DoctoR
14-10-2016, 23:07
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_58_zps1smm7jjv.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_58_zps1smm7jjv.jpeg.html)
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_62_zpskkkb7myk.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_62_zpskkkb7myk.jpeg.html)
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_64_zpsk0tyzunk.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_64_zpsk0tyzunk.jpeg.html)
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_65_zpsqrhrngtt.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_65_zpsqrhrngtt.jpeg.html)
Herkese selamlar...
Artık üretimi duran ve hali hazırda zaten çok fazla bilinmeyen İsveç otomobil markası olan Saab ; yerli otomobil projesiyle gündeme gelerek biraz daha bilinir bir konuma geldi. Aslında üretildiği dönemde Türkiye'de fazla tanınmayan ve kıymeti bilinmeyen bir araç markası oldu. Her ne kadar üretimi duran bir marka da olsa; Saab'ın , günümüz 0 km araçlarıyla kıyas bile edilemeyecek yüksek donanım seviyesi, üst düzey malzeme ve işçilik kalitesiyle evladiyelik bir otomobil markası olduğunu düşünüyorum.
Saab markasını çocukluğumdan bu yana bilsem de son 5-6 yıldır kullanım tecrübesi yaşıyorum. Çocukluk dönemimde Babamın otomobillere olan ilgi ve sevgisi beni de ziyadesiyle etkiledi. Saab markasını ilk duyduğum zamanlar çok eskilere dayanır. Babamın bir gün işten dönerken ilk kez gördüğü bir Saab modelini eve geldiğinde; bilmediği bir otomobil markası olduğunu ve ilk kez gördüğünü bize anlattığı bir hatıramız vardır. Saab ; Orta okul ve lise yıllarında dönemin otomobil dergileriyle tanıdığım bildiğim bir otomobil markasıdır. O dönemlerde tasarımından dolayı çok ilgimi çeken bir marka olamamıştır. Aslında kendi karakteri olan , marjinal tasarım detaylarına sahip bir araç modeli olduğunun da farkındaydım. Yıllar sonra diş hekimi bir arkadaşım vesilesiyle Saab 900 2.0 turbo ile bilfiil tanışarak; Saab’ın karakteristik ve marjinal özelliklerini aynel yakin görerek tecrübe ve idrak etmiş oldum.
http://i68.tinypic.com/6778kk.jpg
http://i64.tinypic.com/2ujml95.jpg
http://i64.tinypic.com/1zdw4qv.jpg
http://i64.tinypic.com/2qwhshh.jpg
http://i67.tinypic.com/1eax4j.jpg
http://i66.tinypic.com/14ty7tc.jpg
http://i66.tinypic.com/2iknxl.jpg
Yine diş hekimi arkadaşımın segment yükselterek 2002 model Saab 9-5 2.0t ARC versiyona geçmesiyle; Saab markasının amiral gemisini tanıma ve kullanma fırsatım oldu. Her Saab ayrı bir dünya ve her modeli ayrı bir tecrübe oldu benim adıma.
http://i63.tinypic.com/1zvdbhz.jpg
http://i68.tinypic.com/eq80l.jpg
1997 Honda Prelude 2.2 Vti 4ws aracıma da kıyamadığım ve hala keyifle kullandığım için birlikteliğimiz devam ediyor. www.Hondapreludeclub.com'un da aktif üyesiyim
http://i64.tinypic.com/5e5wft.jpg
Bu arada evlilik ve çoluk çocuk serüvenimiz oldu. 0 km Nissan Micra aldık. 1990 ve 2000'li yıllarda üretilmiş otomobillerin ruhunu , günümüzün 0 km otomobillerinde maalesef bulamadım ve bulamıyorum. Nissan Micra'mız bagaj ve konfor ihtiyacımızı karşılamakta yetersiz kalınca büyük,konforlu ve güvenli bir araç gereksinimi oluştu.Bu kriterlere uygun D veya E segment bir otomobil ihtiyacımızı da 2003 Saab 9-5 2.3 Turbo Aero Premium 2 modelini tercih ederek gidermiş olduk. Yaz ve kış aylarında aşırı sıcak ve soğuk hava şartlarında , deri koltuklu araçları kullanmak sorun olabiliyor. Arka koltuklarda ısıtma , Ön koltuklarda hem ısıtma hem de soğutma özelliğiyle sınıfında nadir bulunan özelliklerin olduğu bir donanıma sahip. Aracıma daha önce hiç Lpg takılmamış. Ben de günde en fazla 10-15km yol yaptığım ve büyük bölümünü ana yolda katettiğim için Lpg sistemi alternatifini düşünmedim. Şu ana kadar hiçbir aracıma Lpg sistemi uygulatmadım. Dolayısıyla lpg uygulamasına çok ılımlı bakmıyorum...
Fırsat bulup detaylı bir temizlik imkanım olmadı maalesef. ilk fırsatta temiz fotoğraflarını da paylaşacağım
http://i64.tinypic.com/23w2l9g.jpg
http://i66.tinypic.com/im49og.jpg
http://i67.tinypic.com/2lcntop.jpg
http://i68.tinypic.com/20gfwk4.jpg
http://i68.tinypic.com/dm73hk.jpg
http://i63.tinypic.com/16k2648.jpg
2002 Yılında yapılan bir test arşivini de alıntıyla paylaşmak isterim.
Saab 9-5 Aero 2.3 250 HP (http://www.arabam.com/otomobil-testleri/saab-9-5-aero-2-3-250-hp--yorumlari/290)
Gücü bitmeyen İskandinav...
http://img-arabam.cubecdn.net/HaberFotograflari/000/000/290/290.jpg
Saab 9-5 Aero İlk kez 1997 yılında piyasaya çıkan Saab 9-5, 2001 yılı içerisinde küçük bir makyaj operasyonu geçirdi. Türkiye'ye 2.0 litre 150 Hp, 2.3 litre 250 HP ve 3.0 litre 200 HP'lik motor seçenekleri ile satılan 9-5'in sedan ve station wagon olmak üzere iki karoser seçeneği bulunuyor. 9-5'i Business Edition, ARC, Vector ve Aero olmak üzere dört farklı donanım seçeneğiyle satın alabilmek mümkün...
Karoser ve iç mekan 9-5 serisi Saab'ın geçmiş modellerinde de dikkat çeken tasarım anlayışını sürdüren bir model. Biraz yaşlanmış gibi görünse de uğradığı makyajın da etkisiyle ilk satışa sunulduğu günlerin etkileyici havasını sürdürüyor. Köşeli hatların hakim olduğu 9-5'de en dikkat çeken bölüm ön tasarım...
Gövde rengine boyanmış metalik çerçeveli radyatör ızgarası otomobilin dış tasarımındaki en şık unsurlardan biri. Unutmadan ön tasarıma agresif bir görünüm kazandıran ön farları da eklemeden geçmeyelim...
9-5'in ön bölümündeki estetik çizgiler yandan arkaya kadar devam ediyor. Arka bölümde göze çarpan ilk şey bagaj kapağına kadar uzanan büyük stop lambaları oluyor. 9-5'in iç mekanı dışı gibi yüksek kaliteli malzemelerden imal edilmiş. İşçilik kalitesinin bu elit hava da rolü büyük. Adeta bir uçak kokpitini andıran ön konsol 9-5 sürücüsüne eğlenceli bir sürüş vaat ediyor. Otomobilin orta konsolunun en üzerinde havalandırma ızgaraları ve dörtlü flaşör butonu bulunuyor. Bunun hemen altındaysa yol bilgisayarı ve müzik sisteminin ekranı yer alıyor. Ekranın altında sırasıyla müzik sistemi ve otomatik klima bulunuyor. Müzik sisteminin soluna üzerine basılarak açılan bir bardaklık, sağınaysa çekiş kontrol sistemini devre dışı bırakan buton yerleştirilmiş. Orta konsolun en altında koltuk ısıtmaları, çakmak ve küllük bulunuyor.
Saab 9-5'in iç mekanındaki en ilginç öğey se kuşkusuz el freninin hemen sağına yerleştirilen kontak anahtarı. Kontak anahtarının alışıla gelmiş yeri yerine el freni yanına yerleştirilmiş olmasının sebebiyse, özellikle önden çarpışmalarda anahtarın sürücü bacağına zarar verme olasılığını kaldırmak...
9-5'in cam kumandaları el freninin arkasına yerleştirilmiş. Alışana kadar kullanımı zor olan bu düğmeler zaman geçtikçe pratik kullanılabiliyor. Otomobilin büyük tasarlanan dört kollu direksiyon simidinin üzerinden müzik sistemi kontrol edilebiliyor. 9-5'in gösterge tablosu büyük tasarlanmış. Hız göstergesi ortada ve en büyük alanı kaplıyor. Diğer göstergeler ona nazaran daha ufak tutulmuş. Otomobilin gösterge tablosunu gece yolculuklarında 'night panel' tuşuna basarak karartmak mümkün. Bu durumda sadece hız göstergesi aydınlatılıyor ve sürücünün dikkati dağılmamış oluyor. Fazlası ile geniş bir iç mekan sunan 9-5'in önde ve arka bölümü rahat ve yeterli diz mesafesine sahip. 500 litrelik bagaj hacmiyse yeterli.
Motor ve performans: Test otomobilimiz 9-5 Aero'nun en önemli silahıysa kuşkusuz motoruydu. Saab'ın 2.3 litrelik 4 silindirli turbo beslemeli motoru lüks bir sedanı adeta bir performans canavarına dönüştürmüş. 5500 d/d'da 250 HP güç, 1900 d/d'da da 350 Nm tork üreten bu motor otomobile muazzam bir ivmelenme kazandırıyor.
Saab'ın 'Trionic' adını verdiği işletim sistemi tarafından kontrol edilen motorunda yer alan turbo besleme her devirde etkinliğini koruyarak sürücüye pek çok turbo motorun olumsuz karakteristik özelliği olan boşluğu yaşatmıyor. Yüksek motor gücü sadece ön tekerleklere aktarılmasından dolayı çekiş kontrol sistemi yetersiz kalabiliyor. Özellikle ıslak zeminlerde hızlı kalkış yapılırken dikkat edilmeli. Otomobilin önü hafifçe yalpalayabiliyor.
Etkileyici bir sesle hızlanan 9-5 Aero, yaptığımız performans testlerinde 0'dan 100 km/s hıza 7.1 saniyede ulaştı. Bu rakam ağırlığı 1.5 ton olan bir otomobil için oldukça iyi. Motorla uyumlu çalışan beş ileri vitesli otomatik şanzıman 9-5 Aero'nun ara hızlanmaları da etkileyici hale getiriyor. 60-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyede tamamlayan 9-5 Aero, 90-120 km/s hızlanmasını da 4.3 saniyede gerçekleştiriyor. Kısacası 9-5 Aero ile araç sollamalar kolay ve güvenli.
Testimiz süresince ortalama 13 litre kurşunsuz benzin tüketen 9-5 Aero'nun tüketim miktarı sunduğu performansa göre makul. Sakin kullanım ile bu değer 10 litre altına bile çekilebilir. Kullanım ve konfor Sunduğu performans ile hem lüks hem de spor bir otomobil arayanların tercihi olabilecek olan Saab 9-5 Aero, sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemiyle konfor ve başarılı yol tutuş özelliklerini bir arada sunuyor. Yüksek süratlerde yan rüzgarlardan etkilenmeyen otomobil stabil bir sürüş sunuyor. Viraj içinde gaza gerektiğinden fazla basıldığındaysa otomobilin önü kaymaya başlıyor. Özellikle çekiş kontrol sistemi kapalı iken bu daha belirgin oluyor. Otomobilin direksiyon sistemi hassas çalışıyor ve her hareketi anında tekerleklere iletiyor. Geniş ve rahat bir iç mekan sunan 9-5 Aero'nun iç mekanında gözümüze çarpan tek ergonomik kusur, cam kumanda butonlarının yeriydi.
Testimiz süresince başarılı bir performans çizin fren sisteminin dozlanması kolay. ABS destekli fren sistemi sayesinde 100 km/s hızla giderken yaptığımız ani fren ile test aracımızı 37 metrede durdurabildik.
Saab 9-5 Aero'nun anahtar teslim fiyatı 58.171 Euro.
Alıntı: www.arabam.com (http://www.arabam.com/otomobil-testleri/saab-9-5-aero-2-3-250-hp--yorumlari/290)
Uzman Yorumu
Tulu Darıcan
30/01/2002
https://ia.tmgrup.com.tr/987f63/737/466/0/0/2048/1293?u=http://i.tmgrup.com.tr/otohaber/2016/11/10/nostalji-test-saab-9-5-sport-wagon-23-aero-1478788737651.jpg
Yaptığı uçaklarla da adından söz ettiren isveçli otomobil markası Saab’ın üst orta sınıftaki temsilcisi 9-5, 250 HP gücündeki Aero modeliyle performansı, işlevselliği, kaliteyi ve güvenliği birarada sunuyor.
Sağlam ve güvenli modelleriyle ün kazanmış iskandinav otomobilleri, farklı tarzlarıyla özel insanları n tercihi olmuştur. Volvo ve Saab'ın bu ününe gün geçtikçe konfor ve performans da eklendi. Özellikle Saab, aynı zamanda uçak üreticisi de oldu- ğundan dolayı havadaki tecrübesini yollara aktaran bir marka. Saab'ı n ürün gamında yenilenen son otomobillerinden biriyse 9-5 Sport Wagon. 1997 yılında tanıtılan 9-5 sedanın ardından bir yıl sonra piyasaya çıkarılan Wagon, 1999 yılında güçlü Aero modeliyle sportif karakterine de kavuştu. ilk çıktığında 230 HP olarak lanse edilen Aero, 2002 yılından itibaren 20 HP daha güçlenerek 250 HP güce ulaştı. Wagon ailesinin en güçlü üyesi olan 9-5 Sport Wagon 2.3 Aero, bu haftaki test konuklarımızdan biri.
Tasarım ve İç mekan
Sport Wagon'un tasarımı, klasik Saab çizgilerini taşıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz 9-5 Sport Wagon modeli, 250 HP gücünde olduğunu sportif karoser kitinden belli ediyor. 3 hazneli, mercekli ve iri yapılı şeffaf farlar ve ikisi dik biri yatay olmak üzere üç ayrı bölümden oluşan havalandırma ızgarası, Saab karakterinin öndeki temsilcisi. Yuvarlak hatlı burun yapısı ve iri tamponu, sportif ve karizmatik bir yapıya sahip. Sedan versiyonuyla aynı dingil mesafesine sahip olan 9-5 Aero'nun can alıcı noktalarından biri de kuşkusuz 17 inç çapındaki alaşım jantları. Burun yapısı nedeniyle sedan versiyonundan farkı bulunmayan Sport Wagon, arkaya doğru ilerledikçe karakterini göstermeye başlıyor. Kalın C sütunundan arkaya doğru değişen Wagon, tavana doğru sivrilen arka cam yapısıyla farklı.
Bu sportif yapı, iç mekanda da devam ediyor. Deri döşeme, orta konsol ve kapı kollarında mat krom kaplamalar, direksiyon simidi ve vites topuzu atletik Aero'yu diğer versiyonlardan ayı- ran özellikler. Sürücüye doğru konumlandırılmış orta konsol, çok sayıdaki kontrol butonunu size doğru yöneltiyor. Gerçekten sanki bir uçak kabini gibi. Özellikle de gece, yeşil aydınlatmaları sayesinde çok komplike bir görünüme sahip oluyor. Tüm iskadinav otomobillerinde olduğu gibi 9-5'te de gece sürüşünde göz almaması amacıyla kokpit aydınlatmalarından çoğunu söndüren "Nightpanel" butonu bulunuyor. Orta konsolda bulunan geniş ekrandan yol bilgisayarı, ısı, saat ve radyo-CD bilgileri alınabiliyor. Orta konsolda yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla üçgen tasarımlı havalandırma ızgarası, dijital bilgi ekranı, radyokaset- CD çalar, elektronik klima, koltuk ısıtma ve soğutma butonları yer alıyor. Radyo ve CD kontrolleri ayrıca direksiyondan da yapılabiliyor. Hafızalı ön koltukları n elektrikli olarak ayarlanabildiğ i 9-5 Aero'da ayrıca mekanik bel desteği yer alıyor. Sport Wagon'da öndeki ve arkadaki yolcular için yeterli baş ve diz mesafesi bulunuyor. 415 litrelik bagaj hacmi fazlasıyla yeterli olan Saab'da istendiğinde arka koltuklar da katlanarak bagaj hacmi 1490 lt'ye artırılabiliyor. Yalnız kapı içinde, kolçağın altında konumlandırılmış bagaj açma butonunun yeri kullanım açısından zorluk yaratabilir. Otomobilde alışılması gereken bir nokta da vites kolunun arkasında yer alan cam açma butonları.
Donanım
Saab 9-5 Sport Wagon'un donanım listesi bir hayli kalabalı k. ABS, TCS (çekiş kontrol sistemi), ESP, SAHR (Saab aktif kafa koruma sistemi), sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, tüm koltuklarda aktif gergili emniyet kemeri, ISOFIX, deri döşeme, alarm, bi-Xenon farlar, yol bilgisayarı, otomatik kararan iç ve dış aynalar, park sensörü, otomatik katlanan yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, uzaktan kumandalı cam ve tavan açma, immobilizer, Night Panel, sağ ve solda aydınlatmalı makyaj aynası, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, gecikmeli sönen ön farlar, elektronik klima, elektrostatik kabin filtresi, ısıyı emen elektrikli camlar, elektrikli/ısıtmalı/soğutmalı ön koltuklar, hafızalı sürücü koltuğu, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, 7 hoparlörlü 150W Saab müzik sistemi, CD çalar, cep telefonu ön hazırlığı, yağmur sensörlü silecekler, far yıkama sistemi, hız sabitleyici, otomatik kararan dikiz aynası, park sensörü ve bardaklık bu listede yer alan aksesuarlar.
Performans
Saab 9-5 Aero'da kullanılan 2.3 litre hacmindeki 250 HP'lik motor, maksimum gücünü tam 5500 d/d'de veriyor. Bu motor 350 Nm'lik maksimum torkunuysa 1 ile 1.4 bar arası değişen yüksek basınçlı turbosu sayesinde 1900 d/d'den itibaren hissettirmeye başlıyor. Turboşarjlı, intercooler beslemeli, üstten çift egzantriğe sahip 16 supaplı, dört silindirli motor tüm devirlerde canlı bir karakter sergiliyor. Sport Wagon Aero 1540 kg'lik bir ağırlığa sahip. Sentronic olarak adlandırılan beş kademeli otomatik şanzıman aynı zamanda manuel olarak da kullanılabiliyor. Gücün yere aktarımında güç kaybı yaratan bu şanzıman, 9-5'in 0-100 km/s hızlanmasında fabrika verilerine göre 1.2 saniye kayıp yaratıyor. Manuel versiyonda bu değer 7.3 iken Sentronic ile 8.5 saniyeye çıkıyor. Sentronic şanzı- manlı aracımızla yaptığımız testler sonucu 0-100 km/s hızlanma değerini 7.8 sn olarak elde ettik. Otomobilin maksimum hızı ise fabrika verileri gibi testte de 240 km/s çıktı. Zaten kullanırken de otomobilin verilerinden daha hızlı olduğu anlaşılabiliyor. Sürekli hızlanma isteği, Sentronic şanzımanın uyumuyla daha da zevkli hale geliyor. Aslında Sentronic, manuel kullanımda vites komutları nı 1-2 saniye kadar geç algılıyor ve uyguluyor. Bu da özellikle hızlanma esnasında vites geçişlerinde zaman kaybına neden oluyor. Saab 9-5, turbo beslemeli ve performanslı bir motora sahip olmasına rağmen yakıt konusunda da çok bonkör davranmıyor. 100 km'de ortalama yakıt tüketimi 10.1 litre olarak belirtilen Sport Wagon, bizim kullanımımızda ortalama 11.4 lt/100 km yakıt tüketti. 75 litre hacminde bir yakıt tankına sahip olduğu düşünülürse Saab, bir depo yakıtla yaklaşık 658 km yol alabilir. Bu rakam uzun yol kullanımında turbo basıncını az tutmakla çok daha yukarılara çekilebilir. Buna dikkat etmek için de Saab'ın gösterge panelinde yer alan Turbo basınç göstergesini takip etmek yeterli olacaktır.
Sürüş Özellikleri
Hedef kitlesi, otomobillerinden ulaşım özelliğinden daha fazlasını isteyenler ve sürüş deneyimlerini gerçek bir keyfe dönüştürmek isteyen kişiler. Bunun yanında Wagon'un station karoserinin getirdiği kullanışlılık ve bagaj hacmi de onun en büyük avantajlarından. Sport Wagon, performansı kadar yol tutuşuyla da çok başarılı bir otomobil olduğunu kanıtlıyor. Oturma pozisyonu, özellikle yükseklik ve derinlik ayarı bulunan çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve çok yönlü koltuk ayarı sayesinde mükemmele yakın. Saab, yoltutuş konusunda gerçekten yüksek bir performans sergiliyor. Çeşitli yol koşullarında, farklı hızlarda güvenli ve zevk veren bir yol tutuşa sahip olan Sport Wagon'un bu özelliğinin altında yatan birçok mekanik ve elektronik etken var. Mekanik etkenlerin başında kuşkusuz 17 inçlik jantlar ve lastik konusunda otorite sayılan Pirelli P Zero Rosso'lar geliyor. Ayrıca dört kollu süspansiyon sistemi de mekanik etkenlerin önemlilerinden. Tüm bu faktörlerin üzerine bir de TCS (Çekiş kontrol sistemi) ve ESP gibi elektronik denge sistemleri eklenince 9- 5'in yol tutmaması biraz zor. Tabii "elektronik sistemler bana karışmasın, otomobile ben hakim olayım" düşüncesine sahip olanlar için de Saab gereğini düşünmüş. Orta konsolda bulunan ESP butonu, sistemi devredışı bırakarak daha zevkli bir kullanım olanağı sunabiliyor. Yalnız otomobil kaydığında gerekli tepkileri veremeyeceğini düşünenlerin en azından belli bir süre bu butona dokunmamalarını tavsiye ederiz.
Sonuç
Saab, güvenlik, performans ve kaliteyi birarada sunabilen nadir otomobil üreticilerinden biri. Bu özelliğiyle kendini kanıtlamış olan Saab'ın 2003 model yılında ürettiği 9-5 Sport Wagon da, station karoserinin altında yatan bir aslan karakterine sahip bir otomobil. Prestij ve imaj konusunda da her geçen gün ününü artıran marka, yeni modeliyle BMW, Mercedes ve Audi gibi Alman otomobilleriyle mücadele ediyor. Bu markalara göre daha az sayıda bulunması ve fiyatının donanı m ve performansına göre daha makul olması, onu daha özel bir otomobil yapıyor.
Otohaber: Nostalji Test Saab 9-5 Sport Wagon 2.3 Aero - Otohaber (http://www.otohaber.com.tr/haberler/nostalji/2016/11/10/nostalji-test-saab-9-5-sport-wagon-23-aero)
- Kar kış gelmeden Kışa hazırlık sürecinde komple periyodik bakım planım vardı. İzmir(Hurşid Usta) veya Bursa(Doğan usta) ilinde yapmayı düşünüyordum. Bursa'ya yolumuz düşünce bakım işlemini de Saab&Opel servisi Yağmur Oto Doğan ustada gerçekleştirmiş oldum. Genel kontrol, V kayışı, Diskler, balatalar, Motor yağı, yağ filtresi, Hava filtresi, Karbon Polen filtresi vs...
- Doğan usta, Mehmet usta, Samet, Mert,Kemal,Rıdvan, Hasan,Talat vs... derken bir çok dostumuz oldu. Ustalarımıza teşekkürler yeni dostlarıma da selamlar...
- Bursa seyahati başlıyor...
http://i63.tinypic.com/16ga35k.jpg
- Ne güzel bir donanım Cruise Control. Aheste aheste bir yolculuk
http://i64.tinypic.com/dmpv94.jpg
http://i67.tinypic.com/6hua9x.jpg
http://i63.tinypic.com/i5da3s.jpg
http://i68.tinypic.com/qnmuqe.jpg
http://i65.tinypic.com/nzfuaf.jpg
http://i66.tinypic.com/aw99op.jpg
http://i67.tinypic.com/35lhsg8.jpg
http://i63.tinypic.com/28iq3gx.jpg
http://i64.tinypic.com/2a60229.jpg
http://i64.tinypic.com/t7e649.jpg
http://i64.tinypic.com/mcw0ty.jpg
http://i66.tinypic.com/2eztw8x.jpg
http://i68.tinypic.com/dr2o3s.jpg
http://i65.tinypic.com/33xj3p0.jpg:)
http://i66.tinypic.com/rlxsts.jpg
http://i68.tinypic.com/skxt3k.jpg
http://i65.tinypic.com/b3msjp.jpg
http://i68.tinypic.com/2ry4l7m.jpg
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_62_zpskkkb7myk.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_62_zpskkkb7myk.jpeg.html)
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_64_zpsk0tyzunk.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_64_zpsk0tyzunk.jpeg.html)
http://i1340.photobucket.com/albums/o735/dohctorch/SAAB-9-5-1887_65_zpsqrhrngtt.jpeg (http://s1340.photobucket.com/user/dohctorch/media/SAAB-9-5-1887_65_zpsqrhrngtt.jpeg.html)
Herkese selamlar...
Artık üretimi duran ve hali hazırda zaten çok fazla bilinmeyen İsveç otomobil markası olan Saab ; yerli otomobil projesiyle gündeme gelerek biraz daha bilinir bir konuma geldi. Aslında üretildiği dönemde Türkiye'de fazla tanınmayan ve kıymeti bilinmeyen bir araç markası oldu. Her ne kadar üretimi duran bir marka da olsa; Saab'ın , günümüz 0 km araçlarıyla kıyas bile edilemeyecek yüksek donanım seviyesi, üst düzey malzeme ve işçilik kalitesiyle evladiyelik bir otomobil markası olduğunu düşünüyorum.
Saab markasını çocukluğumdan bu yana bilsem de son 5-6 yıldır kullanım tecrübesi yaşıyorum. Çocukluk dönemimde Babamın otomobillere olan ilgi ve sevgisi beni de ziyadesiyle etkiledi. Saab markasını ilk duyduğum zamanlar çok eskilere dayanır. Babamın bir gün işten dönerken ilk kez gördüğü bir Saab modelini eve geldiğinde; bilmediği bir otomobil markası olduğunu ve ilk kez gördüğünü bize anlattığı bir hatıramız vardır. Saab ; Orta okul ve lise yıllarında dönemin otomobil dergileriyle tanıdığım bildiğim bir otomobil markasıdır. O dönemlerde tasarımından dolayı çok ilgimi çeken bir marka olamamıştır. Aslında kendi karakteri olan , marjinal tasarım detaylarına sahip bir araç modeli olduğunun da farkındaydım. Yıllar sonra diş hekimi bir arkadaşım vesilesiyle Saab 900 2.0 turbo ile bilfiil tanışarak; Saab’ın karakteristik ve marjinal özelliklerini aynel yakin görerek tecrübe ve idrak etmiş oldum.
http://i68.tinypic.com/6778kk.jpg
http://i64.tinypic.com/2ujml95.jpg
http://i64.tinypic.com/1zdw4qv.jpg
http://i64.tinypic.com/2qwhshh.jpg
http://i67.tinypic.com/1eax4j.jpg
http://i66.tinypic.com/14ty7tc.jpg
http://i66.tinypic.com/2iknxl.jpg
Yine diş hekimi arkadaşımın segment yükselterek 2002 model Saab 9-5 2.0t ARC versiyona geçmesiyle; Saab markasının amiral gemisini tanıma ve kullanma fırsatım oldu. Her Saab ayrı bir dünya ve her modeli ayrı bir tecrübe oldu benim adıma.
http://i63.tinypic.com/1zvdbhz.jpg
http://i68.tinypic.com/eq80l.jpg
1997 Honda Prelude 2.2 Vti 4ws aracıma da kıyamadığım ve hala keyifle kullandığım için birlikteliğimiz devam ediyor. www.Hondapreludeclub.com'un da aktif üyesiyim
http://i64.tinypic.com/5e5wft.jpg
Bu arada evlilik ve çoluk çocuk serüvenimiz oldu. 0 km Nissan Micra aldık. 1990 ve 2000'li yıllarda üretilmiş otomobillerin ruhunu , günümüzün 0 km otomobillerinde maalesef bulamadım ve bulamıyorum. Nissan Micra'mız bagaj ve konfor ihtiyacımızı karşılamakta yetersiz kalınca büyük,konforlu ve güvenli bir araç gereksinimi oluştu.Bu kriterlere uygun D veya E segment bir otomobil ihtiyacımızı da 2003 Saab 9-5 2.3 Turbo Aero Premium 2 modelini tercih ederek gidermiş olduk. Yaz ve kış aylarında aşırı sıcak ve soğuk hava şartlarında , deri koltuklu araçları kullanmak sorun olabiliyor. Arka koltuklarda ısıtma , Ön koltuklarda hem ısıtma hem de soğutma özelliğiyle sınıfında nadir bulunan özelliklerin olduğu bir donanıma sahip. Aracıma daha önce hiç Lpg takılmamış. Ben de günde en fazla 10-15km yol yaptığım ve büyük bölümünü ana yolda katettiğim için Lpg sistemi alternatifini düşünmedim. Şu ana kadar hiçbir aracıma Lpg sistemi uygulatmadım. Dolayısıyla lpg uygulamasına çok ılımlı bakmıyorum...
Fırsat bulup detaylı bir temizlik imkanım olmadı maalesef. ilk fırsatta temiz fotoğraflarını da paylaşacağım
http://i64.tinypic.com/23w2l9g.jpg
http://i66.tinypic.com/im49og.jpg
http://i67.tinypic.com/2lcntop.jpg
http://i68.tinypic.com/20gfwk4.jpg
http://i68.tinypic.com/dm73hk.jpg
http://i63.tinypic.com/16k2648.jpg
2002 Yılında yapılan bir test arşivini de alıntıyla paylaşmak isterim.
Saab 9-5 Aero 2.3 250 HP (http://www.arabam.com/otomobil-testleri/saab-9-5-aero-2-3-250-hp--yorumlari/290)
Gücü bitmeyen İskandinav...
http://img-arabam.cubecdn.net/HaberFotograflari/000/000/290/290.jpg
Saab 9-5 Aero İlk kez 1997 yılında piyasaya çıkan Saab 9-5, 2001 yılı içerisinde küçük bir makyaj operasyonu geçirdi. Türkiye'ye 2.0 litre 150 Hp, 2.3 litre 250 HP ve 3.0 litre 200 HP'lik motor seçenekleri ile satılan 9-5'in sedan ve station wagon olmak üzere iki karoser seçeneği bulunuyor. 9-5'i Business Edition, ARC, Vector ve Aero olmak üzere dört farklı donanım seçeneğiyle satın alabilmek mümkün...
Karoser ve iç mekan 9-5 serisi Saab'ın geçmiş modellerinde de dikkat çeken tasarım anlayışını sürdüren bir model. Biraz yaşlanmış gibi görünse de uğradığı makyajın da etkisiyle ilk satışa sunulduğu günlerin etkileyici havasını sürdürüyor. Köşeli hatların hakim olduğu 9-5'de en dikkat çeken bölüm ön tasarım...
Gövde rengine boyanmış metalik çerçeveli radyatör ızgarası otomobilin dış tasarımındaki en şık unsurlardan biri. Unutmadan ön tasarıma agresif bir görünüm kazandıran ön farları da eklemeden geçmeyelim...
9-5'in ön bölümündeki estetik çizgiler yandan arkaya kadar devam ediyor. Arka bölümde göze çarpan ilk şey bagaj kapağına kadar uzanan büyük stop lambaları oluyor. 9-5'in iç mekanı dışı gibi yüksek kaliteli malzemelerden imal edilmiş. İşçilik kalitesinin bu elit hava da rolü büyük. Adeta bir uçak kokpitini andıran ön konsol 9-5 sürücüsüne eğlenceli bir sürüş vaat ediyor. Otomobilin orta konsolunun en üzerinde havalandırma ızgaraları ve dörtlü flaşör butonu bulunuyor. Bunun hemen altındaysa yol bilgisayarı ve müzik sisteminin ekranı yer alıyor. Ekranın altında sırasıyla müzik sistemi ve otomatik klima bulunuyor. Müzik sisteminin soluna üzerine basılarak açılan bir bardaklık, sağınaysa çekiş kontrol sistemini devre dışı bırakan buton yerleştirilmiş. Orta konsolun en altında koltuk ısıtmaları, çakmak ve küllük bulunuyor.
Saab 9-5'in iç mekanındaki en ilginç öğey se kuşkusuz el freninin hemen sağına yerleştirilen kontak anahtarı. Kontak anahtarının alışıla gelmiş yeri yerine el freni yanına yerleştirilmiş olmasının sebebiyse, özellikle önden çarpışmalarda anahtarın sürücü bacağına zarar verme olasılığını kaldırmak...
9-5'in cam kumandaları el freninin arkasına yerleştirilmiş. Alışana kadar kullanımı zor olan bu düğmeler zaman geçtikçe pratik kullanılabiliyor. Otomobilin büyük tasarlanan dört kollu direksiyon simidinin üzerinden müzik sistemi kontrol edilebiliyor. 9-5'in gösterge tablosu büyük tasarlanmış. Hız göstergesi ortada ve en büyük alanı kaplıyor. Diğer göstergeler ona nazaran daha ufak tutulmuş. Otomobilin gösterge tablosunu gece yolculuklarında 'night panel' tuşuna basarak karartmak mümkün. Bu durumda sadece hız göstergesi aydınlatılıyor ve sürücünün dikkati dağılmamış oluyor. Fazlası ile geniş bir iç mekan sunan 9-5'in önde ve arka bölümü rahat ve yeterli diz mesafesine sahip. 500 litrelik bagaj hacmiyse yeterli.
Motor ve performans: Test otomobilimiz 9-5 Aero'nun en önemli silahıysa kuşkusuz motoruydu. Saab'ın 2.3 litrelik 4 silindirli turbo beslemeli motoru lüks bir sedanı adeta bir performans canavarına dönüştürmüş. 5500 d/d'da 250 HP güç, 1900 d/d'da da 350 Nm tork üreten bu motor otomobile muazzam bir ivmelenme kazandırıyor.
Saab'ın 'Trionic' adını verdiği işletim sistemi tarafından kontrol edilen motorunda yer alan turbo besleme her devirde etkinliğini koruyarak sürücüye pek çok turbo motorun olumsuz karakteristik özelliği olan boşluğu yaşatmıyor. Yüksek motor gücü sadece ön tekerleklere aktarılmasından dolayı çekiş kontrol sistemi yetersiz kalabiliyor. Özellikle ıslak zeminlerde hızlı kalkış yapılırken dikkat edilmeli. Otomobilin önü hafifçe yalpalayabiliyor.
Etkileyici bir sesle hızlanan 9-5 Aero, yaptığımız performans testlerinde 0'dan 100 km/s hıza 7.1 saniyede ulaştı. Bu rakam ağırlığı 1.5 ton olan bir otomobil için oldukça iyi. Motorla uyumlu çalışan beş ileri vitesli otomatik şanzıman 9-5 Aero'nun ara hızlanmaları da etkileyici hale getiriyor. 60-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyede tamamlayan 9-5 Aero, 90-120 km/s hızlanmasını da 4.3 saniyede gerçekleştiriyor. Kısacası 9-5 Aero ile araç sollamalar kolay ve güvenli.
Testimiz süresince ortalama 13 litre kurşunsuz benzin tüketen 9-5 Aero'nun tüketim miktarı sunduğu performansa göre makul. Sakin kullanım ile bu değer 10 litre altına bile çekilebilir. Kullanım ve konfor Sunduğu performans ile hem lüks hem de spor bir otomobil arayanların tercihi olabilecek olan Saab 9-5 Aero, sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemiyle konfor ve başarılı yol tutuş özelliklerini bir arada sunuyor. Yüksek süratlerde yan rüzgarlardan etkilenmeyen otomobil stabil bir sürüş sunuyor. Viraj içinde gaza gerektiğinden fazla basıldığındaysa otomobilin önü kaymaya başlıyor. Özellikle çekiş kontrol sistemi kapalı iken bu daha belirgin oluyor. Otomobilin direksiyon sistemi hassas çalışıyor ve her hareketi anında tekerleklere iletiyor. Geniş ve rahat bir iç mekan sunan 9-5 Aero'nun iç mekanında gözümüze çarpan tek ergonomik kusur, cam kumanda butonlarının yeriydi.
Testimiz süresince başarılı bir performans çizin fren sisteminin dozlanması kolay. ABS destekli fren sistemi sayesinde 100 km/s hızla giderken yaptığımız ani fren ile test aracımızı 37 metrede durdurabildik.
Saab 9-5 Aero'nun anahtar teslim fiyatı 58.171 Euro.
Alıntı: www.arabam.com (http://www.arabam.com/otomobil-testleri/saab-9-5-aero-2-3-250-hp--yorumlari/290)
Uzman Yorumu
Tulu Darıcan
30/01/2002
https://ia.tmgrup.com.tr/987f63/737/466/0/0/2048/1293?u=http://i.tmgrup.com.tr/otohaber/2016/11/10/nostalji-test-saab-9-5-sport-wagon-23-aero-1478788737651.jpg
Yaptığı uçaklarla da adından söz ettiren isveçli otomobil markası Saab’ın üst orta sınıftaki temsilcisi 9-5, 250 HP gücündeki Aero modeliyle performansı, işlevselliği, kaliteyi ve güvenliği birarada sunuyor.
Sağlam ve güvenli modelleriyle ün kazanmış iskandinav otomobilleri, farklı tarzlarıyla özel insanları n tercihi olmuştur. Volvo ve Saab'ın bu ününe gün geçtikçe konfor ve performans da eklendi. Özellikle Saab, aynı zamanda uçak üreticisi de oldu- ğundan dolayı havadaki tecrübesini yollara aktaran bir marka. Saab'ı n ürün gamında yenilenen son otomobillerinden biriyse 9-5 Sport Wagon. 1997 yılında tanıtılan 9-5 sedanın ardından bir yıl sonra piyasaya çıkarılan Wagon, 1999 yılında güçlü Aero modeliyle sportif karakterine de kavuştu. ilk çıktığında 230 HP olarak lanse edilen Aero, 2002 yılından itibaren 20 HP daha güçlenerek 250 HP güce ulaştı. Wagon ailesinin en güçlü üyesi olan 9-5 Sport Wagon 2.3 Aero, bu haftaki test konuklarımızdan biri.
Tasarım ve İç mekan
Sport Wagon'un tasarımı, klasik Saab çizgilerini taşıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz 9-5 Sport Wagon modeli, 250 HP gücünde olduğunu sportif karoser kitinden belli ediyor. 3 hazneli, mercekli ve iri yapılı şeffaf farlar ve ikisi dik biri yatay olmak üzere üç ayrı bölümden oluşan havalandırma ızgarası, Saab karakterinin öndeki temsilcisi. Yuvarlak hatlı burun yapısı ve iri tamponu, sportif ve karizmatik bir yapıya sahip. Sedan versiyonuyla aynı dingil mesafesine sahip olan 9-5 Aero'nun can alıcı noktalarından biri de kuşkusuz 17 inç çapındaki alaşım jantları. Burun yapısı nedeniyle sedan versiyonundan farkı bulunmayan Sport Wagon, arkaya doğru ilerledikçe karakterini göstermeye başlıyor. Kalın C sütunundan arkaya doğru değişen Wagon, tavana doğru sivrilen arka cam yapısıyla farklı.
Bu sportif yapı, iç mekanda da devam ediyor. Deri döşeme, orta konsol ve kapı kollarında mat krom kaplamalar, direksiyon simidi ve vites topuzu atletik Aero'yu diğer versiyonlardan ayı- ran özellikler. Sürücüye doğru konumlandırılmış orta konsol, çok sayıdaki kontrol butonunu size doğru yöneltiyor. Gerçekten sanki bir uçak kabini gibi. Özellikle de gece, yeşil aydınlatmaları sayesinde çok komplike bir görünüme sahip oluyor. Tüm iskadinav otomobillerinde olduğu gibi 9-5'te de gece sürüşünde göz almaması amacıyla kokpit aydınlatmalarından çoğunu söndüren "Nightpanel" butonu bulunuyor. Orta konsolda bulunan geniş ekrandan yol bilgisayarı, ısı, saat ve radyo-CD bilgileri alınabiliyor. Orta konsolda yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla üçgen tasarımlı havalandırma ızgarası, dijital bilgi ekranı, radyokaset- CD çalar, elektronik klima, koltuk ısıtma ve soğutma butonları yer alıyor. Radyo ve CD kontrolleri ayrıca direksiyondan da yapılabiliyor. Hafızalı ön koltukları n elektrikli olarak ayarlanabildiğ i 9-5 Aero'da ayrıca mekanik bel desteği yer alıyor. Sport Wagon'da öndeki ve arkadaki yolcular için yeterli baş ve diz mesafesi bulunuyor. 415 litrelik bagaj hacmi fazlasıyla yeterli olan Saab'da istendiğinde arka koltuklar da katlanarak bagaj hacmi 1490 lt'ye artırılabiliyor. Yalnız kapı içinde, kolçağın altında konumlandırılmış bagaj açma butonunun yeri kullanım açısından zorluk yaratabilir. Otomobilde alışılması gereken bir nokta da vites kolunun arkasında yer alan cam açma butonları.
Donanım
Saab 9-5 Sport Wagon'un donanım listesi bir hayli kalabalı k. ABS, TCS (çekiş kontrol sistemi), ESP, SAHR (Saab aktif kafa koruma sistemi), sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, tüm koltuklarda aktif gergili emniyet kemeri, ISOFIX, deri döşeme, alarm, bi-Xenon farlar, yol bilgisayarı, otomatik kararan iç ve dış aynalar, park sensörü, otomatik katlanan yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, uzaktan kumandalı cam ve tavan açma, immobilizer, Night Panel, sağ ve solda aydınlatmalı makyaj aynası, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, gecikmeli sönen ön farlar, elektronik klima, elektrostatik kabin filtresi, ısıyı emen elektrikli camlar, elektrikli/ısıtmalı/soğutmalı ön koltuklar, hafızalı sürücü koltuğu, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, 7 hoparlörlü 150W Saab müzik sistemi, CD çalar, cep telefonu ön hazırlığı, yağmur sensörlü silecekler, far yıkama sistemi, hız sabitleyici, otomatik kararan dikiz aynası, park sensörü ve bardaklık bu listede yer alan aksesuarlar.
Performans
Saab 9-5 Aero'da kullanılan 2.3 litre hacmindeki 250 HP'lik motor, maksimum gücünü tam 5500 d/d'de veriyor. Bu motor 350 Nm'lik maksimum torkunuysa 1 ile 1.4 bar arası değişen yüksek basınçlı turbosu sayesinde 1900 d/d'den itibaren hissettirmeye başlıyor. Turboşarjlı, intercooler beslemeli, üstten çift egzantriğe sahip 16 supaplı, dört silindirli motor tüm devirlerde canlı bir karakter sergiliyor. Sport Wagon Aero 1540 kg'lik bir ağırlığa sahip. Sentronic olarak adlandırılan beş kademeli otomatik şanzıman aynı zamanda manuel olarak da kullanılabiliyor. Gücün yere aktarımında güç kaybı yaratan bu şanzıman, 9-5'in 0-100 km/s hızlanmasında fabrika verilerine göre 1.2 saniye kayıp yaratıyor. Manuel versiyonda bu değer 7.3 iken Sentronic ile 8.5 saniyeye çıkıyor. Sentronic şanzı- manlı aracımızla yaptığımız testler sonucu 0-100 km/s hızlanma değerini 7.8 sn olarak elde ettik. Otomobilin maksimum hızı ise fabrika verileri gibi testte de 240 km/s çıktı. Zaten kullanırken de otomobilin verilerinden daha hızlı olduğu anlaşılabiliyor. Sürekli hızlanma isteği, Sentronic şanzımanın uyumuyla daha da zevkli hale geliyor. Aslında Sentronic, manuel kullanımda vites komutları nı 1-2 saniye kadar geç algılıyor ve uyguluyor. Bu da özellikle hızlanma esnasında vites geçişlerinde zaman kaybına neden oluyor. Saab 9-5, turbo beslemeli ve performanslı bir motora sahip olmasına rağmen yakıt konusunda da çok bonkör davranmıyor. 100 km'de ortalama yakıt tüketimi 10.1 litre olarak belirtilen Sport Wagon, bizim kullanımımızda ortalama 11.4 lt/100 km yakıt tüketti. 75 litre hacminde bir yakıt tankına sahip olduğu düşünülürse Saab, bir depo yakıtla yaklaşık 658 km yol alabilir. Bu rakam uzun yol kullanımında turbo basıncını az tutmakla çok daha yukarılara çekilebilir. Buna dikkat etmek için de Saab'ın gösterge panelinde yer alan Turbo basınç göstergesini takip etmek yeterli olacaktır.
Sürüş Özellikleri
Hedef kitlesi, otomobillerinden ulaşım özelliğinden daha fazlasını isteyenler ve sürüş deneyimlerini gerçek bir keyfe dönüştürmek isteyen kişiler. Bunun yanında Wagon'un station karoserinin getirdiği kullanışlılık ve bagaj hacmi de onun en büyük avantajlarından. Sport Wagon, performansı kadar yol tutuşuyla da çok başarılı bir otomobil olduğunu kanıtlıyor. Oturma pozisyonu, özellikle yükseklik ve derinlik ayarı bulunan çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve çok yönlü koltuk ayarı sayesinde mükemmele yakın. Saab, yoltutuş konusunda gerçekten yüksek bir performans sergiliyor. Çeşitli yol koşullarında, farklı hızlarda güvenli ve zevk veren bir yol tutuşa sahip olan Sport Wagon'un bu özelliğinin altında yatan birçok mekanik ve elektronik etken var. Mekanik etkenlerin başında kuşkusuz 17 inçlik jantlar ve lastik konusunda otorite sayılan Pirelli P Zero Rosso'lar geliyor. Ayrıca dört kollu süspansiyon sistemi de mekanik etkenlerin önemlilerinden. Tüm bu faktörlerin üzerine bir de TCS (Çekiş kontrol sistemi) ve ESP gibi elektronik denge sistemleri eklenince 9- 5'in yol tutmaması biraz zor. Tabii "elektronik sistemler bana karışmasın, otomobile ben hakim olayım" düşüncesine sahip olanlar için de Saab gereğini düşünmüş. Orta konsolda bulunan ESP butonu, sistemi devredışı bırakarak daha zevkli bir kullanım olanağı sunabiliyor. Yalnız otomobil kaydığında gerekli tepkileri veremeyeceğini düşünenlerin en azından belli bir süre bu butona dokunmamalarını tavsiye ederiz.
Sonuç
Saab, güvenlik, performans ve kaliteyi birarada sunabilen nadir otomobil üreticilerinden biri. Bu özelliğiyle kendini kanıtlamış olan Saab'ın 2003 model yılında ürettiği 9-5 Sport Wagon da, station karoserinin altında yatan bir aslan karakterine sahip bir otomobil. Prestij ve imaj konusunda da her geçen gün ününü artıran marka, yeni modeliyle BMW, Mercedes ve Audi gibi Alman otomobilleriyle mücadele ediyor. Bu markalara göre daha az sayıda bulunması ve fiyatının donanı m ve performansına göre daha makul olması, onu daha özel bir otomobil yapıyor.
Otohaber: Nostalji Test Saab 9-5 Sport Wagon 2.3 Aero - Otohaber (http://www.otohaber.com.tr/haberler/nostalji/2016/11/10/nostalji-test-saab-9-5-sport-wagon-23-aero)
- Kar kış gelmeden Kışa hazırlık sürecinde komple periyodik bakım planım vardı. İzmir(Hurşid Usta) veya Bursa(Doğan usta) ilinde yapmayı düşünüyordum. Bursa'ya yolumuz düşünce bakım işlemini de Saab&Opel servisi Yağmur Oto Doğan ustada gerçekleştirmiş oldum. Genel kontrol, V kayışı, Diskler, balatalar, Motor yağı, yağ filtresi, Hava filtresi, Karbon Polen filtresi vs...
- Doğan usta, Mehmet usta, Samet, Mert,Kemal,Rıdvan, Hasan,Talat vs... derken bir çok dostumuz oldu. Ustalarımıza teşekkürler yeni dostlarıma da selamlar...
- Bursa seyahati başlıyor...
http://i63.tinypic.com/16ga35k.jpg
- Ne güzel bir donanım Cruise Control. Aheste aheste bir yolculuk
http://i64.tinypic.com/dmpv94.jpg
http://i67.tinypic.com/6hua9x.jpg
http://i63.tinypic.com/i5da3s.jpg
http://i68.tinypic.com/qnmuqe.jpg
http://i65.tinypic.com/nzfuaf.jpg
http://i66.tinypic.com/aw99op.jpg
http://i67.tinypic.com/35lhsg8.jpg
http://i63.tinypic.com/28iq3gx.jpg
http://i64.tinypic.com/2a60229.jpg
http://i64.tinypic.com/t7e649.jpg
http://i64.tinypic.com/mcw0ty.jpg
http://i66.tinypic.com/2eztw8x.jpg
http://i68.tinypic.com/dr2o3s.jpg
http://i65.tinypic.com/33xj3p0.jpg:)
http://i66.tinypic.com/rlxsts.jpg
http://i68.tinypic.com/skxt3k.jpg
http://i65.tinypic.com/b3msjp.jpg
http://i68.tinypic.com/2ry4l7m.jpg