve muhtemelen şuanda kapak çatlak, conta büyük ihtimalle yanık gibi. Daha bakımdan çıkar çıkmaz benzin hortumlarının patlaması ve aracın neredeyse tutuşmak üzereyken tüple söndürmemiz ya da öndeki sürücünün attığı pet şişenin otoyolda 130'la seyrederken sarmaşık gibi şafta dolanması gibi "küçük" olaylara değinmedim bile.

Bu tip araçların şanssız olmasına karşın asıl şansları da nedense hep sahipleri olur. En çok masrafı onlar yapar, tüm stresi onlar çeker, bir ses geldi mi gece uyumayıp senaryolar kuran yine bizler oluruz ama eş dost aracı düşman ilan eder ve satılmasını ister. :D
Umarım vefanın karşılığını alırsınız. Hoş gerçi araçta sorun çıkartabilecek pek bir şey de kalmamış. Carbon Clean yaptırdıysanız akışmetre ve map sensörünü de temizleyin derim. Liqui Molly'nin özel maf temizleme spreyiyle tertemiz olur, balata spreyi ya da partikül bırakacak başka bir şeyle temizlemeyin. Saf Ipa ya da yağsız kontak spreyler de iş görebiliyor ama bazılarının içeriği yine atık bırakmasına sebep oluyor.

Güle güle binin kazasız belasız kesenize bereket.

drago
26-02-2024, 08:13
Muazzam olmuş, normalde bu jantı beğenmiyordum, rengindenmiş meğer :)

Şu an harika görünüyor.

Sol ön dodik marşpiyele yakın noktada neden ayrık duruyor?

XoR
26-02-2024, 08:45
Şahane olmuş.

Maşallah, keyifle kullanın.

KaradumanBerke
27-02-2024, 16:12
Israr ve sabrınıza hayran kaldım ancak 29 yaşında bir E34 sahibi olarak da anlayabiliyorum. :D

Bazı otomobiller cidden şanssız oluyor. Ben de arabayı aldıktan sonra başıma gelmeyen kalmadı. Otoyolda 2 araç kaza yaptı, savrulan parçalar farları, sislerin birini ve böbrekleri parçaladı, duran arabayı birileri boydan boya çizdi ki Serencebey Mit inişinde herkesin park ettiği bir yerde tek hasar gören benim araç ve çöp konteynırıydı, ilk kazamı aynalarını kullanmayan bir Kia Bongo'nun aniden başlattığı dikkatsiz bir u dönüşü sayesinde yaptım, valide hastaneden çıkacağı gün o günün acelesi ve yine ayna kullanmayan bir İtimat dolmuşu sayesinde kaza yaptım o gün itibariyle 27 yaşında olan airbag patladı, devamında çalışmayan klimayı yaptıralım derken komple sistemi yeniledik, radyatör patladı, devirdaim dağıldı(ki yeni değişmişti ancak plastik pal kurbanı olduk) ve muhtemelen şuanda kapak çatlak, conta büyük ihtimalle yanık gibi. Daha bakımdan çıkar çıkmaz benzin hortumlarının patlaması ve aracın neredeyse tutuşmak üzereyken tüple söndürmemiz ya da öndeki sürücünün attığı pet şişenin otoyolda 130'la seyrederken sarmaşık gibi şafta dolanması gibi "küçük" olaylara değinmedim bile.

Bu tip araçların şanssız olmasına karşın asıl şansları da nedense hep sahipleri olur. En çok masrafı onlar yapar, tüm stresi onlar çeker, bir ses geldi mi gece uyumayıp senaryolar kuran yine bizler oluruz ama eş dost aracı düşman ilan eder ve satılmasını ister. :D
Umarım vefanın karşılığını alırsınız. Hoş gerçi araçta sorun çıkartabilecek pek bir şey de kalmamış. Carbon Clean yaptırdıysanız akışmetre ve map sensörünü de temizleyin derim. Liqui Molly'nin özel maf temizleme spreyiyle tertemiz olur, balata spreyi ya da partikül bırakacak başka bir şeyle temizlemeyin. Saf Ipa ya da yağsız kontak spreyler de iş görebiliyor ama bazılarının içeriği yine atık bırakmasına sebep oluyor.

Güle güle binin kazasız belasız kesenize bereket.

Çok teşekkür ederim. Size de çok çok geçmiş olsun umarım en kısa sürede sizde en sorunsuz en keyifli şekilde binersiniz aracınıza. Carbon cleanden sonra akışmetre ve map sensörü temizleme gereği duymadım açıkçası çünkü motoru takarken onları da sıfır olarak değiştirmiştim. Araçların başına gelenleri de konuşursak neler neler çıkar daha kim bilir ama en kısa yoldan şöyle düşünüyorum. 1. si araçlarımız aslında ekonomik ömürlerini tamamladı. 2. Ülkemiz şartlarında hava şartları, yakıt kalitesi vs. derken ömürlük gibi görünen parçalar sarf malzemeye dönüşüyor. Ama onunda önünde maalesef ki ekonomik şartlarda bu parçaları yenileyebilmemizin önüne geçiyor. 3. sü ise ve bence en önemlisi bir aracın 1 şoförü olmalı çok elden ele gezen ya da çok şoförlü araçlar bir noktada kendini salıyor. Yani üzerine konuşursak daha neler neler söylenir kim bilir. Lakin dediğiniz gibi bizim araçlarımızın yine en büyük şansları bizleriz. :)

KaradumanBerke
27-02-2024, 16:16
Muazzam olmuş, normalde bu jantı beğenmiyordum, rengindenmiş meğer :)

Şu an harika görünüyor.

Sol ön dodik marşpiyele yakın noktada neden ayrık duruyor?

Çok teşekkür ederim daha bitmedi yapılacaklar. Artık havaların düzeldiği zamana şu an ki halinden de daha iyi duruma getirmek istiyorum. :)
son ön dodik tampon ayarından önce ve hemen sonrasında sıkıntısızdı ama şu an neden bilmiyorum son tırnağı körelmiş durumda onu da müsait ilk zamanda yeni tırnak kaynağıyla yerine oturtacağım.


Şahane olmuş.

Maşallah, keyifle kullanın.

Çok çok teşekkür ederim :)