Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 tdi akü değişimi ?
Selam beyler aracımın aküsünü değiştireceğim , üstünde orjinal fabrikanın taktığı var , yeni aküyü de aldım geldi ancak değişimde dikkat etmem gereken şeyler var mı ? Beyinli araçlarda akünün enerjisini kesmeden mi değiştirmek gerek ? önerilerinizi bekliyorum ..
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/172014-ak-almadan-nce-okuyunuz.html
Bu konu yeterli olacaktır tüm soru cevaplara
63owen63
24-04-2017, 15:28
Varta'nın aküleri başarılı, ateşleme süreleri de güzel.
Varta'nın aküleri başarılı, ateşleme süreleri de güzel.
Hocam akü tavsiyesi istemiyorum dikkat ederseniz varta aldım zaten de , değişim esnasında dikkat etmem gereken şeyler var mı diye soruyorum , beyni sıfırlamadan mı takmak lazım ?
Beyin sıfırlama dediğiniz en fazla trip ve yakıt ortalamaları silinir
Geri kalana birşey olmaz
aracı stop etmeden değiştirin teyp kodu v.b şeyler varsa
Teyp kodu , direksiyon açı sensörü vs sıfırlanıyormuş sanırım ? tekrar bunları tanıtmak gerekiyormuş ?
aracın enerjisini kesmemenizi öneririm ne olur ne olmaz,varsa ufak bir aküyü sisteme paralel yaparak değiştirebilirsiniz,aracın yakınlarında falan priz gibi birşey var ise oralardan bir yerden enerji alarak 12v adaptörlede yapabilirsiniz bu işlemi,bütün bunları yaparken aracınız stop olsun :)
Teyp kodu , direksiyon açı sensörü vs sıfırlanıyormuş sanırım ? tekrar bunları tanıtmak gerekiyormuş ?
Direksiyonu sağa sola tam çevirince düzelir
aracı stop etmeden değiştirin teyp kodu v.b şeyler varsa
sakın böyle birşey yapmayın
araç çalışırken akü sökülmez, eski tip şarj devreleri akü voltajını okuyamadığı zaman voltajı maximuma çıkarabilir
tüm elektrikle çalışan araç devrelerine 18 üzeri voltaj gelebilir, büyük problem çok tehlikeli.
merak etmeyin altınızdaki arabayı tasarlayanlar akünün biteceğini düşünebiliyorlar.
Teyp kodu , direksiyon açı sensörü vs sıfırlanıyormuş sanırım ? tekrar bunları tanıtmak gerekiyormuş ?
teybi sökmediğin müddetçe teyp kodu istemez. Bildiğim kadarıyla VAG grubu araçlarda beyni sıfırlamak için sadece aküyü sökmek yetmiyo. Kafanız rahat olsun, arabanın kilitlerini açın, kaputu açın ve aküyü değiştirin.
asscutter
25-04-2017, 11:38
arabayı çalıştır çalışırken eski aküyü sök yenisi tak işlem bitti..maxi arkadas uyarmıs görmedim cok yaptım fakat sorun yasamadım ama belki sıkıntı olabilir
Aynen bende araç çalışırken akünün sökülmesinin zararlı olacağını okudum şarj dinamosu voltajı dengeleyemezse beyine filan zarar vermesi kuvvetle muhtemel , söküp değiştirsem sorun olmaz herhalde yaw ? ne diyorsunuz ?
teybi sökmediğin müddetçe teyp kodu istemez. Bildiğim kadarıyla VAG grubu araçlarda beyni sıfırlamak için sadece aküyü sökmek yetmiyo. Kafanız rahat olsun, arabanın kilitlerini açın, kaputu açın ve aküyü değiştirin.
Teybi söksen de aracın fabrikadan gelen teybi ise, takıldığında kod istemiyor.
Teybi söksen de aracın fabrikadan gelen teybi ise, takıldığında kod istemiyor.
2001 model 8L kasa A3'ümde istemişti yanlış hatırlamıyosam, ondan dedim :)
bariskkk
03-06-2018, 12:26
Merhaba konuyu tekrardan canlandırıyorum belki ileride birisinin işine yarayabilir :)
Elektronik beyinli araçlarda akü değişimi sorun çıkartacak gibi gözükse de öyle değilmiş :)
Polo 1.6 TDI 2013 model aracımın aküsü tamamen ölmüştü. Varta D24 12V 60AH 242*175*190 boyutlarında akü alıp getirdim. Yerine tam uyum sağladı.
Aracın kapılarının kilidini açtım. Şoför tarafındaki camı indirdim.
Anahtar kontak üzerinde değilken yol bilgisayarının kapanmasını bekledim (bildiğim kadarıyla aracın beyni uyku moduna geçiyormuş).
Önce eksi sonra artı kablosunu çıkartıp yeni aküyü yerleştirdim. Önce artı sonra eksi kablosunu bağladım ve aracı çalıştırdım.
Trip, ortalama yakıt tüketimi ve saat sıfırlandı sadece. Teyp sonradan takılan RCD510 olmasına rağmen kod istemedi ayarları bozulmadı. Sensörler ile ilgili bir arıza vermedi.
Sonuç olarak herhangi bir sorun yaşamadan eski aküyü çıkartıp yenisini yerleştirdim. :)
Kullanma kılavuzu 220. sayfada şu şekilde belirtilmiş.
Araç aküsünün değiştirilmesi
Araç aküsü bulunduğu yere göre geliştirilmiştir ve
güvenlik özellikleri ile donatılmıştır. Bir araç aküsünün
değiştirilmesi gerekiyorsa yenisi alınmadan
önce Volkswagen Yetkili Servisinden yeni araç
aküsünün elektromanyetik uygunluk, boyut ve gerekli
bakım, güç ve güvenlik taleplerini öğrenin.
Volkswagen araç aküsünü Volkswagen Yetkili Servisinde
değiştirmenizi tavsiye eder.
Sadece TL 825 06 ve VW 7 50 73 normlarına uygun
bakım gerektirmeyen araç akülerini kullanın.
Bu normlar Nisan 2008 ya da daha güncel olmalıdır.
Start-Stop sistemine sahip araçlar, özel bir araç
aküsü ile donatılmıştır. Bu araç aküleri sadece aynı
özellikte bir araç aküsü ile değiştirilmelidir.
Akü kutup başlarının ayrılması
Araç aküsü aracın elektrik sisteminden ayrılacaksa
aşağıdakiler dikkate alınmalıdır:
● Tüm elektrikli tüketicileri ve kontağı kapatın.
● Ayırma işleminden önce araç kilitlerini açın, aksi
takdirde alarm tetiklenir.
● Önce eksi kutbu, sonra artı kutbu ayırın ⇒ .
Araç aküsünün bağlanması
● Araç aküsünün kutup başlarını tekrar bağlamadan
önce elektrik tüketen tüm aksamları ve kontağı
kapatın.
● Önce artı kablosunu, sonra da eksi kablosunu
bağlayın ⇒ .
Araç aküsünü bağladıktan ve kontağı açtıktan sonra
çeşitli kontrol lambaları yanabilir. 15 - 20 km/sa
(10 – 12 mil/sa.) ile kısa bir mesafe katedildiğinde
kontrol lambaları söner. Kontrol lambaları yanmaya
devam ediyorsa Yetkili Serviste aracı kontrol ettirin.
Araç aküsü kutup başları uzun süre ayrı kalırsa zamanı
gelen sonraki servis doğru gösterilmeyebilir
veya hesaplanamayabilir ⇒ Sayfa 18 İzin verilen
azami bakım periyotlarına dikkat edin ⇒ kitapçık
Servis programı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.