Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel Corsa 1.3 CDTI 90 HP ölü alt devirler
Matchless
18-07-2020, 13:43
Merhaba,
Yeni aldığım aracımda çözemediğimiz, anlam veremediğimiz bir sorun var. Aracım başlıkta belirttiğim gibi Corsa D sport 1.3 cdti 90hp 2008 model. Al devirler 2700 2800 devire kadar ölü gitmediğim turbocu motorcu vs kalmadı turbo 2 kere bakıma girdi. 2 turbocu da bilindik turbocular hepsinde makineye, tezgaha bağlandı ve ayarları yapıldı (n75,wg,balans ayarı vs) hepsi ayarlı şekilde hala durmakta. Yazılım var dendi evet yazılım varmış çiğköfteci yazmış sanırım tekrar yaptık düzettik. Bir nebze düzeldi baskı Balata, volan, map sensörü, akışmetre, turbo basınç selenoidi yağ, filtre bakımı vs herşey yapıldı. Turbo boruları sağlam. Isıtma buji beyni değişti. Yapılması gereken herşeyi yaptık aklımıza gelen bütün sensörler değişti arıza kodu dahi yok. Ama yine sorunu çözemiyoruz. Araç 2700 devirlere kadar ölü sonra şahlanıyor. Başından geçen varmıdır?
Yazım hatam varsa affola telefondan yazıyorum. Teşekkürler
Kardeşim 1.3 mjet ler biraz geç geliyor normalde daha önce hiç sürdün mü sana mı öyle geliyor acaba benimde arkadaş ta var ilk sürdüğümde garip gelmişti altlarda hiç kimse yok 3 bin gibi bir geliyor 4 bin gibi bitiyor yine tabi aşırı bi hantallıksa bilemem :)
Matchless
18-07-2020, 19:58
Kardeşim 1.3 mjet ler biraz geç geliyor normalde daha önce hiç sürdün mü sana mı öyle geliyor acaba benimde arkadaş ta var ilk sürdüğümde garip gelmişti altlarda hiç kimse yok 3 bin gibi bir geliyor 4 bin gibi bitiyor yine tabi aşırı bi hantallıksa bilemem :)
Ozan abim aynı araçtan 3 tane var. 3. Bende diğerlerinde de aynı yazılım var neredeyse ikisinde de bu şekilde problem yok. Tamam azıcık hantallık olabilir ama bu acayip hantal işin aksi tarafı 3 bin devirden sonra aşırı iyi gidişi yani.
Egr iptal edilmiş mi ?
Turboda kaçak köçek olabilir
Hortum kelepçe gruba baktır
Çatlak borular varsa değiştir.
Turbonu kontrol ettir.
Egr iptal değilse iptal ettir.
Yakıt aldığın yeri değiştir
Olmadı motora baktır başka birşey hatırlamıyorum çünkü :)
Manifold egr kurum durumu nedir. Egr fişini çekip bir deneyin. Egr arızalı olunca tepki zayıflıyor arıza vermese de arızalı oluyor . Nasıl oluyorsa artık bende öyle idi
Matchless
18-07-2020, 22:02
Egr iptal edilmiş mi ?
Turboda kaçak köçek olabilir
Hortum kelepçe gruba baktır
Çatlak borular varsa değiştir.
Turbonu kontrol ettir.
Egr iptal değilse iptal ettir.
Yakıt aldığın yeri değiştir
Olmadı motora baktır başka birşey hatırlamıyorum çünkü :)
Abi egr iptal bütün boru kontrollerini yaptık. Kafayı yedirtecek hala aynı şekilde daha bugün tekrar 4. Bi turbocuya götürdüm wg ayarı bozuk diyor yapıyor yine olmuyor. Mekanik olsa 3 bin devirden sonrada aynı hareketleri yapmaz mı.
Yakıt konusuda 2. Ye depo fulledim ilki opetti ikincisi shell.
Manifold egr kurum durumu nedir. Egr fişini çekip bir deneyin. Egr arızalı olunca tepki zayıflıyor arıza vermese de arızalı oluyor . Nasıl oluyorsa artık bende öyle idi
Egr iptal abi yazılımdan da iptal ettik oda yemedi ne yazık ki. Emme de kurum yok
Silence45
18-07-2020, 22:27
Kat olabilir mi? o devirlerde aşırı sıkıyor arabayı da. Bir ihtimal.
Yapılanlar sonrası değişik ne olabilir diye düşündüm.Pedal sensörü,rail sensörü ve egzoz tıkanıklığı(susturucunun içinin dağılması vb.) aklıma geldi.Üst devirlerin iyi olması son ihtimali zayıflatıyor ama yine de olası.
Matchless
18-07-2020, 23:23
Kat olabilir mi? o devirlerde aşırı sıkıyor arabayı da. Bir ihtimal.
Kat iptal sonda remusun orijinal dizel susturucusu var.
Yapılanlar sonrası değişik ne olabilir diye düşündüm.Pedal sensörü,rail sensörü ve egzoz tıkanıklığı(susturucunun içinin dağılması vb.) aklıma geldi.Üst devirlerin iyi olması son ihtimali zayıflatıyor ama yine de olası.
Valla abi en son onlar kaldı. Egzoz tıkanıklığı sanmıyorum ama gaz kelebeği olabilir mi diye düşünüyorum. Bi baktırmam lazım acaba alt devirde tam olarak görevini yerine getirmiyor mu. Boşta bile gaz verince çok ağır ağır yükseliyor devir yine 3 bin civarına gelince hemen dönüyor devir
1.3 lerin alt devir ölü, e araba da kat da iptal sonda da remus varmış, bu işlemlerin hepsi devir bandını daha yukarı taşıyan işlemler zaten.
Turbosu orjinal mi peki? Daha büyük turbo varsa bir de bu işlemler varken dolduramıyor olabilir
Boşta bile gaz verince çok ağır ağır yükseliyor devir yine 3 bin civarına gelince hemen dönüyor devir
Anıl depo içi pompa ya yada yakıt hattında ne varsa onlara baktır bunu yazınca aklıma geldi shellde kiraya verdiğimiz era lar vardıya hatırlarsın belki onlardan birine aynısı oluyordu depoyu bi söktük içinden çam iğnesi bile çıkmıştı ak aynı şekilde mazot filtreside toz toprak doluydu :D
Hava akışmetresi arızalı araçlar sizin söylediğiniz şekilde gaza tepki veriyor. Arızalı olmasın :D
KaradumanBerke
20-07-2020, 08:01
Hava akışmetreye baktırdınız mı hiç bende benzeri bir problem yaşamıştım temizlendikten sonra tamamen ortadan kalktı problemim
Gokmen Erbas
20-07-2020, 08:46
emme tarafında basınç kaçağı olabilir. sistemde kaçak yoksa turbonun zor donmesi buna sebep olabilir. degisken oranli turbo ise pallerinde sıkıntı vardir. bu konu beni 2 ay uğraştırdı degismedik sensor el atilmadik şey kalmadi ama duzelmedi. turboyu değiştik düzeldi.
tequila818
20-07-2020, 13:37
Hocam sarı siteye eşim alt devirlerde ölü araç kullanamadığı için satılıktır yoksa araç çok iyidir diye ilana koy 120 bin TL'den. Zamanla fiyatı artır, sonunda pazarlık ile 140 bine bağla. En güzel çözüm bu.
eğer bahsi geçen devirlere kadar kimse olmayıp bir anda geliyorsa net EGR dir.
Matchless
17-08-2020, 15:53
Sorun çözüldü. Emme monifoldunun içi kurum bağlamış ve çatlak varmış. Tamir ve temizliği yapıldıktan sonra kendine geldi araç. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.