PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aveo 1.3 D Chip Tuning ve diğer uygulamalar hakkında



berkaygeldec
30-05-2016, 16:33
Öncelikle herkese merhabalar, Chevrolet Aveo 1.3D araca sahibiz, araç üzerinde bazı değişiklikler yapmak istiyorsuz ve bu konuda yorumlarınız ve tavsiyeleriniz oldukça önemli.

Araç 1.3D 75 HP'lik model. Orjinal haliyle yakıtı oldukça düşük ve gücü bırakın tatmin etmeyi yürümeyen cinsten. Daha önce paşaoğlu yazılım attırdık araca fakat yakıt konusunda memnun kalmadığımızdan dolayı yazılımı sildirdik.

Turboyu hybrid'e çevirip megachips yazılım atmak istiyoruz, dpf - kat - egr -westgate iptali yapılacak aynı zamanda. Şimdilik düşünmesekde ilerleyen zamanlarda belki intercooler değişikliğine gidebiliriz. Ayrıca ses için son susturucuyu veya orta susturucuyu iptal edebiliriz.

Bu araca uygulamayı düşündüğümüz bu işlemler hakkındaki düşüncelerinizi, tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yarbay
30-05-2016, 16:40
bu wastegate, kat iptali,egr iptali, hybrid turbo gibi kelimeleri bir arada gördümmü içime bir husursuzluk doğuyor.


bunu amino asit takviyesi alıp, steroid iğnesi vurdurup, güya enerjisini alıyormuş kaslara engel oluyormuş diyerek kıllarını jiletleyen apachi builderlara benzetiyorum kas büyüyor büyüyorda daha hızlı koşuyormu yok, daha akıllımı yok, herhangi birşeyde daha başarılımı yok :)


öbür yandan bilinçli,azimli şekilde spor yapan bir kickboksör muhtemelen apachibuilderlardan daha sağlıklı durup 2snde yere inderebilirse bu araçlardaki olayda bence buna benziyor.


gidip apachi builder yapacağına aracını sat 1.3 motor yerine 1.6 110-130hp arası üreten bir dizel al daha memnun olursun derim

berkaygeldec
30-05-2016, 17:13
bu wastegate, kat iptali,egr iptali, hybrid turbo gibi kelimeleri bir arada gördümmü içime bir husursuzluk doğuyor.


bunu amino asit takviyesi alıp, steroid iğnesi vurdurup, güya enerjisini alıyormuş kaslara engel oluyormuş diyerek kıllarını jiletleyen apachi builderlara benzetiyorum kas büyüyor büyüyorda daha hızlı koşuyormu yok, daha akıllımı yok, herhangi birşeyde daha başarılımı yok :)


öbür yandan bilinçli,azimli şekilde spor yapan bir kickboksör muhtemelen apachibuilderlardan daha sağlıklı durup 2snde yere inderebilirse bu araçlardaki olayda bence buna benziyor.


gidip apachi builder yapacağına aracını sat 1.3 motor yerine 1.6 110-130hp arası üreten bir dizel al daha memnun olursun derim

Açıkcası 1.3D bir araçtan 200-300 HP gibi bir güç hedeflemiyoruz. Sadece tatmin edici bir gidiş, kendi segmentinde diğer araçlara göre daha seri bir ivlemenle yakalamak istiyoruz. Şu an için söylediklerinizi yapıp aracı satmak gibi bir durum söz konusu değil, onun yerine başka ne yapabiliriz veya bunun yerine önerebileceğiniz başka bir şey var ise daha iyi olur. Teşekkürler :)

Ek olarak : Benzetme çok hoştu :D

mikelazi
30-05-2016, 18:12
o araçta dpf var.

dpf-egr yazılım en güzeli ve sorunsuzu.

aveo kaç kg

ouzs
30-05-2016, 18:30
bu wastegate, kat iptali,egr iptali, hybrid turbo gibi kelimeleri bir arada gördümmü içime bir husursuzluk doğuyor.


bunu amino asit takviyesi alıp, steroid iğnesi vurdurup, güya enerjisini alıyormuş kaslara engel oluyormuş diyerek kıllarını jiletleyen apachi builderlara benzetiyorum kas büyüyor büyüyorda daha hızlı koşuyormu yok, daha akıllımı yok, herhangi birşeyde daha başarılımı yok :)


öbür yandan bilinçli,azimli şekilde spor yapan bir kickboksör muhtemelen apachibuilderlardan daha sağlıklı durup 2snde yere inderebilirse bu araçlardaki olayda bence buna benziyor.


gidip apachi builder yapacağına aracını sat 1.3 motor yerine 1.6 110-130hp arası üreten bir dizel al daha memnun olursun derim



Çok değişik bir yaklaşım olmuş. 1.3 motorlar ekonomi araçlarıdır. Bu ekonomiyi çok fazla bozmadan biraz daha güçlendirmek bence istenen. Başka araç alıp onu modifiye etme fikrini eminim arkadaşta düşünmüştür. Belkide bir sonraki evre o olabilir.
Ama şu an, sizin deyiminizle biraz vücudunu geliştirip(1.3), daha sonra da dövüş sporlarına başlamayı tercih edebilir.(1.6+)

Kickboks-ör. :heyoo:


Konu ile ilgili olarakta daha önce yapılan bir motor mu bilemiyorum. Fakat yapılırsa ki bence turbo vs değiştirmeyin. dump valve + yazılım + güzel bir son susturucu + cai ile emişi de kuvvetlendirirseniz aşağı yukarı 100-110 hp leri görebilirsiniz gibi geliyor. hani güçlensin diye aracın motorunu bozmazsınız. Stabil ve günlük bir araç olur.

berkaygeldec
31-05-2016, 14:27
Yorumlarınız için teşekkürler :)

R.I.P
31-05-2016, 21:16
1.3 satıp 1.6 falan alın, yetmezse uğraşmayın 2.0 alın
ben en son ls4 a geldim yetmedi ls7 alacaktım fakat eve haciz geldi 1.3e döndüm tekrar

Mpower
31-05-2016, 23:02
1.3 satıp 1.6 falan alın, yetmezse uğraşmayın 2.0 alın
ben en son ls4 a geldim yetmedi ls7 alacaktım fakat eve haciz geldi 1.3e döndüm tekrar

Sanarsın para basıyoruz darphanede :D Hayır modifiye ile uğraşmayacaksak niye buraya üyeyiz

cagataayk
01-06-2016, 00:14
1.3 satıp 1.6 falan alın, yetmezse uğraşmayın 2.0 alın
ben en son ls4 a geldim yetmedi ls7 alacaktım fakat eve haciz geldi 1.3e döndüm tekrar
+18464732 katılıyorum :D

Yarbay
01-06-2016, 07:25
1.3 satıp 1.6 falan alın, yetmezse uğraşmayın 2.0 alın
ben en son ls4 a geldim yetmedi ls7 alacaktım fakat eve haciz geldi 1.3e döndüm tekrar


yok yok onun yerine ls7 alacağına :


1) arkaya yemek masası boyunda kanat atın

2) depoya işeyen çocuk

3) 1 kg daha hafif diye 3000tlye jant

4) 20mg daha hafif diye mugen bijon anahtarı

5) carbon kaput ve bagaj kapağı

6) bombastikchips dpf tıkarmatik yazılım

7) düz 100mm boru

8) hybrid transit turbosu



inan böyle daha hızlı olursun ls7 den yukarıdaki arkadaşında yorumu gibi modifiye yapmış üyeliğinin hakkını vermiş olursun :)



yol açın apachi tuner geliyo

Mpower
01-06-2016, 09:44
yok yok onun yerine ls7 alacağına :


1) arkaya yemek masası boyunda kanat atın

2) depoya işeyen çocuk

3) 1 kg daha hafif diye 3000tlye jant

4) 20mg daha hafif diye mugen bijon anahtarı

5) carbon kaput ve bagaj kapağı

6) bombastikchips dpf tıkarmatik yazılım

7) düz 100mm boru

8) hybrid transit turbosu



inan böyle daha hızlı olursun ls7 den yukarıdaki arkadaşında yorumu gibi modifiye yapmış üyeliğinin hakkını vermiş olursun :)



yol açın apachi tuner geliyo

Abi hesabı filan mı çaldırdın acaba daha önce hiç böyle saçmaladığını görmemiştim

Yarbay
01-06-2016, 13:09
Abi hesabı filan mı çaldırdın acaba daha önce hiç böyle saçmaladığını görmemiştim

kardeşim sana şöyle diyim,



yazılım ile aracının zorlanması daha fazla torque üretmesi sürücü olarak sana daha hızlı gidiyor hissi yaratabilir ama realitede bu asla sanıldığı kadar değil.


böyle abartıchip,üstünchip gibi markaların iddiaları, hafif yokuş aşağı,boş depo ile yapılan videoları bir kenara gel bir gerçekleri gözden geçirelim ve elle tutuluur profosyonel firmaların profosyonel verilerine,değerlerini gözden geçirelim



1) buyrun öncellikle Superchips ile başlayalım, 1.0 ecoboost 125hp (normalde koca focusta zorlanan bir motor özetle yazılım sonra baya fark göstermeli değilmi? )
peki ne kadar hızlanmış 22hp artış ile? kocaman bir 0.8sn :)

Ford Focus 1.0 Ecoboost Superchips review | Evo (http://www.evo.co.uk/ford/focus/7182/ford-focus-10-ecoboost-superchips-review)



2) hadi markayı yükseltelim araçta iyi olsun yazılım firmasıda, varmısın bmwyi ele alalım hemde AC Schnizter ile?

buyrun sitesi: AC Schnitzer (http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/products-models/3-series/f30-sedan-since-2012/engineering/)


bakalım 320d napmış o extra 34hp ile

Details AC Schnitzer performance upgrate (http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=3er-F30/F31&Teile_Nr=121490170&ID_NR=9719)

kocaman bir 0.2sn fark vay anam vayy




şimdi duyar gibiyim ama abi onda regülatör vardır zart zurt vardır yok o arabanın motoru zaten zirvede yazılım sonrası aman aman birşey yaşamıyor vs vs

eee hadi alalım 316i yi ve 136hp den çıkaralım 204hp ye arada 68hp var napmış bir bakalım bakalım


Details AC Schnitzer performance upgrate (http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=3er-F30/F31&Teile_Nr=110082380&ID_NR=10077)


vayy be şimdi hakkettden uçuyoruz kocaman bir 0.3sn :) :)


bakalım 316d napmış birde normal bir 116hplik dizel extra 23hp ile napıyormuş bakalım:

Details AC Schnitzer performance upgrate (http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=3er-F30/F31&Teile_Nr=121410360&ID_NR=12623)


yine 0.2sn :)



3) hadi marka değiştirelim yine bu sefer uçalım gidelim Porsche araç ve Techart yazılım kullanalım artı 42hp verelim birde araca napıyor bakalım

http://www.techart.de/en/techart-showroom/programs/for-macan/techart-aerodynamic-kit-i/engine.html

stock neymiş bu araç : http://www.porsche.com/turkey/tr/models/macan/macan-s-diesel/


sonunda 0.6sn yakaladık bu durumda bu aveoyu kesinlikle Techarta bırakmalıyız muhakak bir 0.9sn kazanırız :)




özetle asıl saçmalayan bu işi bilinçsizce tecrübesizce dır dır eden kardeşim, yazılım yapcanda, turboyu hybridleyecende, düz boru yapcanda, egr iptal edecende,dpf iptal edecende şanslıysan 35hp kazanıp aracı bilemedin 2sn hızlandıracan.

araç temelde 0-100 kaç? 12.6sn neyi elde ettin bilemedin 10.5sn :)

http://www.arabam.com/otomobil-testleri/chevrolet-aveo-sedan-1-3-ltz-yorumlari/295935


ne kadar harcadın 4-5bin tl?

gidip daha eski bir 1.6tdci focus alsaydın neye mal olurdu bilemedin 5-10bin tl farka , o araç 0-100 kaç sn? 10.9 !!!

focusta extra harcadığın o 5-10 sana kalırmı? kalır!


aveoya döktüğün kime kalır?


şimdi iyi düşün kiç saçmalayan

Yarbay
01-06-2016, 13:44
buda yine profosyonel bir çalışma ile tam 5 dizel box firmalarının karşılaştırması hemde fark göstermeye en el verişli 2000cclik düşük güç üreten 318d'de

bakalım napmışlar:

http://www.racechip-usa.com/media/racechip_review.pdf


15-21hp ortalama 19hp ile 0.8sn fark



özetle size superchips,Ac Schnizter, Techart gibi üstün yazılım firmalarının, 6 farklı pazarda en yer edinmiş box üreticisinin profosyonel değerlerini sundum bunlaramı inanmak istersiniz Ali Veli'nin uçuk kaçık iddialarınamı o size kalmış.


ama açıkcası vısslayacak, pıslayacak, arkasından Osmanlı döneminden lokomotif gibi duman atacak yarın muhtemelen Oksijen sensörü,regülator,enjektör,pompa, turbo veya dpf gibi arızalara sebeb olacak, muhkak emme vs kurum dolacak bir araç yerine şahsen fabrikasyon bir 109-120hp üreten 1.6 makina almayı tercih ederim.



tesadüf bunu konuşuyoruz ama yakında bu konuyuda burda arkadaşlarca dile getirdik adanada ST fiesta görünümlü 1.6yada 1.4 d fiesta var adam vıslıyor pıslıyor vites aralarında, arkadan öyle bir duman yok, egsozdan değişik bir hava sesi ama baldızımın 1.2 tsiyı zorlanmadan normal sehirde onun tam gazlamasından seri ilerliyor baldız bu yandaki araç arızalımı uyarsakmı adamı diyor. bence tam bir rezillik açıkcası.

Mpower
01-06-2016, 13:57
Avro üzerinden değilde kendi aracim üzerinden konusayim ayni motora sahip şuan araba 70 beygir yada 75 yazilim ile 90-95 olucak ve maliyeti senin dediğin gibi 5-10 değil sadece yazilimina gore değişir 350-750 arasında değişecek peki senin dediğine gelelim benim arabamin bugün satsam edeceği para 13.000 TL üstüne 1000 lira yazilama harcayacagim parayi ekledim diyelim 14.000 TL hangi 1.6 dizeli alabiliriz bu paraya ? Onu da geçtim benim arabami yazilimi attiktan sonra herhangi ayni model yili bir 1.6 dizel beni geçsin stock o zaman sana hak vericem...

Mpower
01-06-2016, 14:42
Bu arada verdiğin linkte eve 316 0-100 fazla fark yaratmamis peki 80-180 arasi fark ?
Daha geçenlerde ya forumda ya facebook da izledik 116i yazilimla fn2 typeri geçiyor madem bu kadar az fark oluyor bi denesinler bakalim ikisi de stock 116 i kaç boy fark yiyecek.

Yarbay
01-06-2016, 14:53
Bu arada verdiğin linkte eve 316 0-100 fazla fark yaratmamis peki 80-180 arasi fark ?
Daha geçenlerde ya forumda ya facebook da izledik 116i yazilimla fn2 typeri geçiyor madem bu kadar az fark oluyor bi denesinler bakalim ikisi de stock 116 i kaç boy fark yiyecek.


kardeşim yanlış anlama ama burada senden geleceğini tahmin ettiğim her bir adım ve cümle birer birer geldi, özetle diyorum ya tecrübe diye çünkü bizde 22 yaşında olduk,bizde kıpır kıpır olduk bizde denedik bizde tecrübe edindik.


sana verdiğim her bir örnek profosyonelce veriler, üzerinde oynama, beceri , hakimiyet yada kondisyon gibi etkenler yok.


burada fn2 type r kaç kmde, bakımı ne durumda, ne kadar tecavüze uğraamış ve yıpranmış, süren arkadaş ne derece aracına hakim nekadar yetenekli binbir etken var verdiğin örnekte.


şahsen sıfır yada diri kondisyonda bir FN2 type r ile 116i'ye tokat yiye yiye yenilmek bence tek kelime ile komik yazılımlı 116i yakınımızda var daha hatta bu sitede buracıkta konusunu açmıştım yakınım yazılımcı arıyor 116i için kimi tavsiye edersiniz diye.

adam 210hp yaptı aracını benim yeni sattığım 320d f30u geçemiyordu ne type r'ı



senin şahsi aracın örneğinde ise olay sana özel sana baz bir durum burada konuyu arkadaşın aracının ederi belli seninkinin ederi belli, sende 350tlye yazılım tabikide mantıklı sonuç elde ettirebilir ama Aveo'nun ederi seninkinden yüksek ve belli bir tutar farkla ki o fark her daim cepte kalacak bahsi geçen performanstan fazlasını alacaktır.

ve 1.6 stock tdci bir hdi tdci seni inan bana ciddi şekilde üzecektir kardeşim eğer 1.3 cdti 70lik yazılım ile geçecem sanıyorsan.

levent
01-06-2016, 15:32
Yarbay abi isim bilmediğim için böyle hitap ediyorum kusura bakma.

Hayatta senin için herşey 0-100 den mi ibaret? Hep 0-100 gelişmelerini yazmışsın fakat, esneklik değerleri çok ciddi değişiyor aracın.

Ben 2 yıldır aracıma yazılımlı biniyorum ki kendisi 10,5 yıldır bizimle beraber, plazadan ben çıkarttım. Nerede ne kadar gittiğini yaktığını gayet iyi biliyorum.

50-190 km/h hız aralığındaki kesintisiz hızlanmada orj haline göre 10 araç boyu (45m) daha hızlı, yani orjinaline 45m fark atarım aynı hızlanma süresince.

Mesela kamyon sollama esnekliği dediğimiz 80-120 hızlanması orj halde 5. viteste 3 kişi ve bagaj ile, günler sürüyordu resmen çünkü 5. vites 80 de götünü kaldırmıyor düşük devirden dolayı, şimdi ise 5. vites 70 de basayım daha hızlı. Sollamalarda güvenli yani.

şöyle özetlersek

yazılımlı 70-120 hızlanması > yazılımsız 80-120 hızlanması ; son viteste.

Ha top speed de ahım şahım fark etmiyor aracın şanzımanı gereksiz uzun değilse, uzun olanlarda da üst devirlerde de gücü biraz daha fazla koruyabildiği için artıyor top speed 3/5/10km en babası o da.

Kusura bakma ama o kadar uzun uzadıya yazmışsın ki tamamını okumak yoruyor insanı, günlük yaşantıda kimse ile dialoga girmiyorcasına yazmışsın abi :D


----


Konunun özüne dönersek, Aveo 1.3 dizel motor bildiğim kadarıyla Fiat'ın 1.3 mjet motoru.

75 lik olan model 105 hp civarlarına düzgün bir yazılım ile gelir. Fazlası için ise baya bi risk almak gerekir bence. Veya hybrid turboya geçiş gerekebilir.

Revlimit.gr nin verdiği verilerle bi örnek vereyim;

Capacity: 1248cc
bore x stroke: 69.6 x 82 (mm)
Compression ratio: 16.8:1
Turbocharger: KP35
Full boost: 1.2bar@1500 rpm
Constant pressure:1bar
Pressure at revlimit:0.8bar
Revlimit: 5000 rpm
Power approx: 75hp
Torque approx: 190Nm

Stage 1:
Engine upgrades:
-Stage 1 Software upgrade
Engine performance:
Full boost: 1.45bar@1500 rpm
Constant pressure:1.25bar
Pressure at revlimit:1.1bar
Revlimit: 5000 rpm
Power approx: 105hp
Torque approx: 240Nm

Yarbay
01-06-2016, 16:02
Yarbay abi isim bilmediğim için böyle hitap ediyorum kusura bakma.

Hayatta senin için herşey 0-100 den mi ibaret? Hep 0-100 gelişmelerini yazmışsın fakat, esneklik değerleri çok ciddi değişiyor aracın.

Ben 2 yıldır aracıma yazılımlı biniyorum ki kendisi 10,5 yıldır bizimle beraber, plazadan ben çıkarttım. Nerede ne kadar gittiğini yaktığını gayet iyi biliyorum.

50-190 km/h hız aralığındaki kesintisiz hızlanmada orj haline göre 10 araç boyu (45m) daha hızlı, yani orjinaline 45m fark atarım aynı hızlanma süresince.

Mesela kamyon sollama esnekliği dediğimiz 80-120 hızlanması orj halde 5. viteste 3 kişi ve bagaj ile, günler sürüyordu resmen çünkü 5. vites 80 de götünü kaldırmıyor düşük devirden dolayı, şimdi ise 5. vites 70 de basayım daha hızlı. Sollamalarda güvenli yani.

şöyle özetlersek

yazılımlı 70-120 hızlanması > yazılımsız 80-120 hızlanması ; son viteste.

Ha top speed de ahım şahım fark etmiyor aracın şanzımanı gereksiz uzun değilse, uzun olanlarda da üst devirlerde de gücü biraz daha fazla koruyabildiği için artıyor top speed 3/5/10km en babası o da.

Kusura bakma ama o kadar uzun uzadıya yazmışsın ki tamamını okumak yoruyor insanı, günlük yaşantıda kimse ile dialoga girmiyorcasına yazmışsın abi :D


----


Konunun özüne dönersek, Aveo 1.3 dizel motor bildiğim kadarıyla Fiat'ın 1.3 mjet motoru.

75 lik olan model 105 hp civarlarına düzgün bir yazılım ile gelir. Fazlası için ise baya bi risk almak gerekir bence. Veya hybrid turboya geçiş gerekebilir.

Revlimit.gr nin verdiği verilerle bi örnek vereyim;

Capacity: 1248cc
bore x stroke: 69.6 x 82 (mm)
Compression ratio: 16.8:1
Turbocharger: KP35
Full boost: 1.2bar@1500 rpm
Constant pressure:1bar
Pressure at revlimit:0.8bar
Revlimit: 5000 rpm
Power approx: 75hp
Torque approx: 190Nm

Stage 1:
Engine upgrades:
-Stage 1 Software upgrade
Engine performance:
Full boost: 1.45bar@1500 rpm
Constant pressure:1.25bar
Pressure at revlimit:1.1bar
Revlimit: 5000 rpm
Power approx: 105hp
Torque approx: 240Nm




Leventim isim Timur ve kesinlikle abi vs demek zorunda değilsin,


benim burada vermeye çalıştığım mesaj şudur yazılım ile elde ettiğiniz hp yada tq değeri genelde çok ciddi şekilde kağıt üzerinde kalıyor ve genelde o beygir güçlerini üreten standart fabrikasyon tadı,performansı, konforu vermiyor kaldıki arıza vs konuşmaya bile gerek yok.



burada kimi zaman tersine örneklerde çıkacaktır muhakak , mutlaka abartı farklar yaratabilen araçlarda vardır ama birebir bu konu başlığındaki yada genel olarak değerlendirildiğinde bence aracın kendisine bu denli para harcanıp,zora koşturmaktansa bir üst versiyonunu yada daha seri başka opsiyonlara bakmak daha mantıklı geliyor.


sanırım aveo'daki motor 75hp değil 95lik olanı Leventim, burda bu arkadaş dpf söktürecek, düz boru atacak, egr iptal edecek,dpf yazılımsal anlamda iptal edilecek,
motor yazılımı atılacak, turbo hybrid turbo yapılacak.


sonunda bence taş çatlasın senin o çok fark etti dediğin esneklik , ara hızlanma değeri standart bir 110luk 1.6tdci ya olur ya olmaz .

bu durumda bunca uğraş,risk, para kaybımı mantıklı yoksa direk gidip o paranın yok olmayacağı yatırım olan bir üst segment bir 1.6 almakmı iyice düşünmek lazım.


ha bazı örneklerde/araçlarda bu mümkün değil sonuçta zaten 1.6 tdci 110luk yada 1.6 dci 130luğu olan adam napsın kalkıp 320d alacak hali yok eyvallah ama genelde bakıyorum insanlar 1.3 cdtiları yırtındıyıro, arkasından lokomotif gibi duman ata ata geziyor. yapmak isteyene saygı duyarım ama bence çok mantıklı değil.


ha gider soft yazılım atar işi orda bırakır belki bir nebze ama fazlası sadece boşu boşuna kaşınmak gibi geliyor bana

Mpower
01-06-2016, 16:48
Bana verdiğin verileri tekrar inceleyelim Kabaca bmw 320d 80-180 arası 3 saniye hızlanmış
yine aynı şekil BMW 116d kabaca 7 saniye hızlanmış ve sen değişim olmadığından bahsediyorsun yani yazılımın fiyatı 1000-2000 lira bu paraya daha nasıl bir değişim olması gerekiyor yeterli olması için bunu anlayamadım ? Yazılım öncesi 9 saniye olan 0-100 hızlanmanın yazılım sonrası 4 sanıye olması gibi bir mantık mı var ?

Ve bu arada yazılım attığımda bir (2008) 1.6 tdci focus beni geçsin arabayı ertesi gün ilana koyarım.

levent
01-06-2016, 17:04
Leventim isim Timur ve kesinlikle abi vs demek zorunda değilsin,

...

Estf. abi olur mu öyle şey, abimizsin yani :) 3-4 yaş olsa neyse de aradaki fark azımsanmaz :)

Bana kalırsa da sadece yazılım ile (düzgün hazırlanan) bırakmak daha mantıklı, ne kadar çok içine girersen sorun çıkarmasa bile çıkarma potansiyeli artıyor.

Ben yazılım sonrası hiç sorun yaşamadım açıkçası, sadece bir defaya mahsus mecburen Total'den aldığım mazotla babamın kullanımı ile (ev iş arası yürüyerek 10 dk) "yani kısa mesafede ısınmadan ki dizel ısınmak ister verimli kullanım açısından aksi taktirde kurum oluşumu kaçınılmaz" katalizör tıkandı, onu da gittiğim vakit bir gece gazlayarak çözdüm :) Genel motor / turbo ömrü düşsün %10.. 400 bin km de motor yapacak olsam 350 bin km de yaparım ki 10 yılda 130 bin oldu araba, o kadar kullanmayacağım yani sonuçta. Turbo desen 250 yerine 200 de gitsin, ama bana 100km de 0.5 lt gibi ortalama kazancı oldu yazılımın, ordan yapılan ekonomi bunu bir nebze örter, örtmese bile aldığım keyif hayli hayli yeterli.

1364cc benim araba da tam anlamıyla 1.4 bile değil.. diğer 1.4 lerden 34cc eksiğim var. Ama performans getirisini şöyle özetliyim. Yazılımın en soft hali (ilk hali) ile 08 Focus 1.6 tdci a 3 boy atıyordu 50-160 aralığında. Km lerimiz hemen hemen denk, arkadaşımın arabası. Plazadan beraber teslim aldık o zaman onu da. Bakımı vs zamanında yapılan hırpalanmamış bir araç.

Şuan benim Corolla o ilk halinden bir 3 boy daha hızlıdır.. Şuanki hali ile de Golf 7 1.6 tdi 110hp manuele 50-140 aralığında 2.5 boy atıyorum, ki 100 km/h den sonra fark açılmaya başlıyor, 170-180 denemelik şansımız olsa daha da artar fark..

Kısacası superchips vs marka olmasına gerek yok, adam akıllı yapılmış yazılım ile araç sahibi üzülmez, eğer öncesinde sorun çıkarmaya hazır durumda bi aksaklık yoksa. Ha varsa da yazılım bahanesi olur, dayanmadı diyip geçmeli.

Ki günümüzde TR deki bir çok markalaşmış firma/isim de superchips ten kat ve kat düzgün, randımanlı yazılımlar hazırlamakta bana kalırsa. Superchips bundan 10 yıl önce bu sektör bu kadar gelişmemiş halde iken iyiydi. Ama şuan bence ortalama bi yazılımdan fazlasını veremiyor.

mikelazi
01-06-2016, 17:32
1.1 crdi ile yaptıklarımı anlatsam.mevzu çıkar demekki :)

Mpower
01-06-2016, 17:35
1.1 crdi ile yaptıklarımı anlatsam.mevzu çıkar demekki :)

1.1 araba yürümez çöpe at abi :D

Emre911
01-06-2016, 20:11
focustan çok bahsedilmiş tahrik oldum bişeler diyim ben arabayı 130 küsür binde aldım 50 bin civarı yazılımsız bindim. kat egr iptal ettim orta susturucudan sonra boru çapını büyüttüm Y çift çıkış yaptım. usta kuruntusundan ötürü kapak açıldı. orjinalden daha ince contayla (???) kapattık. sonra 3-4 farklı yazılım denedim en son dumana da razı gelerek hard yazılım yaptırdım. pişman olduğum tek şey cahillime gelen contadır bi zararını görmedim sadece sesini çirkinleştirdi ama 230binde aracımı sattığımda kompresyon değerleri gayet yerindeydi.

karadenizi bilirsiniz dağlar denize paralel uzanır :D yollarımız in çık viraj in çık viraj şeklinde inanın o yollarda otomatik araba kullanıyomuş gibi vites düşür yükselt derdi olmadan gitmek bile yazılım yaptırmak için yeterli sebep. alt devirlerdeki ekonomiymiş gazlayınca gitmesiymiş verdiği zevkmiş hiç saymıyorum bile.

benim gözümde turbodizele yazılımsız binmek israf. egr denen illeti iptal ettirmemek israff. kat dpf cart curt zulüm arabaya bunlar tabiki benim fikrim. çevreciler bişey diyecek olursa önce belediyelerimiz kendi bünyesindeki araçları yenilesin sonra biz zevkimizden kısalım.

yani sözün özü 1.3 dizel dahi olsa ufak oynamalar o arabadan daha fazla zevk almanıza sevmenize sebep olacaksa yapın. abartılmadığı ve düzgün ellerde yapıldığı sürece bi yazılım uzun süreler sorun çıkartmaz.

hkkcn
01-06-2016, 20:42
Son susturucuyu iptal ettirmeyin derim yazılım felan yaparsanız boru çapını büyütüp kat orta ne varsa sona kadar söküp maks 48-51 civarı yaptıktan sonra sonra spor bir egzoz koyarsanız daha iyi olur ses de azalır hem .
bu arada @Yarbay . abi yazdığın konularda size katıldığım yerlerde var katılmadığım yerlerde , burdaki birçok insan arabasına aşık denecek kadar ilgi alaka gösteriyor , sürekli bişeyler ekleyip güzelleştirmeye çalışıyor bence aracı satmak istese zaten böyle birşey sormazdı birde arkadaş 14 bin tl diyor aracının piyasasına 15 16 ya üst segment dizel malesef alamaz arkadaş saygılar :)

R.I.P
01-06-2016, 21:02
yok yok onun yerine ls7 alacağına :


1) arkaya yemek masası boyunda kanat atın

2) depoya işeyen çocuk

3) 1 kg daha hafif diye 3000tlye jant

4) 20mg daha hafif diye mugen bijon anahtarı

5) carbon kaput ve bagaj kapağı

6) bombastikchips dpf tıkarmatik yazılım

7) düz 100mm boru

8) hybrid transit turbosu



inan böyle daha hızlı olursun ls7 den yukarıdaki arkadaşında yorumu gibi modifiye yapmış üyeliğinin hakkını vermiş olursun :)



yol açın apachi tuner geliyo

hacizde tvyi aldılar hatta poyraz karayeli 37 ekran tüplüden izliyorum şuan yani para o derece bitti anca 1.3 doblonun arka camına osmanlı tuğrası yaptırabildim :(

Mehmetmert
01-06-2016, 22:44
Ben Timur abiye katılıyorum valla kim ne derse desin.

-DPF'i iptal ettim + üstüne EGR'de iptal,+2.0 TDI Turbosu,Yapmışken son susturucuyu söküp Varex koymamakta olmazdı :) Sonuç:Bagajı simsiyah duman atan bir Golf7 + Gazladığında deli gibi egzoz sesi çıkartan bir Golf7...320d stock 184hp 120.000deki arabayla dene 4-5 boy attım diye sevin :D 160hp scirocco + yazılım + DV ile dene bir vites tutunamadım bile.Harcanan para ortada,çekilen dert ortada. Madem çok istiyorsun sat Golf'u al bir Polo GTI yap herkese şakanı :)

-Neyse şu anda herşey orjinale dönmüş halde + sadece yazılım var arabada.Oda 56mg injection var,DPF için en zararsız olacak limitin bu olduğunu söyledi Saygıdeğer Tunerim.140hp civarı zevkli birazcık.140hp orjinal FR ile denediğimde 3-4 boy arkasından takip ediyor benim için güzel bir sonuç ( video isteyen https://www.youtube.com/watch?v=XBzSJKKhPbA )

-0-100 hiçbir zaman benim kıstasım olmadı,Adananın asfaltında orjinal 105hp dizel bile 1-2 sarıyor.Şu anda yazılımlı en iyi lastik kombinasyonunu bile getirseniz güçlü bir araba tutunamaz.Ama benim arabamın stock TDI DSG ile farkı şu şekilde ( https://www.youtube.com/watch?v=ncAqWLCaKNc )

-Demek isteyeceğim sadece yazılıma okeyim,ama bir arabanın yüklenme potansiyeli yoksa bundan sonra yapılacak herşey gereksiz olacaktır bence

-Mesela 500 liraya sadece yazılımla 75 hpden 105 hpye 30 hp artışını sağlayabilirsiniz.Ama 105 hpnin üstüne bir 30 daha koyup 135 yapmak için 4-5 katını harcamanız lazım.Timur abide bundan bahsediyor zaten,sadece yazılım okey ama uçup kaçmasını bekleme diyor.Hybrid turbo,cooler,bozulacak herşeyide iptal edip(DPF-EGR) harcanacak miktar yanında gereksiz kalıcak demek istiyor.Genede tercih sizin yaptırmış biri olarak bence hiç gerek yok :)

levent
02-06-2016, 01:39
-0-100 hiçbir zaman benim kıstasım olmadı,Adananın asfaltında orjinal 105hp dizel bile 1-2 sarıyor.Şu anda yazılımlı en iyi lastik kombinasyonunu bile getirseniz güçlü bir araba tutunamaz.Ama benim arabamın stock TDI DSG ile farkı şu şekilde ( https://www.youtube.com/watch?v=ncAqWLCaKNc )

-Demek isteyeceğim sadece yazılıma okeyim,ama bir arabanın yüklenme potansiyeli yoksa bundan sonra yapılacak herşey gereksiz olacaktır bence

-Mesela 500 liraya sadece yazılımla 75 hpden 105 hpye 30 hp artışını sağlayabilirsiniz.Ama 105 hpnin üstüne bir 30 daha koyup 135 yapmak için 4-5 katını harcamanız lazım.Timur abide bundan bahsediyor zaten,sadece yazılım okey ama uçup kaçmasını bekleme diyor.Hybrid turbo,cooler,bozulacak herşeyide iptal edip(DPF-EGR) harcanacak miktar yanında gereksiz kalıcak demek istiyor.Genede tercih sizin yaptırmış biri olarak bence hiç gerek yok :)




Bana kalırsa da sadece yazılım ile (düzgün hazırlanan) bırakmak daha mantıklı, ne kadar çok içine girersen sorun çıkarmasa bile çıkarma potansiyeli artıyor.


Aklın yolu bir. :)

AliDogukan
02-06-2016, 01:46
1.3D gibi hacimsiz dizel motora yazılımdan fazlası boşa kürek çekmek olur.Yapılır mı yapılır lakin F/P çerçevesinden son derece uzak olur.

KP35 turbo PSA grubunun 1.4 HDI,TDCI gibi ünitelerinden de çıkıyor diye biliyorum.Limitleri öğrenmek için 206,C3,Fiesta forumlarını gezebilirsiniz.Hatta forumdan Sadık arkadaşımız 1.4 HDI 206 ile uğraştı baya ondan bilgi alabilirsiniz.


Ayrıca orta şeker yazılımlı 1.3 Mjet'in stock 110 luk Focus'u geçebileceğini hiç sanmıyorum.

Yarbay
02-06-2016, 07:21
Bana verdiğin verileri tekrar inceleyelim Kabaca bmw 320d 80-180 arası 3 saniye hızlanmış
yine aynı şekil BMW 116d kabaca 7 saniye hızlanmış ve sen değişim olmadığından bahsediyorsun yani yazılımın fiyatı 1000-2000 lira bu paraya daha nasıl bir değişim olması gerekiyor yeterli olması için bunu anlayamadım ? Yazılım öncesi 9 saniye olan 0-100 hızlanmanın yazılım sonrası 4 sanıye olması gibi bir mantık mı var ?

Ve bu arada yazılım attığımda bir (2008) 1.6 tdci focus beni geçsin arabayı ertesi gün ilana koyarım.





abicim yanlış anlama ama çok çok dar görüşlü bakıyorsun biraz karşısındakide haklı olabilir diyebil içinden çünkü sadece savunma/defans yapmak adına saçmalamaktan öteye gitmiyorsun.




al sana birebir aynı araçlarda , birebir aynı şase ve motorlarda hatta şanzımanda iki araç


biri fabrikasyon tuning adam gibi ayarlanmış edilmiş diğeri sizin savunduğunuz chiptuning



bakalım bakalım 320d o bastıra bastıra tadından yenmiyor dediğiniz ara hızlanmada yazılım sonrası 218hp ve 455tq ile napmış

0-100 : 7.2sn

80-180 : 18.2sn

buyrun kendiniz bakın: Details AC Schnitzer performance upgrate (http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=3er-F30/F31&Teile_Nr=121490170&ID_NR=9719)




şimdi birde adam gibi fabrikasyona bakalım: burda az araba bilgisi olan bunun 525d deki 218hp 2litre makine olduğunu bilir

Details AC Schnitzer performance upgrate (http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=3er-F30/F31&Teile_Nr=121490160&ID_NR=10532)


nasıl oldu şimdi bu harbuki ikiside aynı şanzıman,aynı şase,aynı motor ve ikiside 218hp hatta ilk örnekteki 455tq bu 450tq


ama değerller 0-100 6.6sn o çok övdüğünüz 80-180 ara hızlanma 15.3sn





arkadaşlar benim burada savunduğum şey basit oda şudur soft bir yazılım haricinde sidik yarışına girip hybrid turbolar, yok egr,dpf iptalleri, düz borular, hard yazılımlar ile sağlıklı bir çalışma beklemeyin aracın tüm düzeni bozuluyor, maddi anlamdada (araca göre) eğer bir üst cc deki güçteki marka model aracı alabiliyorsanz daha mantıklı bir seçim olacaktırı savunuyorum.



ve kardeşim aracını kesinlikle ilana koy çünkü 0-100ü 14.5sn olacak 1.3 70 hp bir araçla değil yazılım twin turbolasan 10.9sn de hızlanan bunuda yaparken kıçından dumanlar atmayan bir araçla ancak hayali kapışırsın reale geçersende üzülürsün açık söylim ara hızlanma flnda hikaye .

Yarbay
02-06-2016, 07:34
benim savunduğum duruma bir örnek vereyim,


elimizde 207 1.4 hdi yada fiesta 1.4tdci olsun fabrikasyon 68-70hpmidir? 0-100? 15.1sn buna intercooler takcanda,egr iptal etcende, yok kat iptal etcende, hard yazılım atacaksında olcak 105-110hp doğrumuyuz?

o durumda 0-100 3 aşağı 5 yukarı 12snlere vs iner herhalde (oda taş çatlasın)



peki bunları yaparken kaç kuruş harcadı arkadaş? intercooler alcak,boru yatırcak,yazılımlar yok düz borular vs vs hesabını siz yapın.


peki ya kondisyon, ya bende hiçbirşey olmadı diyenlerin %80i oldu ama yazılımdan değildiyi savunup duruyor, naptın be arkadaş motora fısıldayan adammısın nasıl eminsin?

yazılım sonrası turbo peaklerde geziyor,enjektör ve pompa resmen ağlıyor, egsozdan duman atılıyor sensörler köreliyor, atılan duman kurumla emmeyi dolduruyor vs vs vs.



ha diyelimki hakketden olmadı peki sizce 2-3 bilemedin 4-5bin tl harcayıp onca zaman ayırıp orijinaliği bozup arkadan lokomotifmiş gibi gezip 12snleri elde etmekmi mantıklı.

yoksa zaten arasında 4-5bin olan, o harcadığınız 4-5binide satarken geri alabileceğiniz bir 4-5bin olan (ha tabi modifyeli 1.4ünde yaptığın masrafı bekle alırsın :) )
dahada önemlisi orijinal vede orasında burasından pat kut,vız pıs ses çıkarmadan,duman atmadan 11.5snde 0-100 çeken bir araç almakmı?


Peugeot - 207 - 1.4 HDi (70) - Teknik (http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=5350)
Peugeot - 207 - 1.6 HDi (90 Hp) - Teknik (http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=5354)

berkaygeldec
02-06-2016, 08:49
Son susturucuyu iptal ettirmeyin derim yazılım felan yaparsanız boru çapını büyütüp kat orta ne varsa sona kadar söküp maks 48-51 civarı yaptıktan sonra sonra spor bir egzoz koyarsanız daha iyi olur ses de azalır hem .
bu arada @Yarbay . abi yazdığın konularda size katıldığım yerlerde var katılmadığım yerlerde , burdaki birçok insan arabasına aşık denecek kadar ilgi alaka gösteriyor , sürekli bişeyler ekleyip güzelleştirmeye çalışıyor bence aracı satmak istese zaten böyle birşey sormazdı birde arkadaş 14 bin tl diyor aracının piyasasına 15 16 ya üst segment dizel malesef alamaz arkadaş saygılar :)

Aracın piyasası 30-36 arasında değişiyor 14 bin tl falan değil :) 2012 model 40 binde.

hkkcn
02-06-2016, 09:11
Aracın piyasası 30-36 arasında değişiyor 14 bin tl falan değil :) 2012 model 40 binde.

pardon yukarda @Mpower 14000 diyince konuyu başlatan kişi sanmıştım :)

jnrjames
02-06-2016, 20:53
Aynı motora sahip corsa için konuda geçen yorumların hepsini düşünüyordum. Hafif bir yazılımlamı devam edeyim? Yoksa EGR vs iptal ettirip mi yazilim ile destekleyeyim? ya da hiç ellemesemmi gibisinden çok düşündüm hala düşünüyorum..

Konu ise yarar bilgilerle dolmuş hakikaten ana mantalite çok doğru bende aşırı beklenti içinde değilim. Tek psikolojik sorunum EGR şuan. Elm ile takip ettiğimde genelde %50 gibi degerlerde çalışıyor. araçta 130bin KMde. İptal ettirsem daha sağlıklı bi emiş, daha sağlıklı bir motor elde edermiyim diye düşünüyorum. Fikir verebilirseniz sevinirim.

Emre911
03-06-2016, 00:05
Aynı motora sahip corsa için konuda geçen yorumların hepsini düşünüyordum. Hafif bir yazılımlamı devam edeyim? Yoksa EGR vs iptal ettirip mi yazilim ile destekleyeyim? ya da hiç ellemesemmi gibisinden çok düşündüm hala düşünüyorum..

Konu ise yarar bilgilerle dolmuş hakikaten ana mantalite çok doğru bende aşırı beklenti içinde değilim. Tek psikolojik sorunum EGR şuan. Elm ile takip ettiğimde genelde %50 gibi degerlerde çalışıyor. araçta 130bin KMde. İptal ettirsem daha sağlıklı bi emiş, daha sağlıklı bir motor elde edermiyim diye düşünüyorum. Fikir verebilirseniz sevinirim.

Egr nin motora bi faydası var mı kışın biraz erken ısıtmaktan başka ? Varsa ben bilmiyorum ki olsa bile getirdiği götürdüğünün onda biri olamaz. (şahsi fikir)

MEGFB
04-06-2016, 01:08
İlk yazilim yaptirdigimda arabada hic fark hissetmemistim orjinalde 1-2 vitesler patideydi yazilimdan sonra yazilimci araban vtec oldu 2 sariyor 3 sariyor dedi oncedende sariyor dedim Sonra araclarla denedigimizde fark belli oldu hizlanma konusunda farki varmis. sonra guncelleme var dedi guncelledik hard acilmis geriledik. log alalim da bakalim.dedim o makineden yok dedi iyi dedik sonra baska bir firmaya gectim anlayacaginiz isini iyi yapan yazilimci lazim

Emre911
05-06-2016, 23:55
İlk yazilim yaptirdigimda arabada hic fark hissetmemistim orjinalde 1-2 vitesler patideydi yazilimdan sonra yazilimci araban vtec oldu 2 sariyor 3 sariyor dedi oncedende sariyor dedim Sonra araclarla denedigimizde fark belli oldu hizlanma konusunda farki varmis. sonra guncelleme var dedi guncelledik hard acilmis geriledik. log alalim da bakalim.dedim o makineden yok dedi iyi dedik sonra baska bir firmaya gectim anlayacaginiz isini iyi yapan yazilimci lazim bendeki f2 makyajsız olan arkadaşımda makyajlı vardı 1.5-2boy boy geçiliyodum yazılım kat egr vs abartmadan 2 boy geçtiğim arabayı bi direk geçebiliyodum. timur abimiz bi çok konuda haklı ama insanın heveslerini, arabasına araç denince sevdiğine laf atılmış gibi hissedenleri aşkı sevgiyi romantizmi düşünmemiş :D

berkaygeldec
08-06-2016, 15:31
Bugün itibariyle araca başladık Ada'na Kasım usta tarafından turbo büyütüldü ve şu anda Korhan ustadan hava filtresi, dpf ve turbo borusu için boruları ve flanşları bekliyoruz. Yarın araç tam anlamıyla çıkacak tabiki de bununla bitmiyor şimdilik bunlar yapıldı tam anlamıyla tamamlandıktan sonra araç ile ilgili yapılanların tam listesini bu süreç boyunca karşılaştığımız sorunları vs. Hepsini bir konuda paylaşacağım.

Emre911
26-06-2016, 19:07
Bugün itibariyle araca başladık Ada'na Kasım usta tarafından turbo büyütüldü ve şu anda Korhan ustadan hava filtresi, dpf ve turbo borusu için boruları ve flanşları bekliyoruz. Yarın araç tam anlamıyla çıkacak tabiki de bununla bitmiyor şimdilik bunlar yapıldı tam anlamıyla tamamlandıktan sonra araç ile ilgili yapılanların tam listesini bu süreç boyunca karşılaştığımız sorunları vs. Hepsini bir konuda paylaşacağım.

ne oldu akıbeti ?

berkaygeldec
01-08-2016, 06:40
ne oldu akıbeti ?

Aracın yazılımı ile alakalı son bir kaç düzenleme yapılması gerekiyor içerisinde bulunduğumuz hafta bunlar ile ilgilenip hafta sonunda dyno'ya çıkartıp güncel veri almayı planlıyoruz. Dyno verileri ile birlikte konuyu açacağım.

Açacağım konuda her aşamayı teker teker fotoğrafları ile birlikte anlatacağım.

Ek olarak 0-100'de max 2 saniye düşer, 1.3 arabayla uğraşmaya ne gerek var tarzında yorum yapan arkadaşlar için aracın orjinal ve yapıldıktan sonraki 0-100, 50-150 videolarını da konuya eklemeye çalışacağım.

0-100 km hızlanması 14.2 saniye olan 75 HP bir araç sağlıklı bir şekilde yüklenerek ne kadar hızlanabiliyormuş görmüş oluruz :)

Emre911
01-08-2016, 11:34
Aracın yazılımı ile alakalı son bir kaç düzenleme yapılması gerekiyor içerisinde bulunduğumuz hafta bunlar ile ilgilenip hafta sonunda dyno'ya çıkartıp güncel veri almayı planlıyoruz. Dyno verileri ile birlikte konuyu açacağım.

Açacağım konuda her aşamayı teker teker fotoğrafları ile birlikte anlatacağım.

Ek olarak 0-100'de max 2 saniye düşer, 1.3 arabayla uğraşmaya ne gerek var tarzında yorum yapan arkadaşlar için aracın orjinal ve yapıldıktan sonraki 0-100, 50-150 videolarını da konuya eklemeye çalışacağım.

0-100 km hızlanması 14.2 saniye olan 75 HP bir araç sağlıklı bir şekilde yüklenerek ne kadar hızlanabiliyormuş görmüş oluruz :)

ben iştahla bekliyorum

berkaygeldec
27-08-2016, 10:06
Ufak bir bilgilendirme yapalım yazılımsal olarak son bir kaç düzenlememiz kaldı 2 - 2.2 peak 1.5-1.6 bar'da stabil olarak günlük kullanılıyor araç şu anda. Hiç bir sorunumuz kalmadı araçla alakalı. Son güncellemeleri de yaptıktan sonra konuyu açacağım.

LnchCntrl
27-08-2016, 10:23
Konuyu geç gördüm,

Wg iptalindeki amaç ne ? Ortayı iptal etmeyin. Sadece son iptali + yazılım yapıp 100 hp ye yakın binilir. Güzel bir iyileştirme olmuş olur.

berkaygeldec
27-08-2016, 10:45
Konuyu geç gördüm,

Wg iptalindeki amaç ne ? Ortayı iptal etmeyin. Sadece son iptali + yazılım yapıp 100 hp ye yakın binilir. Güzel bir iyileştirme olmuş olur.

Wg iptal edilmedi zaten konu başlangıcında o şekilde yazmışım sadece, aracın turbosu büyütüldü, son susturucu (sadece son susturucu varmış zaten) iptal edildi krom boru yapıldı, dpf ve egr valfi iptal edildi downpipe yapıldı borular krom olarak tekrar çekildi (intercooler boruları vs) üstüne de Megachips Mersin şubesinde yazılım atıldı. İşlerimizden dolayı arabayla pek ilgilenemiyoruz açıkcası önümüzdeki hafta biraz sakinledikten sonra hem bir takım kaçakları halledeceğiz hemde yazılım güncellemesini yapacağız hemen ardından dyno :)

Unutmadan bu süreç boyunca da hem Mehmet GAZİHAN(Megachips) hemde Yasin DAMAR (Megachips Mersin Bayii) her aşamada mekanik ve yürüyen aksamla alakalı hem fikirleriyle hemde yaşadığımız sorunlara getirdikleri çözümlerle 7/24 yanımızda oldular, olmaya da devam ediyorlar sağolsunlar.

mikelazi
27-08-2016, 12:15
hayırlısı olsun.sonuçları bekliyoruz

rain man
27-08-2016, 15:14
Ufak bir bilgilendirme yapalım yazılımsal olarak son bir kaç düzenlememiz kaldı 2 - 2.2 peak 1.5-1.6 bar'da stabil olarak günlük kullanılıyor araç şu anda. Hiç bir sorunumuz kalmadı araçla alakalı. Son güncellemeleri de yaptıktan sonra konuyu açacağım.

Konuyu okudum. Açıkçası araba sahibinin vereceği karara kimsenin bir şey diyeceğini sanmam. 1.9 hacimli dizel motora dp + egr iptali + düzboru + sonda susturucu + daha büyük intercooler + cai + hybrid turbo uyguladım. Orjinal turbom stok yazılım ile zaten 1.5 bar peak basıyordu. Daha büyük turbo yapma kararı verirken de amacım en uygun gücü göreceli olarak en güvenli yazılımla almaktı o yüzden büyüyen turbonun basıncını da peak 1.55 bar olarak bıraktık neredeyse "smoke free" şekilde güç artışı tahmini 60 hp civarı oldu.

Şimdi uçuşan beygirler bir yana olsun, ben bu hacimle bunu yaparken şu verimi almış olmama rağmen eminim ki ne kadar safe bir setup kullansam da aracı aslında bir nevi rahatlattığımı söylesem de eminim stok kadar güvenilir değil (gerçi sürekli patlayan turbo hortumlarını bile krom yapınca biraz daha güvenilir tarafları oldu tabi). Harcadığım meblağ ise aracın fiyatının 3te1'i kadardı. Ve bu uğurda harcadığım daha doğrusu boşa giden baskı balata volant (+bronz alınıp uymayan baskı balata ve bir çok sök tak parası) vs düşününce ettiğim masraf aracın fiyatının yarısını geçiyor.

Bir kez daha aynı yoldan geçecek olsam sadece yazılım yapar stok binerdim.

McKrop
27-08-2016, 17:12
Gelen beygirler giden paralar bir yana harcanan zaman, vakit o kadar degerliki hic birinin karsiligina gelmiyor. Bu sektorde bitti eski hevesimde kalmadi. Kucukte olsa tecrubelerime dayanarak sunu soylemek isterim. Hybrit turboyla o isler oyle olmuyor maalesef :( oluyorda simdilik oluyor sonrasi hep sorun.. Hayirli olsun gule gule kullanin

aliberkaytuna
29-08-2016, 12:17
ben eski 1.3 multijet kullanıcısıyım hybrit ya da büyük turboya geçilmeyeceği sürece downpipe, kutu içi filtre ve yazılımdan sonrası boşa harcanan para. (kutu içi filtre dizel araçlarda güç vermez sadece turbonun daha rahat hava çekmesine yarar)

berkaygeldec
08-04-2017, 15:23
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17760207_1890160727864457_5601324952033412090_n.jp g?oh=2ef8a6c624b7cc901d0d4d54585593cc&oe=59552151

Konuyu açalı 11 ay oldu ve biz 40.000 KM'dir gazlıyoruz, gazlamaktan konuyu unuttuk sanırım :)

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17796196_1890160711197792_4400873064342922029_n.jp g?oh=c3ac0d2e67c834a8c82feee9f896e2f9&oe=599120C1

Şu anda büyük turbo, yazılım, egzoz, dpf & ve egr iptali ve 2.5 barda sorunsuz bir şekilde aracı günlük kullanmaya devam ediyoruz. Öncelikli olarak Mehmet Gazihan (http://www.techturkey.com/forum/member.php?u=2066)'a ve Mersin Megachips bayiisi Yasin Damar, Egzoz ve dp için Adana Korhan Yakın (Korex)'e, Mekanik bakım ve diğer işlemler için Feyyaz KAÇMAZ'a (Feyyaz Otomotiv), turbo konusunda Kasım GÖÇER (Göçer Turbo) ve üzerinde teri olan herkese teşekkürler :)

1.3 ile uğraşılmaz diyenler için kısa bir süre sonra dyno verisini buradan paylaşayacağım, sağlıcakla kalın.

21dc963
08-04-2017, 16:09
Para çokomel ��
Dyno verisinin yanında harcanan paradan da bahsetsetsen iyi olur bende punto 1.3 multijet almayı düşünüyorum

mikelazi
08-04-2017, 16:22
buyuk turbo derken,ne kullandınız.
cooler buyutülmedimi.
valla şu video gelsin artık,her postta bahsedilmiş ama bir türlü göremedik.tabi hangi dynoda ölçüldügüde önemli.

berkaygeldec
08-04-2017, 17:59
Para çokomel ��
Dyno verisinin yanında harcanan paradan da bahsetsetsen iyi olur bende punto 1.3 multijet almayı düşünüyorum

Para çokomel zaten ama ilgilenecek zaman yok :)


buyuk turbo derken,ne kullandınız.
cooler buyutülmedimi.
valla şu video gelsin artık,her postta bahsedilmiş ama bir türlü göremedik.tabi hangi dynoda ölçüldügüde önemli.

Aracı bugüne kadar kimseyle kaldırmadık, hadi şu gün şurda olun diyip kimseyle basmadığımız için video çok fazla yok. Eğer Facebook üzerinde yer alan Motorsports Turkey grubuna üye iseniz GLK 250 CDI ile olan ilk denememizi izleyebilirsiniz. Bu videoda araç 2 bar'da yürümektedir.


https://www.facebook.com/berkaygeldec/videos/939005402868272/

DOHC
08-04-2017, 18:35
Para çokomel zaten ama ilgilenecek zaman yok :)



Aracı bugüne kadar kimseyle kaldırmadık, hadi şu gün şurda olun diyip kimseyle basmadığımız için video çok fazla yok. Eğer Facebook üzerinde yer alan Motorsports Turkey grubuna üye iseniz GLK 250 CDI ile olan ilk denememizi izleyebilirsiniz. Bu videoda araç 2 bar'da yürümektedir.


https://www.facebook.com/berkaygeldec/videos/939005402868272/

Link ölü veya bize açık değil......

mikelazi
10-04-2017, 07:30
Para çokomel zaten ama ilgilenecek zaman yok :)



Aracı bugüne kadar kimseyle kaldırmadık, hadi şu gün şurda olun diyip kimseyle basmadığımız için video çok fazla yok. Eğer Facebook üzerinde yer alan Motorsports Turkey grubuna üye iseniz GLK 250 CDI ile olan ilk denememizi izleyebilirsiniz. Bu videoda araç 2 bar'da yürümektedir.


https://www.facebook.com/berkaygeldec/videos/939005402868272/

videoyu izlemiştim.yorumumda var zaten :)

kazasız belasız kullan.düzgün bir dynoya çıkarsan bilgilrndirirsen sevinirim.şuanki hp ni merak ettim.

İbrahim33
26-04-2017, 17:26
Az önce yanından geçtim sahil yolunda öğretmen evini geçince. Maşallah iyi dumanlı geziyorsun herhalde. Arka taraf simsiyahtı :D berkaygeldec

berkaygeldec
27-04-2017, 13:25
Az önce yanından geçtim sahil yolunda öğretmen evini geçince. Maşallah iyi dumanlı geziyorsun herhalde. Arka taraf simsiyahtı :D berkaygeldec

Doğrudur :). Basınçtan dolayı eski haline göre şu sıralar dumanımız biraz az yinede var ama :).

McKrop
01-05-2017, 19:02
hibrit turbo demiştiniz. Sanırım daha sonra söküp büyük tuboya geçtiniz... Hibritin akıbeti ne oldu anlatabilir misiniz?

erhann
02-05-2017, 12:49
Maşallah berkay dino beklıyoruz artık

berkaygeldec
11-08-2017, 18:45
Dyno merak edenler için 1.8 bar basınçta 149.5 HP veri alındı, günlük 2.5 bar'da kullandığımızın altını çizeyim.

Ekstra olarak araç şu anda satılık sahibinden no : 466037049

aspensilber
13-08-2017, 16:00
Bir dünya şey yazılıp çizilmiş ama naçizane görüşüm biz bu foruma bu arabalarla oynamayacaksak ne için giriyoruz. Işıklarda dururken bi aveo dan bu performansı kim bekler. İyi yüklenmiş bi DTI ile bmw'ye saplamanın verdiği keyfi ne verebilir. Evet belki 100-200 değeri 5 sn olmayacak ama beklenti de bu değil muhtemelen. Ben cesaret edip girmezdim bu projeye yapanların emeğine sağlık keyif alıyoruz sonuçta bu işlerden zararı da olur sorunu da. Saygılar

Yarbay
14-08-2017, 11:21
Bir dünya şey yazılıp çizilmiş ama naçizane görüşüm biz bu foruma bu arabalarla oynamayacaksak ne için giriyoruz. Işıklarda dururken bi aveo dan bu performansı kim bekler. İyi yüklenmiş bi DTI ile bmw'ye saplamanın verdiği keyfi ne verebilir. Evet belki 100-200 değeri 5 sn olmayacak ama beklenti de bu değil muhtemelen. Ben cesaret edip girmezdim bu projeye yapanların emeğine sağlık keyif alıyoruz sonuçta bu işlerden zararı da olur sorunu da. Saygılar



şimdi burası BMW'ye nasıl saplanır öğretisi olan modifiye sitesi olurdu dediğinize eyvallah derdim şahsen sitenin üyeside olmazdım ama burası bir paylaşım platformu, burada gerek küçük gerej büyükleriniz size kendi tecrübelerini en optimum şekilde nasıl kullanırsınızı öğretmeye çalışan bir paylaşım platformu.



örnek vereyim:


bütçe: 40-50bin tl
hedef: tarz bir araç gönül DS3 diyor diyelim
arzu: performans


tecrübeli arkadaşın tavsiyesi:

uğraşma dizele vaktini harcama git direk THP al, yakacağı 2.5lt fazla olsa yakıt fiyat farkıda dahil 30binde (ort 2.5sene) en az 4000-4500 fazla yakacakki oda dizele yatıracağın masrafa denk yada az bile gelir üstelik her türlü yüklediğin dizelden daha seri olacak dahada önemlisi daha sağlıklı ve stock olacak.



teknik anlamda çok araştırmacı ve içi kıpır kıpır olan arkadaşın tavsiyesi:

dizel 90lığı daha seri yapmakla uğraşma direk turbo,enjektör,sensör değiştir ve 110luk haline dönüştür sonra git yazılım attır 140hp olsun



kim ne derse desin dediğimi yaparım edasında saygı duyduğumuz oldukça genç arkadaşlar:

lan 90ı alırım yazılım atarım üzerine box atarım,pedal booster atarım,wastegate,downpipe, düz boru, intercooler üzerinede bir hybrid turbo attımı dört köşe karşılaştığım herkese saplarım harbuki gerçekte bazı şeyler pratikte teorideki gibi olmaz bir sürü vakit para harcar sonunda 140hp yada az üretir , bir sürü arıza, lokomotif gibi duman vs




özetle bu konuda bile arkadaşı işlemleri yaptırdıktan sonra pek rastlamadık rastladıkmı? dynı vs göremedim kimbilir ne dertlerle uğraştı sonundada araç satılık ve kusura bakma ama en son almak isteyeceğim durumda gerek görsel gerek sağlık anlamında.


tecrübelileri dinlemek isteyen dinler dinlememek adına ısrarlı olanlar muhtemelen maddi anlamda az yada çok zarar görecektirki oda bu sektörün vazgeçilmezi o sebeble saygı duyarım ne diyim :)

aspensilber
14-08-2017, 19:35
şimdi burası BMW'ye nasıl saplanır öğretisi olan modifiye sitesi olurdu dediğinize eyvallah derdim şahsen sitenin üyeside olmazdım ama burası bir paylaşım platformu, burada gerek küçük gerej büyükleriniz size kendi tecrübelerini en optimum şekilde nasıl kullanırsınızı öğretmeye çalışan bir paylaşım platformu.



örnek vereyim:


bütçe: 40-50bin tl
hedef: tarz bir araç gönül DS3 diyor diyelim
arzu: performans


tecrübeli arkadaşın tavsiyesi:

uğraşma dizele vaktini harcama git direk THP al, yakacağı 2.5lt fazla olsa yakıt fiyat farkıda dahil 30binde (ort 2.5sene) en az 4000-4500 fazla yakacakki oda dizele yatıracağın masrafa denk yada az bile gelir üstelik her türlü yüklediğin dizelden daha seri olacak dahada önemlisi daha sağlıklı ve stock olacak.



teknik anlamda çok araştırmacı ve içi kıpır kıpır olan arkadaşın tavsiyesi:

dizel 90lığı daha seri yapmakla uğraşma direk turbo,enjektör,sensör değiştir ve 110luk haline dönüştür sonra git yazılım attır 140hp olsun



kim ne derse desin dediğimi yaparım edasında saygı duyduğumuz oldukça genç arkadaşlar:

lan 90ı alırım yazılım atarım üzerine box atarım,pedal booster atarım,wastegate,downpipe, düz boru, intercooler üzerinede bir hybrid turbo attımı dört köşe karşılaştığım herkese saplarım harbuki gerçekte bazı şeyler pratikte teorideki gibi olmaz bir sürü vakit para harcar sonunda 140hp yada az üretir , bir sürü arıza, lokomotif gibi duman vs




özetle bu konuda bile arkadaşı işlemleri yaptırdıktan sonra pek rastlamadık rastladıkmı? dynı vs göremedim kimbilir ne dertlerle uğraştı sonundada araç satılık ve kusura bakma ama en son almak isteyeceğim durumda gerek görsel gerek sağlık anlamında.


tecrübelileri dinlemek isteyen dinler dinlememek adına ısrarlı olanlar muhtemelen maddi anlamda az yada çok zarar görecektirki oda bu sektörün vazgeçilmezi o sebeble saygı duyarım ne diyim :)

Siz meseleye cok farkli bir acidan yaklasiyorsunuz tecrubeleriniz ve soyledikleriniz hakkinda yanlis bir taraf gormesem de bununla ugrasmak asil mutlu eden sey ey odul olarak da beklenmedik yaris sonuclari elbette mutlu eder. Ornegin kendimin dti corsasi vardi sattim aldigimda fiorino tokatliyordu cok degil tami tamina 900 tl masraf ettim ahim sahim bir beklenim zaten yoktu hybrit turbo egr kat iptal duz boru yazilim dedigimiz giris sevyesinde 30000 km kadar kullandim 14 bine ancak o araca gucum yetmisti dizeldi az yakiyordu eh yapilan islemin sonucunda beni de tatmin etmisti daha ne istenir ki. ER corsa vardi mesela bir cok kisiye beklenmedik sonuclarla dondu sahiplerini tanimiyorum gerci ama asil mitluluklar bunlar bence bu hobide kimi yukler gazlar kimi siler şov yapar herkes elindekini en etkin sekilde kullanmaya calisiyor. Bu arada ben aracimda hic sorun ariza da yasamadim. Yine diyorum fikirleriiz ve tecrubeleriniz yabana atilacak seyler degil.
Saygilarimla

berkaygeldec
17-10-2017, 23:06
şimdi burası BMW'ye nasıl saplanır öğretisi olan modifiye sitesi olurdu dediğinize eyvallah derdim şahsen sitenin üyeside olmazdım ama burası bir paylaşım platformu, burada gerek küçük gerej büyükleriniz size kendi tecrübelerini en optimum şekilde nasıl kullanırsınızı öğretmeye çalışan bir paylaşım platformu.



örnek vereyim:


bütçe: 40-50bin tl
hedef: tarz bir araç gönül DS3 diyor diyelim
arzu: performans


tecrübeli arkadaşın tavsiyesi:

uğraşma dizele vaktini harcama git direk THP al, yakacağı 2.5lt fazla olsa yakıt fiyat farkıda dahil 30binde (ort 2.5sene) en az 4000-4500 fazla yakacakki oda dizele yatıracağın masrafa denk yada az bile gelir üstelik her türlü yüklediğin dizelden daha seri olacak dahada önemlisi daha sağlıklı ve stock olacak.



teknik anlamda çok araştırmacı ve içi kıpır kıpır olan arkadaşın tavsiyesi:

dizel 90lığı daha seri yapmakla uğraşma direk turbo,enjektör,sensör değiştir ve 110luk haline dönüştür sonra git yazılım attır 140hp olsun



kim ne derse desin dediğimi yaparım edasında saygı duyduğumuz oldukça genç arkadaşlar:

lan 90ı alırım yazılım atarım üzerine box atarım,pedal booster atarım,wastegate,downpipe, düz boru, intercooler üzerinede bir hybrid turbo attımı dört köşe karşılaştığım herkese saplarım harbuki gerçekte bazı şeyler pratikte teorideki gibi olmaz bir sürü vakit para harcar sonunda 140hp yada az üretir , bir sürü arıza, lokomotif gibi duman vs




özetle bu konuda bile arkadaşı işlemleri yaptırdıktan sonra pek rastlamadık rastladıkmı? dynı vs göremedim kimbilir ne dertlerle uğraştı sonundada araç satılık ve kusura bakma ama en son almak isteyeceğim durumda gerek görsel gerek sağlık anlamında.


tecrübelileri dinlemek isteyen dinler dinlememek adına ısrarlı olanlar muhtemelen maddi anlamda az yada çok zarar görecektirki oda bu sektörün vazgeçilmezi o sebeble saygı duyarım ne diyim :)

Biz bu konuyu geçeli biraz uzun zaman oldu, size saygı duyulmasını istediğiniz gibi aynı saygıyı sizden de bekliyorum. Bir sürü arıza yok, lokomotif gibi duman yok dyno'ya çıkarttık belge paylaşıp insanlara bir şeyleri ispat etme gibi bir derdimiz de yok. Ben keyifçi adamım araba şunu geçsin bunu geçsin kafasında olan bir insan değilim elimizdeki aracı değerlendirdik ve ortaya bu sonuçlar çıktı.

İşin içerisinde hırs yerine keyif olduğu için çoğu kişinin cesaret edipte bastıramadığı basınçları bastırdık, yürütemediği şekilde yürüttük bunu gözlerimizle gördük ve tatmin olduk fazlası hırsa girer. Sizin de bildiğiniz gibi zevkler ve renkler tartışılmaz.

Son olarak aracı satmaktan vazgeçtik daha da uğraşma kararı aldık.

Ek olarak : Aracın görselini siz beğenin diye yapmadık zaten, sağlıklı çalışıp çalışmadığını görmeden duymadan bilemezsiniz bu ön yargınız tercih etmiş olduğum yazılım firmasına mı, şahsi olarak bana mı yoksa başka bir şey mi var anlayabilmiş değilim ?

Yarbay
18-10-2017, 07:59
Biz bu konuyu geçeli biraz uzun zaman oldu, size saygı duyulmasını istediğiniz gibi aynı saygıyı sizden de bekliyorum. Bir sürü arıza yok, lokomotif gibi duman yok dyno'ya çıkarttık belge paylaşıp insanlara bir şeyleri ispat etme gibi bir derdimiz de yok. Ben keyifçi adamım araba şunu geçsin bunu geçsin kafasında olan bir insan değilim elimizdeki aracı değerlendirdik ve ortaya bu sonuçlar çıktı.

İşin içerisinde hırs yerine keyif olduğu için çoğu kişinin cesaret edipte bastıramadığı basınçları bastırdık, yürütemediği şekilde yürüttük bunu gözlerimizle gördük ve tatmin olduk fazlası hırsa girer. Sizin de bildiğiniz gibi zevkler ve renkler tartışılmaz.

Son olarak aracı satmaktan vazgeçtik daha da uğraşma kararı aldık.

Ek olarak : Aracın görselini siz beğenin diye yapmadık zaten, sağlıklı çalışıp çalışmadığını görmeden duymadan bilemezsiniz bu ön yargınız tercih etmiş olduğum yazılım firmasına mı, şahsi olarak bana mı yoksa başka bir şey mi var anlayabilmiş değilim ?




tabiki saygı duyarım kardeşim onca emmek sarf etmişsin gönlünün olduğunu yapma cesareti vs göstermişsin ama benim tek söylemek istedim şu:

1) yarın aracı satılığa koyduğunuzda alıcıların %99.99u stock fabrikasyon araç görmek ister
2) alıcıların %99.99u motoruyla oynanmış vs araç almak istemez


bu yukarıdaki 2 yorumum senin şahsi aracını beğenmemek yada çirkin demek değil ben tercihen araç bakıyor olsam senin aracından direk korkar bakmazdım demek




konu ile alakalıda tamda senin yerinde 1den fazla kez olmuş biri olarak ve olmuş insanlar tanıyarak yaşanmışlıklardan buradaki okurlara vermek istediğim mesaj eğlencesine birşey diyemem (yaptırım aşamaları) ama ekonomik anlamda,performans anlamında güçsüz aracı güçlendirmeye çalışmaktansa (ciddi anlamda) gidip zaten hedeflenen güce basit bir yazılımla zaten ulaşabilen bir üst seri araçlara para yatırmak daha mantıklı diyorum.


aynen 207 1.4hdi örneği gibi, 68hp araca intercooler,yok wastegate,yok dumpvalve yok düz boru,yok downpipe,hard yazılım vs yaptırdında ne oldu be arkadaşım demek isterim? = 110hp?

onun yerine 1.4hdini sat git 1.6hdi al 90hp tak bir yazılım= zaten 115hp çok daha az baş ağrısı, yarın yetmedimi git 110luk turbosu at yap 140hp


tamda yukarıda vermiş olduğum örneği laf dinlemeyip yaşamış adanada halı sağa sahibi bir tanıdık var sonunda nemi oldu? abi haklıymışsın demiş ciddi ciddi 1.6hdi 207 almış ve keşke en başta yapsaydım diyor şu an :)

berkaygeldec
18-10-2017, 08:57
tabiki saygı duyarım kardeşim onca emmek sarf etmişsin gönlünün olduğunu yapma cesareti vs göstermişsin ama benim tek söylemek istedim şu:

1) yarın aracı satılığa koyduğunuzda alıcıların %99.99u stock fabrikasyon araç görmek ister
2) alıcıların %99.99u motoruyla oynanmış vs araç almak istemez


bu yukarıdaki 2 yorumum senin şahsi aracını beğenmemek yada çirkin demek değil ben tercihen araç bakıyor olsam senin aracından direk korkar bakmazdım demek




konu ile alakalıda tamda senin yerinde 1den fazla kez olmuş biri olarak ve olmuş insanlar tanıyarak yaşanmışlıklardan buradaki okurlara vermek istediğim mesaj eğlencesine birşey diyemem (yaptırım aşamaları) ama ekonomik anlamda,performans anlamında güçsüz aracı güçlendirmeye çalışmaktansa (ciddi anlamda) gidip zaten hedeflenen güce basit bir yazılımla zaten ulaşabilen bir üst seri araçlara para yatırmak daha mantıklı diyorum.


aynen 207 1.4hdi örneği gibi, 68hp araca intercooler,yok wastegate,yok dumpvalve yok düz boru,yok downpipe,hard yazılım vs yaptırdında ne oldu be arkadaşım demek isterim? = 110hp?

onun yerine 1.4hdini sat git 1.6hdi al 90hp tak bir yazılım= zaten 115hp çok daha az baş ağrısı, yarın yetmedimi git 110luk turbosu at yap 140hp


tamda yukarıda vermiş olduğum örneği laf dinlemeyip yaşamış adanada halı sağa sahibi bir tanıdık var sonunda nemi oldu? abi haklıymışsın demiş ciddi ciddi 1.6hdi 207 almış ve keşke en başta yapsaydım diyor şu an :)

68 HP bandında 1.4 ve HDİ motor bir araç için o işlemleri yapmak benim gözümde de aynı yere sahiptir lakin biz bu işe başlamadan önce ilk başta corsacı kafasıyla bakıyorduk çünkü bir bilgimiz yoktu sonrasında büyük turbo yaparken bu aracın sıkıştırma oranlarını, piston çapını ne kadar hava basıncını kaldırdığını ve kaç birim mazot basabileceğimizi, ne kadarlık bir güç artışı sağlayabileceğimizi kısacası her şeyi hesaplayarak girdik. Daha önce yapmış olduğumuz hatayı ikinci sefer yapmadık.

Bu araca harcanan emek ve para başka bir arabaya harcansaydı evet çok daha yüksek güçler alınabilirdi fakat bu işe başlarken ki asıl amacımız zaten yapılmamışı yapmaktı. Bir polo alıp yazılım egzoz dp yapıp dolaşmaktansa, 20 bin TL'ye gidip corsa alıp kibrit turbo ile kesicide milletten küfür yemektense, 1.3D aveo ile şaka yapmak daha çok keyif veriyor gibi :)

Uzun lafın kısası şu an için amacımız 68 HP'lik bir aracı 110-120 bandına çekmektense, 75 HP'lik bir aracı gülüp eğlenerek 160-170 hp (üfürme beygire hayır) bandında sağlıklı yürütmek :)

Yarbay
18-10-2017, 09:16
68 HP bandında 1.4 ve HDİ motor bir araç için o işlemleri yapmak benim gözümde de aynı yere sahiptir lakin biz bu işe başlamadan önce ilk başta corsacı kafasıyla bakıyorduk çünkü bir bilgimiz yoktu sonrasında büyük turbo yaparken bu aracın sıkıştırma oranlarını, piston çapını ne kadar hava basıncını kaldırdığını ve kaç birim mazot basabileceğimizi, ne kadarlık bir güç artışı sağlayabileceğimizi kısacası her şeyi hesaplayarak girdik. Daha önce yapmış olduğumuz hatayı ikinci sefer yapmadık.

Bu araca harcanan emek ve para başka bir arabaya harcansaydı evet çok daha yüksek güçler alınabilirdi fakat bu işe başlarken ki asıl amacımız zaten yapılmamışı yapmaktı. Bir polo alıp yazılım egzoz dp yapıp dolaşmaktansa, 20 bin TL'ye gidip corsa alıp kibrit turbo ile kesicide milletten küfür yemektense, 1.3D aveo ile şaka yapmak daha çok keyif veriyor gibi :)

Uzun lafın kısası şu an için amacımız 68 HP'lik bir aracı 110-120 bandına çekmektense, 75 HP'lik bir aracı gülüp eğlenerek 160-170 hp (üfürme beygire hayır) bandında sağlıklı yürütmek :)


anladım kardeşim eline sağlık güle güle kullan diyelim o halde :icon_tup: