PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ değişmeden 25 bin km



Mesut-RR
05-05-2016, 16:02
Arkadaşlar merhaba,

Bir araba ile anlasmistim, sahibine özellikle servis bakımlı olmasının önemli olduğunu söyledim ama servis bakım anlayışı biraz farklı cıktı satıcının.15 bin km'den sonra 30 bin de girmesi gereken bakıma 40 bin'de girmiş, doğal olarak servis 45 bin bakımı olarak işlemiş.25 bin km değişmeyen yağın performansını kaybedeceği ve aşınma yaratacağını söyledim ki araç turboşarjlı.Kardeşim yine de almak istiyor, alıcı haber bekliyor ne yapsam bilemedim, danışıp fikrinizi alayım dedim :)

CRX
05-05-2016, 16:05
aracına göre bilemem ama sürekli şirket aracılığı ile uzun süreli kiralanan araçları kullanıyorum. Corsa 1.3 cdti lardan birinin 35.000 km bakım yüzü görmeden binilmişliği vardı. Hiç sıkıntı yaşamadık ama sizin aracı belirtirseniz ona göre sağlıklı yorum alabilirsiniz. Fiyatı cazipse bir sıkıntısı yoksa bence alınır.

MeRtCaN
05-05-2016, 16:10
http://bashny.net/uploads/images/00/00/35/2013/05/10/3c6550438c.jpg

50.000 kmde bir aracın motor ust kapagı hıc yag degısmemıs :)

bız hastayı her 3000 4000 de degıstıyoruz yagı :)

Ome_RS
05-05-2016, 16:33
Renault dacia dizel grubu servis önerisi olarak 20.000 de bir giriyor bakıma. 5 bin geçirmenin bi sorun olacağını zannetmiyorum.
Araç ney? servis önerisi kaç km? birde araç uzun yol mu şehir içi mi kullanılmış?
Yağın durumuna bakın içinize sinerse alın.
Ne arabalar var km yapmadı diye 3-4 sene aynı yağı kullanıyor. Aynı şekilde 20-30k aynı yağı kullanıyor.
Tamamla devam et mantığı.

mimarsertac
05-05-2016, 16:42
1 sene içinde yaptıysa o kmyi çok sorun olmayabilir. Aracı dyno'ya çıkartırsanız görürsünüz performansını koruyor mu?

Mesut-RR
05-05-2016, 17:56
Audi 1.6 tdi araç, 15 bin km normal bakım aralığı.
Muhtemelen bir buçuk sene gibi bir sürede yapıldı o km.

slowmotion
05-05-2016, 18:05
Sirket araci i20 30bindir degismiyor yagi. Bir sorun yok :) takilmayin bence alin.

Yurt disinda 30binde bir degisiyor yağlar.

Mesut-RR
05-05-2016, 18:23
Sirket araci i20 30bindir degismiyor yagi. Bir sorun yok :) takilmayin bence alin.

Yurt disinda 30binde bir degisiyor yağlar.

Bazı ülkelerde long life (LL) yağlar var, Almanya'da vw için 2 yıl / 30 bin km gibi, muhtemelen o aklınızda kalmıştır.

i20 için bir şey diyemedim, 50'ye tamamlayın ama bir kaç post üstteki fotoğraf adamı kahreder :)

Maxi
05-05-2016, 19:25
ucu açık bir problem
%100 emin olsam: kaliteli tam sentetik bir yağ ve eksilmeden veya tamamlanarak 25bin yapılmış olsun.
muhtemelen alırdım aracı

fakat işte ucu açık, hangi araç, hangi yağ? eksikmiydi değilmiydi bir sürü bilinmeyen var
o yüzden risk çok

Mesut-RR
05-05-2016, 19:38
ucu açık bir problem
%100 emin olsam: kaliteli tam sentetik bir yağ ve eksilmeden veya tamamlanarak 25bin yapılmış olsun.
muhtemelen alırdım aracı

fakat işte ucu açık, hangi araç, hangi yağ? eksikmiydi değilmiydi bir sürü bilinmeyen var
o yüzden risk çok

A3 1.6 Tdi,
Doğuş oto castrol professional 5w-30 kullanıyor, edge muadili tam sentetik yağ.İlk bakımı 15, ikincisi 40 bin km ikisi de doğuş oto tarafından yapılmış.
Eksiltme yapacağını sanmıyorum km ve yaşı düşünüldüğünde ama nasıl sürüldü hiç fikrim yok.

dqn
05-05-2016, 19:44
Piyasada a3 mu kalmadı sanki.Ben olsam almam..Belki hiç bir sorun çıkarmaz ama içim rahat eder en azından.

Yiğit G.
05-05-2016, 20:17
Yağın kaç bin km fazla sürede değiştiği değilde , o zaman içinde nasıl kullanıldıgı daha önemli.

coolvtec
05-05-2016, 20:40
benim xtrail 8 litre yag alıyor. 20binde değiştiriyorum. araç çok iyi ise alınır başka bir sorun yoksa.

onursumer
05-05-2016, 20:46
araç çok iyiyse alınabilir bende genelde 18-19bin km ye yakın değişiyorum picanto ve i30 da yağları zaten 15bin normal bakımı düzgün kullanılan bir araçta sorun olucağını duşunmuyorum herşeyin kaliteli ve usulune uygun kullanılıp yapıldığını varsayarak

Strich Acht
05-05-2016, 20:58
sizin konuyu bilemeyeceğim ama bizim e90 3.20d nin yag değişim aralığı servise göre 30.000 km ben yine de 15 binde değiştiriyorum, tabi bunda arabanın emisyon değerleri filtrasyonu çok önemli.
bahsi geçen araç da km sini uzun yolda yapıyorsa çok sorun olacağını sanmıyorum ama şehiriçi sıkıntı yaratır.

onn_dear
05-05-2016, 21:20
Bir arkadasima 51 bin km,de linea 1.3 mjet aldik, aldigimiz adam sifir almis ve hic bakima girmedi dedi yani 51 bin fabrikanin koydugu yag ve filtre ile kullanimisti. Ben alma sakin desemde aldi, hemen ayni gun yag filtre degistik bir yildir sikintisiz kullaniyor

berk34
05-05-2016, 21:37
Fiyatı uygunsa ve başka sorunu yoksa , ben olsam tercih ederdim. Aldıktan sonra bakımını yaptırıp kullanırdım.

volume81
05-05-2016, 21:46
188binde fiorino aldım 1 kez yağ değişti en son 264k'da triger koptu :D kopmasa daha da kullanırdı babam gidiyor diye işin enteresan kısmı hakkikatten araba gidiyordu da diğer araçlara nazaran :) 185km/h yapmışlığım var :D

ahmet3425
05-05-2016, 21:58
valla ben 10.000 i gecerse huylanirim surerken rahstsiz olurum vesselam. Suanki aracimda 1500 km de 2 kez yag degistirdim. 1. Rutin bakim 2. Triger yuzunden kapak actik yagida yenilemek zorunda kaldim.

Ayrica sunu unutmamak lazim motor yaginin net omrunu krank milinin hareketinden hesaplamak lazim. Km yaniltici trafikte dur kal isikta dur kalk krank donmeye devam ederken km lerimizin calismadigini unutmamak lazim...

huseyinturk
05-05-2016, 21:59
Yağ geç değişti diye araca lap diye bir şey olmaz. Ama aracın motor ömrünü kısaltır illaki. Sizi değilde sizden sonra yüksek kmlerde kullananlara olur zararı.
Araç alınırmı sorusuna gelince ben olsam almazdım, aracın bakımını geciktiren adamdan arabamı alınır? Yakıtı kim bilir nereden koymuştur? Silecek suyuna ne koymuştur?

rain man
11-05-2016, 18:58
Belki 25 bin km aynı yağın kullanılması bir sorun yaratmaz ama ben aracına o şekilde bakan bir satıcıdan araba alırken iki kere düşünürdüm.

Az bulunan enderine rastlanmayan marka model mi hocam... Aklınızda soru işareti olacağına başka bir araç alın ne kaybedersiniz.

Dou
12-05-2016, 05:56
Şu 3 binci arkadaşlar, yağın kondisyonuna neye göre karar veriyor? Elle mi test ediyorsunuz, yoksa yağın rengi kararınca "bu bitmiş" mi diyorsunuz?

Baştan söyleyeyim, 3-5 bin de bir değişen arkadaşlar paralarını çöpe atıyor. Ben size nasıl karar vermeniz gerektiği hakkında bir öneride bulunayım.

Olması gereken yağı laboratuara teste göndermektir. Örneğin, aşağıdaki rapor benim aracıma ait. 9350 km de örnek alıp analize yolladım (yağı dökmeden yukarıdan pompayla çektim), toplamda 10 bin kilometre kullanıp döktüm. Analiz sonucuna göre her ne kadar ekstra 3 bin kilometre daha gidebilirsin deselerde toplamda rahatlıkla 15 bin kilometre yapabilirdim (hatta belki 20 bin, fakat 15 binde bir kez daha analize gönderebilirdim emin olmak için). Her gün 8200 rpm çevirdiğim k20 makina sonuçta. Her gün trafik, kısa mesafe kullanım ve devir çevirmeme rağmen sonuç çok iyi çıktı. Bu arada söyleyeyim, yağın rengi bildiğiniz simsiyahtı. Kullandığım yağda Shell 5w30 tam sentetik (GTL li), 8000 küsür km lerde 200 gram eksilttiği için (max seviyesinin biraz yukarısında tutmayı tercih ediyorum) kenarda köşede kalmış aynı yağın 5w20 sini eklemiştim sadece, notlarda onu da belirtmişler :D

http://i66.tinypic.com/zn80mg.jpg

Dipnot: Ben yağı döktüğümde henüz rapor gelmemişti. Eğer dökmeden önce gelseydi net 15 bin kullanırdım.

Kısaca demek istediğim, yağın ne kadar dayanacağı kilometreye göre değil, kullanıma ve yağın tipine göre değişir. Otobanda yapılmış 10 bin kilometre ile dur-kalk trafikte yapılmış 10 bin aynı değil. Ayrıca, yağın rengi yağın kondisyonunu belirlemez. Günümüz şartlarında API SN sertifikalı tam sentetik tüm yağlar yeterince kalitelidir ve tümü 10-20 bin kilometre yapabilecek seviyededir * çok ekstrem araçlar hariç tabi.

Başlığı açan arkadaşın bahsettiği araç eğer 25 bin kilometreyi genellikle otobanda, ve tam sentetik yağ ile yapılmışsa, bir kereden bir problem olmayacaktır. Bir kere yağ geç değişti diye araba yatak sarmaz, bunu başarmak için sürekli geciktirmek ya da hiç değiştirmemek gerekir.

Yukarıda arkadaşın yolladığı üst kapak fotoğrafı tabi hoş değil. Fakat onun çözümü çok kısa aralıklarla yağı değiştirerek (5-6 kere 3-5 bin km yapıp yağı değiştirmek gerekir), çamuru temizlemek en etkili yöntem. Onun dışında eğer motorunuz temizse, 3 bin kilometrede bir yağ değiştirmek para-emek-doğal kaynak ısrafından başka bir şey değil. Kanıtı da yukarıdaki test sonucunda.

Peki genel olarak, 25 bin kilometrede (ya da 20+ bin km) gibi çok uzun kilometrede yağ değişimi olur mu sorusunun cevabı şudur.

- Kullandığınız yağ tam sentetik ve extended oil change interval (meali uzun yağ değişimi periyoduna) için uygunsa
- Kullanım tarzınız genelde otoban ya da az dur kalksa
- Kısa mesafe kullanmıyorsanız (10+ km)
- Aracınız için özellikle belirtilen spesifikasyon veya özel bir durum yoksa * Özel durumdan kasıt, mesela hiç bir Subaru'ya önermem. Durduk yere canı sıkılınca yatak saran arabayla yapılmaz öyle şeyler :D
- Kışın çok soğuk iklimde ya da tozlu ortamda kullanmıyorsanız
- Arabanızın o2 sensörü ve fuel trimleri düzgünse

Mümkün. Fakat analiz yaptırıp emin olmak en doğru yöntem.

Umarım açıklayıcı olmuştur. Uzun lafın kısası, kompresyon testine sokunuz, düzgünse alınız. :)

slowmotion
12-05-2016, 06:57
Bu testi türkiyede yapan varmi acaba merak ettim ? :)

Tunacan
12-05-2016, 07:39
Üniversite laboratuvarları analiz yapabilir.

onn_dear
12-05-2016, 07:43
ya 20-25-40-50 bin yağ değişmeden kullanmakta inat eden arkadaşlara söylüyorum, 4 lt yağ dediğin olay 100-150 TL zaten yazık değil mi bizleri gece gündüz yağmur çamur sıcak soğuk demeden taşıyan araçlarımıza.
Binek amaçlı kullandığımız araçlarla zaten yılda 15-20 binden fazla yol yapmıyoruz ortalamada, risk almaya gerek var mı yani yılda bir defa 200 300 TL vermek çok mu zor sizce? 10 binde ya da 15 binde değişmelidir ve kaliteli yağ kullanılmalıdır.

slowmotion
12-05-2016, 11:22
ya 20-25-40-50 bin yağ değişmeden kullanmakta inat eden arkadaşlara söylüyorum, 4 lt yağ dediğin olay 100-150 TL zaten yazık değil mi bizleri gece gündüz yağmur çamur sıcak soğuk demeden taşıyan araçlarımıza.
Binek amaçlı kullandığımız araçlarla zaten yılda 15-20 binden fazla yol yapmıyoruz ortalamada, risk almaya gerek var mı yani yılda bir defa 200 300 TL vermek çok mu zor sizce? 10 binde ya da 15 binde değişmelidir ve kaliteli yağ kullanılmalıdır.
Kişisel araçlarimiz icin dediginiz doğru. Ama şirkette 50-100 araba olunca işler değişiyor firma sahibi açısından.

slowmotion
12-05-2016, 11:23
Üniversite laboratuvarları analiz yapabilir.

Bu teste en az 5lt yağ parası isterler :)

dirk
12-05-2016, 11:31
ben almazdım. zaten bi tek bakıma götürüyorsun sıfır araba onu bile yapmayan adamın arabasını almam :) bişey olur mu sanmıyorum. ama aklımda kalacağına yağı değilştirlmiş bi araba alırdım

Dou
12-05-2016, 15:35
Üniversite laboratuvarları analiz yapabilir.


Bu testi türkiyede yapan varmi acaba merak ettim ? :)

TR de bulamassaniz adamlar bedava sample kit yolluyor. Kanada'ya bedava yolladiklarina gore Turkiye'ye de bedava yollarlar cunku ikiside international shipping diye geciyor.

Blackstone Labs (http://www.blackstone-labs.com/free-test-kits.php)

Size gelen kitin icine yagi koyup, bilgileri doldurup geri postaliyorsunuz. Bu kadar.

Test ucreti de 28 dolar.

Bu videoda adam nasil yapildigini anlatmis. Fakat benim yaptigim gibi pompayla ustten cekerek degil, yagi dokerken ornek almis.

v=oIG_BdsffcU

https://www.youtube.com/watch?v=oIG_BdsffcU

ozoozo
12-05-2016, 16:50
Gereksiz değil mi sizce ? Yağın kökü kaç kuruş ki :) ben her 5 binde bir değiştiriyorum , ister 100k gitsin ister 3 bin gitsin , hepi topu 100-150 lira en azından kafam rahat biniyorum. O testler falan bence bireysel kullanıcılar için değil de daha kompleks yada bir tez , araştırma üzerine yapılması daha mantıklı gibi.

Konuya değinecek olunursa ben olsam alırdım , öyle ütopik rakamlar değil çevremizde o kadar insan var ki sırf düz km olsun diye 10-20 bin bakıma götürmeye bekleyenler var , o denli hassas olsaydı piyasa da araba kalmazdı. Bahsettiğiniz olay oynanmış , belirli modifikasyonlar geçirmiş bir motor olsa almayın denirdi ama tdi gibi iyi ve sağlam bir motor söz konusu ise alır geçerdim , güzelde bir bakıma sokardım biter giderdi. Her şeyden önce aracı almaya niyetliyseniz gerekli yerlerini gösterip kendi düşüncenize ışık tutabilirsiniz.

Dou
12-05-2016, 17:16
Gereksiz değil mi sizce ? Yağın kökü kaç kuruş ki :) ben her 5 binde bir değiştiriyorum , ister 100k gitsin ister 3 bin gitsin , hepi topu 100-150 lira en azından kafam rahat biniyorum. O testler falan bence bireysel kullanıcılar için değil de daha kompleks yada bir tez , araştırma üzerine yapılması daha mantıklı gibi.

Konuya değinecek olunursa ben olsam alırdım , öyle ütopik rakamlar değil çevremizde o kadar insan var ki sırf düz km olsun diye 10-20 bin bakıma götürmeye bekleyenler var , o denli hassas olsaydı piyasa da araba kalmazdı. Bahsettiğiniz olay oynanmış , belirli modifikasyonlar geçirmiş bir motor olsa almayın denirdi ama tdi gibi iyi ve sağlam bir motor söz konusu ise alır geçerdim , güzelde bir bakıma sokardım biter giderdi. Her şeyden önce aracı almaya niyetliyseniz gerekli yerlerini gösterip kendi düşüncenize ışık tutabilirsiniz.

Gayet bireysel kullanıcılar için. İnternette pek çok bireysel örnek bulabilirsin.

Arabayı 150 bin kullanıp satacaksın diyelim

5 binde yağ değişince 150 bin km sonunda (150tl den) 4500 tl harcamış oluyorsun

15 binde değişince 1500 tl tutuyor. Yani 3000 tl cebinde kalıyor. Arabanın motor kondisyonu daha sağlıklı ya da daha kötü olmuyor bu süreçte.

Aracını piyasa değerinin 3000 altına verir misin? Halbuki veriyorsun farkında olmadan. Arabayı satarken 250 tl nin hesabını yapıyoruz sonra.

XSi
12-05-2016, 17:49
Euro5 motorlardayag ömrü hesaplama var. Motor yüküne ve devre gore bir sayaç çalışıyor.

Benim 2012 linea da 36 binde ışık yandı yağ değiştir diye, 15 ve 30 bakımında sayacı sıfırlamamislar çünkü.

Sözün özü yeni nesil araçlarda ve yağlarda 25.000 km normaldir sorun olmaz gorusundeyim.

slowmotion
12-05-2016, 18:11
Gayet bireysel kullanıcılar için. İnternette pek çok bireysel örnek bulabilirsin.

Arabayı 150 bin kullanıp satacaksın diyelim

5 binde yağ değişince 150 bin km sonunda (150tl den) 4500 tl harcamış oluyorsun

15 binde değişince 1500 tl tutuyor. Yani 3000 tl cebinde kalıyor. Arabanın motor kondisyonu daha sağlıklı ya da daha kötü olmuyor bu süreçte.

Aracını piyasa değerinin 3000 altına verir misin? Halbuki veriyorsun farkında olmadan. Arabayı satarken 250 tl nin hesabını yapıyoruz sonra.

Bu hesabi 50-100 araci olan sirketler icin dusunursek fark asiri oluyor

ozoozo
12-05-2016, 18:36
Gayet bireysel kullanıcılar için. İnternette pek çok bireysel örnek bulabilirsin.

Arabayı 150 bin kullanıp satacaksın diyelim

5 binde yağ değişince 150 bin km sonunda (150tl den) 4500 tl harcamış oluyorsun

15 binde değişince 1500 tl tutuyor. Yani 3000 tl cebinde kalıyor. Arabanın motor kondisyonu daha sağlıklı ya da daha kötü olmuyor bu süreçte.

Aracını piyasa değerinin 3000 altına verir misin? Halbuki veriyorsun farkında olmadan. Arabayı satarken 250 tl nin hesabını yapıyoruz sonra.


Hesap güzel , mantık da güzel ancak bakımda ki en önemli etkenlerden birisi olan yağ için bu kadar ince hesap yapmam sanırım, en azından ben yapmıyorum elbette ki yapan vardır. Eğer amaç km ye göre tasarruf etmekse çok daha fazla etken oluyor oralardan kısarım yine de yağ değişimini ertelemezdim. Belki dediğiniz gibi gereksiz bir değişim ama kafam rahat etsin sıkıntı değil.

Bahsettiğiniz hesap aslında şirket ve filolar için çok daha büyük rakamlara tekabül edecektir , ancak benim için geçerli olmuyor , zaten bizler araçlarına keyfi masraflar yapan insanlarız haliyle km ye göre yağ değişim tasarrufunu hesaplamadan önce çok daha fazla ekstra masraf var :)

Eğer kapımda 20 tane şirket aracım olsaydı dediğinizi yapardım elbette ki.

tornado38
12-05-2016, 22:21
ben almam alacak olsam motorun altını üstünü açar bakarım yağ kapağını açarım motor stop edikken parmağımı yağ konulan delikten içeri sokar bi kurcalarım yağın temizliği hikaye kalır bir arabada adam arabayı öve öve bitiremiyordu kapağı açtım orta parmağı kapağın altına sürdüm çıkardım patmağım kurumdan görünüyo desem yeri var adamda şaşırdı yağını satmaya getirirken değiştirmişler 2 bin 3bin fazla verip temiz araba almak en iyisi sonra 2-4oluyo 3 te 6
kolay gelsin

orochi-x
12-05-2016, 23:17
Açıkcası 5000 kmde bir yağ değiştiren 4000 kilometreden sonra sürekli tedirgin gezen birisi olarak, 25000 kilometre benim için çok çok büyük bir değer :icon13:

Schumi
12-05-2016, 23:53
En tanıdığım bile olsa öyle 3000-5000 km de yağ değiştirenler bana arabasına hasta pimpirikli değil showmen geliyorlar. Özellikle cilacılar anlamaz dediğimiz tayfa böyle yaparlar. Görenlerde rally etapı yada lemans 24 saat yarışı yapıyor sanırlar ama yaptıklar ışıklardan biraz hızlı kalkmak ve cafe önlerinde 50 mt tam gaz sonrası kesici yapmak. Paranıza yazık ama siz bilirsiniz.

Orcun_Simsek
13-05-2016, 00:23
Araç yaklaşık 2 yıldır bende. 15bin km civarı oldu ben alalı ( 3 aşağı 5 yukarı ) 5 kez yağ değişimi yapıldı. 1 kez bakım sırasında mecburiyetten değişim oldu onun dışındakiler keyfi. Normalde hiç gerek yok bir yağ değişimi ile 10-15bin rahatlıkla binilebilir fakat biraz acayip bir insanım galiba. Tabi sadece yağı değil hava filtresi , yağ filtresi gibi ıvır zıvırlarıda değiştiriyorum. Bunu da beni reelde tanıyan hiç bir insan bilmez ( ustam dışında. Gerçi oda 40 sefer söyledi gerek yok değiştirme , boşyere masraf yapıyorsun diye ama neyse )

Sorunuza gelecek olursam. Bence alınabilir çok fazla bir sorun olacağını zannetmiyorum. Siz bakımlarını aksatmadığınız sürede bir sıkıntı yaşamazsınız. Gerçi arkadaşların söylediği gibi sıfır arabasını bakıma götürmeyen insanın arabası nasıldır Allah bilir.

Dou
13-05-2016, 00:41
En tanıdığım bile olsa öyle 3000-5000 km de yağ değiştirenler bana arabasına hasta pimpirikli değil showmen geliyorlar. Özellikle cilacılar anlamaz dediğimiz tayfa böyle yaparlar. Görenlerde rally etapı yada lemans 24 saat yarışı yapıyor sanırlar ama yaptıklar ışıklardan biraz hızlı kalkmak ve cafe önlerinde 50 mt tam gaz sonrası kesici yapmak. Paranıza yazık ama siz bilirsiniz.

Daha kibar tabirle, daha bi "arabacı" oluyolar diyelim.

"3000 de bir yağ değişirim, ama kesicide gitmek en büyük hobim"ciler olarak nitelendirebiliriz ya da.

bomonti
13-05-2016, 01:02
5-30 castrol kullanıldığını varsayarsak ki doğuş bunu kullanıyor. Hiç birşey olmaz, olması için inatla zarar vermeye çalışmak lazım. Ama neden yapasın durduk yere?

Ben olsam alırım, fazla pimpiriğe gerek yok. 5000 km de yağ değiştirmek bana göre de israf..

orochi-x
18-05-2016, 19:42
En tanıdığım bile olsa öyle 3000-5000 km de yağ değiştirenler bana arabasına hasta pimpirikli değil showmen geliyorlar. Özellikle cilacılar anlamaz dediğimiz tayfa böyle yaparlar. Görenlerde rally etapı yada lemans 24 saat yarışı yapıyor sanırlar ama yaptıklar ışıklardan biraz hızlı kalkmak ve cafe önlerinde 50 mt tam gaz sonrası kesici yapmak. Paranıza yazık ama siz bilirsiniz.
Aracımı bu güne kadar hiç kesiciye sokmadım. 4000 devirin üzerini de çok nadiren görür. Aracımı çok hafif agresif kullansamda rally vb. gibi bir durumdan çok çok uzak tabii ki. Yani sizin tabirinizle "showmen" sınıfına fazlaca giriyor görünüyorum -kafe önü durumları dışında-. Ama dediğim gibi ben rahatsız oluyorum ve 5000 kmyi yaklaşık 5-6 ayda tamamlıyorum. Yağ değişim ücreti de 70 - 80 TL civarı. 5-6 ayda bir aracıma bu kadarlık bir harcama yapmak ama sonucunda kafam bu konuda rahat gezmek bana göre parama yazık bir durum değil. Ama bu tamamen kişisel bir görüş tabii ki.

E46
20-05-2016, 21:42
Ben olsam almam neden, motorda bir sorun olmamis olma ihtimali yuksek ancak, dizellerde bakim önemlidir ve bir aracin sahibi aracına 25 bin bakim yapmadan biniyorsa aracini onemsemiyor demektir buda almamam icin yeterli bir sebeptir. 25 bin bakima götürmeyen adam kim bilir mazotu nerden aldi aracın basina neler geldi. Piyasada arac mi yok parasiyla değil mi baska bulunur.
Bir arkadasim 3 yil önce 90binde bir 1.4 hdi C3 aldi gecen sene telefonla konusurken aracin 140bine geldiğini söyledi. Bakımların maliyetini sordugumda ise bana uzaydan gelmis gibi ne bakimi bakima goturmedim dedi :) 10binde bir bakima girmesini söylediğim de bana kimse bisey demedi haberim yoktu dedi. kisacasi aracini onemsemeyen kisiler olabiliyor ve bu aracta arkadasin elinde kalmazsa ilerleyen zamanlarda 2 el piyasasinda satılacak. Ben araci görmedim ancak arkadas aracta bir sorun olmadığını söyledi. Hatta hava filtresinin ortasi delinmis 8 tanede sigara izmariti çıkmış hava filtresinden. Nasi girmiş hala anlamadım, ustada cok şaşırmış
Bu arada is yerinde bulunan 1.5 dci dacia logan 280bin kmde deydi bakımı gectikten sonra sahibine soylememe ragmen isim geregi 1 yil (+12000 km) tamamen toz toprak ve bozuk arazide kullandim bisey olmadı.

E46
20-05-2016, 22:27
Daha kibar tabirle, daha bi "arabacı" oluyolar diyelim.

"3000 de bir yağ değişirim, ama kesicide gitmek en büyük hobim"ciler olarak nitelendirebiliriz ya da.

Kesiciye girmem girenide sevmem. :D
Artik şu 21. yuzyilda mavi zenon takip gozlerimizi kor etme ve kesicide arabayi otturme, egzoza düdük takma gibi apaçilikleri biraksak guzel olmaz mı :)