PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Araç Soğutma Suyu



mannerboy
21-02-2017, 13:03
Motor suyunu değiştirdim hatta radyatör temizleyicide kullandım 4-5 kere su koydum derken geçen baktım yine.motor suyu paslı pisliki kuvvetli şekilde motor suyunu nasıl temizlerim sirke dök diyenler var.yada kuvvetli şekilde bildiğiniz çözeltiler varmı

ghibli06
21-02-2017, 13:48
Motor suyunu değiştirdim hatta radyatör temizleyicide kullandım 4-5 kere su koydum derken geçen baktım yine.motor suyu paslı pisliki kuvvetli şekilde motor suyunu nasıl temizlerim sirke dök diyenler var.yada kuvvetli şekilde bildiğiniz çözeltiler varmı

hiç uğraşma, o pasların sonu yok, sonu olursa da sadece delik ve kaçak var...

mannerboy
21-02-2017, 13:54
blokmu alıcaz arabaya :D kalorifer radyatörünü tıkıyor sorun orda

ghibli06
21-02-2017, 14:06
blokmu alıcaz arabaya :D kalorifer radyatörünü tıkıyor sorun orda

devamlı radyatr temizle daha iyi :) tecrübe konuşuyor :D

mannerboy
21-02-2017, 14:26
tamam ozaman tecrübe iyidir :)

Sert@ç
21-02-2017, 14:37
Antifreeze kullanıyor musunuz ?

Sert@ç
21-02-2017, 14:39
Benim w124de çok kötüydü bahçe hortumunu genleşme kabına açıp radyatör hortumunuda söküp 3-4 dakika devirli şekilde çalıştırdım en son ter temiz çıktı

mannerboy
21-02-2017, 14:56
Suyu boşalttım termostadı söktüm bahçe hortumuyla devirdaim yaptım sonra suyu doldurup radyatör temizleyici attım termostad sökük full time devirdaim sonra boşalttım pislik gırla suyla antifirizi koydum alet mis 2 ay sonra yine aynı olmuş bi daha tekrarlıyım

MeRtCaN
21-02-2017, 15:09
Burak
bızım apt gorevlısı abının arabasında da aynı sıkıntı vardı
bı pazar ugrastık temızledık ama 2 hafta sonra yıne pas kır cıktı
ben bı cozum bulamadım

daha sonra kendısı 5*6 paket Por Cöz almıs
kople sıstemı temızlemıs devır daım yaptırmıs
1 aydır hıc bır sıkıntı yok
ıstersen bı dene :)

https://images2.sanalmarket.com.tr/images/1000/urun//large/31315179_large.jpg


Yadaa evans dıye bır sıvı var

ama malıyetı 500 600 tl lerı buluyor oda kesın cozum olur

Evans Coolants Turkey (http://www.evanscoolants-tr.com/?utm_campaign=Evans_site_tanitimi&utm_medium=google_search&utm_source=google)

mannerboy
21-02-2017, 15:11
valla korkum plastik hortumlar erirmi :D jeeple ormana gidioz falan zamanla basınç geldikçe delinme erime olma korkusu :D ama sanmam ya.normalde sökük radyatörde güzel oluyorda içine atıp çalışan arabada nasıl denerimki

Oznsrl
21-02-2017, 15:17
o iş için bi ilaç var sanayide kullandıkları adını bilmiyorumda biz bikere 3 saat uğraştık o an super oldu ama kullandıktan sonra yine pislendi kullanı kullanıp sürekli temizlemek lazım belki öylelikle çok temiz kalabilir

gökberk
21-02-2017, 15:22
Belirli zaman aralıklarındaa aynı şekilde bir kaç kere daha temizleyin.. (Örn: ayda bir ya da iki ayda bir)
Bir dahakine arınmış olursunuz. Ben 1 sene içinde 3 kere temizlediğimde bir daha pas kir görmedim.
Her sene kışa girmeden de boşaltır tekrar yenilerim.

Gorky
21-02-2017, 16:08
evansın namını bende duydum. su içermiyo ve evladiyelik diyor firma ama denemedim ne yalan söyleyeyim.

0M42
21-02-2017, 20:29
Bunun kesin bir çözümü var aslında ama maaliyetli, zahmetli ve riskli.

Bir arkadaşım aynı dertten muzdaripti oda bir kaç kez soğutma suyunu değiştirdi ama paslı su dan bir türlü kurtulamayınca bir tane güçlü su pompası bir tanede 20 küsür litre bidon aldı.Aracının termostatını söktü radyatör hortumlarını söktü su pompası ile motor hortum bağlantılarını yapıp porçözle birlikte suyu yarım saat motorun içinde haricen döndürdü.

Bu şekilde çok güzel netice almıştık termostat yuvasının içini sarı renk kaplamıştı işlemden sonra bembeyaz olmuştu.

mannerboy
22-02-2017, 11:44
Bunun kesin bir çözümü var aslında ama maaliyetli, zahmetli ve riskli.

Bir arkadaşım aynı dertten muzdaripti oda bir kaç kez soğutma suyunu değiştirdi ama paslı su dan bir türlü kurtulamayınca bir tane güçlü su pompası bir tanede 20 küsür litre bidon aldı.Aracının termostatını söktü radyatör hortumlarını söktü su pompası ile motor hortum bağlantılarını yapıp porçözle birlikte suyu yarım saat motorun içinde haricen döndürdü.

Bu şekilde çok güzel netice almıştık termostat yuvasının içini sarı renk kaplamıştı işlemden sonra bembeyaz olmuştu.

motora direk farklı hortumlarlamı suyu verdi

sasuta
22-02-2017, 12:11
Bu pas, kireç vb tortuların temizlemenin risiki de var unutmayın. Araçta zamanında AF kullanılmamış anlaşılan. Bu temizliği yaparken yapacağınız tek şey delik çatlak olmaması için dua etmeniz aksi halde bu tortular temizlendikten sonra delikler ortaya çıkar ve bu sefer de su eksiltme derdiniz başlar.

ghibli06
22-02-2017, 12:39
beyler, şimdi bakın motor suyunu değiştirmek, su kanallarını temizlemek ayrı ama o kanallar eğer kir değil, 'pas'la kabarmış katmanlar oluşturduysa, yapacağınız temizlik çok çok riskli olur, pas çok lanet bir şeydir, iğne ucu kadar açık bir yer üzerini sıyırırsın el kadar çıkar, o nedenle tamam 1-2 kere yaptınız temizlik hala memnun değilseniz daha fazla zorlamayın, o pasların tamamını temizlemeye kalkarsanız çok büyük olasılık bir yerleri delersiniz... haa Ahmet abi yapmıştır bir şey olmamıştır, Mehmet usta porçözle temizlemiş cillop gibi olmuştur ama siszin işin bilimsel tarafını bilin, kararınızı ona göre verin...

mikelazi
22-02-2017, 14:19
97 uno yu.2 ay arayla 2 defa radyatörü söküp su kanallarını hafif tazzikli su ile temizledim.kimyasal hiç kulanmadım.

şuan gayet temiz.yaz başı bu temizlik işini bir daha tekrarlarım.


çok fazla kimyasal kullanmak pek mantıklı gelmiyor bana

darkmoon
22-02-2017, 15:05
pası üreten şey paslı parçalardır açek ve net.. istediğin kadar temizle bir parça paslanmışsa pas üretmeye devam eder...

o parçayı değiştirmek uzun vadede daha ekonomikdir sonra suyu falan değiştirin..

wekoo
22-02-2017, 16:58
bencede 2-3 devirdayim yapın suyu ve daha sonra antifiriz koyun daha kesin basit bir çözüm en azından..

0M42
25-02-2017, 20:59
motora direk farklı hortumlarlamı suyu verdi

Evet aynen öyle işin en zahmetli kısmıda pompanın giriş ve çıkışını motora göre hortumlarla ayarlamak.

0M42
25-02-2017, 21:01
pası üreten şey paslı parçalardır açek ve net.. istediğin kadar temizle bir parça paslanmışsa pas üretmeye devam eder...

o parçayı değiştirmek uzun vadede daha ekonomikdir sonra suyu falan değiştirin..

Abi pas temizlenir ve sonrasında motor antifrizsiz kalmazsa yeniden paslanma yapamaz antifriz bunu engeller.

220T
25-02-2017, 21:13
Bence Evans'ın "hazırlık sıvısı"nı kullanın.Sızıntı önlemeye de yardımcı oluyor diye okumuştum.

rekord2000
26-02-2017, 10:05
Her kış girişi, sonbahar'ın son günleri yani, radyatör hortumlarını sokup, motordakı suyu dahil boşaltıp içine yeni tertemiz su ve antifriz kokteylını veririm motora. 2. Senesinde motordan çok ama çok açık renk kahverengi su aktı. Fakat sonraki yıllarda ve şimdi hatta radyatör içinde ki suya baktığımda yemyeşil renk ve içinde en ufak bir tortu mevcut değil. Üstelik 77 model bir araç motoru bu. Yani kesin temizliği ve sağlıklı sogutmanın yolu düzenli bakım, radyatör suyuna dikkat etmek. Bunu bu kadar rahat yapabiliyor olmamım sebebi de arabanın soğutma sisteminin hava yapma gibi olaylara müsait olmaması. Sürekli suyunu kontrol etmeme rağmen, araca sadece bu dediğim işlemi yaparken antifriz ve su karışımını koyuyorum, bagajda karışım hazır 3 4 litre antifrizli su olmasına rağmen eksıltmedıgı için kullanmak nasip olmuyor. Fakat bu düzenli bakım prensibini edınmeden evel arabaya benzin kadar su koyardım (mecaz tabı). Harbi harbi su eksıltırdı, artık eksıltmıyor.

Skyhawk34
26-02-2017, 19:49
bir müddet sonra o parça porçözde kullanılsa gene kirli korozyonlu paslı suya dönüşecektir

mannerboy
28-02-2017, 09:44
geçen cuma akşamı sadece kalorifer radyatörünü su fiskiye motoru bulup kovaya sıcak su ve porçöz döktüm radyatörün içine proçözü aldırıp cazırdattıktan sonra su hortumu sokup devirdaim yaptırdım şu an sıcak :D ilerki zamanda komple motor suyunuda boşaltıcam bı kaç bu işi yaptıktan sonra sanırım düzelicek