Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracım gazı bırakınca silkeleme yapıyor
MeHMeT-INC
16-06-2017, 21:58
Aracım 1993 Model Renault 9 Spring. Ateşleme sistemi klasik sistem platinli Renault 12 sistemi.
Arabayla giderken gazdan ayağımı çektiğim vakit 1500-2000 devir civarlarında çok aşırı sikeleme yapıyor. Hatta silkeleme demek hafif kalabilir resmen ileri geri vuruyor. Bu sorunu LPG'de de yapıyor benzinde de. Gaza basarsam silkelemeyi kesiyor.
Sizce neden yapabilir? Arabayı trafikte kullanmak tam bir çileye dönüştü benim için :ofk:
memincbn
17-06-2017, 08:11
tam detaylı bilgi sahibi olmamakla birlikte, gaz kelebeğinden kaynaklı olabilir.
Karbüratör bakımı (ayar ve temizlik) gerekiyor gibi.Düşük devir yüksek vites hızlanma anında tekleme silkeleme varmı?
MeHMeT-INC
17-06-2017, 09:44
Hayir. Gaza basinca sorinsuz haline dönüyor araba
MeHMeT-INC
17-06-2017, 09:50
Buji buji kablosu degisimi yapildi. Bobin ve bobin kablosu degisti avans ayari yapildi karburator hava alip almadigi kontrol edildi
Asil sorun araba calismiyor diye platin meksefe degisiminden sonra basladi. 1 hafta sonrasinda platin kumandali transistorlu atesleme devresi yaptim ve arabaya taktim meksefeyi iptal ettim. Sorun hala ayni sekilde devam etti. Geriye platin kaliyor diyeceksiniz ama arabanin calismasi ve rolanti duzgun gaza basincada silkelemeyi kestigi icin gittigim farkli ustalar platinden degil dediler
Karburatörün hava alıp almadığı nasıl kontrol edildi ?
Sizin sorununuza neden olabilecek ihtialler şunlardır ;
-Karbüratör hava alıyor olabilir
-Karbüratöre pislik gelmiş kısmen tıkanma söz konusu olabilir
-Platin ayarı düzgün yapılmamış olabilir.
Platin boşluğu kaça ayarlandı ?
MeHMeT-INC
17-06-2017, 22:56
hava hortumunu söküp girişi elimle kapattığımda stop ediyor eğer hava alıyo olsaydı stop etmezmiş
platin boşluğunun kaça ayarlandığını bilmiyorum usta sentille ayarlamıştı. Kaç olması gerekiyor? platini ayarlatmaya götürebilirim yarın. usta ayar yaparken kontrol etmiş olurum
turboman
18-06-2017, 00:44
Araba gazdada ve benzinde tekleme varsa karbüratör arızasını baştan eleyin lpg de çalışan bir araç sadece gaz kelebeğini kullanır. Artı olarak biyerden hava alsa lpg de katiyen düzgün çalışma rölanti dalgalanır geriye sadece subap ayarı kalıyor veya ateşlemeden olabilir ama görmeden kesin bi tespit yapılmaz malesef
MeHMeT-INC
18-06-2017, 02:55
Biseyi soylemeyi unutmusum. Araba isindigi zaman silkelemeyi kesiyor. Arada bir yapiyor ama nadir
hava hortumunu söküp girişi elimle kapattığımda stop ediyor eğer hava alıyo olsaydı stop etmezmiş
Bu yanlış iğne ucu kadar bir yerden hava alsa dahi düzen tutturamazsınız.Emiş kısmını elinizle kapattığınızda stop etmesi hava almadığının göstergesi olmaz karburatörünüzü güzelce bir bakımdan geçirin söküp temizleyin conta, diyafram ve oring kısımlarını yenileyin ve canlı olarak afr yi ölçüp ayar yapan bir karbüratörcüde ayarını yaptırın.
Platin ayarı 0.7mm. ile 0.9mm. arası değişir sizin aracınızın ki kaç olmalı bilmiyorum deneyerek bakabilirsiniz.
Karbüratörlü motorda rölanti dalgalanmaz ya düşer yada yükselir.
MeHMeT-INC
19-06-2017, 11:53
daha önce dalgalanma başımıza gelmişti hava alması sorunundan dolayı.
Yalnız şu anda rolantimiz fazla ama platin değişimi yapan ustanın ayar yapmaya çalışmasından dolayı rolanti bozuldu. benzinde ve lpgde araba iyice ısındıktan sonra 1200-1300 devirlere kadar yükseliyor
MeHMeT-INC
19-06-2017, 11:55
Hasan Can Murat124/131 tamir kitabından baktım. Bu arızaların olabileceğini yazmış. Hasan Can R12 tamir kitabına da baktım ama onda böyle bir sorundan bahsetmemiş. Olsun ateşleme sistemi ikisinde de Mako :)
https://i.hizliresim.com/ok9zP2.jpg
1. Madde elendi
2. Madde elendi
3. Madde yüksek ihtimal
4. Maddeyi Yarı Elektronik sisteme geçtiğim için eliyorum.
5. Madde elendi
6. Madde elendi
7. Madde olabilir fakat platin meksefe değişiminden sonra bu sorun başladığı için biraz fazla tesadüf olur :)
8. Madde 9. maddeden sonra ki ihtimal
9. Madde 3. maddeden sonra ki ihtimal
10. Madde de olabilir çünkü platin meksefe değişiminden sonra araba çalışmamakta ısrar edince usta gaz ayarıyla oynadı biraz. Şuan rolanti araba iyice ısındığında 1300 devirlere kadar gelebiliyor.
11. Madde hiç sanmıyorum karburatör 1 sene önce komple revize edildi. Gazda ve benzinde rahatça çalışıp yürüyor.
12. Maddeden şüpheleniyordum ama gaz düğmesini ortaya aldığım zaman tekleme kesildiği için eliyorum.
Yanlış düşünüyor da olabilirim. Siz ne düşünüyorsunuz bu durumdan sonra? Lütfen düşüncenizi paylaşın benimle :soru: Farklı fikirlere de açığım. Yakacam arabayı az kaldı :)
Ben düşüncelerimi yukarıda belirttim.
MeHMeT-INC
29-09-2017, 16:00
Sorun aşırı kompresyon kaybından kaynaklanıyormuş. Rektefiye sonrasında silkelemeden eser kalmadı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.