PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor yağı seçimi



Özgür Güneş
17-10-2017, 21:41
Aracımın yağ bakımı yaklaşıyor, bende kullandığım yağı değiştireyim diyorum, şu an yazılımlı N13 motorumda (136>180hp)(13’ Bmw f20 116i) Motul Xcess 5w40 kullanmaktayım. 5w30’a düşmeyi planlıyorum bu sefer, önümüzde kış zaten. Şimdi, Borusan yağ olarak Shell Helix Ultra Professional **-L 5w30 kullanıyor(bmw logolu kutuların içinde olan yağ yani), ama bmw bu yağı shell in ayrıca satmasını yasaklamış. Çünkü bildiğim kadarıyla bu yağ serviste 600 lira falan, dışarda 180 tl. Neyse bende 180 liralık yağa 600 lira vermek istemiyorum. Bunun yerine Motul 8100 Xclean+ 5w30 veya Shell Helix Ultra 5w30 ya da HX8 5w30 kullanmayı düşünüyorum. Hali hazırda baş edemediğim performanslı sürüşte yüksek yağ sıcaklığı sorumum var. 5w40’tan 5w30 a düşmem üst yağ sıcaklıklarına ulaşmamı kolaylaştırır mı? Geçen hafta stock 170 lik 118i ile karşılaştırmalı log aldığım zaman, performanslı sürüşte onun yağı 115-120 lerde gezerken benimki 125-130 arası idi. Ekstra yağ soğutucunun etkisinin bu kadar fazla olacağını düşünmediğim için yağ değiştirmek istiyorum, sizler ne önerirsiniz?

Shell almak ayrıca 15 dk da benzinlikte değiştirme açısından rahat geliyor.

Not: Almak istediğim yağların TDSleri:

Helix H8
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/03/HELIX_HX8_SYNTHETIC_5W-30.pdf

Ultra
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/03/HELIX_ULTRA_5W-30.pdf

Xclean+(Almayı en yüksek oranda düşündüğüm yağ)
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/48/8100_X-clean__5W-30_%28GB%29.pdf?1503650675

Borusan’ın yağı(****** kelimesinin iki kelimeli olan halini site engellediği için bu linki paylaşamıyorum, yukarda da otomatik yıldızlamış zaten, size zahmet google dan yazıp bakarsanız sevinirim :) )

Not: yav bilimsel adını engellemeseydiniz bari :D

Mevcut yağım:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/2698/8100_X-cess_5W-40__28GB_29.pdf?1492016155

sekizsilindir
17-10-2017, 23:13
Şimdi benim bazı screenshot larım var, değerli bulduğum bilgileri arşivliyorum. Dou nun yazısı büyük ihtimal.
Kafanda bı şeyler oluşur..

https://i.hizliresim.com/8NP27A.png (https://hizliresim.com/8NP27A)

Dou
18-10-2017, 01:01
Evet benim yazım

Gönderdiğin BMW yağının linki açılmıyor ama, internetten baktığım kadarıyla API SN, ACEA A3/B4 ve LL-01 sertifikası var. Alacağın yağda bu üç sertifikanın olmasına dikkat et. "Özel" yağ alıp tonla para vermene gerek yok, iyi marka olsun yeterli.

130 dereceler problem yaratmaz ayrıca, yeterli yağ basıncının olduğunu varsayıyorum. Endişe edilecek bir durum yok.

oss
18-10-2017, 01:32
5w30 en iyisi bmw twinturbo power 5w30 ll04 serviste satılıyor yüksek fiyatlı 1lt paketle geliyor testler mevcut takip eden arkadaşlar onaylayacağını düşünüyorum.

soğuk durumdaki testi

BMW TwinPower Turbo LongLife-04 5W30 Wie effektiv wirkt das Ol den Motor? - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=S3GURxwq5Rw)

sıcak durumdaki testi

BMW TwinPower Turbo LongLife-04 5W30 Wie effektiv schutzt Ol den Motor? 100 deg C - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=tgJn71imKVk)

sürtünme similasyon testi sıcak testi 100 derece kettle ile kaynatarak alıyor komik ama işe yarıyor

997TT
18-10-2017, 02:03
Konuya farkli yaklasayim;
Bugun 2017 typeR'in yagina bakayim dedim. ***** 0/20 kullaniyor. Su gibi yag,inanamadim gorunce.
2015 typeR da da bunu tercih ediyor Honda. Sebebi nedir?
Mugen 5-30 kullaniyor mesela....

oss
18-10-2017, 03:21
mugen yağdan çıkabilicek sorunları veya mekanik değişiklikler sonucu 5w30 u uygun görmüş olabilir

ruudvan
18-10-2017, 04:32
dün kosifler kavacıkta yağ bakımına gittim.
yağ ve yağ filtresi %20 3 yaş üzeri indirimle birlikte kdv dahil 510 tl .
aklında olsun.
onlarda castrol edge kullanıyor.
avcılar borusan shell kullanıyor.
kendin değiştiriceksen.
11427635557yag fıltresı kodun

Özgür Güneş
18-10-2017, 07:01
Şimdi benim bazı screenshot larım var, değerli bulduğum bilgileri arşivliyorum. Dou nun yazısı büyük ihtimal.
Kafanda bı şeyler oluşur..

https://i.hizliresim.com/8NP27A.png (https://hizliresim.com/8NP27A)

Güzel ve mantıklı bir bilgi ama yazılım yaptırdıktan sonra yağ yakmaya başladım biraz, o yüzden bu riske giremem.

Özgür Güneş
18-10-2017, 07:04
Evet benim yazım

Gönderdiğin BMW yağının linki açılmıyor ama, internetten baktığım kadarıyla API SN, ACEA A3/B4 ve LL-01 sertifikası var. Alacağın yağda bu üç sertifikanın olmasına dikkat et. "Özel" yağ alıp tonla para vermene gerek yok, iyi marka olsun yeterli.

130 dereceler problem yaratmaz ayrıca, yeterli yağ basıncının olduğunu varsayıyorum. Endişe edilecek bir durum yok.

Bu LL-01 ve LL-04 hakkında yeterli bilgi bulamıyorum, 01 2001 spnrası için, 04 2004 sonrası motorlar için geçerli galiba, birde 04 dizeller için önemli galiba. Bmw yağının LL04 sertifikası var bu arada, o yüzden sevdiğim markadan devam edip motul alayım diyorum. Evdeki diğer arabalara da o yağı koyarım hem, tam 12 litre yapıyor :)

Ayrıca bmw yağı ile xclean+ ın bütün verileri neredeyse aynı, 100 derece viskozitesi, kinematik vis., visco. index, ...

Özgür Güneş
18-10-2017, 07:24
5w30 en iyisi bmw twinturbo power 5w30 ll04 serviste satılıyor yüksek fiyatlı 1lt paketle geliyor testler mevcut takip eden arkadaşlar onaylayacağını düşünüyorum.

soğuk durumdaki testi

BMW TwinPower Turbo LongLife-04 5W30 Wie effektiv wirkt das Ol den Motor? - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=S3GURxwq5Rw)

sıcak durumdaki testi

BMW TwinPower Turbo LongLife-04 5W30 Wie effektiv schutzt Ol den Motor? 100 deg C - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=tgJn71imKVk)

sürtünme similasyon testi sıcak testi 100 derece kettle ile kaynatarak alıyor komik ama işe yarıyor

Bu adamın testleri gerçekten güzel de gerçek hayat simğlasyonundan eğey uzak bence, 5dk bi yağın ne olduğunu anlamak zor bence.

Özgür Güneş
18-10-2017, 07:26
Konuya farkli yaklasayim;
Bugun 2017 typeR'in yagina bakayim dedim. ***** 0/20 kullaniyor. Su gibi yag,inanamadim gorunce.
2015 typeR da da bunu tercih ediyor Honda. Sebebi nedir?
Mugen 5-30 kullaniyor mesela....

Ben 0w20 yi sadece atmosferik motorlarında kullanıyor sanarken serviste yeni 1.5T civic e de 0w20 koyması şaşırtmıştı beni, umarım bi bildikleri vardır demek istiyorum...

Özgür Güneş
18-10-2017, 07:28
dün kosifler kavacıkta yağ bakımına gittim.
yağ ve yağ filtresi %20 3 yaş üzeri indirimle birlikte kdv dahil 510 tl .
aklında olsun.
onlarda castrol edge kullanıyor.
avcılar borusan shell kullanıyor.
kendin değiştiriceksen.
11427635557yag fıltresı kodun

Tüm dünyada bmw shell e geçti, kosifler hala castrol mü kullanıyor? Vallahi shell e belki 600 lira veririm de flash point i 200 derece olan castrol e 500 lira veremem yahu.

mikelazi
18-10-2017, 07:48
motul 5w40 iyidir

oss
18-10-2017, 08:30
Bu adamın testleri gerçekten güzel de gerçek hayat simğlasyonundan eğey uzak bence, 5dk bi yağın ne olduğunu anlamak zor bence.

ben ordan bakarak yağ değiştirdim iyiki testlere bakmışım. ama katkı testleri var onlar inandırıcı gelmedi

997TT
18-10-2017, 09:15
Ben 0w20 yi sadece atmosferik motorlarında kullanıyor sanarken serviste yeni 1.5T civic e de 0w20 koyması şaşırtmıştı beni, umarım bi bildikleri vardır demek istiyorum...

Acaba bıldıklerı nedır? Cok ınce,cıdden su gıbıydı....

mikelazi
18-10-2017, 10:20
Acaba bıldıklerı nedır? Cok ınce,cıdden su gıbıydı....

izmir aydın otobanında yazılımlı aracımla dip gaz sonunda castrol 5w40 yağım direk su olmuştu.

tabi hondada nasılbir yağ soğutucu var bilmiyorum ama,o tarz bir araçta 0w20 ciddi ince geldi bana.

honda işini bilir :)

Özgür Güneş
18-10-2017, 11:28
Acaba bıldıklerı nedır? Cok ınce,cıdden su gıbıydı....

Type-R ile kıstas değil ama, arkadaşımın suzuki swift sport una yetkili serviste 0w20 koyuyorlar, kendisi nürburgring’de yine swift sport kiraladı, ordaki araçlara 15w50 koyuyorlarmış. Benim type r ım olsa heralde kullanım tarzımdan dolayı 0w20 koymazdım ama ona o yağı öneren mühendis heralde otobanda 120 km/s sabit gitmeyeceğimi tahmin etmiştir diye düşünüyorum.

997TT
18-10-2017, 16:22
5/30 yada 0/30 koysa susucagımda 0/20 garıp geldı.
Bu konu da bılgısı olan var mı acaba?

Dou
18-10-2017, 17:13
Konuya farkli yaklasayim;
Bugun 2017 typeR'in yagina bakayim dedim. ***** 0/20 kullaniyor. Su gibi yag,inanamadim gorunce.
2015 typeR da da bunu tercih ediyor Honda. Sebebi nedir?
Mugen 5-30 kullaniyor mesela....

Emisyon kurallarından ötürü

Eskiden Avrupadaki araçlar için daha rahat ABD dekiler için daha katı idi kurallar, 5-10 yıl önce Avrupa'da k20 ler 5w40 kullanırken burada aynı motor 5w30 kullanıyordu (hatta günlük kullanılan k20 ler 5w20 kullanıyordu o zamandan beri). Artık her yerde hedef 0w20 ya da olabilecek en ince viskoziteye geçmek.

Bundan bir kaç yıl sonra günlük kullanılan araçlarda 0w16 önerilecek 0w20 bile kalın kalacak.

Garanti problem yaratmayacaksa 5w30 a geçebilirsiniz pist için.

997TT
18-10-2017, 18:09
Aslında benım aklımda da 5/30 var. Amacım cabuk ısınmasını engellemek. 0/20 mı 5/30'mu daha ısıya dayanaklı okur yada gec ısınır sureklı gazlamada?

ruudvan
18-10-2017, 19:03
Tüm dünyada bmw shell e geçti, kosifler hala castrol mü kullanıyor? Vallahi shell e belki 600 lira veririm de flash point i 200 derece olan castrol e 500 lira veremem yahu.
benı yanlıs anlama ama . kaputu acınca castrol logosu var . kesinlikle castrol cu değilim.
ben bakım yapıyor olsam motul , mobil yada liqy moly kullanırım ama adamlar bunu öneriyor.

Özgür Güneş
18-10-2017, 20:37
5w50 koysam motoru çok mu yorarım sakin kullanımda?

Edit: üretimi bitmiş galiba 5w50 sport un

Anladığım kadarı ile ben bu yağ sıcaklığı sorununu yağ değişerek çözemeyeceğim, sadece yağın motoru koruyuculuğu değişir.

Dou
18-10-2017, 21:03
Aslında benım aklımda da 5/30 var. Amacım cabuk ısınmasını engellemek. 0/20 mı 5/30'mu daha ısıya dayanaklı okur yada gec ısınır sureklı gazlamada?

5w30 daha dayanıklı olacaktır, bulabilirseniz ACEA A3/B4 sertifikalı tercih edin.

Fazla kalınlaştırmakta bazen işe yaramayabiliyor yağın flowu düştüğü için, önerilen viskozitede büyük değişiklikler yapmamak lazım bu sebepten. Fakat 20 den 30 a gibi ufak oynamalar iyi sonuç verebilir.

Aslında yağın sıcaklığından çok önemli olan yağ basıncı. Yeterli yağ basıncı olduktan sonra yağ sıcaklığı 140 derece olsa da fark etmez.

Özgür Güneş
18-10-2017, 21:18
5w30 daha dayanıklı olacaktır, bulabilirseniz ACEA A3/B4 sertifikalı tercih edin.

Fazla kalınlaştırmakta bazen işe yaramayabiliyor yağın flowu düştüğü için, önerilen viskozitede büyük değişiklikler yapmamak lazım bu sebepten. Fakat 20 den 30 a gibi ufak oynamalar iyi sonuç verebilir.

Aslında yağın sıcaklığından çok önemli olan yağ basıncı. Yeterli yağ basıncı olduktan sonra yağ sıcaklığı 140 derece olsa da fark etmez.

Onu heralde karteri delip manometre takmadan göremeyiz? Birde arabanın olması gereken yağ basıncını da bilmemiz gerekli.

Biraz önce fark ettim, Motul’un Specific LL04 diye bmw için özel olarak ürettiği bir yağ varmış, acaba onu mu alsam:

http://motul.speclube.com/wp-content/uploads/products/specifications/Specific_LL-04_5W-40_(GB).pdf

Dou
18-10-2017, 21:35
Onu heralde karteri delip manometre takmadan göremeyiz? Birde arabanın olması gereken yağ basıncını da bilmemiz gerekli.

Biraz önce fark ettim, Motul’un Specific LL04 diye bmw için özel olarak ürettiği bir yağ varmış, acaba onu mu alsam:

http://motul.speclube.com/wp-content/uploads/products/specifications/Specific_LL-04_5W-40_(GB).pdf

BMW lerde durum nasıl bilmiyorum. Fakat Honda'da yağ filtresinin oturduğu yuvaya adaptör takarak yağ basıncı çıkışı alınıyor. Delme biçme yok.

LL01 ile LL04 arasında çok büyük bir fark yok kullanabilirsin.

mikelazi
19-10-2017, 18:33
5w30 daha dayanıklı olacaktır, bulabilirseniz ACEA A3/B4 sertifikalı tercih edin.

Fazla kalınlaştırmakta bazen işe yaramayabiliyor yağın flowu düştüğü için, önerilen viskozitede büyük değişiklikler yapmamak lazım bu sebepten. Fakat 20 den 30 a gibi ufak oynamalar iyi sonuç verebilir.

Aslında yağın sıcaklığından çok önemli olan yağ basıncı. Yeterli yağ basıncı olduktan sonra yağ sıcaklığı 140 derece olsa da fark etmez.

peki yağ basıncının bir standardı varmıdır.yoksa her araç için farklımıdır.

Vexx
19-10-2017, 19:22
Eğer araçta yağ eksiltme problemi yoksa 5w40dan 5w30a geçilebilir. Önümüzde kış. Kullandığınız yağ güzel yağ sentetik. Ben yağda Motul, katkıda Liqui Moly'den vazgeçmem. Benim aracım Polo Gti. VW Castrol öneriyor. Ancak kesinlikle o yağı koymam çabuk özelliğini yitiriyor ve eksiltmesi fazla oluyor.

997TT
19-10-2017, 20:12
5w30 daha dayanıklı olacaktır, bulabilirseniz ACEA A3/B4 sertifikalı tercih edin.

Fazla kalınlaştırmakta bazen işe yaramayabiliyor yağın flowu düştüğü için, önerilen viskozitede büyük değişiklikler yapmamak lazım bu sebepten. Fakat 20 den 30 a gibi ufak oynamalar iyi sonuç verebilir.

Aslında yağın sıcaklığından çok önemli olan yağ basıncı. Yeterli yağ basıncı olduktan sonra yağ sıcaklığı 140 derece olsa da fark etmez.

Guzel bılgı,tesekkur ederım.
Pekı sunu dıyebılırmıyız;honda typeR'a dusuk tuketım ıcın 0/20 koydu ve pıst gıbı yuksek devır kullanımlı sartlarda 5/30 ıyıdır? Mesela motul?
Pekı 0/20 gıbı cok akıskan bır yagdan 5/30'a gecınce motor ıcı surtunme artmaz mı?
Ve benım aslında en cok merak ettıgım,daha az ısınan yag hangısıdır yada ısıya daha dayanıklı yag. ***** fazla ısınan bır araca sahıbım.

Dou
19-10-2017, 22:39
peki yağ basıncının bir standardı varmıdır.yoksa her araç için farklımıdır.

Her araç için farklı olabilir.

Mesela Ferrari'de 6000 rpm de 75 psi ve üzeri olması gerekir der. Bazı markalarda kullanım kılavuzunda bile yazar. Kabaca tüm devir bandında 70 psi ve üzeri diyebiliriz.

Dou
19-10-2017, 22:51
Guzel bılgı,tesekkur ederım.
Pekı sunu dıyebılırmıyız;honda typeR'a dusuk tuketım ıcın 0/20 koydu ve pıst gıbı yuksek devır kullanımlı sartlarda 5/30 ıyıdır? Mesela motul?
Pekı 0/20 gıbı cok akıskan bır yagdan 5/30'a gecınce motor ıcı surtunme artmaz mı?
Ve benım aslında en cok merak ettıgım,daha az ısınan yag hangısıdır yada ısıya daha dayanıklı yag. ***** fazla ısınan bır araca sahıbım.

Akışkanlık ufak oynamalarda çok büyük değişikliğe uğramaz. 0w20 den 10w60'a geçerseniz fark yaratabilir. Hiç fark olmasa, yağ pompası daha çok zorlanır, ve yağ filtresi daha az filtreler (yağ daha çok bypass konumunda kalacağı için)

5w30'un kinetik vizkozitesi daha 0w20 ye göre daha yüksektir, bu da aynı sıcaklıkta daha kalın bir film tabakası anlamına gelir. Yağın 20 - 30 - 40 vizkosite olduğu 100 derecedeki sıcaklığına göre belirlenir. w20 olabilmesi için 100 derecede minimum 5.6 max 9.3 mm2/s olmalı. w30 da bu rakam 9.3 ile 12.5 arasıdır. Yağ 140 dereceye çıktığında 100 dereceye kıyasla çok daha ince hal alır. Yazıyla anlatmak zor ama 5w30 140 derecedeki kinetik vizkozitesi 0w20 'nin 80-100 derecedeki kinetik vizkozitesi ile aynı/benzer olabilir (rakamları örnek veriyorum). Pist ortamında yağ sıcaklığı artacağı için yağın kinetik vizkozitesini yüksek tutmak, haliyle yağ basıncını da yüksek tutabilmek için bir kalın viskoziteye geçmek gerekebilir. Motor yağ sıcaklığı yüksek diye kırılmaz (yağ ömrü çabuk azalır o ayrı), motor yağ sıcaklığı çok yükseldiği için viskozite olması gerekenden daha ince bir hal aldığından ötürü yağ basıncı yetersizliğinden kırılır. Bu sebepten öncelik yağ sıcaklığı değil, doğru viskozite ve yeterli yağ basıncını sağlamak.

Isıya ne kadar dayanıklı olduğu konusunda viskozite kadar yağın içerisindeki katkılar da önemli. Bu sebepten Amerika'da tüm STI Evo vs.. ler pistte ağır vasıta yağı kullanır, içerisindeki katkı maddeleri daha fazla olduğundan ötürü zor şartlara daha dayanıklı oluyorlar. Ben bunu yapmam diyorsanız A3/B4 sertifikalı yağ tercih ederek en azından HTHS'nin 3.5 ve üzeri olduğunu biliriz, ki bu da pist için daha uygun.

997TT
20-10-2017, 00:32
Peki tembellik edip sunu sorayim; pist sartlarinda hangi yag markasini onerirsiniz?
Illa motul mu? Mobil vs Castrol degil mi.
Aracin suan 500km oldugunu dusunursek yanitlarsaniz sevinirim :)
Ben tum sifir araclarimda,1000km sonra yagindegisirim. Gtr ve turbo'da fabrika istiyordu ama honda kitapcik da boyle birsey belirtmemis.
Siz ne tavsiye ederdiniz.
Valla seni ugrastiriyoruz,kusura bakma.

Dou
20-10-2017, 01:57
Peki tembellik edip sunu sorayim; pist sartlarinda hangi yag markasini onerirsiniz?
Illa motul mu? Mobil vs Castrol degil mi.
Aracin suan 500km oldugunu dusunursek yanitlarsaniz sevinirim :)
Ben tum sifir araclarimda,1000km sonra yagindegisirim. Gtr ve turbo'da fabrika istiyordu ama honda kitapcik da boyle birsey belirtmemis.
Siz ne tavsiye ederdiniz.
Valla seni ugrastiriyoruz,kusura bakma.

Estağfurullah

Diğer markaları bilemiyorum fakat Honda'nın fabrikasyon yağı rodaj için özel geliyor. Bütün dünyada içerisinde ekstradan molybdenum katkısı ile gelir ve Honda erken değişimi önermiyor. Sizin yerinizde olsam yağ değişim ışığını beklemiyorsanız bile -hazır yaz sıcakları da yokken- piste çıkıp minimum 2 bin kilometre yapıp öyle değiştirirdim. Tabi karar sizin.

http://www.civicx.com/attachments/untitled-png.27850/

Bu arada rodaj esnasında yağın erken kararması normaldir. Montaj esnasında kullanılan yağ motor yağına karıştığı için rengini karartır herhangi bir zararı yoktur. Yağın rengi kondisyonunu göstermez.

http://i.imgur.com/Igmyt.png

Marka konusunda pek takılmıyorum ben açıkçası. İstediğim sertifika varsa ve iyi markaysa (Shell - Castrol - Mobil - Valvoline - Motul fark etmez) en uygunu hangisi ise kullanırım. Honda'da herhangi bir sertifika istemediği için (API SM/SN haricinde) seçenek bol. Ayrıca Alman arabalarının aksine, Honda motorları pek seçici değildir yağ konusunda, ben en son piste çıkarken %75 Mobil 1 0w40 + %25 Toyota 0w20 karışımıyla çıkıyordum, 2 sezonda 35+ saat piste çıktım bu şekilde burada. Üzerine yolda 70 bin kilometre yaptım satmadan hiç bir problem yaşamadım.

Motul kullanacaksanız 300v pist için uygun, diğer alt serileri benim gözümde Shell Castrol'den farksız ve gereksiz pahalı.

Özgür Güneş
20-10-2017, 09:30
Yalnız bu 300v’yi her pist kullanımından sonra değişmek gerekiyor diye biliyorum. İçinde şampuan olmadığı için 300v uzun süre kullanılırsa motor içi kurumlanma yapıyormuş.

Benim arabada yağ basıncı kontrol valfi varmış ama ondan veri almam imkansız galiba? Bunu koyduklarına göre kritik bir durumda araba kendini korumaya alır heralde?

143 derece yağ veya 117 derece motor soğutma suyunda araç kendini korumaya alıyormuş, 260 gördüğüm vakit yağ sıcaklığım 137 oluyor.

Açılış yağ basıncım 2.2-2.8 bar, kapanış 2.0 bar imiş, çalışma sıcaklığı ve rölanti min 0.7 bar, çalışma sıcaklığı ve 3000 devirde 1.15-6.45 bar imiş.(belki yorum yapmanıza yardımcı olur diye söyledim)

Yağ sıcaklığını düşürmek için radyatör büyütenler varmış, bu sistemin tüm dengesini bozmaz mı?

İlk etapta soğutma sistemini flushing yapayım, ardından %40 castrol nf %60 su(antifreeze oranı yükseldikçe suyun yüzey gerilimi düşüyor ve ısı transfer katsayısı düşüyor, aslında en iyi soğutma saf su) motul mocool koyayım yarın(mocool yüzey gerilimini artırıyor), radyatörü de basınçlı su ile yıkarsam etki edeceğini düşünüyorum. Aslında evans koymak en iyisi gibi de onun ısı transferi hakkında bilgi bulamadım.

Dou
20-10-2017, 15:00
300v yi her seferinde değiştirmeye gerek yok. Şampuandan kastınız nedir bilmiyorum ama içerisindeki katkı maddesi inanılmaz yüksek. Fakat çok uzun süre tutmaya da gerek yok. Uzun yağ değişim periyoduna (15 bin+ km) uygun bir yağ değil.

Antifrizle alakalı detaylı bilgim yok, fakat ben suyla karıştırmaktan ziyade serviste satılan hazır karışımlıyı almayı tercih ediyorum.

Pathfinder
20-10-2017, 16:24
300v yüksek sıcaklıklarda performansı cok iyi bir yağ, pist araban varsa onun için ideal

nevarki günlük kullanılan arabada kullanmam ben. çünki günlük kullanılan arabalarda aşınmanın büyük kısmı motor soğukken gerçekleşiyor.

LL01- ile LL04 arasında da çok fark vardır

LL01 içinde deterjan ve diğer Mo gibi maddeler bol, o yüzden daha iyi korur

LL04 de bunlar az, nevarki bu da onu kat ve DPF dostu yapıyor


en iyi yağ diye birşey olmadığını düşünüyorum, kullanıma göre en iyi yağ var

997TT
20-10-2017, 16:33
Dou harıka bılgıler. Ben open pıtten sonra yagı degısmeyı dusunuyorum. ***** cok fazla zaman olucak gazlamak ıcın.
Bu aracı gunluk degıl,pıst agırlıklı kullancagım ama aksamları(ayda 2 defa) gezdımeye cıkarırım.
Soguk motorun asınması *****. 300V de dıger yaglara gore gec ısınıyor.
Icınde kı 0/20 yagı degıstırırken 300V 5/30'mu yoksa 0/20 mı koymalıyım?(Ikısı de motul) Yada o kadar paraya gerek yok,aynı ısı yapan mobıl vs mı secerdınız. Karısım soylemeyın, ınan onunle hem ugrasamam hem beceremem :)

Dou
20-10-2017, 17:20
Bütçenize kalmış tamamen, pist ağırlıklı kullanılacaksa 300v bence değer. Yalnız herhangi bir sertifikasyon alamayacak kadar yüksek katkıya sahip olduğu için araç yağ yakıyorsa (araç yeni gerçi ama belli olmuyor rodaj döneminde) katalitiği tıkayabilir orta-uzun vadede.

Garanti problem olmayacaksa 5w30 ya da 40 problem yaratmaz.

O kadar para vermek istemiyorum derseniz pist için Mobil 1 0w40 ya da herhangi bir ACEA A3/B4 sertifikalı iyi marka tam sentetik yağ işinizi görecektir.

Özgür Güneş
20-10-2017, 19:06
Ben olsam 1-2 pist gününde bir 300v kullanıp değişirdim, 15w50 tarzı. Sadece pist ve akşam gazlaması için kullanılacaksa tabi.

fuatozkan
24-10-2017, 11:16
Dizel araçta Liqui Moly kullanan var mı konuyu saptırıcam ama ben de yağ önerisi arıyorum :D

Baradiel46
24-10-2017, 12:17
Dizel araçta Liqui Moly kullanan var mı konuyu saptırıcam ama ben de yağ önerisi arıyorum :D

tazesini bulursan neden olmasın o yağ çok bilinmediği için çok kullanan olmadı fiyatıda pahalı tabi piyasa da bol bol bayatı bulunmakta veya motul da bakabilirsin 2 yağda orijinal tazesini bulursan araba için güzel olur.

fuatozkan
24-10-2017, 13:20
SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60

SYNTHOIL ENERGY 0W-40

DIESEL HIGH TECH 5W-40

TOP TEC 4100 5W-40

SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40

Sitesinden uyumlulara baktığımda çıkanlar arasından beğendiklerim bunlar.
Bunların aralarındaki farklar nelerdir? Hangisi daha verimli olur acaba ?

beci
24-10-2017, 13:58
Dizel araçta Liqui Moly kullanan var mı konuyu saptırıcam ama ben de yağ önerisi arıyorum :D

1.6 Tdi aracımda kullanıyorum aracımda soft yazılım var. 4200 longlife3 serisi, daha önce castrol kullanmıştım. Bu yağı koyduktandan sonra partikül filtresi rejenerasyon aralığı sanki daha uzadı ve ilk çalıştırmadaki soğuk motor sesi farkedilir derecede azaldı.Aynı yağdan devam edicem memnunum.

Cgungor
26-10-2017, 19:53
207 Rc LeMans 1.6 THP motor için yağ önerisi alabilir miyim? şuan aracımda motul 5w30 eco-nergy bulunmakta. fakat motulün 5w30 da 3 seçeneği var. ayrıca Mobil1 ESP Formula 5w30 kullanıp öneren de çok fazla. motul önerenler 5w30 da 3 seçenekten hangisini tavsiye ederler onu da belirtirseniz sevinirim.

Özgür Güneş
07-11-2017, 15:20
207 Rc LeMans 1.6 THP motor için yağ önerisi alabilir miyim? şuan aracımda motul 5w30 eco-nergy bulunmakta. fakat motulün 5w30 da 3 seçeneği var. ayrıca Mobil1 ESP Formula 5w30 kullanıp öneren de çok fazla. motul önerenler 5w30 da 3 seçenekten hangisini tavsiye ederler onu da belirtirseniz sevinirim.

Motul Xclean+ 5W30 öneririm, Mobil 1 ESP Formula 5w30 ben de öneririm. Zaten bu kategoride ekonomi veya yarış yağı olmadığı sürece hepsi hemen hemen aynı performansı sunuyor.

sekizsilindir
07-11-2017, 17:40
ben en son piste çıkarken %75 Mobil 1 0w40 + %25 Toyota 0w20 karışımıyla çıkıyordum, 2 sezonda 35+ saat piste çıktım bu şekilde burada. Üzerine yolda 70 bin kilometre yaptım satmadan hiç bir problem yaşamadım.


Dou
Günlük kullanılan araçta api/sn 5w30 kullaniyoruz. Bu sınıf yağda az miktarda bulunan Mos2/molibden disülfürü motor sağlıgı için haricen katsak , oran % kaç olmalı? Mos2 , soğuk çalıştırmada 5w30 un son yağlama noktasına erişim zamanını uzatirmi?

Dou
07-11-2017, 18:06
Dou
Günlük kullanılan araçta api/sn 5w30 kullaniyoruz. Bu sınıf yağda az miktarda bulunan Mos2/molibden disülfürü motor sağlıgı için haricen katsak , oran % kaç olmalı? Mos2 , soğuk çalıştırmada 5w30 un son yağlama noktasına erişim zamanını uzatirmi?

Kullanılması gereken miktar arkasında yazar genelde. Ben denemek için bu yağ değişiminde Mos2 kattım. Kullandığım yağda esas aşınma önleyici madde moly yerine sodyum olduğu için moly ekleme ihtiyacı gördüm (Valvoline). Fakat pek bir fark hissedemedim açıkçası. Bir daha alacağımı sanmıyorum. Zaten mos2 nin içerisindeki molybdenum katkısı çoğu yağda mevcut, sadece miktarını arttırıyorsunuz. Yalnız Ceratec biraz farklı onu henüz denemedim ama 3-4 yağ değişimi kadar dayanıyor ilginç bir katkı.

Motor yağının yağlama sürecini uzatmaz, hatta kısaltabilir. Uzun yağ değişim periyodu varsa (15 bin+ km) dikkat etmek lazım. Yağı olduğundan daha kalın hale getirir ciddi soğuk havalarda kullanmamak en idealidir.

sekizsilindir
07-11-2017, 20:18
Motor yağının yağlama sürecini uzatmaz, hatta kısaltabilir. Uzun yağ değişim periyodu varsa (15 bin+ km) dikkat etmek lazım. Yağı olduğundan daha kalın hale getirir ciddi soğuk havalarda kullanmamak en idealidir.

En geç 10binde yağı atıyoruz, benide düşündüren soğuk günlerdi,

SL sertifikalı bir yağa gecsek, mos2 ihtiyacımızı karşılarmı? sl sınıfında 5w30/40 viskozite yok diye biliyorum TR içinde

10w40 ada geçmek istemiyorum motorun sesi soluğu değişiyor.

Dou
08-11-2017, 01:02
En geç 10binde yağı atıyoruz, benide düşündüren soğuk günlerdi,

SL sertifikalı bir yağa gecsek, mos2 ihtiyacımızı karşılarmı? sl sınıfında 5w30/40 viskozite yok diye biliyorum TR içinde

10w40 ada geçmek istemiyorum motorun sesi soluğu değişiyor.

SL bulmak zor olduğu için onun yerine tam sentetik ağır vasıta yağı kullanabilirsiniz. Ağır vasıta yağlarının da katkıları bineklere göre yüksektir.

Kadyr
14-11-2017, 13:53
SL bulmak zor olduğu için onun yerine tam sentetik ağır vasıta yağı kullanabilirsiniz. Ağır vasıta yağlarının da katkıları bineklere göre yüksektir.

dou kardeşim sence bu yağlardan hangisini tercih etmeliyim. bu değerlerin hangisi yüksekse iyi kötü tam bilmiyorum çünkü. araç 1.3 multijet sadece yazılım var.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100_Eco-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016011
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/8100_X-clean_FE_5W-30__28GB_29.pdf?1492017670
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/83155/8100_X-clean_EFE_5W-30_%28GB%29.pdf?1499420767

Dou
14-11-2017, 19:17
dou kardeşim sence bu yağlardan hangisini tercih etmeliyim. bu değerlerin hangisi yüksekse iyi kötü tam bilmiyorum çünkü. araç 1.3 multijet sadece yazılım var.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100_Eco-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016011
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/8100_X-clean_FE_5W-30__28GB_29.pdf?1492017670
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/83155/8100_X-clean_EFE_5W-30_%28GB%29.pdf?1499420767

Fiat onayi oldugu icin bunu tercih ederdim

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100_Eco-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016011

Kadyr
14-11-2017, 19:30
Fiat onayi oldugu icin bunu tercih ederdim

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100_Eco-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016011

hepsinde s1 onay kodu var diye seçtim aslında

Dou
14-11-2017, 19:43
hepsinde s1 onay kodu var diye seçtim aslında

Haklısın dikkat etmemişim,

O zaman önceki mesajımdaki yerine yazılımlı olduğu için diğer 2 sinden hangisi daha uygun fiyatlıysa onu tercih edebilirsin, ikiside fazlasıyla iş görecektir.

Kadyr
14-11-2017, 19:53
Haklısın dikkat etmemişim,

O zaman önceki mesajımdaki yerine yazılımlı olduğu için diğer 2 sinden hangisi daha uygun fiyatlıysa onu tercih edebilirsin, ikiside fazlasıyla iş görecektir.

:)
sağolasın yağ konusunda senin fikirlerine güveniyorum

speed_emre
14-11-2017, 20:01
Arkadaşlar aracım 1.6 180 lık gtc arabada downpıpe soft yazılım var.

Bakımını yaptırcam hangı yağ tavsiye edersiniz?

Yetkilidede bakım yaptırabilirim yada özel ?

Cgungor
15-11-2017, 11:33
Arkadaşlar aracım 1.6 180 lık gtc arabada downpıpe soft yazılım var.

Bakımını yaptırcam hangı yağ tavsiye edersiniz?

Yetkilidede bakım yaptırabilirim yada özel ?

abi mobil1 sitesinde senin araca GM onayı ve dexos2 onayı veren 0w-40 esp yağını önermiş. Bence mobili kesinlikle denemelisin. benim önce ki kullandığım yağ motuldü. şuan yeni değiştirdim mobil1 5w30 esp koydum ve cold start olsun aracın soğukken verdiği tepkiler olsun kesinlikle değişti.

speed_emre
15-11-2017, 12:09
Aynen haklısın olmazsa opel servisi kampanya yapmış 350 tl benzinli bakımı orda yaptırayım diyorum. Motul almaya gerek yok sanırım çok.

Cgungor
15-11-2017, 12:35
Aynen haklısın olmazsa opel servisi kampanya yapmış 350 tl benzinli bakımı orda yaptırayım diyorum. Motul almaya gerek yok sanırım çok.

Abi motul ün piyasada çakması da çok ayrıca yeni üretim tarihli bulması da biraz sıkıntı. Ben mobili 2017 10. ay üretimi aldım mesela geçen ay üretilen neredeyse rafta hiç durmamış bir ürünün sağlığıyla motul bile olsa nasıl saklandığı belli olmayan (güneş altında mı durdu ne yaptı?) belli olmayan bir yağı alıp da arabama koymam.. Servisin kampanyasını bilmiyorum da ben servisi artık bir tek güncel yedek parça kodunu sormak için arıyorum :D yağ + yağ filtresi + karter tapası ve somunu alıp değiştiriyorum ben. karter tapası değişmek gerekli mi? değil. Ama yetkili servis benim yolumun üzerinde olduğu için somunuyla beraber 4-5 TL bir şey. Alıp oradan sanayiye geçiyorum..

speed_emre
15-11-2017, 14:21
Anladım kardeşim. Servise götüreceğim. Fiyatı mantıklı ve check up yapacaklar ücretsiz iyimiş.

997TT
15-11-2017, 14:25
Mobil New life 0/40....

speed_emre
15-11-2017, 14:28
tşkler murat abi :)

Cankat
25-04-2018, 22:10
Konuyu hortlatıyorum fikirlerinize ihtiyacım var.

Aracım lpgli ve 280k km de.Yağ yakma vs gibi problemlerim yok.Fabrika 20w50 öneriyor ancak ben sentetik yağ denemek istiyorum ne önerirsiniz? 5w50 yaz için çok mu ince olur?