PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E46 Facelift Cabrio Hakkında



Revo55
12-03-2018, 20:41
Merhabalar techturkey ailesi ,

Hali hazırrda kullandığım leon mk3 fr kırmızı aracım var. Baya bi ekstra yaptım günlük olarak kullanıyorum. Günde yaklaşık 100 km uzun yol yapıyorum. Aracımın yakıtından gidişinden gayet memnunum.

Size sormak istediğim konu e46 cabrio'ya geçmek ne ölçüde doğru olur ?

İlanlarda beğendiğim taş çatlasın 1-2 araç var. Onlar haricini pek beğenemedim.

Cabrio araç zor mudur ? Hardtop'lu araçlar var hardtopu söküp takmak kolay mıdır ? Cabriodaki olası sorunlar ve maliyetleri aşağı yukarı nedir ?

Leon aracımın maşallahı var bakımdan bakıma kullanıyorum. Alacağım bmw illa ki sanayiye alıştıracaktır ama ne ölçüde?

Yardımcı olursanız sevinirim iyi akşamlar dilerim.

Grimlord
12-03-2018, 21:37
Merhabalar techturkey ailesi ,

Hali hazırrda kullandığım leon mk3 fr kırmızı aracım var. Baya bi ekstra yaptım günlük olarak kullanıyorum. Günde yaklaşık 100 km uzun yol yapıyorum. Aracımın yakıtından gidişinden gayet memnunum.

Size sormak istediğim konu e46 cabrio'ya geçmek ne ölçüde doğru olur ?

İlanlarda beğendiğim taş çatlasın 1-2 araç var. Onlar haricini pek beğenemedim.

Cabrio araç zor mudur ? Hardtop'lu araçlar var hardtopu söküp takmak kolay mıdır ? Cabriodaki olası sorunlar ve maliyetleri aşağı yukarı nedir ?

Leon aracımın maşallahı var bakımdan bakıma kullanıyorum. Alacağım bmw illa ki sanayiye alıştıracaktır ama ne ölçüde?

Yardımcı olursanız sevinirim iyi akşamlar dilerim.

Tenteli araç kullanmadım ancak hardtopluyla alakalı bir kaç fikir verebilirim.
Hardtoplu araba eklemli araba demek, yani üst taraf tamamen bağımsız gibi düşünebiliriz ( ön cam harici )
Bu tarz arabaların tavan motorları ve rekorları ciddi pahalıdır. Benim aracım 99 model SLK idi, aldığım arkadaş motoruna yaklaşık 2 bin liraya yakın para vermişti. Sıfır fiyatını hiç söylemeyeyim. :) Motor Hella markaydı.
Tavanı bakımsız yada arızalı araca asla bulaşmayın, "nolacak ben yaptırırım" demeyin. Sanayiye gittiğinizde ustalar cabrio araçta geldiğinizi görünce hemen çay kahve ne varsa ikram ediyorlar, hiç beklemediğiniz bir ilgiyle karşılaşıyorsunuz. Niye mi? Yağlı müşterisiniz de ondan. En kötü sizden 500-600 lira kazanacak :)
Trim sesine takıksanız size göre değil, onu söyleyeyim. Benim aracın tavanında sıkıntı olmamasına rağmen yaz günleri araç güneşe maruz kaldığında tavan lastiklerinde Beethoven orkestrası çalıyordu,üstelik lastikler de yeniydi. ( haftada bir silikon spreyle kesiyordum sesi ancak)
Günlük kullanacaksanız, hele bir de araçta lpg varsa bagaj tamamen iptal zaten. 1 Küçük bavul anca sığıyordu benim araca.
Tenteli araç sanırm daha avantajlıdır tabii ancak tenteli olduğu zaman da kışın çok daha fazla soğuk alıyor ( hardtopa kıyasla)
Yırtık falan varsa sanırım artık tamir edilebiliyor tente.
Tentenin veya motorun düzgün çalıştığını düşünürsek bakım masrafı fazla birşey yok, 1-2 senede bir tente motorun yağı falan yenileniyor. Açılıp kapanmasına bakılıyor hepsi bu. Sizde silikon spreyle plastiğin ömrünü uzun tutarsanız çok daha uzun seneler sorunsuz kullanabilirsiniz. Ancak araçlar eskidikçe bozulması kaçınılmaz oluyor.
Ben çok kısa sürede olsa bu keyfi tattım, yazın akşamları böyle esintide falan inanılmaz keyifli oluyor. Ben sahile falan inemedim tabi, anca bozkırda sürdüm :)

Zorbey
12-03-2018, 22:08
E46 bakımlı olmazsa elektronik aksamda sorun yaşatıyor. Ayrıca performans bakımından sizi üzecektir. Çok istekli değilseniz aracınızdan vazgeçmeyin derim.

E36 Cabrio tente 0 fiyatı 3000 tl, geçen hafta 2.650 tl'ye hardtop aldık. E46'da bu rakamlar biraz daha yükseliyor. Ayrıca üst posttaki arkadaşın dedikleri çok doğru :)

TarikS
13-03-2018, 02:20
Ben 1,5 yılı geçkin süre 330ci cabrio kullanmıştım 2006 model, son ağustos üretimlerinden, E46'da sunulduğundan bile bihaber olduğum opsiyonları olan, hep iyi andığım bir araçtı

Yaz-kış kullandım, karda buzda gittim, -15 derecede çıktım gezdim, yağmurda karda hep yan gitti zaten, hiç ciddi bir problem yaşamadım. 92bin milden 119bin mile kadar kullandım ki takribi 160 bin km ile 200bin km arası oluyor. Leon'u bir saniye bile hatırlamayacak kadar keyifli bir araba olur. He şu da var; "yeni, her zaman yenidir".

Marş motoru, yakıt pompası aklımda kalan problemler oldu ki her arabada başa gelen şeyler. Çıkma parçalarla ucuza bulabilirsiniz. Marş motoru değişiminde parçanın 4 katı işçilik ödemiştim ama burada öyle olmaz tabii. ($50'a $200)

Ben alırken tavan açılıp kapanmıyordu. Sahibi Audi servisinde çalışan bir mekanikti. Bunu tamir et öyle alayım dedim gitmiş bakmış bir sigorta değişimiyle sorun çözülmüştü. Bendeyken de bir kere olsun sorun yaşatmadı.

Ben genelde soğuğa karşı hassas değilimdir gayet severim belki ondan ama kumaş tavanla ilgili olarak normal bir arabaya göre hiçbir izolasyon eksikliği, soğukluk vs. hissetmedim. Rüzgar sesi veya trim sesi problemim de yoktu ki benimki mekanik aksam hariç epey hor kullanılmış da bir arabaydı. Aldığımda frenler ve süspansiyon komple bitik haldeydi, ona rağmen.

Onun dışında en önemli tavsiyem şu olur: mümkünse harman kardon'lu alın eğer bir araç beğenirseniz. Onunla beraber yaz kış üstünden inmek istemezsiniz

He mevcut şartlarda eğer bir miktar ekstra benzin maliyeti ve olası sürpriz masraflar bütçenizi sarsacaksa Leon'un yerine riskli bir seçim olur. En basitinden yağ bakımınız bile daha pahalıya mal olacak. Uzun yol yakıt tüketimi anlamında korkmayın, müsrif bir araba değildir. Şehir içinde de sanırım 320 de 330 da aynı yakar

KemalHDH
13-03-2018, 03:43
Leondan sonra E46 Cabrio, önünüzde 30.000 liralık çek varken 60.000 liralık soruya cevap verme riskini almak gibi olur bence ama eğer adam akıllı birşey çıkarsa (ki sanmıyorum) keyfi bambaşka olur.

Revo55
14-03-2018, 18:02
Yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim tek tek okudum mesajları :)

Anladığım kadarıyla çok ciddi beğeneceğimiz bi e46 olmadıkça geçmek pek iyi durmuyor. Ben yine de takipte kalayım e46'ları takipte kalacağım. Özellikle son mesaj durumu anlatmış :)