Orijinalini görmek için tıklayınız : Mazda 3 Subap Yeme ve Tavsiye İhtiyacı
10 yıldır(0 ından beri) bende olan 210k km deki Mazda 3 aracıma çok yakıyor diye Brc marka lpg takayım dedim takmaz olaydım.Daha lpg yazılımı atılıp lpg çalıştırılmadan rölantide dalgalanma vardı."Emme manifoldu plastik abi çıkarmamıza gerek yok ters matkapla deleriz içine parça kaçmaz ufak tefek toz kaçsada plastik zaten motorda yanar gider" dendi.Mantığıma yatmadı tabi ama sorduğum diğer Mazda ustalarıda benzer şeyler söyleyip bu şekilde daha önce problem yaşanmadığı belirtince hadi bakalım dedim verdim aracı ellerine.1000km olmadan araçta sürüş sırasında teklemeler vb başladı ateşlemedir diye düşünüp bujileri bobinleri değiştirdim sorun artarak devam edince ustalar 4. silindir subapı gidik dediler.Konuştuğum Mazda ustası bir iki senaryo üzerinde durdu.Ya lpg takılırken emme manifodlunu delme esnasında içeri büyükçe plastik parçalar kaçırdılar subapa takılıp açık bıraktı ve eritti ya da 4. lpg enjektörü problemli olduğundan çok işedi subapı yaktı dedi.
Şimdi sizlere sorum şu;Lpg yi takan Mavidenizler Brc bayisi.Brc nin iç anadolu bölge bayisi.Bu adamlardan benim bu işin parasını almam mümkün mü? Zira konuştum bizim ustamız var pzt arabayı bırak kompresyon testi yapalım falan dediler ama başlarından bir şekilde sallayacakları %99.
İkinci sorum Mazda'daki ustam dedi ki subaplar değişirse yağ yakımı artar(araç 1lt yakıyor 10k km de) yukarı sağlam olunca basıncı aşağıdan kaçırmaya başlar yapmışken komple rektifiye yapalım.Sizce böyle bir şeye gerek var mı 200k km deki araç için?
Üçüncü sorum da subapları değişmişken malzemesini ben iyi bir şey alayım yaptırayım dedim.Çünkü çelik takacaz diyor ustam ama kim bilir ne marka nasıl bişey takılacak.Tavsiye ettiğiniz bir subap marka/takımı var mıdır?
Çelik dediği muhtemelen tornada subap yapacaklardır. Orjinal ürün ya da lisanslı after market daha kaliteli bir subap takımı kullanmalısınız.
gokhankenar
09-07-2017, 18:46
Öncelikle geçmiş olsun üzücü bir durum. Lpg servisi muhtemelen masrafları üstlenmeyecektir. Motoru yaptırırkende arkadaşın dediği gibi mutlaka orjinal subaplarını kullanın. Ve söktürmüşkende komple rektefiye yaptırın derim ben. Çünkü gerektiğinden fazla yağ eksilmesi oldukça daha çok canınız sıkılacaktır ve keşke yaptırsaydım dersiniz muhtemelen...
Yiğit G.
09-07-2017, 18:48
Ben sizin yerinizde olsam yetkili serviste bilirkişi incelemesi yaptırırım motoru açtırıp.İmzalı inceleme sonu ile avukatıma giderdim.Güzel bir dava açardım Brc ye.Hiç lpg yi takanlarla görüşmezdim direk avukatımla muhattab olurdum.Zaten servis suçluyu brc olarak gösterirse &99 kazanırsınız davayı.Sandık motor koydurursunuz.
Insignia gibi bazı güncel araçların egzoz sübaplarını magnezyum yada ona benzer bir içerikli farklı bir alaşımdan yapıyorlardı. O yüzden LPG ile sübap yanmaları gerçekleşiyordu. Sizinki de 210k gibi yüksek bir km de lpg montajında olmuş olabilir. Mazda ustalarından bunun kronik birşey olup olmadığını öğrenip ona göre sübap yaptırabilirsiniz. Roket teknolojisi değil sübap yapmak zor bir iş değil. Daha önce yapmış birisi sorunsuz yapar.
Allah aşkına manifold sökmeden delinir mi ? Ters matkap neymiş abi geçiniz bunları ters matkap he ?
Senin başını yakan manifold delinirken içeriye düşen parçalar oldu.Yakar atar ne demek bu adam lpg sistemi takıyor hiçmi mekanik bilgisi yok? Subap kapandığında yuva ile yatağı arasında 0.001 hata olsun sorun teşkil eder sızan gaz subap ı yakar kavurur.Plastik arasına girecek ki kuvvetle ihtimal eriyip subapa yapışacak ve subapla yatak kapandığında birbirini tam öpecek? Yok öyle yağma.
Kimler dükkan açmış iş yapıyor..Kesinlikle üzerine gidin bizim anamız ağlıyor her bir tarafımızdan ter çıkıyor çalışıp didinip zor bela araba alabiliyoruz bir boktan anlamayan iki kelimeyi bir araya geitrip cümle kuramayan okumaktan aciz ama akıl küpü usta diye geçinen hımbıllar araçlarımızın anasını bellesin nerede var abi böyle bir hesap? Avrupada olsa bu iş sıfır sandık motora kadar giderdi biliyormusunuz...
Tr de subap konusunda kendini kanıtlamış çok eski firmalar var "Güneş" marka subap firması ben kendimi bildim bileli subap üretir ve fason ürettiği subapları yurt dışına ithal eder sonra bize asortik isimli felanca firma tarafından gavur malı on numara mal diye geri "çakılır"..
Supsan firması sodyum gazlı subap üreten bir firmadır arayıp konuşun tuzlu olabilir ama güvenle kullanabilirsiniz.Yada direk mazdanın ürettiği subap ları alıp kullanın.
Tam da nitelediğiniz şekildeki insanlar esnaflık yapıyor.Memleketin durumu giderek kötüleşiyor.Geçen,yarım saat sanayide oturayım dedim.Yapılan hatalara dayanamadım,çayımı içtim kalktım.
Tr de subap konusunda kendini kanıtlamış çok eski firmalar var "Güneş" marka subap firması ben kendimi bildim bileli subap üretir ve fason ürettiği subapları yurt dışına ithal eder sonra bize asortik isimli felanca firma tarafından gavur malı on numara mal diye geri "çakılır"..
Supsan firması sodyum gazlı subap üreten bir firmadır arayıp konuşun tuzlu olabilir ama güvenle kullanabilirsiniz.Yada direk mazdanın ürettiği subap ları alıp kullanın.
Güneş ve özellikle ama özellikle Supsan çok kalitelidir. Bazı fabrika motorsport takımlarına Supsan sübap yapar. 10.000 devir dönen yarış otomobili motorları için. Ama ikisininde listelerinde bulunmayan bir motor için küçük adette üretim yapacağını düşünmüyorum. Topkapı ve diğer sanayi sitelerinde güzel sübap yapanlar var.
e.sezgin
10-07-2017, 06:47
geçmiş olsun. öncelikle basit bir elm ile hataları okuyun bence, belki başka basit bir konu vardır. yazmamışsınız ama bobinlerle birlikte kablolar da değişti sanıyorum. teklemeyi benzinde de aynı şekilde yapıyor mu?
sorun her ne kaynaklı olursa olsun önce lpg montajını yapan yerde arabayı kontrol ettirin derim. direkt kendi ustanızda subap, kapak işlerine girerseniz sorun lpg kaynaklı olsa dahi kabul ettiremezsiniz. mümkünse başlarında durun, incelesinler, kompresyon testi yapsınlar, sonuç ortaya çıksın sonra hakkınızı arayın. iyi niyetli yaklaşmazlarsa da brc genel merkeze durumunuzu bildirin, bir şekilde masrafınızı karşılarlar diye düşünüyorum.
sizinki gibi manifold sökülmeden montaj işi istisna değil, aksine manifoldu sökerek montaj yapan ustalar istisna şu zamanda. neyse, geçmiş olsun tekrar.
Bugün kompresyon için bırakacağım aracı bakalım ne diyecekler.Olmadı mahkeme yoluna gitmeyi düşünüyorum ama bilirkişi nasıl bir tespit yapar meçhul.Motorun içinde plastik parçası vb kalmamıştır nasıl bir kanıt bulunacak bilmiyorum.Kaldı ki Lpg takan bayinin de bir çok kaçış noktası mevcut,aracın 210k km de olması gibi.
Yiğit G.
31-07-2017, 09:16
Var mı bir gelişme ?
Var mı bir gelişme ?
Bobinleri değiştirdik problem kalmadı :)
metinus35
16-08-2017, 00:48
Hadi geçmiş olsun ama siz o motorcu ustanızı biran önce değiştirin mümkünse dükkanın önünden geçmeyin.Ayaküstü bi bobin yüzünden sizi öpmeye kalkmış
Mazdalarin subaplarinda sorun olur mu? oyle bir muhabbet var... Bunun icin aftermarket celik subaplar var gercekten...
Asli nedir? Yillardir mazda ve son zamanlarda Volvo kullaniyorum... Defalarca LPG taktirdim... ABDye geleli 6 ay oldu ve hala son taktirdigim LPG nin taksidini oduyorum :)
LPG motor isigi yaka normaldir! YALAN bir kac arac disinda, motor isigi yakmaz, yakmamali!
LPG litre bazinda benzinden 1.2 fazla yakmali yaklasik olarak... BU degerler tutmazsa aracin yanma odasinda illaki yuksek isilar olusabilir... Yani Sorun AYAR!
LPG de cekis dusuk olur! YALAN... Iyi bir ayarda hissedemezsiniz o dususu... 75 hplik araca da taktirdim 260 hplik araca. 240 bindekine de taktirdim, sonradan turbolanmis MAZDA3ede... Roll bile yapip denedik! %3u hissetmeniz icin sizde de sensor olmasi lazim yada aracin lpgsinin depoda az kalmis olmasi lazim... Son secenek ise KOTU AYAR!
LPG seviciligi yapmiyorum, cok sukur kurtuldum o dertten... Git, bekle, taktir, sorun cikarsa tekrar gotur ayarlar otursun... Ustam Maslakta ben Beylikduzunde falan filan... Mecbur takiyordum 5 silindir 2.4 falan kullaninca...
Lakin iyi bir montaj, gercekten dadindan yinmez...
Turkiye donsem yine ayni seyi yaparim, buyuk motor, guclu araba ve LPG...
Kilit nokta su aslinda... ARabaniz benzinde mukemmel mi? Evetse LPG dusunulur, ama benzinde sorun varsa LPG basinizi daha cok agritabilir...
Son olarak, iyi montaj yapildigini varsayiyorum... Kotu montaj olayi zaten araba yaktirir, katil ettirir. Ben cok sukur istedigim bir yer bulum ve 12 sene boyunca ayni yere taktirdim hep... sanirim 20den fazla...
Bu arada mesaja baktim az once ama cekis etkilenmez kismina biraz sert girmisim... Etkilenir ama iyi ayarda hissedilmez diye ustune basasyim bir kere daha :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.