Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW N13B16 1.6 Motor Hakkında Tecrübelerim
Özgür Güneş
06-11-2018, 00:17
Herkese merhaba,
Ağustos 2016 tarihinden beri sahip olduğum(47 bin km de aldım) 2013 ocak üretimli 116i aracımda duyduğum ve yaşadıklarımı aktarmak istedim gece gece :) (şu an 85 bin km) Bu yazı kesin bir sonuç içermemektedir, kullanıma bağlı değişkenlik kesinlike göstermektedir. Bu yazdıklarımı problem olarak görüp görmemek tamamen kullanıcıya kalmış bir meseledir. Bu konuda bilmediklerimi de sizlerden duymak beni mutlu eder, şimdiden okuduğunuz için teşekkür ederim
Öncelikle bu motor hangi araçlarda var?
Ülkemizde 2012 yılında satılmaya başlanmış F20 116i-118i ve F30 316i-320i ed modellerinde kullanılmaktadır. 136 ve 170 hp güç üretmektedirler. Kimi rivayetlere ve dyno sonuçlarına göre(ki kesinlikle doğru) 150-180 hp gerçekte stock olarak verdiği güçlerdir. Ayrıca bu motorum temeli peugeot dan alınmıştır. Zamanla değişik varyasyonlarda değişik otomobillerde değişik kodlarla yer bulmuştur kendine. Peugeot da THP adı altında geçen motorla kardeştirler.
136 ve 170 lik ünite arasındaki farklılıklar nedir?
136 lık ünitede motor yağını soğutan bir parça ne yazık ki bulunmamaktadır, ama 170 lik ünitede bulunmaktadır. İki aracın egzoz çaplarında farklılık mevcuttur. Geriye kalanı ecudaki parametre farklılıkları...
Peki, neler yaşadım?
Öncelikle, bu süreçte arabamı yazılımlı da yazılımsız da kullandım ve şu an yazılımsız kullanıyorum. Değişmeyen bazı gerçekler var ki motor sağlam olsa da üzerindeki sarf malzemeler sorun çıkartıyor. Bunun ne zaman çıkartacağı sizin arabayı ne kadar zorladığınıza ve ne kadar iyi baktığınıza bağlı olarak değişmektedir. Arabanın üretim yılı ve ayına göre bu parçalar güncellenmiştir ve daha az sorun çıkarır hale getirmeye çalışılmıştır, evet bazı parçalarda bu başarı yakalanmıştır. Gelelim parçalara(parça oem kodlarını paylaşıyorum, realoem.com sitesinden inceleyebilirsiniz)
Turbo havalandırma hortumu(pcv)
OEM No: 11157608144
Krank kasnağı, ayrıca bu bölgeden motor terleme yapabiliyor, önemli bir sorun değil
Oem no: 11237638551
V kayışı
11287603348
Gergi Kolu
11287598832
Devri daim kasnağı
11517619020
Not: bu son 4 parçadan herhangi biri eskimiş ise 4 ünü birden değişiniz
Yardımcı su pompası
11518616992
Adı tam belli olmayan soğutma suyu hortumu
11537600586
Su pompası
11517648827
Termostat
11537600584
Genleşme kabı
17137642158
Şanzıman soğutucu(çok önemli, ben yaşamadım ama bu yüzden şanzıman yiyenler var)
17217600553
Yakıt pompası
16117243974
Dump valve
11657602293
Turbo emme hortumj(çok önemli! zamanla sıcaktan parçalanıyor)
13717597586
Turbonun giriş çıkışındaki soğutma suyu oringleri, ayrıca yağlamadaki oringler
Buji-bobin tüketmeyi sever arkadaş
Aklıma şimdilik bu kadar geldi, hatırladıkça aşağıda ekleme yaparım.
Peki sebebi nedir?
Sıcak çalışan bir motor, eco pro modunda daha da sıcak çalışıyor ve bu malzemeler daha da çabuk eskiyor. Yazılım da tetikleyen bir unsur. Durum böyle, kimisini yaşadım kimisini arkadaşlarım yaşadı. Güzel bir bilgi bankası olacağını düşünüyorum. Sahibi olan ve alacak arkadaşlar için de bir bilgilendirme olmuş olur.
ghibli06
28-03-2019, 08:12
tamamen stock sıfır aldığımız ve eşimin kullandığı f30 3.20 ed sahibiyiz, araç 80.000 km yi geçti, rutin bakımlar haricinde sadece genleşme kabını değiştirdik ama son 20.000 km dir araç bakımına 2.000-2.500 km kala yağ eksiltmeye başladı, 0.5-1 litre koyarak bakıma kadar devam ediyorum... yükleyip sorun yaşayan çok kişi var, kol çıkartanlar, kapak çatlatanlar, yatak saranlar... bence bu litredeki motorun maksimum gücü 170-180 hp , daha ötesini risk görüyorum...
enes_srb
28-03-2019, 08:34
Bilgiler icin tesekkurler eco pro da daha sicak calisma olayi ne acaba ilk defa duydum , birde 16 ile 20 ied arasinda piston farkliligi var demis bizim bi arkadasa borusandan bi ustada ne kadar dogru bilmiyorum
Özgür Güneş
28-03-2019, 10:43
tamamen stock sıfır aldığımız ve eşimin kullandığı f30 3.20 ed sahibiyiz, araç 80.000 km yi geçti, rutin bakımlar haricinde sadece genleşme kabını değiştirdik ama son 20.000 km dir araç bakımına 2.000-2.500 km kala yağ eksiltmeye başladı, 0.5-1 litre koyarak bakıma kadar devam ediyorum... yükleyip sorun yaşayan çok kişi var, kol çıkartanlar, kapak çatlatanlar, yatak saranlar... bence bu litredeki motorun maksimum gücü 170-180 hp , daha ötesini risk görüyorum...
Yani 300 hp yükleyip sıfır sorun binen arkadaşım var. Pistte gözümün önünde defalarca tur attı, belki 2 katım. Hiçbir sıkıntı yaşamadı. Sorun yaşamamak arabanda masraftan kaçmadan bilinçli kullanarak mümkün oluyor.
Ben aracımı 180-190 hp arası yüklemiştim sağlıklı olması için ama yağ soğutucu olmayınca stock 116i bile stock 118i den çok ısınıyor.
Sonradan yağ soğutucu oem şekilde taktırma maliyeti 3-4 bin tl civarındaymış, İstanbul’da yapan ustalar varmış. Ben yaptırmak istemiştim Ankara’da ama 5-6 bin masraf çıkmıştı ve daha önce yapmış olan usta yoktu. Cesaret edememiştim.
Genleşme kabım benimki de ruhunu teslim etmeye başlamıştı ki yazılım atmama rağmen, 90 binde sattığım zaman hala fabrikasyon kabı takılıydı. Büyük ihtimal bi 10 bin içinde çatlar zaten.
Şu turbonun emme tarafına kauçuk bir hortum var, o çok önemli, çok!!! Benim arabanınki epey süre önce ömürünü tamamlamış, arabanın önceki sahibi de tamir etmiş. Alt kısımdan tamirli olduğu için görmedim. Hortum parçalanıp turbo emmeden parçayı çekmiş ve sizlere ömür oldu. Sıfır turbo 10-15 bin tl olduğu için el mahkum tamir ettirdik. TR’nin en iyisi nere diye araştırıp 3000 tl ye yakın masraf oldu totalde bana. Ucuza kaçmak isteyenler için 1500 e hallolabilirdi.
Bilgiler icin tesekkurler eco pro da daha sicak calisma olayi ne acaba ilk defa duydum , birde 16 ile 20 ied arasinda piston farkliligi var demis bizim bi arkadasa borusandan bi ustada ne kadar dogru bilmiyorum
Yok öyle bir fark, emin olmasaydım belirtirdim. realoem.com sitesinden bakarak aynı olduğunu görebilirsiniz. Galiba mahle nin pistonlarını kullanıyorlar. Motor çok sağlam zaten, anlamıyorum nasıl kırıyorlar.
Tayfun-E30
28-03-2019, 12:24
Bmw tritec yerine bu prince motorlari koydu, psa gurubunun yani sira vanos vs de var..
Ben 0 dan 62k kmye geldim. 3.20ied 40.yil arabam
Turbonun o ringleri,
Dump valve (gfb taktim yerine piyasada cok cakmasi var dikkat etmek lazim)
Intake borusu (samco taktim yerine)
Bende superchips epc var hizli buji bitiriyor..
Bu arabadan cok satildigi icin cok kirilmasi vs supriz degil..
Bmw zaten el ustunde olmasi gereken bir araba..
Saglam bir blok ve cok performansli( capina hpsine gore tabiki yoksa ucmuyo araba)..
Cok korkucak bir yani yok yani biraz nazli..
Tayfun-E30
28-03-2019, 12:27
Mesela intake pipe yirtildiginda ben hemen sesinden anlayip onlem almistim.
tiMachine
28-03-2019, 12:47
Bilgilendirici, güzel bir yazı. Bilgisi olmayan kullanıcılar için önlem. Bugün bir motor bir şanzıman bir turbo dünya para
ghibli06
28-03-2019, 13:48
Yani 300 hp yükleyip sıfır sorun binen arkadaşım var. Pistte gözümün önünde defalarca tur attı, belki 2 katım. Hiçbir sıkıntı yaşamadı. Sorun yaşamamak arabanda masraftan kaçmadan bilinçli kullanarak mümkün oluyor.
Ben aracımı 180-190 hp arası yüklemiştim sağlıklı olması için ama yağ soğutucu olmayınca stock 116i bile stock 118i den çok ısınıyor.
Sonradan yağ soğutucu oem şekilde taktırma maliyeti 3-4 bin tl civarındaymış, İstanbul’da yapan ustalar varmış. Ben yaptırmak istemiştim Ankara’da ama 5-6 bin masraf çıkmıştı ve daha önce yapmış olan usta yoktu. Cesaret edememiştim.
Genleşme kabım benimki de ruhunu teslim etmeye başlamıştı ki yazılım atmama rağmen, 90 binde sattığım zaman hala fabrikasyon kabı takılıydı. Büyük ihtimal bi 10 bin içinde çatlar zaten.
Şu turbonun emme tarafına kauçuk bir hortum var, o çok önemli, çok!!! Benim arabanınki epey süre önce ömürünü tamamlamış, arabanın önceki sahibi de tamir etmiş. Alt kısımdan tamirli olduğu için görmedim. Hortum parçalanıp turbo emmeden parçayı çekmiş ve sizlere ömür oldu. Sıfır turbo 10-15 bin tl olduğu için el mahkum tamir ettirdik. TR’nin en iyisi nere diye araştırıp 3000 tl ye yakın masraf oldu totalde bana. Ucuza kaçmak isteyenler için 1500 e hallolabilirdi.
Yok öyle bir fark, emin olmasaydım belirtirdim. realoem.com sitesinden bakarak aynı olduğunu görebilirsiniz. Galiba mahle nin pistonlarını kullanıyorlar. Motor çok sağlam zaten, anlamıyorum nasıl kırıyorlar.
Tamam da 1.6 litre turbo olup da güç alınmayan araç var mı? Mesela şirkete Hyundai almıştım büyük turbo takildi, yazılım yapıldı araç bizim dizel E90 la yürüyordu... Bu motor çok potansiyelli bir motor değil derken bu arabadan güç alınmaz demek istemiyorum, yağ soğutucu turbo yazılım derken 15-20.000 TL harcayacaksam o parayı hangi turbo araca harcasam aynı sonucu alırım...
Carmageddon
28-03-2019, 13:59
Bilgi için teşekkürler. Bende 2016 3.20ied sahibiyim.
Ecopro da daha sıcak çalışması olayın katılıyorum. Geçen yıl uzun yol esnasında farkettim, ecopro modda en ufak bir sıkıştırma yapmadan seyrederken yağ sıcaklığı gözüme çarpmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam 120 santigrat derece gibi bir rakam görmüştüm. Sonradan araştırınca sürekli eco da sürmenin pek iyi olmadığını öğrendim hatta arada bir comfort veya sportta sıkıştırın falan diye tavsiye verenler bile oldu.
Özgür Güneş
28-03-2019, 14:05
Tamam da 1.6 litre turbo olup da güç alınmayan araç var mı? Mesela şirkete Hyundai almıştım büyük turbo takildi, yazılım yapıldı araç bizim dizel E90 la yürüyordu... Bu motor çok potansiyelli bir motor değil derken bu arabadan güç alınmaz demek istemiyorum, yağ soğutucu turbo yazılım derken 15-20.000 TL harcayacaksam o parayı hangi turbo araca harcasam aynı sonucu alırım...
15-20 bin harcamak gerekmiyor ki zaten, diyelim standart bir 320i ed veya 118i sahibisiniz. Downpipe yapıp bujileri iridyum olarak değişirseniz stage 1 210-220 beygir civarı binebilirsiniz. Yok ben daha fazla para harcamak istiyorum daha fazla güç istiyorum diyenler için motor 300 beygire kadar rahatlıkla kaldırıyor. Fazlası için, 400 hp civarları, motora girmek gerekiyor. Geçenlerde görmüştüm bir tane ama...
Şahsen 116i 316i yüklenmesi sakıncalı araçlar, yağ çok çok fazla ısınıyor. Stock araca bile lazım bana sorarsanız. 180 beygirken bile yüksek ısı problemi çektim. Körfez’de yazın 3. turda artık yağ 140 derece olduğu için pite girmek zorunda kalıyordum. Zilyon tane yağ denedim hepsinde sonuç aynı.
Ha ben sadece roll yaparak zorlarım, iki yanlarım, keyifli olur diyen arkadaşlar için stage 1 de de sorun çıkmayabilir. Ben kendi kişisel kullanımım için bu yorumu yapıyorum.
Yazın uzun yolda giderken yağ sıcaklığı 125 in altına hiç düşmüyor, 135 lere kadar çıkabiliyor stock 116i lerde. Hızım da 120 civarı. Arkadaşın stock 118i de 110-120 derece arası oluyor mesela aynı koşullarda.
ghibli06
28-03-2019, 14:52
15-20 bin harcamak gerekmiyor ki zaten, diyelim standart bir 320i ed veya 118i sahibisiniz. Downpipe yapıp bujileri iridyum olarak değişirseniz stage 1 210-220 beygir civarı binebilirsiniz. Yok ben daha fazla para harcamak istiyorum daha fazla güç istiyorum diyenler için motor 300 beygire kadar rahatlıkla kaldırıyor. Fazlası için, 400 hp civarları, motora girmek gerekiyor. Geçenlerde görmüştüm bir tane ama...
Şahsen 116i 316i yüklenmesi sakıncalı araçlar, yağ çok çok fazla ısınıyor. Stock araca bile lazım bana sorarsanız. 180 beygirken bile yüksek ısı problemi çektim. Körfez’de yazın 3. turda artık yağ 140 derece olduğu için pite girmek zorunda kalıyordum. Zilyon tane yağ denedim hepsinde sonuç aynı.
Ha ben sadece roll yaparak zorlarım, iki yanlarım, keyifli olur diyen arkadaşlar için stage 1 de de sorun çıkmayabilir. Ben kendi kişisel kullanımım için bu yorumu yapıyorum.
Yazın uzun yolda giderken yağ sıcaklığı 125 in altına hiç düşmüyor, 135 lere kadar çıkabiliyor stock 116i lerde. Hızım da 120 civarı. Arkadaşın stock 118i de 110-120 derece arası oluyor mesela aynı koşullarda.
Downpipe, adam gibi oil cooler, Inter cooler, turbo, yazilim vb.ni 1.8t ye yapınca 450+HP alırken, bunu yeni N serisine yapınca 350-300 HP ancak alınıyor, potansiyelli-potandiyelsiz farkı bu oluyor, hacim farkına takilmayin fazla bu motor yapısıyla alakalı...
Tayfun-E30
28-03-2019, 15:15
Stock motorda 1.8t 450hp+ saglikli yuruyor yani?
ghibli06
28-03-2019, 15:45
Stock motorda 1.8t 450hp+ saglikli yuruyor yani?
Aynen öyle, ülkemizde potansiyeli çok geç keşfedildi..
Tayfun-E30
28-03-2019, 17:49
Mesela a3 ile s3 un internalleri aynimi? Pompa enjektor bobin turbo vs tabiki farkli olucaktir..
ghibli06
28-03-2019, 18:39
Mesela a3 ile s3 un internalleri aynimi? Pompa enjektor bobin turbo vs tabiki farkli olucaktir..
Hocam potansiyel bu işte, agu ise yüklemeye devam yok piston kolu diyorsan zebil gibi al tak fiyatlar komik, uydur kaydırak gerek yok, ayrica internal girip 900 alan çok arkadaşım var, N serisinde ne yapılır? Var mı daha iyi pistonu kolu?
ghibli06
28-03-2019, 18:49
Sanırım burada POTANSİYEL lafini herkes farklı anlıyor, bu şunun gibi , Afrika'da koşan atlete çok iyi koşu ayakkabısı verirsen o kişi derece yapar, 'ama ben ayakkabı verdim yoksa kosamiyordu' diyemezsiniz , potansiyeli varmış ufak bir iyileştirmeye potansiyeli ortaya çıktı demelisiniz... 4 cyl N serisinde o potansiyel yok işte, turbolu herhangi bir motordan artisi yok, var diyen beri gelsin, haa 25 yıllık bmw giyim ve de aynı motorlu arabadan var daha ne diy ..
Tayfun-E30
29-03-2019, 06:05
Bence haklisiniz ama soyle dusunun , tsi ile kiyaslarsak bana gore kesinlikle daha basarili potansiyelli bir makina.. yanilmiyorsam bizdeki zf sanzumani auidi a8de falan kullaniyor.
N20b20 olsaydi arabalarimiz bir tek yazilimla 300hp.. belkide aguyla n20 kiyaslamak daha dogru.
Soft tuning ile keyifli gezilebilen bir araba 200+ ama kronik sorunlari, trim sesleri otomobil meraklisi olmayan birisini bezdirebilir en azindan bu segmentteki bir arabanin daha problemsiz olmasini beklerdim..
Bir yandan ben bu arabayi alirken c kasa ile kiyasladim rwd bir arac istiyordum onda hic dogru duzgun motor donanim secenegi yoktu, bana kalirsa mercedes kesinlikle daha kaliteli problemsiz bir araba..
tiMachine
31-03-2019, 14:56
Bence haklisiniz ama soyle dusunun , tsi ile kiyaslarsak bana gore kesinlikle daha basarili potansiyelli bir makina.. yanilmiyorsam bizdeki zf sanzumani auidi a8de falan kullaniyor.
N20b20 olsaydi arabalarimiz bir tek yazilimla 300hp.. belkide aguyla n20 kiyaslamak daha dogru.
Soft tuning ile keyifli gezilebilen bir araba 200+ ama kronik sorunlari, trim sesleri otomobil meraklisi olmayan birisini bezdirebilir en azindan bu segmentteki bir arabanin daha problemsiz olmasini beklerdim..
Bir yandan ben bu arabayi alirken c kasa ile kiyasladim rwd bir arac istiyordum onda hic dogru duzgun motor donanim secenegi yoktu, bana kalirsa mercedes kesinlikle daha kaliteli problemsiz bir araba..
Mercedes daha kaliteli, daha az problemli ama o da harbi amca arabası. Yürümüyor namıssız
golgeoyunu03
31-03-2019, 15:18
eco pro modunda bakım daha erken geliyor diye biliyorum
rain man
31-03-2019, 18:38
Çok iyi bilgiler.
Ben her seferinde bu 1.6 n13 olarak belirtilen motorlu 1 ve 3lere niyetleniyorum ve her seferinde vazgeçiyorum. Çok sorunsuz bir motor değil ve bence günlük kullanıcının bariz sorunlar yaşaması bunu göstermeye yeter. O yüzden bundanda 2000 cc 184 hplik motor sanki sorumsuzluk noktasında daha mantıklı? Gerçi onlarında fiyatları artıyor cazibesi kalmiyor gibi.
denizhandinc
09-07-2024, 13:49
Herkese merhaba,
Ağustos 2016 tarihinden beri sahip olduğum(47 bin km de aldım) 2013 ocak üretimli 116i aracımda duyduğum ve yaşadıklarımı aktarmak istedim gece gece :) (şu an 85 bin km) Bu yazı kesin bir sonuç içermemektedir, kullanıma bağlı değişkenlik kesinlike göstermektedir. Bu yazdıklarımı problem olarak görüp görmemek tamamen kullanıcıya kalmış bir meseledir. Bu konuda bilmediklerimi de sizlerden duymak beni mutlu eder, şimdiden okuduğunuz için teşekkür ederim
Öncelikle bu motor hangi araçlarda var?
Ülkemizde 2012 yılında satılmaya başlanmış F20 116i-118i ve F30 316i-320i ed modellerinde kullanılmaktadır. 136 ve 170 hp güç üretmektedirler. Kimi rivayetlere ve dyno sonuçlarına göre(ki kesinlikle doğru) 150-180 hp gerçekte stock olarak verdiği güçlerdir. Ayrıca bu motorum temeli peugeot dan alınmıştır. Zamanla değişik varyasyonlarda değişik otomobillerde değişik kodlarla yer bulmuştur kendine. Peugeot da THP adı altında geçen motorla kardeştirler.
136 ve 170 lik ünite arasındaki farklılıklar nedir?
136 lık ünitede motor yağını soğutan bir parça ne yazık ki bulunmamaktadır, ama 170 lik ünitede bulunmaktadır. İki aracın egzoz çaplarında farklılık mevcuttur. Geriye kalanı ecudaki parametre farklılıkları...
Peki, neler yaşadım?
Öncelikle, bu süreçte arabamı yazılımlı da yazılımsız da kullandım ve şu an yazılımsız kullanıyorum. Değişmeyen bazı gerçekler var ki motor sağlam olsa da üzerindeki sarf malzemeler sorun çıkartıyor. Bunun ne zaman çıkartacağı sizin arabayı ne kadar zorladığınıza ve ne kadar iyi baktığınıza bağlı olarak değişmektedir. Arabanın üretim yılı ve ayına göre bu parçalar güncellenmiştir ve daha az sorun çıkarır hale getirmeye çalışılmıştır, evet bazı parçalarda bu başarı yakalanmıştır. Gelelim parçalara(parça oem kodlarını paylaşıyorum, realoem.com sitesinden inceleyebilirsiniz)
Turbo havalandırma hortumu(pcv)
OEM No: 11157608144
Krank kasnağı, ayrıca bu bölgeden motor terleme yapabiliyor, önemli bir sorun değil
Oem no: 11237638551
V kayışı
11287603348
Gergi Kolu
11287598832
Devri daim kasnağı
11517619020
Not: bu son 4 parçadan herhangi biri eskimiş ise 4 ünü birden değişiniz
Yardımcı su pompası
11518616992
Adı tam belli olmayan soğutma suyu hortumu
11537600586
Su pompası
11517648827
Termostat
11537600584
Genleşme kabı
17137642158
Şanzıman soğutucu(çok önemli, ben yaşamadım ama bu yüzden şanzıman yiyenler var)
17217600553
Yakıt pompası
16117243974
Dump valve
11657602293
Turbo emme hortumj(çok önemli! zamanla sıcaktan parçalanıyor)
13717597586
Turbonun giriş çıkışındaki soğutma suyu oringleri, ayrıca yağlamadaki oringler
Buji-bobin tüketmeyi sever arkadaş
Aklıma şimdilik bu kadar geldi, hatırladıkça aşağıda ekleme yaparım.
Peki sebebi nedir?
Sıcak çalışan bir motor, eco pro modunda daha da sıcak çalışıyor ve bu malzemeler daha da çabuk eskiyor. Yazılım da tetikleyen bir unsur. Durum böyle, kimisini yaşadım kimisini arkadaşlarım yaşadı. Güzel bir bilgi bankası olacağını düşünüyorum. Sahibi olan ve alacak arkadaşlar için de bir bilgilendirme olmuş olur.
4 yıllık 2013 F20 (n13) kullanıcısı olarak bu konuya bir güncel çekeyim mutlaka başına gelenler ve araştırma yapanlar olacaktır onlara referans olur.
Öncelikle bu motor aslında motor bloğu ve performans olarak sağlam bir motor olmasına rağmen sarf malzeme konusunda zayıftır ve karakteri gereği yüksek sıcaklıkta çalışan bu motor sıcaklık nedeniyle sarf malzeme parçaları çabuk deforme etmektedir.
Bahsettiğim parçalar alıntı yaptığım mesajda konu sahibi tarafından tek tek yazılmıştır. Bu parçaların çoğunu bende değiştirmiş bulunmaktayım muhtemelen 100 binin üzerindeki her n13 kullanıcısı da bu parçaları sırayla değiştirecek. İyi yanı parçalar bütçeyi çok sarsacak şeyler değil. Kötü yanı sanayiye çok git gel yaptırıyor.
Buraya kadar bir özet geçtim fakat burada azami dikkat edilmesi gereken şey alıntıda yazıldığı gibi şanzıman yağ soğutucusu
Bu parçanın ömrü kullanım şekline bağlı olarak 120k-130k km civarı bitiyor parça bozulunca motor suyunu(antifriz) şanzıman yağına karıştırıyor. Ben bu parçayı başıma ihale almayayım diye 110 binde değiştirmiştim fakat 2 sene olmadan parça tekrar patladı. Genleşme kabındaki su eksilmesiyle beraber şanzımandaki ufak vuruntulardan başıma geleni anlayıp sanayiye doğru uzadım. Aracı lifte kaldırdık ve beklenen oldu şanzımandan tahin pekmez kıvamında yağ-su karışımı akıyordu. Daha önce sadece yağ değişimi yaparak sorunu giderenleri bildiğimiz için 2 tur yağ değişimi ile beraber şanzıman karteri ve filtresi değiştirerek şu an problemi çözmüşüz gibi duruyor. Erken teşhis edemeyip uzun süre yağ su karışımı ile araca binmeye devam edilirse şanzımanda sorun yaşayanlarda var ve şanzıman revizyon istiyor.
Not: 2 yıllık Oem marka (Alman malı F ile başlayan BMW Oem üreticisi isim vermek yasak olabilir diye marka yazmadım ama bilen biliyodur) şanzıman soğutucusu neden patlar nasıl patlar bilmiyorum. Bu markanın 2022 üretimi bazı parçalarda üretim hatası olduğunu duydum bir kaç yerden. Belki de sahteydi bu da diğer ihtimal.
Kazasız belasız sürüşler
Seyfettin777
09-07-2024, 20:06
Bahsettiğiniz F*** markasının ön takım ve burç gibi elemanlarında da ciddi bir sorun var ve bu sadece bizlere has değil yabancı forumlarda da tartışılmış.
F***, üretimi Almanya'dan Meksika, Çin gibi işçilikte düşük maliyet yüksek kar konseptinde çalışan ülkelere kaydırmış, ancak bu da ürünlerin kalitesinde sert bir düşüşe sebep olmuş gibi görünüyor.
Yakın zamanda arkadaşımın e39 528'ine şaft takozu taktırdık dağılmıştı, şaftta balans falan da yoktu söküldü vs. 20k kilometre sonra takoz dağılınca yine değiştirdik, o da yine dağılmasa da balans yapıp titremeye başlayınca parçacı yan sanayi tavsiye etti, işin garibi taktığımız son ürün Türk menşei görünüyor, son taktığımız parçada henüz bir titreme/dağılma da olmadı adı yan sanayi olsa da mal.um markadan iyi gibi.
Lemförder'in de Türkiye üretimi türevleri var ancak Alman üretim olanlarına göre nasıldır bilemiyorum, artık marka kadar üretim yeri de mesele...
Özgür Güneş
19-07-2024, 08:11
Konu sahibi olarak içten yanmalı mevzusundan emekli oldum :) elektrikliye geçin, sıfır dert ahahaha. Konunun yaşadığını görmek mutlu etti. Şanzıman yağ soğutucu problemi de yaygın, yaşamadığım için yazmamışım muhtemelen.
Ayrıca şunu da söyleyeyim, bütün markaları ve çeşitli viskozitede yağları denedim. Bu motor en çok shell in %100 sentetik 5w30 larını seviyor, özellikle bmw onaylı alırsanız çok iyi olur.
Bu çok gizli F Febi-Bilstein mı? Alman diye ben de tercih ediyorum bazen araçlarımda. O ise mahle vs alternatiflere bakalım
OMTechJr.
19-07-2024, 10:55
Valla ismini gizleyecek falan bir durum görmüyorum. Benimki kullanıcı yorumu, febi nin ürünlerinin hiç birinden hiç memnun kalmadım yakın çevremde kimseye de tavsiye etmiyorum. Alternatifi varsa Mahle, Lemförder vs tavsiye ediyorum. Sıfır ön takım yapılmış bone stock araba, muntazam kullanımda 1 sene (5000km) sonra yine ön takımdan ve kulaklardan sesler vermeye başladı. Bir daha sıfırdan yapıldı. O yüzden bence doğruluk payı var.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.