Orijinalini görmek için tıklayınız : 200+ bin km üstünde araç almak
foreverkings
13-02-2018, 08:36
https://www.youtube.com/watch?v=rdMRBY4O7mE
Merak ettiğim, bir araba aldık. Problem yok ama km yüksek.
4 silindirli bir motoru rektifiye etmek kaça patlar?
ercan26esk
13-02-2018, 09:14
Merak ettiğim, bir araba aldık. Problem yok ama km yüksek.
4 silindirli bir motoru rektifiye etmek kaça patlar?
min. 5000 TL patlar....
mimarsertac
13-02-2018, 09:20
345.000km`de Jeep Cherokee 4.0 aldim 3 ayda 354.000`e geldi. Gram yag eksiltme yok sanzuman harika. Araba bakimliysa km pek de onemli degil.
İbrahim Erdem
13-02-2018, 09:21
Tamamen nasıl bakıldığına ve motorla alakalı. gereken bakımları yapıp motora herhangi bir zorlamada bulunmadıysa 200k da %85 ve üstü zor değil.250k da taş gibi araçlar da var 180k da motor sıfırlamış olanı da var.
Ama bu 200k nın büyük bir kısmını lpg de kullandıysa subap lastikleri eskimeye başlar.
KemalHDH
13-02-2018, 09:26
200.000in üzerinde olupda alacağım iki marka var biri Merso diğeri Toyota. Servis bakımlı olması kaydıyla.
Aman aman komple boyalı olsun da hasar kayıtlı olmasın diye düşünen bir kitlenin kilometreye de sınır getirmesi oldukça anlaşılabilir bir durum.
Ben mesela 100bin kmdeki vw yerine 250bindeki mazdayı alırım.
İş araçta bitiyor kilometresinde değil.
ben almam, ama 100-200k arası araçların çoğu da 200k üstü gerçekte:))
10 yaşın üstündeki araçların %80i 200bin üstündedir zaten
7-8 yaşından büyükse dizel ise ve düşük km ise bana tuhaf geliyor. Araba yatsın diye dizel almak saçmalık geliyor belki bakımları bile aksatıldı bakılmadı düşük km olması bir anlam ifade etmiyor açıkçası bazen. Kilometresi yüksek araba illa belli bir bakımdan geçmiştir diye düşünüyorum. 290 binde aldığımız araba 350bine geldi memnunuz sıkıntı yok.
Aman aman düşük km olsun düşük km candır algısından kurtulamadık. Arabanın 50binde canı alınmış ama olsun, o düşük km:)
Ahmetfikri
13-02-2018, 14:29
BAT9
dizel motoru arabada 4 yaşında ama 7000kmde olduğu için hiç bakım yapmayan 65yaşındaki müşterinin turbo sarınca attığı çığlıkları duymanı isterdim :)
irfanakbas
13-02-2018, 14:34
Merak ettiğim bir konu özellikle HDİ ve multijet dizeler 200 bin üzeri çok sıkıntı yaşatır mi?
hddsheriff
13-02-2018, 14:38
312 bin km de caddy aldım expertizde (ciddiye almadım) %98 çıktı motor. Hiç bir sıkıntısı vs yok. km si yüksek araba yoktur bakımsız araba vardır ;)
2 ay önce 98 model 260 bindeki e39 bmw Aracımı expere soktum motor %80 çıktı.
2012 model citröen c4 dizel 120 binde aracı soktum oda %80 çıktı. Tamamen bakimla alakali. Benden önce ve bendeyken her 10bin kmde 5w30 yağ koyulmuş. Bakımları zamanında yapılmış ise problem ckmaz. 50 binde motor yakan da olur
Km takıntısı olanlar km düşürülmüş araçları alıp sineye çekiyor genelde. Düşük modelli araçlarda bu kolay anlaşılabilir ama yaşını almış araçlarda genelde servis vs kaydı olmadığı için anlaşılmıyor.
İlk arabam olarak 230binde twingo almıştım. 4-5 ay kullandım. Buradan birine sattım sanırım hala biniyor. Km takıntısı bence fiyat kırmak için ya da düşük kmli araçların phalı satılabilmesi için uydurulmuş birşey. Çünkü örnek veriyorum kayış. KAyışın hem yaş hem km ömrü mevcut. 2 aynı yaşta bir kmsi düşük bir kmsi yüksek aracı hesaba katarsak ikisinde de bu değişmesi lazım. Yani yüksek kmyle mukayese edildiğinde %25 pahalı olmasının gereği yok.
bosporuss06
13-02-2018, 14:45
Genelde 10 yaş üzeri 5 serisi bmw aldığım için,sık başıma gelen bi durum.Geçmişi iyi olduktan sonra enteresan şekilde masraf etmeden binebilirsinde,az km de alıp ocağına incir ağacıda dikilebilir.
Erdem K.
13-02-2018, 14:56
Km takıntısı olanlar km düşürülmüş araçları alıp sineye çekiyor genelde. Düşük modelli araçlarda bu kolay anlaşılabilir ama yaşını almış araçlarda genelde servis vs kaydı olmadığı için anlaşılmıyor.
İlk arabam olarak 230binde twingo almıştım. 4-5 ay kullandım. Buradan birine sattım sanırım hala biniyor. Km takıntısı bence fiyat kırmak için ya da düşük kmli araçların phalı satılabilmesi için uydurulmuş birşey. Çünkü örnek veriyorum kayış. KAyışın hem yaş hem km ömrü mevcut. 2 aynı yaşta bir kmsi düşük bir kmsi yüksek aracı hesaba katarsak ikisinde de bu değişmesi lazım. Yani yüksek kmyle mukayese edildiğinde %25 pahalı olmasının gereği yok.
7 ay kadar kullandım sattım gitti Murat :) 1 kere bile yolda bırakmadı :) sadece arka tekerlek rulmanı ses yaptı değiştirdim :)
bakımlı ise yüksek km.nin sıkıntısı olmayabilir... ama yüksek km bir çekince uyandırmıyor değil :)
250 bin km de doblo aldım sattım hala biniyor sorunsuz.
500 bin km de 2010 doblo söktük gömleklerde çizik yoktu..
Ömürlük bence.
günlük koşturmacada kullanmalık Golf 2 aldım, 270 binde. adam tüp 3 ay önce takıldı diyor evrakı gösteriyor, lastiği yeni aldım diyor evrakı gösteriyor vs. arabanın da yaşına göre kasası iyiydi kilometresine bakmadım bile :)
vtec powe®
13-02-2018, 16:46
km nin bazı markalar için hiç önemi yok, bakımda önemli tabi
2008 model 105 binde boyasız punto soktuk expere, motor %65 cıktı, 2 kere tekrar edildi test sonuc aynı.
2003 model 190 binde civic soktuk expere motor % 95 cıktı
araçların ikiside lpg li.
erhanarici18
13-02-2018, 17:42
kim ne derse desin psikolojik bi sınır var
2008 model 218 binde bi toyotam var ilk sahibinden aldım
adam tam bi ruh hastasıydı yağı suyu bakımı gelmeden yapardı motor mükemmel durumda
bir iki kere pazara götürdüm kapıyı açan fiyat değilde km sordu
blumenberg
13-02-2018, 19:46
200km üstüne hiç gelmiyo ki arabalar. bende onu anlamıyorum :)
benim aldığım her 200 -300 bin km bandındaki araba , yağ yakıyordu belli bir miktarda.benim o yağ yakmama muhabbetine pek inanasım gelmiyor :confused: illaki yakarı oluyor biraz
11 binde aldığımız E320 şu an 282bini devirdi, hala her göbeği ilk günkü performansta dönebiliyorum. :)
Ufak tefek yağ kaçağıdır, bolt-on tarzı dışarıdan sökülüp takılan parçalar(kasnak, kayış vs.) ve sensörler de zaten yaşı/km'si gelince veya kontrollerde değişim ihtiyacı görüldükçe her bakımda değiştiği için benzin pompası cortlaması harici yolda kalmadı. Ama bakımlara bakınca 45binden beri olan kayıtlara şöyle bir göz attım 25 bin TL'ye yakın KDV öncesi hesap çıktı. Km'de 10 kuruş bakım maliyeti yapıyor. :D
Bu tecrübeden sonra da eğer bakım kayıtları duruyorsa bir test sürüşü yapar sonrasında da km'ye takılmadan alır giderim ben. Honda için de geçerli BMW, Mercedes için de. Sorunlu araba yoktur, bakımsız araba vardır bence, Land(Range) Rover hariç. :D
Expertizde motor gücü %60-70 çıkan arabanın motoru da bitmiş demek değildir. En basitinden oksijen sensörü sorunluysa arıza lambası yakmasada performans düşer yakıt artar. Maks 300 tl al sana %95 motor dedikler durum. Ben bakım olayına da çok inanmıyorum. Garanti süresinde yağ yakan, kol çıkaran, yatak saran, şanzıman kitleyen araçlarda var. Bunlar hem sıfır hem bakımları yetkili servis tarafından yapılmış araçlar. Bu yüzden bakım felan bir kenara. Bence olay şu. Belli bir km sorun çıkarmayan araç artık işin ******su oluyor. Kompedanı oluyor. Acı patlıcan oluyor kırağı çalmıyor felan. 150 bin üstü araçlar daha sorunsuz bile olabilir düşük km olanlardan. En azından rüştünü ispatlamış. Ama şuda var. Aradığım özel bir araç yoksa, yada bütçeme göre ayağımı yerden kessin diye birşey aramıyorsam 100.000 üstü araç bakmam. Hiç 50 bin üstü almadım.
ChuckBartowsKi
14-02-2018, 00:10
145.000 de aldığım infiniti fx30ds vardı 2013 model 200.000 e geldi 1 yıllık süreçte ve neredeyse hiç sıkıntı yaşamadım eski sahibi de ben de yetkili servis dışında hiç bir yere gitmedik hep iyi bakılmıştı fakat bir de 79.000 de 5.20D aracım vardı resmen sanayi günlükleri gibiydi araba tamamen bakıma ve kullanıma bağlı bence...
Servis bakımlı olduktan sonra sorun olmaz ama burada psikolojik engeller var. Boyalı, parçası değişmiş, kmsi yüksek araba kullanmayan birisi için adım atması zor olabilir.
Ben motor, aktarma organları ve yürüyen aksam dışında arabanın içine takılıyorum.
Birisi özellikle bazı BMW kullananlara bu konuda kapsamlıca eğitim vermeli ya da arabayı satmamalı. Motoru taş gibi olan arabanın içi neden hayvan mezarlığı gibi neden...
201 binde vw caddy 2008 model satın aldım. Şuan kullanmaktayım .Sıfırdan bu km ye kadar yetkili servis bakımlı ve hiç tereddüt etmeden aldım. İyiki de almışım çok mutluyum maşallahı var.
Okumuş etmiş her konuda yarım saat konuşabilen insanlar km lerin sanki bombanın geri sayımı olduğunu sanıyorlar. 50 binde motor yiyen de olabilir 500 binde çiçek böcek de olabilir. buna bir çok etken ve rast gelmişlik eklenebilir. ben araca kulağımla gözümle hissiyatımla bakarım beğenirsem alırım. geçen benim araba için 30 bin km sonra motor kırar bu dediler araba 220 binde :D insan piştikce aşıyor bu saçma saplantıları.
km 200+ olan 530d alınır mı altında kalınır mı :) Motor-mekanik masraf açınca maliyeti en kaba tabirle ne olur ?
gokhankenar
14-02-2018, 13:29
Bu forumda birisi vardı kim hatırlamıyorum. Sırf bmw si kilometre yapmasın diye güneye tatile bile şirket arabasıyla gidiyormuş :)
km takıntısı olan tofaş alsın geri başa sarınca orijinal 20 bin km diye önce kendisini sonra başkasını kandırsın :D
binmeyeceksem niye alıyorum bu arabayı ?
251 bin km de 1,7 dti 75 beygir olan corsa marka kamyonetten dönme husisi olan aracıma 275 binde komple motor yaptırdım
sizce normal mi :D
işyerinde mesai arkadaşımın 420 binde avensis'i var daha kapak açmamış lpg li kız gibi araba
rain man
14-02-2018, 16:33
Eğer o motorun kronigi ya da ne bileyim bi sorunu yoksa kendini ispatlamışsa km benim için daha farklıdır.
2014te alfayi alırken üç tane araç vardı ilanda. Ben düşük km'de olana yüksek fiyat verdim daha az harap olduğunu düşünerek. Ama araba 90 binde idi 10 bin km sonrası ağır bakım altında servis sağlam bi hesap kitledi. Sonra da ben tilt oldum bolt on değişebilecek her şeyini değiştim ya da revize ettim. Yani düşük km'de patlayan çatlayan bir motor olmadığı belli ise az çok çıkan yağda ve sesinde nasıl olduğu hakkında fikir verir herhalde diyorum.
Şahsi fikrim bu en azından.
Onun haricinde bir e60 sever olarak 231lik 5.30d'ler ve ömürleri hakkında benim de merağım var :D sanıyorum ki rüştünü ispatlamış bir motor?
2013 yılında, 2001 model e46 3.16i bmw almıştım. 1 yıldır arkadaşım biniyordu; tek bir kez arıza sıkıntı çıkarmamıştı. O da ilk sahibi birinden almıştı. Ben 242 bin km de almıştım. Hiç bir sorun yaşamadan 1 yıl binip satmıştım. Lpg liydi
benim aldığım her 200 -300 bin km bandındaki araba , yağ yakıyordu belli bir miktarda.benim o yağ yakmama muhabbetine pek inanasım gelmiyor :confused: illaki yakarı oluyor biraz
Gel de göstereyşm, cahil :D
345.000km`de Jeep Cherokee 4.0 aldim 3 ayda 354.000`e geldi. Gram yag eksiltme yok sanzuman harika. Araba bakimliysa km pek de onemli degil.
Benim mercedeste bakimli ve 180-190 bin mil civari... Direksyon pompasi diisnda sorunum yok...Onuda degisterecegim zaten...
Lakin ben kilometre yuksekliginden ziyade eskilikten korkarim...
Yani 200 model araba 200binde korkarim ama 20158 300binden o kadar korkmam...
2000 model toyota aracım 330 bin'de şuan şanzıman dışında sorunum yok çok şükür
Gel de göstereyşm, cahil :D
abi 307 aldim bende artik gosterebilirim
abi 307 aldim bende artik gosterebilirim ��
Dünyamıza hoşgeldin bro :)
2001 model 1.2 corsam var, şuan 298 binde. Periyodik bakımlarını erken yapıyorum, her parçamda orjinal. 200 binde motor yapmışlar, şuan saat gibi devam. Km önemli etken ama bakımlı ve bilinçli sürülen arabadan zarar gelmez.
ılk sahibinden 220binde twingo almıstım ilk aracımdı. 14 ay kullandım 246000 kmde sattım. bır kere bır sıkıntı cıkartmadı perıyodıgını yaptım gectım.
Motor olarak bakım eksık olmamıssa duzgun kullanılmışsa hiç sıkıntı olmuyor. özellikle atmosferiklerde. Basınç işin içine girdimi o zaman biraz daha dikkatli gözlemlemek gerekiyor bence.
Sanırım kimse yüksek km araba almak istemez. ama benim başıma herhangi birşey gelmediğinden ben motordan çok yüksek km araçlarda yürüyen ve şase yorulmasından dolayı olabildiğince uzak durmaya calısıyorum.
sonucta o kmyi motor tek basına yapmıyor.
konuyu hortlatayım. 2 kere bahsi geçmiş ama cevap veren olmamış 200-300 bin e60 530d 530xd sorun çıkarırmı, sanayide sağa sola sordum motor kıran duyanı yok ama enjektör turbo vs parçalar için maliyetli olur mu? ya da taş gibi denebilir mi?
diablopolis
31-07-2020, 11:27
konuyu hortlatayım. 2 kere bahsi geçmiş ama cevap veren olmamış 200-300 bin e60 530d 530xd sorun çıkarırmı, sanayide sağa sola sordum motor kıran duyanı yok ama enjektör turbo vs parçalar için maliyetli olur mu? ya da taş gibi denebilir mi?
m57 motor döküm blok en sağlam dizel motorlardandır. eğer bakımları aksatılmadıysa motordan yana sorun yaşayacağınız sanmıyorum. 2003 e46 330d kullanıyorum aynı motor 295 bin'i geçti ve 10.000 km kadar önce yazılım, downpipe, egr iptali, yakın zamanda da hibrit turbo gibi işlemler yaptık. araç 1 seneyi aşkın süredir bende. motor yönünde en ufak bir sıkıntı yağ eksiltme vs sorun yaşamadım öncesinde de bakımları süresinde yapılmışsa sorun yaşamazsınız.
ancak enjektör ve pompa sorun olabiliyor. yazılım ve kat iptaliyle siyah duman sorunu olmuştu bende. bosch car serviste enjektör memeleri tamir takımları yenilendi(3.500,00 TL). bunlarda 1. ve 2. enjektör patlıyor genelde, yapılmışken hepsini yenilettim şu an dumansız devam.
turbo söküldü, sorun yoktu ancak hibrit yaptık (revizyon, siklon valfi ve montaj ile 3.300).
onun dışında devirdaim bozuldu 500 TL civarı, maf sensörü değişince araç kendine geldi(1200 TL), başka da bir sorun yaşamadım, güçlü motor + arkadan itiş çok keyifli.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.