PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Astra G Hararet sorunu



Yekworks
15-12-2019, 08:47
Dostlar merhaba. 2001 Astra g aracım var 1.6 z motor.
6 ay kadar önce araçta bi sıkıntı yaşadım ve o günden beri harareti ne yaparsam sabitleyemiyorum.
Öncesinde radyatörüm çatlaktı, değiştirmeden önce hararet sürekli 85-92 hatta aracı sıkıştırırsan daha da yukarılara gidiyordu ve en büyük sıkıntı olarak; araç ısındı, ısındıktan sonra atıyorum markete uğrayacaksınız. Markete geldiniz hararet 86-87 civarı. Aracı istop edip bi sigara alıp geldiniz hararet 92leri buluyor ve daha fazla kontak kapalı beklerseniz daha da yukarılara gidiyordu. Yaklaşık bi 10 bin km kadar bu şekilde idare ettim. Sorunun ne olduğunuzu bulamadığımızdan.
Dün akşam itibariyle termostat değişimi yaptım. Yeni termostat GM. Şu anda ise; hararet 90ı bulmuyor, ara sıra çok nadir fan açıyor. Ancak hala sabit değil. Denemek için uzun yol yaptım. Yol boyunca 90a gelmedi 75-87 civarı sabitti uzun yolda. Şehiriçi yoğun trafikte araç yine fazla ısınıyor. Ayrıca kontağı kapatıp gittiğinizde araç ısınması sorunu aynen devam ediyor. Ama bu sefer aracı sıkıştırdıkça yüksek devirde vs. Hararet iyice düşüyor. Bir de kalorifer ilk açtığımda sıcak, sonrasında ılık oluyor. Araç zaten zor ısınıyor, işe gidene kadar cayır cayır yandığımız arabada ısınamıyoruz.
Velhasıl önceden fan açtığını bir kez görmediğim araç sürekli fan açıyor, sabit olan harareti bir türlü sabitleyemiyorum. Bu sorunu yaşamadan önce hararet 90’a gelir, çiviyle çakılmış gibi ne iner ne çıkardı.
Şu konu hakkında bilgili abiler bana el atabilir mi? Teşekkür ederim.

painkller
15-12-2019, 11:07
Bu soğutma suyundan bende çok çektim. Sisteme contadaki hasardan dolayı sürekli basınç veriyor, genleşme kabından suyu atıyordu. Belli bir süre sonra sistemde su kalmıyordu.

Termostat ilk akla gelen yer olduğu için onu elediniz,
Ben kalorifer ısıtmıyor bölümünü okumasaydım, müşürde sıkıntı olabilir mi diyecektim ama bu ihtimalde azaldı.

Arabanın suyunu tamamlayıp, belli bir süre kullandıktan sonra soğuk haldeyken suyu ne seviyede? Eğer su kaçağı veya sisteme basınç kaçağı yok ise ben komple soğutma sıvısını değiştirir, değiştirmedende radyatörü kalorifer peteğini ve hatta motorun içini giriş ve çıkışlara ayrı ayrı su vermek suretiyle temizlerdim.

Hayır arabayı kapatınca hararetin artması bana daha çok müşür gibi geliyor ama yukarda dediğim gibi sisteme ciddi ciddi basınç veren motor yüzünden bendede aynısı oluyordu. Kapıya gelir arabayı çekerdim hararet yükselirdi.

DOHC
15-12-2019, 11:54
Aracı stop edince hararetin yükselmesi normal olabilir. Her ne kadar termostat açık olsa da, fan dönse de pompa çalışmıyor. Radyatördeki su ancak soğuyabiliyor olabilir.
Radyatör ne alemde? Dibi pislik dolup, kapasitesi düşmüş olmasın?

Yekworks
15-12-2019, 14:25
painkller kalorifere o kadar takılma üstad, çünkü ılık ısıtıyor sadece zır soğuk değil. Eskisine nazaran daha az sadece. Benim aklım kalorifer kısmında önce sıcak, bir kaç saniye sonra ılığa dönmesi ve az üflemesi. Kaçak olduğunu sanmıyorum, antfirizni ywni ekledim, zaten 6 ay kadar önce bu sorun radyatör çatlaması sonucu baş vermişti. Sonrasında yansanayi radyatör aldım radyatör 6 aylık yani. Aklım hararet müşürüne kayıyor. Ancak bu arabayı istop edince ısınma durumu onunla mı alakalı, bilemiyorum.
DOHC Daha önceden olmayan bir durum olduğu için kullanıyorum abi. Söylediğim gibi önceden araç maks 6-7 km içinde ısınır, sonrasında ise 90a çiviyle çakılmış gibi sabit kalırdı hararet. Araç 2 yıldır bende. Bu 6 ay öncesine kadar aracımın fan açtığını samimi söylüyorum hiç görmedim, bu yüzden de fan bozuk sanıp kontrol etmiştim. Radyatör söylediğim gibi. 6 ay önce sıfır olarak değişti.

ghibli06
15-12-2019, 17:27
bence contada hasar var...

Yekworks
15-12-2019, 18:29
ghibli06 termostat değiştiğim ustanın söylediği de aynı şey. Ancak contası yanık araç birfiil her gün çalışmak suretiyle 10-15bin km yapar mı? Şu eksiltmeden ??

ghibli06
15-12-2019, 18:33
ghibli06 termostat değiştiğim ustanın söylediği de aynı şey. Ancak contası yanık araç birfiil her gün çalışmak suretiyle 10-15bin km yapar mı? Şu eksiltmeden ??

yapabilir...

Yekworks
15-12-2019, 20:46
https://i.hizliresim.com/JVjj1o.jpg
200 gidiş 200 dönüş 400 km köye gittim geldim. Yol boyunca hararet burda sabitti. Ancak ne zaman dursam, istop edip 2 dk sonra açsam yükseliyordu 92’lere kadar.

Chn53
15-12-2019, 20:55
G]https://i.hizliresim.com/JVjj1o.jpg[/IMG]
200 gidiş 200 dönüş 400 km köye gittim geldim. Yol boyunca hararet burda sabitti. Ancak ne zaman dursam, istop edip 2 dk sonra açsam yükseliyordu 92’lere kadar.

abi bu normal bişey çok kafana takmana gerek yok yani , su eksiltmiyorsa , hortum şişirmiyorsa sorun yoktur

Yekworks
15-12-2019, 21:04
Abim normal ancak, kafamın gittiği bir iki pürüz var;
1-Aracın çekiş düşüklüğü.
2-Kaloriferin ılık üflemesi.
3-Hararetin istop ettiğimde artması.

Oznsrl
15-12-2019, 22:03
termostat değiştirdikten sonra ısınmamaya başladıysa ya termostat açıyor kapatmıyor yada içinde çatlak var kaçırıyor o yüzden sürekli devirdaim olduğu için ısınmıyo olabilir 2.durumu bizzat yaşadım hep dizel geç ısınır çok ısınmaz normal falan diyolardı öyle sandım en son termostat dışarı su vermeye başladı değiştirdim fena oldu kalorifer falan canavar oldu ama kapora almıştım çok sefasını süremedim :)

GokhanRS
15-12-2019, 22:09
Bence ya havasını iyi alamadınız, yada müşüründe ömrü doldu. Kötü ihtimalde conta.

painkller
15-12-2019, 23:01
painkller kalorifere o kadar takılma üstad, çünkü ılık ısıtıyor sadece zır soğuk değil. Eskisine nazaran daha az sadece. Benim aklım kalorifer kısmında önce sıcak, bir kaç saniye sonra ılığa dönmesi ve az üflemesi. Kaçak olduğunu sanmıyorum, antfirizni ywni ekledim, zaten 6 ay kadar önce bu sorun radyatör çatlaması sonucu baş vermişti. Sonrasında yansanayi radyatör aldım radyatör 6 aylık yani. Aklım hararet müşürüne kayıyor. Ancak bu arabayı istop edince ısınma durumu onunla mı alakalı, bilemiyorum.
DOHC Daha önceden olmayan bir durum olduğu için kullanıyorum abi. Söylediğim gibi önceden araç maks 6-7 km içinde ısınır, sonrasında ise 90a çiviyle çakılmış gibi sabit kalırdı hararet. Araç 2 yıldır bende. Bu 6 ay öncesine kadar aracımın fan açtığını samimi söylüyorum hiç görmedim, bu yüzden de fan bozuk sanıp kontrol etmiştim. Radyatör söylediğim gibi. 6 ay önce sıfır olarak değişti.

Ben müşürü değiştirirdim, orjinali bulunur elbet. Alır takardım sonra gözlemlerdim durumu.

Yekworks
16-12-2019, 01:03
Müşürden kastımız hararet müşürü değil mi yanlışlık olmasın:D, değişecekler listesine eklendi. GokhanRS neyin havasını abi? Defalarca antifriz değiştik, çatlak patlak olaylarında vesaire. Radyatörünj havası ise hiç aklıma gelmedi. Denemeye değer mi? Oznsrl termostattan önce de durum aynıydı. Zaten bu yüzen termostat değiştirdim. Termostat değiştikten sonra onunla alakalı bir durum kaldığını sanmıyorum ama gözüm onun üstünde.

ardicli2000
16-12-2019, 09:23
Müşürden kastımız hararet müşürü değil mi yanlışlık olmasın:D, değişecekler listesine eklendi. GokhanRS neyin havasını abi? Defalarca antifriz değiştik, çatlak patlak olaylarında vesaire. Radyatörünj havası ise hiç aklıma gelmedi. Denemeye değer mi? Oznsrl termostattan önce de durum aynıydı. Zaten bu yüzen termostat değiştirdim. Termostat değiştikten sonra onunla alakalı bir durum kaldığını sanmıyorum ama gözüm onun üstünde.

Su pompası ne alemde abi? Sorunsuzluğundan emin miyiz :)

Yekworks
16-12-2019, 09:47
ardicli2000 gardaşım pompada sıkıntı olsa hararet hiç inmez diye düşünüyorum

ghibli06
16-12-2019, 10:08
öncelikle şunları gözden kaçırmayalım, hararet müşür arızası sadece göstergeyi yanıltır yani hatalı gösterir... araçta soğumayı sağlayan 3 tane mekanizma vardır, termostat, devirdaim pompası ve radyatör fanı... termostat arızasında ya açık kalır h,ç ısınmaz su ya da kapalı kalır hararet yapar, devirdaim pompası arızasında su sirküle edilemez vede uzun yolda değilseniz hava ile de soğumaz ve yine hararet yapar, bu saydığım iki tane tamamen mekanik (eektrikli devir daim pompası yoksa), fanlar ise müşürle çalışmaya başlar 2 tane derecesi vardır, biri başlama diğeri durma, genelde hararetin sabit durmama sebeplerindendir ya da olması gerekenden biraz yüksek seyretme...

şimdi bu açıklamalar sonucunda arıza ne olabilir?

painkller
16-12-2019, 10:30
öncelikle şunları gözden kaçırmayalım, hararet müşür arızası sadece göstergeyi yanıltır yani hatalı gösterir... araçta soğumayı sağlayan 3 tane mekanizma vardır, termostat, devirdaim pompası ve radyatör fanı... termostat arızasında ya açık kalır h,ç ısınmaz su ya da kapalı kalır hararet yapar, devirdaim pompası arızasında su sirküle edilemez vede uzun yolda değilseniz hava ile de soğumaz ve yine hararet yapar, bu saydığım iki tane tamamen mekanik (eektrikli devir daim pompası yoksa), fanlar ise müşürle çalışmaya başlar 2 tane derecesi vardır, biri başlama diğeri durma,.....?


Abi çok ince ele alırsak,

Bu arabanın fan açma derecesi kaç? Araba stop edince fan açıyormu yoksa elektrik kontak üzerinden mi gidiyor?
Eğer kapalıyken hararet yükseliyor ve fan açıyor ise veya farzı misal park ettim, 5 dakka bişey aldım geldim kontağı açıp marş basmadım hararet yükseliyor, bu yükselme fan açma eşiğini aşıp araba fan açıyor mu? Eğer öyleyse hararet müşürünü eleyebiliriz. Yoksa fan açma eşiğini aşıyor ama araç fan aşmıyor mu? o zaman ben ilk olarak hararet müşürü derim.

Çok değişken var,
Kontak açık marş basmadan hararet yükselirken marş basınca araba harareti anındamı normal seviyeye getiriyor? Yoksa zaman mı alıyor?

Hava olayı bana mantıklı geliyor ama benim aracımda genleşme kabında tahliye 1 atm yani havayı otomatik olarak alıyor. Hiç olmazsa aracın en yüksek yeri lpg regülatörü veya kalorifer pipelarıdır. Kaloriferin hortumunu gevşetip kaloriferide sıcağa alarak havası alınabilir. Çok saçma sorunların sistemdeki havadan dolayı olduğuna denk geldim. Basit ama sinir bozan durum.

ghibli06
16-12-2019, 10:37
Abi çok ince ele alırsak,

Bu arabanın fan açma derecesi kaç? Araba stop edince fan açıyormu yoksa elektrik kontak üzerinden mi gidiyor?
Eğer kapalıyken hararet yükseliyor ve fan açıyor ise veya farzı misal park ettim, 5 dakka bişey aldım geldim kontağı açıp marş basmadım hararet yükseliyor, bu yükselme fan açma eşiğini aşıp araba fan açıyor mu? Eğer öyleyse hararet müşürünü eleyebiliriz. Yoksa fan açma eşiğini aşıyor ama araç fan aşmıyor mu? o zaman ben ilk olarak hararet müşürü derim.

Çok değişken var,
Kontak açık marş basmadan hararet yükselirken marş basınca araba harareti anındamı normal seviyeye getiriyor? Yoksa zaman mı alıyor?

Hava olayı bana mantıklı geliyor ama benim aracımda genleşme kabında tahliye 1 atm yani havayı otomatik olarak alıyor. Hiç olmazsa aracın en yüksek yeri lpg regülatörü veya kalorifer pipelarıdır. Kaloriferin hortumunu gevşetip kaloriferide sıcağa alarak havası alınabilir. Çok saçma sorunların sistemdeki havadan dolayı olduğuna denk geldim. Basit ama sinir bozan durum.

kavram olarak sen de fan müşürü ile hararet müşürünü karıştırıyorsun ama, sıcaklık hararet müşürü ya beyne ya da göstergeye su sıcaklığını gönderir fan müşürü ise fanları açar...

GokhanRS
16-12-2019, 11:11
ghibli06 haklı hararet müşürü sadece göstergeyi etkiler. söksende etkilemez ısıyı gösterge yanılır sadece. genelde ısı müşürü fan müşürü ne varsa artık onları kontrol etmeli doğru zamanda açtırıp açtırmadığını. tabi bununda kontrolü değil değişimi olur herhalde. arkadaş güçden düştü dediği için şüphelendim ben. yanlış veri yanlış yakıt yollanmasına sebep olur ısı müşürü arızalarında.

birde havası çok iyi alındığı halde sorunlar devam ederse maalesef conta çok az hasar görmüş ve bir şekilde az az kaçırıyor olabilir.

painkller
16-12-2019, 11:58
kavram olarak sen de fan müşürü ile hararet müşürünü karıştırıyorsun ama, sıcaklık hararet müşürü ya beyne ya da göstergeye su sıcaklığını gönderir fan müşürü ise fanları açar...

Abi yazdıklarımdan onu nasıl çıkardın anlamadım, ama açık konuşmak gerekirse ben bu işlerden kendi arabam kadar anlayabiliyorum. Bende beyin yok. Her müşür kendi devresinin beyni oluyor otomatik olarak.
Benim anlatmak istediğim yukarıda eğer araba gerçekten ısınıyor ise fan açması gerektiği, yani fan müşürünün hararet müşürü gibi yükselen ısıyı algılaması gerektiği. Burda da kesinlik yok çünkü müşürler ayrı yerde fakat bi nebze bize bilgi verebilir.

Bir müşürde bile çok fazla ihtimal var,
gösterge kartının hararet kısmına giden yerde yollarda sıkıntı olabilir,
kontak açık durumda parazit gibi sinyal yolluyor marşa basınca düzeliyor olabilir. Çünkü benim aracımdan örnek verir isek bütün müşürler ground ile çalışıyor. Devredeki en ufak parazit dalgalanma veya sinyalde farklılık yaratıyor. Ama işin içine beyin girdim benim sözlerim sadece fikir olarak kalır, çünkü bu konuda hiç bir bilgim yok. Beyin içerisinde elbet filtreleme olacaktır.



ghibli06 haklı hararet müşürü sadece göstergeyi etkiler. söksende etkilemez ısıyı gösterge yanılır sadece. genelde ısı müşürü fan müşürü ne varsa artık onları kontrol etmeli doğru zamanda açtırıp açtırmadığını. tabi bununda kontrolü değil değişimi olur herhalde. arkadaş güçden düştü dediği için şüphelendim ben. yanlış veri yanlış yakıt yollanmasına sebep olur ısı müşürü arızalarında.

birde havası çok iyi alındığı halde sorunlar devam ederse maalesef conta çok az hasar görmüş ve bir şekilde az az kaçırıyor olabilir.

bu son dediğinizi ben yaşadım, sisteme ufak ufak basınç veriyordu 1 piston. Çalışmadığı zamanda su birikiyordu pistonda ufaktan. Ama araç çalışırken ciddi anlamda hortum şişiriyor ve su atıyordu genleşme kabından.

Bu anasını sattığım hararet işi çok fena tik oluyor insanda bir defa yaşayınca. Yok gösterge az kalktı neden? çok kalktı neden? kalktı fan açmadı neden? Allah sabır versin.

ghibli06
16-12-2019, 12:02
Abi yazdıklarımdan onu nasıl çıkardın anlamadım, ama açık konuşmak gerekirse ben bu işlerden kendi arabam kadar anlayabiliyorum. Bende beyin yok. Her müşür kendi devresinin beyni oluyor otomatik olarak.
Benim anlatmak istediğim yukarıda eğer araba gerçekten ısınıyor ise fan açması gerektiği, yani fan müşürünün hararet müşürü gibi yükselen ısıyı algılaması gerektiği.

Bir müşürde bile çok fazla ihtimal var,
gösterge kartının hararet kısmına giden yerde yollarda sıkıntı olabilir,
kontak açık durumda parazit gibi sinyal yolluyor marşa basınca düzeliyor olabilir. Çünkü benim aracımdan örnek verir isek bütün müşürler ground ile çalışıyor. Devredeki en ufak parazit dalgalanma veya sinyalde farklılık yaratıyor. Ama işin içine beyin girdim benim sözlerim sadece fikir olarak kalır, çünkü bu konuda hiç bir bilgim yok. Beyin içerisinde elbet filtreleme olacaktır.

tamam da fanları harekete geçiren fan müşürüdür, beyne giden sinyalleri ve göstergeye giden ise ayrı ayrı hararet müşürleridir, ben ikisinin birbirinden farklı olduğunu söylüyorum mesela ECU ye giden hararet müşürü arızalanırsa sıcak-soğuğa göre benzin vermeyi ayarlayamayabilir ama bunun fnla bir alakası olmaz, fan müşürü raadyatörün üzerindedir ne olursa olsun elektrik geldiği müddetçe rızalı değilse fanı açar...

painkller
16-12-2019, 12:08
tamam da fanları harekete geçiren fan müşürüdür, beyne giden sinyalleri ve göstergeye giden ise ayrı ayrı hararet müşürleridir, ben ikisinin birbirinden farklı olduğunu söylüyorum mesela ECU ye giden hararet müşürü arızalanırsa sıcak-soğuğa göre benzin vermeyi ayarlayamayabilir ama bunun fnla bir alakası olmaz, fan müşürü raadyatörün üzerindedir ne olursa olsun elektrik geldiği müddetçe rızalı değilse fanı açar...

abi peki hararet müşürü atıyorum 90 dereceyi gösterirken fan müşürüde fanı 90 derecede açıyor ise 2 müşürdede sorun yok derim. Fakat hararet müşürü 92-96 hatta 100 dereceleri gösterir iken, fan müşürü fanı açmıyor ise bu fan müşürün de veya hararet müşürün de arıza olduğu ihtimalini ortaya çıkarmaz mı ? Ben bu şekilde düşünüyorum.

ghibli06
16-12-2019, 12:12
abi peki hararet müşürü atıyorum 90 dereceyi gösterirken fan müşürüde fanı 90 derecede açıyor ise 2 müşürdede sorun yok derim. Fakat hararet müşürü 92-96 hatta 100 dereceleri gösterir iken, fan müşürü fanı açmıyor ise bu fan müşürün de veya hararet müşürün de arıza olduğu ihtimalini ortaya çıkarmaz mı ? Ben bu şekilde düşünüyorum.

şöylle ki, fan müşürü arızalıysa fan hiç bir türlü açmaz ama hararet müşürü arızalıysa bile fan müşürü sağlamsa fan açmaya devam eder...

Yekworks
16-12-2019, 12:23
O zaman şöyle bahsedelim;


painkller ghibli06

aracın fan açma derecesi 92 ilk fan için. 100e yakın bir kısımda ise diğer fanı açıyor. Aracın kontağı kapalıyken asla fan açmıyor. Marşa basmadan kontağı açık konuma getirdiğimde açıyor. Çalışırken zaten açıyor. Kontak kapalıyken hararet yükseliyor, sen kontağı açana kadar da fan açamıyor zaten. Sen kontağı açtığın anda hararet durumuna göre fan açıyor yani; hareret 92'yi geçtiyse fan açıyor, geçmeden gelmişsen açmıyor. Ancak şöyle bir durum oluyor ki, marşa basıp yola çıktığın anda da direkt hararet normal seviyelerine iniyor. Bir alt paragrafta bahsettiğin şey tam olarak oluyor. Marş bastığım an hararet yavaşça normal seviyelerine iniyor. Marş basmadan kontak açıkken eğer hararet 92'nin üzerindeyse fan açıp harareti sadece SABİT TUTABİLİYOR. Ancak marş bastığımda hararet normal seyrine iniyor.
ü

Özetle aracın fan açma derecelerinde ve fan açmasında hiçbir sorun yok. Yaptığımız değişimden sonra sorunun ne noktada olduğundan bahsedeyim;

Kalorifer yoğun olarak ılık ve soğuğa yakın üflüyor, kapalı konumda beklettikten sonra ilk açtığımda az bir süre sıcak, sonrasında yeniden soğuğa dönüyor.
Araç otomatik, özellikle vites küçültüp hızlandıktan sonra üst vitese geçtiğinde yoğun bir çekiş düşüklüğü baş gösteriyor. Haricinde ise sürekli olan bir çekiş düşüşü var. Araç eski haline göre gayet çekişsiz kalıyor. Son olarak ise; araç uzun yola çıktığında hararetini 85-87 arasına sabitliyor. (üst yorumda fotoğraftaki yere.) Sonrasında şehiriçine girildiğinde hararet maks. 90 civarlarına yükseliyor ve 85-92 hattında sürekli oynuyor, NADİR olarak fan açıyor. Kontak kapatıldığında, 2 ya da maksimum 3 dakika sonra tekrar açıldığında hararet yine yükselmiş oluyor ve marş basıp yürüdüğünüzde kısa süre içinde 85 bandına iniyor. Ancak özellikle belirtiyorum abiler, kontak kapatıldığında hararet artıyor. Taa ki sen gelip marş basana kadar. Kış aylarında sorun yaratacak bir durum değil, ancak yazın büyük sıkıntılar yaşatacak tahminimce bu durum.

GokhanRS Sizin kadar teknik bilgiye sahip değilim, şuan aracın havasını almak istesek nasıl alabilirim?

GokhanRS
16-12-2019, 12:31
dostum yanlış bilgilendirmek istemem. bazı araçların termostat tarafında hava alma tıpası oluyor. bazı arabaların sadece genleşme tankının kapağını açıp aracı rolantide çalıştırıp izlemek ve eksilirse tamamlamak yetiyor. Hatta fordun bir modelin arabanın havasını düzgün alabilmek içini aracın bir tarafını rampaya çıkarıp su ekliyorlardı.

yani o kadar çok farklı yönteme denk geldim ki bence en iyisi sürekli senin aracından tamir eden yani opel ci bir ustaya göstermen. ben sadece renoyu subaruyu bilirim. başka marka arabam pek olmadı.

Yekworks
16-12-2019, 12:45
GokhanRS eyvallah üstad.
painkller ghibli06 dostlar abiler gelin son durum vaziyet burada :D

painkller
16-12-2019, 12:47
O zaman şöyle bahsedelim;


painkller ghibli06

aracın fan açma derecesi 92 ilk fan için. 100e yakın bir kısımda ise diğer fanı açıyor. Aracın kontağı kapalıyken asla fan açmıyor. Marşa basmadan kontağı açık konuma getirdiğimde açıyor. Çalışırken zaten açıyor. Kontak kapalıyken hararet yükseliyor, sen kontağı açana kadar da fan açamıyor zaten. Sen kontağı açtığın anda hararet durumuna göre fan açıyor yani; hareret 92'yi geçtiyse fan açıyor, geçmeden gelmişsen açmıyor. Ancak şöyle bir durum oluyor ki, marşa basıp yola çıktığın anda da direkt hararet normal seviyelerine iniyor. Bir alt paragrafta bahsettiğin şey tam olarak oluyor. Marş bastığım an hararet yavaşça normal seviyelerine iniyor. Marş basmadan kontak açıkken eğer hararet 92'nin üzerindeyse fan açıp harareti sadece SABİT TUTABİLİYOR. Ancak marş bastığımda hararet normal seyrine iniyor.
ü

Özetle aracın fan açma derecelerinde ve fan açmasında hiçbir sorun yok. Yaptığımız değişimden sonra sorunun ne noktada olduğundan bahsedeyim;

Kalorifer yoğun olarak ılık ve soğuğa yakın üflüyor, kapalı konumda beklettikten sonra ilk açtığımda az bir süre sıcak, sonrasında yeniden soğuğa dönüyor.
Araç otomatik, özellikle vites küçültüp hızlandıktan sonra üst vitese geçtiğinde yoğun bir çekiş düşüklüğü baş gösteriyor. Haricinde ise sürekli olan bir çekiş düşüşü var. Araç eski haline göre gayet çekişsiz kalıyor. Son olarak ise; araç uzun yola çıktığında hararetini 85-87 arasına sabitliyor. (üst yorumda fotoğraftaki yere.) Sonrasında şehiriçine girildiğinde hararet maks. 90 civarlarına yükseliyor ve 85-92 hattında sürekli oynuyor, NADİR olarak fan açıyor. Kontak kapatıldığında, 2 ya da maksimum 3 dakika sonra tekrar açıldığında hararet yine yükselmiş oluyor ve marş basıp yürüdüğünüzde kısa süre içinde 85 bandına iniyor. Ancak özellikle belirtiyorum abiler, kontak kapatıldığında hararet artıyor. Taa ki sen gelip marş basana kadar. Kış aylarında sorun yaratacak bir durum değil, ancak yazın büyük sıkıntılar yaşatacak tahminimce bu durum.
...

Bu cevaba binayen sorunumu hararet müşüründe veya ona gelen devrede sinyal hatası aramam, çünkü fan müşürüde 92 ve üzeri sıcaklık okuyor demektir bu. Fan radyatörü soğutuyor ve sirkülasyon olmadığı için su zaman içinde temas ile soğuyacaktır. Yani aynı seviyede kalması normal. Konuya dönersek sistem komple olarak ısınıyor. opelden anlayan birine gidip sistemde hava var mı yok mu baktırmak gerekiyor. Ama %90 bu araçta hiç bir şey yok diyecekler, harbiden ustası olmadığı sürece.

Nacizane kendi aklınıza yatar ise; internetten resme baktığıma göre;
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSMzo4QYznGdH4JjI9pw3-FQcfqlYAL0XS3GDiqUfUv6_ujsNRK

Eğer arabada lpg var ve saçma bi regülatör bağlantısı yapılmadıysa aracın en yüksek yeri genleşme kabı, kapağını açıp arabayı çalıştırır fan açtırır su seviyesine ve kaba gelen üst hortum yani su geri dönüş hortumuna bakardım. Bunu yaparken de kaloriferi sıcak konuma getirmeniz gerekmekte ki kalorifer radyatörüde soğutma sistemine katılsın. Umarım sistemde hava vardır ve sorununuz çözülür.

Hatta arabayı solu yukarıda sağı aşşağıda kalıcak şekilde meyilli çekerdim ki genleşme kabı dahada yukarıda kalsın.

Yekworks
16-12-2019, 12:54
painkller

Araçta lpg var. Uzun süredir sorunsuz.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26167806_160325441400271_655667690555605400_n.jpg? _nc_cat=107&_nc_ohc=2TssC8JexHIAQkDC4HZS1GL8wWO-4CP9VpVXFc1OYzdt4yF3qZqxG5tnQ&_nc_ht=scontent-otp1-1.xx&oh=80343fa4ce4336782b89851af2f706b7&oe=5E697DD1

motorumuz bu. senin attığınla bir kaç hortum vs. yeri farklı ancak blok aynı

Şimdi anladığım kadarıyla bu yedek su deposunun kapağını açıyorum, marşa basıyorum. kaloriferi son ayar sıcağa alıyorum.
Bu dönüş hortumunda neyi kontrol etmem gerekiyor? ne olması gerekiyor?
Sonrasındaki süreç nedir? Ne kadar bu şekilde beklemek gerekiyor? Havanın çıktığını nasıl anlarım? Hava alma işi bittikten sonra sorun devam ediyorsa net bir şekilde contada mı sorun var ?

painkller
16-12-2019, 12:58
Su seviyesinde azalma olmalı,ama kabın kapağı sağlam ventili çalışıyorsa bu sistemdeki havanın bu şekilde bir dizaynda çoktan çıkmış olması gerekiyor. Bir kendi aracınızın kaput altını atar mısınız? Lpg regülatörüne nerede su hortumları nasıl konumlandırılmış.

Ford fiestada bu hortumdan şakır şakır su aktığını,şirket aracımız doblo da sadece fan açtığı zaman su aktığını gözlemledim. Mutlak olarak su seviyesi azalıyor ama.

ghibli06
16-12-2019, 13:01
öncelikle kaloriferin ılık üflemesinin bu saydığımız müşür-sensör vs ile alakası olmaz, motor sıcakken ılık üfleyen kalorifer orada bir sorun olduğunu gösterir, fanın 92 de açıyorsa fan müşürün sağlamdır, araban eğer gitmiyorsa benzinde onun için hararet müşüründe sorun var zengine çekiyor diyebiliriz ancak araç LPG li ise o şıkkı da geçiyoruz , havasını bir alın ama yine de sorun çözülmezse sisteme komple bakmak gerekir...

Yekworks
16-12-2019, 13:03
painkller şu an atmam imkansız telefonumda bir sorun var. regülatör dediğin şey gaz beyniyse benimki üstteki fotoğrafa bakarak akünün hemen solunda dibinde neredeyse bitişik.

Yekworks
16-12-2019, 13:05
ghibli06 abi teşekkür ederim desteğin için. Bu hava alma işini deniyorum birazdan deneyeceğim, olmazsa ustanın eline yatırıp (kendisi %90 conta demişti) bekleyeceğim.

ghibli06
16-12-2019, 13:08
ghibli06 abi teşekkür ederim desteğin için. Bu hava alma işini deniyorum birazdan deneyeceğim, olmazsa ustanın eline yatırıp (kendisi %90 conta demişti) bekleyeceğim.

ne demek, yardım istemeyi bilmek de önemli ;)

Yekworks
16-12-2019, 13:51
ghibli06 painkller

dostlar son kontrolden sonra özet geçiyorum;

aracın yanına indiğimde soğuktu, sabah 10 gibi geldim eve. bu saate kadar da hiç çalışmadı araç.
marşa bastım kaloriferi sıcağa 4 kademeye getirdim. yedek su deposunun kapağını açtım başladım avcı gibi beklemeye. en ufak bişey olmadı. ben gaz verene kadar hararet yerinden kalkmadı, araç gaza geçti ancak hala hararet oynamamıştı.
Gaza geçtikten sonra gaz verdim hararet az bişey kalktı. bununla birlikte soğuktan olduğunu düşündüğüm egzozdan su ve beyaz duman attı bir süre. ben de gaz vermeye ara ara devam ettim maks 4bin devire kadar, hararet ise ***** konum olan 85 civarına ulaştı.
Ancak şunu farkettim araç sadece ben gaz verdikçe kalorifer ufak ufak sıcak verdi. gazı kestiğimde ise gelen sıcak kesildi.
sonrasında beyaz dumanla suyu farkettiğimde acaba diyerek aracı benzine alıp site içinde bir tur attım. geri geldiğimde beyaz duman ve su kesilmişti tekrar gaza aldım. Yine yoktu beyaz duman ve su.
Yedek su deposunda hiçbir şekilde su azalmadı, araç ısındıkça su ısındı, ancak eksilme olmadı. painkller'in bahsettiği hortumlar sürekli alışveriş halinde marşa bastığım andan itibaren. iki küçük hortum da dolu ve sürekli su alıp veriyorlar.
Radyatörden motora giden o büyük hortumdaki su da ısındı, ve fan açtırdıktan sonra çok olmamakla birlikte bir miktar şişti. Tabi bu şişmeyi daha önce kontrol ettiğimde daha şiştiğini farketmiştim.

Tekrar denedim kontağı kapattım 2 dk sonra tekrar açtığımda hararet az bir miktar yükselmişti, tek iyi haber bu. Termostat değişiminden sonra fan açacak kadar yükselmiyor hararet. Yine yükseliyor, ama fan açacak kadar değil. Tabi bu durum hararet nerdeyken kontağı kapattığınızla alakalı. 90 civarındayken kapatınca mutlaka fan açmış oluyor. Yani hararet hala sabit değil.

Yağını 2 gün önce değiştirmiştim. Gram eksilme yok, antifrizde gram eksilme yok.

Son nokta budur. Bunu üstüne bir yorum yapamazsak ustaya vericem aracı. Beklememdeki tek sebep araçtaki (kalorifer hariç) hiçbir sorunun contayı işaret etmemesi. Kesinlikle genleşme kabından su atmadı veya yağda ya da suda azalma vs. Tekrar teşekkür ederim.

ghibli06
16-12-2019, 14:15
LPG bağlatısını kaloriferden almışlar muhtemelen ve de sıcak suyun tamamı sanki LPG beynine gidiyor...

Yekworks
16-12-2019, 14:17
ghibli06 abi bu sonradan oluşan bir durum. daha öncesinde içinde don atlet oturup tv seyredecek kadar rahat sıcaklıklarla yolculuk yapıyorduk :D Ancak son zamanlarda havaların iyice soğumasıyla gitti kaloriferin sıcağı.

GokhanRS
16-12-2019, 14:47
ghibli06 abi bu sonradan oluşan bir durum. daha öncesinde içinde don atlet oturup tv seyredecek kadar rahat sıcaklıklarla yolculuk yapıyorduk :D Ancak son zamanlarda havaların iyice soğumasıyla gitti kaloriferin sıcağı.

abi senin sorun
1) tesadüfi olabilir yani termostat değiştirdiğin döneme denk gelen başka birşeyin arızası.
2) termostatı doğru seçmemiş olabilirsiniz erken açanları var. havada soğuk olduğu için radyatörde sürekli soğuk su var ve termostat erken açıyorsa veya contalı termostat ise ve conta kaynaklı kaçırıyorsa da yapar. en büyük ihtimal sıcak memleketler için önerilen düşük ısıda açan termostat olma ihtimali. yetkili servis malı değilse garantisi olmaz. her markanın artık kutularını orjina gm veya mais şeklinde üretebiliyor parçacılarımız.
3) yine tesadüfü olarak kalorifer sisteminin bozulması denk geldi. hatta tesadüfü bile değil, eğer daha önce yeterli antifiriz yoksa veya çok eskiyse yeni antifiriz koyduğunda sistemdeki pislikleri borulardan koparıp kalorifer sistemini tıkamış olabilir.
4) bir süre sadece benzinde gezip kalorifer sistemini test edersen lpg sistemiyle alakası var mı yok mu fikir yürütebilirsin ama olduğunu bende çok düşünmesemde mümkün.
5) ustan haklı %90 conta gidici. aslında gidik sadece patlayacağı zamanı bekliyor.
6) ısı müşürü demiştik ama onu sadece çekişi yüzünden söyledik benzindeyken eskisine göre kötü gidiyor mu?

Yekworks
16-12-2019, 14:57
GokhanRS üstad tek tek cevap veriyorum. İlgin için çok teşekkür ederim.

1-Bu sıkıntı radyatör kaçağı ile başladı, radyatör değiştik, Wutse diye bir radyatör çok sağlam olmasa da.
2-Termostat büyük ihtimalle 87'lik, öyle ise de aracın sürekli 87'de sabit kalması gerekiyor. Çünkü araçta hiç sorun yokken hararet ne olursa olsun 90'a sabitti. Orjinalliği konusunda fikirsizim ancak, kutusu GM idi. Eskisinin de üstündeki o küçük plastik parçasında bi kırık vardı. Ama bir sorun teşkil etmiyordu. Termostat değişiminden sonra değişen tek şey şey aracın uzun yolda hararetini sabitlemesi.
3-Kaloriferin de tesadüf olduğunu düşünmüyorum şöyle ki; yazın havalar sıcakken araç fazla ısınıyordu, hatta bazen şehiriçi çok gezildiğinde dışardan hissedebileceğiniz kadar bir yanık kokusu geliyordu. Bu yüzden de içeriye fazla sıcak geliyordu hatta bazen ayaklarımın yandığı bile oluyordu. Ancak geceleri yolda hiçbir sorun yaşamıyordum. Havalar soğudukça kaloriferin sıcağı azaldı. Kalorifer konusunda aklıma takılan tek şey, aracı istop edip kaloriferi açtığımızda motordaki sıcağı bize yani içeriye vermesi gerekmiyor mu? Bu soğuk veriyor işte.
4- Denedim. LPG ile maalesef bir bağı olduğunu düşünmüyorum.
5- Contanın belirtisi nedir? Bilgisiz olduğumdan içime sinmiyor.
6-Benzinde veya LPG de farketmiyor, genel olarak bir çekiş düşüklüğü yaşıyorum hatta şöyle ki;
1.5-2 ay kadar önce vitesi 1 konumuna alıp sert kalktığınız zaman araç VTEC açar gibi 3 bin - 3.5 devir gibi böyle birden atikleşiyordu, tabi bunu sürekli yapmıyordu. Ben bu durumu da hararete bağlamıştım. Çünkü hararet eski termostat ile 90 üstündeyken araç boğuluyor gibi oluyordu gaz verdiğim zaman. Termostat sadece ısıyı biraz daha alçakta tuttuğu için bir nebze olsun aracın yürüşünü değiştirdi.

GokhanRS
16-12-2019, 15:11
Dostlar merhaba..........


..........Yeni termostat GM. Şu anda ise; hararet 90ı bulmuyor, ara sıra çok nadir fan açıyor. Ancak hala sabit değil. Denemek için uzun yol yaptım. Yol boyunca 90a gelmedi 75-87 civarı sabitti uzun yolda.

abi burda söylediğin şeyden yola çıkıyorum. uzun yoldan kastın kaç km bilmiyorum ama 10+ km ise hararetin 75-87 arası kalması normal değil. sıcaklık ölçen sensörün tesadüfen aynı anda bozulmadı ise yeni termostatın 92 derecede açmıyor, daha erken açıyor veya kaçırıyor. senin aracın netten baktığım kadarı ile 92 derece olmadan termostat açmaması lazım, içerideki kaloriferde sonuna kadar açık ayarda değilse 75lerde gezmemeli. termostatın yanlış olabilir kutusu duruyorsa derecesi filan yazıyor mu bak bakalım. binde bir de olsa sorunlu termostat da denk gelebilir. motor suyu sıcaklığını sabit tutan termostattır. radyatördeki soğumuş su termostat açılıp motora girmedikçe motor suyun sıcak kalır. sıcak su verimli motor demektir. soğuk su da çekiş düşer kaloriferde doğal olarak sıcak üflemez.

Yekworks
16-12-2019, 15:24
GokhanRS orda bahsettiğim direkt dükkandan çıkar çıkmaz Ankarada yaşayan bilir, Anadolu Bulvarından Hurdacılar yönüne doğru bi 15-20 km'lik düz yoldan bahsettim. Bir de yanlış basmışım o 75 değil 85 olacak :D. Ancak dün tam anlamıyla uzun yola çıktım. Totalde 400km. Genel olarak yine 85-87 arası sabitti, ancak ne zaman ki araba yavaşladı ya da durdu o zaman hararet yükseldi. Kalorifer son ayar değil 2. derecedeydi. Büyük ihtimalle takılan termostatın derecesi düşük. Ancak bahsettiğim o değil sorun termostat olsa derece düşük olsa dahi tekrardan sabitlemesi gerekmez miydi?

Gardaşım sen sağı solu boşver. Benim usta olmaya niyetim yok, forumda eşi dostu tanıdığı olan gerçekten işini hakkıyla yapan, HARAM YEMEYEN Ankara'da şu derde deva olacak bi Opel ustası olan var mı? Şu an önemli olan o artık ya bende gözümü kararttım :D

Yekworks
16-12-2019, 15:29
Bir de cahilliğimi mazur görün, araca conta yanması teşhisini nasıl koyarız? Belirtisi nedir?

GokhanRS
16-12-2019, 15:36
Bir de cahilliğimi mazur görün, araca conta yanması teşhisini nasıl koyarız? Belirtisi nedir?

suya yağ karışması veya yağa su karışması. suya hava karışması hortumların her kullanım sonrası aşırı sertleşmesi. egzozun sürekli beyaz duman ve su atması. yada hepsi birden olması. veya çok çok az gidikse örneğin sadece yüksek devirlerde hızlarda kaçak oluşuyor olabilir. yani şuanki durumda emin olamazsın. umarım çözülür bence bir süre sürekli takip ederek kullan. ancak lpg sistemide her zaman aklının bir köşesinde dursun bir lpg ci ustanın da fikrini al derim.

bazen kesin piston gidik dedikleri anda çok basit bişi bile çıkabiliyor. örneğin benim sti aracın tüm hortumlarını yeniletmiştim. servise geldim usta dedi senin araba conta yakmış. dedim araçta sorun yoktu sırf eski görünüyor diye hortum yeniledik. yok dedi genleşme kapı su atıyor. bir baktık ki adamın elemanı, su giriş hortumunu çıkışa, çıkışıda girişe takmış. :) in outu karıştırmış :D düzelttik devam ettik.

Yekworks
16-12-2019, 16:18
GokhanRS abi ben sizi anlamıyorum Astra G denilen araç TRde belki de Tofaş'tan sonra en çok tutulan arabalardan biri, bak ben araya taraya sorun çözecek usta bulamıyorum kimisi hiçbişey yok diyor, kimisi conta. Ateşleme bobini sorunuma enjektörr değiştirmek isteyeni bile gördüm. Siz ne cesaretle STI'ya biniyorsunuz hayret ediyorum :D Ha bu arada sağolasın abim. Son olarak bunları da belirticem konunun ileride bu durum başına gelecek kişilere yol göstermesi açısından;

https://i.hizliresim.com/mX0vr4.png istop etmeden hemen önce.

https://i.hizliresim.com/OrjQkA.png istop ettikten iki dakika sonra.

şuan yoldayım eve geçtiğimde hararet yoldaki durumlarını video olarak atıccam. Evde görüşürüz.

Yekworks
16-12-2019, 17:15
ghibli06, GokhanRS ve painkller'a konu başından beri verdiği destek ve uğraş için çok teşekkür ederim, sağolun abiler

Son olarak buraya aracın trafikteki hararet dalgalanmasına, veya çekiş durumunu ufak da olsa belirten bi video bırakıyorum, hem bu sorunu yaşayacaklar faydalansın bilgileri olsun hem de son teşhisi siz koyun :D Videoyu kesmeden biçmeden kırpmadan kesmeden atıyorum ki herşey tam anlaşılsın.
NOT: Video radyodan dolayı telif yemiş araç sesini duyamayacakınız utube üstüne salak saçma bir müzik ekletti zorla.


https://www.youtube.com/watch?v=ALu_DZAfpqA

şÅ¾unu da ekleyeyim, bizim araçlarda olması gereken yani en azından sağlamken hararet durumu şu şekildedir;

https://www.youtube.com/watch?v=jDT9vAHmG5Q

stlegal
16-12-2019, 18:26
geçmiş olsun..

fixel
16-12-2019, 19:23
Gerçekten hararetle takip ediyorum. İnşallah en masrafsız şekilde çözülür.

Yekworks
16-12-2019, 19:49
stlegal teşekkürler dostum
fixel valla kanka İnan ben senden daha heyecanlı takip ediyorum :D
Arızaya tam bir teşhis koyamıyoruz.
İlan açıktır dostlar Ankara’da HARAM YEMEYEN bu çok önemli, işinin ehli bir opelci arıyorum, var bir tanıdığı olan? Ben artık geçtim maddiyatından, contaysa conta işini Aslan gibi yapıp teşhisi koyabilecek bi usta lazım.

Yekworks
16-01-2020, 18:09
ÇÖZÜM :)

Dostlar malumunuz buralarda kafa göz tartıştık Allah herkesten ayırdığı vakit için razı olsun.
O günden sonra ustaya gitmedim. Niyetim araç çalışmayana kadar devam edip kadere kırkbeş razı olup gerekirse komple motor yapmayı düşünüyordum.
Geçen haftasonu itibari ile aracın çekişten iyice düşmesi ve bolca duman atması sebebiyle artık sanayi yolunu tuttum.
Umudum üst kapak conta ve triger ile kurtulmaktı. Ancak kurtulamadık.
https://i.imgyukle.com/2020/01/16/V1MzOY.jpg
Son düştüğümüz durumda ise;
***** tahminlerin çoğu doğru çıkarak üst kapakta oldukça sorun yaşamışız.
Bunu aracın LPG’li olması ve aracın geçmişindeki antifrizsiz ve kötü antifriz kullanımına başladık. Üst kapakta oldukça yoğun oksitlenme vardı.
Çok şükür ki üst kapak değişimine kalmadan taşlama ile kurtuluyoruz. Üst kapağımız rektefeve verildi.
Malumun ilanı pistonlarda sorun çıktı, 1 set piston takımı alındı. Yarın itibari ile işe koyulacak ustamız.
Ayrıca triger kopmak üzereymiş, Allah’ın sevdiği kulu olduğumuzu anlamış olduk. Triger kopmadan aracımızı teslim ettik.
Alt motorda ise henüz bir sıkıntı görülmemek ile birlikte, tahminen 2/3 yıl sonra bir de alt motora girmemiz gerekecek.

Final;
Üst kapak rektefesi,
Piston takımı,
Triger takımı,
Sübap takımı,
ve yağı suyu balı antifrizi filtreleri subap ayarı vesaire tüm işlemler tamamlanıp, araç sağlıklı, yürür bir şekilde elimize geçtiği anda,
Ortalama 4300-5000 TL arası bir tutar ile dükkandan çıkmış olacağız.

ÖZETLE;
Sevgili astra g sahipleri, aracınız hararet sabitlememeye başladığı anda gidin ve kurtarabildiğiniz kadarını kurtarın.
Konuyu okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Araç sağlığına kavuştuğunda bir video bırakırım.

GokhanRS
16-01-2020, 19:26
Geçmiş olsun bir umut bir sürü ihtimal düşündük ama aslında işin başında hissettiğimiz buydu. Çok çok geçmiş olsun tekrar.

ghibli06
17-01-2020, 10:36
geçmiş olsun, içten yanmalı motorun kanseri de bu hararet maalesef...

Yekworks
28-01-2020, 08:16
GokhanRS eyvallah abi, en azından böyle olması daha iyi oldu bin bi 240 bin daha işte :) ghibli06 maalesef öyle abi.

Bilgilendirme;

Araca yaptığımız işlemler tamamlandı. Lakin araç bu işlemlerden sonra vuruntu sensörü arızası verdi ve kendi devrini 3.5 a limitledi. Yani araç 3.5 devri geçmiyor. Bir hafta sıkışım yapana kadar ellemedik. Dün akşam tekrar bıraktım aracı sıkışım için.
Bununla birlikte hararet HAAALA sabit değil. Bugün kalorifer petekleri temizleniyor. Tekrar antifrizi vesaire temizlenip basılacak. Eğer bunlar da çare olmazsa sorunun kaynağına gidicem, radyatörü değiştiricem, bu sefer GM kullanıcam.

Araç çıktığı zaman görüşürüz. :)

SkY
28-01-2020, 08:47
iyi uğraştırdı sizi..kolay gelsin umarım çözülür

Yekworks
26-02-2020, 09:27
Son bilgilendirme ve bitiş;
Dostlar aracın çoğu sıkıntısı bu sahfada halen çözülmedi. Hararet sorunu hala devam ediyordu. O çubuk sabitlenmedikçe de benim içime hiç sinmiyordu.
Maddi olarak gerçekten yorulduk ailecek bu süre zarfında, afedersiniz ama komşudan borç alıp arabayı sanayiden çıkardığım oldu. Nasip böyleymiş.
Hararet sorununa ek olarak, araçta bir sıkıntı baş gösterdi; Vuruntu sensörü.
Araç öncesinde kendisi 3.5 devire limitledi ve 80 km'yi geçmedi. Sensör değiştik, benim korkum ise araçta gerçekten vuruntu olması, yani sensörün sağlam olmasıydı.
Sensör değişimi ile birlikte devir limitleme sorunu ortadan kalktı ancak araçta halen tat yoktu. Fazla titreşimli çalışıyordu, çekiş hala problemliydi.
Aracımızı beyinciye bıraktık. Beyinde ufak tefek problemler vardı ve onları da çözdük. Arıza lambaları sensör arızaları, titreşimli çalışmalar kendini topladı.
Eski gidişinden hiç eser yoktu, bunun sebebini LPG' ye bağlamıştım çünkü araç 3.5 4 bin devire kadar gelip tıkanıyor, sonrasında birden atıyordu kendini. LPG sistemi eski olduğundan (mimgas) ne olduğunu anlayamıyorduk ama tahminimce o tıkanmadan sonra tekrar gittiğinde kendini benzine çekiyordu.
Benzinde çekişi nispeten daha iyi olsa da eskisi gibi değildi. Bunu dert etmiyordum.
En büyük sorunum olan harareti bunca şeyi değiştirmemize rağmen sabitleyememiştik. Sırf bu yüzden arabamdan soğudum.
Burdan hepinizden özür dileyerek bu sanayideki iş bilmezlerinin kulak arkalarına kadar okşuyorum. El birliğiyle arabamı satmama sebep oldular.
Özetle aracımız dün itibariyle satıldı, alacak dostumuza durumdan bahsettim ve ben artık çok yoruldum dedim.
Rabbim yerine yakıştırsın. Keeeeeşkke çözebilseydik bu durumları.
Astra G'ler hakkında bilgiye ihtiyacı olan vesaire olursa bana ulaşabilir ziira yeniden Astra G alacağım. :)
Herkese emekleri için çok çok teşekkür ederim.

ardicli2000
02-03-2020, 12:33
Son bilgilendirme ve bitiş;
Dostlar aracın çoğu sıkıntısı bu sahfada halen çözülmedi. Hararet sorunu hala devam ediyordu. O çubuk sabitlenmedikçe de benim içime hiç sinmiyordu.
Maddi olarak gerçekten yorulduk ailecek bu süre zarfında, afedersiniz ama komşudan borç alıp arabayı sanayiden çıkardığım oldu. Nasip böyleymiş.
Hararet sorununa ek olarak, araçta bir sıkıntı baş gösterdi; Vuruntu sensörü.
Araç öncesinde kendisi 3.5 devire limitledi ve 80 km'yi geçmedi. Sensör değiştik, benim korkum ise araçta gerçekten vuruntu olması, yani sensörün sağlam olmasıydı.
Sensör değişimi ile birlikte devir limitleme sorunu ortadan kalktı ancak araçta halen tat yoktu. Fazla titreşimli çalışıyordu, çekiş hala problemliydi.
Aracımızı beyinciye bıraktık. Beyinde ufak tefek problemler vardı ve onları da çözdük. Arıza lambaları sensör arızaları, titreşimli çalışmalar kendini topladı.
Eski gidişinden hiç eser yoktu, bunun sebebini LPG' ye bağlamıştım çünkü araç 3.5 4 bin devire kadar gelip tıkanıyor, sonrasında birden atıyordu kendini. LPG sistemi eski olduğundan (mimgas) ne olduğunu anlayamıyorduk ama tahminimce o tıkanmadan sonra tekrar gittiğinde kendini benzine çekiyordu.
Benzinde çekişi nispeten daha iyi olsa da eskisi gibi değildi. Bunu dert etmiyordum.
En büyük sorunum olan harareti bunca şeyi değiştirmemize rağmen sabitleyememiştik. Sırf bu yüzden arabamdan soğudum.
Burdan hepinizden özür dileyerek bu sanayideki iş bilmezlerinin kulak arkalarına kadar okşuyorum. El birliğiyle arabamı satmama sebep oldular.
Özetle aracımız dün itibariyle satıldı, alacak dostumuza durumdan bahsettim ve ben artık çok yoruldum dedim.
Rabbim yerine yakıştırsın. Keeeeeşkke çözebilseydik bu durumları.
Astra G'ler hakkında bilgiye ihtiyacı olan vesaire olursa bana ulaşabilir ziira yeniden Astra G alacağım. :)
Herkese emekleri için çok çok teşekkür ederim.

Geçmiş olsun, hayırlısı olsun. Her şeyde bir hayır vardır. Takmayın kafaya....

LPG li araçların bir çoğu, özellikle eskiler fakirde yürümekten bu hallere geliyor. Ustalarda az yaktırıp kral olayım derken motorun içine ediyor.
Özellikle OBD li kitlere yönelmek, bu mümkün değilse de az zenginde yürümekte fayda var.

4LaRKaD
02-03-2020, 15:03
Hayırlı olsun araç satılmış, daha önce başımıza gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. Aynı şekilde bir zamanlar bizde buna benzer bir olay yaşadık sürekli bir hararet yükselmesi vs gibi 4-5 kere conta değişti kapak 1 kere teste gitti araca komple motor yapıldı çözülemedi, en son motor tekrar söküldüğünde yıllardır çalıştığımız değilde farklı bir rektefiyeciye teste gönderdik kapak çatlak çıktı ve ordaki usta bile bakmadan önce bu tip araçların kapağında asla çatlak olmaz bakmaya bile gerek yok dedi, ancak birkaç yerde çatlak varmış oda şaşırdı velasıl bu şekilde sıfır kapak alıp kurtulduk :)

Tayfun.O
12-03-2020, 01:45
Bende de astra g var benim hararette hiç 90 nı görmüyor 85-83 arası geziyor :D Biraz tırstım konuyu okuyunca

Astra g lerde edindiğim tecrübeye göre,
Direksiyon çevirince rölanti dalgalanması olmazsa olmazı
çoğunda tekleme problemi var(bende yok allaha şükür)
Durduğu yerde rölanti dalgalanması (bende yok )

Bunları çoğu kişi artık alışmış göz ardı ediyor. Astra g ler biraz sıkıntılı araçmış
Bende 3 sorun var bir türlü çözemedim.

Suyum sürekli azalıyor kaçağı bulamıyorum (aslında 2 noktada kaçak buldum diğerini bulamıyorum)
Direksiyonu olduğum yerde çevirince rölanti dalgalanıyor.
Bazen vitesi boşa atacağımda stop edicekmiş gibi devir düşüyor 500 lere kadar iniyor sonra topluyor kendini

bunları bi çözsem tamamdır

ardicli2000
19-03-2020, 19:29
Eletrikli diresiyon varsa alternatr zayiflamiş olabilir mi?
Boğaz kelebeği irliyse dalgalanma olabilir bir temizleyin derim.

immortalboss
20-03-2020, 18:03
Elektrikli direksiyon kullanan araçlarda akü çok önemli arkadaşlar. Akünüzü diğer araçlardaki gibi araç yolda kalana kadar kullanmayın.
Ben de bir Astra F otomatik kullanıcısı olarak şunları söyleyeyim.
Aracı aldım. 80-98 arası dalgalı bir hararetim vardı. Sıfır termostat aldık. (70 ₺) Hararet hiç kalkmaz oldu. Termostat arızalı çıktı. Açık kalıyormuş. Sonra gittik. Orjinal aradım. 475 lira istediler. Kafam attı. 50 ₺'ye aldım. Şu anda hararet uzun yolda 92 derecede çakılı kalıyor. Şehir içi dur kalk yaparken 98 dereceye kadar çıkıyor. Fan açıp tekrar 92 dereceye düşüyor. Aracın kalorifer ısıtmıyordu. Petek temizlendi vs. yine düzelmedi. Sonra elektrikçim sorunu çözdü. Aracın kalorifer peteği değişmiş. Ama gerizekalı ustalar küçük petek takmış bu da eksi yönde etkilemiş. Neyse ölmeyecek kadar ısınıyoruz hiç değilse. :)