Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw X5 e53 hakkında bilgi.
lowfamilia
30-07-2016, 17:27
Bu ara x5'lerin ucuz olması ilgimi çekmeye başladı. 4.4 v8 m62b44 kodlu motorun kronik sorunları, lpg yakıt tüketimi,şanzıman gibi sorunları varmıdır? fiyatları 44-60 bin tl arasında değişiyor 4.4 motorların. 3.0 olanlarda 50-60 bin tl arası değişiyor. sizce 4.4 mü yoksa 3.0 olan mı daha mantıklı? aracı alırken neylerine dikkat etmem lazım.
aykutsafakyaman
30-07-2016, 18:30
4.4 guzel yakiyor baya guzel hemde
Polat Alemdar kasa ... :)
cogu yatak sarmıs yada saracak hatta sarmıs yapılmıs :D
Satılıkta olanlar ya para harcanmış fiyati sisik ya da para harcanacak olup zamanını bekliyor. Bir tanıdığım 19 bin lira harcadı kısa sure içinde yine de sıkıntıları vardı. Km sisik değildi araba da bitik değildi ama maddi manevi ilgi isteyecek yasa geldi e53'ler.
lowfamilia
30-07-2016, 21:06
3.0 motorlar için ne diyorsunuz?
ghibli06
30-07-2016, 22:11
bizde var bir tane E53 3.0d, her şeyi orj ve bakımlar hiç aksamadı... zamanında 300bin tl ye yakın bir fiyata alınan aracı 50-60 bine lan kişi 20bin tl ye ykın masrafı göze almalı motora girilmezse, gerçekten altından kalkması zor bir araç, bazen soruyorlar satar mısın diye, hatta geçen yakın çevremle paylaştım 90bin tl istiyorum, pahalı evet ama sahibinden.com daki araçları bir inceleyin, masraflarını bir görün... 300bin km bizi hiç sıkıntısız taşıdı... genel olarak e53 ün sorunları:
otomatik vites belli km sonra sert geçişlerle arıza vermeye başlıyor sonrasında 2den1e atarken küt diye bir ses duyuyorsunuz, geçmiş olsun...
egsoz manifoltları çatlar
klima kompresörü 100binde sıkıntı yaratır
motoru iyi bakılmamışsa yatak sarar
soğutma sistemi hiç ihmale gelmez, 100bin km olup da devir daim termstat değişmemişse işiniz var
alt takım 100binde elden geçmeli
dizeller 100binde enjektör ve pompa 150binden itibaren de turbo isteyebilir
ALPER-VNS
31-07-2016, 02:04
3.0 motorlar için ne diyorsunuz?
3.0 benzinlikullandık 6 sene yeni sattık 280.000km de.. Şanzımanarızası yaşattıbize 200.000km gibi.. 5.000 masraf ettik.. Onun dışında çok ciddi sorun çıkarmadı.. Navigasyonlu modelse FM tuner illa ki bozulacak radyodan ses gelmemeye başlayacak.. Navigasyonsuz olan modellerden alıp çin malı navigasyon takmak çok daha mantıklı.. 3.0 benzinki 15 litre civarı benzin yakıyordu.. 20 litre lpg yaksa desek 50 kurus civarı.. Bizimki de 45 kuruş civarında yakıyordu.. Yüzü eskimese çok güzel araba aslında ama stajyer mafya gözüyle bakıyor insanlar artık X5 sahiplerine..
lowfamilia
31-07-2016, 07:31
3.0 benzinlikullandık 6 sene yeni sattık 280.000km de.. Şanzımanarızası yaşattıbize 200.000km gibi.. 5.000 masraf ettik.. Onun dışında çok ciddi sorun çıkarmadı.. Navigasyonlu modelse FM tuner illa ki bozulacak radyodan ses gelmemeye başlayacak.. Navigasyonsuz olan modellerden alıp çin malı navigasyon takmak çok daha mantıklı.. 3.0 benzinki 15 litre civarı benzin yakıyordu.. 20 litre lpg yaksa desek 50 kurus civarı.. Bizimki de 45 kuruş civarında yakıyordu.. Yüzü eskimese çok güzel araba aslında ama stajyer mafya gözüyle bakıyor insanlar artık X5 sahiplerine..
yakıt konusu 35-40 krş arası arkadaşım 4.4 motorunu aldı geldi 2001 model 163binde aracı 130 binde tüp takılmış araca 2 parça boyası var trimer kaydı yoktu 50 bin tlye aldı aracı. hatta o fiyatlar şişirilik fiyatlar benim aracında ilanında 56 bin tl yazıyordu dedi. şimdi yakıt konusu 40-45 krş önemli deil daha 1-2 ay öncesine kadar 2.0 cdti insignia ile izmirde şehir içi sakin kullanımda 11-12 lt geziyordu o yüzden 50 krş çokta ağır gelmez benim için önemli olan kısmı aracın arıza durumu arıza yapabilir tabi her araç işte o durumda ne kadar masraf açar. sonuçta 2011 model passat aracımda turbo gaz kelebeği yedi 4700 tl para harcadım. o yüzden bu yaşta bi araç için sorunsuzluk beklemek olmaz ama 4.4 motor için çok sağlam bi motor diyorlar amerikan forumlarında hatta range rover 4.4 de bu motor kullanılmış. sen 3.0 kullanıcısın net yakıt tüketimi ve yaşadığın sorunları paylaşırsan sevinirim.
bizde var bir tane E53 3.0d, her şeyi orj ve bakımlar hiç aksamadı... zamanında 300bin tl ye yakın bir fiyata alınan aracı 50-60 bine lan kişi 20bin tl ye ykın masrafı göze almalı motora girilmezse, gerçekten altından kalkması zor bir araç, bazen soruyorlar satar mısın diye, hatta geçen yakın çevremle paylaştım 90bin tl istiyorum, pahalı evet ama sahibinden.com daki araçları bir inceleyin, masraflarını bir görün... 300bin km bizi hiç sıkıntısız taşıdı... genel olarak e53 ün sorunları:
otomatik vites belli km sonra sert geçişlerle arıza vermeye başlıyor sonrasında 2den1e atarken küt diye bir ses duyuyorsunuz, geçmiş olsun...
egsoz manifoltları çatlar
klima kompresörü 100binde sıkıntı yaratır
motoru iyi bakılmamışsa yatak sarar
soğutma sistemi hiç ihmale gelmez, 100bin km olup da devir daim termstat değişmemişse işiniz var
alt takım 100binde elden geçmeli
dizeller 100binde enjektör ve pompa 150binden itibaren de turbo isteyebilir
Polat öldü benim içinnn :))
lowfamilia
31-07-2016, 17:27
Polat öldü benim içinnn :))
ne alaka :D
ne alaka :D
Yalandı ya Polat Abimiz :D
ulan bi bırakmadımız bmw kullanalım ya çakal kasa ya hırsız kasa stajyer mafya
turbo&quattro
31-07-2016, 19:11
Aziz yildirim kasa range var bide :D
o hangisi l322 mi :D
Aziz Başkandaki bundandı.
Loading site please wait... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-yenikoy-motors-1997-range-rover-autobiography-4.6-308074968/detay)
ALPER-VNS
01-08-2016, 14:15
yakıt konusu 35-40 krş arası arkadaşım 4.4 motorunu aldı geldi 2001 model 163binde aracı 130 binde tüp takılmış araca 2 parça boyası var trimer kaydı yoktu 50 bin tlye aldı aracı. hatta o fiyatlar şişirilik fiyatlar benim aracında ilanında 56 bin tl yazıyordu dedi. şimdi yakıt konusu 40-45 krş önemli deil daha 1-2 ay öncesine kadar 2.0 cdti insignia ile izmirde şehir içi sakin kullanımda 11-12 lt geziyordu o yüzden 50 krş çokta ağır gelmez benim için önemli olan kısmı aracın arıza durumu arıza yapabilir tabi her araç işte o durumda ne kadar masraf açar. sonuçta 2011 model passat aracımda turbo gaz kelebeği yedi 4700 tl para harcadım. o yüzden bu yaşta bi araç için sorunsuzluk beklemek olmaz ama 4.4 motor için çok sağlam bi motor diyorlar amerikan forumlarında hatta range rover 4.4 de bu motor kullanılmış. sen 3.0 kullanıcısın net yakıt tüketimi ve yaşadığın sorunları paylaşırsan sevinirim.
Dediğim gibi 45 kuruş olarak düşünebilirsin yakıtı.. Genel anlamda çok sorun yaşatmadı bize.. Şanzıman hariç çok para harcatmadı.. Bizden alan arkadaş da para harcamadı hala diye biliyorum.. Ama benim arabam yarım parça boyalı hasar kayıtsız vs temiz bi arabaydı yani..
lowfamilia
01-08-2016, 16:10
Dediğim gibi 45 kuruş olarak düşünebilirsin yakıtı.. Genel anlamda çok sorun yaşatmadı bize.. Şanzıman hariç çok para harcatmadı.. Bizden alan arkadaş da para harcamadı hala diye biliyorum.. Ama benim arabam yarım parça boyalı hasar kayıtsız vs temiz bi arabaydı yani..
motor şanzıman haricinde sıkıntı yaşadın mı iç parçalar olsun yürüyen olsun. bide araçlarda air matic mi var?
lowfamilia
01-08-2016, 16:13
Aziz Başkandaki bundandı.
Loading site please wait... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-yenikoy-motors-1997-range-rover-autobiography-4.6-308074968/detay)
azizin arabayı bilmem bu linkteki araba deşşet ötesi hasta oldum.
ALPER-VNS
01-08-2016, 20:44
motor şanzıman haricinde sıkıntı yaşadın mı iç parçalar olsun yürüyen olsun. bide araçlarda air matic mi var?
Derilerde deformasyon oldu haliyle özellikle sol tarafta.. Ama yeniletmeyi gerektirecek kadar değildi.. Bi ara motor tek enjektörü kesiyodu.. sarsıntılı çalışıyodu araba.. Quattro garaja götürdük sensör değişti iki tane o sorun da çözüldü 600 lira civarına.. Bagaj kapağının düğmesi bozulmuştu ama anahtarla da açılabildiği için onu da önemsemedik.. Yani düzgününü bulursan 3.0 için konuşuyorum tavsiye ederim.. Sorunlu değildi bizdeki belki biz şanslıydık :)
60.000e verdim buarada ben arabayı.. kıyaslama yapabilesin diye yazıyorum..
lowfamilia
02-08-2016, 08:25
Derilerde deformasyon oldu haliyle özellikle sol tarafta.. Ama yeniletmeyi gerektirecek kadar değildi.. Bi ara motor tek enjektörü kesiyodu.. sarsıntılı çalışıyodu araba.. Quattro garaja götürdük sensör değişti iki tane o sorun da çözüldü 600 lira civarına.. Bagaj kapağının düğmesi bozulmuştu ama anahtarla da açılabildiği için onu da önemsemedik.. Yani düzgününü bulursan 3.0 için konuşuyorum tavsiye ederim.. Sorunlu değildi bizdeki belki biz şanslıydık :)
60.000e verdim buarada ben arabayı.. kıyaslama yapabilesin diye yazıyorum..
abi ben 4.4 düşünüyorum açıkcaası arkadaşımda 3.0 vardı 2003 model yani aşa yukarı 5 krş farkediyo yakıtında 4.4 binmek daha mantıklı geliyor bide yurtdışı forumlarını okudum m62b44 yani 4.4 motoru acayip sağlam olduğunu söylüyor. özellikle 740 serisinde kullanılmış çok dayanıklı motor diyorlar 2-3 kronik probleminden falan bahsetmişler onlarda her araçta yaşanan sıkıntılar. deri deformasyonu bmwnin vazgeçilmez sorunu 5 yıllık bmwde bile deformasyon oluyor.
abi ben 4.4 düşünüyorum açıkcaası arkadaşımda 3.0 vardı 2003 model yani aşa yukarı 5 krş farkediyo yakıtında 4.4 binmek daha mantıklı geliyor bide yurtdışı forumlarını okudum m62b44 yani 4.4 motoru acayip sağlam olduğunu söylüyor. özellikle 740 serisinde kullanılmış çok dayanıklı motor diyorlar 2-3 kronik probleminden falan bahsetmişler onlarda her araçta yaşanan sıkıntılar. deri deformasyonu bmwnin vazgeçilmez sorunu 5 yıllık bmwde bile deformasyon oluyor.
Motorlar çok sağlam onda sorun yok da ayakta tutmak için baya bir masraf yapılıyor yavaş yavaş :) Yoksa tek seferde motoru kimse eline almıyor. Bakım yapınca uzun kilometreler hizmet ediyor ama o bakımlar öyle yağ su değiştir devam şeklinde değil böyle motorlarda. Bir kere 4.4 V8 olması demek her şeyin normal 4 silindir bir arabaya göre x2 hatta x3 olması demek. Bunları hesaba katmak lazım.
En basitinden 325i, 330i model E46'larda millet çatır çatır 300 bin miller gidiyor. Ama bu süreçte 3 kere soğutma sistemini komple yeniliyor, yıllık en az 2bin dolar rutin masraf yapıyor, yağ kaçağıydı, sensördü, yürüyen aksamdı ıvır zıvır.
Yani yıllık vergisi, sigortası ve bakımına 10 bin TL ayırabiliyorsan gir. O para bir şekilde çıkıyor çünkü :D Bizde de bir 2004 E320 var 11bin kmde aldık şimdi 250binde, motor ve şanzıman eşek gibi sağlam ama baktığında durduğu yerde para yiyor araba.
lowfamilia
02-08-2016, 08:43
Motorlar çok sağlam onda sorun yok da ayakta tutmak için baya bir masraf yapılıyor yavaş yavaş :) Yoksa tek seferde motoru kimse eline almıyor. Bakım yapınca uzun kilometreler hizmet ediyor ama o bakımlar öyle yağ su değiştir devam şeklinde değil böyle motorlarda. Bir kere 4.4 V8 olması demek her şeyin normal 4 silindir bir arabaya göre x2 hatta x3 olması demek. Bunları hesaba katmak lazım.
En basitinden 325i, 330i model E46'larda millet çatır çatır 300 bin miller gidiyor. Ama bu süreçte 3 kere soğutma sistemini komple yeniliyor, yıllık en az 2bin dolar rutin masraf yapıyor, yağ kaçağıydı, sensördü, yürüyen aksamdı ıvır zıvır.
Yani yıllık vergisi, sigortası ve bakımına 10 bin TL ayırabiliyorsan gir. O para bir şekilde çıkıyor çünkü :D Bizde de bir 2004 E320 var 11bin kmde aldık şimdi 250binde, motor ve şanzıman eşek gibi sağlam ama baktığında durduğu yerde para yiyor araba.
öyle bakarsan her araba yiyo mesela 2011 passata turbo gaz kelebeği değişti 90 bin kmde 5000 tl para harcadım düşün 90 binde bu araba 250 binde arabaya o parayı harcamak normal bide 4.4 tercih etme sebebim sc yapma planım var.
Jön Türk
02-08-2016, 09:23
Yakıtı dert etmiyorsan kurcalanmamış 4.4 bakabilirsin ama çok iyi araştırman lazım.
2000 model amerikan versiyon 4.4
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10176044_10152981195609845_826075486362079727_n.jp g?oh=cf9199877624a482e79fc6b498ebd95a&oe=58235E68
2003 3.0
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10440899_10152499578009845_4577685897617352292_n.j pg?oh=185212711dc1deb0190513a748f377c8&oe=5827D6FD
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10411846_10152499577504845_5637552052283359816_n.j pg?oh=e337684fb9c8359232f8795ce5a89a30&oe=585CCCD0
Bana kalırsa en mantıklısı makyajlı 3.0 lpg li x5.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13516634_10154119309639845_1282713371339042684_n.j pg?oh=5a3ca11cf948250a58b89e3e731ed883&oe=585CBBB2
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13509055_10154119309799845_273712785744261541_n.jp g?oh=7e226abc0096fdd4a252d50aeb97b128&oe=58226852
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13528850_10154119309439845_8117395850353484071_n.j pg?oh=01046a257064b8b64235e0e57d8bf780&oe=582F3FB8
öyle bakarsan her araba yiyo mesela 2011 passata turbo gaz kelebeği değişti 90 bin kmde 5000 tl para harcadım düşün 90 binde bu araba 250 binde arabaya o parayı harcamak normal bide 4.4 tercih etme sebebim sc yapma planım var.
Ohoo böyle planların varsa bütçe geniş ve korkusuzsun demek. O zaman zevk aldığın şeyi yapmaya bak, direk 4.4 veya 4.8 alıp devam edebilirsin :) Zaten SC yaparken değişmesi iyi olabilecek her şeyi değiştirip potansiyel bir çok sorunun önüne tek harcamayla geçip 6 ay belki 1 sene sorunsuz binersin.
3,0 dizel kullandım 6 ay kadar yakıtı o kiloda ve motorda bir araç için gayet güzeldi. uzun yola da çıktım hiç sorun yaşamadım.
Elektronik kısımda parçaları biraz pahalı. Müzik sistemi bağlatayım derken bagajdaki beyinlerden birisi yandı baya uğraştırdı :)
bu arada plakam da PLT dı :)
lowfamilia
03-08-2016, 09:16
Ohoo böyle planların varsa bütçe geniş ve korkusuzsun demek. O zaman zevk aldığın şeyi yapmaya bak, direk 4.4 veya 4.8 alıp devam edebilirsin :) Zaten SC yaparken değişmesi iyi olabilecek her şeyi değiştirip potansiyel bir çok sorunun önüne tek harcamayla geçip 6 ay belki 1 sene sorunsuz binersin.
girerken oem pistonları falan forgedların motor yediği durumda. zaten çoğu şeyin bakımını keyfe keder yaparım sıkıntı yok çok bineceğimden değil üniversite ile evimin arası 100m arabayı kullanmıyordum yakıt konusu allah razı olsun 2.0 cdti insigniaya şehiriçindee sakin kullanımda 40-45 krş yakınca normal geliyo lpgli x5 yakıtıda. bakalım araştırıyorum aklımda normalde fx35 vardı vq35de motorluda onun için x5den daha sorunlu demişler.
lowfamilia
03-08-2016, 09:32
3,0 dizel kullandım 6 ay kadar yakıtı o kiloda ve motorda bir araç için gayet güzeldi. uzun yola da çıktım hiç sorun yaşamadım.
Elektronik kısımda parçaları biraz pahalı. Müzik sistemi bağlatayım derken bagajdaki beyinlerden birisi yandı baya uğraştırdı :)
bu arada plakam da PLT dı :)
çok müzik sistemi falan kurcalamak istemiyorum. sadece uzun vadede sc yapmayı düşünüyorum. hatta ilk aşamada sc sonra forged piston falan 1 barın üzerine çıkıp 550-600 arası güç için uğraşıcam. aracıda lpgde yürütücem. bakalım planların o yönde ilk aşamada temiz motoru fazla kurcalanmamış bulup eksiklerini tamamlamak daha sonra projeye girişcem. abi tam mafya olmuşundur plt plaka ile. :D
lowfamilia
03-08-2016, 09:39
Yakıtı dert etmiyorsan kurcalanmamış 4.4 bakabilirsin ama çok iyi araştırman lazım.
2000 model amerikan versiyon 4.4
amerikan kasa farkı noluyo. bide o kavisli direksiyonu sonradan taktı benim arkadaşım onu bulabilirmiyim sonradan.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.