PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek EGT ve Yağ Sıcaklığı



Özgür Güneş
09-10-2017, 16:31
Aracım 13’ F20 116i, stage 1 yazılım mevcut, 208 hp ölçüldü mustang dyno da, istanbul parkta yüksek ısıdan dolayı buji-bobin yediğim için yazılım yaptırdığım yer ricam ile gücü düşürdü, araba şu an daha zengin çalışıyor, zengin çalışınca gücün düşeceğini ve böylece yanma odası sıcaklığı düşer demesine rağmen yanma odasının egt ye baktığım zaman sıcaklığının arttığını okuyorum elm327 ile, yağ sıcaklığım kolaylıkla 130 derecelerin üstüne çıkıyor(motul xcess 5w40),iat çok sıkıştırınca 55-60 lara ulaşıyor, egt 210 hp lik yazılımda 850-900 derece civarı gezerken 185 hplik yazılımda 900-950 derecelere kadar çıkıyor. Aracımda ekstradan sadece spor kat mevcut, bu sıcaklıkları düşürmek için ne önerirsiniz? Haftaya antifreeze değişimi yapmayı düşünüyorum ilk başta.

mikelazi
09-10-2017, 16:43
komple dp
big cooler
daha sonra yağ sıcaklığı tekrar kontrol edilir.
bu şekilde turboda sıkıntıya giriyordur.

R.S.C
09-10-2017, 16:50
sadece yazılım mı var araçta ?

eğer öyleyse bobin ve buji ile yırttığınıza mutlu olmak gerek.

2. mesaj +1 ialeve yağ soğutucu iş görür

Özgür Güneş
09-10-2017, 16:52
komple dp
big cooler
daha sonra yağ sıcaklığı tekrar kontrol edilir.
bu şekilde turboda sıkıntıya giriyordur.

Stage 1 den bile kısık bi yazılım var, bu tür üst stage parçalarına geçmeden bir çözüm bulunamaz mı?

Ufuk
09-10-2017, 17:51
Eski yazılım ile daha düşük sıcaklıktaysa bence eski yazılıma dönün. Dp yapın. Dp epey etkiliyor egt'yi.
Ses istemiyorsunuz anladığım kadarıyla; dp yapıp orj orta ve sonu sökmeyin. Ses varla yok arasında bir artış gösterecektir.
Benim dizel polomda yazılımdan sonra 880dereceye ulaşıyordu egt. Dp yapıldı 63'lük, aynı kullanımda 810 derecede kaldı. Tabi araçtan araca değişir.
335 coolerı diye satılan valeo cooler ile iat 70'den 65'e düştü(yaz sıcağında n13). Orjinal coolerınız 5.3lt civarında. 335 cooler'ıda yanlış hatırlamıyorsam 7.4lt. Bence takacaksanız wagner takın. Bu arada bu cooler'ı sahibinden üstünden 750tl yi geçkin fiyatlara satanlar var.
Orj parça numarası; 17517600531
Valeo parça numarası; 818260
750tl'ye sattıkları valeo olan. Parça numarası ile sanayide sordurduğumda 510tl demişlerdi, aklınızda olsun.
Velhasıl;
Gerçek wagner falan olacak ki sağlam soğutması olsun. Hacmini büyütmek daha çok soğuyacağı anlamına maalesef gelmiyor.Daha büyük hacim daha fazla yüzey alanı demek ama bu daha iyi soğutmayı garanti etmiyor. İçindeki core tasarımı bile çok kritik öneme sahip.
Wagner'in de replikası var tr'de. Nasıldır bilmem ama.

Özgür Güneş
09-10-2017, 18:30
Bu paraları bu ekipmanlara harcayacağıma gider methanol kit alırım açıkçası, yani bu bmw neymiş abi, 2 basıyosun cehennemden halliceye dönüyor motor, zaten gündelik gezide stock olsa bile yağ sıcaklığı 105-110 derece arasında geziyor. Bu gidişle sildireceğim gibi yazılımı, benim kullanışıma dayanmıyor ya da satıp stock 170 lik 118i alayım diyorum, ondaki tek fark ekstra yağ soğutucu ve 0.5” fazla egzoz çapı.

Arabayla azıcık gazladıktan sonra arabayı kapatınca arabadan yanık kokusu geliyor, geçen gün turbo o ringleri değişti, turbo peak 1.7bar basarken güncelleme ile şu an 1.1 basıyor, kn kutu içi filtre var, ilk yazılım yaptırdığımda saniyede 170 gr hava giriyordu, son güncellemeden sonra 160 gr/s a düştü.

328i valeo intercooler ın yenisi 500 lira falan galiba, işçilik mişçilik harcadığım para pek işe yaramaz gibi duruyor, spor katalizör orijinal katalizöre göre sizce yarar sağlamış mıdır?

mikelazi
09-10-2017, 18:34
başka konudada yazdım.

aynı şartlarda aynı yolda
136crdi 4,2lt cooler stock motor peak 1.5bar iat 75 yağ sıcaklığı 109
128crdi 3lt cooler egr-dpf komple sökük yazılım peak 1.7bar 160-165hp civarı iat 74 bende yağ sıcaklığı görünmüyor.

rakamlar ortada bence önce dp yaptır.gerisine sonra karar ver.

Özgür Güneş
09-10-2017, 18:44
başka konudada yazdım.

aynı şartlarda aynı yolda
136crdi 4,2lt cooler stock motor peak 1.5bar iat 75 yağ sıcaklığı 109
128crdi 3lt cooler egr-dpf komple sökük yazılım peak 1.7bar 160-165hp civarı iat 74 bende yağ sıcaklığı görünmüyor.

rakamlar ortada bence önce dp yaptır.gerisine sonra karar ver.

Açıkçası arabaya para harcamak istemiyorum, stage 1 yazılımla mekanik müdahele gerekmeden 2-3 yıl binerim diyordum ama anlaşılan gerekiyor. Yakın bir abim 118i sini satıyor, satıp onu alabilirim

onur_S
09-10-2017, 19:01
Eski yazılım ile daha düşük sıcaklıktaysa bence eski yazılıma dönün. Dp yapın. Dp epey etkiliyor egt'yi.
Ses istemiyorsunuz anladığım kadarıyla; dp yapıp orj orta ve sonu sökmeyin. Ses varla yok arasında bir artış gösterecektir.
Benim dizel polomda yazılımdan sonra 880dereceye ulaşıyordu egt. Dp yapıldı 63'lük, aynı kullanımda 810 derecede kaldı. Tabi araçtan araca değişir.
335 coolerı diye satılan valeo cooler ile iat 70'den 65'e düştü(yaz sıcağında n13). Orjinal coolerınız 5.3lt civarında. 335 cooler'ıda yanlış hatırlamıyorsam 7.4lt. Bence takacaksanız wagner takın. Bu arada bu cooler'ı sahibinden üstünden 750tl yi geçkin fiyatlara satanlar var.
Orj parça numarası; 17517600531
Valeo parça numarası; 818260
750tl'ye sattıkları valeo olan. Parça numarası ile sanayide sordurduğumda 510tl demişlerdi, aklınızda olsun.
Velhasıl;
Gerçek wagner falan olacak ki sağlam soğutması olsun. Hacmini büyütmek daha çok soğuyacağı anlamına maalesef gelmiyor.Daha büyük hacim daha fazla yüzey alanı demek ama bu daha iyi soğutmayı garanti etmiyor. İçindeki core tasarımı bile çok kritik öneme sahip.
Wagner'in de replikası var tr'de. Nasıldır bilmem ama.

OEM cooler takmak bence boşa para çünkü üstündeki ile 35i nin coolerı arasında pek fark yok. Forge-Wagner ya da üçüncü parti custom özel ürettirilen coolerlar var birebir wagner görüntüsünde genelde. Ben Wagner kullanıyorum, iat sorunum yok 30 derecelerde hep. Daha fazla güç alarak bu araca ısı yüklüyorsun, ısıyı tahliye etmen gerekiyor, fazla basınç=fazla ısı. Daha fakir afr=daha yüksek egt, 116 nın egzoz çapını da göz önünde bulundurmanı öneririm. Downpipe sonrasını da elden geçirmen gerekli. 118 deki yağ soğutucu harikalar yaratmıyor emin olabilirsin.

Ufuk
09-10-2017, 19:17
OEM cooler takmak bence boşa para çünkü üstündeki ile 35i nin coolerı arasında pek fark yok. Forge-Wagner ya da üçüncü parti custom özel ürettirilen coolerlar var birebir wagner görüntüsünde genelde. Ben Wagner kullanıyorum, iat sorunum yok 30 derecelerde hep. Daha fazla güç alarak bu araca ısı yüklüyorsun, ısıyı tahliye etmen gerekiyor, fazla basınç=fazla ısı. Daha fakir afr=daha yüksek egt, 116 nın egzoz çapını da göz önünde bulundurmanı öneririm. Downpipe sonrasını da elden geçirmen gerekli. 118 deki yağ soğutucu harikalar yaratmıyor emin olabilirsin.

İsim vermeyelim, yerli bir yazılım firmasının wagner replikası ürünü var tr'de.Ancak soğutma performansı hakkında bilgim yok.
Ama katılıyorum, para verip dediğin gibi oem yada replika ürün takmaya gerek yok. Cooler'a girilecekse gerçek wagner vs alınmalı. Yada muadil kaliteli markaların arge'li ürünleri.
Wagner'in artısı bolt-on olması.

Özgür Güneş
09-10-2017, 19:50
OEM cooler takmak bence boşa para çünkü üstündeki ile 35i nin coolerı arasında pek fark yok. Forge-Wagner ya da üçüncü parti custom özel ürettirilen coolerlar var birebir wagner görüntüsünde genelde. Ben Wagner kullanıyorum, iat sorunum yok 30 derecelerde hep. Daha fazla güç alarak bu araca ısı yüklüyorsun, ısıyı tahliye etmen gerekiyor, fazla basınç=fazla ısı. Daha fakir afr=daha yüksek egt, 116 nın egzoz çapını da göz önünde bulundurmanı öneririm. Downpipe sonrasını da elden geçirmen gerekli. 118 deki yağ soğutucu harikalar yaratmıyor emin olabilirsin.

Hafta sonu 118i ile yürüyeceğim ilk etapta, sonra onla aynı hareketleri yapıp egt ve yağ sıcaklığı takip edeceğim, bakalım o ekstra soğutucu işe yarıyor mu

Özgür Güneş
14-10-2017, 02:23
Bugün denememizi eşit şartlarda gerçekleştirdik, egt hem bende hem de 118i de 850-900 derece arası gezdi roll boyunca, en büyük fark yağ sıcaklığı idi, benim 125 gördüğüm sıralarda stock 118i 115 lerde geziyordu, sonuç sürekli 10 derece aşağıda gezen 118i, bende motul xcess 5w40, 118i de bmw(shell) 5w30 var, bu oil heat exchanger denen zımbırtı harbiden işe yarıyor ya da yazılm ile alakalı sıkı tım var? Sizlerim düşüncesi nedir? Not: son yazılım update imişe 118i ile kafa kafaya gidiyorum diyebilirim, belki bi tık öndeyim de diyebilirim, peak 1.2 gördüm, 1 civarıyla yürüyorum turbo boost.

Maxi
14-10-2017, 07:20
egt sıcaklıklarınızı yazmadan önce egt sensörünün nereye takılı olduğunu da yazmalısınız
turbodan öncemi/sonramı?
çünkü 100-200 derece aralığında fark edebiliyor okunan sıcaklık

Özgür Güneş
14-10-2017, 19:51
egt sıcaklıklarınızı yazmadan önce egt sensörünün nereye takılı olduğunu da yazmalısınız
turbodan öncemi/sonramı?
çünkü 100-200 derece aralığında fark edebiliyor okunan sıcaklık

https://i.hizliresim.com/5GYRDL.jpg (https://hizliresim.com/5GYRDL)

Otomobilin orijinali neredeyse orda valla, tam bilmiyorum konumlandırmasını, resmide arkadaş attı, oradan bakababilirsiniz yerine.

Maxi
15-10-2017, 08:12
bu resim down pipe yani turbodan sonrası
eğer oradaki yere takılıysa egt sensörü dediğiniz sıcaklıklar aşırı yüksek!

benim şu anda sensör turbodan önceye takılı ve alarm 860 dereceye kurulu.
mesela benim sensör sizdeki konumda takılı olsa ve sıcaklık 800 den yukarı çıksa panik olurdum.

her araçtaki egt benzer olmak zorunda değil tabiki
fakat sizinki ciddi yüksek
bence pistonlar falan baya sağlammış her motor dayanmaz buna

birde şu var
devir kesici, flat shift, launch kontrol, als vs vs gibi motorsport yazılımlı beyin yazılımlarında
motorun o anda eksoz çıkışında patlatılan yakıtın yarattığı sahte bir egt var!
ona dikkat etmek lazım, o zaman okuduğunuz egt gerçek egt değil

Özgür Güneş
15-10-2017, 09:35
bu resim down pipe yani turbodan sonrası
eğer oradaki yere takılıysa egt sensörü dediğiniz sıcaklıklar aşırı yüksek!

benim şu anda sensör turbodan önceye takılı ve alarm 860 dereceye kurulu.
mesela benim sensör sizdeki konumda takılı olsa ve sıcaklık 800 den yukarı çıksa panik olurdum.

her araçtaki egt benzer olmak zorunda değil tabiki
fakat sizinki ciddi yüksek
bence pistonlar falan baya sağlammış her motor dayanmaz buna

birde şu var
devir kesici, flat shift, launch kontrol, als vs vs gibi motorsport yazılımlı beyin yazılımlarında
motorun o anda eksoz çıkışında patlatılan yakıtın yarattığı sahte bir egt var!
ona dikkat etmek lazım, o zaman okuduğunuz egt gerçek egt değil

Yeni arabalar hep böyle ya, dün polo gti da log aldık, daha bastığımız an 850 dereceye çıkıyor EGT, yeni honda civic 1.5T yi sormayın bile, 1000 derece oluyor!!! Amaç heralde yüksek sıcaklık ile emisyon düşürmek, üreticinin bunu yapmasının başka açıklaması yok.

Maxi
15-10-2017, 12:04
ilginç, belki bilmediğimiz birşeyler var
piston ve sübaplar nasıl dayanıyor acaba

i-vtec07
15-10-2017, 13:31
Stock olan f serisi 116 316 larda çabuk ısınıyo diye duydum.

Benim fikrim önce güzel bir cooler dp sona kadar düz boru spor son susturucu ..

Filitre kitininde bi yararı olur mu acaba ???

Satıp 118 i almakta mantıklı .

ercan26esk
15-10-2017, 19:45
Golf GTİ stage2+ metanol kit egt sensörü turbadan önce max sıcaklık 800 görüyorum bence metanol kit yazılımla araçta olması gereken bir sistem ...

gokayy
16-10-2017, 02:38
Yeni konu açmak istemedim.Benim de bir sorum var. Bu normal yazılım ile pop-corn yazılımlar arasında ne fark var ? Pop-corn araçlar daha cok ısınıyormuş sanırım ?

Özgür Güneş
16-10-2017, 19:07
Golf GTİ stage2+ metanol kit egt sensörü turbadan önce max sıcaklık 800 görüyorum bence metanol kit yazılımla araçta olması gereken bir sistem ...

Kesinlikle methanol konusuna katılıyor fakat aynı zamanda riskli olduğunu düşünüyorum, methanol sistemi bozulup motor yiyen insanlar duydum, ayrıca sürekli methanol bulup koymak da sorun.

Özgür Güneş
16-10-2017, 19:08
Yeni konu açmak istemedim.Benim de bir sorum var. Bu normal yazılım ile pop-corn yazılımlar arasında ne fark var ? Pop-corn araçlar daha cok ısınıyormuş sanırım ?

Bildiğim kadarı ile pop-corn sadece egzoz patlatmaya yarıyor, başka bir etkisi olacağını sanmıyorum.

bomonti
21-10-2017, 12:55
https://www.youtube.com/watch?time_continue=255&v=g7Tc-YkJRxk

İlk başlarda performansı iyi gibi görünse de sonradan korkuttu. Videodaki durumu anlayan yeşillendirirse güzel olur :)

Özgür Güneş
29-06-2018, 22:47
Herkese merhaba, sorum yine aynı, piste gireceğim, birkaç güncelleme ile birlikte, ekstra ne yapabilirim sizce?

E10(%10 ethanol)
Antifreeze değişti komple
Liqui Moly toptec 4200 5W30 yağ değişcek piste girmeden önce(ilk defa deneyeceğim, şu an mobil 1 esp formula 5w30 var)
zaten sportcat var
intecooler-radyatör temizliği yapmak işe yarar mı?
fren hidroliği rbf660 ile değişti
oringler yenilendi
ngk bobin bosch zr5 buji(daha soğuk), zr7 yedek buji ile gidicem yanımda ve lokmamla tabi :)

şimdilik böyle, eylül ayı itibari ile arabaya hayırlısı ile hardcore girişmeyi planlıyorum, hex elbette takılacak.

dragstar
29-06-2018, 23:09
Herkese merhaba, sorum yine aynı, piste gireceğim, birkaç güncelleme ile birlikte, ekstra ne yapabilirim sizce?

E10(%10 ethanol)
Antifreeze değişti komple
Liqui Moly toptec 4200 5W30 yağ değişcek piste girmeden önce(ilk defa deneyeceğim, şu an mobil 1 esp formula 5w30 var)
zaten sportcat var
intecooler-radyatör temizliği yapmak işe yarar mı?
fren hidroliği rbf660 ile değişti
oringler yenilendi
ngk bobin bosch zr5 buji(daha soğuk), zr7 yedek buji ile gidicem yanımda ve lokmamla tabi :)

şimdilik böyle, eylül ayı itibari ile arabaya hayırlısı ile hardcore girişmeyi planlıyorum, hex elbette takılacak.

Wter/ Methanol injection kit kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Özgür Güneş
29-06-2018, 23:41
Wter/ Methanol injection kit kullanmanızı tavsiye ediyorum.

O işe Eylül ayı itibari ile gireceğim, ben şimdilik kolay olarak aklıma gelmeyen ne çözüm olabilir diye merak ediyorum.

mikelazi
30-06-2018, 08:32
km. durumuna göre cooler-emme-araborular temizlenirse fark oluyor.

yağı 5w30 değilde bence 5w40 kullan derim.zaten sıkıntın ısı 5w40 daha iyi olur bence.


egt -iat en yüksek ne görüyorsun.

Özgür Güneş
30-06-2018, 10:16
km. durumuna göre cooler-emme-araborular temizlenirse fark oluyor.

yağı 5w30 değilde bence 5w40 kullan derim.zaten sıkıntın ısı 5w40 daha iyi olur bence.


egt -iat en yüksek ne görüyorsun.

850-900 arası egt max, iat max(hava 30-40 dereceyken) 55-60, yağ sıcaklığı 139 lara kadar çıkabiliyor, orda çekiyorum artık, 142 de korumaya alıyor zaten araba kendini. Körfez’e gidicem zaten, 2-3 turda bir çıkarım diye düşünüyorum. Araba 2013, 77 binde.

mikelazi
30-06-2018, 10:35
850-900 arası egt max, iat max(hava 30-40 dereceyken) 55-60, yağ sıcaklığı 139 lara kadar çıkabiliyor, orda çekiyorum artık, 142 de korumaya alıyor zaten araba kendini. Körfez’e gidicem zaten, 2-3 turda bir çıkarım diye düşünüyorum. Araba 2013, 77 binde.

stock crdi perf kullanımda egt 800-850 (dpf tıkanık olanlar 900-950de görüyor)
yazılımlı egr-dpf sökük egt en dip 800 üzerine hiç çıkmadı.(peak 1.7,cont 1.4)
bayram öncesi 48mm olan eksozu,60mm yaptırdım.bayramda uzun yol yaptım.yüklü şekilde baya sıkıştırdım.egt 700ü görmedi bile :)
bence ya eksozu genişlet,ya spor kat.dan kurtul,yok hiç birini yapmam dersen meth derim.

yağ kesinlikle 5w40 derim...x-cess 5w40 kullanıyorum.

utkunoa
30-06-2018, 10:45
N13 motorlar yüksek egt ve yağ sıcaklığını seven bir motor. Ne olursa olsun stage 1 diye adlandırdığınız yazılım nasıl bilmiyorum fakat stock cooler ciddi anlamda yetersiz bir parça türkiye şartlarında. Herhangi bir soğutma iyileştirmesi yapmadan pistte sınırları zorlamanızı tavsiye etmem, Çok kolay pston kırabilirsiniz.

Serkan_UR
30-06-2018, 10:54
Doğru anladıysam EGT yi elm 327 ile okuyorum demişsiniz tahminimce ekstra bir egt sensörü yok Torque programında hangi parametreyi egt olarak değerlendiriyorsunuz.Eğer Cataliyst temp ise bu sıcaklıklar egt demek değil.Konu ile ilgili farkındalık varsa mesajı dikkate almayın lütfen.

Zamanında benimde kafamı karıştıran bir durumdu eğer EGT için bir sensör var ve motordan çıkan gazın ısısını ölçüp bu dereceleri alıyorsanız yüksek ancak elm den aracın parametrelerinden okuyorsanız durum değişir.

Özgür Güneş
30-06-2018, 11:58
stock crdi perf kullanımda egt 800-850 (dpf tıkanık olanlar 900-950de görüyor)
yazılımlı egr-dpf sökük egt en dip 800 üzerine hiç çıkmadı.(peak 1.7,cont 1.4)
bayram öncesi 48mm olan eksozu,60mm yaptırdım.bayramda uzun yol yaptım.yüklü şekilde baya sıkıştırdım.egt 700ü görmedi bile :)
bence ya eksozu genişlet,ya spor kat.dan kurtul,yok hiç birini yapmam dersen meth derim.

yağ kesinlikle 5w40 derim...x-cess 5w40 kullanıyorum.

Bir arkadaş motul specific 5w40 önerdi, önümüz yaz zaten, onu koyup gireyim, meth işi de Eylül’de hayırlısı ile, spor katdan da kurtulurum o zamana, baştan sonra 76-70-65 egzoz yapılır susturucu ve free flow ile. Ses sevmiyorum açıkçası, zaten sesi de güzel değil N13 ün.
utkunoa işte bakalım sınırları zorlamam, 29 derece gösteriyor hava o gün, çok ısınırsa araba zorlamam. Sınırımı 140 derece olarak aldım.
Serkan_UR benim EGT sensörüm katın girişinde diye biliyorum, detay çok bilmiyorum bu konuda, sadece işte 900 den sonrasını kafamda kritik olarak değerlendiriyorum.

Özgür Güneş
30-06-2018, 12:01
Bu linke göre araba zaten 142 derecede yağ sıcaklığında kendini korumaya alıyor:

Cooling - N13 Engine | Pdf Online Download (https://cardiagn.com/cooling-n13-engine/)

mikelazi
30-06-2018, 13:07
cat1 s2 den egt yi görüyorum.

dpf jenarasyonuda bu sensöre göre yapıyor.

dragstar
27-08-2018, 19:06
850-900 arası egt max, iat max(hava 30-40 dereceyken) 55-60, yağ sıcaklığı 139 lara kadar çıkabiliyor, orda çekiyorum artık, 142 de korumaya alıyor zaten araba kendini. Körfez’e gidicem zaten, 2-3 turda bir çıkarım diye düşünüyorum. Araba 2013, 77 binde.

142 derece yağ sıcaklığı görsem, sağa çeker namaz kılıp dua ederim

turboman
27-08-2018, 22:45
Yağ sıcaklığı için bence aracın yağ soğutucusu kütük şeklinde ve su ile soğutma yapıyorsa sizin spora pek cevap vermez
Harici kendinden fanlı 7 satır yağ soğutucusu koymanızı tavsiye ederim çünki üstündeki size yeterli gelmiyor taktığınız yağ soğutucu aracın en rahat hava alan yerine koyarsanız baya bi etkisi olur bunların üstünde müşürlü olanları var o modeller daha iyi iş görür