PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çıkmacılık Mesleği Hk.



KÖROĞLU
11-01-2019, 15:55
Şimdi bu arkadaşlara işi düşmeyen belkide yoktur, işi düşüp memnun kalan olduğunu sanmıyorum.

En basiti ben aveo için ikitelliden bir ürün aldım şasi örnek foto gönderdim olur dedi, kargo yaptı aldık mal farklı çıktı.

İade edemedik, 250 TL için git gel de yapmak istemedik.

Bu işi kaliteli bir şekilde yapmak mümkün mü, ya da bu işle ilgili tecrübesi olan birileri var mı ?

Fikir edinmek istiyorum, hatta burada tartışalım artısı eksisi nedir ?

İşin özeti fizibilitesini yapalım, sermayedir lokasyondur, programdır vs vs gibi.

KÖROĞLU
11-01-2019, 16:02
ilk mesaj çok çalakalem oldu, mesela hangi marka üzerine yoğunlaşmak gerekli.

Adam gibi düzgün bir iş yeri için öneriler lazım bana. Öyle parçaları sağa sola saçalım şeklinde değil.

Raflaması yapılmış, marka model ayrımı yapılmış. Abi çamurluk süper diyip 8 olmuş bir malzeme göndermemek hedef.

Yani hem para kazanayım hem de alan adam ardımızdan sövmesin.

SULTANOGLU
11-01-2019, 16:04
Ben vallahi memnun kalmıştım. Camaroyu zamanında Tüv de muayneden geçirememiştim Şanzımanın oradaki Turbinin koruma kapağı yok diye kalmıştı. gidip almıştım evde takmayı denemiştim olmamıştı. abi sen gel demişlerdi gidip başka kapak verip kendileri takmışlardı. bu bahsettiğim olay tabi yıllar önceydi.

KÖROĞLU
11-01-2019, 16:08
sultanoğlu memnuniyetsizlikten kastım, öncelikle yaklaşım bir şey soruyorsun adam anana söver gibi konuşuyor, mal alıyorsun uymuyor geri almam diyor.

Tamam parayı göndermeden malı göndersin beklentim yok, ama malın da arkasında durmak lazım. Malı çaktım geçtim kafası hakim.

Genel olarak mekanları, konuşmaları tavırlar pis, tamam bi plaza dili beklemiyoruz.

Özellikle fiyatlar genelde malın %50 si şeklinde, far 1000 lira ise 500 den aşağı alamıyorsun, bunu bir tık geliştirmek mesela.

En basit kendi aracıma plastik marşpiyel alıcam, servis 800 TL diyor, çıkmacı 500-600 bandında rakam veriyor.

hddsheriff
11-01-2019, 16:16
Belli grup veya marka üzerinden yürümekte fayda var karışık oldumu işin içinden kimse çıkamaz. Çakal olman lazım çevrenin ve paranın olması gerektiğini söylememe gereknyok sanırım :D

Yetkili servislerin hurdalarını alman gerekiyor , mevcut hurdaları alan adamı nasıl ekarte edersin bilmiyorum.

Sigorta ihalelerinden nasıl araba alırsın kaça alırsın orası ayrı bir muamma , rakibin olacak sen alma ona rakip olma diye fiyatları şişirip alacak.

Polisle bol bol muhattap olacaksın çıkmacılık yapıp yolu karakola düşmemiş adam tanımıyorum.

Kaporta parçası satan bir toptancı tanıdığım var yan sanayi parça yetiştiremiyor çıkmacılara. Boyayıp orjinalmdiye sarıtıyorlar vs vs vs

Benim tecrübe ve tespitlerim bunlar.
Ertekin bu işi yapıyor yanılmıyorsam daha detaylı bilgi verir.

CloudGrey
11-01-2019, 16:18
türkiyede kimse işini layığı ile yapmaz.bu tr için değil eğitimsiz toplumlar olarak genellebilir.
bunu geliştirmek için bu sektördekilere eğitecekde haliniz yok artık bu saatten sonra.

ama güzel sermayeniz güzel mekanınız sayesinde bu işe girseniz tekel olabilirsiniz.

misal şahsen ben çok isterim.
takıp sökmeyi biliyorum , elimi kirletmekten çekinmem.
avaraj üstü ingilizcemde var...

ulan sektörde tamda bana göreymiş , ortak oluyormuyuz :)

KÖROĞLU
11-01-2019, 16:38
hddsheriff wv yedek parça üzerine zaten bi dükkanımız var, o konuda çevre de var diyelim.

İhaleden araç alma işi konsuunda alınan araç üzerinden az bir komisyon ödeyerek araç alma imkanımız da var. Teminat vs göstermeden yani.

Polis işi sıkıntı olmaz, giren çıkan malın evrakı, vs belli olur, diğer türlü bir işe zaten bulaşmam. (bu işteki +mız eğitimli olmak diyelim) Tuttuğun dosya sağlamsa bir şey çıkmaz oradan.

Yan sanayi parça boya orj diye sat çok rezil bir işmiş gerçekten. Şaşırmadım.

CloudGrey sökme takma konusunda sıkıntı yok elimiz alet tutuyor.

Ben işin organizasyon ve yönetim kısmındayım. Şuan yaptığım işte de kendimce müşt. memnuniyeti için yaptığım geliştirmelerin karşılığını alıyorum mesela, bu konuda "çakalım" geçelim mantığım olmadı hiçbir zaman. Detaycı bir yapım var.

Kaliteli bir şekilde nasıl bu fikir hayata geçer onu düşünüyorum, tek başına da her şeyi görmek imkansız ortak bir fikir çıkar belki tech ailesinden.

İşin hakkını veririm o konuda bir endişem hiç olmadı.

ghibli06
11-01-2019, 16:50
yıllar önce e36 cabriom vardı, hardtop aldım ona zamanında 1.500 tl ye, garajda takalım dedik baktım ki arka ayakların girdiği yivler yok, hiç de olmamış... neyse şaseye bakınca donanımda yoktu, dedim ki Borusan'dan sipariş edeyim, adedi 30 tl imiş, ama gelme süresi 6 hafta, dedim ben hurdacıdan bulurum 6 haftaya yaz biter...

Ankara'da Yıldız sanayide buldum, dedim kaç para? 750 lira dedi... küfür ettim çıktım, sonra neredeyse bütün TR yi araştırdım ama bulamadım, mecburen alıcaz adamdan, ben de gidemem... o zamanki şoförümü gönderdim, aldı geldi, 'abi eleman sana selam söyledi, kır saçlı abiye selam söyle dedi' dedi...

o zaman ben de düşündüm bu işi layığıyla yapabilir miyiz diye, sonra satıcısı böyle olan sektörün alıcısını hiç düşünemedim...

KOSEREN
11-01-2019, 16:50
Sanayi nin büyük çoğunluğu böyle maalesef,çıkmacılara özel değil.. Hele şimdi bu 0 km araç fiyatları uçtu hepten cozuturlar :)

ghibli06
11-01-2019, 16:51
yıllar önce e36 cabriom vardı, hardtop aldım ona zamanında 1.500 tl ye, garajda takalım dedik baktım ki arka ayakların girdiği yivler yok, hiç de olmamış... neyse şaseye bakınca donanımda yoktu, dedim ki Borusan'dan sipariş edeyim, adedi 30 tl imiş, ama gelme süresi 6 hafta, dedim ben hurdacıdan bulurum 6 haftaya yaz biter...

Ankara'da Yıldız sanayide buldum, dedim kaç para? 750 lira dedi... küfür ettim çıktım, sonra neredeyse bütün TR yi araştırdım ama bulamadım, mecburen alıcaz adamdan, ben de gidemem... o zamanki şoförümü gönderdim, aldı geldi, 'abi eleman sana selam söyledi, kır saçlı abiye selam söyle dedi' dedi...

o zaman ben de düşündüm bu işi layığıyla yapabilir miyiz diye, sonra satıcısı böyle olan sektörün alıcısını hiç düşünemedim...

kış biter olacaktı...

KÖROĞLU
11-01-2019, 16:58
ghibli06 Bülent abi satıcı profili cidden kötü, işte benim çıkış noktam da bu, bir fark yaratıp oradan yürümek.

Bu işi yapan kitle genel olarak eğitimsiz, bu da müşteriye doğrudan yansıyor. Ama düşünsene güzel bir ofis yapmışsın müşteri geliyor şu parça lazım, şak gidiyorsun depodan alıp geliyorsun, atıyorum sormuş gelmiş herkes 700 demiş sen 600'e veriyorsun, bu adam seni zaten reklam eder herkese. İşin açılır, satışın artar.

ütopik bir şeyden de bahsediyor olabilirim ama bilmiyorum kafama yatıyor nedense.

CloudGrey
11-01-2019, 17:01
tolga_kaan_

valla ne kadar organize olup ne kadar tertipli olsanda bu iş en sonunda junkyard'a döner gibi...
junkyardlık bu işin fıtratında var :)

ama tertip düzen olarak ikea tribi yapılabilir.
sayılar , bu raf düzen vs işini çözer gibi.

GuNeS
11-01-2019, 17:01
Cam düğmesi alırsın ışığı yanmaz. Abi bunun ışığı yanmıyor? - Bir şey değil ya elektrikçi yapar iki dakikada.
Kapı tweeteri alırsın. Abi tweeter kendisi var yuvası yok , nasıl takacam? -yuvasıda para onun. -İyide bunların ayrı ayrı satıldığı görülmemiş bir şey.-Bende gördün işte
Adam yemin eder jantlar tertemiz sıkıntısız,alırsın.İki ay sonra disk değiştirirken arka sağda flanş görürsün. Abi bu jantların üçünün ET si aynı biri farklı? -Bir şey olmaz arkadaş M3 te 2 sene kullandı.
C sütünü döşemesi alırsın.Satarken tırnaklar sağlam,hatasız. Abi bu döşemenin tırnakları yok? Bendekinin tırnakları yok diye aldım zaten.- Ufak bir tırnak japon la hal olur.
Araç içi aydınlatmaları komple takım alırsın anlaşırsın. Abi arkaları gönderdin ön ışıklandırmayı göndermedin? -Ön elimde yokki sorsan söylerdim. Facebooktan yazışmayı yollarsın.-dalgınlığıma gelmiş.
vs vs vs vs...
Sırf bu insanlar yüzünden eski veya retro araç alamıyorum.Uğraşamıyorum artık bu tiplerle.Kimse parayı müşteri memnuniyetinden kazanmıyor , hepsi düdüklemekten kazanıyor. (Arada işini iyi yapan çıkmacılar varsa kusura bakmasınlar onlara lafım yok.)

ghibli06
11-01-2019, 17:01
ghibli06 Bülent abi satıcı profili cidden kötü, işte benim çıkış noktam da bu, bir fark yaratıp oradan yürümek.

Bu işi yapan kitle genel olarak eğitimsiz, bu da müşteriye doğrudan yansıyor. Ama düşünsene güzel bir ofis yapmışsın müşteri geliyor şu parça lazım, şak gidiyorsun depodan alıp geliyorsun, atıyorum sormuş gelmiş herkes 700 demiş sen 600'e veriyorsun, bu adam seni zaten reklam eder herkese. İşin açılır, satışın artar.

ütopik bir şeyden de bahsediyor olabilirim ama bilmiyorum kafama yatıyor nedense.

Amerikada hurda araç ebadına göre 50-100 usd alınıp satılıyor... burda hurda araçların fiyatları belli, yarısı olmayan araçlara tam araba fiyatı isteniyor, bu şartlarda butük parça seçip onu satma şansı zayıf, yurtdışından ithalat serbest olsa, al butik parçaları yap güzel bir garaj mis gibi...

KOSEREN
11-01-2019, 17:05
Çıkma işi için fazla kurumsal düşünüyosun bence.Satmak için aldığın parçanın kondisyonunu bilmiyorsun,her parçayı araba üzerinde deneme şansı sıfır.E bizim milletimizde hem aç hem kabadayı olduğu için çıkma aldığı parçadan sıfır parça kondisyonu bekleyecek.Şimdi karşında 2 seçenek var.Ya şuan piyasadaki esnafın çoğu gibi çamur yapacaksın ya da gelen her parçayı geri alıp 1 sene sonra kepenk kapatacaksın..
Ortası bulunabilirse güzel olur devamı gelir,ama öyle ofis ortamı olsun;müşteri depodan çıkma silecek motorunu beklerken kahvesini yudumlasın vs biraz ütopik :)

SpeedlinE™
11-01-2019, 17:07
malzemenin fotosunu isterim görüldü atar derim abi atmadın? 100 liralık malzemede ne fotosu alacaksan al der

koltuk döşemesi ne durumda derim kılıfın fotosunu atarın gerçek döşemeyi sorarım uğraşamam der

orijinal kaput 600 civarıyken sıfırı bana çıkmasına 500 der


malzemeler hep hatasızdır ama ne bulursanız bulun piyasada bulamazsınız derler. Sıfırını 50ye bulabildiğim malzemenin çıkması için 100 lira fiyat aldım...

KÖROĞLU
11-01-2019, 17:11
GuNeS benzer şeylerden rahatsızız işin gerçeği, burada zaten bu noktayı farklılaştırıp öne çıkmak hedef. Şimdi o malı benden alsan ben asla 2 letmem.

Mesela geçen adama çelik kapı sattık, gittik taktırdık. Adam geldi tek bahanesi "bu kapı 2300 tl lik kapı değil" dedi. Takılmış kapıyı söktüm geri aldım.

KOSEREN bir tık fazla olabilir belki doğru diyorsun, fiziken kontrol edersin örneğin ilana sağlam tavan lambası koyup çatlak lamba göndermezsin.

En kötü bir kahve makinası koyarız ya ütopik kısmı aşarız :)

SinanAdalı
11-01-2019, 17:15
ilk mesaj çok çalakalem oldu, mesela hangi marka üzerine yoğunlaşmak gerekli.

Adam gibi düzgün bir iş yeri için öneriler lazım bana. Öyle parçaları sağa sola saçalım şeklinde değil.

Raflaması yapılmış, marka model ayrımı yapılmış. Abi çamurluk süper diyip 8 olmuş bir malzeme göndermemek hedef.

Yani hem para kazanayım hem de alan adam ardımızdan sövmesin.

Bizim ülkedeki sık kullanılan araba markasına göre stok yapacağın parçaları seçebilirsin. Her şeyden önce güzel bir depolama alanı olmalı ve bunlara lokasyon adı verilmeli. Stoklama kurallarına uygun olmalı ki bu da temizlik ve titizlik gerektirir. Belli bi nizami ölçü bireysel olarak zorlayabilir maddi olarak. Tecrübe olarak kendi havacılık sektöründeki stok ve depolama konusunda ufak bir örnek vermem gerekirse.

1) Malzemeler büyükten küçüğe doğru sıralanmış şekilde konumlandırılıyor
2) Sık kullanılan malzemelerin ulaşımı daha kolay yerlere konuluyor
3) Sık kullandığımız malzemeler için minimum stok seviyesi oluşturuyoruz ve belli bir seviye altına düşünce sistem bize uyarı veriyor.
4) Elektronik malzemelerin saklandığı yerler belli bi sıcaklık seviyesinde korunuyor.
5) Kimyasal malzeme (sealant, cleaning) gibi ürünler için soğuk saklama alanları gerekiyor.

Bunu çokça madde şeklinde sıralayabilirim. Ama gerçekten hepsi ciddi maddiyat ve alan isteyen şeyler.. Tabi bunları makul seviyeye çekmekte mümkün.

GuNeS
11-01-2019, 17:17
Her gece kondunun bahçesine 5 liralık araba sokan çıkmacı oluyor. O yüzden uğraşılmıyor :)

osmanaydo
11-01-2019, 17:24
Alıcısından mı satıcısından mı yoksa işin doğasından mı bilemem.
Mutlaka bir yerlerde adın dolandırıcı diye anılacak.

ghibli06
11-01-2019, 17:31
Alıcısından mı satıcısından mı yoksa işin doğasından mı bilemem.
Mutlaka bir yerlerde adın dolandırıcı diye anılacak.

Osmaan... sahtekar Osman :D aynen doğru tespit, hayatımda hiç parayla parça satmadım hep dağıttım ihtiyacı olana, arkamdan bana bile edilen lafları sen biliyorsun...

Eyüp
11-01-2019, 17:51
Toyota ile ilgili 2 tane çıkmacı biliyorum..Biri Ankara'da davlumbaz aldım , uymadı dedim hemen gönder dediler..

2.si Sakarya'da oda ufak tefek incik boncuk parçalardan para bile istemiyor..Şanslıyım herhalde :)

meganes
11-01-2019, 18:52
taksici,dolmuşçu,çıkmacı anlaşıldı sanırım

semavi
11-01-2019, 20:12
Şimdi bu arkadaşlara işi düşmeyen belkide yoktur, işi düşüp memnun kalan olduğunu sanmıyorum.

En basiti ben aveo için ikitelliden bir ürün aldım şasi örnek foto gönderdim olur dedi, kargo yaptı aldık mal farklı çıktı.

İade edemedik, 250 TL için git gel de yapmak istemedik.

Bu işi kaliteli bir şekilde yapmak mümkün mü, ya da bu işle ilgili tecrübesi olan birileri var mı ?

Fikir edinmek istiyorum, hatta burada tartışalım artısı eksisi nedir ?

İşin özeti fizibilitesini yapalım, sermayedir lokasyondur, programdır vs vs gibi.



Bak hic tarzim az cok takip ediyorsundur beni soyle bir video koyayim, gicikligina gibi algilama sakin :)


Cikmaci olan bir arkadasim vardi. Volvo kulllaninca cikmaci lazim oluyor... Insan olarak cok sevdigim icin artik bizim cikmacimiz degil arkadasimizdi.. Zaten isi bir ara birakmisti.

Onunla konustugumuzda sorun olarak sunlari siraladi...

1. Araba fiyatlari cok yuksek
2. Yurt disindan parca getirmek yasak...


Yani bu iki mesele rakamlari belirliyor...

Arka tarafta 2008 bmw 528i yatiyor... Junkyard 700 dolar verdi... Araba komple saglam ama su girmis... motor sanzimanda ne cikacagi belli olmaz. Tamir etsen ugrasilmaz...


Yani TRde arac fiyatlari dusmeden cikmaci sektoru bu ayarda devam eder...


Saticilarin seviyesi icin ise... Hadi itiraf edelim... Kacta kacimiza 'okumazsan tamirci koselerdinde surunursun' denmedi? Kilit nokta bu... Selamlar :)





https://www.youtube.com/watch?v=KVKKoQsla2E&t=69s

gokhankenar
11-01-2019, 20:28
1. Kural ''Herkesten çıkma parça alınmaz''

KÖROĞLU
11-01-2019, 20:30
Bizim ülkedeki sık kullanılan araba markasına göre stok yapacağın parçaları seçebilirsin. Her şeyden önce güzel bir depolama alanı olmalı ve bunlara lokasyon adı verilmeli. Stoklama kurallarına uygun olmalı ki bu da temizlik ve titizlik gerektirir. Belli bi nizami ölçü bireysel olarak zorlayabilir maddi olarak. Tecrübe olarak kendi havacılık sektöründeki stok ve depolama konusunda ufak bir örnek vermem gerekirse.

1) Malzemeler büyükten küçüğe doğru sıralanmış şekilde konumlandırılıyor
2) Sık kullanılan malzemelerin ulaşımı daha kolay yerlere konuluyor
3) Sık kullandığımız malzemeler için minimum stok seviyesi oluşturuyoruz ve belli bir seviye altına düşünce sistem bize uyarı veriyor.
4) Elektronik malzemelerin saklandığı yerler belli bi sıcaklık seviyesinde korunuyor.
5) Kimyasal malzeme (sealant, cleaning) gibi ürünler için soğuk saklama alanları gerekiyor.

Bunu çokça madde şeklinde sıralayabilirim. Ama gerçekten hepsi ciddi maddiyat ve alan isteyen şeyler.. Tabi bunları makul seviyeye çekmekte mümkün.

Geçmişte 2 milyoluk yedek parçadan sorumluydum, takibi konusunda fikir sahibiyim açıkçası.

Raflama,barkodlama ve stok takibi konusunda da biraz tecrübem var. Tabi bunlar 4 4 lük diyemem ama fiziki olarak takibini yapıp miktarsal olarak takip edebilirim.

lektronik ürünler için (beyin vs) belli ortam sıcaklığı ve nemlilik düzeyi ilk aklıma gelenlerden olmuştu. Fiziki kısımla ilgili fizibilite için çokça çıkmacı gezmeyi planlıyorum.

KÖROĞLU
11-01-2019, 20:32
Alıcısından mı satıcısından mı yoksa işin doğasından mı bilemem.
Mutlaka bir yerlerde adın dolandırıcı diye anılacak.

Daha başlamadan gömdün :) Fıkra gibi oldu binmesen de bindi derler. Şunu biliyorum herkesi memnun etmek olanaksız, verdiğim örnek gibi adam kendi ölçütüne göre kapının o kadar etmeyeceğini söyleyip iade etmek istedi. Almıyorum desem almazdım, ama bu işin yarını da var mutlaka başka iş için bana gelecek. 1 günlük düşünmediğim için az da olsa zarar etmeyi göze aldım.

KÖROĞLU
11-01-2019, 20:34
Toyota ile ilgili 2 tane çıkmacı biliyorum..Biri Ankara'da davlumbaz aldım , uymadı dedim hemen gönder dediler..

2.si Sakarya'da oda ufak tefek incik boncuk parçalardan para bile istemiyor..Şanslıyım herhalde :)

Tamam işte biz de 3 olacağız :) Beşköprüdeki çocukları diyorsan düzgün insanlar benim ticaretim olmadı ama adamlar çok alakasız bir sektörden gelmeler bu işe, sıkı tutuyorlar. Benim tasarladığımın bir tık altını hayata geçirmişler.

rain man
11-01-2019, 20:35
Müşteri portfoyun çok hizmet kalitesinden senin detaycı ruhundan faydalanacak bir kitle olmayacağı için zararlı çıkarsıngibi geliyor. Işi kuralına göre yapmaya çalışırsın hurdayı cevren olmadığı için sağlam parasından biraz ucuza getirirler sökmesi muhafaza etmesi göndermesi derken uzun dönemde hem kar getirmez hem de orjinali 10 lira olan mali 1liraya almak isteyen adamla uğraşırsın.

Bir de kondisyonunu bilmediğin parçayı senden alacak, olmadı diyecek sana geri getirecek. Normal bir insan gibi o parçayı geri alırsan ise yaramaz olacak bozuk mali kitleyecek belki ya da ugrastirdigi ile kalacak.

He sadece kaporta trim gibi dıştan göründüğü kadarıyla olan parçaları satsan bu durumdan yırtarsın en azından. Benim verdiğim mal temizdi dersin.

Özetle düzgün adam işi değil.

KÖROĞLU
11-01-2019, 20:46
semavi, abi senle bir tanışıklığımız olmasa da tavrıdan mı tarzından mı bilmem sana karşı büyük sempatim var. Amerika konusunda biraz sohbet etmiştik hatırlarsın.

Yurt dışındaki mantık ile bakmak burada çok sağlıklı görünmedi bana. Orada araç a to b için bir gereç. Burada aptalca da olsa statü sembolü / zenginlik göstergesi / bazılarının kendini tatmin etme biçimi, onlarca şekilde adlandırabiliriz esasında.

İşin kilit noktası dediğin kısımda benzer durumda gibiyiz, sen akademisyenken gittin orada hayalideki işi yapıyorsun, şimdi biz sana tamirci desek alınır mısın ?

Bence umurunda olmaz, olmamalı da. Çünkü 1 sevdiğin bir iş, 2 hayatını idame ettirmek için bir şeyler yapman lazım.

Ben artık beyaz yakalı olmaktan sıkıldım, zaten kolumda bir altın bilezik var her daim iş bulurum. Ama ofiste otur smmm olarak ay sonunu bekle maaşı al tatmin etmiyor beni artık.

Çevrede de görüyoruz (insanları küçümsemek için söylemiyorum tabi ki) ama yeterlilikleri benim 3 te 1'im olmayan adamlar neler yapıyor.

Yani ticaret kolay değil bir yanım ticaretin içinde zaten, diğer yanım beyaz yakalı. Nasip işi, böyle içte bir his gelir ya olm işte bak senin zamanın geliyor, benzer hissiyat içindeyim.

Benim de title la falan işim yok, sabah takım giyip ofiste takılırken, akşam gidip mutfak modülü topladığım çok oldu. Elimi kirletmekten korkmam ben, iş benimse yaparım.

Burası da bu iş için fikir alınacak en güzel yer.
ghibli06 abi biliyosun mobilya işim var şuan. Geçen bir iş yaptırıcam, ya işte senin ortak için bişiler diyorlar. neyse sordum birine 250 Tl borcu varmış, dedim öderiz sıkıntı yok. Bozuldum tabi neticede firma bizim. Geldim dedim hayırdır böyle böyle duyumlar alıyorum.

Orada parayı kesmiş ödememiş dedikleri mevzu adam işi tamamlamamış, 4 kere aramış bizimki gelmemiş. ben sana bitirmediğin iş için neden tam ödeme yapayım.

Tabi bu mevzular sağdan sola aktarılırken 50 kere değişir, kısacası derler yani. Senin iş gibi olmuş, iyilik yaparsın adın çıkar.

srkns
11-01-2019, 20:59
bu çıkmacıların bir kuralı da ilan sitelerinde hep temsili fiyat yazmak galiba,
mecburen telefonla arıyoruz, elinde var mı, fiyat nedir vs. diye
dur sana bi no vereyim onu ara, bi bakıyım sen biraz sonra yine ara, wp den resmini atsana (dönüş olmaz)..
bilmiyorum hepsi mi böyle, ford çıkmacılarında sıkça görülen bir olay..
sıfırı 500 olan bir parçayı 350 den aşağı alamamakta markaya has bir durum olmasa gerek.

marikan
11-01-2019, 21:33
Bir kere işim düştü, bir iki dükkan gezdim. Hoşuma gitmedi. Gittim sıfır parça aldım.
Bu iş yapılacaksa bence tek marka yapılacak. Parça çeşitliliği çok fazla. Bu yüzden takibi ve uygunluk kontrolleri ciddi sıkıntı oluyor.
Raf sistemin güzel olması lazım en başından.
Her parçaya kendiniz bir barkod vurup bunu bir yazılım üzerinde parça koduyla kaydetmek gerek ki hem uygunluk kontrolü kolay olsun hem takibi kolay olsun.
Sanayide bu iş çok kabala yapılıyor. Donanımdan donanıma bile parçalar değişiklik gösteriyor. Ama parçacılara kalırsak hepsi birbirine uyar :)

makif84
11-01-2019, 21:56
Kardesten öte arkadasim bu işte işletmeci ,kendisi de siteye üye,eskiden daha cok dukkanda takilirdim sun isten dolayi fazla uğrayamıyorum.Inanın dışardan göründüğü gibi bir is degil. Musteriyle ayrı bir ugras,ustası ayri bi dünya,çoğumuzun dost olarak gördükleri tamirci abilerimiz bizlerin (araç sahiplerinin) farkinda olmadan parcanin ustune eklemesi mi dersin,kargocusu parçayı fırlatır kırar onla uğraşmak mi dersiniz,daha neler neler ama illa yapacaksanız tek kalem girin derim. Şimdiden kolay gelsin derim.

Redfish16V
11-01-2019, 22:27
ben kısa ve öz düşünüyorum ; evet çıkmacıların bir çoğu kötü olabilir lakin siz bir işi iyi yapmak istiyorsanız o iş orda bitmiştir.Her işin iyisi kötüsü,sahtekarı veya dahisi vardır.Sektor farketmez.. Bu yüzden siz cidden bu işte yüksek standartlarda çalışmak istiyorsanız başlamalısınız.Belki kötüler kadar çalarak çırparak hemen yükselmezsiniz ama en azından belli bir kaliteyi yakalar ve müşteriyi az ama öz çekersiniz.

Talih.b16
11-01-2019, 23:13
Sakarya nin buna ihtiyacı var, tabi sakaryada yapacaksan.
Burda profesyonel bu işi yapan yok, ***** çokda araba toplanıyor.
Burda cikmacıya parça soruyorum, onu kim sökecek şimdi diyor.ben sökecem amk tabi kim sökecek sen sokecen.

Çok şeytanda var sakaryada biliyorsun, bunun için bi arge çalışması yapman lazım.

hddsheriff
12-01-2019, 00:16
Sakarya nin buna ihtiyacı var, tabi sakaryada yapacaksan.
Burda profesyonel bu işi yapan yok, ***** çokda araba toplanıyor.
Burda cikmacıya parça soruyorum, onu kim sökecek şimdi diyor.ben sökecem amk tabi kim sökecek sen sokecen.

Çok şeytanda var sakaryada biliyorsun, bunun için bi arge çalışması yapman lazım.

Hurdacı zeko bunu beğendi :D

Memleketim diye söylemiyorum ama sakarya'da simit satmam.....

Ertekin
12-01-2019, 01:52
Çıkmacılık işi yapmak isteyen bence önce bir çıkmacıda en az 2 sene çalışsın.. Şimdi sizin bir parçya ihtiyacınız oluyor ve çıkmacıyla muhattap oluyorsunuz ama bir çıkmacı günde minimum 90-100 müşteriyle telefonda veya yüz yüze muhattap oluyor ve şöyle söyliym emin olun o çıkmacı size çakal çukal geliyorsa tecrübe ettiği çakal müşteriler yüzündendir. Anlatabileceğim yüzlerce örnek var belki ama bir iki tüyo vereyim: Mesela ben asla kaporta parçasını detaylı fotoğraf yollamadan kargo etmem ve geri iade de almam. sebebi ise benden alınan kaporta parçalarıyla kaportacının arabayı düzeltirken hiza ölçü alması sonrasında geri yollaması yada benden aldığı kapıyı kaputu değilde yerine bu hasarlı diyip benim olmayan kendi haarlı parçasını yolladığını yada yolladığım kapının bu olmadı diyip menteşelerini alıp öyle geri yolladığını çok yaşadım. ayrıca elektronik parçayı da geri almam. adama yollarsın taktırdığı elektirikci bozar içini açar takarken kırar sonra kırık diye geri yollar. bunu da çok yaşadım. Çıkmacılık çok zor bir iş, hem fiziki hem sinir sistemi hem de psikolojik olarak çok yıpratan bir meslek. stres küpü olarak yaşarsınız. adam gecenin 3 ünde arar abi acil efsane kasa tamponu lazım ama çok acil der. lan gecenin 3 ünde sana tamponumu ışınlıym zaten her markanın bir efsane kasası var. adam arar türkce bilmez gurban sende toyota kapii varmiii der. hangi toyota hangi model hangi kapı öğrenene kadar sinirin gerilir, tabi o esnada bir elinde tampon çatı katından inmeye çalışırsın. adam arar hani bana 6 sene önce verdiğin abs beyni varya o işte bozuldu der. şu varmı der yok abi dersin neden yok der. çıkma parça alır sıfırı 1000 lira sen 300 e yollarsın abi bu tamponın sağ tarafında parmak kadar çizik var der. polisse telefonda illaki ben polis memuru ahmet mehmet der sanki polis olunca en temizini en uygun fiyata en hızlı şekilde alma hakkı doğuyor. dükkanda tek kalmış ürünü alır teşekkür eder tebrik dua derken 5 gün sonra bi sebeple geri vermek ister e abi 10 kişi sordu yok dedik ürün de de bir kusur yok geri iade almam diyince getirme beni oraya der küfreder bide gelir dayak yer insanı yorar. manyağın bin i 1 para. bunların yaşattığı stresi tabiki düzgün insan çekecek değil ama nasıl çıkmacı hakkında bir ön yargı varsa her çıkmacının da her müşteriye bir ön yargısı oluyor muhakkak. Bir arabada kaç kalem parça var sayısını bilmem ama bir markada kaç model var hepsinin toplam kaç kalem parçası var düşünülecek olursa bir çıkmacının doğru dürüst işi öğrenmesi yıllar alır ve hiç bir aman da profesörü olamaz.
Bazen yanlış fiyat verilebilir de çünkü her parçanın sıfır fiyatını bilemez. örneğin ben 50 liraya vites topuzu satmıştım sıfırı 354 liraymış. bilsem 150 isterdim. bir turbo koruma ısı kalkanına da 70 lira istemiştim sıfırı da 100 liraymış 50 demem gerekirdi adam sıfırı 100 lira abi diyince 10 dk sonra ara ben bir bakıym dedim sordum öğrendim 40 istedim. yani yanlışlıklar olabilir normaldir. insanına göre de değişir. ben bir bmw çıkmacısı biliyorum gidin parça sorun tecavüze uğrıycağınızı sanarsınız ama adam büyük ve çoğu yok olan parça onda var yani kuyruğu dik, tavrı yanlış ama karakteri bozuk yapacak bişey yok. çoğu bıkkın bunalık ama devam ediyor.

TarikS
12-01-2019, 02:27
Benim değineceğim noktaya detaylı olarak Ertekin Bey değinmiş :)

Bizim insanımıza güven olmaz, ikinci el parça satıyorsun, örneklerin hepsi de yukarıda verilmiş. Amerika'daki gibi söze güvenilir bir sistem burada yürütmek imkansız, yolarlar adamı. Bu tip tecrübeler sonucunda da yanlış anlaşılmasın ama tabir-i caizse adamlar kaşarlanıyor ister istemez.

Senin bahsettiğin iş ancak sıfır parça satışında olur gibi geliyor. Ankara'da tanıştığım bir Mercedes parçacısı Mercanlar'da tecrübe edinip kendi yerini açmış, örneğin motor kulağını Lemförder değil de başka bir marka bulmuş, kaliteli ama uygun fiyatlı, büyümeye çalışan markalardan, onlara yoğunlaşmış, öyle yürüyor. Bana mantıklı geldi kurlardan dolayı fiyatlar uçarken insan ister istemez alternatif arıyor.

fthdrn
12-01-2019, 02:30
Çıkmacılık işi yapmak isteyen bence önce bir çıkmacıda en az 2 sene çalışsın.. Şimdi sizin bir parçya ihtiyacınız oluyor ve çıkmacıyla muhattap oluyorsunuz ama bir çıkmacı günde minimum 90-100 müşteriyle telefonda veya yüz yüze muhattap oluyor ve şöyle söyliym emin olun o çıkmacı size çakal çukal geliyorsa tecrübe ettiği çakal müşteriler yüzündendir. Anlatabileceğim yüzlerce örnek var belki ama bir iki tüyo vereyim:
Mesela ben asla kaporta parçasını detaylı fotoğraf yollamadan kargo etmem ve geri iade de almam. sebebi ise benden alınan kaporta parçalarıyla kaportacının arabayı düzeltirken hiza ölçü alması sonrasında geri yollaması yada benden aldığı kapıyı kaputu değilde yerine bu hasarlı diyip benim olmayan kendi haarlı parçasını yolladığını yada yolladığım kapının bu olmadı diyip menteşelerini alıp öyle geri yolladığını çok yaşadım. ayrıca elektronik parçayı da geri almam. adama yollarsın taktırdığı elektirikci bozar içini açar takarken kırar sonra kırık diye geri yollar. bunu da çok yaşadım.
Çıkmacılık çok zor bir iş, hem fiziki hem sinir sistemi hem de psikolojik olarak çok yıpratan bir meslek. stres küpü olarak yaşarsınız. adam gecenin 3 ünde arar abi acil efsane kasa tamponu lazım ama çok acil der. lan gecenin 3 ünde sana tamponumu ışınlıym zaten her markanın bir efsane kasası var. adam arar türkce bilmez gurban sende toyota kapii varmiii der. hangi toyota hangi model hangi kapı öğrenene kadar sinirin gerilir, tabi o esnada bir elinde tampon çatı katından inmeye çalışırsın. adam arar hani bana 6 sene önce verdiğin abs beyni varya o işte bozuldu der. şu varmı der yok abi dersin neden yok der. çıkma parça alır sıfırı 1000 lira sen 300 e yollarsın abi bu tamponın sağ tarafında parmak kadar çizik var der. polisse telefonda illaki ben polis memuru ahmet mehmet der sanki polis olunca en temizini en uygun fiyata en hızlı şekilde alma hakkı doğuyor. dükkanda tek kalmış ürünü alır teşekkür eder tebrik dua derken 5 gün sonra bi sebeple geri vermek ister e abi 10 kişi sordu yok dedik ürün de de bir kusur yok geri iade almam diyince getirme beni oraya der küfreder bide gelir dayak yer insanı yorar.
manyağın bin i 1 para.
bunların yaşattığı stresi tabiki düzgün insan çekecek değil ama nasıl çıkmacı hakkında bir ön yargı varsa her çıkmacının da her müşteriye bir ön yargısı oluyor muhakkak. Bir arabada kaç kalem parça var sayısını bilmem ama bir markada kaç model var hepsinin toplam kaç kalem parçası var düşünülecek olursa bir çıkmacının doğru dürüst işi öğrenmesi yıllar alır ve hiç bir aman da profesörü olamaz.
Bazen yanlış fiyat verilebilir de çünkü her parçanın sıfır fiyatını bilemez. örneğin ben 50 liraya vites topuzu satmıştım sıfırı 354 liraymış. bilsem 150 isterdim. bir turbo koruma ısı kalkanına da 70 lira istemiştim sıfırı da 100 liraymış 50 demem gerekirdi adam sıfırı 100 lira abi diyince 10 dk sonra ara ben bir bakıym dedim sordum öğrendim 40 istedim. yani yanlışlıklar olabilir normaldir. insanına göre de değişir. ben bir bmw çıkmacısı biliyorum gidin parça sorun tecavüze uğrıycağınızı sanarsınız ama adam büyük ve çoğu yok olan parça onda var yani kuyruğu dik, tavrı yanlış ama karakteri bozuk yapacak bişey yok. çoğu bıkkın bunalık ama devam ediyor.

Hangi markaya bakıyorsun abi

erdem325
12-01-2019, 02:49
1. calisilacak marka/markalar ve o marka/markalarin modelleri belirlenmeli, bu kural bu isi yapmak icin en onemli kural bana gore, cunki belirlediginiz marka ve modeller sizin ayni zamanda potansiyel musteri profilinizi belirleyecek.

2. hurda/parca/arac temini, bu da devamlilik acisindan cok onemli, cunki bu isi cok ciddi sermayeli ve stoklu yapan insanlar mevcut, bu kisilerle alimlarda karsilasmak yorucu olabilir.

3. bulundugunuz sehirde cikma parca isi yapan esnaflarin birbirleriyle olan hemserilik durumlari, amaaan banane diyebilirsiniz ama gun gelir karsinizda herbiri ayri duzenbaz olsa da inanamayacaginiz sekilde birbirine baglanmis ve tek agizdan sizin fiyatlarinizi kirar sekilde fiyat veren esnaf grubuyla karsilasabilirsiniz.

4. stok ve alim kontrolu, bu da ayni parcadan elinizde yuzlerce olmasina ya da aranan parcalarin elinizde bulunmamasina (musteriye yok cekmek) neden olabilir. burasi bana gore isin kar etmek konusundaki en onemli kismi.

5. mekan duzenliligi, bu da dukkana giren insanda ilk izlenim ve goruse sebep bana gore. psikopat derecede duzenli olmak karsi tarafta fiyatin cok yuksek olacagi ve kesinlikle baska yerlere de bakmaliyim dusuncesine sebep olabilir, ayrica asiri duzensizlik ve pis ortam da alacagi parcanin saglamligi ya da kondisyonu hakkinda olumsuz dusuncelere neden olabilir.

6. mekan lokasyonu, onlarca cikmaci bir yerde toplanmissa ve sizin dukaniniz cok farkli bir noktadaysa bu da is kaybi sebebi. sizi hic tanimasa bile o bolgede parca ararken size de ugramasina sebep olacak bir lokasyon olmali, yoksa is sadece es-dost ve sanal alem uzerinden ilerler maalesef.

7. buzdaginin gorunmeyen kismi olan sanal ticaret kismi ise asil onemli kar noktalarindan birisi, cunki ozellikle dogudan vs parca alan cok insan var, onlar da gelip gormek ister elbet ama mesafeler cok uuzn, bu nedenle musteriye gorsel anlamda satilacak malin sergilenmesi onemli.

8. barzo musteri profili, bu calistiginiz marka ve modele gore degisiklik gosterse de en ust seviye markalarin bile inanilmaz barzo musterisi olur, 99luk tesbih is gorur :)

9. hurdacinin hurdasi, bu da hep benim dikatimi ceken bir husustur, gercekten ise yaramayan parcalarin dukkanda yer isgal edip kirliligi ile ugrasmaktansa parcalari dogru guruplayip (plastik-nylon-aluminyum-pik-demir-bakir vs vs gibi) satmak gerek.

not: yalnizca kisisel dusuncelerimdir, sadece oturup ben bu isi yapacak olsam nelere dikkat ederdim acaba diye bir dusuncenin eseridir :)

Ertekin
12-01-2019, 03:04
Hangi markaya bakıyorsun abi

Ben bir kaç yıldır Güvenlik amiri ve koruma olarak çalışıyorum. öncesinde 10 yıla yakın çıkma parça ve hurdacılık yaptım. Bizim dükkanımız Renault du ama Fiat, WV gurubu ve PSA gurubu da yoğun çalıştım.

mbulur
12-01-2019, 14:20
Tüm yazılanları okudum, Ertekin isimli kullanıcı bu işi daha önce yaptığı için en doğru bilgileri vermiş, diğer bazı yazanların fikirleri ancak plaza ofislerinde uygulanır.
Kısadan bir iki de ben yazayım.
1) Çıkmacılık işi para işidir. Aslında her işi para işidir ama çıkmacılıkta 100 lira sermayenle 500 lira iş yapamazsın, çek, senet vs adı geçmez. Çünkü malı alırken para bir yana mal bir yanadır, hatta paranın bir kısmını almadan önce verirsin. Satarkende para ve mal bir yana konur. Veresiye yoktur.
2) Neyi ne ile satacağını iyi bilmen gerekir.
3) Emniyetin devamlı takibinde olursun.
4) Sigortaların iadelerini toplayarak başlayabilirsin. Sigortalar iadelerini bir yıl için ihale ile satar. Yani yılın bir zamanında 1 yıl süreli olarak örneğin İstanbul iadesini ihale ile bir rakama satar. Bunu biri alır ve sonra o kişi marka ve bölge bazında bir yıl için tekrar satar. Sen çıkmacı olarak gidersin örneğin Renault binek araç için Anadolu sigortanın, İstanbul Anadolu yakası iade parçalarını toplama hakkını o kişiden alırsın. O kişi gelen iade e-postalarını sana iletir ve gider parçayı alırsın. 1 yıl için o ihaleyi kaça alacağı kazancın için çok önemli ve kritiktir. Çünkü o ihaleyi başta alanda sonra satanda işini çok iyi bilen biridir.
5) Çok sabırlı olman gerekir. Yeni parça işi gibi değildir. Çünkü karşında parçayı almaya gelen müşteriye göre senin 100 lira istediğin parçanın sana maliyeti 1 liradır ve senden o düşünceyle alış veriş yapmak ister.

Yazacak çok şey var ama buraya sığdırmak çok zor. Daha önce söylendiği gibi bir çıkmacıda en az iki yıl çalışman gerekecektir. Ancak birçok çıkmacı işe adam alırken çok seçici davranır. Seçici derken parçayı iyi bilme ve iş tecrübesini söylemiyorum, kriterler başka.

Birden çok markayı yapmak çok büyük para, yer, bilgi, kaynak ve güvenilir eleman gerektirir. Sen bu işe başlarken değil çok marka, bir markanın belirli bir modeli ve yıl aralığı ile başlaman gerek. Bunun için bile en az günümüz şartlarına 500.000 TL sadece parça için sermaye gerekir.

semavi
12-01-2019, 16:46
semavi, abi senle bir tanışıklığımız olmasa da tavrıdan mı tarzından mı bilmem sana karşı büyük sempatim var. Amerika konusunda biraz sohbet etmiştik hatırlarsın.

Yurt dışındaki mantık ile bakmak burada çok sağlıklı görünmedi bana. Orada araç a to b için bir gereç. Burada aptalca da olsa statü sembolü / zenginlik göstergesi / bazılarının kendini tatmin etme biçimi, onlarca şekilde adlandırabiliriz esasında.

İşin kilit noktası dediğin kısımda benzer durumda gibiyiz, sen akademisyenken gittin orada hayalideki işi yapıyorsun, şimdi biz sana tamirci desek alınır mısın ?

Bence umurunda olmaz, olmamalı da. Çünkü 1 sevdiğin bir iş, 2 hayatını idame ettirmek için bir şeyler yapman lazım.

Ben artık beyaz yakalı olmaktan sıkıldım, zaten kolumda bir altın bilezik var her daim iş bulurum. Ama ofiste otur smmm olarak ay sonunu bekle maaşı al tatmin etmiyor beni artık.

Çevrede de görüyoruz (insanları küçümsemek için söylemiyorum tabi ki) ama yeterlilikleri benim 3 te 1'im olmayan adamlar neler yapıyor.

Yani ticaret kolay değil bir yanım ticaretin içinde zaten, diğer yanım beyaz yakalı. Nasip işi, böyle içte bir his gelir ya olm işte bak senin zamanın geliyor, benzer hissiyat içindeyim.

Benim de title la falan işim yok, sabah takım giyip ofiste takılırken, akşam gidip mutfak modülü topladığım çok oldu. Elimi kirletmekten korkmam ben, iş benimse yaparım.

Burası da bu iş için fikir alınacak en güzel yer.


Yurt disi ornegi ile Turkiye'ye fikir vermek icin yazmadim aslinda...

Turkiye de sanirim en buyuk iki sorundan bir tanesi mal temini...

Turkiye'de bu isi yapan arkadaslarinda, onlardan mal alanlarinda Allah yardimcisi olsun. Zira mal temini zor, urunler degerli ve boyle olunca da kavgasida fazla oluyor... BUrada hararet yapmis, sanziman bozulmus arabayi 100-150 dolardan baslayan fiyatlarla aliyorsun cogu zaman...

Tamircilik, cikmacilik, geri donusum vs gibi meslekler Turkiye icin hala 'degersiz' gorunuyor... Maalesef statu hala onemli... Ben suan hobimi is olarak yaptigim icin mutluluguma bakarim. Onun keyfi ayri...

Bende buraya geldigimde birisi ile Junkyard isine girecektim. 1milyon250bin dolarlik bir yer vardi... Arkadas yatirim yapacakti ama sonra baska bir isi secti.

mikelazi
12-01-2019, 17:38
konu sayesinde çıkmacılara karşı bakış açım değişti

B16
12-01-2019, 18:21
Hayal edilen şekilde; düzenli, tertipli, uygun fiyatlı yapmak Türkiye sınırları içerisinde ütopya'dan öteye gidemez. Olmaz, olamaz, yapılamaz. Hem Türkiyede hem yurtdışında çıkmacı (hurdacı) tanıyorum.
Bütün forumun bildiği gibi Jaguar ile uğraşıyoruz ki biz yurtdışından sıfır parça ithal ettiğimiz halde bazı kritik sıfırı pahalı olan ürünleri de elimizde çıkma olarak tutuyoruz ki çıkma parçadan nefret ederim. Özellikle beni çıkma parça için arayan olduğu zaman direkt çıkmacının numarasını veririm ki normalde parçacılar çıkmacı ile konuşur fiyat alır üzerine kar koyar müşteriye söyler. Ben onu bile yapmıyorum bak öyle nefret ediyorum.

Ve bu işi yapacak olan kişi tam anlamıyla vicdansız ve çingene olması gerekiyor. Nedenleri ve karşılaştığım olayları anlatayım.

1- Arabanın marka modelini bile bilmeyen adamlar muhattap olursun. Yanlış parça söyler onunla uğraşırsın.
2- Arabasında ki arızayı bulmak için senden parça ister. Arızayı bulur daha ucuza başka yerden almak için uğraşır.
3- Toplu şekilde mala pazarlık yapar sonra bi parça iade etmek ister kağıda yazdığın fiyattan almanı ister.
4- Borusan ve Doğuş'a gidince pazarlık etmeyen kredi kartını uzatan tipler gelir 'abi arabayı zaten satıcam' diye ağlar dakikalarca pazarlık yaparsın. Çıkma buji isteyen gördü bu gözler peh aq
5- Tamircilerle ayrı uğraşırsın. Sende ki parçaya muhakkak *** atar.

Bu kadar moral bozduysam aşağıda eğer yapılacaksa dikkat edilmesi gerekenleri söylüyorum.

1- Hangi marka araç ile uğraşılacaksa muhakkak o markanın parça kataloğu ve liste fiyatlarına sahip olmak gerekiyor ve varsa büyük toptancıların ekranına sahip olup yan sanayi fiyatlarına da bakmak gerekir.
2- Bir arabanın en küçük parçası bile satılabilme ihtimali var. Çıkma hava filtresi de buna dahil
3- Servis hizmeti olmak zorunda. Adam gece gelir farı kırıktır değiştirmenizi isteyebilir. Hatta bakım yapan çıkmacı var.
4- İnsafsız olmak zorundasınız. Elinizde ki parça her zaman bebekler bebeyi olmalı ve kes, biç, kaynat ile yerine uyduramayacağınız parça olmamalı.
---- story mode ----
Babamla çıkmacıya gitmiştik (bu arada babam çıkmacıyla 20 yıllık arkadaş) XJ kasa Jaguar için tampon nikelajı istedi birisi ki elimde sıfır yoktu. Hazır çıkmacıdayken soralım dedik. İki tane nikelaj çıkardı bunu burdan keseriz şunu şurdan keseriz uydururuz dedi. Yan sanayisi 400TL'ye sattığım şeyi de orjinal bu diye 500TL istedi.
Şimdi kendi aracımıza sağ elektrikli koltuk hediye edecek aynı çıkmacı babam beni yollamıyor en haşat alt mekanizmayı bana verir diye. Kendisi gidip kendisi seçicek. Düşün 20 yıllık arkadaşının oğluna bile yaparlar bunu :)
---- story mode ----
5- Yapılan markaya bağlı olarak yurtdışından araç ve parça getirmek elzem olabilir. Çalıştığım marka için konuşayım yurtdışından araba getirip kesen (arabayı parçalara ayırıp şaseyi toprağa gömmek), yurtdışından araba getirip evrakla Tr plaka yapan ve yurtdışından kaçak yolla tır dolusu parça getiren tanıdıklarım var.
6- İstediğin kadar prensip sahibi ol o telefon 7/24 açık olmak zorunda. Ben yedek parça işi için ayrı cep telefonu aldım ve 4 yıldır akşam 6 ve pazar günleri telefonu kapatıyorum. Ben onları nasıl pazar günü bana para göndermesi için aramıyorsam onlarda beni arayamaz mantığındayım ama babamın telefon hep açık ki benim yaptığımı yapan %1 ya vardır ya yoktur.

Daha yazarım da yoruldum. Şu aşağıda ki linkte kankim Andy var. Onun gibi ilan açıp sahibinden ve diğer sitelere ilan açmak sana + puan kazandırır. Aşağıda ki linkte bulunan bütün fiyatlar jaguar liste fiyatlarının yaklaşık %50 ila %70 daha düşüğüne denk geliyor ki Jaguar bazı ürünlerin fiyatını düşürünce kankim de düşürüyor. Geçen sene iki tane far istedim adam farları XK8'in koltuk süngerine sarıp yollamıştı. Ben bir tane egr soğutucu isterken iki tane yollamışlığı bile var. İyi adamdır Andy kankim yapmak istediğin herşey bu kankim de mevcut bi ebay sayfasını incele

Auto Reserve UK Jaguar Parts Store | eBay Stores (https://www.ebay.co.uk/str/Auto-Reserve-UK-Jaguar-Parts-Store)

B16
12-01-2019, 18:29
Unutmadan işin olmazsa olmazı parçayı bilmek.
Hemen örneklendireyim
Elimde S-Type 2000 model kalorifer musluğu var müşteri 2.7 dizel için sordu katalogdan baktım parça numarası uyuşmuyor. Devreye babam girdi. 2000 model'in kalorifer musluğu ile 2.7 dizel 'in kalorifer muslukları aynıymış sadece bağlantı parçası farklıymış ki onu da 2.7'nin eskisini kullanabilirmiş. Bana kalsa ben yok dicekken babam bilgisini konuşturdu. Müşteriye izah edince parçayı sattık. Bağlantı parçası dediğim şeyi de mavi renk ile gösterdim. Bu tarz trickleri de bilmek gerekiyor. Parça numaraları parçalar bire bir aynı ise aynı olur ama bu tarz ufak değişiklikler varsa parça numarası da farklı oluyor. Bunu da tecrübe ederek öğrenmiştim mesela.

https://i.hizliresim.com/5aY0PA.jpg

VETTE
12-01-2019, 20:00
Hiç kimse iÈ™ yeri açmayla ilgili prosedürden bahsetmemiÈ™.Bildiğim kadarıyla bölgesel ihtiyaç doğrultusunda yeni geri dönüÈ™üm tesisi sertifikası veriliyor ve bu sertifika olmadan trafikten hurdaya çıkarma iÈ™lemi ve çıkma parça satıÈ™ı yapamıyorsunuz.

KÖROĞLU
13-01-2019, 09:32
B16 ve diğer arkadaşlar çok değerli bilgiler vermiş, hepsine teşekkür ediyorum.

Öncelikle benim asla yasal olmayan bir işle iştigalim olmaz, bu işin doğası bu ise bu işi de kafadan siler atarız hemen.

Sonrasında müşteri portföyü konusunda yaşanacak sıkıntılar illaki olacak ama bu diğer sektörlerde her şey dört dörtlük demek olmuyor.

Son tüketiciyle uğraşan her sektörde benzer durumlar var.

Bu kadar bilgiden sonra çıkmacıların neden bu kadar tavizsiz olduklarını da az çok anlamış oldum. Adam senin malını ayar için / arıza tespiti için alıyorsa bu onun terbiyesizliğidir. Bunu ayrıştırmak sanırım mesleki tecrübe ister ya da ayrıştıramazsın o kısımla ilgili fikrim yok.

Düşünülen grup wv üzerine yani sadece wv grubu hatta belki de bu grunun içinde sınırlı bir model a-z çalışılabilir.

Buradaki avntaj bu işi amcaoğluyla yapma planı, bu adam 25 senedir parça işinin içinde, b16 nın bahsettiği trikleri bilen birisi.

Mesela birisi audi a6 için bir parça istemiş adam diyor ki a6 olarak bulamazsa transporter'ın ki birebir aynısı. Bu noktada avantajımız var.

Diğer konu halihazırda sıfır yedek parça satışı yaptığımız için bir çok toptancının ekranı açık ve wv harici bir çok aracın parçasın / diaramına ulaşmamız mümkün.

Diğer bir avantaj (bu şahsi kanaatim) adam geldi polo 6r far istedi 1000 tl dedin (rakamı atıyorum) çok para dedi, hemen abi çıkması var düşünürsen 400 TL dedin. Bir noktada müşteri de gelir. Hatırı sayılır bir parçacı çevresini de ekliyorum buna böyle düşününce işe sıfırdan başlamış olmuyorum aslında.

Fiziki şartları sağlayaca, program kullanacak, tasnif işlerini çözecek birikim zaten bende mevcut.

Araç üzerinden parça satmak yerine şasi ile bu iş çözülebilir, çok teknik parçalar için (beyin vs gibi) farklı bir sistem geliştirilebilir.

Okuduklarım tabi ki korkutucu, ama zihnimde bu işi komunlandırdığım yer ve planladığım yapış biçimi mevcutlardan farklı olduğu için zaman içinde farklılaşıp öne çıkar gibi geliyor.

Bakalım olgunlaşsın biraz daha, güzel fikirler ve tecrübeler geliyor.

arda35
13-01-2019, 10:20
Yedek parça işi yapsaydım zorunda kalmadıkça çıkma parça satmazdım. İlk nedeni, sıfır parçanın satılabilirliğini azaltması. Kendi ekmeğine taş koymayacaksın. İkincisi de sorun çıkma ihtimali. Geri dönüşler sıkıntılı olur her daim; ki meslek erbapları ayrıntısını yazmış.

İlla bu işi yapacağım diyorsanız belli bir markanın belli bir modeliyle başlayabilirsiniz bence. Spesifik işler başarılı olur genelde. Farzı misal; Golf parçacısı olmak. mk1'den 7'ye kadar tüm seriyi bulunduracaksınız. Başka araç olmayacak. Arada kazalı araçları toplayıp satarsınız. Yine de iyi bütçe gerekir tabii.

B16
13-01-2019, 12:06
]Yedek parça işi yapsaydım zorunda kalmadıkça çıkma parça satmazdım[/B]. İlk nedeni, sıfır parçanın satılabilirliğini azaltması. Kendi ekmeğine taş koymayacaksın. İkincisi de sorun çıkma ihtimali. Geri dönüşler sıkıntılı olur her daim; ki meslek erbapları ayrıntısını yazmış.

İlla bu işi yapacağım diyorsanız belli bir markanın belli bir modeliyle başlayabilirsiniz bence. Spesifik işler başarılı olur genelde. Farzı misal; Golf parçacısı olmak. mk1'den 7'ye kadar tüm seriyi bulunduracaksınız. Başka araç olmayacak. Arada kazalı araçları toplayıp satarsınız. Yine de iyi bütçe gerekir tabii.

X-Type westageler arzılanıyor ve parça ayrı olarak satılmıyor. Westgate için, komple turbo geçen sene on üç bin tl civarındaydı şimdi yirmi bin tl olmuştur. Mesela westgate elimde tutuyorum çünkü kimsenin o paralar komple turbo almayacağını biliyorum. Aynı şey fan beyni içinde geçerli. Beyin ayrı satılmıyor ve arızalanıyor komple fan davlumbazı almak gerekiyor ki beş bin tl civarı fiyatı var. Bu tarz parçaları biz tutuyoruz. Motor beyni çöken araçlar için sıfır motor beyni elimde yok ama çıkma olarak mesela bunu da sıfır beyne sadece distribütör'ün diagnostic cihazı online olarak yazılım atabiliyor ama çıkma beyne crackli makineler de yazılım atabiliyor. Örnekler çoğaltılabilir.

ErkanCanS
16-01-2019, 02:21
1973 ten beri aynı işi yapan ; 4 muhasebe personeli , 6 depo personeli , 3000 m2 depolama alanı , 26 ustanın olduğu serviste biz çıkma işinden vazgeçtik. Sanayi işinde ne kadar kurumsal olursanız olun tüketici sizin motivasyonunuzu düşürecek , bir yerden sonra street fighter çevireceksiniz dükkanda.

Dipnot : Sanayide müşteriye kahve yerine kavurmalı pide ısmarlarsanız müşterileri daha mutlu edersiniz :D

immortalboss
16-01-2019, 08:10
Çıkma işi çok enteresan gerçekten de.İzmir için konuşayım.Bir vw parçacısına gittik.Sıfır ürünler satan.Bunun sıfırı yok ama çıkmasını şu arkadaşta bulursun dedi.Gittik konuştuk parça numarasından sorgu yaptı ve aldık.Mis gibi alışveriş.
Başka bir dükkanda dayımın işi oldu. (Ford focus mk2) Adamla konuştuk.Anlaştık.Aks lazım dedik.Çıkma ucuz olur,alırız bineriz bir süre dedik.Sıfırı 400 lira civarı bize 600 dedi.Söyledik böyle böyle diye.Benimki orjinal diyor.Bizim söylediğimizde orjinal dedi.Aldım sıfır parçayı koydum masaya.Bu güzel değil diyor.Bir de saçımı çek,silgi at kaka de kardeşim.
Çıkmacılıkla alakalı şöyle durumlarda var.Çalarak bu işi yapan insanlar var.Adama bu parçanın çıkması var mı diyorsun.Yok da buluruz diyor.Kardeşim 2010-2011 model aracın kaza yapacağını önceden bilip,ona göre mi sipariş alıyorsun.Enteresan şeyler oluyor.Bir hurdacıda bisiklet gördüm.Sıfır gibi.Bunun klasik gibi olanı bulunur mu dedim.Yarın getireyim dedi.Bir getirdi.Sıfır bildiğin.50 TL verdim aldım.Hala biniyorum.Çalıntıysa bizde girdik günahına,değilse acayip hesaplı oldu...

KÖROĞLU
16-01-2019, 09:02
kavurmalı pide yaklaşımı güzel oldu cidden :)

Bazı noktalarda sistemi değiştirmek gerçekten olmuyor, bir personelim var mesela adamla 5 defa konuştum geç kalma konusunda.

Ki mesaiyi 8.30 dan 9 a aldım geç kalmasın diye. Adam bu gün yine 9.30 da geldi işe. Çıkma parça işi de sanırım böyle,tüm yazılanları okuduktan sonra kafamda imgelenen durum bu oldu.

Gerçi şunu da es geçmemek lazım, bana sorsalar şimdi mali müşavir olur musun bir daha diye, asla derim.

tonla sınava gir, tonla metin oku, her gün yeni bir mevzuat yayınlansın iş yükün 1 tık daha artsın. Kendi mobilya ustama verdiğim ücretin 1 tık fazlasını kazanayım, değer mi ? değmez.

Okumuş olmanın avantajları yadsınamaz ama el becerisi olan ve biraz da zeki olan adamın okumasına gerek yok.

M3CSL
16-01-2019, 09:54
Benimde diyeceğim bu hayattaki en zor şey cahil insana laf anlatmaktır,sende o kafadaysan tencere kapak misali oluyorda, diğer türlü yaşlanır gidersin.(iyi müşteri kitlesi olan yerler illaki vardır)

Mutu
16-01-2019, 15:28
Kim yaparsa yapsın şu temsili ilan fiyatı olayını bıraksın bence. Hem satıcı hem alıcı için zaman yükü..

fthdrn
16-01-2019, 15:48
Kim yaparsa yapsın şu temsili ilan fiyatı olayını bıraksın bence. Hem satıcı hem alıcı için zaman yükü..

Arayanın üslubuna göre fiyat değişir :D

CafCaf
16-01-2019, 17:57
çıkma parça ile alakalı değil ama sektör kolu aynı olduğu için anlatıyorum; ben otomotiv sektörüne girmeden önce seninkine benzer hayaller kurardım müşterim viskisini(çayını tabiki) yudumlarken aracı yapılsın vs.. :D :D kalieli iş, hakettiği para profesyonel servis formatında olsun dedik sonra zamanla kulağımın arkası kalmayınca bu millete hakmış dedim çok uzatmayım en basit örneği ben butik göçük onarım işi yapıyorum günde 1,2 araç alıyorum müşteri gelir fiyat ve zaman bilgisi alır şartlarda anlaşırız abi sabah 9 da araba sende der kartımı alır randevusunu yazarım sonra biri daha gelir onada saat 1 e randevusunu veririm gönderirim ki bizim sektörde gelip te arabasını direk bırakan çok nadir hep ertesi gün getirir, ertesi gün olur ne gelen var ne giden ararım müşteriyi cenazem var saat 1 olur öbürüde gelmez ya çocuk hasstalandı falan filan halbuki 50 lira ucuz başka yer bulmuştur orayla anlaşmıştır banada bilgi vermez ben o gün boş geçirrim yada 1 iş yaparım, şimdi kim gelirse yarına çağrıyorum 5 kişiden 3 ü geliyor yapıyorum 5 i de gelirse yoğunluk var yarına anca çıkar diyorum, ee ben efendilik yaptım anlamadı kimse şimdi bende işin çakallığını yapıyorum yani esnafı müşteri çakal olmaya zorluyor. ki ben günde max 5 kişiyle muhattap oluyorum çıkmacı 100 150 kişi çontayı yakıyordur adam ne yapsın, memlekette herkes dolandırıcı.

chatlaxs
17-01-2019, 10:49
Trde bu işi yazılanlar gibi yapan yok yada ben görmedim. Mesela kendim ebay'da parça numarası ile çıkma parça arayıp bulup dünyanın öteki ucundan satın alabiliyorum. Ama Tr de böyle imkan yok malesef, Komple araç fotosu konup parça parça satılık yazılıyor, arayıp soruyorsun şu parça varmı gel burda bak diyor satan arkadaş. Dolayısıyla fiyatta yok. Hatta aracı ilk aldığım zaman çok aradağım göğüslük çerçevesini İzmirde bi çıkmacıda buldum telefonda görüştük bu parça varmı dedim var dedi ne kadar dedim satmıcam şimdi dedi :D
Böyle bişeye başlayacaksanız öncelikle orjinal parça numarası yazılmalı ki arayan bulunabilsin, detaylı fotoğrafları çekilmeli, yapılabiliyorsa parçanın temizliğide yapılmalı, yağlı kirli koymak yerine tertemiz alacak da durumuna karar verebilir. Fiyatı mutlaka yazılmalı. Kendi sitenizde online satışa çıkarabilirsiniz. Hiç işi bilmeyen müşteri için araç şasi numarası yada marka model girilip o araca ait satışta olan tüm parçalarınız listelenir, Birde şöyle bişey diyim büyük parçalar bi şekilde bulunuyor fakat trim parçaları o parçalara ait küçük vidalar, tıpalar somunlar vs eminim benim gibi arayıp bulamayan vardır. Ebayda vidaları bile tek tek fotolayıp yayınlayan satıcılar denk geliyor. Kısacası layıkıyla yapılırsa ülkedeki bi eksiklik giderilir kanımca

Sahibindende çekici kamyon çıkmacı buldum mesela tek tek fotoğraflamışlar ilanlara ama fiyatlar temsili gene :)

https://i0.shbdn.com/photos/94/37/31/x16_6109437313f2.jpg

KÖROĞLU
17-01-2019, 11:01
chatlaxs bahsettiğin mantık bende hakim, ama işi yapanlar içinde olanlar bu şekilde yapılamayacağını söylüyor.

Bunu da müşteri portföyündeki insan profiline bağlıyorlar. Çıkmacıların tavrından ben de muzdaribim, eğitimsiz ve iletişimi zayıf insanlar mesleğin genelini oluşturuyor.

Ama günde 150 tane adamla uğraşıp bana far lazım diye arayan adama nasıl muamele edilir bilemedim.

Her sektörde çürük müşteri var, burada da vardır illaki ama potansiyel sanırım çok yüksek.

Temizlik ve detaylı foto kısmı tam düşündüğüm sistem zaten. Hatta öyle ki kargo aşaması bile özenli olmalı.

Ama bunu anlayan müşteri de olur anlamayan müşteri de, hedef kitleyi doğru belirlemek lazım.

B16
17-01-2019, 11:13
chatlaxs bahsettiğin mantık bende hakim, ama işi yapanlar içinde olanlar bu şekilde yapılamayacağını söylüyor.

Bunu da müşteri portföyündeki insan profiline bağlıyorlar. Çıkmacıların tavrından ben de muzdaribim, eğitimsiz ve iletişimi zayıf insanlar mesleğin genelini oluşturuyor.

Ama günde 150 tane adamla uğraşıp bana far lazım diye arayan adama nasıl muamele edilir bilemedim.

Her sektörde çürük müşteri var, burada da vardır illaki ama potansiyel sanırım çok yüksek.

Temizlik ve detaylı foto kısmı tam düşündüğüm sistem zaten. Hatta öyle ki kargo aşaması bile özenli olmalı.

Ama bunu anlayan müşteri de olur anlamayan müşteri de, hedef kitleyi doğru belirlemek lazım.

Bu işi yap, yapma demem ama hayalinde ki gibi olmayacağına her türlü iddiasına varım. Sen e-ticaret sitesi gibi çıkmacı düşünüyorsun ama anlattığın gibi Türkiye de yaparsan açık ve net söylüyorum AÇ kalırsın.
Çok uzun bir şekilde sana neden istediğin gibi olmayacağını bir iki kez daha istersen anlatabilirim ama tek tavsiyem beklentini düşür.
Sadece şöyle bir örnek verip kenara çekiliyorum.
Mantık olarak çıkma parça sıfır parçadan pahalı olamaz ve bu etik değil diye düşünüyorsun (ben öyle düşünüyorum en azından). Sıfır parça'nın tedarik süresi 2 ay ve senin elinde çıkması var. Parça arayan kişiye de acil lazım. İşte o zaman sıfır fiyatına çok yakın bir fiyata ürünü satınca kendi etik değerini bir kere çiğnedikten sonra anlarsın aslında hayalinde ki gibi olmayacağını

fthdrn
17-01-2019, 12:04
IMG]

Koltuğun fiyatını öğrenebildin mi alınabilir duruyor :D

KÖROĞLU
17-01-2019, 12:14
Bu işi yap, yapma demem ama hayalinde ki gibi olmayacağına her türlü iddiasına varım. Sen e-ticaret sitesi gibi çıkmacı düşünüyorsun ama anlattığın gibi Türkiye de yaparsan açık ve net söylüyorum AÇ kalırsın.
Çok uzun bir şekilde sana neden istediğin gibi olmayacağını bir iki kez daha istersen anlatabilirim ama tek tavsiyem beklentini düşür.
Sadece şöyle bir örnek verip kenara çekiliyorum.
Mantık olarak çıkma parça sıfır parçadan pahalı olamaz ve bu etik değil diye düşünüyorsun (ben öyle düşünüyorum en azından). Sıfır parça'nın tedarik süresi 2 ay ve senin elinde çıkması var. Parça arayan kişiye de acil lazım. İşte o zaman sıfır fiyatına çok yakın bir fiyata ürünü satınca kendi etik değerini bir kere çiğnedikten sonra anlarsın aslında hayalinde ki gibi olmayacağını

Ben sana da katılıyorum bir noktada, işin içindeki adama kulak asmak lazım. Ben fiyat olayına şöyle bakıyorum, çıkma mal sıfırına erişilebiliyorsa min %50 altına satılmalı.

Bazen fiyatlarda terste kalınıyormuş onu gördüm mesela bu konuda. Ben şahsen çıkma parçaya %50ödemeyi kabul ederim mal temiz ise.

Ya da 2 ay tedarik beklemek yerine arabam yürüsün diye çıkma parçaya (atıyorum kapı camı) sıfıra yakın yine öderim.

Burada sıkıntı milletin bunu kullanıyor olması. Benim hayal ettiğim gibi olmayacağı aşikar zaten o konuda hem fikiriz :)

chatlaxs
17-01-2019, 12:59
fthdrn koltuk güzel ama accorda sığmaz :D
şöylede bişey var temiz orjinal çıkma parçayı ben yan sanayi parasına alırım mesela, yan sanayi çamurluk davlumbazı tam oturmuyor ama orjinal parça öyle değil,

mesela şu zımbırtıyı 1 aydır arıyorum :D

http://oi68.tinypic.com/2w5pp8x.jpg

fthdrn
17-01-2019, 13:01
fthdrn koltuk güzel ama accorda sığmaz :D


[I[/IMG]

Servis minibüsü var ona koyardık link atsana :D

CafCaf
17-01-2019, 13:28
en mamtıklısı öyle bence sadece ve sadece çıkma online parça satışı yapılacak telefon olayı hiç olmayacak ama parçaların orjinal parça kodu detaylı resmi ve net fiyatı yazılıp adam online şekilde alacak. dükkan mükkan hikaye. bu tarz bir işi sadece far olarak yapmayı planlıyorum çıkma far stop online satış.

chatlaxs
17-01-2019, 14:19
Servis minibüsü var ona koyardık link atsana :D

koltuk güzel :D

1841 CIKMA ŞOFOR KOLTUĞU - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 610943731 (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-1841-cikma-sofor-koltugu-610943731/detay)

Low-Rider
17-01-2019, 14:25
Ben şuna katılmıyorum, "günde 150 tane adamla muhattap oluyorlar ondan böyle"

Arkadaş bütün iş yapan esnafı olsun, masa başında telefonla iş yapan olsun herkes bir şekilde günde 50-100-150 kişiyle iletişim kuruyor, kurmak da zorundaki iş yapsın.

Bir yerde alışveriş yaparken kasada kasiyer somurttuğunda diyor musunuz kendi kendinize, "aa ama günde 350 kişiye hizmet veriyor biri canını sıkmıştır" diye, bence demiyorsunuz.

VETTE
17-01-2019, 16:28
Trde bu işi yazılanlar gibi yapan yok yada ben görmedim. Mesela kendim ebay'da parça numarası ile çıkma parça arayıp bulup dünyanın öteki ucundan satın alabiliyorum. Ama Tr de böyle imkan yok malesef, Komple araç fotosu konup parça parça satılık yazılıyor, arayıp soruyorsun şu parça varmı gel burda bak diyor satan arkadaş. Dolayısıyla fiyatta yok. Hatta aracı ilk aldığım zaman çok aradağım göğüslük çerçevesini İzmirde bi çıkmacıda buldum telefonda görüştük bu parça varmı dedim var dedi ne kadar dedim satmıcam şimdi dedi :D
Böyle bişeye başlayacaksanız öncelikle orjinal parça numarası yazılmalı ki arayan bulunabilsin, detaylı fotoğrafları çekilmeli, yapılabiliyorsa parçanın temizliğide yapılmalı, yağlı kirli koymak yerine tertemiz alacak da durumuna karar verebilir. Fiyatı mutlaka yazılmalı. Kendi sitenizde online satışa çıkarabilirsiniz. Hiç işi bilmeyen müşteri için araç şasi numarası yada marka model girilip o araca ait satışta olan tüm parçalarınız listelenir, Birde şöyle bişey diyim büyük parçalar bi şekilde bulunuyor fakat trim parçaları o parçalara ait küçük vidalar, tıpalar somunlar vs eminim benim gibi arayıp bulamayan vardır. Ebayda vidaları bile tek tek fotolayıp yayınlayan satıcılar denk geliyor. Kısacası layıkıyla yapılırsa ülkedeki bi eksiklik giderilir kanımca

Sahibindende çekici kamyon çıkmacı buldum mesela tek tek fotoğraflamışlar ilanlara ama fiyatlar temsili gene :)

https://i0.shbdn.com/photos/94/37/31/x16_6109437313f2.jpg

Söylediklerinizde çok haklısınız.Kendi aracım olan 1994 model Astra F i önce hurdaya ayırıp sonra parçalarını sattım.parça kodu girerek koyduğum ilanlardaki müşteri kitlesi çok farklı ve bilinçli hiç sorun yaşamadım ama ilanı görüp arayan arayana ki uğraşmak zor.tek bir marka modelle başlamak istenilen detayı yakalamak konusunda çok daha verimli olacaktır.Mesela ben eski model opellerle uğraştığımdan astra vectra kadett ascona da kullanılan ortak bir çok parçayı bilirim ki yaptığım satışlarda da faydasını çok gördüm ama model ayısı arttıkça yetişmesi zor olacaktır.

KÖROĞLU
18-01-2019, 07:16
Ben şuna katılmıyorum, "günde 150 tane adamla muhattap oluyorlar ondan böyle"

Arkadaş bütün iş yapan esnafı olsun, masa başında telefonla iş yapan olsun herkes bir şekilde günde 50-100-150 kişiyle iletişim kuruyor, kurmak da zorundaki iş yapsın.

Bir yerde alışveriş yaparken kasada kasiyer somurttuğunda diyor musunuz kendi kendinize, "aa ama günde 350 kişiye hizmet veriyor biri canını sıkmıştır" diye, bence demiyorsunuz.

Bence kasiyer örneği çok oturmadı buraya.

Kasiyer malı okutur kredi kartını alır şifre ister geçer. Ama mutabakat yapıyorum ay sonları ba-bs formları için zaman zaman günde 50+kişi ile telefonda konuşuyorum min 2 max 5 dk kadar. Üsluplar konuşmalar öyle enteresan ki.

Ben aradığımda Merhaba ben Tolga, x firmasından mutabakat için arıyorum yardımcı olur musunuz diyorum.

Y firmasından biri arıyor ba-bs ye bakabilir miyiz ? Bakalım da kardeşim sen kimsin nerden arıyorsun bir kendini tanıt önce.

Şimdi çıkmacı olduğumuzu düşünelim adam senden twingo farı istiyor, biliyorum bunun 2-3 modelli var, model soruyorsun 96 diyor var diyorsun.

Gönderiyorsun, sonra diyor ki bizimki 97 imiş far-sinyal beyaz, sen gönderdin far beyaz sinyal sarı. Bu kimin suçu ?

He ben marka model şasi vermiş olmama rağmen sırf uzak diye bana malı çakan şerefsizler de var piyasada.

Her müşteri özeldir, az önceki örnekte can sıkan birisi yüzünden diğer bir firmayı aradığımda geçmişin etkisini siler konuşurum. Bunu yapmak mesele.

Ama insanların evirdiği bir meslek görüyorum ki bu, ben gibi hizmet kalitesine önem veren adamlar için zor :)

Low-Rider
18-01-2019, 08:21
Valla herkesin işi zor, herkes bir sürü insanla saçma sapan taleple uğraşıyor. Kasiyer örneği cuk oturmasa da benim bahsettiğim olayın gerçekliğini değiştirmiyor.

RSX
21-01-2019, 00:54
Günde ortalama 500 tane döner siparişi alan kasiyerin işi de zor hem dükkanın hesabını tut, hem telefonla sipariş al. :) Mesela çok yoğun olan ama her verdiğiniz siparişi tamı tamına yapan yerler var. Bu iş özveri ve doymuşlukla alakalı bence.

cess
21-01-2019, 06:32
Bence asıl sorun insanların okumaya üşenmesi ya da okuduğunu idrak edemeyecek kapasite de olmasıdır. Sahibinden e aracımdan çıkarttığım ön farları koydum. Her ilanımda yaptığım gibi önce temizledim, her açıdan fotolarını çektim, kusurlarını da çektim, parça kodlarını da yazdım, kaç model ve hangi kasaya ait olduğunu da yazdım. Buraya kadar olan herşey sizin düşündüğünüz yapıda aslında. Sonra birisi arıyor 2013 modele olurmu diyor, yok diyorum kasalar farklı bu 2011 model, ben bi ustama sorayım tekrar diyor. Birisi arıyor, benim aracım 2010 model olur mu, olmaz kardeşim seninki krom tabanlı bunlar siyah zeminli. Bir diğeri farlarda herhangi bir sorun varmı diyor, sol farda çatlak var diyorum, tamam o zaman diyor, e kardeşim ilanda fotosu da var açıklama kısmında da yazıyorya, okusana.

Yani siz istediğiniz kadar detay vs. verin ister istemez canlı destek verecek bir muhattap olmalı.

KÖROĞLU
21-01-2019, 07:07
Bence asıl sorun insanların okumaya üşenmesi ya da okuduğunu idrak edemeyecek kapasite de olmasıdır. Sahibinden e aracımdan çıkarttığım ön farları koydum. Her ilanımda yaptığım gibi önce temizledim, her açıdan fotolarını çektim, kusurlarını da çektim, parça kodlarını da yazdım, kaç model ve hangi kasaya ait olduğunu da yazdım. Buraya kadar olan herşey sizin düşündüğünüz yapıda aslında. Sonra birisi arıyor 2013 modele olurmu diyor, yok diyorum kasalar farklı bu 2011 model, ben bi ustama sorayım tekrar diyor. Birisi arıyor, benim aracım 2010 model olur mu, olmaz kardeşim seninki krom tabanlı bunlar siyah zeminli. Bir diğeri farlarda herhangi bir sorun varmı diyor, sol farda çatlak var diyorum, tamam o zaman diyor, e kardeşim ilanda fotosu da var açıklama kısmında da yazıyorya, okusana.

Yani siz istediğiniz kadar detay vs. verin ister istemez canlı destek verecek bir muhattap olmalı.

Aynen öyle, OKUMUYORUZ vir tane pvc makinası var ilanımda. Alt frezesi ayar gerektiriyor yazmışım.

Çok ta makul bir fiyat yazdım imalatı kapadığım için koyacak yerim yok diye, %50 altına diyelim o kadar uygun.

İlanı güncelledim, şu kadar olursa alayım, dedim olmaz ama orta yolu buluruz, 1-2 mesajlaştık.

Sonra "herhangi bir sorunu var mı" yazmış, ne denir bu insana şimdi ?

ahmet3425
21-01-2019, 11:06
zamanında 21 turbo varken klima kompressoru aldım cıkmacıdan alet arızalı cıktı taktık calısmadı. soktum geri goturdum iade almadılar allah belanızı versin haram zehir zıkkım olsun dedim cıktım. gittim sıfırını aldım taktık calıstı.

aynı 21 ile kaza yaptım tavan 2 kapı yan direk alt marsbiyel surucu koltugu gibi bir dolu parca icin benden 3000 tl istediler. 1500 teklif ettim hepsine azarlayıp gonderdiler beni dukkanlarından :)

2 gun sonra telefonum caldı 1500 e oke gel al parcaları dediler kaportacımla gittik aracın uzerinden kestirdik tavanı marsbiyeli herseyi yuklendik getirdik :)

caresiz durumda oldugunuzu anlarlarsa acımazlar, bu adamlar ticaret yapmanın dısında iyide insan sarrafı olmuslar.


bu işi turkiyede layıgı ile yapan var mı bilmiyorum illaki vardır ama cogunlugu malesef modern insan yiyen yamyam allah dusurmesin.

ardicli2000
23-01-2019, 11:10
en mamtıklısı öyle bence sadece ve sadece çıkma online parça satışı yapılacak telefon olayı hiç olmayacak ama parçaların orjinal parça kodu detaylı resmi ve net fiyatı yazılıp adam online şekilde alacak. dükkan mükkan hikaye. bu tarz bir işi sadece far olarak yapmayı planlıyorum çıkma far stop online satış.

Bilenler bilir, Bursa'da Almira'nın arkasında bir aynacı var. Adamda sadece ayna var. Hepsi çıkma. Ama o kadar çok var ki... Ustayla konuştum, ayrı buradan 3-5 kat büyük depo var dedi. Sahibi de orda, hani görsen bu adam milyonluk demezsin :) Ama Bursa'da nereye gitsen oraya yollar seni. Gelen gidenden benim başım döndü.

İçerde Range Rover lüks cip vardı. Baya anlayamadılar ama en sonunda yaptılar. Motorları ters takmışlar :D Biri açılırken diğeri kapanıyor.

Geldi sıra bana. Mondeo MK4 Titanium açılır kapanır açılı ayna var. Sol taraf çalışmıyor. "Abi ya motoru gidik ya bağlantılar sorunlu, bakalım" dedi. Gençten çocuk 30 yok. Ezbere açtı, getirdi güç kaynağını motor dönmüyor. Dedi motor gitmiş aynısını çıkma içini alıp takıcam orjinal dedi. 120 istedi. Eyvallah dedim işçilik vs makul.

Abi adam o ayna kalabalığına bir daldı. Hani ben arasam sabahtan akşama bulamam. Buldu getirdi bozuk çıktı :) Gitti 1 dk geçmedi bir tane daha getirdi :D

UIan aynacısın ayna motoru çıkarma anahtarı yok. İkili sivri uç girer ya yuvarlağa, adı ne bilmiyorum. Sokacak bastıracak çevireceksin. Ford da aynanın her tarafına yalıtım bile koymuş :)

Çocuk uğraştı açamadı. Keseyim dedi. Dedim nabıyon. Abi atçaz dedi. He tmm dedim. Dükkanın sahibi 5 dk uğraştı. Ev anahtarıyla açtı :D Aya kapağını da tornavidayla açtığından izi durur. Plastik levyesi yok adamlarda. İçeride milyonluk mal var la milyonluk :)

Sektör böyle inanılmaz.

16EC813
23-01-2019, 11:18
Bilenler bilir, Bursa'da Almira'nın arkasında bir aynacı var. Adamda sadece ayna var. Hepsi çıkma. Ama o kadar çok var ki... Ustayla konuştum, ayrı buradan 3-5 kat büyük depo var dedi. Sahibi de orda, hani görsen bu adam milyonluk demezsin :) Ama Bursa'da nereye gitsen oraya yollar seni. Gelen gidenden benim başım döndü.

İçerde Range Rover lüks cip vardı. Baya anlayamadılar ama en sonunda yaptılar. Motorları ters takmışlar :D Biri açılırken diğeri kapanıyor.

Geldi sıra bana. Mondeo MK4 Titanium açılır kapanır açılı ayna var. Sol taraf çalışmıyor. "Abi ya motoru gidik ya bağlantılar sorunlu, bakalım" dedi. Gençten çocuk 30 yok. Ezbere açtı, getirdi güç kaynağını motor dönmüyor. Dedi motor gitmiş aynısını çıkma içini alıp takıcam orjinal dedi. 120 istedi. Eyvallah dedim işçilik vs makul.

Abi adam o ayna kalabalığına bir daldı. Hani ben arasam sabahtan akşama bulamam. Buldu getirdi bozuk çıktı :) Gitti 1 dk geçmedi bir tane daha getirdi :D

UIan aynacısın ayna motoru çıkarma anahtarı yok. İkili sivri uç girer ya yuvarlağa, adı ne bilmiyorum. Sokacak bastıracak çevireceksin. Ford da aynanın her tarafına yalıtım bile koymuş :)

Çocuk uğraştı açamadı. Keseyim dedi. Dedim nabıyon. Abi atçaz dedi. He tmm dedim. Dükkanın sahibi 5 dk uğraştı. Ev anahtarıyla açtı :D Aya kapağını da tornavidayla açtığından izi durur. Plastik levyesi yok adamlarda. İçeride milyonluk mal var la milyonluk :)

Sektör böyle inanılmaz.

dersin ki roman yazmışsın haa ,akıcı bi şekilde okudum :D bi ara ugrayayım bende oraya sol aynam kırık
teşekkürler bilgi için

SekoLive
23-01-2019, 11:33
sene 2013 ibiza TDİ var araba motor kırdı

motor kılıçla parçalanmış gibi :)

çıkma motor aradık ikitelli sanayide ilk cıkmacı tecrübem ozaman oldu.

ortalama türkce konuşabilene az denk geliyorsun. arabayı buluyosun motor soruyorsun keyfine göre cevap veriyor . temizmi diyosun denedinz mi çalısıyormu soktuğunuz arabanın km neydi v.s. adamların ortalama cevabı aynı al dua edersın. kardesım dua tamamda iyimi kötümü edicez orasına bişey demiyorlar.

bu adamlara dellendım dedm ya arabayı böyle satacam yada sıfır motor almamız lazım... burak oto diye bir insan evladına rastaladım. adamda ithal edilmiş sifır tdi motorlar varmış. sandık halde sıfır son kalan motoru aldım cıkmacılara vericeğimden 2-3bin daha fazlasına sıfır motor aldım. bu adam hariç o sanayide benim girdiğim 20 dükkanın 15i istinasısz selam vermeyeceğiniz insanlar.

2-3 ay öncede aks salıncak v.s. lazım oldu tanıdgım daha once ıs yaptırdığım bir cıkmacıya gittim. adam z rot bağlantısı kesik salıncağı verdı yolladı bu abs olmayan modelde gereksiz diye tabi ustaya gidene kadar anlamadık mevzuyu can sıkıntısıyla. aradık olmuyrmus diye ya kaynak yapın bişey olmaz dedi:D götürdük malı iade ettk bu arada simdi aklıma geldi hala adama nakit verdiğim paranın yarısını almadık o gun ustunde yok dıye bidahada yol düşmedi bi arayacam simdi :D

bu sebeplerden ötürü allah kimseyi çıkmacıya düşürmesin. çıkmacılarda muhtemelen yazsa onlarında derdi vardır. ama kardeşim adam cıkmacıya düşmüşse anlaki zorda yani insan keyiften çıkmacıya düşermi :D

çaresiz hastalıktaki kötü niyetli doktor=sanayideki çıkmacılar

iyileri varsa şimdiden haklarını helal etsinler benim tecrübeler bu yönde. bu iş yapılmaz bu nedenden dolayı.