PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 Turbo bmw motorları ile 1.6 turbolar



TaGo
17-03-2018, 22:03
Arkadaşlar birkaç gündür yeni araç bakmamın ve aslında bir bmw aşığı olmamında verdiği etkiyle; çok değişik bir buhranla karşı karşıyayım. 1.6 turbo motorlar sadece yazılımla bile 240hp leri bulabiliyorken, 2.0 turbo olan motorlar o güçlere ulaşamıyor görünüyor.

Örnek olarak 520i lerdeki motorun 2.0 lık motorum destroke modeli olduğu söyleniyor. Ancak bu motorlar yazılımla, gerçek 520il yani gerçek 2.0 turbo motorlara yazılım uygulanmış hallerinden daha fazla güç alıyor...

Yani 520i 1.6 170 hp lik motorlar nasıl oluyorda 520il olan 2.0 184 hp lik motorun destroke modelşyken. Yazılımla bile hacim küçültülmüş halinden fazla verim alır??

vectra-tuner
17-03-2018, 22:10
1.6 170 Hp olan Benzinli .. 2.0 Benzinli g30 252 Hp ve 1.6 Çip ile ancak standart G30 kadar gidebilir .. Siz Dizel ile benzinliyi kıyaslıyorsunuz

TaGo
17-03-2018, 22:30
Hayır anlamamışsın.benim kıyasladığım normaldeki 520i motorundaki 1.6 turbo ile aynı kasanın 520il sindeki yada yine 2012 model 320i lerindeki yada z4 2.0 lardaki 2.0 184 hp likmoyor

Schumi
17-03-2018, 22:33
Ben bir ara baya F30 328 baktım. 2.0 twinscroll tek turbo 245 hp stok halde. Teknik verileri ve yazılım olarak önü açık bir motordu. Ama buna sebeplerden biriside üzerindeki turbonun oldukça büyük olması. Sizin bahsettiğiniz baz 2.0 makinada daha küçük bir turbo geldiği için aynı güçler çıkmıyor bence.

mert5
17-03-2018, 22:35
Anlamayanlar için :

sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-asim-oto-dan-bmw-5.20li-borusan-cikisli-hatasiz-20.800km-de-532269938/detay)

997TT
17-03-2018, 22:38
Dedıgı motor faklı, 520Li de kı motor. Ona da yazılım yapınca 250hp cıkıyor.
Ayrıca ısını bılen yazılımcı, 520i de ki 1.6 motordam 260 hp lere kadar alabılır.

TaGo
17-03-2018, 22:50
İşte mantık hatası yokmu burada? 2.0 ların destroke örneği olan 1.6 motor 250 hp değerlr alabiliyorken. Motorun orjibaline sahip 2.0 motor nasıl yazılımla anca 240hp lere geliyor. Bu durumda 1.6 daki turbo 2.0 dakine göre bayamı büyük?

Schumi
17-03-2018, 23:02
1.6 motorun 2.0 olanın destroke olanı olduğunu sanmıyorum ben. Öyle olsaydı kıran F30'lar motoru doğru krank kol piston ile 2.0 toplardı. Ki çok fazla kırılan F30 1.6 var.

TaGo
17-03-2018, 23:11
Kardeş zaten 3 serilerindeki değil 5 serilerindeki farklı motor kodlu 1.6. 3 lerle aynı değil

Schumi
17-03-2018, 23:18
Kardeş zaten 3 serilerindeki değil 5 serilerindeki farklı motor kodlu 1.6. 3 lerle aynı değil

Alla alla. Yemeyip içmeyip sürekli motor mu üretip türetiyor bu BMW. Takip edemez oldum ben. :)

levent
18-03-2018, 01:22
Alla alla. Yemeyip içmeyip sürekli motor mu üretip türetiyor bu BMW. Takip edemez oldum ben. :)

520i deki 1.6 motor, N20B16
520i, 320i deki 2.0 184 lük ünite N20B20 abi.

Öncelikle kıyaslanan bunlar.

Aslına bakıldığında orta karar yazılım ile 1.6 olan 50 hp 60 nm alıyor
2.0 olan 70hp 50nm civarı alıyor.

bknz. 1.6

BMW Serie 5 F1x - 2010 -> 10/2016 520i stage 1 - BR-Performance - Motor optimisation (https://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/5-bmw/571-serie-5/579-f1x-2010-10-2016/6943-520i/)


2.0

BMW Serie 5 F1x - 2010 -> 10/2016 520i stage 1 - BR-Performance - Motor optimisation (https://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/5-bmw/571-serie-5/579-f1x-2010-10-2016/584-520i/)

br-performance ın dynosu dynodynamics idi yanlış hatırlamıyorsam bu arada.

2.0 hacimde 20i ile 28i arasında da piston vs farkı var aslında aynı gibi görünse de

Şöyle bi site paylaşayım, hemen farklar görülebiliyor burada.

BMW N20 Engine | Tuning, turbo upgrade, problems, specs, oil (http://mywikimotors.com/bmw-n20/)

Ufuk
18-03-2018, 08:06
N20 ile n13 çok farklı.
245 olan n20b20a 184 olan n20b20b . Yazılım olarak önleri çok açık değil özellikle 28lerin. 20ilerin arada 60hp kadar pay olduğu için önü açık.
Tr'de kırılan gümüş gri 228i var. Tek araba zaten.Tanıyanda vardır belki. N13 kadar çıt kırıldım değil elbette.Ama vag grubunun 2lt'si gibi de değil.
Birtane kırmızı içi sportline dışı m 328i var orj haliyle motor kıran. 80bin km'de servis bakımlı.
C2VTS nickli arkadaşa zamanında çok araştırıp çok arayıp n20 f30 aldık. Kendisi de yazar. Önü öyle çok açık bir motor değil.n20b16 nın açık, b20b'nin açık ama b20a'nın değil.
11247624616 kol'ların parça numarası.İkiside aynı.
2013ün 8.ayına kadar üretilen 459sonlu parçada sonradan 11258606461 olmuş.Yani 2013 8.ay sonrası 461 olmuş n20b'de. Hafifletme var ataleti göz önünde bulundurarak. 482gr 20i'nin. 470gr 28i'nin. Tabi levent yukarda yazmış o daha iyi bilir. Piston haricinde kol krank aynı.
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=QOp5-dvXxtk)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=hcZoxGe5xpk)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=R4W74ur-tGo)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=TXJUH7ovCf4)
Amerika'da da çok fazla kıran var. Zincir ve krank sorunu var. Son videoda zincir kopardığı belli oluyor. N13 gibi blok kırılmıyor genelde. Motor içi rektefiye ile toplanabiliyor.
Sonuç olarak n54/5 olmadığı sürece yada m50ye dönmediğimiz sürece motor sağlamlığı hala vag grubu gibi değil.

TaGo
18-03-2018, 10:16
Heh sonunda demek istediğim anlaşıldı :))

peki stage 1 yazılım filtre eksoz vari işlemler ile biz 20 i yi nereye çıkarabiliriz? aynı motora sahip 28i yi nereye çıkarabiliriz?

sormamın sebebi.z4 gibi bir araçta bu versyonlar arası 15.000 tl ler oynaması

levent
18-03-2018, 10:32
Heh sonunda demek istediğim anlaşıldı :))

peki stage 1 yazılım filtre eksoz vari işlemler ile biz 20 i yi nereye çıkarabiliriz? aynı motora sahip 28i yi nereye çıkarabiliriz?

sormamın sebebi.z4 gibi bir araçta bu versyonlar arası 15.000 tl ler oynaması

yazılım filtre egzoz cooler methanol kit vb ile

184 lük ünite, 280-290 olur abi ortalama. +100 hp diyelim..

245 lik ünite, 300-310 olur abi. +70hp diyelim..

vectra-tuner
19-03-2018, 08:46
Bmw 3.30i 2.0 B48 252 Hp motor var, 184 Hp Benzinli motor olduğuna dikkat etmemişim... Yeni jenerasyon G30'larda kullanılan B48'in yeni alaşımdan üretildiği hem hafifletildiği hemde dayanımı yükseltildi.

Bmw'lerde zincir uzaması kopması hem Dizel hem Benzinlide ciddi sorundu., İşin kötü tarafı Zincir değişimi için motor indiriliyor...

B48 Çok verimli bir motor Çift vanos + Değişken valf lift var.

bilalMW
19-03-2018, 09:30
bmw b48 - ekşi sozluk (https://eksisozluk.com/bmw-b48--4887242) kim yazmışsa ağzına sağlık.

997TT
19-03-2018, 10:57
2.0 245hp motordan 310hp alinir ama birkac parca degismeli,yoksa motor kirilmaya gidiyor.
520i 170 lik motor 270hp mumkun.

sword
19-03-2018, 11:16
e90 258hp 3.30 ile f30 3.28 245hp denemıstık 328 bi tık önde gidiyordu ama kullanım 328 cok daha güzel teknolojık

C2VTS
19-03-2018, 11:38
N20 ile n13 çok farklı.
245 olan n20b20a 184 olan n20b20b . Yazılım olarak önleri çok açık değil özellikle 28lerin. 20ilerin arada 60hp kadar pay olduğu için önü açık.
Tr'de kırılan gümüş gri 228i var. Tek araba zaten.Tanıyanda vardır belki. N13 kadar çıt kırıldım değil elbette.Ama vag grubunun 2lt'si gibi de değil.
Birtane kırmızı içi sportline dışı m 328i var orj haliyle motor kıran. 80bin km'de servis bakımlı.
C2VTS nickli arkadaşa zamanında çok araştırıp çok arayıp n20 f30 aldık. Kendisi de yazar. Önü öyle çok açık bir motor değil.n20b16 nın açık, b20b'nin açık ama b20a'nın değil.
11247624616 kol'ların parça numarası.İkiside aynı.
2013ün 8.ayına kadar üretilen 459sonlu parçada sonradan 11258606461 olmuş.Yani 2013 8.ay sonrası 461 olmuş n20b'de. Hafifletme var ataleti göz önünde bulundurarak. 482gr 20i'nin. 470gr 28i'nin. Tabi levent yukarda yazmış o daha iyi bilir. Piston haricinde kol krank aynı.
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=QOp5-dvXxtk)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=hcZoxGe5xpk)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=R4W74ur-tGo)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=TXJUH7ovCf4)
Amerika'da da çok fazla kıran var. Zincir ve krank sorunu var. Son videoda zincir kopardığı belli oluyor. N13 gibi blok kırılmıyor genelde. Motor içi rektefiye ile toplanabiliyor.
Sonuç olarak n54/5 olmadığı sürece yada m50ye dönmediğimiz sürece motor sağlamlığı hala vag grubu gibi değil.

Ufuk'un dediği gibi N20 320i lerden bende var oldukça memnunum. Ben daha öncede N13 kullanıyordum. Biz alırken araştırdık sadece yazılım ile 240-260hp lerin mümkün olduğu söyleniyor, Ufuk detayları anlatmış zaten.Ben 116i kullandığım zaman 328i hayalim vardı. Son 1.5 senede piyasanın yükselmesinin dışında 28i lerde ekstra bir artış oldu, neredeyse 316i almak üzereyken aradığımız gibi bir N20 bulunca bizde 2.0 320i sahibi olduk. Tabi kişinin beklentilerine görede değişir, ama yakın zamanda yazılım yapınca 250hp civarı çıkacak olması bana fazla fazla yeter. Stock motor içi ile 320hp gibi beklentileriniz varsa tabiki aradığınızı bulamazsınız.N20 320i lerde donanımlı ve kilometresi düşük araç bulmak oldukça zor diğer bir sıkıntıda bu.

Schumi
19-03-2018, 20:03
Ben 116i kullandığım zaman 328i hayalim vardı. Son 1.5 senede piyasanın yükselmesinin dışında 28i lerde ekstra bir artış oldu

Aynen öyle. Yaklaşık 2 senedir 328i leri takip ediyorum. En iyileri 110-120 bandına alınabiliniyorken çok ciddi fiyat artışı oldu. Sıfır araçlara gelen zam ve ÖTV dışında büyük bir fark geldi bu araçlara. Sayılarıda az. Yurt dışında stok motor içi hibrit yada farklı turbo ile geri kalan intercooler vs.vs. destekleyici modifiyeler ile 400 hp üstüne çıkan araçlar var ki bu benim için yeterliydi. Geri kafalı olabilirim ama 250hp de olsa 1.6 motorlu BMW'ye binmek istemiyorum. Yüksek model M serisine de binemeyeceğim için 400 hp civarı yavru M gibi 328i ler çok cazip. OEM turbo ile önü çok açık olmayabilir 328'lerin 320'lere göre ama 328 lerin sıkıştırması 10 iken 320 ler 11. Daha fazla basıncı kaldırabilir farklı turbo ile.

C2VTS
19-03-2018, 20:40
Aynen öyle. Yaklaşık 2 senedir 328i leri takip ediyorum. En iyileri 110-120 bandına alınabiliniyorken çok ciddi fiyat artışı oldu. Sıfır araçlara gelen zam ve ÖTV dışında büyük bir fark geldi bu araçlara. Sayılarıda az. Yurt dışında stok motor içi hibrit yada farklı turbo ile geri kalan intercooler vs.vs. destekleyici modifiyeler ile 400 hp üstüne çıkan araçlar var ki bu benim için yeterliydi. Geri kafalı olabilirim ama 250hp de olsa 1.6 motorlu BMW'ye binmek istemiyorum. Yüksek model M serisine de binemeyeceğim için 400 hp civarı yavru M gibi 328i ler çok cazip. OEM turbo ile önü çok açık olmayabilir 328'lerin 320'lere göre ama 328 lerin sıkıştırması 10 iken 320 ler 11. Daha fazla basıncı kaldırabilir farklı turbo ile.
1 serisi aldığımız zaman 328i lere baktığımda şuanki arabamla aynı renk aynı jantlı sportline,benim şuanki aracımda olmayan nbt hafıza ısıtma vb. donanımlarıda olmasına rağmen boyasız 50 binde araç 115 bin tl falandı. 2.0 320i ler bana başta uzak geliyordu satamam, piyasası yok diye ama istediğimiz gibi araç buluncada aldık.Şuanki piyasaya baktımı yine 2.0 320ler çok daha mantıklı aynı temizlikteki 328-320(2.0) 40 bin tl ucuz 328 den.Üstelik aradaki fiyat farkının yarısına neredeyse tüm istediklerinizi yapabilirsiniz araca.

Sadık Özyer
20-03-2018, 12:18
Bahsi geçen 320i deki motorlardan bahsediyor 2 lt 184 hp bu motorun destroke hali f10 520i 1.6 170 Hp olarak kullanıldı.Aynı zamanda aynı motor 328i de de var. 245 hp civarında..
320i ED deki 1.6 motorla alakaları yok 520i deki motorun.
520i lere yazılım yapılınca 320i ED lerden daha çok güç alınıyormuş deniliyordu ama kesinlikle 320i den fazla güç alınamaz.

utkunoa
20-03-2018, 12:33
Bahsi geçen 320i deki motorlardan bahsediyor 2 lt 184 hp bu motorun destroke hali f10 520i 1.6 170 Hp olarak kullanıldı.Aynı zamanda aynı motor 328i de de var. 245 hp civarında..
320i ED deki 1.6 motorla alakaları yok 520i deki motorun.
520i lere yazılım yapılınca 320i ED lerden daha çok güç alınıyormuş deniliyordu ama kesinlikle 320i den fazla güç alınamaz.

biz nasıl alıyoruz o zaman anlatırmısıız cidden neye dayanarak yazdın bunu :)

Sadık Özyer
20-03-2018, 13:19
biz nasıl alıyoruz o zaman anlatırmısıız cidden neye dayanarak yazdın bunu :)
utku 520i den sadece yazilimla 1.6 motordan 270 hp aliyor musunuz ?

utkunoa
20-03-2018, 13:26
yazılım downpipe intercooler alabiliyoruz evet

C2VTS
20-03-2018, 13:36
yazılım downpipe intercooler alabiliyoruz evet
Ben aracıma yazılım yaptırmayı düşünüyorum N20 320i 184 hp motordan sadece yazılım ile alınan değer nedir? bide yazılım downpipe intercooler yapılınca alınıcak değerler nedir?

Sadık Özyer
20-03-2018, 17:25
yazılım downpipe intercooler alabiliyoruz evet

ayni setuptan bahsediyorum Utku .sen nerdeyse stage 3 yapmissin araci

mannerboy
20-03-2018, 17:41
Sonunda gerçek bmw motoru N20 184 ler sahiplenilmeye başlandı :) bende aradım bulamadım 4. f30 umu aldım hepsi farklı renk yazılımlı dp cooler injenli 245 hplik de bindim ama motor kopucak diye korkuyorum.2.0 hacimli olanın yazılım dplisini merak ediyorum

TaGo
20-03-2018, 20:38
Ben z4 lerin; 2.0 ve 2.8 versyonlarına yönelme kararı aldım. Ama 184 hp çok ama çok düşük bir beygirgücü, 245 hp ise stock haliyle anca rezil olmamayı sağlar diye düşünüyorum. O sebeple hangisi alınırsa alınsın yazılım,egsoz filtre üçlüsü yapılacak. Çok bir getiri olmuyorsa zaten joker olarak kendimi 3.5 versyona ikna etmeye çalışıyorum. Onlarında 2010 model olmaları ve km lerin çok olması düşündürüyor. Yoksa diğerleri 2012 ve çoğu 100.000 km lerin hep altınfa

arnawood omer
09-07-2019, 18:30
Evet 184lük n20nin güncel stage-1/2 durumları nelerdir var mı yapan kıran?
En son bi arkadaşın videosu vardı tek yazılımla 280 hp almıştı g-force yazılımla...
Var mı farklı örnekler?

kifoz
09-11-2021, 21:37
n20b16 F10 520i (170 hp) ile x1 16i (143 hp) arasında ne fark var? ikiside aynı motor kodlu, eşime x1 almayı düşünüyorum yazılımla 220-230 hpleri rahatıkla görebiliyor muyuz?

utkunoa
10-11-2021, 11:06
evet cok rahat 245 hp 350 nm stock internals yapılabilir

cnzdmr
10-11-2021, 13:10
2 yıla yakındır n20 320i kullanıyorum stage 1 yazılım ile beraber.

63mm olan egzoz capını 328i lerdeki gibi 76mm olacak şekilde krom egzoz sistemi ile yeniledim. Motorda da K&N kutu içi filtre var yalnızca.
Bi ara catless downpipe yaptım ancak hem ses hemde koku artışı sebebiyle orj katı geri koydum.

Yaza doğru büyük intercooler koymayı planlıyorum, aracı daha da rahatlatacaktır.

100-200 ölçmüştüm bir kaç kez, 15.5 gibi bir rakam almıştım ortalama 3. köprü yolunda.

Genel olarak memnunum, ufak tefek şeyler harici pek servise gitmedim. 5-7k km arası yağ değişimi yapmaya özen gösteriyorum.
Tek memnun olmadığım konu araç soğukken Direct Injection sistemi sebebiyle gelen dizel motor sesi. ısınınca çok azalıyor ancak o zamana kadar kulak tırmalıyor.

Bir de motorun biraz sarsıntılı çalışması gibi durumlar oluyor, bence bunun asıl sebebi ülkemizdeki kötü benzin kalitesi. her zaman benzin aldığım yerden almazsam araç direk farkediyor sanki bunu.

328i ile 320i n20 motorlar arasındaki tek fark egzoz capı ve piston sıkıştırma oranları. Baya bi araştırdım farklı region lara gönderilen araçlarda farklılıklar olabiliyor. Utku söylemişti hatta n20 320i lerin ve 328i lerin pistonlar aynı diye. Türkiyeye gelenlerde sanırım ayrım yapmamışlar. Pistonları açıp bakmadım tabi ama öyle bir durum varsa bizim gibi 320i sahipleri için güzel bir avantaj.

Schumi
11-11-2021, 22:38
2 yıla yakındır n20 320i kullanıyorum stage 1 yazılım ile beraber.

63mm olan egzoz capını 328i lerdeki gibi 76mm olacak şekilde krom egzoz sistemi ile yeniledim. Motorda da K&N kutu içi filtre var yalnızca.
Bi ara catless downpipe yaptım ancak hem ses hemde koku artışı sebebiyle orj katı geri koydum.

Yaza doğru büyük intercooler koymayı planlıyorum, aracı daha da rahatlatacaktır.

100-200 ölçmüştüm bir kaç kez, 15.5 gibi bir rakam almıştım ortalama 3. köprü yolunda.

Genel olarak memnunum, ufak tefek şeyler harici pek servise gitmedim. 5-7k km arası yağ değişimi yapmaya özen gösteriyorum.
Tek memnun olmadığım konu araç soğukken Direct Injection sistemi sebebiyle gelen dizel motor sesi. ısınınca çok azalıyor ancak o zamana kadar kulak tırmalıyor.

Bir de motorun biraz sarsıntılı çalışması gibi durumlar oluyor, bence bunun asıl sebebi ülkemizdeki kötü benzin kalitesi. her zaman benzin aldığım yerden almazsam araç direk farkediyor sanki bunu.

328i ile 320i n20 motorlar arasındaki tek fark egzoz capı ve piston sıkıştırma oranları. Baya bi araştırdım farklı region lara gönderilen araçlarda farklılıklar olabiliyor. Utku söylemişti hatta n20 320i lerin ve 328i lerin pistonlar aynı diye. Türkiyeye gelenlerde sanırım ayrım yapmamışlar. Pistonları açıp bakmadım tabi ama öyle bir durum varsa bizim gibi 320i sahipleri için güzel bir avantaj.

Zamanında 328i niyetlendiğim için aratırmıştım. 328i lerin pistonları farklı ve sıkıştırma oranı daha düşük çünkü fabrikasyon daha yüksek turbo basıncı var. Yani aslında 328 ile 320 ye aynı modifiyeler yapılsa, aynı turbo, cooler vs.vs. 320 bi tık daha hızlı olur 328i e göre yüksek sıkıştırmadan. Ama tabi vuruntu ihtimalide bi tık artar. Atlan deve bir fark yoktu ama sıkıştırma oranlarında.

cnzdmr
12-11-2021, 07:23
Zamanında 328i niyetlendiğim için aratırmıştım. 328i lerin pistonları farklı ve sıkıştırma oranı daha düşük çünkü fabrikasyon daha yüksek turbo basıncı var. Yani aslında 328 ile 320 ye aynı modifiyeler yapılsa, aynı turbo, cooler vs.vs. 320 bi tık daha hızlı olur 328i e göre yüksek sıkıştırmadan. Ama tabi vuruntu ihtimalide bi tık artar. Atlan deve bir fark yoktu ama sıkıştırma oranlarında.

328i 10.1
320i 11.1 sıkıştırma oranları. İnternette yazan değerler bunlar. Geri kalan herşey aynı zaten motorda.

Bende downpipe varken hiç vuruntu olmuyordu, ama orj katı geri koyunca ya da benzin kalitesinin düşüklüğünden ya da bilmiyorum bi kaç kez başıma geldi.
Maslak Shell den hep benzin alırsam olmuyor ama ne zaman istasyon değişsem araç biraz saçmalıyor.

Sonuç olarak f30 kasanın hakkı 2.0 motor. uzun yol olsun, ara hızlanmalar olsun baya keyifli hale geliyor.

c20let
28-09-2024, 07:27
Peki 1.6 hacimli bu f10 motorlarını (n20) 2.0’a çevirmek mantıklı mı? Böyle bir işlem uygulanabilir sanırım ama atılan taş ürküttüğümüz kuşa değer mi?