Orijinalini görmek için tıklayınız : Custom yapılan Coil'ler hakkında bilginizi almak isterim.
TolgaKaraman
02-11-2020, 15:18
Merhabalar,
Öncelikle custom yapılan coilover'lar hakkında bilgi alışverişi yapmak isterim. Sizce marka (eibach,h&r,Vogland) spor yay mı tercih etmek daha mantıklı yoksa custom coil mi?
Öncelikle akla Başaran ve Namiştain amörtisör firmaları geliyor. İkisinden birinde araçlarına coil yaptıranlar oldu mu ? Eğer olduysa bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Kimsenin yaptığı işi kötülemek istemem muhakkak işlerini iyi yapıyorlardır ama sadece araba daha basık olsun diye el yapımı ürün tercih etmem kendi aracımda.
forum içi arama yaparsanız konuşulmuştu bunlar.
Custom coil dedıgın sey
orjınal amortısor uzerıne ayarlı yay takılmasıdır
amortısorun sertlıgı aynı kalır
ama markalı coıloverlarda
urun tanımına gore v1 v2 v3
sertlık yumusaklık
yukseklık alcaklık ve
camber ayarı bulunur
ıkı malzeme arasında dunyalar kadar fark vardır
MertSerhanÖ.
02-11-2020, 16:09
Yani hiç bir argesi olmayan,hesaplamaları yapılmayan,sadece aracı alçaltmak için yapılan sistemler.Şu döviz kurunda marka coil almak neredeyse imkansız.Onun için custom tercih edecekseniz,işçiliği en sağlam olanı tercih edin.
muratburunce
02-11-2020, 16:39
tamamen bütçeyle alakalı bu ülkede yay kesip ısıtıp basan sıkıntı yaşamayan insanlarda var ne kdr güvenilir hepsi tartışılır tabi ama ülkemizdeki güncel fiyatlara bakılırsa marka bir sistem almak nerdeyse uçuk bir fiyat koni yada eibach mesela gönül isterki herkes onu alsın kullansın ama dediğim gibi tamamen bütçeye bakıyor kimisine yay bile pahalı geliyor ısıtıp yada soğuk pres yapıp geçiyor
enesakkurt
02-11-2020, 16:41
Karşılaştırmaya çalıştığınız 2 şey; çok alakasız şey. Custom coilover dediğimiz şey, marka coiloverın yakınına bile gelemez. ne arge var ne kalite. sanayi işi bir ürün. bütçeniz elverirse kesinlikle marka alın
TolgaKaraman
02-11-2020, 16:41
Custom coil dedıgın sey
orjınal amortısor uzerıne ayarlı yay takılmasıdır
amortısorun sertlıgı aynı kalır
ama markalı coıloverlarda
urun tanımına gore v1 v2 v3
sertlık yumusaklık
yukseklık alcaklık ve
camber ayarı bulunur
ıkı malzeme arasında dunyalar kadar fark vardır
Evet haklısınız.
TolgaKaraman
02-11-2020, 16:42
forum içi arama yaparsanız konuşulmuştu bunlar.
Teşekkürler. Bilgim yoktu.
TolgaKaraman
02-11-2020, 16:43
tamamen bütçeyle alakalı bu ülkede yay kesip ısıtıp basan sıkıntı yaşamayan insanlarda var ne kdr güvenilir hepsi tartışılır tabi ama ülkemizdeki güncel fiyatlara bakılırsa marka bir sistem almak nerdeyse uçuk bir fiyat koni yada eibach mesela gönül isterki herkes onu alsın kullansın ama dediğim gibi tamamen bütçeye bakıyor kimisine yay bile pahalı geliyor ısıtıp yada soğuk pres yapıp geçiyor
:icon_tup:
TolgaKaraman
02-11-2020, 16:44
Yani hiç bir argesi olmayan,hesaplamaları yapılmayan,sadece aracı alçaltmak için yapılan sistemler.Şu döviz kurunda marka coil almak neredeyse imkansız.Onun için custom tercih edecekseniz,işçiliği en sağlam olanı tercih edin.
Yaptırsam mı marka spor yay mı alsam arasında oldguum icin fikir alışveriş yapmak istedim bende teşekkürler öneriniz için
muratburunce
02-11-2020, 16:46
Yaptırsam mı marka spor yay mı alsam arasında oldguum icin fikir alışveriş yapmak istedim bende teşekkürler öneriniz için
bütçe varsa herzaman markaya yönelmenizi tavsiye ederim en son custom tercih olsun güvenlik ve kalite açısından
kalipson
02-11-2020, 16:57
Arabanin yuruyenine ar-ge.siz toplu igne koymam. Param yetmiyosa da yaptirmam.
MertSerhanÖ.
02-11-2020, 17:12
Yaptırsam mı marka spor yay mı alsam arasında oldguum icin fikir alışveriş yapmak istedim bende teşekkürler öneriniz için
Tamamen size bağlı,çok basık olmasın derseniz yay koyun.Yok ben basmak istiyorum derseniz coil yaptırın.Her yayı almayım buarada,sekmekten omurilik felci geçirirsiniz:)
Marka yay almanı tavsiye ederim, sanayi işi coiloverların hiçbir garantisi yok.
Zengin ya da paran çok olsa zaten bu konuyu açmazdın.
Burası Türkiye, bilinen coilover üreticilerinden birini al geç :) .
Edit: herhalde araban e60 5.35d , ona da marka coilover ya da marka spor yay yakışır. :) ama custom da kullanabilirsin limitlerini abartmadan arabaya bineceksen.
Eski aracımda orijinal amortisörleri üzerinde Vogtland marka yay vardı. Yayları söküp Başaran coilover taktım.
+ Aracı daha fazla basma imkanı verdi.
+ Aracın yüksekliğini kullanım şeklime göre ayarlamamı sağladı.
- Aracı daha sert yaptı ve konforunu bozdu.
Bir daha yapar mıyım? Sanırım yapmam. Vogtland çok daha iyiydi konfor olarak.
Başka bir arkadaşımın aracında (Ds4) üzerinde Namiştain coilover vardı. Söktük orijinal amortsörleri üzerine H&R spor yay taktık.
+ Araba ciddi manada eskiye göre yumuşadı ve daha tok hale geldi.
- Araba yükseldi ve görüntü olarak eski halini aratıyor.
Maalesef bilinen spor yayları euro üzerinden satış yaptığı için spor yayları bile çok yüksek fiyatlarda. 4 tane spor yay alıp montajını yaptırmak 4 tane sıfır custom coilover yaptırmaktan daha pahalı bu ülkede.
Yerinizde olsam eğer dip basmayacaksam spor yay yüksekliği yeterli geliyorsa spor yay tercih ederdim.
sekizsilindir
02-11-2020, 21:00
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/81149-canturk_nam_coil_tavsiye_.html?highlight=Coilover
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/182221-basaran_amortisor_coilover_systems.html?highlight= Coilover
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/201754-basaran_mi_sakir_ustami_.html?highlight=Coilover
aykutsafakyaman
02-11-2020, 21:27
Önceki arabamda ön tarafta başaran'ın coilleri arka taraf presli şekildeydi. Araba kesinlikle esnemiyordu. İstanbul otobanında bi viyadükte araba bi sekti babamın kafası tavana vurdu.
Şuanki arabamda 50 mm vogtland var. Cidden konforlu ve saçma sekmeler yok.
İşin bi de şu boyutuna gelelim. Dolar 9 euro 10'a gidiyor. Burdaki herkes aracına marka coil veya yay almak ister. He yok ben param olsa da falanca ustanın coilleri daha iyi diyen varsa da ciddiye almayın zaten. Maddi durumumuz elvermiyorsa da marka yay alıp geçin.
TolgaKaraman
02-11-2020, 21:59
Karşılaştırmaya çalıştığınız 2 şey; çok alakasız şey. Custom coilover dediğimiz şey, marka coiloverın yakınına bile gelemez. ne arge var ne kalite. sanayi işi bir ürün. bütçeniz elverirse kesinlikle marka alın
Tabiki de tartışmasız evet ama custom coil hakkında pek bilgim olmadıgı için fikir alışverişi yapmak istedim. Yoksa size katiyen katılıyorum. Herhangi bir spor yay ve coil ile kıyaslanamaz bile
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:00
bütçe varsa herzaman markaya yönelmenizi tavsiye ederim en son custom tercih olsun güvenlik ve kalite açısından
Doğru haklısın. Bildiğinden şaşmamak lazım.)
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:02
Arabanin yuruyenine ar-ge.siz toplu igne koymam. Param yetmiyosa da yaptirmam.
:icon_tup:
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:03
Tamamen size bağlı,çok basık olmasın derseniz yay koyun.Yok ben basmak istiyorum derseniz coil yaptırın.Her yayı almayım buarada,sekmekten omurilik felci geçirirsiniz:)
Alırsam eibach veya H&R alıcam spor yay olarak
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:06
Marka yay almanı tavsiye ederim, sanayi işi coiloverların hiçbir garantisi yok.
Arabaya yapılan en büyük ayıp sanırım:) Teşekkürler
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:09
Zengin ya da paran çok olsa zaten bu konuyu açmazdın.
Burası Türkiye, bilinen coilover üreticilerinden birini al geç :) .
Edit: herhalde araban e60 5.35d , ona da marka coilover ya da marka spor yay yakışır. :) ama custom da kullanabilirsin limitlerini abartmadan arabaya bineceksen.
Eyvallah. Bu arada açtığım konunun parayla bulla alakası yok sadece fikir almak istedim. Para pul benim derdim değil çok şükür sadece forum ortamında olan arkadaşlardan fikir almaktı amacım neyse eyvallah yorumun için genede
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:10
Eski aracımda orijinal amortisörleri üzerinde Vogtland marka yay vardı. Yayları söküp Başaran coilover taktım.
+ Aracı daha fazla basma imkanı verdi.
+ Aracın yüksekliğini kullanım şeklime göre ayarlamamı sağladı.
- Aracı daha sert yaptı ve konforunu bozdu.
Bir daha yapar mıyım? Sanırım yapmam. Vogtland çok daha iyiydi konfor olarak.
Başka bir arkadaşımın aracında (Ds4) üzerinde Namiştain coilover vardı. Söktük orijinal amortsörleri üzerine H&R spor yay taktık.
+ Araba ciddi manada eskiye göre yumuşadı ve daha tok hale geldi.
- Araba yükseldi ve görüntü olarak eski halini aratıyor.
Maalesef bilinen spor yayları euro üzerinden satış yaptığı için spor yayları bile çok yüksek fiyatlarda. 4 tane spor yay alıp montajını yaptırmak 4 tane sıfır custom coilover yaptırmaktan daha pahalı bu ülkede.
Yerinizde olsam eğer dip basmayacaksam spor yay yüksekliği yeterli geliyorsa spor yay tercih ederdim.
Teşekkürler yorumun için sağol
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:13
Önceki arabamda ön tarafta başaran'ın coilleri arka taraf presli şekildeydi. Araba kesinlikle esnemiyordu. İstanbul otobanında bi viyadükte araba bi sekti babamın kafası tavana vurdu.
Şuanki arabamda 50 mm vogtland var. Cidden konforlu ve saçma sekmeler yok.
İşin bi de şu boyutuna gelelim. Dolar 9 euro 10'a gidiyor. Burdaki herkes aracına marka coil veya yay almak ister. He yok ben param olsa da falanca ustanın coilleri daha iyi diyen varsa da ciddiye almayın zaten. Maddi durumumuz elvermiyorsa da marka yay alıp geçin.
Teşekkürler :heyoo:
TolgaKaraman
02-11-2020, 22:14
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/81149-canturk_nam_coil_tavsiye_.html?highlight=Coilover
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/182221-basaran_amortisor_coilover_systems.html?highlight= Coilover
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/201754-basaran_mi_sakir_ustami_.html?highlight=Coilover
Sağolasın :)
ilk aracımda başaran kullandım,sonrasında hep spor yay.
artık bir aracın ekstralarında custom coil yazıyorsa ben o araçtan uzak duruyorum ya da orijinale dönme maliyetini kendimce düşüp değerlendiriyorum.
herkesin kafasında istediği bir görüntü var,bunu spor yay ile yakalayabiliyorsan direk spor yay.yok illa o basıklık olacak diyorsan zaten başka şans kalmıyor.
Tayfun-E30
03-11-2020, 02:43
ben takmadım takmam ama sunuda merak ediyorum o kadar araba yaptılar sertlik ayarlı bi amortisör yapamıyolarmı hala? atom mühendisliği değilki bu..
TolgaKaraman
03-11-2020, 12:42
ilk aracımda başaran kullandım,sonrasında hep spor yay.
artık bir aracın ekstralarında custom coil yazıyorsa ben o araçtan uzak duruyorum ya da orijinale dönme maliyetini kendimce düşüp değerlendiriyorum.
herkesin kafasında istediği bir görüntü var,bunu spor yay ile yakalayabiliyorsan direk spor yay.yok illa o basıklık olacak diyorsan zaten başka şans kalmıyor.
Teşekkürler düşüncelerin ve fikirlerin için
TolgaKaraman
03-11-2020, 12:44
ben takmadım takmam ama sunuda merak ediyorum o kadar araba yaptılar sertlik ayarlı bi amortisör yapamıyolarmı hala? atom mühendisliği değilki bu..
Sertl,k yumuşaklık amortisör yapmak pek kolay olmaması gerek sanırım. Maliyeti ve yapmak için uygun şartlar gerekli diye düşünüyorum. Aslında en iyisi sarı koni ve eibach spor yay fakat bulunması cok zor artık ülkemizde. Bulunsa bile pek talep görmeyebiilir fiyat konusunda. Bulsam alıcam orası ayrı:)
önceki aracımda üstünde şakiristain coil vardı sekme vardı bariz aracı sattm başka araç aldım onada orj yayı soğuk pres yapılmış olarak aldım konfor orj araç gibi sekme hiç yok şaşırdım bilseydim o zaman pres yaptırır binerdim coil yerine :)
TolgaKaraman
03-11-2020, 13:15
önceki aracımda üstünde şakiristain coil vardı sekme vardı bariz aracı sattm başka araç aldım onada orj yayı soğuk pres yapılmış olarak aldım konfor orj araç gibi sekme hiç yok şaşırdım bilseydim o zaman pres yaptırır binerdim coil yerine :)
Benimki şuan orjinal yay press fakat buda sağlıklı değil ben bile bile yaptırdım o zaman coil veya yay bulamamıştım yapmak zorunda kaldım belki 1 aydır aramaktayım fakat gene bulamıyorum. Yoksa dediğiniz gibi orjinal yay press konfor açısından evet fakat sağlıklı değil diye düşünüyorum.
battalgazi
03-11-2020, 16:00
aracımda Tr de ün yapmış coiloverlardan var ilk takıldığında on numara zamanla konforunu kaybediyor 6 ay önce sert bir çukura girdim ve ses yapmaya başladı söktürüp gönderdim 400 lira tamir ücreti birde kargo verdim sök tak bir sürü işcilik dayanımı orjinal amortisör gibi değil ne yazık ki şuan gene ses var,birde arka yaylarım spor yay öne göre daha sert ve araba virajlarda ön tekerlere doğru yığılıyor yumuşaklık farkı bariz hissediliyor
TolgaKaraman
03-11-2020, 16:03
aracımda Tr de ün yapmış coiloverlardan var ilk takıldığında on numara zamanla konforunu kaybediyor 6 ay önce sert bir çukura girdim ve ses yapmaya başladı söktürüp gönderdim 400 lira tamir ücreti birde kargo verdim sök tak bir sürü işcilik dayanımı orjinal amortisör gibi değil ne yazık ki şuan gene ses var,birde arka yaylarım spor yay öne göre daha sert ve araba virajlarda ön tekerlere doğru yığılıyor yumuşaklık farkı bariz hissediliyor
Anladım. Teşekkürler verdiğin bilgi için sağol
MetalliHead
03-11-2020, 18:10
ben takmadım takmam ama sunuda merak ediyorum o kadar araba yaptılar sertlik ayarlı bi amortisör yapamıyolarmı hala? atom mühendisliği değilki bu..
Ferrari yapmıştı sanırım. Elektromanyetizma kullanarak yol durumuna göre sertliği ayarlıyordu.
Ferrari yapmıştı sanırım. Elektromanyetizma kullanarak yol durumuna göre sertliği ayarlıyordu.
General Motors Magnetic Ride Control | GM Authority (https://gmauthority.com/blog/gm/general-motors-technology/gm-chassis-suspension-technology/gm-magnetic-ride-control-technology/)
Ferrari yapmıştı sanırım. Elektromanyetizma kullanarak yol durumuna göre sertliği ayarlıyordu.
General Motors Magnetic Ride Control | GM Authority (https://gmauthority.com/blog/gm/general-motors-technology/gm-chassis-suspension-technology/gm-magnetic-ride-control-technology/)
Sertlik ayarından kasıt Koni'nin ya da KW'nin bazı serileri gibi aracın kaputunu açıp kule üzerindeki ayar parçasını çevirerek amortisörün sertliğini ayarlama işlemi. Bunu zaten bir çok gerçek coilover firmaları yapıyor. Custom iş yapanlar. madem bu kadar tecrübe kazandılar bu sertlik ayarlı coilover konusunda neden bunu yapmıyorlar diyor.
https://i.ytimg.com/vi/2HyBFWNB35o/maxresdefault.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.