Orijinalini görmek için tıklayınız : Yakıt Bilgisi Ile,pompa Hesabı Tutmuyor.
mikelazi
27-12-2017, 11:17
son 1-1,5 aydır ve emme-cooler temizliğinden sonra dikkat ediyorum.yol bilgisayarı yakıt bilgisiyle pompa hesabım 0,3-0,5lt fark gösteriyordu.bu gün tekrar fullediğimde bariz 1lt fark gözlemledim.
gösterge 5,5lt gösterirken,pompa hesabım 6,5lt tutuyor.sebebi nedir sizce.
130tl mazotla 390km yol gitmişim.mazot 5.09tl
Ölçüm için aynı istasyondan, aynı pompadan mümkünse aynı saatlerde, aynı stilde (örneğin en yavaş dolum ayarında pompa kendi kendine atana kadar) yakıt almak lazım. Pompacı elle biraz daha yakıt koyarsa hesap rahatlıkla şaşar.
Buna dikkat ediyor musunuz?
mikelazi
27-12-2017, 12:35
Ölçüm için aynı istasyondan, aynı pompadan mümkünse aynı saatlerde, aynı stilde (örneğin en yavaş dolum ayarında pompa kendi kendine atana kadar) yakıt almak lazım. Pompacı elle biraz daha yakıt koyarsa hesap rahatlıkla şaşar.
Buna dikkat ediyor musunuz?
hep aynı istasyondan fullerim.yakıt dolar pompa atınca hesabı düzlerim.mesela 126tl gibi pompa attı.130a düzlettim.zaten shell en kısık hızda dolum yapıyor.baya dikkat ederim.
vw polo aracım varken 45 lt depo + 7lt genleşme kabı 52 lt yakıt alması gerekirken (fabrikanın yanlış yazacağını düşünmüyorum) 56-57 lt yakıt aldığım olmuştur. Pompa fazla yakıt vermiş gibi gösterilebilir. aslında çok nedeni vardır iyi araştırmak gerek. ben yakıtı bitirip bir kaç istasyondan denemiş 52ltye en yakın olan yerden alıyorum.
mikelazi
27-12-2017, 12:57
vengada depo 48lt.çeyrek altına 1kere düştüm ondada 46lt mazot aldı depom.çevremdeki vengalarda 55lt mazot alanıda çok duydum.veya pompa attıktan sonra 40-50tl daha aldı diyende oluyor.ben hiç denemedim bunu.pompa atar,fiyatı düzlerim.
yarım altına çok düşmem,hep fullerim.ama son zamanlarda farklı benzincilerden 50tl lik almışlığım vardır.acaba bunun etkisimi.
2 seneye yakındır araç bende... bırakın şehir dışını şehir içi bile 6,5lt yaktığım çok istisnadır.
rahmitanir
27-12-2017, 13:03
Ltft değerlerinde kayıklık olabilir. Obd'den bakmanızda fayda var.
hep aynı istasyondan fullerim.yakıt dolar pompa atınca hesabı düzlerim.mesela 126tl gibi pompa attı.130a düzlettim.zaten shell en kısık hızda dolum yapıyor.baya dikkat ederim.
Aynı istasyon ve aynı pompa olmalı.
Hesap düzleme de fark yaratabilir. Depo boğazı, tahliye borusunun dolumu bile fark yaratır. Onun için en yavaş dolum konumu ve pompa atana kadar gibi bir stop noktası belirleyin kendinize.
Kardeşim benden sürekli depo fullerim. Aynı fark bendede mevcut. Araç içi elektronik sistemleri nedense bilinçli az yakıyor gösteriyor. Benim 320d 7.2-7.5 lt depo ortalaması gösteriyorken aslında 8-8.2 lt tüketiyor pompa hesabında. Sıkıntı yok yani
mikelazi
27-12-2017, 13:50
Ltft değerlerinde kayıklık olabilir. Obd'den bakmanızda fayda var.
kusuruma bakma dostum ltft nin açılımı ne oluyor.
torque pro kullanıyorum.
rahmitanir
27-12-2017, 13:52
kusuruma bakma dostum ltft nin açılımı ne oluyor.
torque pro kullanıyorum.
long term fuel trim
eğer bu dğer %10'larda falan geziyorsa, gerçek yaktığın ile aracın hesapladığında fark olabilir.
mikelazi
27-12-2017, 14:16
long term fuel trim
eğer bu dğer %10'larda falan geziyorsa, gerçek yaktığın ile aracın hesapladığında fark olabilir.
siz söyleyince torqudan hemen ayarlamaları yaptım
fuel trim bank 1long term diye başlayıp
devam eden 1sensör 2-3-4 diye gidiyor
stft1 ide kaydettim.
akşam bir deniyip verileri burda paylaşırım.
bu değerin normali nedir???neyi ifade eder???
rahmitanir
27-12-2017, 14:27
siz söyleyince torqudan hemen ayarlamaları yaptım
fuel trim bank 1long term diye başlayıp
devam eden 1sensör 2-3-4 diye gidiyor
stft1 ide kaydettim.
akşam bir deniyip verileri burda paylaşırım.
bu değerin normali nedir???neyi ifade eder???
bu işin doğrusu, ltft ve stft'nin +-%5 aralığında olması. Aksi durumda araçtaki yakıt & hava karışımında bir düzensizlik olduğu ve aracın kendi ecu'sunun yakıta devamlı müdahale etmek durumunda kaldığı anlamına gelir.
Oksijen sensörü, enjektör, hava filtresi, sıcaklık, rakım gibi pek çok etken buna etki edebilir. Eğer performans açısından çok rahatsızlık vermiyor ve yakıt tüketimi çok artmıyor ise, yüksek ihtimalle çevresel etkenlerden dolayı ltft ve stft değeri değişmiştir, çok fazla takılmaya gerek yoktur.
mikelazi
27-12-2017, 15:02
bu işin doğrusu, ltft ve stft'nin +-%5 aralığında olması. Aksi durumda araçtaki yakıt & hava karışımında bir düzensizlik olduğu ve aracın kendi ecu'sunun yakıta devamlı müdahale etmek durumunda kaldığı anlamına gelir.
Oksijen sensörü, enjektör, hava filtresi, sıcaklık, rakım gibi pek çok etken buna etki edebilir. Eğer performans açısından çok rahatsızlık vermiyor ve yakıt tüketimi çok artmıyor ise, yüksek ihtimalle çevresel etkenlerden dolayı ltft ve stft değeri değişmiştir, çok fazla takılmaya gerek yoktur.
egr yazılımsal iptaldi,ben emme temizliğnde onuda contalattım.acaba egr yi komple kapatmam sıkıntımı çıkardı.pek mantıklı gelmiyor ama hava yakıt karışımı değince aklıma geldi bir anda.
birde emme temizliği öncesi ideal sıcaklık rolantide maf 6.5-7.5 arasında dolanıyordu.bazen 11lere çıkıyordu.
temizlik ve contalama sonrası şuan maf 11-11,5 arasında sabit.bu değer normalmi
hyundai I20 de yol bilgisayarında gösterilen değerden tam 1lt daha fazla yaktığını hesapladım . 8 gösteriyodu ben 9 hesapladım. sonra bir hüzün çöktü
rahmitanir
27-12-2017, 16:33
egr yazılımsal iptaldi,ben emme temizliğnde onuda contalattım.acaba egr yi komple kapatmam sıkıntımı çıkardı.pek mantıklı sıcaklık rolantide maf 6.5-7.5 arasında dolanıyordu.bazen 11lere çıkıyordu.
temizlik ve contalama sonrası şuan maf 11-11,5 arasında sabit.bu değer normalmi
Maf'ın olması gerektiği değeri bilemiyorum. ama egr iptali sonrası yakıtın artması çok da beklenen birşey değildir.
mikelazi
27-12-2017, 17:15
Maf'ın olması gerektiği değeri bilemiyorum. ama egr iptali sonrası yakıtın artması çok da beklenen birşey değildir.
yok yazılım 8 ay önce yapıldı egr o zamdan beri iptal.15 gün öncede contaladım. bu gösterge depo farkı 1,5-2 aydır var gibi.
0,3-0,5lt iken çok önemsemedim.1lt olunca pek hoşuma gitmedi bu durum.
perf. falan iyi ama tüketim fazla.
bu arada sıcak motor rolantide maf 6,5-10 arası dolanıyormuş stock crdilerde
abi egr mekanik olarak iptal etsen yakıtta hüç bi fark olmaz kanımca ama yazılımsal olarak hata var ise bi yerde değerler karışıyo olabilir yani egrden gelen bilgi yanlış olursa araç bi yerleri kısıp açıyo olabilir benim aklıma bu geldi,
mikelazi
28-12-2017, 07:46
aklıma gelmedi diyemem.
yazılımdan egr iptal oldugunda maf 6-6,5 ölçüyordu,bazende 10-11lere çıkıyordu.12-13bile okuduğum olmuştu.olabiliyordu.gaza hafif dokunup bırakınca değerler tekrardan 6-6,5 oluyordu.
bu emme-cooler temizliği ve egr contalama sonrası maf sabit 11-11,5 arasında
kafam çok karıştı.
torqu dan ltft-stft göremiyorum :(
benim araçta tam tersi durum var yol bilgisayarı 6.5 lt gösterirken gerçekte 5.6 lt yakmıştı :)
turkishpower
28-12-2017, 11:04
aklıma gelmedi diyemem.
yazılımdan egr iptal oldugunda maf 6-6,5 ölçüyordu,bazende 10-11lere çıkıyordu.12-13bile okuduğum olmuştu.olabiliyordu.gaza hafif dokunup bırakınca değerler tekrardan 6-6,5 oluyordu.
bu emme-cooler temizliği ve egr contalama sonrası maf sabit 11-11,5 arasında
kafam çok karıştı.
torqu dan ltft-stft göremiyorum :(
yazılımdan egr kapatılınca azda olsa egsoz gaz geçişi oluyor.araya conta koyarak kapatılınca gaz geçişi sıfır olacağı için afr için maftan daha fazla hava geçecek.ecu maftan gelen hava bilgisine göre yakıt veriyor. dolyısıyla maftan daha fazla hava geçecegi için performans ve yakıt artışı olması muhtemel.
mikelazi
28-12-2017, 12:31
yazılımdan egr kapatılınca azda olsa egsoz gaz geçişi oluyor.araya conta koyarak kapatılınca gaz geçişi sıfır olacağı için afr için maftan daha fazla hava geçecek.ecu maftan gelen hava bilgisine göre yakıt veriyor. dolyısıyla maftan daha fazla hava geçecegi için performans ve yakıt artışı olması muhtemel.
tekrardan hava yakıt ayarı yapılması gerekirmi.
emme ve turbo sesi bariz değişti.
göstergede 5,5lt yazarken depo hesabı 6,6lt bnun açıklaması egr yi kapattıgım içinmi.
egr kapatılınca yakıt düşmezmi :)
Gösterge ile reelin arasındaki farkın bir nedeni de farklı çaptaki teker (jant-lastik) olur.
Ben de bir defa ölçtüm. Göstergeden çok az bir farkla düşük çıkmıştı reel tüketim, teker ebatım uyduğu halde.
Ayrı bir soru: LPG'li araçta tüketim göstergesi benzin tüketilmediği halde çalışıyor *****. Demekki ölçümü yakılan benzin miktarında yapmıyor sistem. Kranka bağlı bir sensör üretilen gücü mü hesaplıyor diyeceğim, mantıklı gelmiyor. Yanan gazı mı ölçüyor diyeceğim bu da mantıklı gelmiyor, miktarca çok LPG yanıyor, egsoz gazı da yüksek olmalı.
Beyin mi yapar, yaparsa nasıl yapar. Bilen varsa aydınlatabilir mi?
mikelazi
28-12-2017, 16:39
Gösterge ile reelin arasındaki farkın bir nedeni de farklı çaptaki teker (jant-lastik) olur.
Ben de bir defa ölçtüm. Göstergeden çok az bir farkla düşük çıkmıştı reel tüketim, teker ebatım uyduğu halde.
Ayrı bir soru: LPG'li araçta tüketim göstergesi benzin tüketilmediği halde çalışıyor *****. Demekki ölçümü yakılan benzin miktarında yapmıyor sistem. Kranka bağlı bir sensör üretilen gücü mü hesaplıyor diyeceğim, mantıklı gelmiyor. Yanan gazı mı ölçüyor diyeceğim bu da mantıklı gelmiyor, miktarca çok LPG yanıyor, egsoz gazı da yüksek olmalı.
Beyin mi yapar, yaparsa nasıl yapar. Bilen varsa aydınlatabilir mi?
enjektörden geçen yakıt miktarını ölçüyor.
1 ay önce kışlıklara geçtim.onlarda oem ebatta
LPG'li araçta benzin enjektöründen yakıt (ilk çalıştırma vs. dışında) geçmiyor ki..
Diyelimki gaz enjektörünü de bağladılar. Gaz tüketim miktarı daha yüksek olmasına rağmen değer değişmiyor.
tekrardan hava yakıt ayarı yapılması gerekirmi.
emme ve turbo sesi bariz değişti.
göstergede 5,5lt yazarken depo hesabı 6,6lt bnun açıklaması egr yi kapattıgım içinmi.
egr kapatılınca yakıt düşmezmi :)
EGR'nin amacı silindirde yanmamış yakıt varsa egzoz gazının bir kısmını tekrar silindire göndermek değil mi? EGR kapanınca yakıt artar sanki......
mikelazi
29-12-2017, 10:08
EGR'nin amacı silindirde yanmamış yakıt varsa egzoz gazının bir kısmını tekrar silindire göndermek değil mi? EGR kapanınca yakıt artar sanki......
egr açılınca hava yakıt karışımının kalitesi düşüyor.egr kapatılıp eksoz gazı yerine, temiz hava daha sağlıklı ve ekonomik.
kurumda cabası
dragstar
29-12-2017, 10:37
egr yi kapatınca yakıt ssarfiyatı düşer, bunla ilgili internette yüzlerce makale var,
egryi kapatınca mafdan daha çok hava geçer diye bir mantık söz konusu değil, dizel arabalarda gaz kelebeği olmadığı için zaten vakum yok, ayrıca egr ye giden hava sonuçta mafdan geçiyor egr havayı dışarıdan almıyor motora girmiş olan havayı kullanıyor,
yazılımdan egr yi kapatınca eğer valfin etrafında kurum birikmişşe hava geçişi olur, veya bazı arabalarda sıcaklık sensörü olduğu için egr tam kapalı pozisyonunda bile azcık hava geçişi oluyor, eski arabalarda gaz kelebeğinin rolantiyi ayarlaması gibi. EGR yi komple körleyince arıza yakabilir araba. daha önce başıma geldi...
bence sizin arabadaki yakıt ölçümü farklı yazılımdan kaynaklı, eğer yazılımda fuel rail pressure değilmişşe bazı ecu larda yakıt tüketimi yanlış gösteriyor, eski captivamda 2-2,5 lt civarında fark vardı
Bir gun 5 litre bidon alip bidondaki 5lt gostergesine kadar benzin doldurup fiste yazan litre rakamina bakin sorunun cevabi orada :) tabiki tum benzinlikler yapmiyordur (insallah) genelleme yapmak dogru olmaz 2-3 kere denk geldim klasik araba icin bidonla benzin aldigimiz cok oluyor oradan biliyorum. Bidonda 5lt hizasindadir fiste 4.97lt. Bidonda hata var demekki :)
mikelazi
30-12-2017, 08:03
egr yi kapatınca yakıt ssarfiyatı düşer, bunla ilgili internette yüzlerce makale var,
egryi kapatınca mafdan daha çok hava geçer diye bir mantık söz konusu değil, dizel arabalarda gaz kelebeği olmadığı için zaten vakum yok, ayrıca egr ye giden hava sonuçta mafdan geçiyor egr havayı dışarıdan almıyor motora girmiş olan havayı kullanıyor,
yazılımdan egr yi kapatınca eğer valfin etrafında kurum birikmişşe hava geçişi olur, veya bazı arabalarda sıcaklık sensörü olduğu için egr tam kapalı pozisyonunda bile azcık hava geçişi oluyor, eski arabalarda gaz kelebeğinin rolantiyi ayarlaması gibi. EGR yi komple körleyince arıza yakabilir araba. daha önce başıma geldi...
bence sizin arabadaki yakıt ölçümü farklı yazılımdan kaynaklı, eğer yazılımda fuel rail pressure değilmişşe bazı ecu larda yakıt tüketimi yanlış gösteriyor, eski captivamda 2-2,5 lt civarında fark vardı
aracım 1mayısta dpf-egr iptal yazılım yapıldı.maf 6-6,5 arası bazen bir anda 11-11,5arası oluyordu.bir stock ,birde başka firmada yazılımlı,egr si iptal edilmeyen crdi de denedim.hepsi aynı.
1-1,5 ay önce emme-cooler temizlenirken,sizinde söylediğiniz gibi egr de kalabilicek aralık için komple contalattım.bundan sonra egr 11-11,5g/s de sabit kaldı.hiç 6-6,5-7 olmadı.sebebini egr contalandı diye düşündüm.başka açıklama bulamadım kendimce :) varmı ???
bu zamana kadar yakıt hesabım sürekli tutar,tutmasa bile 1lt fark olmazdı.dün servise gönderdim.güncellemeler yapılıcak dendi.
ECU ve DPF güncellemesi yaptırmadım.sadece direksiyon güncellenmesi oldu.
sıkıntı gözüküyormu diye sordum.bir sıkıntı yok,ben enjektörden şüpheleniyordum.gayet sağlıklı dediler(98binde)sadece dpf rezanasyonu gerekir dendi :) dpf yokki.
1 hafta önce fulledim.100km olmamıştır.200-250km olunca aynı benzinciden aynı pompadan fulleticem.bakalım ne olucak.
mikelazi
30-12-2017, 08:11
Bir gun 5 litre bidon alip bidondaki 5lt gostergesine kadar benzin doldurup fiste yazan litre rakamina bakin sorunun cevabi orada :) tabiki tum benzinlikler yapmiyordur (insallah) genelleme yapmak dogru olmaz 2-3 kere denk geldim klasik araba icin bidonla benzin aldigimiz cok oluyor oradan biliyorum. Bidonda 5lt hizasindadir fiste 4.97lt. Bidonda hata var demekki :)
özellikle shell in kendi yerinden alıyorum.(feneryolu shell)
ama önceki fullemem bp dendi.
1 litre fark olabiliyor genelde ama tabi sizin hesap eskiden tutuyormus. Sonrada tutmasi İlginç elektronik bi sorun vardır belki
dragstar
30-12-2017, 23:25
aracım 1mayısta dpf-egr iptal yazılım yapıldı.maf 6-6,5 arası bazen bir anda 11-11,5arası oluyordu.bir stock ,birde başka firmada yazılımlı,egr si iptal edilmeyen crdi de denedim.hepsi aynı.
1-1,5 ay önce emme-cooler temizlenirken,sizinde söylediğiniz gibi egr de kalabilicek aralık için komple contalattım.bundan sonra egr 11-11,5g/s de sabit kaldı.hiç 6-6,5-7 olmadı.sebebini egr contalandı diye düşündüm.başka açıklama bulamadım kendimce :) varmı ???
bu zamana kadar yakıt hesabım sürekli tutar,tutmasa bile 1lt fark olmazdı.dün servise gönderdim.güncellemeler yapılıcak dendi.
ECU ve DPF güncellemesi yaptırmadım.sadece direksiyon güncellenmesi oldu.
sıkıntı gözüküyormu diye sordum.bir sıkıntı yok,ben enjektörden şüpheleniyordum.gayet sağlıklı dediler(98binde)sadece dpf rezanasyonu gerekir dendi :) dpf yokki.
1 hafta önce fulledim.100km olmamıştır.200-250km olunca aynı benzinciden aynı pompadan fulleticem.bakalım ne olucak.
Egr den bence maf debisi değişmez, sadece kurum temizliği sonrasında hava kanalalları rahatladığı için 11-11,5g/s değerleri arasında geziyordur
Arabanın beyinindeki haritalarda hangi rail basıncında hangi enjektör açıklığında enjektörlerin ne kadar işeme yapıcağı belirlidir. Enjektör açıklığına görede anlık yakıt tüketimi karşılığını bize gösterir ecu. Yazılım yapıldığında Rail basıncı değiştiğinden daha çok yakıt harcasakda ecu enjektör açık kalma zamanına göre yakıtı hesapladığı için hatalı değer gösterir.
mikelazi
31-12-2017, 11:32
Egr den bence maf debisi değişmez, sadece kurum temizliği sonrasında hava kanalalları rahatladığı için 11-11,5g/s değerleri arasında geziyordur
Arabanın beyinindeki haritalarda hangi rail basıncında hangi enjektör açıklığında enjektörlerin ne kadar işeme yapıcağı belirlidir. Enjektör açıklığına görede anlık yakıt tüketimi karşılığını bize gösterir ecu. Yazılım yapıldığında Rail basıncı değiştiğinden daha çok yakıt harcasakda ecu enjektör açık kalma zamanına göre yakıtı hesapladığı için hatalı değer gösterir.
stock haldeki rail basıncı elimde olmadığı için karşılaştırma yapamıyorum.ama araştırırsam bulurum.
ben enjektör nekadar işeme yapıyorsa(yazılımlı-yazılımsız)bunun hesabını yapıyor diye düşünüyordum.
yazılımlı olupta ,stock enj.açık kalma zamanına göre hesap yapıcanı hiç düşünmemiştim.arada tuturuyorum göstergeyi.ama son seferdeki fark 1lt olunca kıllandım baya.
buarada dün araştırma yaparken sizin http://www.techturkey.com/forum/a-r-besleme/125633-turk-yapimi-water-methanol-injection-kit-bosphorus.html konunuza rastladım.helal olsun...
En güzeli yol bilgisayarı olmayan araba. Kafam tertemiz
dragstar
02-01-2018, 09:43
stock haldeki rail basıncı elimde olmadığı için karşılaştırma yapamıyorum.ama araştırırsam bulurum.
ben enjektör nekadar işeme yapıyorsa(yazılımlı-yazılımsız)bunun hesabını yapıyor diye düşünüyordum.
yazılımlı olupta ,stock enj.açık kalma zamanına göre hesap yapıcanı hiç düşünmemiştim.arada tuturuyorum göstergeyi.ama son seferdeki fark 1lt olunca kıllandım baya.
buarada dün araştırma yaparken sizin http://www.techturkey.com/forum/a-r-besleme/125633-turk-yapimi-water-methanol-injection-kit-bosphorus.html konunuza rastladım.helal olsun...
çoğu arabada dediğim şekilde çalışıyor. Dizellerde yazılım yapılırken yakıt basıncı arttırılıyor. Dediğim gibi önceki arabamda 2-2,5 lt arasında fark ediyordu.
Teşekkür ederim. Elimden gelen en iyi şekilde yapmaya çalışıyorum.
Yol bilgisayarı ile gerçek tüketimler arasındaki sapmanın 1 lt ye kadar olması gayet normaldir kafanıza takmanızı gerektirecek bir sorun yok. misal benim tenekede yol bilgisayarı yok. O sebeple taşırana kadar doldururum hep. Mazot depo ağzında sabit kalana kadar dolduruyorum. Işık yandıktan sonra 42-43 lt civarı mazot alıyor taşana dek. Depo 45 lt imiş ama hortum vs derken sanırım 50 lt mazot alıyor totalde. Tekrar ışık yanana dek şehir içi sayılacak bir güzergahta 850 km yapıyorum. araç saxo 1.5 dizel. mazotu bulduğum en ucuz yerden alıyorum. öyle marka takıntım yada şurdan alınca daha hızlı gidiyor gibi bana göre saçma olan bahanelerim yok. araç barzo dizel en uygun neresiyse ordan alıyorum. bu bahsettiğim değerler 4,57 tl / lt aytemiz petrolün değerleri. km de 22 kr tüketim. burda euro dizel 5,13 tl opette filan. şayet onlardan alsam 215 tl ye taşana kadar fullenecek depo. km de ise 25 kr yakmış olacaktım.
mikelazi
03-01-2018, 07:29
200km sonunda bugün aracı fulledim.
pompa attıgında 67tl mazot almıştı.düz hesap olsun diye 70tl ye düzledim.mazotun lt si 5.10tl idi.göstergem 6,3lt yi gösteriyordu.
pompanın attığı 67tl den hesap yaparsak 6,5lt yakmışım.(33.15krş)
70tl ye düzledim dersek 6,8lt(34.5krş)
Arabanin ortalamasi zaten hassas gostermez,fiziki degil sizin kullanim tarziniza gore teorik hesaplar.
Yaptiginiz yazilim yada mekanik degisiklikler etkiler.
Ayrica depoyu yakit gorene kadar doldurmalisiniz ki dogrusu budur.
Her tabaca arasinda fark vardir ama bu bindelik dilimdedir.
Eger istasyon calmiyorsa,ortalama yakit 1lt fark etmez. Ha 60lt yakit gosterir,50.5 koyar,o ayri.
mikelazi
03-01-2018, 10:38
Arabanin ortalamasi zaten hassas gostermez,fiziki degil sizin kullanim tarziniza gore teorik hesaplar.
Yaptiginiz yazilim yada mekanik degisiklikler etkiler.
Ayrica depoyu yakit gorene kadar doldurmalisiniz ki dogrusu budur.
Her tabaca arasinda fark vardir ama bu bindelik dilimdedir.
Eger istasyon calmiyorsa,ortalama yakit 1lt fark etmez. Ha 60lt yakit gosterir,50.5 koyar,o ayri.
tıkabasa doldurmaya karşı bir antipatim var.ama birdahakine öyle denicem.çoğu vengacı pompa attıktan sonra 50tl daha alıyor dio.buda nerdeyse 10lt yapar.48lt depoda 10lt mazot hattı bana biraz fazla gibi geliyor.
pompacının tabeladan geçirdiğini düşünmüyorum.tabi %100 eminde olamam.(selamiçeşme shell)hep aynı yerden fullüyorum.zaten araçtan inerim,fiyatı sıfırlamasını bekler dolana kadar yanından ayrılmam.tabelayı 0 ladıktan sonra pek bişey yapamaz gibi...tabi bu işinde tiyoları vardır belki :)
Arabanin ortalamasi zaten hassas gostermez,fiziki degil sizin kullanim tarziniza gore teorik hesaplar.
Yaptiginiz yazilim yada mekanik degisiklikler etkiler.
Ayrica depoyu yakit gorene kadar doldurmalisiniz ki dogrusu budur.
Her tabaca arasinda fark vardir ama bu bindelik dilimdedir.
Eger istasyon calmiyorsa,ortalama yakit 1lt fark etmez. Ha 60lt yakit gosterir,50.5 koyar,o ayri.
Kesinlikle katılmakla birlikte,
Oem olarak 16 janta sahip bir araca 19 jant taktığınızda düz mantıkla yakıt sarfiyatının artması gerekir. Ancak göstergede ki yakıt hesaplama algoritması hala 16' ya göre hesap yapar.
Üniversite zamanlarında bir proje ödevi için böyle bir araştırma esnasında öğrenmiştim bunu, dailydrive gibi bir başlığı vardı hatta makalenin.
mikelazi
03-01-2018, 11:29
lastik jant ebatım oem
tek fark önler kışlık takılı ve yazlıktan 1,5kg daha ağırlar.
e.sezgin
03-01-2018, 14:57
aklıma gelmedi diyemem.
yazılımdan egr iptal oldugunda maf 6-6,5 ölçüyordu,bazende 10-11lere çıkıyordu.12-13bile okuduğum olmuştu.olabiliyordu.gaza hafif dokunup bırakınca değerler tekrardan 6-6,5 oluyordu.
bu emme-cooler temizliği ve egr contalama sonrası maf sabit 11-11,5 arasında
kafam çok karıştı.
torqu dan ltft-stft göremiyorum :(
dizelde ltft-stft olmaz, bunlar oksijen sensörü verileri. benzinli araçlara özgü yani.
LPG'li araçta benzin enjektöründen yakıt (ilk çalıştırma vs. dışında) geçmiyor ki..
Diyelimki gaz enjektörünü de bağladılar. Gaz tüketim miktarı daha yüksek olmasına rağmen değer değişmiyor.
yol bilgisayarı maf değerine göre hesaplıyor diye biliyorum. bu yüzden lpg de gitseniz de benzine göre ölçmeye devam ediyor. eğer lpg ağırlıklı kullanıyorsanız, yol bilgisayarı değerini 1,2 ile çarpın, yaklaşık lpg ortalamanızı bulursunuz (lpg ayarınız düzgünse).
mikelazi
03-01-2018, 17:57
e.sezgin oyüzden göremedim. ltft veya stft araştırmalarımda hep lpg çıkıyordu zaten.teşekkürler
tıkabasa doldurmaya karşı bir antipatim var.ama birdahakine öyle denicem.çoğu vengacı pompa attıktan sonra 50tl daha alıyor dio.buda nerdeyse 10lt yapar.48lt depoda 10lt mazot hattı bana biraz fazla gibi geliyor.
pompacının tabeladan geçirdiğini düşünmüyorum.tabi %100 eminde olamam.(selamiçeşme shell)hep aynı yerden fullüyorum.zaten araçtan inerim,fiyatı sıfırlamasını bekler dolana kadar yanından ayrılmam.tabelayı 0 ladıktan sonra pek bişey yapamaz gibi...tabi bu işinde tiyoları vardır belki :)
Pompa sayacını sıfırladıgı zaman calamaz mı dıyorsun? :)
Bır cok yol var,bılgıne.(Isım akaryakıt ve lpg dagıtım)
tıka basa doldur eger aracı alıp hemen yatırmıyacaksan kı zaten tankın agzında gormedıgın manuel hesap yanlısdır.
Cunku tank herzaman aynı sekılde almaz(sıcaklık farkı)
Ayrıca tabanca attıgında 10lt almaz ancak cok buyuk depo ıse yanı 100+lt depo ıse zorlayarak alır.Oda mazotun kopurmesı yuzunden,benzın yıne alamaz.
mikelazi
04-01-2018, 07:28
Pompa sayacını sıfırladıgı zaman calamaz mı dıyorsun? :)
Bır cok yol var,bılgıne.(Isım akaryakıt ve lpg dagıtım)
tıka basa doldur eger aracı alıp hemen yatırmıyacaksan kı zaten tankın agzında gormedıgın manuel hesap yanlısdır.
Cunku tank herzaman aynı sekılde almaz(sıcaklık farkı)
Ayrıca tabanca attıgında 10lt almaz ancak cok buyuk depo ıse yanı 100+lt depo ıse zorlayarak alır.Oda mazotun kopurmesı yuzunden,benzın yıne alamaz.
pompa sayacı sıfırladığında tek konturolünü yapabildiğim şey ,o yüzden öyle yazdım...yoksa eminim pompacıların avrupayı kıskandırıcak,farklı teknikleride vardır.
2.bir venga daha var.ondada yazılım,dpf iptal.tek fark egr.açık.ondada bana benzer bir durum çıktı.şimdi stock venga fulleyip denicez.
tabanca attıktan sonra 10lt alıyorum muhabbeti banada saçma gelmişti.
200-250km sonra tekrar tıkabasa fulleyip öyle denicem.bakalım ne çıkıcak.hoş bir başka yazılımlı vengada benzer verilerle gelince içim biraz rahatladı.
Bu sabah dacia logana ışık yanarken mazot aldım. 48 litrede attı pompa. dedim doldursana daha alır o 62 litre aldı.pompa attı diye doldu sanıyoruz genelde.
Bu sabah dacia logana ışık yanarken mazot aldım. 48 litrede attı pompa. dedim doldursana daha alır o 62 litre aldı.pompa attı diye doldu sanıyoruz genelde.
Depo boğazı ve havalandırma borusu da yakıt ile dolmuş anlaşılan.
Havalandırma kanalı tıkandığı için şehir içi kullanımda bu tür dolumu istemem.
Ama İstanbul-Ankara gibi yolculğa çıkılacaksa olabiir.
O ıs dacıa ya ya mahsus,depo havalandırması cıddı kotu.
Ayrıca yukarda acıkladıgım gıbı,mazot kopurur,tabanca erken atar ama 14lt degıl :)
En dogrusu agzına kadar doldurup test etmek. Ama modlu arac farklı gosterır. Yol bılgısayarı teorık olarak hesaplar.
Istasyonların bellı kısmı tabancadan calar,guvendıgınız yere gıdın.
mikelazi
04-01-2018, 09:42
O ıs dacıa ya ya mahsus,depo havalandırması cıddı kotu.
Ayrıca yukarda acıkladıgım gıbı,mazot kopurur,tabanca erken atar ama 14lt degıl :)
En dogrusu agzına kadar doldurup test etmek. Ama modlu arac farklı gosterır. Yol bılgısayarı teorık olarak hesaplar.
Istasyonların bellı kısmı tabancadan calar,guvendıgınız yere gıdın.
nasıl çalarlar.bir kaç tiyo verseniz :)
O ıs dacıa ya ya mahsus,depo havalandırması cıddı kotu.
Ayrıca yukarda acıkladıgım gıbı,mazot kopurur,tabanca erken atar ama 14lt degıl :)
En dogrusu agzına kadar doldurup test etmek. Ama modlu arac farklı gosterır. Yol bılgısayarı teorık olarak hesaplar.
Istasyonların bellı kısmı tabancadan calar,guvendıgınız yere gıdın.
997TT selam. Tabanca tam olarak neye göre atıyor? Bir sensör olmalı ama neyi ölçüyor? Basıncı mı ölçüyor, yakıtın kendisini mi görüyor ya da başka bir şekilde mi? Arkadaşlarla farklı görüşler üzerindeyiz de :)
Diğer sorum da yol bilgisayarı nasıl teorik olarak hesaplar? e.sezgin MAF sensöründen sanırım demiş. Bundan mıdır?
Mikelazi sormuş, ben de sorayım tabancadan nasıl çalındığını. Bilelim ki kontrol edelim. Devir güven devri değil maalesef.
997TT selam. Tabanca tam olarak neye göre atıyor? Bir sensör olmalı ama neyi ölçüyor? Basıncı mı ölçüyor, yakıtın kendisini mi görüyor ya da başka bir şekilde mi? Arkadaşlarla farklı görüşler üzerindeyiz de :)
Diğer sorum da yol bilgisayarı nasıl teorik olarak hesaplar? e.sezgin MAF sensöründen sanırım demiş. Bundan mıdır?
Mikelazi sormuş, ben de sorayım tabancadan nasıl çalındığını. Bilelim ki kontrol edelim. Devir güven devri değil maalesef.
Dyno'ların çarpanları gibi pompalarında çarpanı hesabı mevcut. adam %10 fazla gösterse yakıtı %10 çalmış oluyor haliyle.
997TT selam. Tabanca tam olarak neye göre atıyor? Bir sensör olmalı ama neyi ölçüyor? Basıncı mı ölçüyor, yakıtın kendisini mi görüyor ya da başka bir şekilde mi? Arkadaşlarla farklı görüşler üzerindeyiz de :)
Diğer sorum da yol bilgisayarı nasıl teorik olarak hesaplar? e.sezgin MAF sensöründen sanırım demiş. Bundan mıdır?
Mikelazi sormuş, ben de sorayım tabancadan nasıl çalındığını. Bilelim ki kontrol edelim. Devir güven devri değil maalesef.
Tabancadan çalma brodimetre ayarı ile ilgili. Normalde brodimetreler kalibre edilir ve mühürlenir. Ama zaman içinde ayar bozulabilir veya mühür kırılıp ayarı kasten değiştirilebilir. Çok şüphelendiğiniz bir durum varsa benzincilerde 5 lt bidonlar vardır. Bir tane isteyip doldurun ve ölçün.
Pompa ekranı size daima doğru sonuçmuş gibi gösterir ama gerçek öyle olmayabilir. Bidon yalan söylemez.
mikelazi
04-01-2018, 12:45
Tabancadan çalma brodimetre ayarı ile ilgili. Normalde brodimetreler kalibre edilir ve mühürlenir. Ama zaman içinde ayar bozulabilir veya mühür kırılıp ayarı kasten değiştirilebilir. Çok şüphelendiğiniz bir durum varsa benzincilerde 5 lt bidonlar vardır. Bir tane isteyip doldurun ve ölçün.
Pompa ekranı size daima doğru sonuçmuş gibi gösterir ama gerçek öyle olmayabilir. Bidon yalan söylemez.
ben şok
tam anlamıyla doğru düzgün bir hesap yapmak baya zor anladığım.
istasyon 25krş ta yaktırır,45krş ta :))))
Benim de aracın ortalaması 4.1 - 4.2 gösteriyor ama pompada 1 lt fazla çıkıyor, aldığımdan beri böyle. 307'ye has değil ama 206'ım da sürekli 4.2 civarı gösterirdi ama onda da fark olurdu. Sebebini öğrenirsen, takip ediyorum konuyu Gökhan abi :)
Dyno'ların çarpanları gibi pompalarında çarpanı hesabı mevcut. adam %10 fazla gösterse yakıtı %10 çalmış oluyor haliyle.
Böyle yapan o istasyona gelen herkesi çarpıyor demektir.. Büyük risk.. Bir uyanık mutlaka çıkar ve o istasyonu çarpar (inşallah)..
Tabancadan çalma brodimetre ayarı ile ilgili. Normalde brodimetreler kalibre edilir ve mühürlenir. Ama zaman içinde ayar bozulabilir veya mühür kırılıp ayarı kasten değiştirilebilir. Çok şüphelendiğiniz bir durum varsa benzincilerde 5 lt bidonlar vardır. Bir tane isteyip doldurun ve ölçün.
Pompa ekranı size daima doğru sonuçmuş gibi gösterir ama gerçek öyle olmayabilir. Bidon yalan söylemez.
Brodimetre tabancadaki sayaç anladığım kadarıyla. Yani hem beyinden (dijital göstergenin olduğu yerde de bir hesaplayıcı var galiba) hem de tabancadan mı ölçüyor?
Bidon mantıklı.. Peki ihbarları nereye yapıyoruz?
Bir de asıl merak ettiğim tabancayı durduran şey tam olarak nedir?
Böyle yapan o istasyona gelen herkesi çarpıyor demektir.. Büyük risk.. Bir uyanık mutlaka çıkar ve o istasyonu çarpar (inşallah)..
Brodimetre tabancadaki sayaç anladığım kadarıyla. Yani hem beyinden (dijital göstergenin olduğu yerde de bir hesaplayıcı var galiba) hem de tabancadan mı ölçüyor?
Bidon mantıklı.. Peki ihbarları nereye yapıyoruz?
Bir de asıl merak ettiğim tabancayı durduran şey tam olarak nedir?
Brodimetre yakıt pompası diyebilirsin. Örneğin brodimetre 1 tur atınca sana 1 lt yakıt veriyor. Sistem bunu baz alır. Ama brodimetrelerde çalıştıkça aşınır, içinde boşluklar olur ve 1 turda 1 lt yakıt vermez. Bu önlemek için kalibrasyonu yapılır. Kalibrasyon doğru yapılmazsa veya kalibrasyon sonrası 1 turda 0.5 lt verecek şekilde ayarlanırsa sistem hala 1 tur 1 lt diye bildiği için ekrandaki sayaç buna göre yazar. Sen bakarsın hesap doğru.
Brodimetre %97 doğrulukla ayarlandı ise %3 sana eksik yakıt verir ve sen bunu fark edemezsin 50 lt deponda. Fark istasyona kalır.
Yakıt tabancasının ucunda bulunan minik bir delik, tabancanın ucunda gördüğünüz ince sarmal boru ile tetik mekanizmasına bağlı. Normalde depo boşken pompanın ucundan akan yakıt, vakum oluşmasına yol açıyor ve bu tetik mekanizmasına kadar ince boru vasıtasıyla iletiliyor. Depo dolmaya ve tabancanın ucu depodaki yakıta temas etmeye başladığında delik yakıtın içerisinde kaldığı için vakum kaybolur. Tetik mekanizması vakumdaki bu değişiklik sebebiyle dolumu keser...
How does a gas pump know when my tank is full? | HowStuffWorks (https://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-consumption/gas-pump-full-tank.htm?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber)
ben puntoyu her zaman görünene kadar dolduruyorum. ölçümde max 0.5 lt fark oluyor. oda bana göre normal çünkü yol bilgisayarı hemen güncellemiyor kendini. son güncellemeden önce gaza yüklendiysem ortalamanın yüksek çıkmasını normal kabul ediyorum.
Calma bır cok sekılde olur ama en cok yakaladıklarımız soyle;
Kalıbrasyonu bılerek kacırılmıs pompa. Pompalar max bınde 5 hata ıle calısmalaı,bakın oyle yuzde 3-5 degıl,bınde...
E halıyle ıstasyonların cogu bunu saglamaz. Hanı ucuz satanlar var ya mesela....
2. Calma yontemı yakıta farklı kımyasallar karıstırma.
3. Calma tabancadan basınclı hava cıkması.
4. Calma sıfırlama yapmadan yakıt vermesı.
5. Calma yakıtı sana vermeden bır kısmını baska yere bısaltma
Dıger calmalar kacak yakıt satma ve vergı kacırma yontemlerı,konuyu dağıtmayım
Yol bılgısayarı aracın motor beynı ıle entegre calısır vebastıgınız gazdan havanın sıcaklıgı dahıl arabadakı bor cok sensoru okuyan beyın tarafından teorık olarak hesaplanır. Yanı enjectorden gecen yakıt mıktarını olcemez.
Istasyonlar kurus hesabınızı buyuk oynatacak kadar calamazlar. 50lt de 1-1.5lt ortalama calar hırsız olanlar. Fazlası mumkun ama cabuk fark edılır.
Baska soru varsa cevaplayım. Calmayı yakalamanız ıcın elınızde test kabı olmalı yanı ısımız zor...
Benım ısım bu,ıstasyonlarımı konfrol etmek ıcın neler yapıyorum ama coZum yok. Hırsıza ve ******ya kılıt vuramıyorsunuz....
Brodimetre yakıt pompası diyebilirsin. Örneğin brodimetre 1 tur atınca sana 1 lt yakıt veriyor. Sistem bunu baz alır. Ama brodimetrelerde çalıştıkça aşınır, içinde boşluklar olur ve 1 turda 1 lt yakıt vermez. Bu önlemek için kalibrasyonu yapılır. Kalibrasyon doğru yapılmazsa veya kalibrasyon sonrası 1 turda 0.5 lt verecek şekilde ayarlanırsa sistem hala 1 tur 1 lt diye bildiği için ekrandaki sayaç buna göre yazar. Sen bakarsın hesap doğru.
Brodimetre %97 doğrulukla ayarlandı ise %3 sana eksik yakıt verir ve sen bunu fark edemezsin 50 lt deponda. Fark istasyona kalır.
Yakıt tabancasının ucunda bulunan minik bir delik, tabancanın ucunda gördüğünüz ince sarmal boru ile tetik mekanizmasına bağlı. Normalde depo boşken pompanın ucundan akan yakıt, vakum oluşmasına yol açıyor ve bu tetik mekanizmasına kadar ince boru vasıtasıyla iletiliyor. Depo dolmaya ve tabancanın ucu depodaki yakıta temas etmeye başladığında delik yakıtın içerisinde kaldığı için vakum kaybolur. Tetik mekanizması vakumdaki bu değişiklik sebebiyle dolumu keser...
How does a gas pump know when my tank is full? | HowStuffWorks (https://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-consumption/gas-pump-full-tank.htm?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber)
Venturi prensibi ile demek. Anladım. Teşekkürler.
Calma bır cok sekılde olur ama en cok yakaladıklarımız soyle;
Kalıbrasyonu bılerek kacırılmıs pompa. Pompalar max bınde 5 hata ıle calısmalaı,bakın oyle yuzde 3-5 degıl,bınde...
E halıyle ıstasyonların cogu bunu saglamaz. Hanı ucuz satanlar var ya mesela....
2. Calma yontemı yakıta farklı kımyasallar karıstırma.
3. Calma tabancadan basınclı hava cıkması.
4. Calma sıfırlama yapmadan yakıt vermesı.
5. Calma yakıtı sana vermeden bır kısmını baska yere bısaltma
Dıger calmalar kacak yakıt satma ve vergı kacırma yontemlerı,konuyu dağıtmayım
Yol bılgısayarı aracın motor beynı ıle entegre calısır vebastıgınız gazdan havanın sıcaklıgı dahıl arabadakı bor cok sensoru okuyan beyın tarafından teorık olarak hesaplanır. Yanı enjectorden gecen yakıt mıktarını olcemez.
Istasyonlar kurus hesabınızı buyuk oynatacak kadar calamazlar. 50lt de 1-1.5lt ortalama calar hırsız olanlar. Fazlası mumkun ama cabuk fark edılır.
Baska soru varsa cevaplayım. Calmayı yakalamanız ıcın elınızde test kabı olmalı yanı ısımız zor...
Benım ısım bu,ıstasyonlarımı konfrol etmek ıcın neler yapıyorum ama coZum yok. Hırsıza ve ******ya kılıt vuramıyorsunuz....
Bidon prensibiyle 1'i çözeriz..
2'ye kolay çözüm yok galiba.
3'ü anlamadım?
4 ve 5'e dikkat ederim. Genellikle dolum başlayınca veya tamamlanınca ödemeye giderim.
Teşekkürler
Her dolumda 5lt lık kab ıle on denetım yapmıyorsun heralde?:)
Okuyan sensoru aldatmayla oluyor.
5i yakalaman zor cunku dıspenserınıcındenhal oluyor.
Guvenılır bayi en ıyısı....
Her dolumda 5lt lık kab ıle on denetım yapmıyorsun heralde?:)
Okuyan sensoru aldatmayla oluyor.
5i yakalaman zor cunku dıspenserınıcındenhal oluyor.
Guvenılır bayi en ıyısı....
:D Aldığım 3-4 tane istasyon var. Şüphelendiğim bir tanesi var. Yani ucuz olmasından şüpheleniyorum yoksa başka bir neden görmedim. (Ankara Eskişehir yolu Damla Petrol. Olumsuz ve ölçümlenmiş tecrübesi olan varsa aktarırsa sevinirim burayı. Buradan benzin/motorin alan sürekli lüks araçları da görüyorum bu arada.)
Basınçlı hava sensörü aldatıyor anladığım kadarıyla..
Dispenser ne bilmiyorum ama tahmin ettim. Dışarı akmadan içerde başka bir boru ile başka yere alıyor galiba. Valla cinlik!
Bunları yaptıktan sonra güvenilir bayi hangisi, o zaman anlaşılacak :))
Damla petrolun gecmısınde saıbe cok.
Suan tovbe etmıstır bılemem...
Oraya da bir bidon testi :) yapan olursa burda paylaşılsa güzel olur
mikelazi
15-01-2018, 17:01
bidon testi yapmadım.ama 997TT nin söylediği gibi depoyu tıkabasa doldurup denedim.
2.dolumum araç 5,7lt harcamış,göstergedeki veri 5,6lt...bu konuyu enjektörlerden şüphe duyduğum için açmıştım.işin iyi yani enjektörlerde sıkıntı yok.sıkıntı benzin istasyonlarıymış.iyi tecrübe oldu bana :)
En dogrusu tam doldurmak işte :)
huseyinturk
15-01-2018, 21:00
Otobüse iki yerden yakıt aldım
Biri direk pompada yüzde 10 indirimli petrol ofisi
Diğeri pompada indirim yapmayan bp
uzun uzun test ettim, her gün aynı yolu yapan araba ne yaparsan yap petrol ofisinden aldığın yakıt tutarı bpden aşağı kalmıyor. Yüzde 10 indirim az bir indirim değil.
Hadi trafik durumu vs yakıtı etkiler ama hepmi bpnin aleyhine oldu bu durumlar. 3-5 gün değil yaklaşık 1 ay denedim
Son paragrafı anlamadım. Yanı bp daha mı cok yakıyor?
mikelazi
16-01-2018, 09:58
benim anladıgım po nun tabanca kalibrasyonu bp ninkinden %10daha eksik dolum yapıyor :) :) :D
Son paragrafı anlamadım. Yanı bp daha mı cok yakıyor?
PO ucuz olmasına rağmen %10 daha fazla yakıyor diyor galiba. Ya da %10 az veriyor pompa. Aynı km için PO'da %10 daha fazla yakıt alıyorum demiş sanırım.
Herkes farkli anlamis :)
Son paragrafa kadar bende boyke anladim ama bp alehine yazisi devreleri yakti bende.
Ucuzsa istasyona guvenininiz olsun. Yoksa aman...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.