PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2017-2018 Yeni Polo VI



Molev
22-03-2017, 08:34
Volkswagen'in Frakfurt Otomobil Fuarında tanıtmayı planladığı 6. nesil Polo modeli kamuflajsız bir şekilde kameralara yakalandı. Yeni araç eskisine göre daha dinamik bir duruşa sahip.

Otomobil üreticilerinin yeni araçlarını piyasaya sürmeden testlere çıkardıklarına ve araçların bu testlerde kamuflajlı olarak görüntülendiğine pek çok defa şahit olmuşuzdur, bu seferki haberimizde olay biraz farklı. Volkswagen'in sonbaharda tanıtmaya hazırlandığı 6. nesil Polo modeli üzerinde herhangi bir kamuflaj olmadan görüntülendi. Güney Afrika'da çekilen fotoğraflar markanın yeni modeliyle ilgili pek çok detayı gözler önüne seriyor.

Yeni Polo, üretiminin 42. yılı için yeni bir platform, güncellenmiş motorlar, gözden geçirilmiş süspansiyon ve bir dizi teknik geliştirmeyle yeniden tasarlandı. Yeni araç sekiz yaşındaki selefinden daha büyük ama daha hafif. Öncekine göre daha dinamik bir tasarıma sahip olan yeni Polo, Volkswagen Grubunun A0 segmenti olarak adlandırdığı araçlar için geliştirdiği MQB tabanlı tamamen yeni bir platform üzerine inşaa edilmiş.

Aracın büyüyen yapısı ve uzayan dingil mesafesi iç mekanda bir genişleme anlamına gelirken, yeni modelin bagajının da güncel modelden büyük olması bekleniyor. Piyasaya 3 ve 5 kapı versiyonlarla çıkacağı söylenen yeni nesilde CrossPolo seçeneğinin sunulması markanın yeni giriş seviyesi SUV planları nedeniyle pek de olası değil.

Yeni nesille birlikte iç alanın malzeme kalitesinde de iyileştirmeler beklenirken, Golf modelindeki tamamen dijital gösterge ekranı, dokunmatik konsol ekranı, Park Pilot otomatik park ve anahtarsız giriş gibi donanımlar da opsiyonlar listesinde yer alabilir.

Kaputun altında benzinli 1.0 litre ve 1.5 litre TSI motorların sunulması beklenirken, dizel kanadında ise güncel 1.4 litrelik motorun yerini 1.6 litrelik ünitenin alması bekleniyor. Aracın GTI performans modelinde 2.0 TSI motorun yer alacağı konuşulurken bu motor 200 beygir güç üretiyor. Önceden bahsi geçen Polo R versiyonunun ise iptal edildiği ifade ediliyor.

https://img.donanimhaber.com//images/haber/90043/Yeni-Volkswagen-Polo-kamuflajsiz-olarak-kameralara-yakalandi90043_0.jpg
https://img.donanimhaber.com//images/haber/90043/Yeni-Volkswagen-Polo-kamuflajsiz-olarak-kameralara-yakalandi90043_1.jpg
https://img.donanimhaber.com//images/haber/90043/Yeni-Volkswagen-Polo-kamuflajsiz-olarak-kameralara-yakalandi90043_2.jpg

Donanımhaber sitesinden Alıntıdır...

Slmcnsl
22-03-2017, 09:08
çirkin mi sanki biraz?
ya da alakasız bir fotoşop?

ozan gülle
22-03-2017, 09:13
Arkası bmw 1 kasaya benzemiş sanki

EscC
22-03-2017, 09:28
Tipik VW tasarım anlayışı, bir önceki kasayı makyajla al sana yeni kasa

LnchCntrl
22-03-2017, 09:31
2.0 Tsı DSG zevkli olur :)

Berkan
22-03-2017, 09:32
ilk f20 1 serisi, polonun stoplarını andırırdı, şimdi polo f20 nin stopları andırmış :D alıştık zaten hepsi biribirinden esinleniyor artık çok sorun değilde.

Boyutları irileşmiş i20 kıvamına gelmiş güzel olmuş. Ayrıca sondan bir önceki paragrafta yazan donanımlarla gelecegi minicik ihtimal olsada net 100bin liraya olarak görürüz artık delikli naneyi :D

Yigit-Y
22-03-2017, 09:59
Bence güzel olmuş

Ama rakamları üzecektir :)

by.gkn
22-03-2017, 10:07
Bu sanki vw nin bizden daha düşük seviyedeki ülkelere sattığı araçlara benziyor gibi geldi bana. Brezilya vb. ülkelerdekiler gibi duruyor.

onursumer
22-03-2017, 10:29
golfun 1 boy kucugu gibi geldi duzgun jantla vs guzel durur

Molev
22-03-2017, 10:34
Birazdaha geniş profil, uzayan dingil mesafesi, tavanda sanki alçalmış gibi, zaten vw polo aftermarket parçalar ile r tampon bizenon far vs. piyasada zırla dolu ve birçoğuda güzel araba bu şekildede çok güzel oturaklı yayvan arabalar çıkar ortaya kanaatindeyim.

Quantum
22-03-2017, 10:39
Ön arka tampon değiştir, 100bin te-le.. Mis..

Dragger
22-03-2017, 11:47
Çok çirkin olmamış mı?

Grimlord
22-03-2017, 11:50
Çok kötü bence. Haylayn, cam tavan, metalik renk ve 17' jant = 1xx.xxx

Ome_RS
22-03-2017, 11:53
Hiç yeni polo gibi değil. Brezilya pazarı için üretilen tipsizz yamuduk versiyonlar gibi.

onurzdn
22-03-2017, 13:05
Ön taraf Golf arka taraf bmw 1 :D

16EC813
22-03-2017, 14:15
bildiğin golf olmuş önden arkadanda bmw çakması gibi duruyo :D ama yine çok satar

Mr.Bilal
22-03-2017, 14:40
Golf un fiyatlarına bakınca Polo daha çok tercih edilecek gibi görünüyor. O yüzden mini golf yapmışlar. Artık B segmenti araçlar C segmenti araçlarının yerine aldı vay arkadaş

arabasızadam
22-03-2017, 17:11
Fiyat yüzbinden başlar herhalde.

MertSerhanÖ.
22-03-2017, 17:18
tovbe estafurullah nolmus buna boyle

onn_dear
22-03-2017, 18:05
Her yeni kasa ayri bir hayal kırıklığı tum marka ve modellerde. Vallahi 90 larin sonunda 2000 li yılların başında üretilen kasalarin sifirlarini piyasaya surseler tum markalar daha cok satar .

exca-
22-03-2017, 21:26
Tasarım bu haliyle kötü geldi gözüme benim. Güzel metalik renk, cam tavan ve jant üçlüsü ile güzel bir görüntü yakalayabilir o halini görmek lazım. Ama bana da belli pazarlara sürdükleri araçlardanmış gibi geldi.

Şunu da eklemek istiyorum (ilk postta yazan şu bilgilerin doğru olduğunu varsayıyorum bu noktada "Aracın büyüyen yapısı ve uzayan dingil mesafesi" , "Volkswagen Grubunun A0 segmenti olarak adlandırdığı araçlar için geliştirdiği MQB tabanlı tamamen yeni bir platform üzerine inşaa edilmiş." ) dingil mesafesi uzamış ve adamlar tamamen yeni bir platformda üretmeye başlamışlar aracı, hala iki tampon değiştir aynı araç denmiş. Kaldı ki tasarımı da epey değişmiş. Ne yapmaları lazım üç tane farı 4 tane stop lambası olan bi araç mı yapmaları lazım? Bir markanın eski kasasıyla yeni kasasında elbet benzerlik olacaktır, premium markalar da bile var bu. Anlamadım ne yapılması gerek daha fazla.

Yigit-Y
22-03-2017, 21:41
Bu güzel beyler yapmayın

Sadece 80 ile 110 kağıt arası satılacak diye mokluyoz :):)

Sezgin
23-03-2017, 11:54
Sanıyorum Brezilya piyasası içinmiş araç, en azından Brezilyalı otomotiv forumlarında geçen diyaloglar hep bu şekilde. Kendi ülkelerine özel olarak üretilen sedan versiyonu hakkında merak içindeler. Hatta Brezilya'daki yoksulluktan dolayı eski kasasına oranla çok daha pahalı olacağı için mevut kasanın daha iyi bir seçenek olacağından bahsetmiş herkes.

Dou
11-04-2017, 21:35
Bu güzel beyler yapmayın

Sadece 80 ile 110 kağıt arası satılacak diye mokluyoz :):)

Tabi canim 2 airbag li klimasiz vw lere alisti halkimizin bunyesi, bunu da kaldirir :)

Yigit-Y
11-04-2017, 21:40
Tabi canim 2 airbag li klimasiz vw lere alisti halkimizin bunyesi, bunu da kaldirir :)

Klimasız golf 6 nın neden bu ülkede satan doğuşu yuhlamayan halk

Bu pololar için banka banka kredi için toto yırtar :)

exca-
11-04-2017, 21:58
Klimasız golf 6 ları yoldan geçenleri çevirip zorla mı sattılar ya da kilma var dendi ama araçlar kilmasız mı çıktı, yoksa benim kaçırdığım bi yer mi var?

Sürekli muhabbeti yapılıyo, klimasız golf satıldı diye de haklı tarafı yok laf edilen şeyin. Firmalar için karlılığı düşük olduğu için -genel olarak- araç kotası düşük bir ülke türkiye. O dönem golf kotası belliydi ve satışlar da beklenenin üstünde oldu. Doğuş kuzey ülkelerine gitmesi hesap edilmiş fakat elde kalmış bir seri aracı getirdi ve müşterilere normal fiyattan uyguna verdi. Bunun yanı sıra 3500tl civarı bir fiyatla orjinal klimalı hale getirme opsiyonu da sundu. Uyanık türk müşteri araçları ucuza alıp piyasaya çakmaya çalıştı.

Bana doğuş oto savundurttunuz ya ne diyeyim vallahi..

eleştirecekseniz açılmayan opsiyonlara laf edin misal, ya da çalışmayan navigasyonlara laf edin misal. Bu dediklerim sadece doğuş ta mı böyle onu da düşünün, sonra ona göre laf edin. Günahım kadar sevmediğim bir firma, fakat eleştirirken mantıklı olmak gerek. Aynı segment araçlarda vw renodan her pazarda daha pahalı bir marka, symbol denen araç 80küsür lirayken polo kaç lira olacak 50bin mi?

eskiden senelik 3bin 5bin zam yapardı firmalar laf ederdik haliyle, şimdi iş onlardan çıktı. 100e polo satınca adamların cebine mi giriyo yoksa vergiye mi gidiyo büyük pay?

Yigit-Y
11-04-2017, 22:25
Klimasız golf 6 ları yoldan geçenleri çevirip zorla mı sattılar ya da kilma var dendi ama araçlar kilmasız mı çıktı, yoksa benim kaçırdığım bi yer mi var?

Sürekli muhabbeti yapılıyo, klimasız golf satıldı diye de haklı tarafı yok laf edilen şeyin. Firmalar için karlılığı düşük olduğu için -genel olarak- araç kotası düşük bir ülke türkiye. O dönem golf kotası belliydi ve satışlar da beklenenin üstünde oldu. Doğuş kuzey ülkelerine gitmesi hesap edilmiş fakat elde kalmış bir seri aracı getirdi ve müşterilere normal fiyattan uyguna verdi. Bunun yanı sıra 3500tl civarı bir fiyatla orjinal klimalı hale getirme opsiyonu da sundu. Uyanık türk müşteri araçları ucuza alıp piyasaya çakmaya çalıştı.

Bana doğuş oto savundurttunuz ya ne diyeyim vallahi..

eleştirecekseniz açılmayan opsiyonlara laf edin misal, ya da çalışmayan navigasyonlara laf edin misal. Bu dediklerim sadece doğuş ta mı böyle onu da düşünün, sonra ona göre laf edin. Günahım kadar sevmediğim bir firma, fakat eleştirirken mantıklı olmak gerek. Aynı segment araçlarda vw renodan her pazarda daha pahalı bir marka, symbol denen araç 80küsür lirayken polo kaç lira olacak 50bin mi?

eskiden senelik 3bin 5bin zam yapardı firmalar laf ederdik haliyle, şimdi iş onlardan çıktı. 100e polo satınca adamların cebine mi giriyo yoksa vergiye mi gidiyo büyük pay?

Şahenk e mail attım az önce

O yigidim dedi arkadaşı tanımak isterim dedi

Şahenk seni sevdi yakında sana ulaşır sanırım avukatlığı verecek sana
:):):)

exca-
11-04-2017, 22:36
Şahenk e mail attım az önce

O yigidim dedi arkadaşı tanımak isterim dedi

Şahenk seni sevdi yakında sana ulaşır sanırım avukatlığı verecek sana
:):):)

kendisi de bana günahını vermez, hepinizden fazla zarara sokmuşluğum vardır firmasını :) sezarın hakkı sezara bende, geçireceksem hakkıyla geçiririm.

exca-
20-05-2017, 03:16
şunu buraya koyayım:

Yeni Volkswagen Polo Ortaya Cıktı – The Haydut (https://www.thehaydut.com/2017/05/19/yeni-volkswagen-polo-ortaya-cikti/)

Dou
20-05-2017, 03:44
Klimasız golf 6 ları yoldan geçenleri çevirip zorla mı sattılar ya da kilma var dendi ama araçlar kilmasız mı çıktı, yoksa benim kaçırdığım bi yer mi var?

Sürekli muhabbeti yapılıyo, klimasız golf satıldı diye de haklı tarafı yok laf edilen şeyin. Firmalar için karlılığı düşük olduğu için -genel olarak- araç kotası düşük bir ülke türkiye. O dönem golf kotası belliydi ve satışlar da beklenenin üstünde oldu. Doğuş kuzey ülkelerine gitmesi hesap edilmiş fakat elde kalmış bir seri aracı getirdi ve müşterilere normal fiyattan uyguna verdi. Bunun yanı sıra 3500tl civarı bir fiyatla orjinal klimalı hale getirme opsiyonu da sundu. Uyanık türk müşteri araçları ucuza alıp piyasaya çakmaya çalıştı.

Bana doğuş oto savundurttunuz ya ne diyeyim vallahi..

eleştirecekseniz açılmayan opsiyonlara laf edin misal, ya da çalışmayan navigasyonlara laf edin misal. Bu dediklerim sadece doğuş ta mı böyle onu da düşünün, sonra ona göre laf edin. Günahım kadar sevmediğim bir firma, fakat eleştirirken mantıklı olmak gerek. Aynı segment araçlarda vw renodan her pazarda daha pahalı bir marka, symbol denen araç 80küsür lirayken polo kaç lira olacak 50bin mi?

eskiden senelik 3bin 5bin zam yapardı firmalar laf ederdik haliyle, şimdi iş onlardan çıktı. 100e polo satınca adamların cebine mi giriyo yoksa vergiye mi gidiyo büyük pay?

Bu mesajı yeni gördüm,

Tabi canım gerçekten küçük bir pazar Türkiye. 80+ milyon nüfuslu küçücük bir ülkeyiz biz, öyle bisiklet bilinci olan bir ülke de değiliz araba kullanmadan yaşayabilelim, maşallah herkezin altında ahiret vadeli krediyle alınmış araç var çoğumuz da 5 yıldan fazla binmeyiz yoksa millet fakir zanneder. İstanbul'daki araç sayısı bile etrafımızdaki ülkelerin nüfuslarıyla yarışır, ama firmaların karlılığı düşük diye araç göndermiyorlar, öyle mi?

Açılmayan navigasyon, çalışmayan tuşlar her markada olur, fakat klimasız, 2 airbagli araba itelemeyi ancak VW yapar. Golf kotasının düşük olması ithalatçının problemi. Tüm markalar sorun yaşamıyor, VW kota sorunu yaşıyorsa sorun pazarda değil VW'de. Talebi karşılayamıyorsan bir yerde yanlışlık vardır. Sen zaten en ufak bir opsiyon için bile müşterini 6 ay sıra bekletiyorsun. Buna rağmen sınıfında "premium" araç diye pazarlanan Golf'te klima gibi 20 yıldır en dandik arabada bile standart olan bir donanım olmassa, bunun elbette muhabbeti yapılır, bunda şaşırılacak bir taraf yok. Hatta sadece biz değil, çoğu kişi o dönem bunu eleştirdi. Markayı bu kadar körü körüne savunmak yanlış, hele ki böyle trajikomik bir konuda.

Bkz: 2011 yılında klimasız vw golf almak - ekşi sozluk (https://eksisozluk.com/2011-yilinda-klimasiz-vw-golf-almak--2657930)

memincbn
20-05-2017, 07:54
Galiba yeni moda B segment araçların ebatlarını büyütmek

exca-
20-05-2017, 13:08
Bu mesajı yeni gördüm,

Tabi canım gerçekten küçük bir pazar Türkiye. 80+ milyon nüfuslu küçücük bir ülkeyiz biz, öyle bisiklet bilinci olan bir ülke de değiliz araba kullanmadan yaşayabilelim, maşallah herkezin altında ahiret vadeli krediyle alınmış araç var çoğumuz da 5 yıldan fazla binmeyiz yoksa millet fakir zanneder. İstanbul'daki araç sayısı bile etrafımızdaki ülkelerin nüfuslarıyla yarışır, ama firmaların karlılığı düşük diye araç göndermiyorlar, öyle mi?

Açılmayan navigasyon, çalışmayan tuşlar her markada olur, fakat klimasız, 2 airbagli araba itelemeyi ancak VW yapar. Golf kotasının düşük olması ithalatçının problemi. Tüm markalar sorun yaşamıyor, VW kota sorunu yaşıyorsa sorun pazarda değil VW'de. Talebi karşılayamıyorsan bir yerde yanlışlık vardır. Sen zaten en ufak bir opsiyon için bile müşterini 6 ay sıra bekletiyorsun. Buna rağmen sınıfında "premium" araç diye pazarlanan Golf'te klima gibi 20 yıldır en dandik arabada bile standart olan bir donanım olmassa, bunun elbette muhabbeti yapılır, bunda şaşırılacak bir taraf yok. Hatta sadece biz değil, çoğu kişi o dönem bunu eleştirdi. Markayı bu kadar körü körüne savunmak yanlış, hele ki böyle trajikomik bir konuda.

Bkz: 2011 yılında klimasız vw golf almak - ekşi sozluk (https://eksisozluk.com/2011-yilinda-klimasiz-vw-golf-almak--2657930)

boşa kinaye vs gerek yok evet türkiye KÜÇÜK bir pazar bir araç üreticisi için, hangi markanın en büyük pazarı türkiyeymiş binekler için öğrenmek isterim? 80 milyon nüfus da önemli bir sayı değil, avrupada sadece almanya 80milyona sahip toplam AB nüfusu 500milyon civarında. Alım güçleri bizim kat kat üstümüzde. Amerika pazarı var bunun dışında, asya pazarı var. Mesela sadece çin pazarı için L versiyon a4 dahi üretiyorlar. Ama doğru 80 milyon nüfusumuz ve muhteşem alım gücümüzle markalar için çok önemli bir pazarız gerçekten.

sadece vw'de sıra beklenmiyor, her markada sipariş araçta sıra beklersiniz. Her markada belli dönemlerde elde araç kalmaz. Ve eve markalar karlılıklarına göre pazar kotası belirler, doğuş borusan vs her sene belli bir kota ister, firma sizin kotanızı bu kadar belirledik bu sene der programını ona göre hazırlar. Karlılık firmalar için esastır, tr de ki ahmet ağanın golf almak için enayi gibi 8 ay bekleyip beklememesi değildir öncelikleri. Sınırlı üretim bazı araç için de mesela isteseniz de alamayaşımızın sebeplerinden biri budur, sadece distribütör firmanın ithal etmemesi değil tek başına. Bazen firma istese de bazı araçları ithal edemez. Bu bekleme olayı da sadece biz de yok, yabancı bmw mercedes forumlarına bakanlar bilir zaten. Sipariş araç her markada beklenir zaten. Ayrı bir olay ama belirtmek lazım yine de onu da bence.

Golf premium marka diyen kimse bilgisizdir, tartışmak yersizdir. değil golf ün vw in hiç bir aracının premium sınıfta olmak iddiası yok, olmaz zaten marka grubunda audi var bu işi yapan. Premium a daha yakın denir.

yukarda yazdıklarımdan vw savunduğumu nasıl çıkardınız bilmem. mesaj da doğuş tan hiç hazetmediğim de yazıyor. bir markayı körü körüne savunanlar ne kadar kötüyse o markayı körü körüne kötülemek de o kadar kötü aynı derecede. Uzun uzun herşeyi iki kere açıklamak yoruyor beni artık. Yazıklarıma bakıp bir marka savunduğumun anlaşıması üzücü. Doğuş sevmediğim bir firma, vaktiyle çok tersleştiğim bir firma. Bölge müdürleri, ve kocaeli bile şahsen tanıdı bir dönem beni, o kadar çok ilişkim oldu. Vw' de hayranı olduğum bir firma değil, f/p olarak fayda görmedikçe terih etmeyeceğim bir araç. Marka hayranlığım olacaksa binek araç markasına olmasındansa daha farklı dinamiklere sahip bir markaya olsun isterim. Zaten fanatiği olduğum yenage marka da Porsche'dir.

Sanıyorum avatar'ım da bulunan r32 yanıltıyor üyeleri, foruma ilk üye olduğumda yüklemişim. Senelerdir aynı duruyor ve muhtemelen herkesin gözü alışmıştır diye düşünüp değiştirmiyordum. edit: değiştirdim, umarım kurtulurum artık şu muhabbetten :)

onursumer
20-05-2017, 13:17
şunu buraya koyayım:

Yeni Volkswagen Polo Ortaya Cıktı – The Haydut (https://www.thehaydut.com/2017/05/19/yeni-volkswagen-polo-ortaya-cikti/)

eski poloyu sağa sola çekiştirmişler bu çıkmış ortaya valla hayal kırıklığı benim için :D bide yakından gormek lazımda genede ibiza şu durumda daha iyi duruyor :)

exca-
20-05-2017, 13:50
eski poloyu sağa sola çekiştirmişler bu çıkmış ortaya valla hayal kırıklığı benim için :D bide yakından gormek lazımda genede ibiza şu durumda daha iyi duruyor :)

ben de daha farklı bekliyodum ne yalan söyleyeyim iyi hayal kırıklığı oldu, belki içini güzel yaparlar. İbiza'nın testini izledim geçen, baya başarılı eski kasanın içi güzel değildi ama bu sefer içi de çok iyi olmuş bence (fr donanım). Ama motorları beğenmedim ben, motor-şanz. kombinasyonları da pek açmadı beni. 1.5tsi dsg gelince belki olabilir. Cupra da yok şuan görünürde

darkmoon
20-05-2017, 14:21
her zamanki gibi ucuza kaçalım ruhsuz orta kalite ama dayanıklı bir şey yapalım.. tasarım mı boş ver ne uğraşıcaz birde tasarımla ufaltın golfü olsun bitsin her zamanki gibi. birde özel farklı bir tasarım mı yapıcaz.. alıyorlar zaten..

berko
20-05-2017, 15:28
Polo bekleneni vermedi dış tasarım olarak. Ama yeni platform ile artan iç hacim ve büyüyen logosu sayesinde iyi satacaktır gene :) İbiza tip olarak çok daha güzel hele ki FRı donanım, iç ve dış tasarım olarak cidden olmuş. 1.5 tsi yükleme konusunda ne kadar önü açık bilmiyorum ama güzel bir lansman fiyatı ile neden olmasın dedirtti şimdiden :)

onursumer
20-05-2017, 15:42
şuan için 1.5 tsi sadece manuel olucakmış ibizada oda hayal kırıklığı açıkcası :D artık cupra üretilmeyecekken dsg olmalı bence yada sonradan çıkarıcaklar

Berkan
20-05-2017, 19:59
Galiba yeni moda B segment araçların ebatlarını büyütmek

yeni i20 cıktıgında boyutsal olarka c ye yakında güzelde iş yaptı 1.2 1.4 atmosferik motorlarıyla bile bunu görenlerde boyutları büyütmeye baslamıstır artık

cabrioleter
20-05-2017, 21:31
Galiba yeni moda B segment araçların ebatlarını büyütmek

bu yeni moda değil ki senelerdir her nesilde a-b-c-d-e bütün segmentlerin boyutları büyüyor.

golf mk1 bugün üretilse a segmenti bir araç olurdu..

memincbn
21-05-2017, 11:28
bu yeni moda değil ki senelerdir her nesilde a-b-c-d-e bütün segmentlerin boyutları büyüyor.

golf mk1 bugün üretilse a segmenti bir araç olurdu..

İbiza tasarım ve boyut olarak çok güzel hale geldi. Bunu negatif olarak söylemiyorum. Bu sene yeni trend b segment araçların c lere yaklaşması. Tam takip edemedim ama fabiada boyut büyütebilir diye düşünüyorum

asmisinsan
22-05-2017, 09:15
bende yeni ibizayı bekleyenlerdenim