Orijinalini görmek için tıklayınız : k24a3 atmosferik yüklemeler için reçeteniz/tavsiyeler
merhaba,
EK Civic k24a3 swaplayacagız.. k20a üst kapak takıyoruz.
Motor altı stok, öyle de kalmasını istiyoruz.
planlarımız üst kapak ile.
Üst kapak ile ilgili enjektör, egzantrik, conta ölçüsü, port polish vb gibi general önerilerinize ihtiyacım var,
Benzin pompası vb, ateşlemeyi sanırım oem tutuyoruz?
Teşekkürler
Makinamız;
https://i.hizliresim.com/xegqNU.jpg (https://hizliresim.com/xegqNU)
Açıkcası motorun altına ellemeden bu arabayı 220 hp den 40 HP civarı 260 + lara taşımak istiyoruz.
8.000rpm
11-05-2020, 20:07
bilgiler çok geçmeden gelecektir
ama yüklenecek aracınızı çok beğendiğimi söylemeden edemeyeceğim
Teşekkür ederim, şöyle 2 tane daha foto var,
Araç 97 model 1.6 coupe, 324.000 de
swap aracı seçerken çürük hususuna dikkat ettim, çürük olmaması gerekiyordu araç altı temiz cıktı.
Çok uzun süre hareket etmeyen araçlar, yada alttan kaza yaşayıp da iyi tamir edilmeyenler ciddi çürüklere maruz kalıyor
Aracı polonyada buldum, sahibi düzgün biri. Henuz daha görmedim. taşıyıcıya vercek
https://i.hizliresim.com/qFmzRK.jpg (https://hizliresim.com/qFmzRK)
https://i.hizliresim.com/qnzYRr.jpg (https://hizliresim.com/qnzYRr)
turboman
11-05-2020, 23:01
Aynı kombinasyonu civic si a swaplamıştık 4 yıl önce kapağa yaptığımız süpertec yay şapka,dragcartel egzantrik arp saplama ince çelik conta kpro beyin ile noktaladık bu reçete bize iyi gelmişti :)
merhaba,
EK Civic k24a3 swaplayacagız.. k20a üst kapak takıyoruz.
Motor altı stok, öyle de kalmasını istiyoruz.
planlarımız üst kapak ile.
Üst kapak ile ilgili enjektör, egzantrik, conta ölçüsü, port polish vb gibi general önerilerinize ihtiyacım var,
Benzin pompası vb, ateşlemeyi sanırım oem tutuyoruz?
Teşekkürler
Makinamız;
https://i.hizliresim.com/xegqNU.jpg (https://hizliresim.com/xegqNU)
araç harika görünüyor,
k24a3 alt bloga dolu oem şekilde k20a jdm kapak koyup kapatabilirsiniz.oem k20a jdm dolu kapakta gayet güzel.egz.leri port yapısı a2 den daha iyi.yağ pompasınıda k20a jdm olarak tercih edin.oem k24 pompası kalmasın.
aykutsafakyaman
12-05-2020, 17:57
Aaa civicler 300 bin km üstüne çıkıyor muydu...
Bu kasadan TR'de kaç adet vardır tahmini? Akıbetleri hakkında bilgisi olan var mı?
Emre-Dylan
14-05-2020, 17:53
Bu kasadan TR'de kaç adet vardır tahmini? Akıbetleri hakkında bilgisi olan var mı?
Benim bildiğim bir eg birde ek var 1er adet ama illa ki bir iki tane daha vardır. Araç çok güzel bu kasadan trye gelmemesi çok üzücü.
Benim bildiğim bir eg birde ek var 1er adet ama illa ki bir iki tane daha vardır. Araç çok güzel bu kasadan trye gelmemesi çok üzücü.
EG ve EK da 5er adetin üzerinde var.
Maşallah aracınıza o aracı buraya getir bir sıfır sil dededen kalma 32 bin diye sat.
by_hayali
15-05-2020, 09:17
eğer stage2 veya üstü bir egzantrik takacaksanız oem k24a3 sıkıştırması düşük kalıyor bunu conta yada piston ile yükseltmek gerekecek, he yok illa oem piston devam edicez diyorsanız
ilk işiniz k20 yağ pompası tabiki :)
ince conta (cometic toda vs.)
k20a-a2 kapak (oem subapları gayet başarılı ama senelerin vermiş olduğu yorgunluk var yenilemek çok faydalı olacaktır.)
yay şapka (supertech-skunk2 vs.)
stage1 egzantrik (kelford 179a-brain crower 2-toda n2 vs)
Rrc-Rbc-Skunk2 emme manifoldu
70-74mm kelebek
440cc enjectör (oem enjectör sınırda olacaktır)
benzin pompası (aem-walbro)
toda-plm-ssr header
70mm egsoz ve 76mm son suturucu :)
kpro-aem gen2-haltech tercih sizin :)
Teşekkür ederim Doktor bey, hakketten iyi bi reçete oldu bu.
Type-s yağ pompası diyenlerde var youtube'da? o zaman oem k20 sıfır yağ pompası alayım?
İnce conta okay.
stage1 egzantrik ile 9000 döner miyiz?
bu arada çok önemli bi bilgi var
k240a3 motoru 10.5 sıkıştırma ile geldiği bilgisi var
Screenshot by Lightshot (http://prntscr.com/sh8vlw) benim motor bu 190 hp olarak ayarlanmış geldigi araç Accord Station wagon 2003-2007
Ne uygun gider egzantrik? üst kapagı k20a takacagım için, egzantrigi de k20a2 versiyona uygun olarak almalıyım di mi?
Benzim pompası, header, enjektor, eksoz, beyin tamamdır bunlar listede var, K Tuned ile cogu gelecek
Herşey okey egzantrik seçiminde takıldım. hangisi en verimli olur, fiyat dengesi vb.
Teşekkür ederim Doktor bey, hakketten iyi bi reçete oldu bu.
Type-s yağ pompası diyenlerde var youtube'da? o zaman oem k20 sıfır yağ pompası alayım?
İnce conta okay.
stage1 egzantrik ile 9000 döner miyiz?
bu arada çok önemli bi bilgi var
k240a3 motoru 10.5 sıkıştırma ile geldiği bilgisi var
Screenshot by Lightshot (http://prntscr.com/sh8vlw) benim motor bu 190 hp olarak ayarlanmış geldigi araç Accord Station wagon 2003-2007
Ne uygun gider egzantrik? üst kapagı k20a takacagım için, egzantrigi de k20a2 versiyona uygun olarak almalıyım di mi?
Benzim pompası, header, enjektor, eksoz, beyin tamamdır bunlar listede var, K Tuned ile cogu gelecek
Herşey okey egzantrik seçiminde takıldım. hangisi en verimli olur, fiyat dengesi vb.
k24a3 motoru evet 10.5 cr ve 190 hp oem de,
eğer dediğin gibi k20a üst kapağı takacaksan bence kapağı temiz ve dolu şekilde yani yay-şapkası egz vs herşeyi ile al ve yeni conta ile kapat.k20a jdm kapak kesinlikle yeterli olur ve after market egz yay sapka şimdi almana gerek yok.o bütçe ile başka parçalar alırısn.burada dikkat etmen şu;
araç senteye alınıp,sibop ile pistonun çalışma esnasında birbirine olan mesafesine bakmalısınız.buna göre fabrikanın koyduğu sibop-piston arası toleransa uyacak
kalınlıkta conta seçip kaparsınız.
yağ pompası;k20a yada a2 motora ait olanı al.hatta k20a al onunki daha iyi,k20a jdm makina oemde 8600 dd redline dönüyor.kapak ve yağ pompasını alırsan bu iş tamamdır.
k24a3 ile oem kol ve pistonu ile 8200 dd leri geçmemen iyi olur.ağır kolu ve pistonu birde piston hızı çok yüksek oluyor.
geri kalanlar için arkadaşın önerisine katılıyorum.
bu şekildeki bir motor sana güzel bir ayar ilke 240 whp ler verebilir.hacimle birlikte torkunda k20 den daha iyi olacak.çok keyifli olur.
Emre-Dylan
15-05-2020, 16:42
EG ve EK da 5er adetin üzerinde var.
Maşallah aracınıza o aracı buraya getir bir sıfır sil dededen kalma 32 bin diye sat.
Çok iyi ben bir altın sarısı birde siyah gördüm sadece. Hep düşünmüşümdür coupe civic arkadan itiş gibi uçuk kaçık bir projeyi :D
by_hayali
17-05-2020, 09:38
oem k24a3 kolları ile max 8300dd\8400dd dönün o bile sınırda açıkcası ama zaten yeterli olacaktır o devirler istediğiniz güç için.
k20a\a2 pompa aynı bu arada fark yok parça numaraları bile aynıydı benim bildiğim :)
nacizhane tavsiyem forget hafif bir kol almanız ilerisi için daha iyi olacaktır, şuan Tr de aynı setup ile 100-200 10.xx saniye koşan araçlar var stok k24a3 piston kol ile :D
egz seçimi bence toda n2 en verimlisi olacaktır gerçi kelford 179a da güzel bir egzantrik tercih sizin
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=aYf3hnowRKU)
bu cocugu izliyorum son 5 videosunda K24 swapladı o da oem motora. 260 hp aldı.
Drag kartel 2.2 egzak taktı. Type S Yag pompası. yani acura Type S sanırım bi nevi oem pompa.
Ben 9000 dönerim sanıyordum 8400 üzüldüm şimdi :D
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=aYf3hnowRKU)
bu cocugu izliyorum son 5 videosunda K24 swapladı o da oem motora. 260 hp aldı.
Drag kartel 2.2 egzak taktı. Type S Yag pompası. yani acura Type S sanırım bi nevi oem pompa.
Ben 9000 dönerim sanıyordum 8400 üzüldüm şimdi :D
9000 dd dönersin ama heran herşey olabilir.
type s makınasına hiç baktın mı?k20a2 olmasın ondan çıkan motor:))
caddedeki bir araç için 8400 devir dönebilmek bile çok büyük birşey.bu nedenle hiç 9 dönemeyecek olmanız sizi üzmesin.8200 de bırakırsınız emin olun çok keyifli olur.
bu elamnın son maliyet videosunuda izledin umarim:))24 25 k dolar vermeye hazır mısın böyle bir projeye ?:))
Juggernaut
17-05-2020, 17:05
Arkadaşlar yazmış zaten bende bir iki şey ekliyim.
K20A ile A2 kapak arasında yay ve egsantrik farkı var portları aynı.
Kapağı doldurmayı düşünüyorsan yay,şapka,egsantrik gibi k20A kapak almanın mantığı yok.
Stage 1 egsantrik ile yay almanada gerek yok.
Yağ pompalarıda aynı.Sadece FD2 Typer'ın pompası biraz farklı(RRC)
Ama sen fazla devir dönemeyeceğin için A2 pompası sana yeter.TypeS pompası dedikleride o.
İstediğin parçalarla max dönebileceğin devir 8400/8600 arası üstü risk olur
k24'ün 8600 dönmesi k20'nin 9600 dönmesine eşdeğer.Piston hızları hemen hemen aynı oluyor.
Cometic 0.27 veya toda 0.30 conta koyarsan sıkıştırman 10.9 olur.
RRC,RBC,Skunk2 pro manifoldlar hertürlü işini görür skunk2 ultra,ktuned vs gibi fantezi manifoldlara gerek yok.
Pompa benzini ile kullanacaksan oem pompa sana yeter.Yakıt kullanacaksan aem alabilirsin.
Enjektör olarakta oem rdx enjektörlerini kullanabilirsin oda sana yeterli olur.
Yahu şaka gibi. 23 bin dolar harcamış. Ama cok temiz yapmış be cok temiz. Harbi yakısır. Adam k tuned sponsorlugunda döşedi arabayı en ufak çivatasına kadar. Porche kaliper taktı. Araç hakketten müthiş birşey oldu. Fakat ben o kadarlara cıkamam , swap parçalarına önem veririm ama gerisini ikinci el derme çatma yapıp geçeyim. Hali hazırda supra yapıyorum cok yorar. peki 8400 de uyar
teşekkür ederim. benimki zaten bi ütopik rakamdı..
maglum hacim 2400, devir dönmek zorlaşacaktır. 8400 de yeterli olur.
Bu videodaki cocugu bayagı tuttum. K motorda alta ellememek ile çok iyi bi örnek oldu. bende aynı düşüncedeyim. öbür türlü dikiş tutturması zor oluyor.
Arkadaşlar yazmış zaten bende bir iki şey ekliyim.
K20A ile A2 kapak arasında yay ve egsantrik farkı var portları aynı.
Kapağı doldurmayı düşünüyorsan yay,şapka,egsantrik gibi k20A kapak almanın mantığı yok.
Stage 1 egsantrik ile yay almanada gerek yok.
Yağ pompalarıda aynı.Sadece FD2 Typer'ın pompası biraz farklı(RRC)
Ama sen fazla devir dönemeyeceğin için A2 pompası sana yeter.TypeS pompası dedikleride o.
İstediğin parçalarla max dönebileceğin devir 8400/8600 arası üstü risk olur
k24'ün 8600 dönmesi k20'nin 9600 dönmesine eşdeğer.Piston hızları hemen hemen aynı oluyor.
Cometic 0.27 veya toda 0.30 conta koyarsan sıkıştırman 10.9 olur.
RRC,RBC,Skunk2 pro manifoldlar hertürlü işini görür skunk2 ultra,ktuned vs gibi fantezi manifoldlara gerek yok.
Pompa benzini ile kullanacaksan oem pompa sana yeter.Yakıt kullanacaksan aem alabilirsin.
Enjektör olarakta oem rdx enjektörlerini kullanabilirsin oda sana yeterli olur.
teşekkğürler tam cevabı anlayamadım. Motor k24a3 olarak geldi. herkes gibi k20a kapak takıp içini doldurayım diyorum ama gerek yok mu diyorsunuz. sonuçta bu aldıgım 60 bin milde bir motor. Vtec'in de can damarı üst kapak. üst kapak ile yürüyen bir araba. O yüzden revize edip güclendireyim diyorum
Juggernaut
20-05-2020, 19:11
Tabiki K20A,K20A2 kapağı takmak mantıklı flowu daha iyi.
ilk mesajda K20A kapak takmayı düşünüyorum demişsin K20A(JDM) kapak ile normal K20A2 kapağın portları aynı,flowu aynı egsantrik ve yayları farklı sadece..egsantrik ve yay alacaksan eğer boşuna ekstra para verip K20A JDM kapak alma demek istiyorum..
Hi there Eran,
We have heads like that in stock ready built.
Would just need to get your desired cams here.
Head core supply £180
Machine cleaning £150
Machine new guides in and cut new seats £375
Skim head £40
Bronze valve guides £100
Ported head £480
Drag cartel 2.2 Camshafts £920
16x forged 1 piece valves £320
Double valve springs and titanium retainers £350
Valve keepers £65
Stem seals £35
Assembly labour £200
I can have those cams with me in a couple of days usually.
Regards mike.
Arkadaşlar ABD ve Avrupayı araştırdım. Üst kapagı hazır yaptırmak için İngiltere de karar kıldım. cunku ABD firmaları sırf boş k20 kapak için 700 dolar çekti. İngilterede 200 usd boş kapak fiyatı + içini dolduracaklar.. Drag kartel 2.2 ve full race interior + port polish
Honda Engines | Bridgend | MMR Race Engines (https://www.mmr-raceengines.co.uk/) Bi bakın istedim size nasıl göründü. Adam facede bayag popüler. ABD den getirtmenin kargo ve gümrük masrafı da olunca UK daha mantıklı hale geldi. UK dan kargo masrafı yok dencek kadar az ve vergi yok, avantaj bu.
Şimdi Hontada K pro bakıyorum, K tuned avrupa daeleri 1-2 ay dedi. Ellerinde boş oem ecu stogu yokmuş. Bendede boş ecu yok..
blokum standart, herhangi bir piston değişikligi revize olmayacak. geldigi gibi kullanacagım.
İnternetten baktım accord k24z3 blokları 10.7 sıkıştırmaya sahip.
Bu yukardaki üst kapak şartları ile beraber, Hangi kapak contasını kullanmalıyım hangi incelikte? ve üst kapakı kaç derece torkla sıkacagız?
Swapı arkadaşların garajında yapacagız da bir kaç teknik bilgi iyi olurdu.
conta kalınğı hakkında;
yeni kapak ve egz.ile lift degerlerin değişiyor.piston-valve arası toleransların min fabirka ölçüsünde olmalı.bunuda nasıl ölçeceğin konusu nette var.biraz uğraş iş AMA KESİNLİKLE YAPMALISIN!!VE YAPMANI ÖNERİRİM.
hem na hemde devir döneceksin(8400 dd cadde tipi bir na makına için bile yüksek)conta kalınlığını bu ölçüme göre seçeceksin.
herzaman olması gerekenden 0.05-0.1 mm kalın almanı öneririm.sıkıştırman azıcık düsse bile hiç riske etme.marka olarak comatic te kalınlık seçenekleri çok falza.
sıkıştırma hesaplaması içinde şu linki öneririm.
Honda K-Series Compression Calculator by ZealAutowerks (https://www.zealautowerks.com/kseries.html)
Cok tesekkur ederim bilgiler icin ve link cok faydali olacak
Niyet güzel ama olayın kaçırılan bir teknik kısmı var oda PISTON SPEED, burada K24'ün extra stroke olayını unutmamanız lazım, extra motor hacmi BORE sayesinde elde edilse aynı deviri rahatlıkla dönerdi fakat gerçek tam aksi bunun.
8400rpm dönen bir K24 tam 5500fpm değerine sahip olur buda aşağı yukarı
F1 aracının tahminen 25000rpm civarı dönmesi
S2000 F20C nin 9900 rpm dönmesi
B18 integranın 9600rpm dönmesi
m3 S54'nün 9200rpm dönmesi demek
gerçekten DD (daily driver) yani sizi belli süre üzmeden cadde'de götürecek sıra yarışa gelincede kuduz pitbul olacak motor istiyorsanız bence en ama en fazla 7700rpm civarına odaklanmalısınız oda yine aşağı yukarı 9250rpm çeviren bir F20C'ye denk gelir yani o bile oldukça yüksek.
Niyet güzel ama olayın kaçırılan bir teknik kısmı var oda PISTON SPEED, burada K24'ün extra stroke olayını unutmamanız lazım, extra motor hacmi BORE sayesinde elde edilse aynı deviri rahatlıkla dönerdi fakat gerçek tam aksi bunun.
8400rpm dönen bir K24 tam 5500fpm değerine sahip olur buda aşağı yukarı
F1 aracının tahminen 25000rpm civarı dönmesi
S2000 F20C nin 9900 rpm dönmesi
B18 integranın 9600rpm dönmesi
m3 S54'nün 9200rpm dönmesi demek
gerçekten DD (daily driver) yani sizi belli süre üzmeden cadde'de götürecek sıra yarışa gelincede kuduz pitbul olacak motor istiyorsanız bence en ama en fazla 7700rpm civarına odaklanmalısınız oda yine aşağı yukarı 9250rpm çeviren bir F20C'ye denk gelir yani o bile oldukça yüksek.
teşekkür ederim anlaşılan 8000 devir döneceğiz, yine de yerel ne diyecek bakalım.
Bu arada skunk2 emme manifoldu ve 70mm gaz gelebeği sipariş ettik.
Henuz kararlaştırmadımız parçalar, Enjektor ve benzin pompası.
bazen 105 oktan bazende e85 ile yürüyecek ortalama 260-270 hp bekliyoruz. Sizce ne yeterli olur?
Aracin altini bozmamakla mantikli bi karar almissiniz uzun soluklu olur en azindan
İnce conta tercih edin toda vs k20oem yağ pompasi ve antidamper ile biraz daha fazla devir donebilirsiniz
Egz konusu size kalmiş ben dc 2.2 tavsiye ederim tabi yay sapkada kullanmaniz gerekir emme kelebek ecu vs bublari yazmissiniz zaten guzel bi ayar sonrasi gayet keyifli olur
oem yakıt hattınız bu güçler için fazlası ile yeterli olacak.değiştirmenize gerek yok.
pompa olarak walbro hellcat 525 depo içi alın(belki ileride aşırı besleme yaparsanız yine baya yeterli olur)benzin filitresinide fuellab ta eto uyumlu filitre kitleri var ve büyük housing li olan alın.
bu sekilde takıt besleme hattınız fazlaca yeterli hale gelecektir.
regülator vs bunları zaten alacaksınız...
Arkadaşlar Enjektorleri ne alıyım kaç cc alıyım?
konuyu okumayanlar için kısaca, alt blok oem, üst blok full race spec, Drag cartal, e85 fuel track car olacak
İntake, gaz kelebegi vs vs. Alt blok haric gırtlak yüklü atmosferik makina olacak
by_hayali
20-08-2020, 13:11
Arkadaşlar Enjektorleri ne alıyım kaç cc alıyım?
konuyu okumayanlar için kısaca, alt blok oem, üst blok full race spec, Drag cartal, e85 fuel track car olacak
İntake, gaz kelebegi vs vs. Alt blok haric gırtlak yüklü atmosferik makina olacak
e85 yakıt ile kullanma planınız var ise id1000 işinizi fazlasıya görecektir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.