PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tüv-Türk Yanlış Lastik: Lastik jant uyumu hatalı.



kanashibari
22-01-2019, 09:31
Merhaba arkadaşlar.
Geçen hafta aracımla tüv türk e muayeneye gittim standart periyottaki bakımlarımı yaptırıp kontrolleri yapıp.
Muayeneye aracımı soktum. İşlem bitip aracımın sorunsuz geçeceğini düşünürken ağır kusurlu muayeneden kaldınız demesiyle görevli beyin
başımdan kaynar sular döküldü.
Elime tutuşturulan kağıtta başlıkta yazdığım sebepten ötürü ağı kusur aldığımı gördüm.
Aracımın kapı etiketinde bulunan jant lastik ebadının aracımın üzerindeki jant lastik ebadından farklı olduğu için geçemediğimide sorunca söylediler.
Etiket bilgisinde 195/55/15 84v lastik bilgisi mevcut
benim ise 205/50/16 lastiklerim var. 91v.

Şurayı anlamıyorum 2 yıl önceki araç muayenesinden kusursuz 205/40/17 lastikle geçen aracımın bu muayeneden kalması saçmalık değil mi?
Yine bana mantıksız gelen tarafı aracımın orijinal jant lastik ölçüsüne her zaman en yakın ölçüleri tercih etmişimdir jant lastik hesaplamalarına baktığımda kabul edilebilir sapma sınırı olan %+-3 sınırını geçmediğimi söylememe rağmen kural böyle diyip başlarından savdılar.

Karşılaşan veya bu konu ile ilgili bilgisi olan var mıdır?

kanashibari
22-01-2019, 09:32
Merhaba arkadaşlar.
Geçen hafta aracımla tüv türk e muayeneye gittim standart periyottaki bakımlarımı yaptırıp kontrolleri yapıp.
Muayeneye aracımı soktum. İşlem bitip aracımın sorunsuz geçeceğini düşünürken ağır kusurlu muayeneden kaldınız demesiyle görevli beyin
başımdan kaynar sular döküldü.
Elime tutuşturulan kağıtta başlıkta yazdığım sebepten ötürü ağı kusur aldığımı gördüm.
Aracımın kapı etiketinde bulunan jant lastik ebadının aracımın üzerindeki jant lastik ebadından farklı olduğu için geçemediğimide sorunca söylediler.
Etiket bilgisinde 195/55/15 84v lastik bilgisi mevcut
benim ise 205/50/16 lastiklerim var. 91v.

Şurayı anlamıyorum 2 yıl önceki araç muayenesinden kusursuz 205/40/17 lastikle geçen aracımın bu muayeneden kalması saçmalık değil mi?
Yine bana mantıksız gelen tarafı aracımın orijinal jant lastik ölçüsüne her zaman en yakın ölçüleri tercih etmişimdir jant lastik hesaplamalarına baktığımda kabul edilebilir sapma sınırı olan %+-3 sınırını geçmediğimi söylememe rağmen kural böyle diyip başlarından savdılar.

Karşılaşan veya bu konu ile ilgili bilgisi olan var mıdır?

Ek bilgi araç üstündeki 16 jantlar yine Orjinal Honda jantı uyduruk bir jant değil.

osmanaydo
22-01-2019, 09:34
Şurayı anlamıyorum 2 yıl önceki araç muayenesinden kusursuz 205/40/17 lastikle geçen aracımın bu muayeneden kalması saçmalık değil mi?


TÜVTURK, kemeri yavaş yavaş sıkıyor.

DOHC
22-01-2019, 09:38
Araç kitapçığında kullandığınız ölçü yazıyorsa geçer, yazmıyorsa bırakıyorlar.

kanashibari
22-01-2019, 09:41
Araç kitapçığında kullandığınız ölçü yazıyorsa geçer, yazmıyorsa bırakıyorlar.

Aracım 20 yaşında. Yaklaşık 10 kere muayeneye girdi ve hiç birinde bu durum kusur olarak yazılmadı. 20 yıldır jant lastik durumundan hiç bir kazaya karışmadım sorunda yaşamadım.
Hani ne değişti de 20 yaşındaki aracımın orijinal ebata dönmem gerektiği söyleniyor abesle iştigal.

Son düzenlemede mesela egzoz etiketi ağır kusurdan tekrar hafif kusura çekildi.
Ortada bir keyfilik durumu mevcut gibime geliyor.

by_hayali
22-01-2019, 09:45
Aracım 20 yaşında. Yaklaşık 10 kere muayeneye girdi ve hiç birinde bu durum kusur olarak yazılmadı. 20 yıldır jant lastik durumundan hiç bir kazaya karışmadım sorunda yaşamadım.
Hani ne değişti de 20 yaşındaki aracımın orijinal ebata dönmem gerektiği söyleniyor abesle iştigal.

Son düzenlemede mesela egzoz etiketi ağır kusurdan tekrar hafif kusura çekildi.
Ortada bir keyfilik durumu mevcut gibime geliyor.

çok basit bir deneme ile tezlerini çürütebilirsin :) kaliteli bir sticker ile şuan üzerinde olan orjinal honda jant ve lastik ebatını kapı içine yapıştırıyorsun ve mutlu san :)

kanashibari
22-01-2019, 09:51
çok basit bir deneme ile tezlerini çürütebilirsin :) kaliteli bir sticker ile şuan üzerinde olan orjinal honda jant ve lastik ebatını kapı içine yapıştırıyorsun ve mutlu san :)

Oda bir çözüm tabi ki ama hani bu işin ***** matematiksel hesapları var.
Tamam şunu anlarım 15 dir aracımın jantı gitmişimdir 18 jantla 30 yanakla tamam anlarım freni amortisör sistemi yok kadran sapması falan filan derler yada bu ara moda olan çok geniş taban janta dar taban lastik takıp kavun karpuz görüntüsü oluşur anlarım.
Fakat öyle bir durum söz konusu bile değil daha kaliteli daha yere basan orijinal ebattan büyük olmayan bir jant lastik kombinasyonu ile kalmamı anlamıyorum.

aqustic
22-01-2019, 09:54
Bu lastik jant muhabbeti yeni çıktı...Aynı durumdan dolayı ben de vosvosu muayeneye sokmadım şimdilik.Önlerde ince lastik,arkadada jant ofsetli oldugundan geniş tabanlı lastik var.
Fakat geçenlerde şikayet üzerine bu uygulamadan da vazgeçildigi söylendi.Emin değilim.

by_hayali
22-01-2019, 09:54
Oda bir çözüm tabi ki ama hani bu işin ***** matematiksel hesapları var.
Tamam şunu anlarım 15 dir aracımın jantı gitmişimdir 18 jantla 30 yanakla tamam anlarım freni amortisör sistemi yok kadran sapması falan filan derler yada bu ara moda olan çok geniş taban janta dar taban lastik takıp kavun karpuz görüntüsü oluşur anlarım.
Fakat öyle bir durum söz konusu bile değil daha kaliteli daha yere basan orijinal ebattan büyük olmayan bir jant lastik kombinasyonu ile kalmamı anlamıyorum.

burası TR kanka biliyosun bir hafta sonra bile ne olacağını kestiremiiyoruz :D
kaputu açıp motoru gösterseydin bu sizin bildiğiniz civiclerden değil diye :)

kanashibari
22-01-2019, 09:57
burası TR kanka biliyosun bir hafta sonra bile ne olacağını kestiremiiyoruz :D
kaputu açıp motoru gösterseydin bu sizin bildiğiniz civiclerden değil diye :)

Kanka haklısın bu cümleyi kurmayı sevmiyorum ama burası Türkiye her gün yeni bir şeye uyanıyoruz. :D
Şimdilik bulup artık bir jant lastik gireceğiz tekrardan.

turboman
22-01-2019, 10:07
Malesef yeni uyduruk sistemleri tüvün
Geçen haftalarda 2 araç götürdük onlarda jant muhabbetinden kaldı sonra mersoya jant takacaktım önce muayne sonra çıkarçıkmaz jantçıya gittim taktım 17 leri bunlarla başa çıkılmaz
Bi jantçıya gidin muaynelik kiralayın aracınızın ebatlarında sonra geri takın jantlarınızı

Ormanci
22-01-2019, 10:11
Ya adamlar nerede saçmalık var, oradalar, muayene işinin de suyunu çıkarıp Türk işine çevirdiler 5-10 senede.

Böyle mal mal şeylere takılırlar ama km düşürme üçkağıdı "hafif" kusura çevrilir.

Eksoz emisyonunu da hafife çevirdiler geçende. Kimlerin canı yandı kime ne olduysa, beyinsizler uygulamayı geri adım şeklinde yaptılar. Bir de güya hala tehdit ediyorlar, yok efendim yolda yakalanıp bilmemne olursan cezası varmış. Nasıl yakalanacaksın da nasıl tespit yapacak trafik polisi. Katı söküyorum ben de hemen yarın o zaman. Gel tespit et bakalım.

Mal oğlu mallar.

Ondan sonra yok plakada delik olmayacakmış, yok bilmemneymiş. Bir defa bir istasyondan diğerine bir standart yok. Hepsi kafasına göre davranıyor. Oradaki bi mal görevlinin insafına kalıyorsunuz.

Yapabiliyorsanız şikayet falan edin diyeceğim ama çok fazla dayanağınız yok gibi. Tolerans sınırı dahilinde falan demeniz işi değiştirmez herhalde, anlamazlar çünkü.

kukuleta
22-01-2019, 10:11
Kapı içindeki etiketi sökmüş olsaydın ne yapacaklardı peki?

kanashibari
22-01-2019, 10:12
Malesef yeni uyduruk sistemleri tüvün
Geçen haftalarda 2 araç götürdük onlarda jant muhabbetinden kaldı sonra mersoya jant takacaktım önce muayne sonra çıkarçıkmaz jantçıya gittim taktım 17 leri bunlarla başa çıkılmaz
Bi jantçıya gidin muaynelik kiralayın aracınızın ebatlarında sonra geri takın jantlarınızı

Birilerinin elinde jant lastik stoğu kalmış olabilir onu eritiyordurlar. :D

kanashibari
22-01-2019, 10:14
Kapı içindeki etiketi sökmüş olsaydın ne yapacaklardı peki?

Onuda sordum 20 yaşında araç ya o etiket olmasaydı ne olacaktı diye sordum? Sistemden kontrol edip o şekilde bir jant lastik var mı diye bakacaktım diye cevap verdi görevli.

Aksel35
22-01-2019, 10:17
Kapı eşiğinde desteklenen ölçülerin hepsi muayene için uygun mudur? bilen var mı 5-6 ölçü yazıyor farklı jant ölçülerinde.

Ormanci
22-01-2019, 10:19
Kapı eşiğinde desteklenen ölçülerin hepsi muayene için uygun mudur? bilen var mı 5-6 ölçü yazıyor farklı jant ölçülerinde.

Üretici onları yazdıktan sonra muayeneye ... yemek düşer :)

onursumer
22-01-2019, 10:20
birebir aynı sticker yaptırılır istediğin olcuyu yazarsın şuan güncel cozum bu şekilde :)

omR35
22-01-2019, 10:22
Geçen sene orjinal ebatı 195/65/15 olan aracımı önler 225/40/19 arka 245/40/19 ebat jant lastikle muayeneye soktum.aracı teslim alırken aynı şekilde kapı içi etiketindeki ölçülere bakarak bu ne dedi, kesin kaldık dedim, kusursuz geçti araç.aracımda coilover vardı ve öne parmak girmiyordu neredeyse.
Buara herşeye takıyorlar, tedbirli olmak gerek.geçenler de ön cam filmi cezasından zor kurtuldum, ilk fırsatta da söktüm.benimle beraber çevirdiği bir arkadaşı jant lastik basıklık konusundan aracını bağladı memur bey.Bu ara uslu durmak en güzeli

16EC813
22-01-2019, 10:26
burası törkii fazla da şeetmemek lazım heran herşey bianda degişebilir ,aşk var mı aşkk :D kanashibari

mikelazi
22-01-2019, 10:30
ön 175-55r15
arka 195-55r15
ile geçtim.kapıdaki etiket yoktu.burdada konusunu açmıştım.tüv türk müşteri hizmetlerini arayıp sormuştumda.aynı aks üzerinde aynı ebat jant ,lastik olsun yeterli demişlerdi.

std. ebatımda 175-60r14 tü

mikelazi
22-01-2019, 10:31
ön 175-55r15
arka 195-55r15
ile geçtim.kapıdaki etiket yoktu.burdada konusunu açmıştım.tüv türk müşteri hizmetlerini arayıp sormuştumda.aynı aks üzerinde aynı ebat jant ,lastik olsun yeterli demişlerdi.

std. ebatımda 175-60r14 tü

arka ebatı yanlış yazmışım :)
arka 195-50r15 doğrusu

sfa
22-01-2019, 11:19
Geçen sene sorunsuz geçen şirket aracı bu sene aynı durumdan kaldı.Etiket olmadığında sistemden bakacağını sanmıyorum.Firma da aynı araçtan iki tane var etiketin birisi 15" diğeri 16" neye göre bakacak.Ayrıca muayeden geçtikten sonra verilen kağıtta yazan lastik ölçüsü hep ayrı bi dünya

Met
22-01-2019, 12:02
Onuda sordum 20 yaşında araç ya o etiket olmasaydı ne olacaktı diye sordum? Sistemden kontrol edip o şekilde bir jant lastik var mı diye bakacaktım diye cevap verdi görevli.

kesin bakardı zaten :)

osmanaydo
22-01-2019, 12:04
Etiketçilik kazanacak! :)

denizhandinc
22-01-2019, 12:47
İstasyonların arasındaki bi standart yok ki ak birinden gecen araba digerinde kalıyor.

kiraccemal
22-01-2019, 12:59
babamın jeep için lastikler uyumsuz diyerek muayeneden bıraktılar. Lastiklerde daha 2 yıllıktı geçen muayeneden sorunsuz geçmişti. 3,500 TL ye 4 tane araca uyumlu ebatta lastik almak zorunda kaldık.

leventrc
22-01-2019, 13:17
Şirket araçlarımızdan biri 9 yaşındaydı ve ticari olduğu için her sene muayeneye giriyor. 9 sene boyunca muayeneden geçen aracımız 9 sene sonra ağır kusurlu olarak kaldı. Sebebi ruhsattaki bir yazı. İşin tuhaf tarafı 9 senedir aynı ruhsatla muayeneden geçiyordu :) Yapacak bir şey yok.

kanashibari
23-01-2019, 15:54
Ek bilgi;
Tüv türkü aradım ilgili birime bağladılar.
Sorunu ilettim. Telefondaki yetkili arkadaş öyle bir esneklik tanındığını iletti.
Aracın kapı etiketindeki jant ebatındaki yanak ölçüsü önemli değil dedi. Çap büyümemesi lazım dedi.
Örnekleyelim mi dedim 195/55/15 yazan kapı etiketindeki ebat 195/50/15 205/50/15 gibi değerlerde olabilir dedi.
16 janta çıkarsanız veya 14 e çapı düşürürseniz ağır kusur olarak değerlendirilir şeklinde bilgi verdiler.

akay
23-01-2019, 16:05
Elemana göre değişiyor demek. 185 60 15 yerine 215 40 17 ile geçirmiştim eski arabayı.

BARR
23-01-2019, 16:07
Ek bilgi;
Tüv türkü aradım ilgili birime bağladılar.
Sorunu ilettim. Telefondaki yetkili arkadaş öyle bir esneklik tanındığını iletti.
Aracın kapı etiketindeki jant ebatındaki yanak ölçüsü önemli değil dedi. Çap büyümemesi lazım dedi.
Örnekleyelim mi dedim 195/55/15 yazan kapı etiketindeki ebat 195/50/15 205/50/15 gibi değerlerde olabilir dedi.
16 janta çıkarsanız veya 14 e çapı düşürürseniz ağır kusur olarak değerlendirilir şeklinde bilgi verdiler.

Ulan salak neredeyse bütünAlman arabalarında 15-16-17'' lastik kombinasyonları yazıyor donanıma göre nasıl çap büyümüyor deseydin...

Mal herifler ya, ben de dün geçtim geri zekalı adam B-Xenon uzunlarıyla alakalı ağır kusur yazdı, dedim öle bir özellik yok, ben bilmem diyor. Neyse taktım halojenleri al sok bi tarafına dedim, kusursuz geçtim. Bi-xenonları da geri taktım. Farlar OEM bu arada :)

SekoLive
23-01-2019, 16:15
bu olayla ben tuzladaki muayene istasyonunda karşılaştım

arabamda 195 50 15 lastık vardı kapı içinde tam hatırlamamakla birlikte 175 65 14 yazıyor 98 1.6ies araba.

bunun için beni muayenede bıraktılar. o gün hiç yoktan yere lastik kiralama ücreti, yol masrafı, lastikler sokulurken kırılan bijonların degıssımı derken 300-400 lira para harcadım.

beni bırakan beyefendinin Corsa GSİ yada C2 gibi bir arabası varmış yazılımlı egzozlu değişik ebatlı lastıkler falan tüvden geçmesi imkansız bir arabaya biniyor beyefendi.

dedim bunu görmesen kim sana ne dicekti? yasak dedi. dedim senle yolda denk gelmeyelim bende seni sikayet edeceğim egzozlu arabayla gezemezsin milleti rahatsız edemezsin.

tabi insanlık bizde kaldı şikayet etmedik beyefendiyi. muhtemelen burada birileri vardır arkadaşı.

o kapıdaki etiketi sökmüş olsaydım hafif kusurla geçicekti.

o ebattaki sıfır lastiğin kimseye bir zararı olmadığını hepimiz biliyoruz bunu uygulayanda biliyordu.

bu nedenle kamu kurumlarında çalışıp inisiyatifi halkın vatandaşın zararına kullanan kim varsa hepsinin Allah belasını versin.

mert_can 41
23-01-2019, 16:38
Merhaba arkadaşlar.
Geçen hafta aracımla tüv türk e muayeneye gittim standart periyottaki bakımlarımı yaptırıp kontrolleri yapıp.
Muayeneye aracımı soktum. İşlem bitip aracımın sorunsuz geçeceğini düşünürken ağır kusurlu muayeneden kaldınız demesiyle görevli beyin
başımdan kaynar sular döküldü.
Elime tutuşturulan kağıtta başlıkta yazdığım sebepten ötürü ağı kusur aldığımı gördüm.
Aracımın kapı etiketinde bulunan jant lastik ebadının aracımın üzerindeki jant lastik ebadından farklı olduğu için geçemediğimide sorunca söylediler.
Etiket bilgisinde 195/55/15 84v lastik bilgisi mevcut
benim ise 205/50/16 lastiklerim var. 91v.

Şurayı anlamıyorum 2 yıl önceki araç muayenesinden kusursuz 205/40/17 lastikle geçen aracımın bu muayeneden kalması saçmalık değil mi?
Yine bana mantıksız gelen tarafı aracımın orijinal jant lastik ölçüsüne her zaman en yakın ölçüleri tercih etmişimdir jant lastik hesaplamalarına baktığımda kabul edilebilir sapma sınırı olan %+-3 sınırını geçmediğimi söylememe rağmen kural böyle diyip başlarından savdılar.

Karşılaşan veya bu konu ile ilgili bilgisi olan var mıdır?

Bu sene gelen bir sistem bu benim eski aracımda mini cooper 5 kişilik yazıyordu ruhsatta daha önce muayneye gittiğim istasyona tekrar gittiğimde koltukları sayıp bir koltuk eksik diye ağır kusur vermişlerdi bana tamamen orda çalışanın akli dengesine göre araç geçen bir sistem.

sfa
23-01-2019, 16:41
Ek bilgi;
Tüv türkü aradım ilgili birime bağladılar.
Sorunu ilettim. Telefondaki yetkili arkadaş öyle bir esneklik tanındığını iletti.
Aracın kapı etiketindeki jant ebatındaki yanak ölçüsü önemli değil dedi. Çap büyümemesi lazım dedi.
Örnekleyelim mi dedim 195/55/15 yazan kapı etiketindeki ebat 195/50/15 205/50/15 gibi değerlerde olabilir dedi.
16 janta çıkarsanız veya 14 e çapı düşürürseniz ağır kusur olarak değerlendirilir şeklinde bilgi verdiler.

bu bilgi doğru değil ford custom kamyonet etiket ölçüsü 215 65 15 araç üzerindeki lastikler 205 70 15 olmasına rağmen 12.01.2019 tarihinde muayenede ağır kusur yazıldı.

Aps
23-01-2019, 16:55
Geçen muhabbeti vardı Bursa pilot bölge mi neymiş bu jant lastik vs olaylarını biraz sıkı tutuyorlarmış Ercan Abi

b.arica
23-01-2019, 17:11
Ben lastik yönünden kalmıştım muayeneden :)

Bad-Fast
23-01-2019, 17:13
görevli farkıda olabilir belki aynı şekilde başka bir adamdan geçsen kalmazdı , geçen sene benim lastikde mikronluk taş kesiği gibi bir şey yüzünden bıraktılar , onuda nasıl gördü anlamış değilim :)

overblack
23-01-2019, 17:56
Ek bilgi;
Tüv türkü aradım ilgili birime bağladılar.
Sorunu ilettim. Telefondaki yetkili arkadaş öyle bir esneklik tanındığını iletti.
Aracın kapı etiketindeki jant ebatındaki yanak ölçüsü önemli değil dedi. Çap büyümemesi lazım dedi.
Örnekleyelim mi dedim 195/55/15 yazan kapı etiketindeki ebat 195/50/15 205/50/15 gibi değerlerde olabilir dedi.
16 janta çıkarsanız veya 14 e çapı düşürürseniz ağır kusur olarak değerlendirilir şeklinde bilgi verdiler.

ercan sende biliyorsun ki 1.4 is'ler orjinal 13, 1.6 ies orjinal 14,vti'lar orjinal 15 inç. yani üretici firma aynı kasaya 3 farklı çap ölçüsü koymuş. sebebi motor güçleri. yani uğraşmaya değse tam mahkemelik bir konu. bir kere bu kuralı getiren kişinin yuvarlanma yarıçapından haberi yok demek ki.yani ben 1.4 90hp aracıma vti'ın ölçülerini takarsam ne gibi bir güvenlik ihlali yapmış olurum merak ettim doğrusu.

bu pezevenkler kafayı ölçüye takacağına tse'den geçememiş jant ve lastikleri sattırmasalar kimse birşey diyemez.gerçi gümrük bakanlığının ne böyle bir denetimi, ne de tse'nin jant lastik kontrolü yapacak bilgi birikimi olduğunu sanmıyorum. muhtemelen o kurumların başında emekli cami imamları filan vardır

kanashibari
24-01-2019, 08:34
bu bilgi doğru değil ford custom kamyonet etiket ölçüsü 215 65 15 araç üzerindeki lastikler 205 70 15 olmasına rağmen 12.01.2019 tarihinde muayenede ağır kusur yazıldı.

Evet güncelleme gelmiş pazartesi itibari ile öyle söylediler yılbaşından bugüne uygulanan durumda birebir aynısı olması gerekiyordu dedi. Müşteri hizmetlerini arayıp bilgi alabilirsiniz.


Geçen muhabbeti vardı Bursa pilot bölge mi neymiş bu jant lastik vs olaylarını biraz sıkı tutuyorlarmış Ercan Abi

Tüm yük arabası olanların üstünde ötvsi kdvsi mtv si yakıtı otu boku derken büyük bir sektör sağılmaya devam. Keyfi kararlar içi boş uygulamalar.


bu olayla ben tuzladaki muayene istasyonunda karşılaştım

arabamda 195 50 15 lastık vardı kapı içinde tam hatırlamamakla birlikte 175 65 14 yazıyor 98 1.6ies araba.

bunun için beni muayenede bıraktılar. o gün hiç yoktan yere lastik kiralama ücreti, yol masrafı, lastikler sokulurken kırılan bijonların degıssımı derken 300-400 lira para harcadım.

beni bırakan beyefendinin Corsa GSİ yada C2 gibi bir arabası varmış yazılımlı egzozlu değişik ebatlı lastıkler falan tüvden geçmesi imkansız bir arabaya biniyor beyefendi.

dedim bunu görmesen kim sana ne dicekti? yasak dedi. dedim senle yolda denk gelmeyelim bende seni sikayet edeceğim egzozlu arabayla gezemezsin milleti rahatsız edemezsin.

tabi insanlık bizde kaldı şikayet etmedik beyefendiyi. muhtemelen burada birileri vardır arkadaşı.

o kapıdaki etiketi sökmüş olsaydım hafif kusurla geçicekti.

o ebattaki sıfır lastiğin kimseye bir zararı olmadığını hepimiz biliyoruz bunu uygulayanda biliyordu.

bu nedenle kamu kurumlarında çalışıp inisiyatifi halkın vatandaşın zararına kullanan kim varsa hepsinin Allah belasını versin.

Malesef 20 yıldır güvenli olan şey nedense bu sene güvensiz oluyor enteresan.


ercan sende biliyorsun ki 1.4 is'ler orjinal 13, 1.6 ies orjinal 14,vti'lar orjinal 15 inç. yani üretici firma aynı kasaya 3 farklı çap ölçüsü koymuş. sebebi motor güçleri. yani uğraşmaya değse tam mahkemelik bir konu. bir kere bu kuralı getiren kişinin yuvarlanma yarıçapından haberi yok demek ki.yani ben 1.4 90hp aracıma vti'ın ölçülerini takarsam ne gibi bir güvenlik ihlali yapmış olurum merak ettim doğrusu.

bu pezevenkler kafayı ölçüye takacağına tse'den geçememiş jant ve lastikleri sattırmasalar kimse birşey diyemez.gerçi gümrük bakanlığının ne böyle bir denetimi, ne de tse'nin jant lastik kontrolü yapacak bilgi birikimi olduğunu sanmıyorum. muhtemelen o kurumların başında emekli cami imamları filan vardır

Abi aynen neticede takılan jant lastikler fabrikanın 20 yıl önce koyduğu standartın çok üstünde her türlü fakat gel görki nerden kusur yazalım da adamların parası yansın uğraşsınlar diye kasıyorlar.

berkred
24-01-2019, 08:59
etikette 195/55/15 yazan araç, 195/50/15 ebatla muayeneden kalıyor mu?

chatlaxs
24-01-2019, 11:01
Jant lastik lobisi devrede ozaman :D Etiketi basın geçin bunlara o lazım her sene saçma sapan bişeyler bulunuyor, 2 sene önce 8 bijonlu janttan kalmıştım bu sene jantın ortasına delikleri kapatacak şekilde folyo yapıştırıp gittim kimse bişey demedi , Araçtan bişey sökemiyorlar sökemeyincede tespit edilemedi yazıp devam ediyorsun, illa bişey bulacaklar sebep o

srgn
24-01-2019, 11:56
bu muayene olayı tamamen kontrol eden arkadaşın keyfine kalmış birşey. ben ekim ayında 18" lastiklerle ön farklı ölçü arka farklı ölçü bırak onu markaları bile farklıydı geçtim :D

CemBerk
24-01-2019, 12:31
Bu sene gelen bir sistem bu benim eski aracımda mini cooper 5 kişilik yazıyordu ruhsatta daha önce muayneye gittiğim istasyona tekrar gittiğimde koltukları sayıp bir koltuk eksik diye ağır kusur vermişlerdi bana tamamen orda çalışanın akli dengesine göre araç geçen bir sistem.

Bunu biz de yaşadık. Yıllarca 5 koltuk diye işlenmiş ve muayeneden geçmiş -ki bunu işleyen adam gerizekalıdır- biz götürdük hoop 4 koltuk var dediler vs yeni ruhsat falan basıldı 4 koltuk işlendi 6-7 saat uğraştırdılar.

Mayıs ayında muayenem var bakalım benim aracı geçirecekler mi. Araç orj xenon fakat oto yükseklik çalışmıyor bi de basık neler görücez bakalım.

mert_can 41
24-01-2019, 13:37
Bunu biz de yaşadık. Yıllarca 5 koltuk diye işlenmiş ve muayeneden geçmiş -ki bunu işleyen adam gerizekalıdır- biz götürdük hoop 4 koltuk var dediler vs yeni ruhsat falan basıldı 4 koltuk işlendi 6-7 saat uğraştırdılar.

Mayıs ayında muayenem var bakalım benim aracı geçirecekler mi. Araç orj xenon fakat oto yükseklik çalışmıyor bi de basık neler görücez bakalım.

muayene sistemi çok ilginç saydıklarınızdan ben geçtimdi bir sıkıntı olmamıştı. Daha önce gittiğim muaynede lastik diş derinliği ile son gittiğim muayenede lastik diş derinliği daha yeniydi kullandıkça lastiklerim yenilenmiş sağlıksız bir sistem boşu boşuna uğraştırıyorlar. Adam arabayı vitese takmayı bilmiyor otomatik vites arabayı vitese geçirememiş gitmiş şanzıman sorunlu vitese geçmiyor yazmış ciddi anlamda tamamen orda araba ile ilgilenenin akıl ve ruh sağlığına göre geçip kalınıyor.

dj ugurcan
24-01-2019, 13:53
verilen cevapların tamamını okumadan cevaplıyorum. araç üzerindeki etiket fabrika çıkış ebatının 1" üzer,inde yazılır. yani aracının orjinali 14" iken bir boy büyütebileceğin anlamına gelmektedir. şu anda üzerinde 16" jant var ise zaten ağır kusur olarak değerlendirmesi çok normaldir. daha önce muayeneden geçme konusuna şaşırdım belki bir ihmal olduğunu düşünüyorum ama dediğim gibi prosedür nizami aracının ağır kusurla kalması nizami.

gemsazr9
24-01-2019, 14:12
Arkadaşlar panelvanın arkasında koltuk delıgı var dıye bıraktılar sadece delık koltuk yok .delıklerı kaynakla kapatıp gelın dedıler

M3CSL
24-01-2019, 15:03
verilen cevapların tamamını okumadan cevaplıyorum. araç üzerindeki etiket fabrika çıkış ebatının 1" üzer,inde yazılır. yani aracının orjinali 14" iken bir boy büyütebileceğin anlamına gelmektedir. şu anda üzerinde 16" jant var ise zaten ağır kusur olarak değerlendirmesi çok normaldir. daha önce muayeneden geçme konusuna şaşırdım belki bir ihmal olduğunu düşünüyorum ama dediğim gibi prosedür nizami aracının ağır kusurla kalması nizami.

Aklıma gelen sadece bir örnek, S kasalarda filan 21 jant seçeneği filn var fabrıkasyon, stok 19. 16 janttı e90, 18 e göre hatta 19 bile vardı sanırım kapı içinde takılması gereken lastik ölçüsü.

enesy
24-01-2019, 15:44
A3 e s3 jantı takmıştık orjinal olarak , servisten şase ile s3 kapı içi sticker geldi çok ufak bi paraya. Stickercı aynı paraya yapardı muhtemelen.

Honda da 16 jantlı bir aracın örneğin bir üst kasa civic vs var ise onun sticker ını alın 10 15 tl dir muhtemelen

Ormanci
24-01-2019, 16:01
Mal herifler ya, ben de dün geçtim geri zekalı adam B-Xenon uzunlarıyla alakalı ağır kusur yazdı, dedim öle bir özellik yok, ben bilmem diyor. Neyse taktım halojenleri al sok bi tarafına dedim, kusursuz geçtim. Bi-xenonları da geri taktım. Farlar OEM bu arada :)

Ne yazmış beyinsizler ya merak ettim hocam :) Girdiği gibi çıkması lazım ne özellik arıyomuş gerizekalı.. Halojenlere hala "ayarsız" yazıyolarmış hıyarlar ya.

BARR
24-01-2019, 16:04
Ne yazmış beyinsizler ya merak ettim hocam :) Girdiği gibi çıkması lazım ne özellik arıyomuş gerizekalı.. Halojenlere hala "ayarsız" yazıyolarmış hıyarlar ya.

Bu araba xenonlu değil, xenonlu olsa kendinden otomatik yükselik ayarı olur, yıkması olur dedi geri zekalı, broşürü kataloğu açtım gösterdim yok dedim öle bir özellik, standart böle yok dedim onaydı yazı al gel vs dedi.

Fuck off man dedim al sana halojen dedim, kusursuz geçtim Allahın salağı.

_opeth
24-01-2019, 16:11
doludan sonra muayeneye girenlerden biriydim. ön cam da çatlak var diye kaldım sırf 1 ay daha uzasın diye. bir sonraki hafta da ön cam geldi takıldı girdim geçtim. 205/60/16 pahalı olduğundan 205/55/16 almıştım. yaza kadar bu olaylar devam ederse yazlık lastiği orjinal boyutta alıp minimum 200 lira pahalıya alayım o zaman :-/

overblack
24-01-2019, 16:12
verilen cevapların tamamını okumadan cevaplıyorum. araç üzerindeki etiket fabrika çıkış ebatının 1" üzer,inde yazılır. yani aracının orjinali 14" iken bir boy büyütebileceğin anlamına gelmektedir. şu anda üzerinde 16" jant var ise zaten ağır kusur olarak değerlendirmesi çok normaldir. daha önce muayeneden geçme konusuna şaşırdım belki bir ihmal olduğunu düşünüyorum ama dediğim gibi prosedür nizami aracının ağır kusurla kalması nizami.

Bak söylediklerinin tamamı saçmalık. 175/70 r 13 lastiğin çapı 575mm'dir. 195/50 r 15 lastiğin çapı 576mm' dir.arasında 2 inç olan jant modellerini lastik ebatlarını değiştirerek aynı seviyeye getirebilirsin. ayrıca bu iki lastik arasında 195/50r15 tercihi yaparsan yol tutuş,fren mesafesi,yanal ivme her durumda avantaj yakalarsın.

osmanaydo
24-01-2019, 17:24
Arkadaşlar panelvanın arkasında koltuk delıgı var dıye bıraktılar sadece delık koltuk yok .delıklerı kaynakla kapatıp gelın dedıler

Yuh!

Bu arada egzoz muayenesi, tekrar ağır kusur sayılmaya başlandı.

Tunacan
24-01-2019, 18:25
245/65/17 yerine 235/65/17 ile girersem kalırmıyım yani?

MeRtCaN
24-01-2019, 18:36
verilen cevapların tamamını okumadan cevaplıyorum. araç üzerindeki etiket fabrika çıkış ebatının 1" üzer,inde yazılır. yani aracının orjinali 14" iken bir boy büyütebileceğin anlamına gelmektedir. şu anda üzerinde 16" jant var ise zaten ağır kusur olarak değerlendirmesi çok normaldir. daha önce muayeneden geçme konusuna şaşırdım belki bir ihmal olduğunu düşünüyorum ama dediğim gibi prosedür nizami aracının ağır kusurla kalması nizami.

92 model honda civic 15 ex im var lastık ebatı 13 yazıyor
12 mı sımdı bızım jant ebatımız ?

saçmalamayın oyle bir şey yok..

Aranel Ciryatan
24-01-2019, 19:09
aracımın kapısında 195/55/16 yazıyor ama opsiyon paketinde 205/45/17 var ve jantım 205/45/17. Kitapçıkta da 205/45/17 ve xxx/xx/18 jant ile zincir kullanmayınız yazıyor. Yani opsiyonları arasında 18" de var :D hadi bakalım. Kapıda sadece 195/55/16 var ama.

CVK
24-01-2019, 20:10
Bu araba xenonlu değil, xenonlu olsa kendinden otomatik yükselik ayarı olur, yıkması olur dedi geri zekalı, broşürü kataloğu açtım gösterdim yok dedim öle bir özellik, standart böle yok dedim onaydı yazı al gel vs dedi.

Fuck off man dedim al sana halojen dedim, kusursuz geçtim Allahın salağı.

Bi-xenon aracında harbiden yok mu yükseklik ayarı otomatik? Yıkama şart değil ama seviye ayarı şart.

BARR
24-01-2019, 20:45
Bi-xenon aracında harbiden yok mu yükseklik ayarı otomatik? Yıkama şart değil ama seviye ayarı şart.

Yok ayrıca değil.

Xenonların çeşitleri var ve 500x, Renagade vb 1-2 Audi ve Vw modelinde D5S ampul kullanıyor. Bunlar yasal olarak far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı olmaması yani maliyet düşürmek için üretilmiş Xenonlar.

D5S: The entry into premier league of Xenon | Philips Automotive (https://www.philips.co.uk/p-m-au/automotive/news/automotive-articles/article/the-entry-into-premier-league-of-car-lighting?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber)

CVK
24-01-2019, 20:54
Yok ayrıca değil.

Xenonların çeşitleri var ve 500x, Renagade vb 1-2 Audi ve Vw modelinde D5S ampul kullanıyor. Bunlar yasal olarak far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı olmaması yani maliyet düşürmek için üretilmiş Xenonlar.

D5S: The entry into premier league of Xenon | Philips Automotive (https://www.philips.co.uk/p-m-au/automotive/news/automotive-articles/article/the-entry-into-premier-league-of-car-lighting?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber)

Anladım. Bilmiyodum d5s in zorunluluğu olmadığını. Teşekkür ettim.

SekoLive
25-01-2019, 07:00
verilen cevapların tamamını okumadan cevaplıyorum. araç üzerindeki etiket fabrika çıkış ebatının 1" üzer,inde yazılır. yani aracının orjinali 14" iken bir boy büyütebileceğin anlamına gelmektedir. şu anda üzerinde 16" jant var ise zaten ağır kusur olarak değerlendirmesi çok normaldir. daha önce muayeneden geçme konusuna şaşırdım belki bir ihmal olduğunu düşünüyorum ama dediğim gibi prosedür nizami aracının ağır kusurla kalması nizami.
tüvtürk personelimisiniz.

yaklaşım birebir aynı.

BARR
25-01-2019, 08:35
verilen cevapların tamamını okumadan cevaplıyorum. araç üzerindeki etiket fabrika çıkış ebatının 1" üzer,inde yazılır. yani aracının orjinali 14" iken bir boy büyütebileceğin anlamına gelmektedir. şu anda üzerinde 16" jant var ise zaten ağır kusur olarak değerlendirmesi çok normaldir. daha önce muayeneden geçme konusuna şaşırdım belki bir ihmal olduğunu düşünüyorum ama dediğim gibi prosedür nizami aracının ağır kusurla kalması nizami.

Yok öle birşey neye dayanarak yazıyorsunuz?

VW Golf 6 bütün motor seçeneklerinde donanıma ve tercihe göre 195-65-R15 ile 225-40-R18 arasında seçenekler sunmaktadır fabrika çıkış olarak. Kapı etiketinde bu belirtilmektedir lastik havalarına kadar.

Neye göre TUV bırakacak 195-65-R15 Trendline arabaya ben opsiyon olarak fabrika çıkış 225-40-R18 olarak jant lastik takabiliyorum ne dicek ağır kusur mu diyecek?

Ya b.. s... gidin derler adama..

Kadyr
25-01-2019, 08:47
Etiket yoksa ne oluyor?

Ormanci
25-01-2019, 08:49
Bu araba xenonlu değil, xenonlu olsa kendinden otomatik yükselik ayarı olur, yıkması olur dedi geri zekalı, broşürü kataloğu açtım gösterdim yok dedim öle bir özellik, standart böle yok dedim onaydı yazı al gel vs dedi.

Fuck off man dedim al sana halojen dedim, kusursuz geçtim Allahın salağı.

Hay allahım ya, sen git içeriden sistemine bak deseydin hocam keşke ne uğraştın. Amiri şefi bişeyine gideydin keşke. İyice sapıttılar ya.


Bi-xenon aracında harbiden yok mu yükseklik ayarı otomatik? Yıkama şart değil ama seviye ayarı şart.

D5S'lerde hiç bişey yok hocam :)
2.000 lümen mi ne aydınlatması, sanıyorum D2S vs. gibi ampullerde ışık şiddeti 2.000lm üzerinde, bu yüzden yıkama ve otomatik yükseklik ayarı istiyor. Maliyet düşürme vs anlamında bunu bulmuşlar, şimdi de komple Led'e geçiyorlar artık zaten.

D5S bu yüzden performans olarak halojenden iyi, geleneksel Xenondan bi nebze daha kötü.

dj ugurcan
25-01-2019, 09:39
yazdığım yazı hakkında birçok tepki almışım bana cevap hakkı doğduğunu düşünüyorum. ne turtürk personeliyim ne de başka birşey. sadece bilinçli bir tüketiciyim. yazdığım yazıyı da tuvtürk prosedürüne dayanarak yazdım. prosedürün 1071 maddesini de açtım tek tek okudum.

dj ugurcan
25-01-2019, 09:43
araçlar fabrikadan çıkarken donanım seçeneğine göre jantların takıldığı ve takılan jantların bir boy büyük etiket hazırlanarak kapı içine yazıldığını biliyorum ben

arda35
25-01-2019, 10:21
Bir boy büyük derken? Çocuğa elbise mi alıyorsunuz da bir boy büyük yazılacakmış.

Etikette yazılandan 1'' büyüğüne kadar müsaade ediliyor desen bir nebze anlaşılabilir. Fakat ''etiket 1'' büyüğü için yazılır'' demek tamamen cahillik.

SekoLive
25-01-2019, 10:23
araçlar fabrikadan çıkarken donanım seçeneğine göre jantların takıldığı ve takılan jantların bir boy büyük etiket hazırlanarak kapı içine yazıldığını biliyorum ben

bunu kanıtlama şansın varsa bizlere bayağı güzel şeyler katmış olursun.

dj ugurcan
25-01-2019, 11:31
arkadaşlar bunu iddaa etmiyorum ben de sizin gibi bir kullanıcıyım. kararlı olduğum konu kapı etiketindeki jant ebat büyüklüğü üzerinde olan her jantın ağır kusurlu olarak sayılmasıdır. diğer konu ise bu güne kadar yaşadığım deneyimle sınırlı

BlackMamba
25-01-2019, 12:47
Bugün aracımı muayeneye getirdim şans eseri yanımdaki kişilerle konuşurken farkettim arkadaşın aracının orjinal ebatı 185/55/15 fakat kendisi 185/60/15 lastik bulup takmış ve muayeneden kalmış. Muayeneyi yapan arkadaş aracın kapı içindeki veya benzin kapağındaki etiketteki ebata uymadığı için bırakıyoruz eğer etiket olmasaydı bi şey yapamazdık demiş..
Yeni gidecekler etiketi söküp muayeneye girdikten sonra yapıştırırsa bi sıkıntı olmaz :)

_opeth
25-01-2019, 12:59
gereksiz atraksiyonlarda tüvtürk

mehmetRS
25-01-2019, 13:40
yazdığım yazı hakkında birçok tepki almışım bana cevap hakkı doğduğunu düşünüyorum. ne turtürk personeliyim ne de başka birşey. sadece bilinçli bir tüketiciyim. yazdığım yazıyı da tuvtürk prosedürüne dayanarak yazdım. prosedürün 1071 maddesini de açtım tek tek okudum.

http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20170217_140717_2769_1_64.xls

Şurada 2018 kusur tablosu var, hatta excel formatında.. aratabilirsiniz içinden, ben görememiş olabilirim gerçi, açıkcası çok detaylı incelemeye vaktimde olmadı ama şu yukarıda yazılan prosedür muhabbetindeki gibi 1 inch fazlası gibi birşeye rastlamadım.

O prosedürü nerden okudunuz kaynak gösterebilirmisiniz? En azından öyle detayların yazdığı birşeyi açıp bizde okuyalım.

dj ugurcan
25-01-2019, 15:01
http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20170217_140717_2769_1_64.xls

Şurada 2018 kusur tablosu var, hatta excel formatında.. aratabilirsiniz içinden, ben görememiş olabilirim gerçi, açıkcası çok detaylı incelemeye vaktimde olmadı ama şu yukarıda yazılan prosedür muhabbetindeki gibi 1 inch fazlası gibi birşeye rastlamadım.

O prosedürü nerden okudunuz kaynak gösterebilirmisiniz? En azından öyle detayların yazdığı birşeyi açıp bizde okuyalım.


arkadaşlar bunu iddaa etmiyorum ben de sizin gibi bir kullanıcıyım. kararlı olduğum konu kapı etiketindeki jant ebat büyüklüğü üzerinde olan her jantın ağır kusurlu olarak sayılmasıdır. diğer konu ise bu güne kadar yaşadığım deneyimle sınırlı

diye belirtmiştim yukarıda halbuki

mehmetRS
25-01-2019, 15:04
yazdığım yazı hakkında birçok tepki almışım bana cevap hakkı doğduğunu düşünüyorum. ne turtürk personeliyim ne de başka birşey. sadece bilinçli bir tüketiciyim. yazdığım yazıyı da tuvtürk prosedürüne dayanarak yazdım. prosedürün 1071 maddesini de açtım tek tek okudum.

Onu belirtmiştinizde, şu 1071. maddesi olan bahsettiğiniz prosedürü merak ettim. Sadece lastik değil, farklı şeyler içinde ölçü bazında bilgiler içeriyor olması gerekiyor.

dj ugurcan
25-01-2019, 15:08
Onu belirtmiştinizde, şu 1071. maddesi olan bahsettiğiniz prosedürü merak ettim. Sadece lastik değil, farklı şeyler içinde ölçü bazında bilgiler içeriyor olması gerekiyor.

turtürkün prosedürünü ben okuduğumda 1071 madde var idi. zaman geçtikçe bir dünya eklentileri olmuş. bahsettiğim 1071 prosedürünü okuduğum zamanın baktıkları toplam kusur sayısı isi

mehmetRS
25-01-2019, 15:19
turtürkün prosedürünü ben okuduğumda 1071 madde var idi. zaman geçtikçe bir dünya eklentileri olmuş. bahsettiğim 1071 prosedürünü okuduğum zamanın baktıkları toplam kusur sayısı isi

Ben gerçekten okunması gereken bir kaynak olarak düşündüğüm için soruyorum size ; Bahsedilen etiketteki değerin, takılabilecek jant ölçüsünün 1 inch üzeri olduğu bilgisi, yani sizin yukarıda 1071 için tanımladığınız bilginin yazdığı kaynağı paylaşabilirmisiniz? Çünkü bu tarz bilgiler yazan bir kaynakta, yine TUV Standartlarına yönelik bilmediğimiz, öğrendiğimizde " hadi ya böylemiymiş?" diyeceğimiz enteresan bilgiler illa ki vardır. Bu yüzden tekrar belirteyim, amaç zıtlaşmak felan değil, şunu okuduğunuz yeri yada bir link vs var ise, benimle paylaşırsanız çok sevineceğim.

ErkanCanS
25-01-2019, 15:47
Bu işin bir sonrası etiketi olmayan araçların ağır kusurdan kalması olur . Olmaz demeyin ağır vasıtada alb etiketini aynı şekilde yaptılar.

ErkanCanS
25-01-2019, 15:48
Bu işin bir sonrası etiketi olmayan araçların ağır kusurdan kalması olur . Olmaz demeyin ağır vasıtada alb etiketini aynı şekilde yaptılar.

Bu işin bir sonrası etiketi olmayan araçların ağır kusurdan kalması olur. Olmaz demeyin ağır vasıtada alb etiketini aynı şekilde yaptılar.

Ormanci
25-01-2019, 15:56
Olur mu ya, bu salaklarda "homologasyon" belgelerinin olması gerekiyor.

Öyle arabada etiketle olmaz o işler. Kendileri de akıl edemiyo mu bu salakların, milletin etiket basıp gelebileceği?

Örneğin şu yukarıda MuMBaR'ın mevzuda da hiç böyle bi polemiğe bile girmemesi gerekiyordu. Ben aynı muayene muhabbetini araştırdığımda "onlarda gerekli bilgiler var, merak etmeyin" durumu olmuştu. Araç bu şekilde homologe edildiği için açar belgelerinden bakar görürler diyordu. Adamlar bakmadı bile. Jeep Renegade'de de böyle bir xenon sistemi var çünkü, aynı şekilde.

Elemanların mallığı ve mal mal açıklamaları bence, başka bişey değil.

O an uğraşmamak için sallıyorlar bahaneleri gibi geliyor bana. Alışmışlar millet sesini çıkaramayıp gidiyor paşa paşa diye...

CVK
25-01-2019, 19:14
Hay allahım ya, sen git içeriden sistemine bak deseydin hocam keşke ne uğraştın. Amiri şefi bişeyine gideydin keşke. İyice sapıttılar ya.



D5S'lerde hiç bişey yok hocam :)
2.000 lümen mi ne aydınlatması, sanıyorum D2S vs. gibi ampullerde ışık şiddeti 2.000lm üzerinde, bu yüzden yıkama ve otomatik yükseklik ayarı istiyor. Maliyet düşürme vs anlamında bunu bulmuşlar, şimdi de komple Led'e geçiyorlar artık zaten.

D5S bu yüzden performans olarak halojenden iyi, geleneksel Xenondan bi nebze daha kötü.

Ya inanamıyorum. Evet okudum lümen değeri düşükmüş kendi aracımda custom bixenon var mesela beni bıraksa anlarım osram cbi d1s ampullerim var. Zaten riske girmeden halojenle gidiyor muayeneye ama yani fabrikasyon çıkışlı arabada bu yasak demesi inanılmaz.

Halojeni nasıl takıyorsunuz o merceğe, ayrıca o öküz personel hiç mi bu model bir arabayı kontrol etmemiş muayenede de adamı bırakıyor. Memlekette bi dünya renegade fiat 500 vs var. Valla inanılır gibi değil.

CVK
25-01-2019, 19:15
Ayrıca bu püsküllü çin keranesi ledlere izin verip de fabrikasyon sistemi bırakmaları, söylenecek söz yok.

baskan96
25-01-2019, 21:27
Olur mu ya, bu salaklarda "homologasyon" belgelerinin olması gerekiyor.

Öyle arabada etiketle olmaz o işler. Kendileri de akıl edemiyo mu bu salakların, milletin etiket basıp gelebileceği?

Örneğin şu yukarıda MuMBaR'ın mevzuda da hiç böyle bi polemiğe bile girmemesi gerekiyordu. Ben aynı muayene muhabbetini araştırdığımda "onlarda gerekli bilgiler var, merak etmeyin" durumu olmuştu. Araç bu şekilde homologe edildiği için açar belgelerinden bakar görürler diyordu. Adamlar bakmadı bile. Jeep Renegade'de de böyle bir xenon sistemi var çünkü, aynı şekilde.

Elemanların mallığı ve mal mal açıklamaları bence, başka bişey değil.

O an uğraşmamak için sallıyorlar bahaneleri gibi geliyor bana. Alışmışlar millet sesini çıkaramayıp gidiyor paşa paşa diye...

Sisteme bakarlar diyorsun ağabey de, araç ruhsat veriş işlemleri noterlere geçtiğinden beri araban Civic LS mesela, şak ruhsata yazıyor bir üst kasa boşline'ı Dream diye senin arabadan vtecmiş b*kmuş püsürmüş orada bitiyor zaten.. Ha şasiden bakar diyebilirsiniz ama şaseden araç bilgisine erişimleri var mı bilmiyorum..

Ormanci
28-01-2019, 09:47
Sisteme bakarlar diyorsun ağabey de, araç ruhsat veriş işlemleri noterlere geçtiğinden beri araban Civic LS mesela, şak ruhsata yazıyor bir üst kasa boşline'ı Dream diye senin arabadan vtecmiş b*kmuş püsürmüş orada bitiyor zaten.. Ha şasiden bakar diyebilirsiniz ama şaseden araç bilgisine erişimleri var mı bilmiyorum..

Tamam onda sıkıntı yok ki. Orada sisteme bakınca bu aracın üzerinde hangi lastik-jant olabilir onu görür.

Araç sahibiyle polemiğe bile gerek yok.

Etiket vs. gibi aptalca yöntemlere başvurmasına da gerek yok.

Açıp o belgeleri kontrol etmeyi, bakmayı bilseler, böyle kafalarına göre mallıklar da yapmayacaklar da işte... Kimisi kendisini bişey sanıyor, kraldan çok kralcı ezik personel çok.

Bu belge kontrol etmeyi de yine İstanbul'daki TÜVTÜRK personeli söylüyor. Açıp buradan bakıyoruz diye. Niye araç sahibiyle tartışmaya giresin. Belki araç sahibi haksız? Demek ki az Anadolu'ya doğru gittin mi yine sapıtıyor gerizekalılar.

MeRtCaN
28-01-2019, 17:33
Ben bugun 1992 model honda civic aracımı tuv turk e muayeneye goturdum

Kapı ıcınde 175 70 13 Yazıyor
Lastıklerım 195 50 15 Jazz jantı
Kusursuz olarak muayeneden geçtı :)

Aranel Ciryatan
28-01-2019, 19:00
Cuma günü mail atmıştım adamlara hala cevap vermediler.

Yazdığım mail

Merhaba, 2-3 gündür internette jant ebatından ağır kusur yazılan araçlar olduğuna dair bilgiler dolanıyor. Bu konuda en doğru bilgi sizde olduğu için danışmak istedim. Aracımın kapı içinde 195/55/16 yazıyor fakat aracımın donanım paketleri arasında 17" ve 18" jant seçenekleri var. Yani arabayı satın alırken bu şekilde sipariş ediyoruz. Fakat araç fabrikadan 195/55/16 etiketi ile çıkıyor. Hatta aracın kitapçığında 17" ve 18" jant ebatında zincir kullanımı tavsiye edilmez yazıyor. Yani fabrika opsiyon paketlerinde bu jantlar olduğu için extra not düşmüş. Şimdi benim aracım kapı içinde 195/55/16 yazmasına rağmen 17" jant paketi ile sıfır olarak satın alındığı için jantları 205/45/17 ebatındadır. Bu durumda aracım fabrikanın opsiyon olarak belirlediği ölçülerde olmasına rağmen muayeneden kalacak mı?

Teşekkürler.

onursumer
28-01-2019, 20:40
Cuma günü mail atmıştım adamlara hala cevap vermediler.

Yazdığım mail

kapı içinde tek ebatmı yazıyor ?

Eray
28-01-2019, 20:46
Benim kapı içinde hiç yazmıyor. Depo kapağında da sadece basınç bilgisi ve stepne ölçüleri yazıyor 2 farklı ölçüde 16" ve 18" olarak. Normalde 225/45/R17 olması lazımken 235/45/R17 benim lastikler 4. ayda muayenem var ne olucak sonuç bende meraktayım.

osmanaydo
28-01-2019, 21:05
Cuma günü mail atmıştım adamlara hala cevap vermediler.

Yazdığım mail

Çok güzel yazmışsın. Tüvtürk personeli değilim ama ezildim. :)

hddsheriff
28-01-2019, 23:01
yahu benim kıytırık 2011 cady maxi de bile 3 ebat yazıyor kapı içinde 15"-16"17"

Ormanci
29-01-2019, 08:20
Ya etikete takılmayın, sökün gitsin hatta :)

Hıyarların elinde belge olması lazım. Doküman olması lazım, "seve seve" açacak bakacak.

16EC813
29-01-2019, 08:26
Ben bugun 1992 model honda civic aracımı tuv turk e muayeneye goturdum

Kapı ıcınde 175 70 13 Yazıyor
Lastıklerım 195 50 15 Jazz jantı
Kusursuz olarak muayeneden geçtı :)

yavv geçerr haa geçer her türlü geçerr :D sen bakma bizim ercan kıl oldugundan ona kıl bişey denk gelmiştir ikiside kıltüy yün işlerle biribirine girmiştir iştee :D burası törkii

Aranel Ciryatan
01-02-2019, 11:51
Gelen yanıt.

Sayın Müşterimiz,

Bizimle paylaştığınız e-mail için teşekkür ederiz.

Araçlarda kullanılan lastik ve jant ebatları aracın üreticisinin belirlemiş olduğu ebatlarla uyumlu olmalıdır. Ancak kusurlar tablosunda yapılan çalışma sonucu lastik ebatlarının uyumlu olmaması değil lastik jant ebadının birbiri ile uyumlu olmaması, bir başka deyişle araca uygun olmayan ebattaki jant kullanılması Ağır Kusur olarak değerlendirilmektedir. Üreticinin belirlemiş olduğu tüm ebatlardaki jant ile uyumlu olan lastikler araçta kullanılabilecektir.

Bilgilerinize sunar, güvenli yolculuklar dileriz.

Saygılarımızla,

TÜVTÜRK

cKatmer
01-02-2019, 11:55
O zaman buda benden gelsin ;
Aracım Np300 Navara 255/60/18 Orjinal ebat
Muayeneden 315/70/17 ile geçiyorum 2.defa

kanashibari
01-02-2019, 12:40
Merhaba kurul kararı gereği mevzuat değişikliği ertelenmiş. Eski sistemdeki gibi etiket bilgisine bakılmıyor.

Hiç bir değişiklik yapmadan bir önceki muayenede ağır kusur alan jant lastiğim kusursuz olarak geçti.

_opeth
01-02-2019, 12:46
Bişeyleri kafalarına göre değiştirdiklerinin kanıtı. Egzoz hafife çevirip sonra yine ağıra çektiler; lastikle bi dünya oynadılar, en başında farlardan geçirmiyorlardı. Teallam.

BARR
01-02-2019, 15:30
Xenon far ile ilgii başka bir forumdan 500X kullanıcısı arkadaşımızdan alıntı yapıyorum; TUV'e sormuş.

Demişler ki;

"Standart donanımda xenon fara sahip olan araçlarda otomatik far ayarlayıcı sistem bulunması zorunlu bir durumdur. Aracın orijinalinde olmayan sonradan montajı yapılan ve uygun olmayan xenon far sistemi olan araçlarda genellikle otomatik far ayar seviye sezicileri montajı yapılamamaktadır. Bu nedenle Xenon Far otomatik seviye sezicisi olmayan araçlar için aşağıdaki şekilde kusurlar verilmek sureti ile kusur derecelendirmesi yapılır. Bunun dışında far yıkama sistemi için kusur değerlendirmesi bulunmamaktadır. Ancak yeni nesil bazı araçlarda yönetmelik değeri maksimum aydınlatma gücü (ışık akısı) 2000 lümen’i geçmediği halde bu tür araçlar için gerekli tip onaylarına sahip olmak şartı ile otomatik far ayarlayıcısı ve far yıkama tertibatının bulunma zorunluluğu yoktur. (Örnek: VW Amarok, VW Beetle, FIAT 500, FIAT 500X, Jeep Renegade, Mitsubishi L200, Nissan Quashqai, Citroen C4 Picasso vb.) Belirtilen durumların kontrolü aracın istasyonda muayene esnasında görülerek sağlanabilmektedir.

5.3.19 - Gaz deşarjlı far (xenon): Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı yok – Ağır Kusur
5.3.20 - Gaz deşarjlı far (xenon):Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı çalışmıyor – Ağır Kusur

Bilgilerinize sunar, güvenli yolculuklar dileriz."

fuatozkan
05-03-2019, 12:35
Şimdi Corsa C DTİ nın netten 15 olarak 185/55/15 gözüküyor ben 195/45/15 le muayene ye girebiliyor muyum ?

Girersem sonucu ne oluyor ?

fuatozkan
06-03-2019, 21:35
Şimdi Corsa C DTİ nın netten 15 olarak 185/55/15 gözüküyor ben 195/45/15 le muayene ye girebiliyor muyum ?

Girersem sonucu ne oluyor ?

Lastik alıcam yok mu güncel bilgi arkadaşlar?

16EC813
07-03-2019, 08:17
Lastik alıcam yok mu güncel bilgi arkadaşlar?

ben geçen sene mini cooper janlarla 185*45*15 lastik girdim geçtim bi sıkıntı çıkmadı

fuatozkan
07-03-2019, 09:42
ben geçen sene mini cooper janlarla 185*45*15 lastik girdim geçtim bi sıkıntı çıkmadı

Mail attım telefonla dönüş yaptılar.

Fazla bijon deliği hafif kusur

Jant lastik tablsosundaki ebatlar geçerli

15 çapına sahip janta 15 çapa sahip lastik diğer ebatları sürtme çarpma olmadıkça geçer dediler kısaca özetle

16EC813
07-03-2019, 09:49
Mail attım telefonla dönüş yaptılar.

Fazla bijon deliği hafif kusur

Jant lastik tablsosundaki ebatlar geçerli

15 çapına sahip janta 15 çapa sahip lastik diğer ebatları sürtme çarpma olmadıkça geçer dediler kısaca özetle

aynen dogrudur zaten senin çapında bi sıkıntı yok ki sadece taban genişliğin ve yanak farklı oda mm seviyesinde çok önemli degil yani hertürlü 195*45*15 lastikle geçersin kardeşim

fuatozkan
07-03-2019, 09:59
aynen dogrudur zaten senin çapında bi sıkıntı yok ki sadece taban genişliğin ve yanak farklı oda mm seviyesinde çok önemli degil yani hertürlü 195*45*15 lastikle geçersin kardeşim

Dedim orjinal fabrikasyon oz racing f1 cup :D 8 delik gibi duruyor ama tek aplikasyon isterse çift olsun dedi hafif kusur dedi eğer öyleyse zaten problem etmenize gerek yok çok söylenti var aldırmayın dedi eleman

denizhandinc
07-03-2019, 16:53
bu sene icinde 5 lik spor yay kullanıp gecemeyen var mı muayeneden? son durumu nedir bu spor yay olayının geciyor mu kalıyor mu?

VTEC®
07-03-2019, 16:58
En son peugeot 307'im ile orjinal ebatlar 205/55/16 yerine 225/40/18 ile geçtim.
5 cm yay'da vardı hafif kusur dahi yazmadılar, çapraza bile çıkarmadılar. Dudullu istasyonunda girdim.